gerbiilit tappelee

Muumi häntä

Eilen illalla meidän kaks uros gerbiiliä rupesi kamalasti haistelemaan ja työntämään toisiaan. Sitten syntyi tappelu. Molemmat vähän vinisi,ja se toinen kerkes purasta sitä toista jo taka tassusta.
Onneksi kerettiin erottaa,ennen kuin tapahtui pahemmin. Mistä mahtaa johtua yhtäkkinen tuollainen käyttäytyminen? Ovat veljeksiä,tammikuussa jo neljä vuotta. Kuitenkin ollaan pidetty niitä nyt eri terroissa,koska muuten syntyisi seuraava tappelu.
Ollaan myös kuitenkin juoksutettu niitä yhdessä.Juoksutuksen aikana ne vaan nuuhki toisiaan,mutta heti,kun kokeiltiin laittaa samaan terraan,alkoi jo tappelun alut. Voisiko joku nyt vähän kertoa,mitä täytyy tehdä,ja mistä moinen johtuu? Kiitos :))
(Toivottavasti ne sopeutuu toisiinsa.Vaikka vähän kyllä ihmetyttää,miks just yhtäkkiä tolleen.

37

5590

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tiikeri-gerbiili

      Minulla oli vuosi sitten sama ongelma, neljästä gerbiilistä kaksi alkoi tappelemaan tappelu äityi veriseksi.
      Saimme ne erotettua ja lähdimme eläinkääkäriin toinen sai jopa antibiootit ja sit haavoja puhdistettiin. Gerbiilit olivat erillään kolme päiväää eläinlääkärin ohjeen mukaan koska pitemmän ajan erillä olon jälkeen he eivät ole kuulemma enäää samaa laumaa..

      Minäkin sain pahat haavat sormiin ja jouduin sairaslomalle ja sain antibiootti voiteen sormilleni.
      Tappelut eivät loppuneet kokeilin monia eri pariyhdistelmiä. Kahdessa häkissä, näillä neljällä gerbiililläni mutta lopulta löytyi vain yksi pari joka pärjäsi keskenään... Joten minun oli luovuttava tappelijoista... Olivathan he sentään jo yli kolmevuotiaita...

      Minulle jäi siis kaksi gerbiiliä... Mutta toinen masentui kun ei kuulut enäää muita veljiä viereisetä häkistä ja kuoli alle viikossa pois... Sitten minulla oli enäää yksi gerbiiili joka eli puolivuotta yksin hemmoteltuna herkkuruokia nauttien kunnes hänkin sairastui jä lähti veljiensä luo.


      ELI ÄLÄ PIDÄ LIIAN KAUAN ERILLÄÄN!
      UROKSET TAPPELEE VANHENMITEN.
      JOS MENEE VERISEKSI SE ON HUONO HOMMA.
      PIDÄ NAHKAHANSKAT LÄHETTYVILLÄ.
      TOIMI GERBIILIESI ETUJA AJATELLEN.

      Vaikka minulle kävi näin se ei tarkoita että sinulle kävisi näin. Toivottavasti saat ongelmasi ratkaistua.

      • Muumi häntä

        Harmi,kun noi meidänkin gerbut on ollu jo kolme päivää erossa. Kun me juoksutetaan niitä yhdessä,ne raksuttaa vaan hampaitaan ja sehän on merkki siitä että haisee vieras gerbiili ja nyt on vaara lähellä.

        Tänäänkin tässä vähän aikaa sitten kun juoksutettiin niitä yhdessä (nahka hanskat valmiina kädessä :D) ne vaan raksutti hampaitaan ja lopussa tuli pieni tappelu. Pitää varmaan nyt tottua siihen,että ne ei enää saa entistä kamua vierelle nukkumaan,vaan ovat eri mökeissä :(

        Voikohan niitä aina sillon tällöin antaa haistella toisiaan vaikka niiden kädessä ollessaan.

