Auttaako, jos juon tosi paljon vettä ennen verikoetta? Laimentaako se verta? Jäänkö vääjäämättä kiinni ryyppäämisestä? Voinko sanoa jotain tekosyitä, jos veriarvot ovat huonot? En syö juurikaan, ryyppään. Tupakoin.
Töissä olin ensin yhdellä pätkäsopparilla ja nyt tekivät toisen perään. Yllätyin, että tämän toisen sopimuksen takia joudun lääkäriin. vituttaa. Nyt en taatusti saa jäädä. Auttakaa!
Voinko esim. sanoa kokeen jälkeen, että oli vähän nuha tms.?
no..
Jos sulla ei sentään alkoa ole veressä niin ei siitä verikokeesta voi alkoholismia suoraan nähdä.Kyllä tietystä
voi päätellä alkon käytön ja en nyt tarkoita mitään ASAT, ALAT tai AFOS-arvoja.Eihän aloittaja edes kerro MITÄ häneltä tutkitaan.
Perusverikokeet
Ottavat kuulemma perusverikokeet. Kai siinä on maksa-arvot, hemoglobiini ja jotain muuta. Kielsivät juomasta vettä 12 tuntia ennen koetta. Jos juon, niin hämäänkö lopputulosta? Siis auttaako se asiaani? Ei mitään väliä, mitä kokeet näyttävät kunhan saan pitää työn.Riippuu ammatista.
Lentäjät tms. tutkitaan tarkasti. Painajilla, maalareilla tms. syynätään maksa-arvoja värien takia jne. Tavallisemmissa ammateissa yleisemmin.Noin periaatteessa työterveys ei saa kertoa työnantajalle duunarin terveysasioita. Tai sitten vissiin saa, jos on jotain, mikä voi haitata työntekoa. Joku viisaampi varmaan osaa kertoa faktisemmin.
Eipä verikokeissa käsittääkseni voi kotikonstein huijata. Ainoa, mikä tuli mieleen on veren vaihto ennen kokeita. En todellakaan suosittele sitä.
Niin, siis mun käsitys on, että jos veriarvot eivät liity duuneihisi, net ei kuulu työnantajalle pätkääkään. Aikanaan olin painohommissa ja tarkastuksen jälkeen johtajan tytär kierteli "porisemassa mukavia" koneelta toiselle ja uteli tuloksista. Aika läpinäkyvää, mutta osoitti mielestäni sen, että tietoja ei toimiteta duuniin.
Toimistohommia teen
Olen ihan tavallisissa toimistohommissa ja teen töitä tietsikalla. En ole edes varsinaisesti asiakaspalvelussakaan. Työni rasittaa hermoja, mutta ei fysiikkaa. En aja autoa enkä käsittele mitään vaarallisia aineita.Veilä lisäys
Miksi ne ottaa verikokeet, kun ne ei vaikuta mun työhön??? Olen tehnyt näitä hommia jo 5 kk, eikä kukaan ole ollut kiinnostunut. Ja nyt ne halutaan. Mietin koko ajan, että miten voin kieltäytyä.Lakisääteisiä juttuja.
Työntekijän parhaaksi. Ole tyytyväinen että on, näin työttömänä ei pääse kuin pitkällä jonotuksella omaan piikkiin terkkariin tarkastettavaksi. Mut on tutkittu viimmeksi kymmnen vuotta sitten ja tälle iälle pelottaa moni muukin asia kuin liiasta juopottelusta rasvoittunut maksa.onko apua
ainoastaan sellaisesta asiasta, jolla lopetat juomisen.juomisesi tässä on ongelma eikä juomisen peittely.
"Ei mitään väliä, mitä kokeet näyttävät kunhan saan pitää työn."
mietipä asiaa tosiasiana, alkoholistina.
On outo tapaus tämä... hööhööhö
Miten helvetissä sä jaksat edes töitä tehdä, jos et syö, ryyppäät ja savutat vaan??Kuule. Jos ihan alan mieheksi haluat, niin jätä nyt se työnteko ihan ekana ja mene fattan luukulle almuja ''tienaamaan''. Ei susta tuolla metodilla kunnon spurgua tule ikipäivänä.
Josko menisit selvänä sinne.
Muita veriarvojasi et voi vedellä laimentaa.SINUN terveydentilaa
kartoitetaan. Se on juuri sinulle hyväksi, jos löytyy sairautta, saat hoitoa.Jos maksa-arvot ovat pielessä sinua kehoitataan vähentämään alkoholin käyttöä ja käsketään tulemaaan seurantakokeisiin kuukauden/parin päästä.
