14008: 17151-palveluesto

Knightrider1

Kännykkääni tuli viesti numerosta 14008:
Liittymän palveluesto estää palvelun käytön numerosta 17151. (Ja sama englanniks).
Ensinnäkään, en ole koskaan käyttänyt 17-palvelunumeroita kännykälläni. Viesti tuli 2 kertaa peräkkäin, ensimmäinen 10.13 ja toinen 10.14. Molemmat 17.1.09 Nyt tänään, sain taas saman viestin, taas kahtena.10.29 ja 10.30 tänään 24.1.09. Olisiko mahdollista että joku yrittää tietokoneeltaan tilata mun numerolla jotain, mutta onneksi minulla on palveluesto. Osaisiko kukaan auttaa?

32

13066

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • toivottavasti tästä apua

      Mainittua palvelunumeroa käyttää
      esimerkiksi Pomopalvelu-niminen numerohakusovellus,
      eli kuvailemasi mukainen tekstiviesti on voinut tulla sinulle, jos olet aikaisemmin ladannut
      mainitun sovelluksen puhelimeesi, etkä ole
      lopettanut palvelua oikein.
      Kun sinulla on palveluviestiesto liittymässäsi,
      sovelluksen veloitus jatkuu, mutta veloitusta ei voi tehdä liittymässäsi olevan eston vuoksi.

      Mainitsemasi lyhytsanomanumero on myönnetty ruotsalaisen yrityksen käyttöön, ja yrityksen veloitusjärjestelmää käyttävät mainitsemani palvelun lisäksi, myös muutama muukin palvelu.

      • toivottavastiapua

        numero 14008 on energialaitoksen numero jos viesti tulee missä lukee jos ette halua ilmoituksia vatatkaa EI (maksuton) ilmoitus tulee tämä voi aiheuttaa maksuja laita silti menemään ei aiheuta mitään :)


    • firma123

      Tuo palvelun tuottaa smswinner.net (17151) itselle kanssa tulee sieltä noita viestejä ja en ole saanut lopetettua niitä sitten mitenkään. ei auta kuin kestää niiden tuleminen, eihän ne mitään maksa kun on estot päällä :) niiden asiakaspalveluun ei ainakaan pääse läpi, eikä sähköpostiin ole vastattu.

    • 14008/palvelunesto

      olen itsekkin alkanut saamaan tälläisiä viestejä numerosta 14008. Otin yhteyttä smswinneriin ja sieltä vastastattiin yhteydenottooni nopeasti. Ilmoittivat numeroni ei ole heidän tietokannassa ja että monet muutkin yritykset käyttävät kyseistä numeroa. Onneksi ei sentään tule laskua mutta nämä tupla viestit ärsyttävät mutta ei kai niille sitten mitään voi.

      • .:jossupa:.

        Siis eikö niille voi mitää.. näille viestillä mitä meille monille tulee numerosta 14008?
        voi ei.. siis mua alkaa kohta pää haljeta !!


    • :'D

      mulle tulee varmaan 4 kertaa viikossa noita viestejä, mut mulla ei ollu toi sama 17-numero. lähetän sinne aina kirosanoja ja haukun niitä yms jos ne ei lopeta sitä ni mä hakkeroidun niitten kännykkää..

    • .:jossupa:.

      HEi !! mulla käy sama juttu mutta : " liittymän palveluesto estää palvelun käytön numerosta 17270."
      lähettäjä: 14008
      siis tasan ehkä JOSKUS KAUAN AIKAA SITTEN ( tää viestien lähettely on kestänyt ikuisuuden )
      olen halunnu tilata pelin tai joku muuki se saatto olla mutta en muista kun siitä on jo kauan ja tää numero horisee tota jopa 2 tai 3 kertaa päivässä ! ssiis joka ikininen päivä tulee tuo viesti mulle. ihme että nyt on vähentyny muttta sama ravikki silti. nyt vain tulee joko yks päivä on sellanen ettei tuu mitää nii heti seuraavana tuleekin jopa kolmesti piippaa mut yks viesti silti??? mitä VVVVV... alkaa mennä hermot. siis miksi näin käy??haluan tän joskus loppuvan.. enkä voi mitenkää saaha tuota loppumaan kun on muutenki esto. ja en osaa.. (kun tilasin joskus monta vuotta sitten jotain kun ei ollu estoo mut nyt on ja en oo voinu tilata mitää ja sillon unohinki että sellanen esto mul on nii sitte tuli toi viesti yhen kerran ja sen jälkee loputtomiin!!!!!!!!!!)