        Itseasiassa meillä on myös tyttö gerbiilejä,joidenka terra oli aika lähellä poikien mökkiä,joten...,olisiko mahdollista että tappelu olisi voinut syntyä myös siitä? siirsin tyttöjen mökin pois eri huoneeseen,ja siitä on jo muutama päivä. Mutta silti pojat vaan tappelee. Toivottavasti ne ei nyt kuole surullisuuteen,mutta ei niitä voi samaankaan asumukseen laittaa,kun muuten kuolisivat tappelussa.Ovathan nuo kohta jo neljä vuotta,saattavat muutenkin jättää maailmalle hyvästit...=,(


      • pelottaa!

        Nyt mua alko pelottaa!! Meille on huomen tulossa 2 poikavauva gepsua, 2 tammikuus syntyneen kaveriks... Mitenköhän ne pärjää...?? Toivottavast ei ala tapella! On meil vara terraarioit jos niin käy..! Alko pelottaa et meijän pojille käy niin, niinku sun esimerkis... Meijän vanhemmat pojat on kyl tullu tosi hyvi juttuu, paitsi toinen on tietty pomo, joka välil pikkase pomottelee, mut ei muuta. Ne välil leikkitappelee, mut ei mitää vakavampaa...! Onneks! Välil toi pomo näykkii, mut ei se oo kunnol purru viel..! En haluu et ne muuttuu...!
        Onks mitää ehdotuksii miten mie saisin ne tottumaa toisiinsa?? (uudet ja vanhat)

        Kiitos


      • Pelottaa

        Olen tuo sama "pelottaa" tyyppi. Meidän 4gerbiiliä on tullut toimeen keskenään jo yli vuoden. Mitää tappeluja ei ole tullut. Tänään löysin 2gerbiiliä, uuden ja vanhan aivan verisinä. Molemmilla on kaulassa puremajälkiä. Olin aivan paniikissa ja yritin pestä haavoja pois. Kuivasin ja laitoin vähän bebanthenia. Tänään on sunnuntai eikä mikään eläinlääkäri yms ole auki. Laitoin kaikille gerbiileille hajuvesi tipat niskaan. Ja nyt he ovat samassa häkissä. Tappeliat ovat aivan väsyneitä ja nukkuvat erikseen toisistaan. Eivät kuitenkaan tappele ainoastaan nuuhkii. 2muuta ovat innoissaan ja temmeltävät normaalisti. MITÄ MINUN PITÄISI TEHDÄ? En voi kokoaikaa vahtia niitä ettei ala tapella mutta en haluaisi vielä erottaakaan heitä sillä näyttää tulevan ihan ok juttuun.. Otan yhteyttä huomenna eläinlääkäriin tai johonkin vastaavaan. Ajattelin juoksuttaa heitä yhdessä ja katsoa miten he reagoivat. JA MITÄ HAAVOILLE PITÄISI TEHDÄ? Muutenkaan veri ei meinaa lähteä turkista pois vaan näyttää aivan hirveältä! PELOTTAA, AUTTAKAA KILTIT


      • Quiet mouse

        Minulla on kolme gerbiiliää ja he alkoivat riidellä kaksi vastaan yksi. no pidimme eri terraariossa mutta sitten ne kaksi alkoivat kanssa tapella. 3-4 päivän päästä kokeilimme laittaa kaksi yhteen hääkkiin mutta ensin tuli haistelu,sitten juoksentelivat ja alkoivat puremaan ja veriseksi meni. Minäkin sain pieniä haavoja käteen. Mutta eräänä päivänä kuin tulin töistä kotiin niin eräs väliseinä oli kaatunut ja kaksi olivat pääseet samalle puolelle TAPPELEMAAN.

        Siinä sitten nostin nopeasti väliseinän ja nostin verisimmän.
        Tunsin kylmyydeen ja näin että häntään oltiin purtu ainakin 5 kertaa ja nahka oli alkanut näkyä. Haavoja oli myös tassuissa ja korvassa myöskin nenänpäässä.
        Hätääntyneenä aloin lämmitellä ja silitellä gerbiiliä ja näin kuinka hän melkein nukahti mutta hengitti yhä.