Et voi menettää mitään mutta voit saada terveemmän elämän.
ei multa ainakaan
Siis oon ollut useasti työterveystarkastuksessa mutta ei multa verikokeita oo otettu kertaakaan? mihin se perustuu nuo sun kokeet? ja jos kuitenkin on kyse sellasista alkoholi/huume kokeet eiköhän olisi paras mennä täysin puhtain verin niihin miksi pitää leiKKiä ISOLLA ASIALLA-ja ainaskin työviikon aikana kannattais syödä.. kerkeehän sitä juoda vapaallakin!- ja ei niitä ammattitaitoisia ihmisiä oikeen voi huijata...aika paljon ne näkee verikokeista..elitavat yms..Mikä sinua pelottaa?
Oletko kovasti ryypännyt viime aikoina vai mikä sinua niissä kokeissa pelottaa? GT ja CDT-arvot kai palautuvat muutamassa viikossa (tai ainakin laskevat siedettävälle tasolle, jos ovat kovin korkeat olleet), mutta ASAT ja ALAT ym. arvot lienevät pidemmän nenänvalkaisukuurin paikka.Mikäli et heti huomenna joudu mitattavaksi niin ohjeena mielestäni olisi täydellinen alkoholista kieltäytyminen. Ja jos jo nyt tiedät, että kokeissa ei päänsilitystä tule niin kehottaisin vakavasti miettimään raittiutta myös kokeiden jälkeisessä elämässä. Muuten se työpaikka karkaa ihan varmasti hyppysistä.
Tässä maailmassa on mahdotonta saada voita molemmille puolille leipää. Itse olen alkanut pitää ihan rasvattomasta leivästä :)
Tsemppiä sinulle niin töihin kuin niihin kokeisiinkin. Pidä se työpaikka!
Pelottaa tosiaankin
Olen juoppo. Olen juonut jo vaikka kuinka kauan. Juon arkena vain sen verran, että pystyn töissä käymään. Silloin tällöin olen narahtanut, mutta olen pystynyt puhumalla aina saamaan asiat kuntoon. Jos/kun tässä verikokeessa paljastuu jotain ns. lääketieteellisiä todistuksia juoppoudestani, niin se on varmasti ovesta ulos. En ymmärrä, miksi tällaista ihmiselle tehdään! Onko sitten parempi, että olen taas työttömänä. Työpaikassani minua kuitenkin kehutaan ja justiinsa työsopparinikin uusittiin. Nyt kun menen sinne tarkastukseen niin kenkää tulee varmasti. Lisäksi pitää valehdella haastattelussa, että en käytä psyykelääkkeitä yms. Sitähän ne kysyy! Tupakoin! Muuten olisi ihan hyvin asiat, mutta tällainen tarkastus pilaa kaiken. Olen aika huono valehtelija, se terveysakka kuitenkin heti huomaa, että olen kelvoton.Miksi joudun tarkastukseen? Voisiko joku selittää? Olen ollut täällä töissä jo 5 kk. Miksi pitää nyt yhtäkkiä todistaa kelpoisuutensa, kun olen tähän asti kelvannut ja saanut jopa uuden työsopimuksen???
suotta pelkäät.
Työterveyden hoito kuuluu työnantajan lakisääteisiin velvollisuuksiin. Työhöntulo tarkastus on rutiinitoimenpide.Työterveydellä on vaitiolo velvollisuus. Jos tarkastuksessa ei ilmene mitään työntekoa estävää, asia ei kuulu kenellekään muulle kuin sinulle.
Maksa-arvot voivat olla koholla muistakin syistä kuin viinasta. Kerro juoneesi, viikonloppuisin tms, niin arvoille löytyy totuudenmukainen selitys. Muuten on syytä epäillä jotain sairautta.
Ei ole mitään syytä valehdella lääkkeistä, asia ei kuulu työnantajalle vaan on yksityisasia.
Tupakointi on yksityisasia. Se on useasti kielletty työaikana, mutta jos polttaa omalla ajallaan, asia ei kuulu kenellekään.
voi hyvä
"Olen juoppo. Olen juonut jo vaikka kuinka kauan."tuo on sinun ongelmasi.
ei se että sinun terveydestäsi yritetään pitää huolta ihan lakisääteisesti ja työnantajien rahoilla.
oletko miettinyt rehellisesti mitä sinä ihan itse voisit tehdä alkoholi- ym. ongelmillesi ?