Mazda 6 etupyörän laakerit

antero55

Onko mazda 6:en etupyörien laakereissa alkuperäisvikoja. Autostani meni laakerit melkein viikon välein etupyöristä. Ajettu 80 000km. Kuulin että on vaihdettu jo 50 000km ajettuihin autoihin. Onko muilla samoja ongelmia ollut?

53

13643

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ja jepsis

      Vai että oikein sellaista kuulit...Mitähän hauskaa ne seuraavaksi keksii väittää.

      • tyyppivikana

        laakerit ruostuu samaan tahtiin kuin lokasjiojien kaaretkin !!!


      • töriset
        tyyppivikana kirjoitti:

        laakerit ruostuu samaan tahtiin kuin lokasjiojien kaaretkin !!!

        Jep, onhan masan tyyppiviaksi luettava myöskin tuulilasin pesunesteen kulutus, ja polttoainettakin joutuu silloin tällöin tankkaamaan. Muissa merkeissähän ei tällaisiakaan ilmiöitä ole ollut havaitavissa.


      • puutos
        töriset kirjoitti:

        Jep, onhan masan tyyppiviaksi luettava myöskin tuulilasin pesunesteen kulutus, ja polttoainettakin joutuu silloin tällöin tankkaamaan. Muissa merkeissähän ei tällaisiakaan ilmiöitä ole ollut havaitavissa.

        oli myös erään lehden mukaan, kun Mazda6:sta puuttui kylkilistat. Uusia merkkejä ja malleja tulee, listat puuttuu lehti ei enää mainitse. Masa taisi olla ensimmäisiä, siksi "suuri" haloo piti moisista listan pätkistä nostaa. Ainahan puutteita olisi löydettävä. Masasta niitä saakin etsimällä etsiä.


      • Pate1971
        tyyppivikana kirjoitti:

        laakerit ruostuu samaan tahtiin kuin lokasjiojien kaaretkin !!!

        No hyvä kun tilanne on tuollainen. Omassa vm. 2003 kutosessa lokasuojien kaaret ja auton kyljet ovat täysin ruosteettomia. Maalitkaan eivät ole kupruilleet/rapisseet.

        Auton ollessa uudehko suihkuttelin tarvikeliikkeestä ostamani suoja-aineet auton pohjaan, aineet maksoivat muistaakseni luokkaa 45 euroa. Auton olen pessyt varsin usein ja vahannutkin jokusen kerran vuodessa (jep, se on kivaa...)

        Alustan suojaus onnistui ilmeisesti varsin hyvin, autoni ollessa toista kertaa katsastuksessa (5 v vanhana) katsastaja kehui alustan kuntoa. Ei katsastaja tosin endoskoopilla alustaa tutkinut, joten voihan siellä sisällä piillä jotain ylläreitä :-(


      • Paras H-auto

        Katsokaa HS matukkamainos Lehdistö kehunut auton lähes kuninkaaksi.


      • Vuoden päästä vaihto
        Pate1971 kirjoitti:

        No hyvä kun tilanne on tuollainen. Omassa vm. 2003 kutosessa lokasuojien kaaret ja auton kyljet ovat täysin ruosteettomia. Maalitkaan eivät ole kupruilleet/rapisseet.

        Auton ollessa uudehko suihkuttelin tarvikeliikkeestä ostamani suoja-aineet auton pohjaan, aineet maksoivat muistaakseni luokkaa 45 euroa. Auton olen pessyt varsin usein ja vahannutkin jokusen kerran vuodessa (jep, se on kivaa...)

        Alustan suojaus onnistui ilmeisesti varsin hyvin, autoni ollessa toista kertaa katsastuksessa (5 v vanhana) katsastaja kehui alustan kuntoa. Ei katsastaja tosin endoskoopilla alustaa tutkinut, joten voihan siellä sisällä piillä jotain ylläreitä :-(

        En haluaisi olla ilonpilaaja,mutta olet varsin onnekas jos sinun Mazda ei ole ruosteessa.Ilmeisesti olet niitä autoilijoita joka pesee/kuivaa sen auton joka kerran kun sillä ajaa.Totuushan on se vaikka kipeää tekeekin että Mazda 6 on eniten ruostuva auto.Meillä on sellainen 2004 malli ja ei kerennyt edes takuu loppua lun siinä jo ovet ja takakontin alarena kuplii.Nyt se oli maalattavana ovista ja takakontista.Saumoissa olevat muovikitit olivat aivan ruosteessa altapäin.Maalausliikkeesäkin sanoivat että ko.merkki on ylivoimaisesti eniten korjattu auto.(helppo uskoa)
        Muutenhan se on ihan hyvä auto ja kyllä sillä ajelee,tosin ei se mikään huippu ajettava ole.
        Mutta tulipahan tuokin kokeiltua,ei tule meille ainakaan uutta enää.Jännä vaan seurata kun ihmiset puolustelee autoaan ,vaikka olisi kuinka huono ja ruostuva.Mutta totuuden saa helposti selvill ekun menee korjaamoon ,ja katsoo ympärille mitä merkkejä siellä maalaillaan.


      • Anonyymi
        töriset kirjoitti:

        Jep, onhan masan tyyppiviaksi luettava myöskin tuulilasin pesunesteen kulutus, ja polttoainettakin joutuu silloin tällöin tankkaamaan. Muissa merkeissähän ei tällaisiakaan ilmiöitä ole ollut havaitavissa.

        vittu mitä paskaa asiasta


    • tiedä...

      tyyppiviasta, mutta 2006 faceliftistä meni oikeanpuoleinen etupyörän laakeri vähän 20 tkm ajettuna. Ei toki välille jättänyt, mutta alkoi ääntämään. Takuuseen tietenkin korjaus, joka oli pikkujuttu.

    • masa6 stw

      Minulla meni oikean pyörän etulaakeri 45 000 km kohdalla. Vaihto takuuseen ja vaihdossa sanoivat (masan huolto) että jonkin verran on mennyt laakereita tuosta 2007 erästä.

      Vaihto sujui takuuseen ja homma pelaa jälleen.

      • Wilbu

        Minulla kans laakerit vaihdettu molemmista etupyöristä, autolla ajettu nyt 55000km. Vaihto onneksi takuuseen.


    • takuuajan jälkeen

      Itselläni m6 07 ja korjattu takuuseen; ylätukivarret ( ohjauksen puoltoa) ,etupyörän laakeri (40 t määräaikaishuollossa havaittu) , ja rutinat vetonivelissä( huomattu yli -8 pakkasella) , huoltoaika/osat tilattu
      Vetonivelien rasvat ei kestä pakkasta, huollot saaneet tehtaalta ohjeet vaihtaa, elikkä merkkiliikeiden pitäisi siis salassa hiljaisuudessa vaihtaa osat jotta asiakas ei huomaisi että autosssa olisi jotain vikaa...
      Tyypillistä Mazdaa ja myös Toyotaa, ei informaatioo asiakkaalle, ei takasinkutsua vaan osat vaihdetaan vaihvihkaa tai sitten ei .

      ps .Toyota avensis(edellinen uutena ostettu autoni); moottori vaihdettiin takuuseen 4 v/ 60000 km
      ps2: mazda ja toyotahan ovat kuitenkin luotettavimmat autot ..vai -(autobild )

      • Taattua laatua

        MAzda 6 6/2008 käyttöönotettu, ajettu 40tkm

        Vaihtoon mennyt vasta:
        * Keskuslukitus (ohjausyksikkö, avaimet)
        * Akku (Alkoi jättää tien varteen, hinattiin pari kertaa pajalle)
        * Laakerit (40tkm huollossa havaittu)

        Ei ole seuraava merkki Mazda ei..


      • 2006 maaliskuu

        Luotettavimmat autot Toyota ja Mazda. Honda tulee kovaa vauhtia perässä, Accord-mallillaan.

        Takuu ainakin oman autoni kohdalla ei ole ollut merkittävässä osassa.
        100000 km normaalit huollot ja 4 ajovalopoltinta ja lasinpyyhkijän
        sulat on menneet. No nyt mennään etsimään kunnollisia kesärenkaita,
        entiset 2mm mitoissa.


    • etupyöränlaakeri

      viime syksynä vaihdoin -06 kutoseen 78tkm vasen etulaakeri. Juuri kun takuu loppui. Laakeri motonetistä 48€ ja vaihto huoltiksella 80€. Osassa lukee vielä "original mazda part" vaikka on tarvike liikkeestä ostettu.

      • Taata -53

        Mun 6:lla -04 mallia olen ajanut 168 000. Nyt laittavat vielä takuuseen takaovien helmat ja takalokasuojien kaaret, joissa jonkin verran ruostetta. Selkänojan istuinlämmittimen ja verhoilun uusivat ja maksoivat takkinikin (jonka selkään paloi reikä), vaikka sekä 3v että 100.000 km olivat ylittyneet.
        Muutoin no problem.


