Voisiko asia todellisuudessa olla näin??
Ohjelmassa mainittiin mm. Elinkeinoministeri Mauri Pekkarisen Jyväskylässä asustamalla varakkaiden ihmisten asuinalueella toimivasta Varppaaja-hankkeen organisoimasta kotisiivoustoiminnasta. Varppaaja-hankkeen johtajana toimii Pentti Leinonen. Ohjelmassa kerrottiin, että työn suorittajat ovat työvoimapoliittisten toimenpiteiden kohteina olevia pitkäaikas-työttömiä sekä jonkin verran terveysrajoitteisia henkilöitä. Ohjelmassa kerrottiin myös, että työn tilaajalle siivoustyö maksaa 15e/h ja siivoojan "palkkakustannukset" maksetaan kokonaisuudessaan yhteiskunnan varoista palkkatukena tai työharjoittelu-kurssipäivärahana 8e:n/pv ylläpitokorvauksena. Työpäivän pituus on 6,5h, jolloin täydeltä työpäivältä asiakkaalta laskutettavaa työtä kertyy 97,50e / työpäivä. Tämä kun kerrotaan keskimääräisellä kuukausittaisella työpäivien määrällä 21,5 niin päädytään summaan 2096,25e. Jos ymmärsin oikein niin tämä Varppaaja-hanke on rekisteröity yleishyödylliseksi yhdistykseksi, joka toimii työvoimapoliittisten toimenpiteiden perusteella, jolloin sen ei tarvitse maksaa itse palkkakustannuksia lainkaan eikä myöskään sotu- ja eläketurvamaksuja kuten ei myöskään alv- ja lvv-maksujakaan. Koko tuo summa - 2096,25e/kk yhden työntekijän osalta - päätyy kokonaan kyseisen yhdistyksen ja siinä toimivien henkilön / henkilöiden hyväksi. Mikäli tällä kyseisellä Varppaaja-hankkeella olisi vaikkapa 10 henkilöä vastaavanlaisella "työsopimuksella" siivoomassa ym. asiakkailta laskutettavassa työssä niin heidän kuukausittainen nettotuottonsa olisi 20 962,50e. Tuolloinhan kysymys on eräänlaisesta valtion tukirahoitusta sekä muita subventioita nauttivan yleishyödyllisen yhdistyksen harjoittamasta vuokratyövoiman välityksestä. Erona tavallisten vuokrafirmojen kanssa on vain se ettei tämä kyseinen yhdistys maksa itse mistää mitään jos toiminnan pyörittäjien palkatkin maksetaan valtion varoista erilaisina valtionavustuksina ko. yhdistykselle. Mahdollisesta KMS-kytkennästä ohjelmassa ei sen sijaan mainittu mitään.
ONKO KENEN TAHANSA YKSITYISEN HENKILÖN TODELLISUUDESSA MAHDOLLISTA HARJOITTAA VOITTOA TAVOITTELEVAA LIIKETOIMINTAA *YLEISHYÖDYLLISEKSI YHDISTYKSEKSI* REKISTERÖIDYN ORGANISAATION KAUTTA?? KUINKA SELLAINEN TOIMINTA PITÄISI KÄYTÄNNÖSSÄ JA BYROKRATIALTAAN ORGANISOIDA JA JÄRJESTÄÄ?? Mistä voisi etsiä lisätietoa?
Kysyisin oikeilta yrittäjiltä?
25
1931
Vastaukset
- lieveilmiöitä
Kyllä lukemastasi saa käsityksen, että kyseessä on verorahojen kusetus käyttäen työttömien ja valtion hädäalaista tilaa hyväksi.
Näitä vataavanlaisia huu-haa yleishyödyllisiä huijausfirmoja on pilvin pimein tässä maassa. Lisää tulee kun lama syvenee.
Esim yleishyödylliset rakennuttajat kuten YH-rakennuttajat lähellä SDP:tä ja kepulaisilla on vastaavanlainen ns. yleishyödyllinen rakennuttaja-yhtiö, jotka ei todellisuudessa ole yleishyödyllisiä. Enemminkin puolueille piilotukea järjestäviä tahoja asunnon ostajan tai vuokraajan kustannuksella.
