Tiedottajan tutkinto, Markkinointi-instituutti?

LaraLevy

Onko kenelläkään ko. koulutuksesta kokemusta?
Markkinointi-instituutin sivut on tutkittu, hinta ja pääsyvaatimukset selvitettu, nyt puuttuisi vain tietoa kokemuksista ja työnantajien näkökulmasta asian tiimoilta.

Onko monellakin tiedottajan tehtävissä työksentelevällä tällainen "tutkinto"? Voisiko sen turvin 7 vuotta toimittajan hommia tehnyt hankkia "tulitukea" tiedottajan hommiin hakeutuakseen?

5

4298

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ..........999

      Periaatteessa tiedottajalla pitää olla yliopistotason tiedotusopin opinnot, sekä mielellään muutamasta kielestä, etenkin äidinkielestä myös korkeakouluopinnot.

      Itse olen ollut aikanani vuosia tiedottajana oppikoulupohjalta. Enenpi pitää selitellä ja lässyttää haastatteluissa, kun hakijoita on jokunen sata... Siis verrattuna parikin gradua tehneeseen hakijaan.

      Markkinointi-instituutti on vähän hassu paikka. Sieltä jonkin tutkinnon sieltä ostaneet kyllä arvostavat papereitaan kovastikin. Yliopiston käyneet eivät edes kommentoi niitä tutkintoja.

      Papereista toki aina on apua, enenpi kyllä suhteista. Ja jos osaa ammattinsa ja osaa työnsä, kukaan ei edes kysele papereita. Toki jollain markkinointi-instituutin todistuksella voi olla itsetuntoa kohottava vaikutus. Mielestäni mainitsemasi lehtityökokemus painaa huomattavasti enemmän paikkoja haeskellessa.

      Tiedottaminen on muuten aika puusilmäistä ja puuduttavaa hommaa, siinä tehdään yhtä asiaa. Hankalaa löytää mieluisaa työpaikkaa. Riippuu tietysti mikä kiinnostaa, Jos sillä mitä tekee, ei ole väliä, kannattaa miettiä alan valinta uusiksi.

      Jeps, onnea, tee mitä teet. Kauanko muuten pitää tehdä töitä maksaakseen instituutin tutkinnon pois?????

      • Laralevy

        Kiitos vastauksestasi, ...999!

        Tiedottajan Mti-tutkinto (mitä tuo lyhenne nyt tarkoittaneekaan) maksaa instituutin sivujen mukaan 4500€. Tottahan tuon hinnan kattamiseen jonkin verran työaikaa toimittajan ansioilla kuluu.

        Pääsääntöisesti toki tiedotustehtäviin kaivataan korkeakoulututkinnon suorittanutta väkeä, ainakin työpaikkailmoitusten perusteella. Toisaalta ilmoitukset eivät aina kerro koko totuutta, ja siksipä täällä tiedustelenkin asiasta. Itselläni on kesken jääneitä opintoja ripaus sieltä ja toinen täältä.

        Paljon painoa on suhteilla, sen tiedän, mutta en osaa omien kontaktieni valossa arvioida onko omieni paino ilman tutkintoa riittävä.

        Kokemusta tiedotustyöstä kun ei ole. Vain monen vuoden näytöt sieltä tiedotusta vastaanottavalta puolelta. Olisin utelias kokeilemaan myös tuota antavaa puolta.

        Mahtaisiko täältä löytyä ketään, joka on instituutin tutkinnon suorittanut? Tai tunteeko kukaan ketään, joka olisi?


      • ole vähän muuta
        Laralevy kirjoitti:

        Kiitos vastauksestasi, ...999!

        Tiedottajan Mti-tutkinto (mitä tuo lyhenne nyt tarkoittaneekaan) maksaa instituutin sivujen mukaan 4500€. Tottahan tuon hinnan kattamiseen jonkin verran työaikaa toimittajan ansioilla kuluu.

        Pääsääntöisesti toki tiedotustehtäviin kaivataan korkeakoulututkinnon suorittanutta väkeä, ainakin työpaikkailmoitusten perusteella. Toisaalta ilmoitukset eivät aina kerro koko totuutta, ja siksipä täällä tiedustelenkin asiasta. Itselläni on kesken jääneitä opintoja ripaus sieltä ja toinen täältä.

        Paljon painoa on suhteilla, sen tiedän, mutta en osaa omien kontaktieni valossa arvioida onko omieni paino ilman tutkintoa riittävä.

        Kokemusta tiedotustyöstä kun ei ole. Vain monen vuoden näytöt sieltä tiedotusta vastaanottavalta puolelta. Olisin utelias kokeilemaan myös tuota antavaa puolta.

        Mahtaisiko täältä löytyä ketään, joka on instituutin tutkinnon suorittanut? Tai tunteeko kukaan ketään, joka olisi?

        No ei tiedottajalla tarvi olla tiedotusopin tutkintoa. Paras täsmäkoulutus on Jyväskylän yliopiston yhteisöviestintä.


      • -Repsu-

        Ei, vaan tiedottajan työ on todella monipuolista ja haastavaa.

        Enenpi = enempi. Vaikka kyllähän sinä sen varmaankin tiedottajan hommia tehneenä tiesitkin:)


    • diyfcg 23975y å9oeh

      Höpö osastoa toi tutkinto. os et kyvyilläsi ole pärjännyt, ei sua paperit auta yhtään mitään.

      Peruspaperisetti on tiedotuksen maisterinpaperit ja ekonomin paperit kauppiksesta. Niillä voi päästä harjoittelijaksi muuallekin kuin paikalliseen ampumaseuraan tekemään pikkujouluilmoja ja pöytäkisrjoja.

      Ai niin, montako kieltä puhut?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1107
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      110
      891
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      886
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      278
      675
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      76
      648
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      73
      603
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      572
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      546
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      38
      510
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe