Onko kenelläkään ko. koulutuksesta kokemusta?
Markkinointi-instituutin sivut on tutkittu, hinta ja pääsyvaatimukset selvitettu, nyt puuttuisi vain tietoa kokemuksista ja työnantajien näkökulmasta asian tiimoilta.
Onko monellakin tiedottajan tehtävissä työksentelevällä tällainen "tutkinto"? Voisiko sen turvin 7 vuotta toimittajan hommia tehnyt hankkia "tulitukea" tiedottajan hommiin hakeutuakseen?
Tiedottajan tutkinto, Markkinointi-instituutti?
5
4298
Vastaukset
- ..........999
Periaatteessa tiedottajalla pitää olla yliopistotason tiedotusopin opinnot, sekä mielellään muutamasta kielestä, etenkin äidinkielestä myös korkeakouluopinnot.
Itse olen ollut aikanani vuosia tiedottajana oppikoulupohjalta. Enenpi pitää selitellä ja lässyttää haastatteluissa, kun hakijoita on jokunen sata... Siis verrattuna parikin gradua tehneeseen hakijaan.
Markkinointi-instituutti on vähän hassu paikka. Sieltä jonkin tutkinnon sieltä ostaneet kyllä arvostavat papereitaan kovastikin. Yliopiston käyneet eivät edes kommentoi niitä tutkintoja.
Papereista toki aina on apua, enenpi kyllä suhteista. Ja jos osaa ammattinsa ja osaa työnsä, kukaan ei edes kysele papereita. Toki jollain markkinointi-instituutin todistuksella voi olla itsetuntoa kohottava vaikutus. Mielestäni mainitsemasi lehtityökokemus painaa huomattavasti enemmän paikkoja haeskellessa.
Tiedottaminen on muuten aika puusilmäistä ja puuduttavaa hommaa, siinä tehdään yhtä asiaa. Hankalaa löytää mieluisaa työpaikkaa. Riippuu tietysti mikä kiinnostaa, Jos sillä mitä tekee, ei ole väliä, kannattaa miettiä alan valinta uusiksi.
Jeps, onnea, tee mitä teet. Kauanko muuten pitää tehdä töitä maksaakseen instituutin tutkinnon pois?????- Laralevy
Kiitos vastauksestasi, ...999!
Tiedottajan Mti-tutkinto (mitä tuo lyhenne nyt tarkoittaneekaan) maksaa instituutin sivujen mukaan 4500€. Tottahan tuon hinnan kattamiseen jonkin verran työaikaa toimittajan ansioilla kuluu.
Pääsääntöisesti toki tiedotustehtäviin kaivataan korkeakoulututkinnon suorittanutta väkeä, ainakin työpaikkailmoitusten perusteella. Toisaalta ilmoitukset eivät aina kerro koko totuutta, ja siksipä täällä tiedustelenkin asiasta. Itselläni on kesken jääneitä opintoja ripaus sieltä ja toinen täältä.
Paljon painoa on suhteilla, sen tiedän, mutta en osaa omien kontaktieni valossa arvioida onko omieni paino ilman tutkintoa riittävä.
Kokemusta tiedotustyöstä kun ei ole. Vain monen vuoden näytöt sieltä tiedotusta vastaanottavalta puolelta. Olisin utelias kokeilemaan myös tuota antavaa puolta.
Mahtaisiko täältä löytyä ketään, joka on instituutin tutkinnon suorittanut? Tai tunteeko kukaan ketään, joka olisi? - ole vähän muuta
Laralevy kirjoitti:
Kiitos vastauksestasi, ...999!
Tiedottajan Mti-tutkinto (mitä tuo lyhenne nyt tarkoittaneekaan) maksaa instituutin sivujen mukaan 4500€. Tottahan tuon hinnan kattamiseen jonkin verran työaikaa toimittajan ansioilla kuluu.
Pääsääntöisesti toki tiedotustehtäviin kaivataan korkeakoulututkinnon suorittanutta väkeä, ainakin työpaikkailmoitusten perusteella. Toisaalta ilmoitukset eivät aina kerro koko totuutta, ja siksipä täällä tiedustelenkin asiasta. Itselläni on kesken jääneitä opintoja ripaus sieltä ja toinen täältä.
Paljon painoa on suhteilla, sen tiedän, mutta en osaa omien kontaktieni valossa arvioida onko omieni paino ilman tutkintoa riittävä.
Kokemusta tiedotustyöstä kun ei ole. Vain monen vuoden näytöt sieltä tiedotusta vastaanottavalta puolelta. Olisin utelias kokeilemaan myös tuota antavaa puolta.
Mahtaisiko täältä löytyä ketään, joka on instituutin tutkinnon suorittanut? Tai tunteeko kukaan ketään, joka olisi?No ei tiedottajalla tarvi olla tiedotusopin tutkintoa. Paras täsmäkoulutus on Jyväskylän yliopiston yhteisöviestintä.
- -Repsu-
Ei, vaan tiedottajan työ on todella monipuolista ja haastavaa.
Enenpi = enempi. Vaikka kyllähän sinä sen varmaankin tiedottajan hommia tehneenä tiesitkin:)
- diyfcg 23975y å9oeh
Höpö osastoa toi tutkinto. os et kyvyilläsi ole pärjännyt, ei sua paperit auta yhtään mitään.
Peruspaperisetti on tiedotuksen maisterinpaperit ja ekonomin paperit kauppiksesta. Niillä voi päästä harjoittelijaksi muuallekin kuin paikalliseen ampumaseuraan tekemään pikkujouluilmoja ja pöytäkisrjoja.
Ai niin, montako kieltä puhut?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 911107
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa110891- 125886
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten278675- 76648
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait73603Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64572Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54546Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist38510- 72483