Jos olet näistä kusetuskoukeroista perillä, niin kyllä se on ihan mahdollista, että pystytät jonkun vastaavanlaisen hankkee jonka rahoittaa veronmaksajat. Läheskään kaikki jota rahoitusta yhteiskunnan puolelta järjestää, eivät tajua missä se kusetus tapahtuu. - Siellä ollut..
Näin tämä hanke toimii...siksi haluttiin asia esille.
Lisätietoja voitte kysellä mm.työvoimahallinnolta ja muilta tahoilta Jyväskylästä.
Työsilta ry:n hallituksen(joka "hallinnoi"Varppaaja-hanketta)pj:lta joka muuten pyörittää samanlaista hanketta samalla periaatteella Hankasalmella "Työvoimapakki",TE-toimisto,TE-keskus,
Työvoiman palvelukeskus,Työsuojelupiiri,JHL:n Jyväskylän aluetoimitsijoilta.
www.tyosilta.fi
ja
http://koti.mbnet.fi/tyovoima/index.html - merkitystä?
Ei ehkä onnistu, jos ei ole suhteita te-keskuksiin, työkkäreihin ja vaikuttajajärjestöihin ja henkilöihin.
- Tilastoja pienemmäs
Ei kukaan yrittäjä voi kilpailla tollasilla hinnoilla. (8€ tunti)
Esimerkiksi tämä Työvoimapakki Hankasalmella kilpailee pienellä kylällä yrityksien kanssa jo näillä aloilla.
Ruokala
Atk-huolto
Pienkone korjaamo
Kiinteistöhuolto/siivous
Puusepänliike, maalaus ym ym...
Luuleekohan Te-keskuksen pölkkypäät, että yrittäjät voi kilpailla tollasta tukimarkoilla mässäävää kioskia vastaan.
Eikös tukirahoilla pitäisi toimia 3 sektorin hommissa, eikä kilpailla paikallisten yrittäjien kanssa.
Eikö yhteiskunnan rahoilla olisi parempaa käyttöä??
Luoda jotain ihan oikeita työpaikkoja. (Jonka työntekijöiden ei tarvitsisi hakea työnlomassa kunnasta vielä toimeentulotukea.) Suomessa suositaan huijjaamista. - työpaikat...
Tilastoja pienemmäs kirjoitti:
Ei kukaan yrittäjä voi kilpailla tollasilla hinnoilla. (8€ tunti)
Esimerkiksi tämä Työvoimapakki Hankasalmella kilpailee pienellä kylällä yrityksien kanssa jo näillä aloilla.
Ruokala
Atk-huolto
Pienkone korjaamo
Kiinteistöhuolto/siivous
Puusepänliike, maalaus ym ym...
Luuleekohan Te-keskuksen pölkkypäät, että yrittäjät voi kilpailla tollasta tukimarkoilla mässäävää kioskia vastaan.
Eikös tukirahoilla pitäisi toimia 3 sektorin hommissa, eikä kilpailla paikallisten yrittäjien kanssa.
Eikö yhteiskunnan rahoilla olisi parempaa käyttöä??
Luoda jotain ihan oikeita työpaikkoja. (Jonka työntekijöiden ei tarvitsisi hakea työnlomassa kunnasta vielä toimeentulotukea.) Suomessa suositaan huijjaamista.ovat tarkoitettu vaikeasti työllistyville. Vajaakuntoisille, jotka eivät saa eläkettä. Luulen, että kysymys on syrjäytymisen ehkäisystä. Meidänkin paikkakunnalla on tälläinen säätiö. Ihmiset, jotka ovat olleet siellä töissä kokevat asian myönteisesti, vaikka saavat vähän palkkaa. Tavallaan he kuntoutuvat näissä paikoissa ja ehkäpä joku oikea yrittäjä ottaa heidät sitten töihin myöhemmin. Suokaa näille ihmisille hetkellinen mahdollisuus työn tekemiseen, koska kaikki eivät halua maata kotona.
