KANARIAN SAARET

kanfani

eli kaikille jotka on olleet saarilla,eli tenulla,lanzalla,fuertel,palmal,comeral ja cran canarial,mikä on mielestänne paras kohde.mun vastaus = jokainen saari on omanlaisensa ja kaikissa niistä on on mulla ja siipalla ollut mukavan ihanat lomat.viime talvena huorattiin taikkuun,ei ollu meidän paikka,maaliskuussa mas palomasiin.ODOTETTAAN OIKEIN!

36

4827

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mentira

      Oli saari mikä vaan tai paikka mikä vain, niin aina on hyvä loma ollut ellei sairaus tai muu riesa ole iskenyt.. Itse kun kuulun siihen ryhmään joka ei ala parkumaan jos matkakohde, hotelli, sää tms. ei ole ihan sitä mitä toivoi ja odotti.. Eli oli paikka mikä vaan ja keli millainen vaan niin iloa yritetään repiä ja revitään!
      Mutta mutta, kyllä se Tenerifen Puerto de la Cruz on kuitenkin se numero uno! Oikea kanarialainen kaupunki, mukavan rauhallinen fiilis ja upea luonto ja kasvillisuus! Siellä minä vaan tunnen heti olevani kotona!!! Tyhmääkö? Maybe, mutta näin on ollut jo hamasta nuoruudesta saakka..
      Kakkossijan saa sitten täysin erilainen paikka eli Lanzarote ja siellä Puerto del Carmen. Lanzarote saarena ihastuttaa minua kovinkin, ja Carmenissa on myös se jokin joka kiehtoo vaikka aika tasan tarkkaan pelkkä turistipaikka onkin (vaikkakin ns. vanha kylä on aivan ihana).
      Mutta itsestähän se on kiinni että onnistuuko loma vai ei.. Turha jäädä olosuhteita itkemään, sillä silloin tasan tarkalleen loma menee per..siilleen!
      Hyvää lomaa teille kaikille ja pitäkää hauskaa olosuhteista huolimatta! Sateellakin voi olla kivaa..

      • Sotavento

        Kyllä se ykkönen näytti olevan sama myös minulla (viesti alla). Tuossa juuri yksi tuttava kyseli, kun kerroin maaliskuun pakopaikasta, että miksi ihmeessä aina sinne. No ei nyt aina, mutta useimmiten... Sen kun tietäisi, mutta en tolla "Puerton hulluudella" kauheasti itseäni rasita. Kivaa on taas koluta kaikki paikat, katsoa, joko uudet hotellit on avattu, katutyöt saatu päätökseen, Martianezin rannan tilanne jne.

        Terkuin Sotis


      • teneriffa tänä vuonna

        Hyvä Mentira! Juuri samoin olen minäkin ajatellut! Teneriffa on yleensäkin kanarian saarista ylivoimaisesti se viihtyisin ja varsinkin Puerto de la cruz. Lanzarote on melkoisen karu, mutta Puerto del Carmen varsinainen helmi! Upeat rannat joilla ei heti jää toisten jalkoihin, kuten Inglesin muurahaispolulla!

        Kaiken kaikkiaan jokainen kohde on ollut käymisen arvoinen ja vähän enemmänkin, jää kaipuu päästä joskus uudelleen! Sen verran vähän on tullut vielä reissattua, että nyt on vasta aluillaan toinen kierros saarien kohteissa. Joillakin saarilla on tullut tosin jo käytyä useamminkin.

        Minulle riittää kanaria, en kaipaa kaukokohteita.


    • Sotavento

      ...kuin heinänteko.

      Top three, tässä järjestyksessä:

      - Puerto de la Cruz, Tenerife
      - Las Palmas, Gran Canaria
      - Santa Cruz de la Palma, La Palma

      Kivoja lomia on vietetty muillakin saarilla ja eri kohteissa siellä, mutta nuo nousee ylitse muiden.