    • Sanna8989

      En oo ainot kelle käy noin.. munkin puhelimeen tulee tollasia viestejä niitä tosin tuli neljä kappaletta ja ihan peräkkäin.. mustakin tuntuu et joku yrittää tilailla mun puhelin numerolla jotain.. tosi outoa.. onneks mulla on estot kaikkiin numeroihin :D

      • palvelueston ollessa voimassa

        Yleensä ei pitäisi voida tilata suoraan toisen henkilön liittymänumeron perusteella
        maksullisia mobiilipalveluita, vaan näissä tapauksissa on itse liittymänumerosta
        (ennen liittymälle kytkettyä palveluestoa tai joku aikaisemmin mahdollisesti
        saman liittymänumeron omistanut henkilö) tilannut matkapuhelimesta
        jonkin palvelun (kuten soittoäänet tai pelin ym.) ja samalla liittymänumero
        on liitetty johonkin jatkuvaan, maksulliseen kestopalveluun, jossa liittymältä
        yritetään tehdä veloitus automaattisesti, tai sitten joku on voinut lisätä
        liittymän puhelinnumeron johonkin internetissä olevaan testiin tai tilauspalveluun,
        jossa liittymä on samalla liitetty johonkin maksulliseen toistaiseksi voimassaolevaan palveluun,
        josta liittymää yritetään veloittaa, siinä operaattorin osalta kytkettyä palveluestoa huomioimatta
        (operaattorin järjestelmä silloin estää veloituksen, ja ainakin dna:lla siihen liittymään jolta veloitusta
        yritetään tehdä laskutusjärjestelmässä, lähetetään tekstiviesti-ilmoitus, jossa ilmoituksen
        lähettäjänä on mainitsemanne dna:n palvelunumero).

        Jos ei halua saada matkapuhelimeensa näitä veloituksen estämisviestejä,
        kannattaa yrittää selvittää viestissä mainitun, veloitusta yrittävän palvelunumeron
        käyttöoikeuden omistava yritys esimerkiksi Viestintävirastosta, ja sitten yrittää
        lähestyä palvelunumeron käyttöoikeuden omistavaa yritystä asiassa.
        Jos itse veloitusta yrittävä palvelu saadaan selvitysten ja yhteydenottojen
        perusteella selvitettyä, asian selvittämiseksi voi olla mahdollista,
        että liittymällä kytkettynä oleva maksullisten tekstiviestipalveluiden käytön esto
        voidaan joutua ensin poistamaan jotta pystyy lähettämään palvelun
        päättämisviestin, ja sen jälkeen se voidaan kytkeä taas tarvittaessa uudelleen liittymään.


      • Isinööri
        palvelueston ollessa voimassa kirjoitti:

        Yleensä ei pitäisi voida tilata suoraan toisen henkilön liittymänumeron perusteella
        maksullisia mobiilipalveluita, vaan näissä tapauksissa on itse liittymänumerosta
        (ennen liittymälle kytkettyä palveluestoa tai joku aikaisemmin mahdollisesti
        saman liittymänumeron omistanut henkilö) tilannut matkapuhelimesta
        jonkin palvelun (kuten soittoäänet tai pelin ym.) ja samalla liittymänumero
        on liitetty johonkin jatkuvaan, maksulliseen kestopalveluun, jossa liittymältä
        yritetään tehdä veloitus automaattisesti, tai sitten joku on voinut lisätä
        liittymän puhelinnumeron johonkin internetissä olevaan testiin tai tilauspalveluun,
        jossa liittymä on samalla liitetty johonkin maksulliseen toistaiseksi voimassaolevaan palveluun,
        josta liittymää yritetään veloittaa, siinä operaattorin osalta kytkettyä palveluestoa huomioimatta
        (operaattorin järjestelmä silloin estää veloituksen, ja ainakin dna:lla siihen liittymään jolta veloitusta
        yritetään tehdä laskutusjärjestelmässä, lähetetään tekstiviesti-ilmoitus, jossa ilmoituksen
        lähettäjänä on mainitsemanne dna:n palvelunumero).

        Jos ei halua saada matkapuhelimeensa näitä veloituksen estämisviestejä,
        kannattaa yrittää selvittää viestissä mainitun, veloitusta yrittävän palvelunumeron
        käyttöoikeuden omistava yritys esimerkiksi Viestintävirastosta, ja sitten yrittää
        lähestyä palvelunumeron käyttöoikeuden omistavaa yritystä asiassa.
        Jos itse veloitusta yrittävä palvelu saadaan selvitysten ja yhteydenottojen
        perusteella selvitettyä, asian selvittämiseksi voi olla mahdollista,
        että liittymällä kytkettynä oleva maksullisten tekstiviestipalveluiden käytön esto
        voidaan joutua ensin poistamaan jotta pystyy lähettämään palvelun
        päättämisviestin, ja sen jälkeen se voidaan kytkeä taas tarvittaessa uudelleen liittymään.

        Toivottavasti meitä tämmöisten viestien saajia on paljon. Siis PALJON. Jokuhan ne lähettää ja lähettäminen maksaa. Jos ei muuten niin kapasiteetin käyttönä.

        Mä olen saanut noita viesteja muutamia satoja, mutta se ei näköjään vielä riitä siihen, että joku (alkuperäinen lähettäjä tai operaattori) kiinnostuisi riittävästi että lopettaisi pelleilyn. Tai ehkä alkuperäinen spämmääjä ei edes tiedä, että viestit jäävät tulematta.

        Joo, olen yrittänyt selvitellä ja lopettaa viestien saapumisen. Tekstiviestit, sähköpostit tai web-sivut eivät ole tuoneet helpotusta asiaan.

        Onneksi viestit tulevat mulle työ-liittymään, joka ehkä viimeistään eläkkkeelle päästyäni suljetaan.


    • SubD

      Mulle on tullut 14008:sta yli kuusikymmentä viestiä. En tiedä mitä tehhdä. mutta se on onneksi prepaid-liittymä, jioten ei siitä kannata välittää sen enempää. Mutta, jotain påitäis tehdä, että kunnon suomalaiset saisivat olla rauhassa.

    • A man from Anjala

      Mikäköhän taho voisi puuttua tuohon 14008 viestihäirintään?? Noita tulee vähintään 2 per viikko. Jos tuo on svedupellejen hommia, niin ainakin saivat olympialätkässä onneksi turpiin! Mikä viranomaistaho voisi sulkea 14008:n??

    • Anonymouse

      I think someone signed me up to this crap as a joke or because they're twats. Having the same symptoms as everyone else in this thread, anyway ... I emailed this address:
      [email protected]

      Politely requesting removal from their service. I received another text from them confirming I had been removed; the messages have since stopped.

      Hope it works for others.

      • esmeralda11

        Mulle alkoi tulla heti niitä viestejä kun osallistuin johonkin kilpailuun netissä jossa pyydettiin puh.numeroa. Mä tyhmänä annoin sen. PRKL!


      • arska10432424

        Minulleppa tuli palveluviesti ja se tuli ihan laskuun asti, vaikka palvelunesto on päällä.


    • arsyttaaystvanpuoles

      Ystäväni tilasi facebookin mainostamana palvelun. Hän luuli saavansa ilmaiseksi chatin puhelimeen. Hän vahvisti sen tekstiviestitse. Muutaman päivän aikana palvelu yritti lähettää lähes 400 tekstiviestiä. Ystävälläni on prepaid liittymä ja saldo kului hetkessä. Ymmärtääkseni (en ole varma numeroista mutta näin muistelisin) palvelun sai päättymään kirjoittamalla STOP 14008 tai 17151 -numeroon. Viesti ei maksanut mitään.

      Tälläinen aiheuttaa paljon mieliharmia. Uskomatonta että tälläinen on mahdollista. Ihmiset jos koette tulleen huijatuksi niin valittakaa!

      • epätoivo loppui!!!

        ...eli minulle on prepaid liittymään tullut kahden vuorokauden aikana noin 450 viestiä numerosta 14008, jossa ilmoitetaan, että minulla ei ole tarpeeksi puheaikaa ottaa vastaan viestiä, joka on automaattinen. Puhelimeni tekstiviestimuisti menee aina tukkoon kun poistan kyseiset viestit koska uudet viestit odottaa tukottavana "jonossa". Tuolla "STOP-viestillä" sain kysisen insidentin loppumaan... suosittelen!!!