      • paappanen
        Taata -53 kirjoitti:

        Mun 6:lla -04 mallia olen ajanut 168 000. Nyt laittavat vielä takuuseen takaovien helmat ja takalokasuojien kaaret, joissa jonkin verran ruostetta. Selkänojan istuinlämmittimen ja verhoilun uusivat ja maksoivat takkinikin (jonka selkään paloi reikä), vaikka sekä 3v että 100.000 km olivat ylittyneet.
        Muutoin no problem.

        Masalla ajellessa palo hihat.
        Takuuseen meni nyt on hieno pusakka, mikä ei oo Mazdalla ajella.
        Zoom Zoom.


      • Just just

        -06 kutoseen, ajettu 50 000 km meille tarjottiin samaa hommaa Kaivokselan Inchcapella hintaan 450 eur.

        Arvaa ostinko? :D


      • matvei

        minulla on -06 Mazda 6 ajettu 84000 km.Katsastuksessa tuli hylsy, apumiehenpuoleinen etupyörän laakeri, pitaää vaihtaa.
        Hämmästys todella suuri.
        mulla on ollut luikuisia autoja, kertaakaan en ole joutunut pöyrien laakereita vahdattamaan.
        Onko tämä vain Mazdan -06 ongelma?????. Käsittämättömän huonoa mainosta kyseiselle merkille.


    • Suututtaa!

      Mulla kanssa 80 000 km ajettu masa ja juuri tänään menossa huoltoon. Normaalin vuosihuollon yhteydessä vaihdetaan paskaksi mennyt vasemman etupyörän laakeri. Eikä tietenkään mennyt takuuseen, kun takuu loppui helmikuun lopussa 2010.
      Ostin auton uutena helmikuussa 2007 ja olen teettänyt huollot merkkiliikkeessä uudesta asti. Eipä ole ollut huolloista kovin suurta hyötyä. Vasen eturengas alkoi pitää ääntä jo viime talvena, jolloin otin yhtettä huoltoliikkeeseen. Merkkiliikkeen huollossa vain sanottiin, että kyse on vetoakselin rasvoista ja murroksen kumeista eikä laakerista. Vetoakselin rasvat ja murroksen kumit vaihdettiin takuuseen maaliskuussa. Meteli ei tosin loppunut, mutta syyksi sanottiin kovaa pakkasta. Äänet hiukan hiljeni kun tuli lämpimämät säät, mutta eivät kokonaan loppuneet. Kovat rengasäänet on kuulemma auton tyyppivika. No nyt kun takuu pari kuukautta sitten loppui, niin enää ei huoltomiehen tarvinnut ajaa autolla kuin 200m ja diaknoosi oli selvä. Vasemman etupyörän laakeri on sökö.
      Maahantuojan edustaja vain ilkkui puhelimeen, että takuu loppui 36kk ostopäivästä piste. Maahantuoja ei suostunut maksamaan kuin 50% korjauskuluista. Joten surkeaa palvelua niin huoltoliikkeeltä kuin maahantuojalta.

      • saukktu

        Minulla on mazda 6 vm 2005. Viime kesänä jouduin vaihdattamaan kesken kesälomareissun vasemman etulaakerin ja hintaa tuli joku 300 euroa.Tänään katsastuksessa myös oikea laakeri määrättiin korjattavaksi, tosin ei kiireellisenä.


      • m6gt

        '05/06 ja 100tkm kohdalla vaihdettu etulaakerit


    • pyrin 350000km

      Ei ole ollut mitään vikoja autossani. Vuosimalli 2005 ja ajettu 152000km. Normaalit huollot tehty, lasinpyyhkijän sulat vaihdettu sekä ajovalopolttimot pari kertaa.

      • bobbob

        Mulla oli vuoden -03 kuutonen tuli ajettua 110tkm kun vaihtoon. Ei mennyt laakereita. Nyt -06 vuoden ja vaihdettu molemmin puolin laakerit. Nyt mittarissa 113tkm. Eka laakeri meni aika aikaisin. Joku 70tkm ajettuna. Ei normaalia. Muuten pirun hyvä peli.