      Mukavaa matkaa Maspalomasiin!
      Sotis

    • matkamimmi

      Ollaan oltu Cran Canaria Teneriffa muutaman kerran ja syksyllä oltiin Lanzarotella.Kaikki ovat olleet aivan ihania paikkoja,tosin marraskuussa lanzalla tuulesi koko ensimmäisen viikon ja oli sade kuuroja mutta olihan siell kumminkin 20 ast paikkeilla koko ajan et ei tarvinnut paleltua.Voittaa Suomen syksyn -0.

    • don luis

      jos lähtisin listaamaan paremmuusjärjestykseen paikkoja,niin tekisin vääryyttä jolekin paikalle joka jäisi listan hännille.sen verran erilaisia kohteita onneksi on että löytyy"jokaiselle jotain".ingles jossa enimmäkseen käyn on hyvä biletyspaikka,mutta laajuutensa vuoksi myös tällaiselle löhöäjälle monipuolinen ja toimiva.las palmas tai vaikka puerto rico tarjoaa lomalaisille varsin erilaiset puitteet,joten jokainen makunsa mukaan.esim.fuerteventuran rannat olivat aivan upeita,muuten paikka hieman niukanoloinen,lanzarotella taas tulivuorimaisemat tekevät siitä poikkeavan muihin verrattuna.teneriffa on taasen gran canarian tyyppinen sikäli että on kaupunkikohteita ja rantakohteita.inglesin hyvä puoli matkailijalle on se että kun on paljon tarjontaa kohteissa,niin hinnat kilpailevat toistensa kanssa ja ostaja saa halvemmalla lomansa.jokainen kohde on joillekin sopiva,mitä niitä järjestelemään.

      • Perdone

        Olen minäkin aikojen kuluessa kuljeskellut muutamissa paikoissa, mutta jostain syystä se Playa del Ingles on vetänyt pisimmän korren noin kolmella kymmenellä käynnillä. Aika monasti olen myös ollut Puerto Ricossa ja lähialueilla. Pari kertaa Teneriffalla- Puerto de la Crusissa ja Ten Bell´issä, joka lienee jo nykyään sulautunut Playa delas Americasiin? Kerran Fuerteventuralla ja kerran Lanzarotella. Kaikissa noissa omaleimaisuutensa ja varmaan olisi Comera ja La Palma samoin erikoisuutensa vuoksi käymisen arvoisia paikkoja. On vain jäänyt pois se joillekin tärkeä "aina uuteen kohteeseen"- ajatelma, ja tulee käytyä siellä missä viihtyy ja on tavallaan toisessa kodissa. Kaksikymmentä vuotta takaperin oli henkilökohtaisesti vakaa suunnitelma siirtyä Gran Canarialle asumaan, mutta tasan ei käy onnen lahjat; Suomen huijarit esti sen! Nyt juuri eläkkeen saaneena voisin jossain halvassa korsussa menestyä hengissä. Jos en Kanarialla niin sitten jossain Etelä-Amerikan halpamaassa. (Aikoinaan oli Kanarialla huoneistokin joka meni siinä sivussa myytäväksi). Makeinta on ollut leiriytyä Kanarian vuorille! Käyn nyt kuitenkin ensin kaukomailla sukuloimassa. Ainakin ensi talvena verestetään muistoja helpossa lomakohteessa, ja se on Playa del Ingles!


      • catalina1
        Perdone kirjoitti:

        Olen minäkin aikojen kuluessa kuljeskellut muutamissa paikoissa, mutta jostain syystä se Playa del Ingles on vetänyt pisimmän korren noin kolmella kymmenellä käynnillä. Aika monasti olen myös ollut Puerto Ricossa ja lähialueilla. Pari kertaa Teneriffalla- Puerto de la Crusissa ja Ten Bell´issä, joka lienee jo nykyään sulautunut Playa delas Americasiin? Kerran Fuerteventuralla ja kerran Lanzarotella. Kaikissa noissa omaleimaisuutensa ja varmaan olisi Comera ja La Palma samoin erikoisuutensa vuoksi käymisen arvoisia paikkoja. On vain jäänyt pois se joillekin tärkeä "aina uuteen kohteeseen"- ajatelma, ja tulee käytyä siellä missä viihtyy ja on tavallaan toisessa kodissa. Kaksikymmentä vuotta takaperin oli henkilökohtaisesti vakaa suunnitelma siirtyä Gran Canarialle asumaan, mutta tasan ei käy onnen lahjat; Suomen huijarit esti sen! Nyt juuri eläkkeen saaneena voisin jossain halvassa korsussa menestyä hengissä. Jos en Kanarialla niin sitten jossain Etelä-Amerikan halpamaassa. (Aikoinaan oli Kanarialla huoneistokin joka meni siinä sivussa myytäväksi). Makeinta on ollut leiriytyä Kanarian vuorille! Käyn nyt kuitenkin ensin kaukomailla sukuloimassa. Ainakin ensi talvena verestetään muistoja helpossa lomakohteessa, ja se on Playa del Ingles!

        Meikäläisen numero uno=Las Palmas.Siellä on mielestäni kaikille jotain.Las Canterasin ranta,keskellä kaupunkia,Santa Catalina puisto,ihmisvilinöineen,sekin keskellä kaupunkia.Mahtavat ostosmahdollisuudet.Ravintoloita löytyy jokaiseen makuun.Paikallista elämää runsaasti.Mahtavan upea satama.Hyvät matkustusyhteydet,esim muille saarille.Hienoja kauppahalleja.Kertakaikkiaan upea mesta.Puerto de la Cruz tulee hyvänä kakkosena meikäläisen listalla.Paljon samoja elementtejä,kuin Palmasilla.Ingles tai Maspalomas eivät oikein ole minun makuuni,toki käymisen arvoisia paikkoja nekin.Kaikille rakkaan Kanariamme matkaajille oikein mukavia ja rentouttavia hetkiä tästäkin eteenpäin.


    • kan fan too

      ...menihän tuossa parhain lapsuus ja nuoruus,ennenkuin meikäläinen otti ja päätti lähteä lomalle ulukomaille.Mies oli jo muutama kerta aikaisemmin yrittänyt ylipuhua,mutta eihän nyt sitä niin vain äkisti voi..Ja kun sitten "hananpää" aukes ja ekaa kertaa Inglesiin suunnattiin koko perhe..ja se ihana lämpö pelmahti vastaan,niin sieluhan siinä mäni,meikäläiseltä.Sen reissun jälkeen käytiin toki reissu jos kolmaskin lasten kanssa,välillä Teneriffalla ja siellä teideä ihasteltiin ja nuorimmainen olis aina vaan tenelle ollut menossa.Ja kyllä minäkin tykkäsin ja mies ja mukulat.Mutta silti sydämen vei kyllä se Ingles,viis siitä että siellä taatusti tulee naapuri vastaan ja joku tulee sulle suomea puhumaan,mut se vaan on ihan must paikka.Ja the Loman tekee jokaine ihan ite,syö missä,milloin ja mitä tahansa,tekee mitä milloinkin huvittaa ja ei tee mitään mitään jos ei huvita(savolaisia kuiteskin ollaan)ja loma onnistuu sata varmaan kun ei tee LIIAN TARKKAA OHJELMAA....mukavaa lomaa minulle ja perheelleni ja sinulle joka myös ehkä ole lähdössä.Hymyä huuleen.

      • kan fan too

        ...hitto kun ihan innostuin...niin heti kostautui,virheitä tuli.Mutta kohta oikaisen....


      • ingles fani minäkin

        Loma kyllä onnistuu kunhan ei turhista nipota.Ja ingleshän se meidän paikka on,ja varmaan naapurin rouvankin.


      • don luis

        myös minulle,sillä erolla,että kun kolmekymppisenä ekan kerran matkustin,kaverien puoliksi raahaamana mallorcalle,niin siitä lähti sellainen kimmoke joka vei minut samoille kulmille parikymmentä kertaa.talvisin kohteeksi muodostui sitten ingles,vaikka muillakin saarilla on tullut kokeeksi käytyä.maliskuussa taas ingles,ja kesällä pitkästä aikaa mallorca.


      • vielä käytykään
        don luis kirjoitti:

        myös minulle,sillä erolla,että kun kolmekymppisenä ekan kerran matkustin,kaverien puoliksi raahaamana mallorcalle,niin siitä lähti sellainen kimmoke joka vei minut samoille kulmille parikymmentä kertaa.talvisin kohteeksi muodostui sitten ingles,vaikka muillakin saarilla on tullut kokeeksi käytyä.maliskuussa taas ingles,ja kesällä pitkästä aikaa mallorca.

        Millainen paikka se on?Pitäis varmaan joskus käydä katsomassa sekin paikka.


      • Sotavento
        vielä käytykään kirjoitti:

        Millainen paikka se on?Pitäis varmaan joskus käydä katsomassa sekin paikka.

        Vaikka nyt ollaankin Kanaria-palstalla pieni kehuminen. Mallorca kuuluu siis Baleaarien saariryhmään, kuten esim. myös Menorca ja Ibiza.

        Erinomaisen kaunis, hyvin hoidettu ja hieno lomasaari. Tällä hetkellä kovasti saksalaisten suosiossa ja muutenkin ilmeisen trendikäs paikka.

        Ollaan aikanaan lomailtu siellä Alcudiassa, Sa Comassa ja myöhemmin Palman kaupungissa. Mahtavan kaunis maaseutu, kannattaa ehdottomasti kiertää. Eksoottisin kokemus saarelta oli se, kun tutustuttiin menolennolla suomalaiseen nuorisokuoroon, joka oli menossa esiintymään Valdemosan luostariin. No, sinnehän me mentiin katsomaan. Ensin päivä lähirannalla ja illaksi konserttiin. Oli aika sykähdyttävää niissä oloissa kuunnella suomalaiskuoron laulavan "Soi kunniaksi luojan".

        Voin lämpimästi kaikille Kanariankin ystäville suositella Mallorcaa. Ja kaupunkikohteista kiinnostuneille Palma on ihan nappipaikka, on kulttuuria ja shoppailua mielin määrin ja lähirannoille hyvät yhteydet. Edellisestä käynnistä on muutama vuosi, joten tämän päivän hintatasoa en arvuuttele; silloin mielestämme kuitenkin suomalaisittain ihan siedettävä.


      • vielä käytykään
        Sotavento kirjoitti:

        Vaikka nyt ollaankin Kanaria-palstalla pieni kehuminen. Mallorca kuuluu siis Baleaarien saariryhmään, kuten esim. myös Menorca ja Ibiza.

        Erinomaisen kaunis, hyvin hoidettu ja hieno lomasaari. Tällä hetkellä kovasti saksalaisten suosiossa ja muutenkin ilmeisen trendikäs paikka.

        Ollaan aikanaan lomailtu siellä Alcudiassa, Sa Comassa ja myöhemmin Palman kaupungissa. Mahtavan kaunis maaseutu, kannattaa ehdottomasti kiertää. Eksoottisin kokemus saarelta oli se, kun tutustuttiin menolennolla suomalaiseen nuorisokuoroon, joka oli menossa esiintymään Valdemosan luostariin. No, sinnehän me mentiin katsomaan. Ensin päivä lähirannalla ja illaksi konserttiin. Oli aika sykähdyttävää niissä oloissa kuunnella suomalaiskuoron laulavan "Soi kunniaksi luojan".

        Voin lämpimästi kaikille Kanariankin ystäville suositella Mallorcaa. Ja kaupunkikohteista kiinnostuneille Palma on ihan nappipaikka, on kulttuuria ja shoppailua mielin määrin ja lähirannoille hyvät yhteydet. Edellisestä käynnistä on muutama vuosi, joten tämän päivän hintatasoa en arvuuttele; silloin mielestämme kuitenkin suomalaisittain ihan siedettävä.

        Ei tuo pahalta kuullostanutkaan.Missä hintaluokassa siellä liikutaan verrattuna vaikka kanarian saariin?Varmaankin samaa luokkaa tänä päivänä.Millainen ilmasto/lämpötila maaliskuussa?