        Hain palan kuorittua kurkkua joka hänelle maistui niin kannattaa kokeilla! laitoin hänet eri terraarioon ja katsoin joikohän vettä mutta meni pariketaa nuuskimaan mutta ei pystynyt käyttämään leikaa paljon joka vaikeutti tilannetta PALJON.
        Nyt hän makaa tuolla nukkumassa ja toivon että kaikki vielä kääntyy hyvin.
        Kaksi niistä ovat veljeksiä ja kolmas on toisen poika.

        Mutta kannattaa pitää erossa juuri 2 päivää ja kokeilla pitää niitä vapaalla jalalla yhdessä ja antaa niiten sopeutua taas. Ja jos joku oon verisenä ja ei jaksa niin syöttäkää kurkkua!


      • Anonyymi
        Muumi häntä kirjoitti:

        Harmi,kun noi meidänkin gerbut on ollu jo kolme päivää erossa. Kun me juoksutetaan niitä yhdessä,ne raksuttaa vaan hampaitaan ja sehän on merkki siitä että haisee vieras gerbiili ja nyt on vaara lähellä.

        Tänäänkin tässä vähän aikaa sitten kun juoksutettiin niitä yhdessä (nahka hanskat valmiina kädessä :D) ne vaan raksutti hampaitaan ja lopussa tuli pieni tappelu. Pitää varmaan nyt tottua siihen,että ne ei enää saa entistä kamua vierelle nukkumaan,vaan ovat eri mökeissä :(

        Voikohan niitä aina sillon tällöin antaa haistella toisiaan vaikka niiden kädessä ollessaan.

        Itseasiassa meillä on myös tyttö gerbiilejä,joidenka terra oli aika lähellä poikien mökkiä,joten...,olisiko mahdollista että tappelu olisi voinut syntyä myös siitä? siirsin tyttöjen mökin pois eri huoneeseen,ja siitä on jo muutama päivä. Mutta silti pojat vaan tappelee. Toivottavasti ne ei nyt kuole surullisuuteen,mutta ei niitä voi samaankaan asumukseen laittaa,kun muuten kuolisivat tappelussa.Ovathan nuo kohta jo neljä vuotta,saattavat muutenkin jättää maailmalle hyvästit...=,(

        Minulla on 2 gerbiili laumaa.
        Kun toinen 1 vuotiaiden gerbiileiden laumasta oleva uros pannaan takaisin terraan juoksutuksen jälkeen, se meinaa alkaa tapella.
        (Toisen lauman gerbbujen hajut on tarttunut siihen)
        Kun työnnän pahvia gerbiilin eteen ja se alkaa järsiä, kaikki menee yleensä hyvin.


    • -I-- Suomigerbiilit -I--

      Tässä On muutamia Yleisiä syitä
      ----------------------------------------------------
      1:Liian huono totuttaminen.
      2:Liian vähän yhdessä pitäminen.
      3:Yritetty totuttaa täys-ikäisenä muihin.
      4:Gerbiilit eivät ole tottuneet kunnolla



      Vastauksia Yleisimpiin Syihin Lisää osoitteesta
      http://www.gerbiiliyhdistys.fi

      Sähköpostini:[email protected]


      Olkaa Hyvä Vinkeistä!!!!!

      • Ekat gerbut

        Me saatiin gerbiilit toissapäivän ja ne eka nuuhkii ja sitten ne työnteelee toisiaan.
        Ne on:2 naarasta,yks viikon nuorempi.
        Voisko joku auttaa?


    • K&P

      Sinä joka laitoit tän keskustelun aluilleen, onks sun nimi Anna?

      • gerbiili huoltaja

        ei ole


      • gerbiili vaaaan
        gerbiili huoltaja kirjoitti:

        ei ole

        minulla on 2 tyttö gerbiiliä toinen on toisen äiti mutta ne tappelevat silti ja ovat olleet samassa akvaariossa jo 2 vuotta mutta silti tappelevat :O mistä voi johtua??


    • kikkistuura

      No meinaatko, että kun kyseessä on emä ja poikanen niin eivät voi tapella?

      Tappelu voi johtua monestakin syystä, koskaan ei voi varmuudella sanoa mistä se johtuu.

