Rytmitaju ?

we2

Moi kaikille !

Onko mitään vinkkiä mistä sais ostaa rytmitajua ? Vähän joskus tanssinut, mutta kunnolla oppinen ei luonnistu ko. syystä. Miten kursseilla, onko mitään hyötyä lähteä jos ei rytmi ole ns. veressä ?

6

1544

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vaikka ihmiselle tuottaisi vaikeuksia kuulla iskut musiikissa, on mahdollista harjoituksen kautta oppia kuulemaan ne. Voit vaikka kotona ihan esim. marssia musiikin tahdissa. Sitähän miehet armaijassa muutenkin tekevät. Jos sinulla on joku, joka voisi sivusta tarkkaillen antaa palautetta onko askel ja tahti yksissä, olisi se avuksi. Tunnen henkilökohtaisesti ihmisiä, jotka ovat OPPINEET askeltamaan rytmissä. Se on yhtä kuin tanssia rytmiin. Toisilta se vain ottaa pidemmän ajan kuin toisilta, mutta periksi ei sovi antaa, eihän???

• ei kun tanssimaan

Älä hetkeäkään epäile lähteä kursseille! Kursseilla törmäät "kohtalotovereihin" ja huomaat ettei se tanssimaan oppinen ole ollenkaan vaikeaa.

Rytmitajua Anttilasta alehintaan, sitä ei ole kaupan :) mutta kuuntele iskelmämusiikkia, totuttele siihen rytmiin, tee se itsellesi tutuksi, opi erottamaan valssit ja humpat ja rumbat, osaatkin varmaan ne jo erottaa, jollet, niin treenaa, huoju ja heilu musiikin tahdissa rennosti ja anna musiikin viedä.. ja kursseilla sitten loput!

Jos tanssi meinaa viedä, niin älä jarruttele ihmeessä! Kyllä se rytmitaju sieltä loksahtaa!

• Vertauksia

Tuossa mainittiin että miehethän marssivat armeijassa tahtiin. kyllähän se pitää paikkaansa että tahtiin siellä marssitaan mutta minä ainakin katsoin edessä menevän jalkoja.
      Jos vielä tarkemmin katsoo ryhmän marssia niin huomaa siinä sellaisen pienen aaltoliikkeen, eli aivan kuin kaikki ottaisivat sen askeleen vuoron perään.
      Se ei ole rytmissä marssimista.
      Eli pyydän älkää verratko armeijan marssia tanssiin sillä sitä se ei ole, ei lähellekkään.

Sitten toinen hokema, tanssikurssille vain kyllä siellä oppii, ei muuten opi kokemusta on.

Tuossa annettiin hyvä vinkki, kävele musiikin tahtiin.
      Etsi musiikkikappale jossa on voimakkaat iskut ja lyö kantapää lattiaan aina samalla hetkellä kun isku tulee, sillä lailla että korvat ja kantapää menevt samassa rytmissä. uomaat kyllä milloin ne sattuvat kohdalleen.

Sen jälken opettele ennakoimaan aseleen ajoitus, åaljonko aiemmin jalka pitää lähteä liikkeelle että se ehtii jouhevasti lattiaan samaan aikaan iskun kanssa.

kun nämä on kohdallaan niin sitten vasta tanssikurssille, niin saat jotakin irtikkin kursseilta.

Ps. autolla ajaessakin voi kantapäällä tapailla rytmiä.

• Rytmiä vai ei

Mistä sä tiedät että sulla ei ole rytmitajua? Arvelen, että itsellänikään ei olisi koska en ole musikaalinen enkä osaa laulaa, olkoonkin että käsittääkseni nämä asiat eivät kulje käsi kädessä. Olen 10v sitten ollut muutaman kerran tanssikurssilla (olen nainen) ja sen jälkeen menin rohkeammin tanssimaan, jos joku haki. Taidot sittemmin hiipuneet. Edelleenkään en tiedä onko minulla sitä hiikutin rytmitajua vai ei. Nyt haluaisin nimittäin mennä kursseille ja alkaa harrastamaan tanssia enemmänkin. Mistä ihmeestä saisin tietää onko minulla tuota paljon peräänkuulutettua rytmitajua vai ei?? Jos sitä ei ole niin, ei kai sitä itse voi huomata, että sitä ei ole??

• Kaikilla

Nimen omaan veressä! Tunnistat sykkeen kun elät? Kävellä osaat kai? Joten kyllä rytmi on vaan olisiko niin että asetat itsellesi vaatimuksia mitä tulisi osata ilman harjaantumista?

• bongobongo

Tällä palstalla rytmitajulla ilmeisesti tarkoitetaan liikkeiden tahdistamista kuultuihin ääniin.
      Sitä voi kokeilla vaikka juoksemalla musiikin tahtiin, juokseminen musiikin rytmiin on selvästi vaikempaa kuin kävely.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää

jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole
      Maailman menoa
      19
      2176
    2. Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä

ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi
      Maailman menoa
      39
      2065
    3. Belfastissa käynnissä kunnon persuilu

Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä
      Maailman menoa
      27
      1953
    4. Persujen kannatusromahdus tekee kesästä 2026 nautinnollisen

Satoi tai paistoi, niin Suomen kansalaisella on kuluvana kesänä syytä hymyyn. Niin upealta tuntuu persujen kannatusroma
      Maailman menoa
      47
      1376
    5. Mitä kirjainta haluaisit

Ra kastella mahdottomasti?
      Ikävä
      74
      1316
    6. Onko kaivattusi rohkeampi kuin sinä?

Vai oletko sinä rohkeampia? Mikä on rohkea teko, minkä sinä tai kaivattusi on tehnyt? Mitä siitä seurasi?
      Ikävä
      46
      873
    7. Kaunein nimi

Mikä on mielestäsi kaunein miehen ja naisen nimi? Haluaisitko itse olla joku toisen niminen?
      Ikävä
      56
      792
    8. Farmi-Amski ja Jucci Hellström - Sydämiä satelee - Onko tässä jotain enemmän?

Amskidamski Anne-Mari Tarkkio ja Jucci Hellström olivat samaan aikaan Farmi Suomi -realityssä. Nyt somessa on nähty mat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      8
      721
    9. Arvaa sattuuko se

Että teen töitä siihen että unohdan sinut. Mitä muutakaan voin
      Ikävä
      52
      713
    10. Rakastan sinua hiljaisuudessa

Rakastan sinua hiljaisuudessa. Olisit minun tai et, olen odottanut sinua vuosisatojen ajan. Ilman sinua sydämeni on yksi
      Rakkaus ja rakastaminen
      32
      698
    Aihe