Mailan ostamisessa huomioitavaa?

UGLU

Moro.

Kyselisin noista jääkiekkomailoista, että millä perustein niitä lähdetään valitsemaan? Nykyään käytössä aika hookki (tottunut jo hieman, tuli hätäpäissä ostettua liian käyrä. Menee.) RBK 4K (komposiitti) ja jäykkyys 80, mitä lie tarkoittaakaan ja se on liian jäykkä, eli ei ole voimasuhde kohdalla.
Puumailoja mennyt jo pari poikki lämätessä, eli liian heikkoja, joten ostin kyseisen komposiitin ja jatkossakin käytän niitä.
Mitä suosittelette ja muita mailoihin ja ylipäätään jääkiekkoon liittyviä neuvoja? Ja voiko netistä tilaa mistään helposti ja mieluiten halvallakin mailoja, vaikka tulenkin ne ostamaan ihan alan liikeestä... Mitä ylipäätään kannattaa huomioida ostaessa mailaa?

Olen 16-vuotias ja ulkojäillä tullut treenattua, tarkoitus olisi nousta jääkiekon saralla mahdollissimman korkealle. Niin korkealle kuin rahkeet riittää. Olen postannut myös AnzeKoo-nimimerkillä suunnitelmistani "Nuorten sarjat" osioon.

Kiitos vastauksista jo etukäteen!

181

22337

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • xymer

      kannattaa ostaa tarpeeksi löysä se maila. niin kun sanoit liian jäykällä ei tee yhtään mitään. muttei kuitenkaan liian löysä niin kun itselleni on käynyt pari kertaa. kannattaa katsoa www.kiekkobussi.fi sieltä voit löytää mailan.

      • Korjaus

        kiekkobussi.COM!


    • Pena 5

      Älä vaan osta Bauerin mailaa
      Lupaavat takuun mailaan ,mutta eivät pidä lupaustaan jos lapa menee poikki
      Kaikille kertovat saman selityksen että lavassa on viilto ,ei korvata
      Tiedän tapauksen että riita on nyt menossa kuluttajariitalautakuntaan ko. tapauksessa

      • UGLU

        Ourrait. Pidetään mielessä.


      • Pettynyt Baueriin

        Olen samaa mieltä Penan kanssa. Neljä Bauer mailaa mennyt elo-lokakuun aikana kaikki ns takuuaikana. Bauer xxv lapa katkesi. Bauer OnePro, varsi katkesi aivan ihmeellisesti rystyllä syöttöä vastaanottaessa. Seuraavaksi meni Bauer 95 lapa halki laukauksessa. Tämän jälkeen Bauer 75 lavan pohjasta halki. Yksikään ei ole mennyt takuuseen !!!!!! Kahdessa kuukaudessa mailoihin mennyt 550 euroa !!! Nyt vaihtuu merkki, sillä tätä menoa mailakustannukset ylittävät jopa kausimaksun.


      • tane 9
        Pettynyt Baueriin kirjoitti:

        Olen samaa mieltä Penan kanssa. Neljä Bauer mailaa mennyt elo-lokakuun aikana kaikki ns takuuaikana. Bauer xxv lapa katkesi. Bauer OnePro, varsi katkesi aivan ihmeellisesti rystyllä syöttöä vastaanottaessa. Seuraavaksi meni Bauer 95 lapa halki laukauksessa. Tämän jälkeen Bauer 75 lavan pohjasta halki. Yksikään ei ole mennyt takuuseen !!!!!! Kahdessa kuukaudessa mailoihin mennyt 550 euroa !!! Nyt vaihtuu merkki, sillä tätä menoa mailakustannukset ylittävät jopa kausimaksun.

        Viekää kaikki kuluttajasuojaan .Mekin veimme ,kun takuu aikana hajosi ,mutta ei koravattu
        Tehkää kaikki vaan valituksia ko.mailasta
        Lopuisi Bauerin pelleily


      • pokpooop
        tane 9 kirjoitti:

        Viekää kaikki kuluttajasuojaan .Mekin veimme ,kun takuu aikana hajosi ,mutta ei koravattu
        Tehkää kaikki vaan valituksia ko.mailasta
        Lopuisi Bauerin pelleily

        Itse olen harrastelijana siirtynyt ihan suosiolla nykyisin vectoriin. Ja nimittäin puumailaan. Niitä saa nykyisin aivan pilkkahintaan ja itselläni lämärin voimakkuus ei paljon heikentynyt, eikä mikään muukaan oikeastaan. Ja mailakustannukset vähenee.

        Vectoreita tosin menee aika paljon kaudessa.. Olen aika voimakas ja käytän xx-stiffiä tai x-stiffikin kyllä menee, mutta löystyy aika nopeasti. Mutta siis pikkuhiljaa lapa heikkenee keskikohdalta ja puu "löystyy" siltä kohdalta ja vaihtoon menee maila. Mutta kyllä vaikka 10 mailaakin menisi vuodessa niin jää komposiittien käytön ajoista kustannusten osalta vielä kummasti. Ne nimittäin katkeilevat varresta.


      • baybird
        pokpooop kirjoitti:

        Itse olen harrastelijana siirtynyt ihan suosiolla nykyisin vectoriin. Ja nimittäin puumailaan. Niitä saa nykyisin aivan pilkkahintaan ja itselläni lämärin voimakkuus ei paljon heikentynyt, eikä mikään muukaan oikeastaan. Ja mailakustannukset vähenee.

        Vectoreita tosin menee aika paljon kaudessa.. Olen aika voimakas ja käytän xx-stiffiä tai x-stiffikin kyllä menee, mutta löystyy aika nopeasti. Mutta siis pikkuhiljaa lapa heikkenee keskikohdalta ja puu "löystyy" siltä kohdalta ja vaihtoon menee maila. Mutta kyllä vaikka 10 mailaakin menisi vuodessa niin jää komposiittien käytön ajoista kustannusten osalta vielä kummasti. Ne nimittäin katkeilevat varresta.

        Moroo ostin turun megastoresta 4pv sitte bauerin vapor x-15 mailan, nyt maila noin 3h löysien kiekkoiluitten jälkeen hajosi lavasta. Akapuolelta lähti halkeamaan, takuu ei koske tuota?
        ja kyse ei ole ollut mistää kovasta pelistä, ulkojäällä pikku rannareita ym ym


      • Minä
        pokpooop kirjoitti:

        Itse olen harrastelijana siirtynyt ihan suosiolla nykyisin vectoriin. Ja nimittäin puumailaan. Niitä saa nykyisin aivan pilkkahintaan ja itselläni lämärin voimakkuus ei paljon heikentynyt, eikä mikään muukaan oikeastaan. Ja mailakustannukset vähenee.

        Vectoreita tosin menee aika paljon kaudessa.. Olen aika voimakas ja käytän xx-stiffiä tai x-stiffikin kyllä menee, mutta löystyy aika nopeasti. Mutta siis pikkuhiljaa lapa heikkenee keskikohdalta ja puu "löystyy" siltä kohdalta ja vaihtoon menee maila. Mutta kyllä vaikka 10 mailaakin menisi vuodessa niin jää komposiittien käytön ajoista kustannusten osalta vielä kummasti. Ne nimittäin katkeilevat varresta.

        Ihan tiedoks vaan että mailassa pitää olla tarpeeks flex:sejä.


      • u

        ei pidä paikaansa!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


      • auttaja
        Pettynyt Baueriin kirjoitti:

        Olen samaa mieltä Penan kanssa. Neljä Bauer mailaa mennyt elo-lokakuun aikana kaikki ns takuuaikana. Bauer xxv lapa katkesi. Bauer OnePro, varsi katkesi aivan ihmeellisesti rystyllä syöttöä vastaanottaessa. Seuraavaksi meni Bauer 95 lapa halki laukauksessa. Tämän jälkeen Bauer 75 lavan pohjasta halki. Yksikään ei ole mennyt takuuseen !!!!!! Kahdessa kuukaudessa mailoihin mennyt 550 euroa !!! Nyt vaihtuu merkki, sillä tätä menoa mailakustannukset ylittävät jopa kausimaksun.

        kannataa ostaa easton tai warrior mailoja


      • aav2

        KYLLÄ KANNATTAA OSTAA BAUER!!!!!!!!!


    • reebok 4k

      voin sanoo että voit heittää unelmas hukkaa ku pelaat reebokin 4koolla :D
      oon itekki 16 vuotta ja ostin reebok 4koon joku 3 viikkoa sit.. ehjin käydä pelaamassa sillä 2 kertaa kun lapa hajos, ihmmettelin silleen että mitäs vittua ekakas aattelin et se oli joku valmistusvirhe ni sain sitten uuden mailan mutta mitä ?! hajos tänään käväsen kysymässä taas huomenna mutta veikaan kyllä että en saa rahoja takasin.. oli kyllä vittumainen maila

      • nbadfb

        Jos on tarkotus ostaa maks 100 euron maila, niin suosittelen ccm mailoja. Ne ovat yllättävän kestäviä, pelaan aktiivisesti ja samalla mailalla menee pitkät tovit, ihan näitä octo gun 20, 30 jne.


      • Luigi_
        nbadfb kirjoitti:

        Jos on tarkotus ostaa maks 100 euron maila, niin suosittelen ccm mailoja. Ne ovat yllättävän kestäviä, pelaan aktiivisesti ja samalla mailalla menee pitkät tovit, ihan näitä octo gun 20, 30 jne.

        Mites tässä nyt sitten menetellään kun itsellä meni noin parin viikon käytön jälkeen tuollainen reebok 4k rikki. Kauppaan mailan ja kuitin kanssa? Mahdankohan saada uuden mailan heti, vai sanovatko vaan että voivoi?


      • X60
        Luigi_ kirjoitti:

        Mites tässä nyt sitten menetellään kun itsellä meni noin parin viikon käytön jälkeen tuollainen reebok 4k rikki. Kauppaan mailan ja kuitin kanssa? Mahdankohan saada uuden mailan heti, vai sanovatko vaan että voivoi?

        Kyllähän Bauer on Eastonin ohella ominaisuuksiltaan huippumaila! Itse olen pelannut puoliammattilaisena ja käyttänyt vuosia CCM:n pro-mailoja. Tänä vuonna vaihdoin Bauerin mailoihin ja ei ole tarvinnut katua, sillä tuntuma ja vedot ovat vielä hieman CCM:ää paremmat.

        Täytyy muistaa, että jokainen kiekkomaila on oma yksilönsä. Ensimmäiset kolme mailaa voivat hajota parin viikon sisällä, mutta seuraavat kolme kestävät koko loppu kauden. Jos pelaa vain ulkojäillä ja neppailee itsekseen, niin mailan kuin mailan tulisi kestää pitkään. Oikeissa sarjapeleissä tulee niin paljon iskuja mailaan, että se edesauttaa mailan rikkoutumista. Itse olen pitkittänyt mailani ikää laittamalla sen varteen, noin 1/3 alhaalta käsin urheilukaupoista saatavaa kirkasta suojakalvoa. Toimii!

        Jos siis et pelaa sarjatasolla, niin osta puumaila, sillä se on sata kertraa parempi kuin nämä alle 100 euron komposiittimailat!


      • fafdafAS
        X60 kirjoitti:

        Kyllähän Bauer on Eastonin ohella ominaisuuksiltaan huippumaila! Itse olen pelannut puoliammattilaisena ja käyttänyt vuosia CCM:n pro-mailoja. Tänä vuonna vaihdoin Bauerin mailoihin ja ei ole tarvinnut katua, sillä tuntuma ja vedot ovat vielä hieman CCM:ää paremmat.

        Täytyy muistaa, että jokainen kiekkomaila on oma yksilönsä. Ensimmäiset kolme mailaa voivat hajota parin viikon sisällä, mutta seuraavat kolme kestävät koko loppu kauden. Jos pelaa vain ulkojäillä ja neppailee itsekseen, niin mailan kuin mailan tulisi kestää pitkään. Oikeissa sarjapeleissä tulee niin paljon iskuja mailaan, että se edesauttaa mailan rikkoutumista. Itse olen pitkittänyt mailani ikää laittamalla sen varteen, noin 1/3 alhaalta käsin urheilukaupoista saatavaa kirkasta suojakalvoa. Toimii!

        Jos siis et pelaa sarjatasolla, niin osta puumaila, sillä se on sata kertraa parempi kuin nämä alle 100 euron komposiittimailat!

        Oletteko tienneet, että komposiittimailoja ei ole tarkoitettu ulkokäyttöön. Tuollainen -15 ta enemmän pakkasta, niin mailat hajoaa varmastikkin ihan pienelläkin neppailulla. Komposiittimailat on suunniteltu taipumaan niin paljon, etteivät ne jäätyessään sitä enää kestä..


      • Jonivelj
        X60 kirjoitti:

        Kyllähän Bauer on Eastonin ohella ominaisuuksiltaan huippumaila! Itse olen pelannut puoliammattilaisena ja käyttänyt vuosia CCM:n pro-mailoja. Tänä vuonna vaihdoin Bauerin mailoihin ja ei ole tarvinnut katua, sillä tuntuma ja vedot ovat vielä hieman CCM:ää paremmat.

        Täytyy muistaa, että jokainen kiekkomaila on oma yksilönsä. Ensimmäiset kolme mailaa voivat hajota parin viikon sisällä, mutta seuraavat kolme kestävät koko loppu kauden. Jos pelaa vain ulkojäillä ja neppailee itsekseen, niin mailan kuin mailan tulisi kestää pitkään. Oikeissa sarjapeleissä tulee niin paljon iskuja mailaan, että se edesauttaa mailan rikkoutumista. Itse olen pitkittänyt mailani ikää laittamalla sen varteen, noin 1/3 alhaalta käsin urheilukaupoista saatavaa kirkasta suojakalvoa. Toimii!

        Jos siis et pelaa sarjatasolla, niin osta puumaila, sillä se on sata kertraa parempi kuin nämä alle 100 euron komposiittimailat!

        Yhdyn X60 viestiin. Itse tilasin veljen kanssa mailoja bauerin maahantuojalta 3 kpl erissä ne ovat vahvistettuja ja saat valita gripit ja muut hepleet siihen mailaan. Itellä bauer supreme one 95 stiff77 kesti 2,5 -vuotta ennenkun katkes vähän ennen lapaa, johtuen mailaan kohdistuneista iskuista.

        Mailaa käytin ulko sekä sisä käytössä. ja mikä parasta laitoin irtolavan toiseen päähän ja maila on kuin uusi!!! Tosiasia on se että niin puu kuin komposiitti maila "venähtää" parhaan joustonsa jo muutamassa viikossa riippuen toki käytön määrästä. Suojakalvo/ erkkari auttaa lisäämään mailan elinikää.

        Itse pelaan harraste kiekkoa 2-3 kertaa viikossa ja ulkojäillä talvella aina kun mahdollista.
        Nyt tilattiin TOTAL One mailoja 77 jäykkyydellä odotellaan innolla että onko kehitystä mailassa tapahtunut.
        On myös huomattu että bauerin maila on kevyin verrattuna ccm, easton, warrior etc...


      • total one
        Jonivelj kirjoitti:

        Yhdyn X60 viestiin. Itse tilasin veljen kanssa mailoja bauerin maahantuojalta 3 kpl erissä ne ovat vahvistettuja ja saat valita gripit ja muut hepleet siihen mailaan. Itellä bauer supreme one 95 stiff77 kesti 2,5 -vuotta ennenkun katkes vähän ennen lapaa, johtuen mailaan kohdistuneista iskuista.

        Mailaa käytin ulko sekä sisä käytössä. ja mikä parasta laitoin irtolavan toiseen päähän ja maila on kuin uusi!!! Tosiasia on se että niin puu kuin komposiitti maila "venähtää" parhaan joustonsa jo muutamassa viikossa riippuen toki käytön määrästä. Suojakalvo/ erkkari auttaa lisäämään mailan elinikää.

        Itse pelaan harraste kiekkoa 2-3 kertaa viikossa ja ulkojäillä talvella aina kun mahdollista.
        Nyt tilattiin TOTAL One mailoja 77 jäykkyydellä odotellaan innolla että onko kehitystä mailassa tapahtunut.
        On myös huomattu että bauerin maila on kevyin verrattuna ccm, easton, warrior etc...

        Surkeita nuo Total One mailat jäykkyys 77 ja niin vaan napsahti kiekon osuessa poikki varresta. Kesti 1 kk.


      • bauer one 20 INT
        Jonivelj kirjoitti:

        Yhdyn X60 viestiin. Itse tilasin veljen kanssa mailoja bauerin maahantuojalta 3 kpl erissä ne ovat vahvistettuja ja saat valita gripit ja muut hepleet siihen mailaan. Itellä bauer supreme one 95 stiff77 kesti 2,5 -vuotta ennenkun katkes vähän ennen lapaa, johtuen mailaan kohdistuneista iskuista.

        Mailaa käytin ulko sekä sisä käytössä. ja mikä parasta laitoin irtolavan toiseen päähän ja maila on kuin uusi!!! Tosiasia on se että niin puu kuin komposiitti maila "venähtää" parhaan joustonsa jo muutamassa viikossa riippuen toki käytön määrästä. Suojakalvo/ erkkari auttaa lisäämään mailan elinikää.

        Itse pelaan harraste kiekkoa 2-3 kertaa viikossa ja ulkojäillä talvella aina kun mahdollista.
        Nyt tilattiin TOTAL One mailoja 77 jäykkyydellä odotellaan innolla että onko kehitystä mailassa tapahtunut.
        On myös huomattu että bauerin maila on kevyin verrattuna ccm, easton, warrior etc...

        mikäpäs on maahan tuojan nettisivu? haluaisin nimittäin tilata pari mailaa.


      • paska2
        nbadfb kirjoitti:

        Jos on tarkotus ostaa maks 100 euron maila, niin suosittelen ccm mailoja. Ne ovat yllättävän kestäviä, pelaan aktiivisesti ja samalla mailalla menee pitkät tovit, ihan näitä octo gun 20, 30 jne.

        sen sanon että ccm on maila mihin ei kannata koskea! itsellä menny kuukauden aikana kaksi 100e mailaa poikkija molemmat lavan liitoksesta ja onko kenelläkään tietoa että kun sain toisen takuuseen että onko siinä enää takuuta?!


      • ccm ei kannata
        nbadfb kirjoitti:

        Jos on tarkotus ostaa maks 100 euron maila, niin suosittelen ccm mailoja. Ne ovat yllättävän kestäviä, pelaan aktiivisesti ja samalla mailalla menee pitkät tovit, ihan näitä octo gun 20, 30 jne.

        kaikki muut paitsi ccm olin yks päivä ulkojäillä tosssa lauotti sain viikositte ccm clpro mailan ni se kura katkes vasta toisilla ulkojäillä


    • Chicken

      Itsellä tuo RBK 4K on kestänyt hyvin lukuunottamatta pieniä jälkiä varressa, joita kuitenkin tulee kaikkiin mailoihin ajanmittaan.

      4K:n ostin marraskuun lopulla ja nyt tähän maaliskuun alkuun kestänyt tosi hyvin.
      Kun katsoo, että pelaan keskimäärin kerran päivässä n. 2h, joten yllättävän hyvin maila on kestänyt. Ja tyytyväisiä ollaan!

      • joke123

        on mullakin 4k lapa on pilalle ja grippi lahtee irti mutta rystyt lähtee helposti vaikka yläriman kautta tein sillä reebokilla ekan maalin!


      • fmd

        mulkin on pienii arpii tos mun 4k:s mut ne on vaan tullu noista saksist ku on irrottanu teippiä


      • :D
        fmd kirjoitti:

        mulkin on pienii arpii tos mun 4k:s mut ne on vaan tullu noista saksist ku on irrottanu teippiä

        Kuka muka ottaa teipin pois saksilla? Sen saa ihan käsin.


    • Ptr***

      Älkää ostako noita Total One:ja. Kestävät siinä 1 viikosta ehkä korkeintaan 2 kuukauteen. Ne menee varresta poikki.

      • u

        ei pidä paikaansa!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


    • joke123

      bauer tekee mahtavia mailoja. Itse pelaan ulkojäillä lasi/hiilikuitumailalla eikä mee rikki ostakaa easton se2 ostiin 50 flex oon ite 138 cm pitkä katkasin siitä sopivan ja siinä kesti puoltntii hyvin kestää nyt siinä on 77 flex ja oon 10v ja on kestäny hyvin.Harkoissa käytän komposiittia.

      • tietoavaa....

        niin ku oikeest bauer on paska koska käyrä on paska se on vaan ongelma ja suuri ei niil saa rystylaukaiksiii


      • öö no totanoin...

        Ihan vaan vinkkinä että komposiitti valmistetaan laittamalla hiilikuitu ja lasikuituja päällekkäin kerroksittain.


      • Bauer vapor

        77-flexiä on sulle liikaa kun kerran oot noin pieni.


      • Anonyymi
        öö no totanoin... kirjoitti:

        Ihan vaan vinkkinä että komposiitti valmistetaan laittamalla hiilikuitu ja lasikuituja päällekkäin kerroksittain.

        Komposiitti tarkottaa jonkun sidosaineen ja kuidun yhistelmää. Hiilikuidutuksessa epoksihartsi on tämä kyseinen sidosaine ja hiilikuitu toimii vahvistekuituna. On siis olemassa puukomposiittiakin.


    • revolvair

      CCM:n U 05 Octolight on ainakin ollut hyvä maila, pelaan kerta viikossa harrastelätkää plus talven ulkojäät ja junnujen valmennukset. Mailan kanssa ei oo ollut ongelmia, yhden talven mennyt heittämällä. Toinen mainio valinta on ollu Kiekkobussista löydetty jenkkiläinen Christian (mallia Torch), pirun hyvä maila. Lapa on juuri oikeanlainen ja flexinä passeli 85. Reebokit, Bauerit ym. tullut kokeiltua, niistä ei oo oikeeta löytyny, joskin pelasin tuolla halpis 4K:lla aika paljonkin, mun mielestä siinä oli parempi tatsi kun kalliimmissa 6K ja 8K:ssa.

    • 145cm 12v 34kg

      Bauer on kyl paras mut heikoin merkki. Viime vuonna käytin X:60 Jr. 52. flex. Kesti sen 1,5v ja sit ku lämäsin ni lapa katkes. Toinen X:60 on kestäny hyvin, mut en sitä enää käytä ku intteihin jo siirryin löysyyden takia. Nyt käytössä Total One 60 flex ( katkastu) ja X:60 60 flex (katkastu) mut kyl toi total one on aivan mahtava maila ! CCM mailat ovat aivan sontaa. Eastonin menevät jotenkuten. Mutta Reebokia en ole kokeillut.

      • u

        sulla pitäs olla vaikka 50 flex


      • Bauer bauer bauer

        Puoltoista vuotta on komposiitti mailalle pitkä aika. Mut bauer on ihan paras merkki. Komposiitti maila ei kestä jos sillä laukoo esim lämärit väärin, sillo se halkee lavasta varsinkin CCM,EASTON,REEBOK JA LOUISVILLE merkkisillä mailoilla.


    • liian jäykkä

      No huhhuh jos tollainen 34kilonen ruipelo pelaa 60fleksisellä kaitkaistulla niin en kyllä ihmettele jollei pärjää aivan liian jäykkä tuon painoiselle.

    • ksakeka

      mistä sivuilta noita mailoja voi tilata halvalla?

      • neuvo

        kuten tos aiemmmin sanottiin niin kannatta tsekata kiekkobussi. Tinen paikka ois toi budget sport


    • ksakekaks

      onko toi supreme one 80 int sopiva noin 45 kg 150 cm (11 v) vai liian jäykkä?

      • ostaisinmailanalle100

        ksakekaks olen itsekkin 45 kg noin ja 156 cm jos saat tietoosi hyvän mailan ilmoitathan


    • JYP on paras

      Suosittelen sulle jtn 9k tai easton st tai s13.

    • x.................50

      mul on bauer x50.vaikka x60 on parempi nii must x50 lapa on hienompi

    • jääkiekon aloittaja

      mul on ccm:än puumaila supra 20 makso 15e sain tuurista pikku luistimien jälkiä varres ku harkois josku jokkut luistelee vahingos mailojen päältä! mut ei oo vieläkään menny rikki sillä lähtee ilmaveivitki paremmin ku komposiitilla oon 02 joukkuees mut oon 01 pelaan lohko F1 se on mun eka maila se on tähä asti ollu käytös noin 2 kuukautta koska oon alottanu vast jääkiekon

      • aav2

        15e hahahahahahahaa


    • lämäri90 km/h -99

      noi 4k mailat ihan paskoja,liian painavia sekä liian löysiä. itellä ccm u pro(keltainen) int 60 flex

    • Pelaaja122145

      Kyllähän se Easton jyrää! :D

    • 62 kg
    • jv

      Bauer x20 huippu hyvä

      • tl

        no enpä tiä


    • tl

      elä osta titanii koska liian taipuisa eläkä tiettyjä Eastoneja

    • tl

      turha väittää et mailat o kalleit koska mun mailat makso 30-60euroa

    • Derolivan

      Mä painan 45 kg ja oon 155 cm pitkä (12) vuotta ja suunitelin ostaa uuden mailan on ollut semmonen bauer one30 nytten 5 vuotta alkaa olla lian lyhyt mikä maila pitis ostaa luistelen melkein joka päivä mutta en saa kiekkoa nouseman tolla bauer one 30 ellä. mikä maila kanatais ostaa?

      • tl

        mä oon 50 kg suunnilleen ja 152-154 cm pitkä ja oon (10)


    • Derolivan

      Tuli kaksi kerta mikä maila pitis ostaa sori siitä unohdin myös kertoa että mä maksan max 60€.

    • Derolivan

      Mutta saatte toki ehdotta muita mailoja kin vaikka ne maksais yli sata euroa muuta on sunitellu maksaa max 60 joks ei mun iskä laittais pari kymppiä

    • juji

      TAC mailoja ei kannata ostaa , ei takuu pidä.muka kuukausi HA.HA Maila oli TAC 6000 ja kesti alle 3 viikkoa.pelaaja 12 vuotias. Bauerilla näyttäis takuu pelaavan asiallisesti. ÄLKÄÄ HYVÄT IHMISET OSTAKO TAC:LTA MITÄÄN MAILAA .

    • Derolivan

      Ostin eilen Easton eq30 junior flexiä en muista mutta luulen että oli 60. Testasin sitä jo ja oli tosi hyvä.

    • joku ukkeli

      ostakaa eastoneja ihan sairaan hyviä ja kyllä kestää

    • mikäois?

      oon noin 55 kiloo ja semmoset 170 pitkä ja 15v. en juurikaa harrasta jäkistä, ,itä nyt kavereitten kaa ulkojäillä pelaa. oon ostamsaa mailaa ja mietin että mikä ois sopiva flex onko 85 liian jäykkä vai sopiva? sit mietin kans että mikä ois hyvä maila sais maksaa max 80e

    • Bauer bauer..

      Ite oon ostanu kaks Bauer apx mailaa minkä pitäs olla tän hetken bauerin paras maila.. Mutta mailat kesti yhteensä puolitoista kuukautta ja noin. 450e hukkaan eikä mitään korvauksia takaisin. Hyvä maila,mutta surkea kestävyys.. Taitaa olla viisainta vaihtaa mailamerkkiä.

      • hockeynailon

        bauer vaporit ei kestä ite käytän supremee


    • maila merkin vaihto

      sama juttu, 3 Bauer apx mailaa 3 kk sisään, kaikki samalla lailla rikki lavasta. Lapa rutisee ja joustaa, ettei syöttöä saa kiinni rystyltä. Pitäisi taasen viedä liikkeeseen jos saisi vielä yhden!!! Jollei niin viimeinen Bauer

      • olen 43kg 150cm ja 11v kannattaisiko ostaa bauer vapor x-elite int vai jr.maksaa 39.90e budget sport


      • rokiboy kirjoitti:

        olen 43kg 150cm ja 11v kannattaisiko ostaa bauer vapor x-elite int vai jr.maksaa 39.90e budget sport

        kun vanha maila easton magnum joka ehkä liian löysä


      • rokiboy kirjoitti:

        kun vanha maila easton magnum joka ehkä liian löysä

        ja toinen maila ccm vector 05(katkastu)


    • neuvoi

      Mikäs olis hyvä flexinen maila mulle? Olen 183 cm pitkä ja painan vähän päälle 60kg. Tarvis vaan ulkojäille

    • eastonfani

      varmaan flex 80 tai 90...

    • Neuvoja

      Uutta mailaa olisin ettimässä, painan 53kiloa joten 67 flexinen "intti" maila lienee hyvä?

    • 67flex ok

      joo, tuo 67 on sopiva. ite 52kiloo ja itellä on just tuo 67...

      • Kiekkoilia

        Ei varmaan oo hyvä tommoselle käppänälle


      • Vitun intti

        Itellä meni bauer one 95 kolmesta kohtaa poikki lapa halkes ja meni poikki ja noin 15 cm jäi tuppia käteen ku lämäsin painan 62kg ja maila oli 67 int flex.


      • teräskiekko

        ite painan n 120kg mikä flexi ois järkevä


    • Kelpaako?

      Kuinka pitkiä on "int-flex" mailat, oon 172cm niin kannattaako enään ostaa int mailaa. Saattaisi jäädä lyhyeksi vähän ajan päästä? Ja mikä toi jatkotappi homma on?

    • apx12345

      jatkotappi on semmonen puu tappi joka laitetaan sinne mailan päähän ja se on noin 10cm pitkä eli tuo lisää pituutta mutta maila löystyy samalla koska pituus kasvaa mutta voihan sitä sitte katkasta tietty. Onko kellään kokemusta meneekö apx takuusee jos se lapa sillee rutisee ja antaa periksi?

    • bauer kiinnostaa

      oon miettiny ostaa bauer x6.0 mailan mutta tietääkö miten hyvin se kestää ulkojäillä pelaamista sillä monet mailat on tehty vain halliin pelaamisen. mun edellinen maila reebok 10k ei kestäny pelaamista kovissa pakkasissa. kannattaa ottaa mailaa ostaessa huomioon onko se tehty ulkojäiile pelaamiseen.

    • 168cm 77kg 13v

      Oon ostanu sen uuden Bauer APX mailan ja testaillu sitä ulkojäillä ja harkoissa mutta onkohan 60flex maila mulle liian löysä :/ VASTATKAA!!

      • mInÄ VAAnnnn

        Todellaki on kokeile jotain 77-flexistä.


    • kiekkoilija12v

      Mikä ois sopiva flex mulle? pituutta 165cm ja painoa on se 55kg???

    • epeli

      tarvisin apuu oon 11v ja tarttisin jonku hyvän mailan ens kaueksi.noin 55 - 65 flex.mieluite ei eastonin mailoi.

      • Auttaja

        Osta joku Bauer muista mailan ostossa kokeilla jaksatko taivuttaa ja kokeile eri flex:sejä


      • total one nxg

        osta bauer total one nxg


    • ekizoa

      APX gripitön on loistava

      • Jonne16

        Suosittelen Eastonin eq50, se on paras maila ikinä. Hinta on aika kova, mutta kestää pitkään. Sit s19 on kans hyvä maila, mutta eq50 on parempi


      • Easton EQ50=paras

        maila on parempi gripillisenä, pito on parempi ja vedot lähtee paremmin kun käsi ei luisu yms


    • anti-ccm

      lopettakaa paskan jauhaminen läskit. Reebok 8k siinä on maila

    • siinä totuus

      JUURI NIIN LOPETTAKAA TOI JAUHAAMINEN JA OSTAKAA JOKU CCM U VAIKKA U EXTRA STORNG JOS TE HALUATTE KESTÄVÄN MAILAN. MULLA ON CCM U J OKU EN MUISTA MUTTA SE ON KIVEN KESTÄVÄ SEISON KOKO SEN LAVAN PÄÄLLÄ JA LÄMÄÄN NII TÄYSILLÄ KU LÄHTEE EI MEE KATKI TAI RIKKI. MIKSI MÄ TEEN TOLLASTA HALUUN TESTATA CCM KESTÄVYYDEN ,JA SE ON LIIAN PIENI JOTEN EI OO VÄLII MENEEKÖ SE RIKKI. JA TÄSSÄ KESTÄVYYS ASTEIKKO ALOTAN HEIKOIMMASTA
      1.Easton
      2.Bauer
      3.Reebook
      4.Warrior
      5.CCM U

      • Hei haloooooo

        Ccm on köyhien maila. Jos joku on oikeesti nii tyhmä et ostaa mailan jossa on liian vähän flexsejä ni antaa olla sille ei maha mittää.


    • jonnepoika:)

      haista paska ccm u pro hajos heti lapa paskaks.

    • eastonit on parhaita

      ccm mailat on huonoja, eastonin mailat on just parhaita ja kaikista kestävämpiä. tuo kestävyysasteikko alkaa parhaimmasta ja kestävimmästä mailasta... eli eastonista

    • asdfghjjkjjjjj

      kaikkihan moittii vähän kaikkii mailoja mut eiks jokasen kannata käytää sitä mailaa joka kestää ja sopii sille parhaiten vaikka jotkut sanoo sitä paskaks

    • squiidooo

      al

      oitan huonommasta
      1.reebok
      2warrior
      3ccm
      4easton
      5bauer

      • bauer2

        bauer on paras


    • EASTON VAI KO BAUER

      KUMPI ON PAREMPI BAUER VAIKO EASTON
      SANOKAAA!!!!!!!!!!!!

      EASTONIL EI OO PALJOO 70 NEN FLEX SISII MAILOI JA BAUERIL ON NII ATTELI OSTAA ,BAUER VAPOR APX, JA ,TOTAL ONEN, JA SIT TON STEALTH 65S JA SYNERGY EQ30

    • EASTON EQQQQQ55000

      EASTON ON PAREMPI. se kestää paremmin ja on muutenkin parempi. OSTA EQ50 (älä missään nimessä noita muita mailoja)

    • lfgldfögfv

      Mulla on REEBOK 8K eikä oo rusahtanukkaa vaik on ollu jo 6kk,suosittelen!

    • sqidooo kiekkopalvel

      ite käytän eastonii sekä bauerii mutta sportti thurmalta saa eastonii s19 75 flexin ja eq 50 flexin ja halvalla

    • håmå

      ite käytän eastonii reebokin mailoja ja bauerin varusteita minulla on easton s19 ja mako m5 ja reebok 8k ja bauerii käytän vain varuste merkkinä koska on ollut kaks alle satasen bauer mailaa ja hajos kuukaudes

    • baueronparas

      itellä on totalone ja ei oo mitää vikaa..

    • bauer x-pro II int67

      kyllä bauer on kuitenkin mailavalmistajien eliittiä. kaikki mailat menee paskaksi kun niitä käyttää tarpeeks kauan. komposiittikin väsyy ja jos teillä on väärä tekniikka niin eipä ihme jos mailat menee palasiksi.
      ja siitä mailan flexistä, kun otat mailan käteesi ja nojaat siihen hieman, tunnet kyllä taipuuko maila liikaa/liian vähän/tarpeeksi. maila ei saa olla liian jäykkä eikä liian löysä. kokeilemalla löytyy paras maila. itse olen kohta 16 vuotta,:ja käytän mailaa, jonka jäykkyys on 67. en harrasta jääkiekkoa. suosittelisin sinulle noin 75-90 flexistä mailaa, riippuen siitä, miten lujaa tykität.
      joo jatää on monta vuotta vanha topic, anyway.

    • joku

      kump iparempi on parempi Bauer Total one vai APX

      • baueronparas

        totalone


    • easton=paras

      musta apx on noista parempi. muttei kannata ostaa bauerin mailaa, eastonit on parempia varsinkin eq50 ja s19.

      • easton!!!

        parhaat mailat tällähetkellä on easton mako ja easton rs. eastonit kestää myös pidempään kuin bauerit


      • baueronpparas
        easton!!! kirjoitti:

        parhaat mailat tällähetkellä on easton mako ja easton rs. eastonit kestää myös pidempään kuin bauerit

        ostan varmaan s19 tai easton mako m5 gripin kumpi kannattaa????


      • baueronparas
        baueronpparas kirjoitti:

        ostan varmaan s19 tai easton mako m5 gripin kumpi kannattaa????

        ja muuten vielä et ostan varmaa apx oon 44kg ja 156cm pitkä sanokaa flexit ja mikä maila kannattaa ostaa???


    • Hena99

      Mikä maila olisi hyvä 12v 145cm ja 38kg? Itsellä on nyt 2 mailaa Easton SE2 jossa lapa rikki ja Bauer One elite joka on vielä kunnossa. Käyn n. joka päivä talvella ulkojäillä ja olen päättänyt ehkä aloittaa jääkiekon.

    • Please auttakaa!!!!!

      sorry tyhmä kysymys... Mut oon nyt alottamas lätkän ja oon kyl pelannu ulkojäillä pari-kolmeki vuotta. No oon ostamassa Reebok A.i3:sta. Ja tässä se "Tyhmäkysymys": Miten se Flexien koko oikeen menee????? Haluisin tietää et paljon se A.i3 taipuu. Sportian mukaan lukee
      :Jäykkyys YTH35???? Joten haluisin tietää sen, että miten ne flexit menee ja paljon toi maila joustaa ja kuinka kevyesti!!!???? Pidän joustavista mailoista enkä viitti viellä ostaa mitää kunnon CCM/Eastonii tai Bauerii joten voisko joku auttaa

      PLEASE PLEASE PLEASE PLEASEEEE!!
      Ps. Kiitti jo nyt vastaajille =DD JA Jos Mahollista mitenkään ni toivon jonkun kertovan jonkinlaisen taulukon jossa menee flexit joustavimmasta jäykkimpään joten onko niin, että mitä pienempi numero sitä joustavampi vai ja sitte tottakai ne X-shiftit sun muut KIITOS!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! =DD.

      • Please auttakaa!!!!!

        Ja sit viel taas tyhmä kysymys, että oon 10.v joten meneeks mulle mailana youth vai junior


      • flexit 123
        Please auttakaa!!!!! kirjoitti:

        Ja sit viel taas tyhmä kysymys, että oon 10.v joten meneeks mulle mailana youth vai junior

        sulle sopii junior Flex 50
        Flexit menee suunnilleen näin:
        yth 35
        40
        junior 50
        int. 60
        65
        senior 70
        80 jne

        Yht sopii noin 6-8 vuotiaille
        Junior sopii 9-12 vuotiaille
        Int sopii 13-15 vuotiaille
        Senior on 16vuodesta ylöspäin


      • Thanks!
        flexit 123 kirjoitti:

        sulle sopii junior Flex 50
        Flexit menee suunnilleen näin:
        yth 35
        40
        junior 50
        int. 60
        65
        senior 70
        80 jne

        Yht sopii noin 6-8 vuotiaille
        Junior sopii 9-12 vuotiaille
        Int sopii 13-15 vuotiaille
        Senior on 16vuodesta ylöspäin

        Thanks! "flexit 123" Oli paljon apuu =D No ostan varmaan sen A.I3:sen siin on just junior flex50. PS. Sori kaikki ihan turhat viestit =O
        KIITOS


    • sorry!

      Ja taas... oonhan mä nyt niin tyhmä, että kirjotin tänne turhaan kaks viestii...
      Ensinnäki 35Flexii on ihan V###n löysä maila!!!!!! Ja toisena (en tosin oo ihan varma) mut Junior on mulle, koska oon 10 eiks yeah? Ja sitten siinä ai3:sessa olis jäykkyys 50 flexii joten täytyneepi vaihtaa malli ehkä se ccm U pro:kin on iha hyvä...
      mitä kunnon mailaa suosittelette myös easton EQ50 kävi mielessä PLEASE VASTATKAA KIITOS!!!!!!
      Ps. oon toi äskeinen kirjoittaja "Please auttakaa"

      =DD

    • Ja taas

      Ja taas oon youth budget sportin mukaa...!!!!
      no katotaan minkä mailan ostan???

    • Zzabbo

      Mites olis Bauer Vapor X.20??? Olis 50e sportia-Pekas
      Please vastatkaa!!! Thanks =D

    • jzägi01

      Mikä maila kantsii ostaa (komposiitti)???!!! Olen miettiny ccm u 10:mentä joku40-70€ komposiitti Please auttakaa!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
      PS. Onko Bauer Vapor x 2.0 Ok?

    • 11v

      oon 34 kg ja 146-150cm ja katoin juuri tuota x60 mailaa kanattaako ostaa ?viime maila eastonin synergy se6 aivan huikea veto lähtee mutta on alkanu olee liian pieni.

    • x60!

      x60 on loistava maila, ite oon jo pari vuotta semmosilla pelaillu, sun kannattaa ostaa junior flex ( eli 52 ), sunkokoselle pitäs ollaa sopiva

    • Apx - x60

      Juu sopii sul tai toi Apx aika hyvä, itte käytän ja toimii..

    • ffff

      sopiskos mulle 42 flexinen alotan kiekkoilun painan 40kg ja 150cm pitkä? vastatkaa!

    • Jari the coach

      42 flex on hyvä jos et sahaa mailaa. Todennäköisesti sahaat joten tulee jäykemmäksi. Tuota löysempiä Jr mailoja on kuitenkin vaikea löytää vaan menee sitten youth osastolle.

      Sivulla http://www.luistelukoulu.fi/ oli ainakin aiemmin jokin selostus foorumissa mailojen jäykkyyksistä.

    • Apxxxxxxxx

      Bauer Vapor Apx tyyppivika on korjattu ja lapa kestää sen ansiosta paremmin. Itselläni on samanlainen ja on todella hyvä maila... :D

    • Ribeiron lapa

      Mitä mailoissa tarkoittaa tuo lie 5.5? Käsitin et jotain lapaan liittyvää.
      Ja toinen kysymys niin vieläköhän missionin mailoja valmistetaan? Ja missä niitä olis myynnissä? Ostin pari vuotta sitten yhden missionin komposiitin 49e ja ollut kyllä todella hyvä. Nyt haluaisin kokeilla samanlaista vähän löysemmällä varrella.

    • Easton rs2

      tietääkö kukaan milloin easton rs 2-maila tulee Suomeen? Amerikassa se julkaistiin 13.8...

    • ok

      ouh!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!njljl

    • BauerEaston

      Säästäkää rahaa ja ostakaa Bauer Nexus1000 tai Bauer TotalOne NXG muita merkkejä ja mallei Eastonilt Mako Grip tai Mako M5 tai RS Stealth halvalla mailalla pääsee kyllä alkuun, mutta tarvii olla kunnon maila ja 16-18 weelle suosittelen n80-100 flexistä tasosta tai voimasta on kyse! Bauer ja Easton parhaimpia valmistajia Bauerilt ku ostaa saman lavan ku ekaa mailaa Ni lapa ei halkeile!

    • Täytyy kyllä sanoa että tuo easton mako grip ei ole kestävä.. Itse treenaan kolmos divarin jengissä mukana. Ostin kyseisen eastonin, makso maltaita. Luulin treenaavani koko kauden kyseisellä mailalla, mutta kolme treeniä, kunnon lyöntilaukaus ja varsipoikki. Voin sano että kyllä nyt vituttaa.

      • LoLz niksit

        Muista et jos oot just joku niksipoika Ni älä lämää mailaa katki yritä kiekkoo osuu ei eka jäähä


    • Bauer@Easton

      Jäkis mailat on kalliita ja samalla laatu tutulla oli TAC joku maila ja lämäsin katki Ni PAHVIA oli sisällä ostakaa näistä:Bauer:TotalOne tai NXG malli Nexus 1000 tai 800 tai X60 myös Apx! Eastonilt RS mutta sen 60flex tarkoittaa 70flexii eli osta 10flexii vähemmä tai joku Mako M5 tai se pelkkä Mako Bauer ja easton on laatua!

      • AUTTAKAA!

        Itellä oli joku TACin maila, puoltoistavuotta vanha flexit 50. iha vitu löysä ja ku rupes vituttaa nii eiku palasiks seki. Paino 62 ja pituus siin 170. Oon aatellu ostaa jonku bauerin. Mut jos joku vois kertoo mistä sais hyvät hanskat ja mailan alle satasella. Emmää sitä itseasias muuaalle ku ulkokentälle 1-3 krt. Viikos. Ja voimaa löytyy ku pienestä kylästä :D


    • Mailaa!

      Kertokaa hyvä maila oon 10v noin 35kg ja 147,7 pitkä.
      hinta Max 60-70e

    • hockkey98

      kellään tietoa tuleeko rs 2 jouluksi suomeen? ois kiva saada se joululahjaksi...

      • TutoC98 #65

        Kummallista että ei löytynyt netistä tietoa koska tulee suomeen!
        Itselläni on kyseinen rs2(tilattu sport service turku)voin myös sanoa että olen hieman pettynyt mailaan...Olen itse puolustaja joka tykkää ampua aika paljon lämäreitä ja itse tykkäsin enemmän normaalista rs:stä! Tällä hetkellä rs2 toimii varamailana ja itse pelimailana toimii Bauer Total One NXG. Minun mielestäni kyseinen bauer on markkinoiden paras maila! Kestänyt täydellisesti 3-4 viikkoa 7-10 jäätä viikossa!


      • hockkey98
        TutoC98 #65 kirjoitti:

        Kummallista että ei löytynyt netistä tietoa koska tulee suomeen!
        Itselläni on kyseinen rs2(tilattu sport service turku)voin myös sanoa että olen hieman pettynyt mailaan...Olen itse puolustaja joka tykkää ampua aika paljon lämäreitä ja itse tykkäsin enemmän normaalista rs:stä! Tällä hetkellä rs2 toimii varamailana ja itse pelimailana toimii Bauer Total One NXG. Minun mielestäni kyseinen bauer on markkinoiden paras maila! Kestänyt täydellisesti 3-4 viikkoa 7-10 jäätä viikossa!

        kiitos tiedosta! sport servicen nettisivuilla ei kyllä ollut rs2 mitään. onko muita paikkoja josta voisi tilata? mietin vain, että kannattaako ostaa rs vai rs2? pelaan sentterinä ja tykkään laukoa ranteella...


    • TutoC98#65

      Joo tosiaan tuli itsellekkin yllätyksenä kun menin siihen kassalle kysymään että onko yhtään rs:ssää kaupassa ja myyjä sanoi että ei ole mutta voisin tilata sinulle yhden. Vastasin että tilaa vaan ja kyllä se puun takaa tuli kun myyjä kysyi että haluanko rs:ssän vai rs2. Joten kyllä siinä kohtaa oli pakko sanoa että pistä se 2 tulemaan kun en ollut mailasta kuullukkaan :) Ja minusta tuntuu että pienen totuttelun jälkeen se rs2 tuntuu parhaalta mailalta millä olen pelannut mutta aijon pelata bauerilla niin kauan kun se kestää! Ja olen melko varma että mailalla lähtee ranteet kuin unelmat kunhan saa tuntumaa :) eli jos olet muualta kuin turusta niin kannattaa kysyä paikalliselta myyjältä että onko mahdollista tilata kyseistä mailaa ja jos ei niin soitto sport serviceen uskon että siellä osataan auttaa :)

    • Montikka9914

      Montrealin puumailat olivat/ovat parhaita. 15 vuotta pelattu 9914 mailalla (sillon tais olla toiseks jäykin). Vieläki kunnossa vaikka paljon on rääkätty. Ei muuta ku sporttidivareihin metsästämään vanhoja kunnon Montikoita.

    • reebok1

      kannattaa ostaa joku reebokin vaikka A.I 9

      • maila-asiantuntija

        Kyllä kannattaa toimii kun rasvattu koira;) Ite lätkin rightin mailalla vaikka oon lefti ja ei ollu mitää ongelmaa! On tullut noissa Kuuban kiekkoliigoissa tullut väännettyä jo pari viikkoa. Hienoa meininkiä hallissa on vaan niin hievee sumu ettei nää etees:S Tsemiä hankintoihin ota yhteyttä jos haluat tietoa miten päästä huipulle lätkässä!;)


    • UusiMaila

      Sanokaapa joku hyvä maila alottelijalle. Tulee pelattua melkein joka pävivä kavereitten kaa. Mulla oli Reebok 4K Junior mutta pieneks jäi ni uutta mailaa ostamassa. Ehdotuksia ? Ja hinta max 70 €.

    • asd

      Bauerin vapor X 3.0

    • pelaaja2

      Bauer on kyllä todella huono maila kestävyydeltään! Pääsin 1 vs 1 tilanteeseen pelissä ja arvaatkaa hajosiko x15 kun lämäsin. Muut mailani on ccm u pro ja Reebok A.I 315. tuon bauerin tilalle meinasin ccm RBZ

      • JYP 21

        EI OOO!!!!!!!!!!!!!!!!!!


    • wdef424

      Ostakaa mako, kyllä kestää!

    • adksa

      olen ostamassa mailaa mikä jäykkyys olisi sopiva 12 - 14 vuotiaille osaisiko joku vastata ?

    • mako on paska

      Elkää hyvät ihmiset ostako missään nimessä noita easton makoja, itellä oli mako ja meni kolmessa viikossa lapa halki. eli ei kannata ostaa eastonia. bauer rules

    • Easton eq 30!

      Osta Easton eq 30. Saa alle satasella ja muutenkin hyvä maila.

    • mitähäh?

      Ostin tänään montreal komposiittimailan ja tärähtää vittumaisesti käsiin kun laukoo. kaverilla louisvillen kompomaila ja ihan eri kuulonen jos jäähän kopsauttaa. mistä johtuu tuo tärähtäminen? ja miten pakkanen vaikuttaa kun kuitenkin -15

    • 13v 155cm ja 52kg

      Itellä on menny nyt 2 apx rikki toinen meni lavasta 60int ja 67int meni poikki varresta kolmen kuukauden siisään . älkää ostako rrebookkkiiii särkyny tällä kaudella niitä 5 . pelaan jäkistä joukkueessaa.

    • ccm u+

      ostakaa ccm u cl on paras maila oon pelanut koht sill 6kk eikä oo mitään moiteita käytän tota mailaa 6 kertaa viikos ja ne on 2 harkat

      • ccm u+

        2 tunnin


    • h4tz fly

      saiskoha mistää enää bauer supreme one 75 tai 95 mailoja? vuosimalli 08,09,10

    • CAIMA Sport LPR
    • se6 on paska

      mulla halkes easton synergy se6 lapa ku vähä lämin et en suosittele...oon ny miettiny tota mako m5 inttii et onko kellää kokemusta

    • mestistä pelaava

      Sportia10 seppo hiitelä.
      Sieltä olen itse mailani hankkinut ja kokemusesta voin kertoa, että asiakaspalvelu on loistavaa.
      Se miten nykypäiviänä mailat kestävät kulutusta on ihan kiinni tuurista. Osa mailoista kestää osa ei. Valitettavaksi pelleilyksi on mennyt tämä mailojen valmistaminen, kun hinta-laatusuhde on käsittämättömän heikko.
      ja eise kiekko pysy lavassa sen pidempään oli sinulla kädessä 200 euron maila tai 50euron, se on pelaajasta kiinni.

      • Bauer apx le tai apx2

        Kyllä Hiitelällä passaa käydä hyvät valikoimat ja palvelu. Nyt mietin että ostaisinko bauer apx le:n vai odottaisinko syyskuuhun että ilmestyy uusi bauer apx 2 maila? Vastatkaa


      • Apx2
        Bauer apx le tai apx2 kirjoitti:

        Kyllä Hiitelällä passaa käydä hyvät valikoimat ja palvelu. Nyt mietin että ostaisinko bauer apx le:n vai odottaisinko syyskuuhun että ilmestyy uusi bauer apx 2 maila? Vastatkaa

        osta apx2


    • JYP12

      ostakaa vaikka joku BAUER VAPOR

    • lätkä fani

      jääkiekko on tosi kivaa!!!!! eiko?

    • jääärno

      oisko kellään tietoo mistä johtuu seuraava ongelma? vanha maila oli mallia reebok 6k flex 87 ja oli hyvä keppi.(hyvä tuntuma, ranteet ja lämärit lähti hyvin). siirryin mielenkiinnosta baueriin ja ostin ton vapor x 3.0:n flex 87. rannelaukaukset lähtee hyvin ja napakasti, MUTTA lämäri kusee totaalisesti. tuntuu kuin se potkasis vähän vastaan? :D ekan kerran jäillä kyseisellä kepillä ni meni alaselkä ihan juntturaan ku koitin saada tolkkua siihen lyöntilaukaukseen :D onko vain uutuuden jäykkä maila vai jotain aivan muuta? any ideas?

      • !!!!!!!

        Veikkaan että merkin vaihto tuo ongelmaa, saman valmistajien mailoissa on yleensä samanlainen tuntuma Itselläni on ollu ccm octo gun, ccm u x5 , ccm u 10 ja 12 ja vielä u pro ja rbz kaikki mailat samantyyppisiä ja osti kerran bauer vapor xlite ja oli virhe minulla ainakin riippu merkistä!!!


    • Pakki#98

      Onko kellään kokemusta Salming-jääkiekkomailoista??

    • lämäriperrkele

      Elekee nyt leikkikö niillä Bauerin paskariuvuilla, Bauerin mailathan on aivan perseestä. Sher-Wood on yksinkertasesti kestävin merkki, hyvin on kestäny ujiillä pelata iha pakkasessaki niinku jotkut hupattaa jotta eevät kestä muka komposiittimailat. itellä tuo SW T70 "Stastny" ja perkele kestää

    • Easton rs2

      kumpion parenpi bauer nexus1000 vai nxg???

    • 16v

      Itsellä on käytössä Bauerin total one maila. Tyytyväinen olen ollut, flexikin on ollut hyvä (75). Ennemmin ostaa sitten vaikka vähän löysän mailan kuin liian jäykän.
      Kyllähän nuo bauerit on hyviä mailoja, ihan niin kuin muutkin perusmerkit (easton, rbk, ccm ym..)

      • starabooou

        Itellä menny tällä kaudella CCM u Pro midnight 60flx.ja 2kpl Bauer Nexus1000 67flx mailoja.Tykästyin ihan hulluna tohon nexukseen ja kun isällä on menestyvä yritys niin on mahdollista ostella noita huippumailoja.Nyt pistettiin ns joululahjaks tilaukseen 4kpl. Bauer Nexus 1000 int flex 67 2kpl ja 77fleksejä kaks kappaletta. Sitten varamailoiks otin 2kpl Bauer Supreme TotalOne Nxg int flex 67.Onpahan nyt taas keppejä mitä katkoa :) hintaa tuli kun hiitelästä tilas nii noin 1200e


    • x70

      Bauer vapor x40 on ollu ihan hyvä maila nyt tilasin bauer x70 toivottavasti on yhtä hyvä maila.

    • A-Junnu

      Et sä sielt ulkojäält mihinkää pääse :P

    • jonskuu1
      • jtakkula

        On hyvä maila. Tätä mailaa käytetään ihan nuorten ja ammattilaisten kovissa sarjoissakin. Kestää varmasti kovatkin lämmärit ja voi pelata myös ulkojäillä. Ei varmaan ulkojäillä pelaaminen vaikuta, paitsi jos on tosi tosi kova pakkanen niin silloin saattaisi jossain tapauksessa mennä helpommin poikki.


    • Kiekkoilija

      No siis ensiksi

      1. Kaikilla ei ole samanlaisia käyttökokemuksia mailoista.

      2. Kysy kaupasta että mikä on sulle hyvä maila.

      3. Hyvää ei saa halvalla, joten osta heti vähän kalliimpi jos haluat kestävän.

      4. Jos suutut älä ala hakkaa sitä mailaa mihkää kulmaa, sillä tavalla ne menee ainaki rikki. :)

    • Pituuksia

      No, itellä on tuo Bauer Vapor APX2 jonka ostin tänään. Pelaan 02 joukkueessa (D2). Kausi loppui juuri, ja voi olla että oli huono idea ostaa uusimaila juuri kauden päättymisen jälkeen, mutta laskelmieni mukaan, maila on seuraavan kauden alussa minua noin leukaan asti(luistimet jalassa), niinkuin sen kuuluukin olla.Uusi kausi alkaa minulla 4.8.2014. Eli lyhyesti sanottuna: Mailan kuuluisi olla vähintään leukaan asti luistimet jalassa.

    • warriorin kannattaja
    • warrior hyvä merkki
    • Kymysys

      Onks tää "TAC" hyvä maila??

      • TACmuutenrulettaa

        O, en osta mitään muita.


      • oulusa_taas

        Ostakaa joku suomessa valmistettu. Ei niillä kiinanpaskoilla tee mitään. Hajoavat parissa viikkoossa.


    • oulusataas

      Onks TAC nettikaupoissa? Löysin sivun muttei hintoja???

    • Lapa19

      Katos tommosta Padasjokelaista hiilikuitumailaa. Niillä ei ole vielä erikseen junnumailaa, mutta tollasella teki c-junnujen sm-loppuottelussa voittomaalin jokerien kapteeni.

      Www.padasjoenmailatehdas.fi

    • Vinkkiäkaikilel

      Tää on toki vanha postaus,mutta alouttelioile jotka tähtää mestkkseen tai vähän alempiin paikkoihin. Mailan pitää olla kevyt ja semmoben että saat kohotettua kiekon, maillaan kannattaa olla valmis uhraamaan 200-500€. ITE alotin 12v pihalta ja nyt on korttelin tasolla. Mailan ei ootarkotus olla painava ja rautakangen tapainen, vaan joustava ja jolla menee koa laukaus. Kannattaa aloittaa treenaamaan pihalla mailan joustoa. Lapa on toki oma juttu, jos halutut tarkkoja ranteita ja vähän olla hyvä mailan käsittelyssä niin kannattaa hankkia ovechkinin lapa tai wo3 Bäckström niin kun mulla. Liian jäykät halppis mailat ei kehitä sun ranteita eikä peliä. Jos oot 160cm niin 55-57 tai 50 flex jos oot 185 niin. 75 flex. Suosittelee flexi määrän olevan alle painon jos et osaa vielä taivuttaa kunnolla.

    • 8vuottasitten

      Näin 8 vuotta jälkeenpäin hauska lukea näitä :D on kyllä kehittynyt mailat paljon...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      38
      1893
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      43
      1456
    3. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1411
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      16
      1399
    5. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      11
      1369
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1365
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1337
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1280
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1220
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      5
      1207
    Aihe