      Kai sä nyt kuitenkin erotit ne, koska yhden kerran tapelleet tappelevat myöhemminkin...?

    • AUTTAKAA!

      Olen toi sama "pelottaa!" tyyppi!
      Ostimme viime viikonloppuna gerpsuillemme uuden juomapullon, kun he rikkoivat vanhan! Nyt pojat juovat koko ajan! Ne eivät lopeta muuten kuin ottamalla pullon pois...! Mistä tämä voisi johtua?? Ihankuin niillä olisi joku pakko mielle juoda!! :o Muutenkin pojat on lihonu aika paljon...!!

      AUTTAKAA JA VASTATKAA

    • Sedä

      ^Saavathan ne varmasti juotua pullosta? Entä jos pullosta vaan tulee hitaammin ja sinusta siksi näyttää että juovat enemmän? uusi pullo voi olla myös muutenvaan jännä, eli sitä pitää tutkia vaikkei janottaisikaan. Veikkaan että kyse on ihan vaan pullosta, kun muutos kerran on tullut pullon kanssa yhtä aikaa :)

    • pelottaa!!

      kiitos viestistä! ostimme uuden pullon ja nyt tilanne on rauhoittunut! kyllähän ne vielkii juo paljon kerrallaan, mut ei nii useasti enää!
      uudet pojat on tullu toosi hyvin toimeen isompienkaa joten mitää ongelmii ei oo enää!!

    • gebsu

      Mitä pitäisi tehdä kun meillä on neljä gerbiiliä yksi gerbiili äiti ja kolme lasta ja yksi lapsista hyökkäilee koko ajan äiti gerbiilin kimppuun ja nyt sillä on jo melkein häntä irti .???

    • gerbiilimummo'

      Mulla on 4 gerbiiliä ( kaikki naaraita) . Tai no ensin oli kolme, ja niistä 2 kuoli, ja me ostettiin 3 uutta gerbiiliä. Kyllä ne alussa oli ihan hyvissä väleissä, mutta sitten 2 uutta rupesi kiusaamaan sitä vanhempaa, että vanhan häntään tuli haava. Tänään vielä huomasin, että vanhan gerbiilin ala'selkään' oli tullut pureman arpia. Ainakin 3 kpl. Laitoin kaksi 'kiusaajaa' nyt tänään eristykseen. Mitä voisin tehdä, että saisin edes vähän niitä rauhoitettua ? Mistä tämä voisi johtua ?

      • Gerbiilien omistaja

        No meillä on tämmönen juttu: olin Lapissa viikon. Gerbiileilläni oli hoitaja, joka kävi joka päivä. Eräänä päivänä gerbiilit rupesi tappelemaan. Onneksi hoitaja oli paikalla tämän alkaessa. Gerbiilit erotettiin, ne olivat sitten erossa loppuviikon (yli kolme päivää). Yksi oli kuljetuskopissa ja muilla kolmella gerpsulla ei ollu ongelmaa yhteiselossa. Kun sitten palattiin lomilta, niin parin päivän päästä kokeiltiin gerbiilejä yhteen. Ei onnistunu, tappelu syntyi. Gerbiilit asuvat nyt samassa terraariossa, mutta verkollisella väliseinällä. Se 1 gerpsu yksinään ja muut kolmisteen. No, ne on välillä yrittänyt sen verkon läpi tapella. Aijotaan kattoa tilannetta myöhemmin, että kuinka niillä tulee sujumaan. Ei tiedä edes sitä, että viitsiikö niitä ylipäätänsä enää koskaan kokeilla yhteen. Aika näyttää sitten lopulta miten käy. Toivotaan parasta!


      • Nohei :)

        gerbiilimummo: Laita sinne terraarioon väliseinä jos sull ei ole. Verkollinen ois hyvä. Anna ajan kulua ja yritä totutella ne uudelleen toisiinsa. Nimittäin Mulla on 3 gerbiiliä joista kaksi alkoi tapella. Laitoin terraarioon sitten väliseinän ja annoin ajan kulua. Myöhemmin yksi tappelija oli jollain ilmeellä päässyt toiselle puolelle ja oli niinkuin mitään ei olisi tapahtunut. Enään ei veritappeluja tullut.