      • Japanilaista laatua
        bobbob kirjoitti:

        Mulla oli vuoden -03 kuutonen tuli ajettua 110tkm kun vaihtoon. Ei mennyt laakereita. Nyt -06 vuoden ja vaihdettu molemmin puolin laakerit. Nyt mittarissa 113tkm. Eka laakeri meni aika aikaisin. Joku 70tkm ajettuna. Ei normaalia. Muuten pirun hyvä peli.

        Onko ollut mitään ruosteongelmia, joista provopellet täällä kirjoittelee ?

        Niistä sanoisin lähes 10 vuoden kokemuksella:


        ---------------------------------------------------------------
        P*SK** ja täyttä sellaista

        Suojaamattomista autoista en osaa sanoa ,mutta itselläni ei ole sellaista ollut.
        Lisään vielä,että 50-sarjalaiset renkaat ei matukkaan sovi,niillä auto on kuin jyrä.


      • Maz6
        Japanilaista laatua kirjoitti:

        Onko ollut mitään ruosteongelmia, joista provopellet täällä kirjoittelee ?

        Niistä sanoisin lähes 10 vuoden kokemuksella:


        ---------------------------------------------------------------
        P*SK** ja täyttä sellaista

        Suojaamattomista autoista en osaa sanoa ,mutta itselläni ei ole sellaista ollut.
        Lisään vielä,että 50-sarjalaiset renkaat ei matukkaan sovi,niillä auto on kuin jyrä.

        Minulla on Mazda6 farkku vm-08, autolla on nyt ajettu vasta 24tkm ja oli viime viikolla 2v./40tkm määräaikaishuollossa. Etupyörien laakereista löytyi välystä ja menevät vaihtoon. Autolla on ajettu todella vähän, joten yllätyin kyllä laakerien heikkoudesta. Toivotaan, että takuuseen menee.


      • Maz6
        Maz6 kirjoitti:

        Minulla on Mazda6 farkku vm-08, autolla on nyt ajettu vasta 24tkm ja oli viime viikolla 2v./40tkm määräaikaishuollossa. Etupyörien laakereista löytyi välystä ja menevät vaihtoon. Autolla on ajettu todella vähän, joten yllätyin kyllä laakerien heikkoudesta. Toivotaan, että takuuseen menee.

        Nyt on autossa uudet etupyörän laakerit, mutta nyt oikealle käännyttäessä kuuluu jurinaa jopa ikkunan läpi. Ennen vaihtoa ei kuulunut mitään, vaikka oli jo välystä. Auto takaisin pajalle ja kylläpäs alkaa harmittamaan. Osaakos joku sanoa mitä on laakerinvaihdossa mennyt pieleen?


      • kuulostaa!
        Maz6 kirjoitti:

        Nyt on autossa uudet etupyörän laakerit, mutta nyt oikealle käännyttäessä kuuluu jurinaa jopa ikkunan läpi. Ennen vaihtoa ei kuulunut mitään, vaikka oli jo välystä. Auto takaisin pajalle ja kylläpäs alkaa harmittamaan. Osaakos joku sanoa mitä on laakerinvaihdossa mennyt pieleen?

        Joku turakainen pajalla on asentanut laakerin pesäänsä väärästä kohtaa painamalla. Muuta ei tarvita, että laakerin kehällä on kuulien kuvat ja jurina alkaa eka metreistä lähtien.


      • Maz6
        kuulostaa! kirjoitti:

        Joku turakainen pajalla on asentanut laakerin pesäänsä väärästä kohtaa painamalla. Muuta ei tarvita, että laakerin kehällä on kuulien kuvat ja jurina alkaa eka metreistä lähtien.

        Yllätys oli suuri, kun kolinan jurinan aiheuttajaksi huolto ilmoitti liian ruostuneet jarrulevyt ja näin ollen jarrulevyt ja palat vaihtoon. Eivätkä menneet edes takuuseen, kun kuulemma autolla ajettu niin vähän ja Suomen ilmasto on tällainen. Ensimmäisen kerran kuulen, että vähän ajetulla autolla ei olekaan takuuta, jos levytkin ruostuu.

        Ennen laakerien vaihtoa autosta ei kuulunut mitään. Miten maahantuojalle tehdään kysely menikö tämä aivan oikein? Miten olette hoitaneet näitä reklamaatioita?


    • Mazdako

      Itsellä vaihdettiin tänään 114 000 km ajettuun vm.-06 kutoseen vasemman etupyörän laakeri. Mitään en vielä maksanut, kun huoltoliike kysyy maahantuojalta takuupolitiikkaa ja lähettää laskun jälkikäteen. Sanoin, että työkulut voin pitkin hampain maksaa, mutta ihmettelen sitä, että edellinen pyöränlaakeri on minulle vaihdettu aikoinaan 70- luvulla Fiattiin noin 150 000 ajettuna. Tässä on autoja omistettu ja niillä ajettu noin 300 000 per kosla ilman laakerihuolia ja Mazdan piti olla tämä huoleton laatuauto. Eka japsi mulle siis. No katsotaan mitä maahantuoja miettii.

    • maksalaatikko6

      260t km ja nyt vaihtui molemmat etupyörän laakerin. vm-03 m6

    • Ei enää Mastaa

      Ruostekorjaukseen takaisinkutsutun, vm-06 kutos-Mazdan palautuessa pajalta (eli joltain alihankkijalta, ja toimikin oli leikkisästi nimeltään "korikamppis") ilmoitti maahantuojan edustaja, että vas. etupyörän laakerissa on väljää. Auto oli leimattu vain hiukan aikaa taaksepäin, eikä katsastusmies puhunut väljästä laakerista mitään. Autolla oli silloin ajettu noin 50 tkm. Laakeri ei jurise, eikä oikuttele muutenkaan.
      - Että vaihdettaiskos tässä samoilla lämpösillä?, kysyi Mazdan mies.
      Koska teetin "korikamppiksen" yhteydessä myös ilmastoinnin huollon (120 eur), en ihan kylmiltään kyllä ostanut laakerinvaihtoa hintaan 450 eur.

      Automme ostettiin 2008 kaksi vuotta vanhana maahantuojan liikkeestä ja sen piti olla talon oman henkilökunnan entinen auto. Ihmettelimme toki, miksi autoa oli määräaikaishuollettu muualla kuin maahantuojalla. Teimme autokauppaa kiireessä ja luimme huoltokirjaa tuolloin ilman ajatusta - niinpä tuo seikka jäi huomiotta. Oma moka.

      Ruostesuojasimme (Finikor) auton heti sen ostettuamme ja tänä kesänä autoon tehtiin uusintakäsittely. Ruostesuojaaja soitti ja kertoi, että lokasuojista oli lähtenyt peukalonpään kokoiset palat maalia ihan normaalilla painepesurilla pestäessä. Soitto maahantuojalle ja näyttö Kaivokselassa. Talon edustaja kuvasi auton ja teki 'takuukorjaushakemuksen' tms.
      Luvattiin soittaa.

      "Korikamppiksessa" auton lokasuojille tehtiin kuulemma jonkunlainen silikonikäsittely. Tiskillä (tai puhelimessa, en muista enää) tivaamisen jälkeen selvisi, että alkavaa ruostevauriota oli ollut kuljettajan oven alareunassa. Tietoa ei kuitenkaan ollut merkitty kuntoraporttiin, enkä saanut vastausta, että miksi ei. "Viallisesta" laakerista löytyy kyllä merkintä.

      Nyt, viikkojen päästä näytöstä soitin itse ja kysyin mitä maalauksen korjausasialle kuuluu. Vastaus olikin (yllätys!) kuulemma juuri tullut, ja tehdas korvaa hyväntahdoneleenä 30% korjauskustannuksista. Jäljelle jäävä osuus asiakkaalle on yli 500 eur ja koska maalia on pesurilla lähtenyt molemmin puolin autoa, tuo summa tietenkin kerrotaan kahdella. Vastaantuloprosenttia luonnollisesti ei.

      Seuraava osoite on Kuluttajavirasto. En aio maksaa alun toistatuhatta euroa maalivahingoista, joita emme itse ole aiheuttaneet. Maksumies ei ole myöskään ruostesuojaamo - kyllä auton maalipinnan tulee painepesua kestää!

      Joko "korikamppiksessa" on kämmätty jotain tai sitten maalipinta on ollut susi jo syntyessään. Niin tai näin - tästä voi tulla vielä melko vääntö.

      Mazda on ollut hyvä auto ajaa, mutta maahantuojan toiminta on aivan perseestä. Nämä edellä kirjoittamani laakeri- ja maalauskusetukset ovat vain pari esimerkkiä. Muussakin on vedetty höplästä, mutta eipä niistä nyt tässä. Lisäksi henkilökunnan ylimielinen asenne (ainakin Kaivokselassa) ottaa päähän eikä langanpäähän pitää hakea jokaista erilaista kysymystä varten eri henkilö.

      Maahantuojan oikealla asenteella olisi seuraavakin auto ollut Mazda. Näinpä ei nyt tule käymään.

      • Viimeinen mazda6

        Mazda 6 (2008/05 ostettu) 20tkm vasemman etupyörän laakeri takuuseen. Nyt 80tkm ja oikean etupyörän laakeri pitää ääntä. 60tkm vaihdettiin avainsyksikkö ja avaimiin uusi elektroniikka. 60tkm huollon jälkeen moottorista alkanut kuuluu käynnistettäessä kitinää/hankaavaa ääntä. Käytetty 3 kertaa huollossa, eikä syytä löytynyt? Työkaverin Mazda6 (2008/07) myös vasemman etupyörän laakeri takuuseen 25tkm kohdalla. Muistaakseni Tuulilasissa -08 tai -09 koeajotestin yhteydessä esiteltiin Mazda6 omistaja. Kaveri kommentoi, että muuten hyvä auto, mutta n. 20tkm kohdalla uusittiin vasemman etupyörän laakeri takuuseen!

        Itselläni ollut 3kpl uusia Mazda6 (2002/10) 2,3 sekä (2006/02) 2,3 sekä nyt (2008/05) 2,0dsl. Näistä paras oli tuo ensimmäinen 2002 malli. Siihen ei tehty mitään korjauksia. 2006 mallista pamahti moottori reilu 1v./50tkm jälkeen. Todennäköisesti öljyn puutteeseen, 40tkm huollon jälkeen? Muutamia kommentteja muistan lukeneeni, jossa 2,3 omistajat kertovat kovasta öljyn kulutuksesta.


    • monttööri

      Hei ! Takuuhuolloissa käyvän Mazdan heikot kohdat ovat erittäin tarkasti huollon tiedossa.Orastavien vikojen mm. kutoselle tyypillisten etupyörien laakerivikojen annetaan muhia yli takuuajan rajan. Kuluttajan piikkiinhän ne sitten menee. Merkkiliike levittelee käsiään, että ei voi mitään maahantuojan määräys. 20000 - 40000 ajetun tehdasvikaisen ns. laatujapsin takuu on moraalisesti ja eettisesti arveluttava. Laatuautokin pitää rakentaa mahdollisimman pienin kustannuksin ja osa käytettävistä komponenteista on ala-arvoista halpatuotantoa. Näistä kärsii merkin maine.Nykyisin alkaa olla sama millä millä ajelee. Kaikissa omat vikansa samasta syystä. Tärkeintä on TAKUUN KATTAVUUS ! Siihen ostotapahtumassa pitää kiinnittää huomiota !

    • Mazdalla mennään

      Meilläkin Mazda6:n etupyörän laakeri meni juuri takuuajan umpeuduttua, ajoa melko tasan 40 000 täynnä. Olemme tehneet viimeiset huollot muualla kuin merkkiliikkeessä muun muassa siksi, että jotenkin luottamus on nyt mennyt merkkipajaan, emmekä saaneet mielestämme riittäviä vastauksia kysymyksiimme, tai paremmin sanottuna huollon esimies ei edes vaivautunut vastaamaasn laakeriin liittyvään sähköpostiin.

    • BigBear...

      Itse olen ajatellut renkaiden tilaamista rahdilla Kiinasta =) Tekniikan maailmassa saivat huonot arvosanat. Kiinaosia saa kokoajan olla vaihtamassa.
      Motonetistä olen yleensä ostanut osat.

    • J H

      Minulla M6 2,2 diesel vm 09. Ensimmäinen laakeri meni 30tkm kohdalla (kuskinpuoli) ja toinen 60tkm kohdalla (apumiehenpuoli) ja nyt 98tkm kohdalla taas (kuskinpuoli). Nämä tietty mennyt takuuseen, mutta seuraava olisi toden näköisesti menossa 120 tkm kohdalla. Että kova tämä on näitä laakereita syömään. Mutta muuten kyllä ollut moitteiton.

    • otta pattiin

      Sama täällä vuosimallia 2007 esimmäiset laakerit vaihdettiin 40th km huollossa.
      Nyt odottaa jälleen laakerien vaihtoa ajettu 89th km.

    • m6D

      2009/11 mazda 6 2.0D ajettu nyt 63000

      pyöränlaakeri vaihdettu kerran, takaluukun nappula vaihdettu. Muuten hyvä auto mutta rengasmelu hirveä, tosiaan alkuperäiset bridgestone 17". Jos MB 220C farkun hinnat olisi kohdallaan vaihtaisi...tai V70...Mersussa taitaa olla joku paha konevika/magneetti ongelma ja hinnat ihan pilvissä (koska myyjällä on vastuuta)....en ihan vielä käyn Hyundain puolella....

    • Eläkeläinen

      Mazda 6 vm 2007/ 72.000 km, kulj.puol. etupyörän laakeri todettiin katsastuksessa kuluneeksi eli vaihtoon. Seuraan mielenkiinnolla takuukäsittelyä.

      • luakerit ei kestä

        Eikös takuu autostasi umpeutunut jo vuonna 2010? Kyllä noita pyöränlaakereita porsii monella muullakin automerkillä. Itse olen Volvooni vaihdattanut molempien etupyörien laakerit. 85tkm kohdalla meni oikean puoleinen ja 108tkm kohdalla vasemman puoleinen.. Eikä siinä vielä kaikki, oikean etupyörän laakeri vaihdettiin uudestaan 115tkm kohdalla. Tuo meni onneksi takuuseen.


    • ex mazda mies

      Etupyörien laakereiden mitoitus alimittainen ja eivät kestä. Takuuseen 72 tkm ja 80 tkm toisenpuolen laakeri. Vuosimalli -09. Lieneekö tyyppivika kun vaihtoja jopa 40tkm ajetuilla autoilla?

    • normipäiväkö

      Omasta mazda6sta mennyt molemmat etupään laakerit siinä 100tkm paikkeilla. Vaihtoivat takuuseen vaikka takuu oli jo 6kk sitten umpeutunut, hienoa toimintaa. Itselläni on ollut useita eri merkkejä siiviili ja yrityskäytösssä, ja kaikista tuppaa laakerit herkästi kulumaan. Paitsi vitosbemarista, ajettu 130tkm. Olisko etuvetoisten ongelma.

    • antti5

      6 mazda 2009 hajos kans laakerit 80 tkm välein.

    • sweeden

      Taitaa olla samanlaista vikaa kuin volvo merkissä taitaa olla sama alusta.

    • yksjasesama

      Retta jäljillä you are.Katsastin två år sedan Toyota.Vieressä Mazda katsastettavana.Etupyörän laakeri sökö.Toyota går katsastukssta.

      Nu under Mazda 6 alla.Seuraan ohjaustuntumaa alnomaan.Toki ajettu vasta 6000km.Maybi Biltema laakerityökalu osyo edessä.

      pS.Mazda 6 eturoiskikset 78e kestävät tasan 3 veeks.

    • Focker

      Mazda 6 automaatti Sportwagon 2.0 (2009) nyt ajettu 69000km. Tänään ilmoitettiin takajarrupalojen vaihtamisen yhteydessä, että etupyöränlaakeri on vaihdettava.

      Olen myös käynyt kaksi kertaa takuuruostekorjauksessa takaluukusta löytyneen ruosteen takia (muutama pieni läikkä luukun sisäosassa).

      Eniten ottaa kupoliin asiakaspalvelu takuuasioissa. Armotonta vääntöä, mutta puolensa kannattaa pitää.

      Ruostesuojasin heti uutena historiansa takia.

      Muuten kyllä hyvä biili!

    • lkkl kk

      2007 6 kaikki laakerit vaihdettu.Yhden kun sai kuntoon toinen meni.100 000 ajettu.

    • Mazda mies

      Oliskohan kellään faktaa.joistain toisen merkkisistä pyörän laakereista jotka kestäisi enemän.tuon laakerien syönti ei ole normaalia.kyllä pyörän laakereiten pitää kestään satoja tuhansia kilometrejä...

    • yy80

      minkä hintanen olis etupyörän laakerit ja jarrupalat?

    • ei enää mazdaa

      Alimitoitetut ovat ja menevät alle 80 tkm. Saa osan takuuna kun kertoo, että tyyppivika.