- Vaikeasti työllistyvä
työpaikat... kirjoitti:
ovat tarkoitettu vaikeasti työllistyville. Vajaakuntoisille, jotka eivät saa eläkettä. Luulen, että kysymys on syrjäytymisen ehkäisystä. Meidänkin paikkakunnalla on tälläinen säätiö. Ihmiset, jotka ovat olleet siellä töissä kokevat asian myönteisesti, vaikka saavat vähän palkkaa. Tavallaan he kuntoutuvat näissä paikoissa ja ehkäpä joku oikea yrittäjä ottaa heidät sitten töihin myöhemmin. Suokaa näille ihmisille hetkellinen mahdollisuus työn tekemiseen, koska kaikki eivät halua maata kotona.
Itse olen "vaikeasti työllistyvä".
Jatko-opiskellut diplomi-insinööri, jolla on sen takanaan melkoisen komea ura, mutta töitä ei ole löytynyt. Tänä päivänä kun pitää osua profiiliin melko tarkalleen ja kun näyttää siltä, että kunnianhimoinen melkoisen monta ylennystä urallaan saanut kaveri ei kuulemma ole riittävän motivoitunut avoimiin tehtäviin. CV näyttää kokemusta olleen paljon isommistakin saappaista.
Kun 500 päivän ansiosidonnainen on lusittu, siitä 180 päivän päästä kunta joutuu maksumieheksi ja on velvoitettu tarjoamaan "kuntoutusta".
Kuntoutukset on yleisemmin ulkoistettu tälläisille toimijoille, joiden listalle työttömiä husataan karenssilla uhkaillen kun työttömyyspäiviä on riittävästi takana.
Oli sitten kuntouttamista tai ei.
Omalla kohdallani napsahti välittömästi vaikeasti työllistyvän leima otsaan ja komennus paikalliseslle orjamarkkinalle, kun päivät olivat täynnä.
Työkunnossani ja osaamisessani ei ole mitään vikaa, olen raitis ja en tasan tarkkaan varmasti koe orjatöitä myönteisenä.
Kotonakaan en koskaan makaillut, hain aktiiisesti työtä ja opiskelin omatoimisesti koko ajan. Osaamiseni ja työkuntoni onkin tällä hetkellä parempi kuin koskaan 15 vuotisen työhistoriani aikana. Vai kotona makoillut ?
Henkinen suorituskykyni on tutkimusten mukaan yli akateemisten keskiarvojen kaikilla alueilla, osaaminen ja motivaatio vahva, lisäksi olen äärimmäisen eteenpäinpyrkivä ja kilpailuhuenkinen.
Eikä muuten ole "oikeaa yrittäjää" löytynyt, joka töihin olisi ottanut.
Minä en missään tapauksessa tee sekuntiakaan orjatöitä, koska tässä maassa on h*lvetin monta sellaista, jolla on huonommat eväät kuin minulla ja joutaisivat siten orjatöihin ennemmin kuin minun vuoroni tulee.
Sitä paitsi työstä pitää saada palkka, eikö työttömyyskorvaus. Jos joku "työnantaja" alkaa tätä kanssani kyseenalaistamaan, katsotaan sitten vaikka nyrkillä, kumpi niitä töitä ilman palkkaa on soveltuvampi tekemään. - Mieti sitä
Vaikeasti työllistyvä kirjoitti:
Jatko-opiskellut diplomi-insinööri, jolla on sen takanaan melkoisen komea ura, mutta töitä ei ole löytynyt. Tänä päivänä kun pitää osua profiiliin melko tarkalleen ja kun näyttää siltä, että kunnianhimoinen melkoisen monta ylennystä urallaan saanut kaveri ei kuulemma ole riittävän motivoitunut avoimiin tehtäviin. CV näyttää kokemusta olleen paljon isommistakin saappaista.
Kun 500 päivän ansiosidonnainen on lusittu, siitä 180 päivän päästä kunta joutuu maksumieheksi ja on velvoitettu tarjoamaan "kuntoutusta".
Kuntoutukset on yleisemmin ulkoistettu tälläisille toimijoille, joiden listalle työttömiä husataan karenssilla uhkaillen kun työttömyyspäiviä on riittävästi takana.
Omalla kohdallani napsahti välittömästi vaikeasti työllistyvän leima otsaan ja komennus paikalliseslle orjamarkkinalle, kun päivät olivat täynnä.