    • pikkugerbiili

      mulla on 2 poika gerbiiliä ne ei onneks tappele mut ne on vasta puolen vuoden iässä voiko ne ruveta tappelee vaik ne on koko ajan ollu yhes ja pitä tarkottaa hampaiden rapsutus miten ne silloin tekee ja joo en oo aikunen vaa lapsi ja kysyin vaa

    • Gerbu

      meille tuli uus urosgerbiili,ja ne kokeiltii laittaa yhtee tutustumaa toisiisa. se uus gerbu haisteli ja otti kiinni poskista sitä toista nii se vanhempi alko vikisemää ja jähmetty paikoillee silmät oli kiinni.Vähän ajan päästä ne laitetti eriksee verkkojen taa.illalla ne kävi viel kerra toisillaa kyläs ja ne alko tappelemaa uus ja paljo pienempi gerbiili jahtas paljo isompaa vanhempaa gerbiiliä joka vikis ja juos karkuun,sitte isompi otettii pois pienemmän luota.täytyy sitte oottaa pitempi aika et ne voiaa laittaa yhtee:(

    • gerbutietäjä

      Gerbiilien totuttaminen toisiinsa: sulla pitää olla riittävän iso terraario johon asennat joko pienisilmäisestä metalliverkosta väliseinän (mutta tällöin aseta se tukevasti ja huolehdi ettei gerbut pääse toiselle puolelle) tai voit laittaa terraarioon pienisilmäisestä metalliverkosta rakennetun häkin (itselläni on tällainen ja hyvin on toiminut, mutta häkin ovi pitää sulkea hyvin ja häkin pitää olla turvallinen).

      Sitten laitat totutettavat gerbut verkon eri puolille ja vaihdat niiden paikkaa joka päivä ja vaihtojen yhteydessä hierot puruja varovasti gerbun turkkiin (jotta hajut sekoittuisivat).

      Totutuksen aikana terraariossa riittää jos on vain 5 cm puruja (yleensä gerbuilla pitää olla enemmän, mutta totutuksessa on helpompi, jos on vähän purua).

      Pidä gerbuja totutuksessa vähintään viikko. Joskus voi mennä kolmekin viikkoa. Kun gerbut näyttävät tulevan hyvin toimeen verkon läpi, voit koittaa niitä yhteen puolueettomalla alueella (ei kenenkään reviiriä esim. lattialla, mutta EI terraariossa). Pidä jotkut paksut hanskat lähettyvillä ja erota gerbut niillä jos alkavat tapella. Sitten jos ne tulevat hyvin toimeen, voit purkaa totutus järjestelmän ja lisätä puruja terraarioon ja laittaa gerbut sinne, mutta muista tarkkailla niitä ahkerasti pari päivää, etteivät tappele.

      Toivottavasti auttoi jotakin. :)

    • oijoij

      Minulla on nyt 2v 2kk olevat gerbiili veljekset, joista yksi alkoi tappelemaan toisen gerbiilini kanssa. Se vain kävi siihen kiinni, puri ja ajoi takaan.

      Laitoin sitteen verkon gerbiilien terraarioon, ja nytpä ei pääset sekään hupsu toista puremaan. Kyllä se jaksaa kytätä sitä gerbiiliä, mutta siihen se nyt jää, kun ei pääse verkon läpi puremaan toista.

      Toisen gerbiilin kanssa se tulee kuitenkin hyvin juttuun, joten mistä se kiikastaa? Kokeilin laittaa 3krt gerbut yhteen, mutta aina se sama gerbiili käy sen kyseisen gerbiilin kimppuun.

      Parempi varmaan pitää riidan haastaja erossa muista gerbiileistä. :/

    • kokemusta on

      meidän gerbsut tappeli kun ei oltu paikalla toinen kuoli ja toiselta puuttuu takajalka pelottavaa ajatella että vanhemmiten käyvät äksyiksi. mutta vielä harmillisempaa ettei kokoajan voi gerbujaan vahtia

      • Mitä teitte sille, jolta puuttui takajalka?