      • devils91
        epätoivo loppui!!! kirjoitti:

        ...eli minulle on prepaid liittymään tullut kahden vuorokauden aikana noin 450 viestiä numerosta 14008, jossa ilmoitetaan, että minulla ei ole tarpeeksi puheaikaa ottaa vastaan viestiä, joka on automaattinen. Puhelimeni tekstiviestimuisti menee aina tukkoon kun poistan kyseiset viestit koska uudet viestit odottaa tukottavana "jonossa". Tuolla "STOP-viestillä" sain kysisen insidentin loppumaan... suosittelen!!!

        toi on inhottavaa kun noita tulleee mulle lähettäjä 14800 ja sit on numero 17235 ei kivaa


      • ilot irti
        epätoivo loppui!!! kirjoitti:

        ...eli minulle on prepaid liittymään tullut kahden vuorokauden aikana noin 450 viestiä numerosta 14008, jossa ilmoitetaan, että minulla ei ole tarpeeksi puheaikaa ottaa vastaan viestiä, joka on automaattinen. Puhelimeni tekstiviestimuisti menee aina tukkoon kun poistan kyseiset viestit koska uudet viestit odottaa tukottavana "jonossa". Tuolla "STOP-viestillä" sain kysisen insidentin loppumaan... suosittelen!!!

        lähetin stop-viestin. nyt peukut pystyyn, saldot kuluu ym. jo mainittuja häiriöitä. ja onhan vielä liittymän vaihto MUTTA!...


      • Saldoloppu

        Toisiaan autto, ku laitto STOP-viestin.. :) Kiitos!


    • tampura

      joo elikkäs mulle tulee sata viestiä aina välillä et oiskohan mitää mahiskii päästä irti tosta

      • apuuaaaaaaaaaaaaaaaa

        miteen ne eestoooot ssaaa poiiiiis?????


    • joonatan1

      Tuo numero 14008 viittaa dna:n omiin numeroihin. Olen saanut itsekin numerosta tekstiviestin, joka tyssäsi estoon, joka minulla on kytkettynä. Se kannattaa tehdä. Mutta saa nähdä onko laskuun tullut "lisiä"? Ei pitäisi, mutta, mutta... Siellä on ainakin omadna:ssa minulla joku ihme palvlunumeromaksu 36,48€, joten sille kyseleen ekana arkipäivänä selitystä, koska nyt on sunnuntai ja viikonloppuisin siellä ei asiakasta palvella!! Nyt kummastuttaa se, että miten se operaattorin numeroa muistuttaa, sillä dna:lla on saldopalvelun numero 14000!!!? Joten onko kyseessä operaattorin oma huijausbisnes??!! Ottaakohan viestintävirasto asian hoitaakseen?! Täytyy selvittää...

    • da1amar1

      Mulla tulee viikossa 3 päivänä 3 viestiä peräkkäin ja mulla on prepaid liittymä niin saldo loppuu heti kun se maksaa jotain niillä viesteillä mut kun ei ole saldoo niin tulee viesti että *liittymäsi saldo ei ole riittävä palvelun tilaamiseen* :( lähetin stop-viestin niin odottais että loppuuko ne viestit. :D

    • juupelisjuu

      Mun poikaystäväl kävi silee et sille tuli 12 viestii ringalingtv:ltä. näistä tuli kk se 48€ lisää laskuun. poika ystäväni ei ollut liittynyt koko palveluun ja ei tiedä miten on joutunut sinne listalle.. asia meni eteen päin jopa kuluttajasuoja-asiamiehelle vai mikä lie onkaan. Nyt kuluttaja riitalautakunnasta tuli kirje että kyseiseen firmaan ei saada yhteyttä ( firma sveitsiläinen) . johan täst on menny reilu puol vuotta ku asia eteepäi laitettii.. Joo tuli vähä sekavasti : D

    • Hannalanna

      Tuollaiset tekstiviestit saa suljettua esim. omalta operaattorilta, josta voivat selvittää kyseisen lyhytnumeron palveluntarjoajan vaatiman lopetusviestin/laittaa sieltä lopetuksen palvelulle :)

    • moi kun pelasin movarissa ja halusin ostaa vipin nii mulle tuli viesti jossa lukiliittymän palvelusto estää tämän palvelun käytön ja sama viel enkuks voiks joku auttaa

      • kiika miika

        no en mä tiiä mut kysyyks toi kinghtrider1llä sama pulma


    • suvituuli18

      Mulle tuli viesti puolestaan 14008-palvelusta viesti että liittymän palveluesto estää palvelun käytön numerosta 16520.Ja mulla on todellakin estot päällä joten mitä kummaa touhua tää on? Huijausta!

    • Ylsityisasioita

      En osaa autaa mutta minun pikku siskon känykään tuli sama

    • Anonyymi

      Tuo on DNAn palvelunumero. Maksullinen numero.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      67
      6679
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      28
      4320
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      271
      2740
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      2070
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      31
      1613
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      97
      1427
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      55
      1131
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1117
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1104
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      1061
    Aihe