    • diplinssi

      Kerronpa, miksi nykyautoista menee pyöränlaakereita, entisaikaan ei:
      esimerkki 1, Fiesta v.1985. Takapyörän rummuissa oli kartiorullalaakerit ja erilliset rasvatiivisteet. Vaseliinin lisäämiseksi kierrettiin akselin mutteri auki, vedettiin ulompi laakeri ja rumpu ulos, pyyhittiin ja laitettiin lisää rasvaa kiristettiin mutterilla välykset pois ja lukittiin mutteri. Rakenteen hyvät ominaisuudet: Rullalaakerissa viivakosketus, kantaa paljon paremmin kuin kuulalaakerin pistekosketus. Pyörässä 2 laakeria kaukana toisistaan, joten kaarteen keskipakovoima kuormittaa laakeria vähän. Rasvatila on suuri ja jälkirasvaus mahdollinen. Etupyörän laakereihin ei tarvinnut tutustua 210tkm aikana.

      esimerkki 2, Nissan Sunny 1992. Etupyörän laakeri kaksirivinen kuulalaakeri, jonka molemmilla puolilla erilliset rasvatiivisteet. Rakenteen ominaisuudet: Laakerikuulilla pistekosketus. Laakeririvit paljon lähempänä toisiaan kuin vanhanajan kahden laakerin tapauksessa. Keskipakovoimasta syntyy siis suurempi lisävoima laakerille. Rasvatila kohtalainen, kun erilliset tiivisteet. Siis rasva ei pääse niin nopeasti kuivumaan ja vesi tilalle ruostuttamaan laakeria. Teoriassa laakerin voisi jälkirasvata ja vaihtaa uudet tiivisteet. Onnistuu ilman laakerinvaihtoprässiä.

      esimerkki 3. Almera 2003. Kaksirivinen tiivistetty kuulalaakeri, ei erillisiä rasvatiivisteitä. Rakenteen ominaisuudet: Rasvatila pienempi, vain laakerin sisällä, rasva kuivuu nopeammin. Tiivistys huonompi kuin Sunnyssa, vesi pääsee helpommin laakeriin. Muuten kuten Sunny.

      Nykyautoilla pitäisi siis ajaa pienemmällä nopeudella ja kiihdyttämättä/jarruttamatta ja suuremmalla säteellä kaarteissa. Tämä säästää laakereita.

    • diplinssi

      Lisäys esimerkkiin 1. Fiesta 1.0, 1.1 v.1985. Etupyörän laakereissa sama periaate kuin takapyöränkin. Olkatuessa tiiviste, kartiorullalaakeri, kartiorullalaakeri, tiiviste, pyörännapa, vetoakselin mutteri. Siis todella kestävä rakenne, jälkivoideltavissa ja mutterilla välykset pois säädettävissä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      2
      14881
    2. Aimee Dvorak

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 💋 ­­N­­­y­­­m­­f­o­m­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl02740429#AimeeDvorak 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋
      0
      3069
    3. Stephanie Love

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 ❤️ ­­N­y­­­m­f­­o­­m­­­a­a­­n­­­i -> https://x18.fun/girl01692207#StephanieLove 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Lappi
      0
      3066
    4. Rachelle Reynolds

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 🔞 ­N­­­y­­m­f­­­o­­m­­­a­­a­n­i -> https://x18.fun/girl03175674#RachelleReynolds 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Etelä-Savo
      0
      3065
    5. Becky Steele

      🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑 💋 ­­N­y­­­m­­f­­­o­­­m­­a­a­­­n­­i -> https://x18.fun/girl05250014#BeckySteele 🔞❤️💋❤️
      Arkkitehtuuri
      0
      3065
    6. Allison Queen

      🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒 ❤️ ­N­­­y­m­­­f­­­o­­m­a­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl07854217#AllisonQueen 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞
      Vedonlyönti
      0
      3064
    7. Pamela Orr

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 🍒 ­­­N­y­­m­f­­o­­­m­a­­­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl06055581#PamelaOrr 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞
      Star Wars
      0
      3064
    8. Lakeisha Coleman

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 💋 ­­N­y­­­m­f­­o­­m­a­­­a­n­­i -> https://x18.fun/girl08105348#LakeishaColeman 🔞💋❤️💋❤️💋🔞
      Synnytys
      0
      3060
    9. Molly Graham

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 😍 ­­N­­­y­­m­­­f­­­o­­m­­a­a­n­i -> https://x18.fun/girl02277975#MollyGraham 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️
      Puhelimet
      0
      3055
    10. Nancy Taylor

      😍😍😍😋😋😋😋😍😍😍 ❤️ ­­­N­­­y­m­­­f­o­m­­­a­­­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl01560856#NancyTaylor 🔞💋❤️💋❤️💋
      Kauris
      0
      3054
    Aihe