Työkunnossani ja osaamisessani ei ole mitään vikaa, olen raitis ja en tasan tarkkaan varmasti koe orjatöitä myönteisenä.
Kotonakaan en koskaan makaillut, hain aktiiisesti työtä ja opiskelin omatoimisesti koko ajan. Osaamiseni ja työkuntoni onkin tällä hetkellä parempi kuin koskaan 15 vuotisen työhistoriani aikana. Vai kotona makoillut ?
Henkinen suorituskykyni on tutkimusten mukaan yli akateemisten keskiarvojen kaikilla alueilla, osaaminen ja motivaatio vahva, lisäksi olen äärimmäisen eteenpäinpyrkivä ja kilpailuhuenkinen.
Minä en missään tapauksessa tee sekuntiakaan orjatöitä, koska tässä maassa on h*lvetin monta sellaista, jolla on huonommat eväät kuin minulla ja joutaisivat siten orjatöihin ennemmin kuin minun vuoroni tulee.
Sitä paitsi työstä pitää saada palkka, eikö työttömyyskorvaus. Jos joku "työnantaja" alkaa tätä kanssani kyseenalaistamaan, katsotaan sitten vaikka nyrkillä, kumpi niitä töitä ilman palkkaa on soveltuvampi tekemään.Muuten sinulle olisi tarjottu työtä.
- Vastaavia tapauksia
Mieti sitä kirjoitti:
Muuten sinulle olisi tarjottu työtä.
Tuntuu löytyvän muitakin.
Tuo on paha yhdistelmä, kunnianhimoinen ja työtön. Ja tietysti tuo "jotakin vikaa sinussa on" -syndrooma, joka tulee automaattisesti oli syytä tai ei ja siksi jää ottamatta.
Olen tosin itsekin jättänyt ottamatta ensimmäisen jälkeen. Kerran vastaavan palkkasin, kertaluokkaa edellä muista, aivan liian pieniin saappaisiin ja kaveri lähti kun tilaisuus koitti eteenpäin. Ja tarvittiin uusi tilalle.
Näistä tulee niitä vittuuntuneita väliinputoajia, kun eivät töihin pääse. Hankala tehdä hommia kun ovat kävelemässä toimitusjohtajastakin yli. - se on...
Mieti sitä kirjoitti:
.. se on se vika, että on kunnianhimoa ja osaamista, mutta joutunut silti työttömäksi. Minäkin, meitä on satoja, itse olen tosin vain opistotasoinen. Työttömille tarkoitettu ammattikoulutus menossa jälleen kerran, mutta jälleen ihmettelevät harjoittelupaikalla, että miten minun kaltainen osaaja on työtön, ei visiin ole työ kiinnostanut tai jotain vikaa on. Tuo asenne, että sinussa on jotain vikaa, on se suurin ongelma. Ongelmani on vain huono tuuri ja oikeiden suhteiden puute. Lisäksi en hallitse perseennuolentaa ja kiireen marmatusta, hyvä työntekijä varsinkin täällä pohjoisessa hallitsee juuri nämä. Työnteko tuntuu joskus olevan toisarvoista, tärkeämpää on näyttää siltä että tekemätöntä työtä on paljon, kuin että työt on tehty.
- ...sitten...
Mieti sitä kirjoitti:
...tarjottu työtä, olettavastikin juuri pidentyneen työttömyyden takia ja monen olletikin melko keskinkertaisen "sinussa on jotain vikaa" -epäluuloisen myötävaikutuksella, tälläinenkin yhteiskunnan tuella hankittu osaaminen ja koulutus joutaa sitten huuhdotuksi viemäriin ja asianomainen palkattomiin orjatöihin valikoiman aivan eri pään "osaajien" kanssa ?
Tämäkö on sitä yksilöllistä työvoimapalvelua, jota kuulemma työkkäristä saa ?
No, hyvä puoli tässä on se, että putomainen pohjalle saattaa siis kohdata ketä hyvänsä ja näinpä toivottavasti ajatusten aihetta yön tunteina saavat etenkin ne, joilla olisi suuremmat ansiot, tai oikeastaan niiden puute olla itse tuossa tilanteessa.