    • Tarvitsen apua?!?!?

      Meillä on 2 poika gerbiiliä jotka on nyt 3pv sitten alkaneet tapella/outoa hippa leikkiä; laitoin molemmat omiin häkkeihin ja vuorottelen gerbiilijen paikkoja joka päivä, mutta minusta tuntuu ettei ne tule enää tottumaan toisiinsa, toinen narskuttaa jatkuvasti hampaitaan aina kun se otetaan ulos häkistä. Olen koittanut myös totuttaa niitä juoksuaitauksessa mutta ei toimi sama jahtaus jatkuu onneksi ei ole mennyt vielä veriseksi tappeluksi. Mutta itse tiedän/tunnista että tuo outo hippa leikki ei ole enää tavallinen leikki mun gerbiileillä. Ne ovat vasta vähän yli 1 vuotiaita joten kannattaisiko vaan jatkaa totuttelua vai antaa elää loppu elämänsä yksikseen rauhassa. Mulla ei oo ollu gerbiilejä koskaan aikasemmin joten voisiko tuo leikki ollakkin vain tavallinen leikki joka tulee gerbiileille "murrosiässä".... Olen lähdössä pääsiäiseksi Leville ja jätän gerbiilini naapurilleni hoitoon, joten voisitteko auttaa ongelmani kanssa; annanko gerbiilijen olla yksikseen vai kannattaisiko laittaa ne jälleen samaan häkkiin??!!!!

    • Gerbiili-Fani :3

      Jaa..
      Mun uros gerbiilini tappelee koko ajan mutta vain leikillä :D

      Että enpäs osaa auttaa... :C
      Mutta älä pidä liian kauan erillään niitä kuitenkaan!☺

    • GRB :)

      sama täällä

      Minulla oli vuosi sitten sama ongelma, neljästä gerbiilistä kaksi alkoi tappelemaan tappelu äityi veriseksi. Saimme ne erotettua ja lähdimme eläinkääkäriin toinen sai jopa antibiootit ja sit haavoja puhdistettiin. Gerbiilit olivat erillään kolme päiväää eläinlääkärin ohjeen mukaan koska pitemmän ajan erillä olon jälkeen he eivät ole kuulemma enäää samaa laumaa.. Minäkin sain pahat haavat sormiin ja jouduin sairaslomalle ja sain antibiootti voiteen sormilleni.Tappelut eivät loppuneet kokeilin monia eri pariyhdistelmiä. Kahdessa häkissä, näillä neljällä gerbiililläni mutta lopulta löytyi vain yksi pari joka pärjäsi keskenään... Joten minun oli luovuttava tappelijoista... Olivathan he sentään jo yli kolmevuotiaita...Minulle jäi siis kaksi gerbiiliä... Mutta toinen masentui kun ei kuulut enäää muita veljiä viereisetä häkistä ja kuoli alle viikossa pois... Sitten minulla oli enäää yksi gerbiiili joka eli puolivuotta yksin hemmoteltuna herkkuruokia nauttien kunnes hänkin sairastui jä lähti veljiensä luo.ELI ÄLÄ PIDÄ LIIAN KAUAN ERILLÄÄN!UROKSET TAPPELEE VANHENMITEN.JOS MENEE VERISEKSI SE ON HUONO HOMMA. PIDÄ NAHKAHANSKAT LÄHETTYVILLÄ.TOIMI GERBIILIESI ETUJA AJATELLEN.Vaikka minulle kävi näin se ei tarkoita että sinulle kävisi näin. Toivottavasti saat
      ongelmasi ratkaistua. VASTAA.


      - Olen samaa mieltä :DDD

      • Tappelevat gerbiilit pitää erottaa, ja käytännössä monesti ne ei neää totuttamallakaan totu toisiinsa. SIlloin paras ratkaisu on pitää ne yksin, tai hankkia pari luovutusikäistä kaveriksi.