      • Sotavento
        vielä käytykään kirjoitti:

        Ei tuo pahalta kuullostanutkaan.Missä hintaluokassa siellä liikutaan verrattuna vaikka kanarian saariin?Varmaankin samaa luokkaa tänä päivänä.Millainen ilmasto/lämpötila maaliskuussa?

        Nopeasti vielä; eikaisintaan huhti-toukokuun vaihteessa sinne kannattaa mennä, kevät voi olla epävakainen, vaikka lämmintä jo olisikin.

        Hintatasosta toivottavasti siellä lähiaikoina käyneet osaavat kertoa tuoreita kuuolumisia.

        Yst. Sotavento


      • Anonyymi
        vielä käytykään kirjoitti:

        Ei tuo pahalta kuullostanutkaan.Missä hintaluokassa siellä liikutaan verrattuna vaikka kanarian saariin?Varmaankin samaa luokkaa tänä päivänä.Millainen ilmasto/lämpötila maaliskuussa?

        Jos on noin p-aukinen että hintoja täytyy kysellä nii pysy sinä vaan kotona.


    • kan fan too

      tuli,asia ok,mutta kielenkäyttö pitäs harkita tarkkaan.

    • se on

      Gran canaria,ja Ingles.paras paikka maailmassa.

      • kan fan too

        Ja matka helppo ja nopea,mitäpä sitä ihminen muuta.Oikein sydän nytkähti kun oma loma,luonnollisesti Inglesiin,odottaa maaliskuulla.


      • Ingles fani
        kan fan too kirjoitti:

        Ja matka helppo ja nopea,mitäpä sitä ihminen muuta.Oikein sydän nytkähti kun oma loma,luonnollisesti Inglesiin,odottaa maaliskuulla.

        sinne maaliskuulla taas suunnistan.Tiedä vaikka tavattas jossais päin dyyneillä.


      • don luis
        Ingles fani kirjoitti:

        sinne maaliskuulla taas suunnistan.Tiedä vaikka tavattas jossais päin dyyneillä.

        paikallisissa kapakoissa.


      • ingles fani
        don luis kirjoitti:

        paikallisissa kapakoissa.

        I hope so.


      • kan fan too
        ingles fani kirjoitti:

        I hope so.

        ..upea aurinkoinen päivä dyyneillä,ehkäpä hieman eväitä mukana...aaa.että voikin olla ihana loma edessä.Dyyneillä hengaillaan.


    • aina uudestaan

      Tietysti gran canaria ja Ingles.Takuuvarmaa aurinkoa ja muutenkin hyvä fiilis.Maaliskuulla menemme 24:n kerran.Ja varmaan löydämme tekemistä ja kivaa on.

      • Inglesissä

        voi muuta tehdä kuin viettää aikaa rannalla, suomalaisissa kapakoissa tai ostoskeskuksissa? Eihän tuollaista jaksaisi edes viikkoa.


      • aina uudestaan
        Inglesissä kirjoitti:

        voi muuta tehdä kuin viettää aikaa rannalla, suomalaisissa kapakoissa tai ostoskeskuksissa? Eihän tuollaista jaksaisi edes viikkoa.

        ite.sinä tietty teet niinkuin sinua huvittaa ja minä niin kuin minä haluan.Voit kertoa oman suosikkikohteesi,kuten ketjun aloittaja kyseli,etkä alkaa kyseenalaistaa jonkun toisen suosikkikohdetta.LUE ALOITUS.hyvää lomaa sinulle mihin sitten oletkin menossa.


      • kan fan too
        aina uudestaan kirjoitti:

        ite.sinä tietty teet niinkuin sinua huvittaa ja minä niin kuin minä haluan.Voit kertoa oman suosikkikohteesi,kuten ketjun aloittaja kyseli,etkä alkaa kyseenalaistaa jonkun toisen suosikkikohdetta.LUE ALOITUS.hyvää lomaa sinulle mihin sitten oletkin menossa.

        oli tarkoitus että jokaine kertoo oman suosikkinsa,eli this is my life.