Tuurit loppuvat ja pohjat putoavat alta joskus. Toisaalta DI:llä on suunta ainoastaan ylöspäin ja varmaan sieltä päästyään muistissa monet asiat... - 123547d
Vaikeasti työllistyvä kirjoitti:
Sitä paitsi työstä pitää saada palkka, eikö työttömyyskorvaus. Jos joku "työnantaja" alkaa tätä kanssani kyseenalaistamaan, katsotaan sitten vaikka nyrkillä, kumpi niitä töitä ilman palkkaa on soveltuvampi tekemään.joo oikei Di paperit taskussa!
Ja paska hommiin en sitten rupea, Otappa lusikka kauniiseen käteen ja suostu töihin vähän huonomillakin ehdoilla, eipä taida noita päälikkö paikkoja irtoavan ilmatteeks.
EI se koulutus takaa enää mitään hiuppu vakanssia!! (onneks) - ...kokemustakin ?
123547d kirjoitti:
joo oikei Di paperit taskussa!
Ja paska hommiin en sitten rupea, Otappa lusikka kauniiseen käteen ja suostu töihin vähän huonomillakin ehdoilla, eipä taida noita päälikkö paikkoja irtoavan ilmatteeks.
EI se koulutus takaa enää mitään hiuppu vakanssia!! (onneks)Vai miten tukitset tuon "komean uran " ?
Tai no, ethän sinä viitsinyt edes lukea kunnolla, eiköstä vaan ?
Tosiasia on se, että rannalle on jäänyt aika pätevääkin sakkia, vaikka eihän sitä itsetunto-ongelmaiset pysty itselleen myöntämään. Samallahan tulisi myönnettyä, että huono-osaisuus /-onnisuus saattaisi osua itseenkin, jos pätevämpäänkin sakkiin osuu ? - Raaka- arska
työpaikat... kirjoitti:
ovat tarkoitettu vaikeasti työllistyville. Vajaakuntoisille, jotka eivät saa eläkettä. Luulen, että kysymys on syrjäytymisen ehkäisystä. Meidänkin paikkakunnalla on tälläinen säätiö. Ihmiset, jotka ovat olleet siellä töissä kokevat asian myönteisesti, vaikka saavat vähän palkkaa. Tavallaan he kuntoutuvat näissä paikoissa ja ehkäpä joku oikea yrittäjä ottaa heidät sitten töihin myöhemmin. Suokaa näille ihmisille hetkellinen mahdollisuus työn tekemiseen, koska kaikki eivät halua maata kotona.
Sitä minäkin ihmettelen miksi kilpaillaan normaaliveronmaksajia vastaan tukimarkoilla. Herätkää TE-Keskuksen pallinaamat.
- on
liiketoiminnastaan ALV-velvollinen sekä merkitty ennakkoperintärekisteriin, tämän tiedon pohjalta kyllä varmaan maksaa voitoista tuloverot ja normaalisti arvonlisäverot.
- Tuhoon tuomittu kioski
Työtön on jo syrjäytynyt. Silläkö niitä autetaan, että teetetään ilmaista orjatyötä?
Kyllä nääkin tukirahat valuu huijjareiden perstaskuun. (Nostakaa herrat hiukan lisää palkkojanne.) - vai yleensä
Tuhoon tuomittu kioski kirjoitti:
Työtön on jo syrjäytynyt. Silläkö niitä autetaan, että teetetään ilmaista orjatyötä?
Kyllä nääkin tukirahat valuu huijjareiden perstaskuun. (Nostakaa herrat hiukan lisää palkkojanne.)yritykset ja kunnat tai kaupungit?
Itse olen vajaakuntoinen, autokolarin vuoksi. En pysty tekemään sitä ja tätä ja tota vaan pyritään pitämään kroppa siinä kunnossa, että pystyn itse kävelemään ja persseeni pyyhkimään. Muisti on toinen heikko kohta, vai miten se oli?
Sattuneesta syystä oireitani ei tutkittu ajoissa kunnolla, joten diagnoosin saaminen kesti kolmisen vuotta. Sinä aikan tein muutamia päiviä töitä, ja eräänä vuonna tuloni olivat jopa 2000euroa koko vuodelta. Siis työtulot.