        Ostakaa gerbiilinne hyviltä kasvattajilta, ei eläinkaupasta! Kasvattaja nimittäin käyttää vain tappelemattomia gerbiileitä, ja niin poikasetkin varmimmin pärjäävät laumassa :) Jos gerbiilien käytökseen ei kiinnitetä jalostuksessa huomiota, tulee herkemmin tappelupukareita :/


      • Kepa3011
        tulikirahvi kirjoitti:

        Tappelevat gerbiilit pitää erottaa, ja käytännössä monesti ne ei neää totuttamallakaan totu toisiinsa. SIlloin paras ratkaisu on pitää ne yksin, tai hankkia pari luovutusikäistä kaveriksi.

        Ostakaa gerbiilinne hyviltä kasvattajilta, ei eläinkaupasta! Kasvattaja nimittäin käyttää vain tappelemattomia gerbiileitä, ja niin poikasetkin varmimmin pärjäävät laumassa :) Jos gerbiilien käytökseen ei kiinnitetä jalostuksessa huomiota, tulee herkemmin tappelupukareita :/

        Meillä on neljä gerbua, ovat cuoden vanhoja ja tähän saakka kaikki mennyt hyvin . Nyt kuitenkin lauantaina alkoivat tappelee kaksi veljestä. Kun yritin erottaa, purivat minuakin sormesta. Nyt rakensimme väliseinän ja pidämme gerbiilejä siten, että niitä on aina kaksi ja kaksi, vaihdamme päivittäin kahden gerbiilin paikkaa. Onko liian usein ja missä vaiheessa voisin yrittää riitapukareita samaan terraarioon? Nyt pääsevät toki väliseinäritilän kautta haistelemaan toisiaan.


    • Väliseinä?

      Miten olette väliseiniä rakentaneet? Mistä saa hyvää verkkoa?

    • Gerbiilit

      Mitä voin tehdä kun mullaon kaksi gerbiiliä, niiden johtajuus on vaihtanu paikkaa ja toinen on jo purru toisen hännän verille ulkokuoren. Jahtaa kokoajan toista eikä ees uskalla käydä juomassa kunnolla.... vastauksia nopeasti ettei tää ylly pahemmaksi!! :((

    • Anonyymi

      Voinko koittaa yhdistää naarsta ja urosta. Ja jos niille tulee tappelu koitanko hetken päästä uudestaan? Sillä haluaisimme pentuja.Ja tällä hetkellä on noin 1kk ikäinen 1 pentu. Ja haluamme siis tehdä samalla uroksella mutta eri naaraalla. Mutta uskaltaisinko taas koittaa yhdistää? Kerran jo koitettu ja uros haisteli naaraan leukaa ja Toni naarsta samalla. Joten en tiedä pitäisikö yrittää uudestaan totuttaa niitä? Auttakaa?

    • Anonyymi

      Minulla on kaksi gerbiiliä ja toisella on verta vatsassa. Kuitenkaan en ole nähnyt heidän tappelevan

      • Anonyymi

        Soita eläinlääkärille mahdollisimman nopeasti.


    • Anonyymi

      Meidän gerbiilit alkoi yhttäkkiä taistelemaa me ei tiietä syytä eikä tiedetä mitä tehdä

    • Anonyymi

      Mitä tehdä meillä on 2 tyttö gerbiilin tänä iltana ne ovat vaatineet toisiaan ja toinen juossut todella nopeasti toisen perässä ympäri häkkiä vaikka ovat olleet aina samassa tilassa jo kohta 2vuotta ja nyt yhätäkkiä alkavat tapella toivottavasti gerbiilit ei kuole😭😭😭😭

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      128
      4856
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      30
      3066
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1777
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1740
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1591
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1461
    7. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      18
      1218
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      10
      1203
    9. Ison Omenan uhri tukahdutettiin kuoliaaksi. Kuolinsyynä sydämen pysähdys.

      Eli naisen hengittäminen estettiin ja tästä oli suorana seurauksena sydämen pysähdys. Ihan oppikirjan mukainen tapaus. H
      Maailman menoa
      17
      1167
    10. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1167
    Aihe