      • kerranko
        aina uudestaan kirjoitti:

        ite.sinä tietty teet niinkuin sinua huvittaa ja minä niin kuin minä haluan.Voit kertoa oman suosikkikohteesi,kuten ketjun aloittaja kyseli,etkä alkaa kyseenalaistaa jonkun toisen suosikkikohdetta.LUE ALOITUS.hyvää lomaa sinulle mihin sitten oletkin menossa.

        sitä aloituksesta eksytään? Sen sijaan että vastaat noin ärhäkästi, olisit voinut perustella mieltymystäsi Inglesiin. Ei pidä olla noin äksy.


      • suosikkikohteesi
        kerranko kirjoitti:

        sitä aloituksesta eksytään? Sen sijaan että vastaat noin ärhäkästi, olisit voinut perustella mieltymystäsi Inglesiin. Ei pidä olla noin äksy.

        Jos kerran palstalle eksyit,kommentoi aloitusta äläkä vastauksia.Jokainen kun kommentoi omaa suosikkikohdettaan.


      • loman omalla tavallaan
        kerranko kirjoitti:

        sitä aloituksesta eksytään? Sen sijaan että vastaat noin ärhäkästi, olisit voinut perustella mieltymystäsi Inglesiin. Ei pidä olla noin äksy.

        mitäpä siinä muuta kommenttia kaipaa kun ihminen viihtyy ja nauttii lomastaan.voisit toki tuoda oman kohteesi esille ja kehua sitä etkä alkaa arvostella jonkun toisen mieltymyksiä.Ei kai sitä kahta samanlaista lomaa ole olemassakaan.mene ihteesi ja mieti mieti mitä sinun loma pitää sisällään.Ja kerro se meille muillekin.


      • Anonyymi

        Kuulutteko sateenkaariväkeen kun suklaareiän bilepaikka kiinnostaa?


    • täpinöissäni

      maaliskuisesta matkastani.olen nyt menossa toista kertaa kanarialle,inglesiin.Kun menin ensimmäisen kerran,vastaan tuleva lämpö ilahdutti minua suunnattomasta ja kaikki muu oli silkkaa plussaa.Matka tjäreborilla oli helppo ja sen kuutisen tuntia kesti hyvin.Ja meidän lomaan vaan sopii se että on lämpöä ja iloisia ja ihmisiä ja hyvää ruokaa...

      • vilperi57

        Aloitin nämä "ssarireissut" joskus -92 vuonna ja ensimmäinen kohde oli La Palma; sydän jäi sinne länsipuolelle ja korvaushoitoa on sitten tullut haettua niin Tenestä kuin Graniltakin ja nykyinen kohde on Grani kun sitä lottovoittoa ei ole tullut että voisi lähteä verestämään vanhoja muistoja Puerto Naosiin La Palman saarelle!! :(
        Ihmisestä riippuen nautintoja löytyy joka paikasta ja kun esim. nyt olen 5 viikkoa Las Palmasissa ja yli puolet reissusta tullut käytettyä niin Palmasin ilmat on huomattavasti huonommat kuin tuolla etelämpänä; oltiin emännän kanssa loka-marraskuun vaihteessa Puerto Ricossa ja oli yksi pilvinen päivä sen kahden viikon jakson aikana. Täällä taas vajaassa kolmessa viikossa on ollut n. 8 päivää jolloin on voinut hyvin ottaa aurinkoa; 3 täyttä sadepäivää ja muuna aikana muuten vaan vaihtelevaa keliä!
        Ei tää mikään valitusvirsi ole; täällä on kivoja ihmisiä ja esim. suomikerho antaa kivaa lisää iltarientoihin ja kun sitä aurinkoa kaipaa niin hyppää bussiin ja menee esim. Playa de Amadoresiin (pari kilsaa Puerto Ricosta länteen)
        ja jokainen tekee reissuillaan niitä asioita kuin lomallaan haluaa ja Kanarian saaret on yksi parhaimmista paikoista näitä mielihalujaan toteuttamaan.