KELA ystävällisesti rankaisi siitä, että olin yrittänyt sitkeästi käydä töissä sen kolme vuotta. Onneksi mies on pystynyt elättämään vaimon lapsineen.
plaaplaa.
En päässyt eläkkeelle, hylkypäätöksiä pukkaa. Lääkäritkin on tästä ihmeissään.
Halusin sitten työkokeiluun, koska olen mieleltäni positiivinen ja oli pakko saada tietää, pystynkö nyt jotain edes tekemään. Sais ikäänkuin lisäsuuntaa siihen, että miten se pää toimii ja kestääkö kroppa istumista tai seisomista neljä tuntia päivässä.
Pääsin oman kaupungin hommiin pariksi kuukaudeksi, joista osa meni sitten sairastaessa eli potiessa tuttuja oireita. Jos ei jalat pysy alla niin paha on töitä tehdä.
Olen siis työtön (eläkeyhtiöiden mukaan työkykyinen) ja sain kokonaista 8eur/päivä korvausta tuosta työstä. Samaan aikaan sain myös työttömyyspäivärahaa. Siinä tuloni.
Kaupunki sai sitten ne korvaukset, mitä tällaisesta työkokeilijasta maksetaankaan.
Pointtini on, että ei kannata yrittäjiä aina panetella. Monikin joutuu tekemään varsinkin alkuvuosina sellaisia työpäiviä, etten itse suostuisi koskaan.
Eli kyllä se ihan oma rakas kaupunkinnekin vetää ns välistä, ottamalla ihmisiä maksua vastaan työkokeiluun, milloin mihinkin tehtäviin. Itse olin toimistohommissa. - kun tuo ulosanti
vai yleensä kirjoitti:
yritykset ja kunnat tai kaupungit?
Itse olen vajaakuntoinen, autokolarin vuoksi. En pysty tekemään sitä ja tätä ja tota vaan pyritään pitämään kroppa siinä kunnossa, että pystyn itse kävelemään ja persseeni pyyhkimään. Muisti on toinen heikko kohta, vai miten se oli?
Sattuneesta syystä oireitani ei tutkittu ajoissa kunnolla, joten diagnoosin saaminen kesti kolmisen vuotta. Sinä aikan tein muutamia päiviä töitä, ja eräänä vuonna tuloni olivat jopa 2000euroa koko vuodelta. Siis työtulot.
KELA ystävällisesti rankaisi siitä, että olin yrittänyt sitkeästi käydä töissä sen kolme vuotta. Onneksi mies on pystynyt elättämään vaimon lapsineen.
plaaplaa.
En päässyt eläkkeelle, hylkypäätöksiä pukkaa. Lääkäritkin on tästä ihmeissään.
Halusin sitten työkokeiluun, koska olen mieleltäni positiivinen ja oli pakko saada tietää, pystynkö nyt jotain edes tekemään. Sais ikäänkuin lisäsuuntaa siihen, että miten se pää toimii ja kestääkö kroppa istumista tai seisomista neljä tuntia päivässä.
Pääsin oman kaupungin hommiin pariksi kuukaudeksi, joista osa meni sitten sairastaessa eli potiessa tuttuja oireita. Jos ei jalat pysy alla niin paha on töitä tehdä.
Olen siis työtön (eläkeyhtiöiden mukaan työkykyinen) ja sain kokonaista 8eur/päivä korvausta tuosta työstä. Samaan aikaan sain myös työttömyyspäivärahaa. Siinä tuloni.
Kaupunki sai sitten ne korvaukset, mitä tällaisesta työkokeilijasta maksetaankaan.
Pointtini on, että ei kannata yrittäjiä aina panetella. Monikin joutuu tekemään varsinkin alkuvuosina sellaisia työpäiviä, etten itse suostuisi koskaan.
Eli kyllä se ihan oma rakas kaupunkinnekin vetää ns välistä, ottamalla ihmisiä maksua vastaan työkokeiluun, milloin mihinkin tehtäviin. Itse olin toimistohommissa.on joskus ohutta.
Siis, koen kyllä, että olin myös "onnekas" päästessäni moiseen kokeiluun. Sosiaalisena ihmisenä nautin ihmiskontakteista. Myös oma pääni tavallaan selkeytyi, koska joudun vieläkin miettimään, että olisko joku työ, jota voisin tehdä? Joku työ, jossa ei niin haittaa vaikken pääsisi jokapäivä töihin. vieno hymy.