      • Oportunidad
        vilperi57 kirjoitti:

        Aloitin nämä "ssarireissut" joskus -92 vuonna ja ensimmäinen kohde oli La Palma; sydän jäi sinne länsipuolelle ja korvaushoitoa on sitten tullut haettua niin Tenestä kuin Graniltakin ja nykyinen kohde on Grani kun sitä lottovoittoa ei ole tullut että voisi lähteä verestämään vanhoja muistoja Puerto Naosiin La Palman saarelle!! :(
        Ihmisestä riippuen nautintoja löytyy joka paikasta ja kun esim. nyt olen 5 viikkoa Las Palmasissa ja yli puolet reissusta tullut käytettyä niin Palmasin ilmat on huomattavasti huonommat kuin tuolla etelämpänä; oltiin emännän kanssa loka-marraskuun vaihteessa Puerto Ricossa ja oli yksi pilvinen päivä sen kahden viikon jakson aikana. Täällä taas vajaassa kolmessa viikossa on ollut n. 8 päivää jolloin on voinut hyvin ottaa aurinkoa; 3 täyttä sadepäivää ja muuna aikana muuten vaan vaihtelevaa keliä!
        Ei tää mikään valitusvirsi ole; täällä on kivoja ihmisiä ja esim. suomikerho antaa kivaa lisää iltarientoihin ja kun sitä aurinkoa kaipaa niin hyppää bussiin ja menee esim. Playa de Amadoresiin (pari kilsaa Puerto Ricosta länteen)
        ja jokainen tekee reissuillaan niitä asioita kuin lomallaan haluaa ja Kanarian saaret on yksi parhaimmista paikoista näitä mielihalujaan toteuttamaan.

        vei La Palma sydämeni jo ajat sitten.
        Asuttuamme 3 kuukautta St. Cruz de Tenerifellä, isäntä kyllästyneenä liikenteen/baarien meluun ja pakokaasuihin uhkasi lopettaa pitkän lomamme lyhyeen. Hätäpäissäni keksin, että mennään Palmalle viikonlopuksi - ja sinne jäätiin. Sen jälkeen ei ole tarvinnut muita saaria koluta.
        Meillä on pitkillä matkoilla ja talvisin koirakin mukana. Rakastaa metsästää rapuja Puerton kivikoista ja banaanipeltojen sisiliskoja. Ja on ilmiselvästi ihastunut palmalaisten kovaääniseen lepertelyyn ja "kiljumisiin" oyyjee - guapissima, que mono!
        Tenerifen tunnen hyvin, mutta siellä on liikaa porukkaa.
        Tykkään kävellä metsissä , istuskella pellonreunalla, olla tyhjällä rannalla ja tietty iltaisin hablata kantabaarissa..
        Nyt asiaa tuntemattomat varmasti taas kauhistelevat suomalaisia juoppoja, illat sitä vaan istutaan ym.
        Vaan siellä kun ystävät tavataan ulkona, harvoin vieraillaan kenenkään luona. Ja useimmiten tulee juotua espressoa tai limua. Että se meistä juopoista suomalaisista.


    • maimun

      oli Teneriffan Playa del Americas 80-luvulla, kun lapset olivat pieniä. Vuokrattiin auto ja ajelimme ympäri Tenskua. Sittemmin kun lapset eivät ole olleet enää mukana niin paikkana ehdottomasti Gran Canarian Playa del Ingles miehen kanssa ja jos ystävättären kanssa niin Puerto Rico. Kerran lastenlasten kanssa Bahia Felizissä, mutta en pitänyt paikasta (silloin tietenkin oli pääasia, että lapsenlapset pitivät). Nyt kahden viikon päästä Thaimaan Phuket ekaa kertaa, mutta maaliskuussa Ingles tai Puerto Rico lasten ja lastenlasten kanssa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      59
      3067
    2. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      545
      2922
    3. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      37
      2105
    4. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      49
      1952
    5. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      120
      1805
    6. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      304
      1761
    7. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      9
      1502
    8. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      99
      1247
    9. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      63
      1198
    10. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      22
      1162
    Aihe