Mikä yritys olisi niin hullu, että ottaisi kaltaiseni vähän väliä saikulla olevan töihin? Jos ottaa minut niin pitäisi ottaa varalle toinen ihminen.
Se on hassua, että en ollutkaan "ilmaista" työvoimaa vaan kaupunki sai korvauksen. Olin kuitenkin vain sellainen vierellä olija, eikä työntekijän tarvinnut jättää omia töitään kesken vuokseni.
Tein myös itsenäisesti työtä, johon muut koulutetaan noin x vuotta. Tähän sellainen silmien pyöritys olio. No parissa tunnissa ei katastrofeja ehtinyt tulla.
Sanoisin kyllä entisenä työhönottajanakin, että jos on kovin asenteellinen "minä olen ylihyvä tyyppi tähän työhön" niin se kyllä saattaa näkyä naamasta ja puheesta jollain tapaa.
On kuitenkin maailma pullollaan ihmisiä, jotka tekevät työtä, johon ovat "liiankin fiksuja", siis pystyisivät tekemään vaativampaakin työtä, aivokapaisteettinsa puolesta. - ...pistää...
kun tuo ulosanti kirjoitti:
on joskus ohutta.
Siis, koen kyllä, että olin myös "onnekas" päästessäni moiseen kokeiluun. Sosiaalisena ihmisenä nautin ihmiskontakteista. Myös oma pääni tavallaan selkeytyi, koska joudun vieläkin miettimään, että olisko joku työ, jota voisin tehdä? Joku työ, jossa ei niin haittaa vaikken pääsisi jokapäivä töihin. vieno hymy.
Mikä yritys olisi niin hullu, että ottaisi kaltaiseni vähän väliä saikulla olevan töihin? Jos ottaa minut niin pitäisi ottaa varalle toinen ihminen.
Se on hassua, että en ollutkaan "ilmaista" työvoimaa vaan kaupunki sai korvauksen. Olin kuitenkin vain sellainen vierellä olija, eikä työntekijän tarvinnut jättää omia töitään kesken vuokseni.
Tein myös itsenäisesti työtä, johon muut koulutetaan noin x vuotta. Tähän sellainen silmien pyöritys olio. No parissa tunnissa ei katastrofeja ehtinyt tulla.
Sanoisin kyllä entisenä työhönottajanakin, että jos on kovin asenteellinen "minä olen ylihyvä tyyppi tähän työhön" niin se kyllä saattaa näkyä naamasta ja puheesta jollain tapaa.
On kuitenkin maailma pullollaan ihmisiä, jotka tekevät työtä, johon ovat "liiankin fiksuja", siis pystyisivät tekemään vaativampaakin työtä, aivokapaisteettinsa puolesta....kyllä ihmettelemään, että mikisi noita "ylihyviä" sitten väkisin laitetaan, usein karenssin uhalla tuollaisiin ?
Luulisi, että se jos mikä alkaa näkymään naamasta. Ja tuntumaan jonkun nenässä pahimmillaan. - että mihin
...pistää... kirjoitti:
...kyllä ihmettelemään, että mikisi noita "ylihyviä" sitten väkisin laitetaan, usein karenssin uhalla tuollaisiin ?
Luulisi, että se jos mikä alkaa näkymään naamasta. Ja tuntumaan jonkun nenässä pahimmillaan."karenssin uhalla tuollaisiin?"
Siis tuollaisiin töihin vai tuollaisen toiminnan kautta työkokeiluun?
Kokeilemassani työssä on akateeminen koulutus.
Ainakin jos on tullut joku sairaus tai onnettomuus niin työkokeilulla pääsee katsomaan, että pystyykö tekemään jotain itseään kiinnostavaa työtä.
Kyllähän lääkärikin voi menettää työkapasiteettiaan vaikkapa kaatumalla liukkaalla tai sairastumalla johonkin sairauteen, jossa kädet eivät enää kunnolla toimi tms. Tai pystyy vaikka pussittamaan ruuveja jos ei muuta.
Lääkäri tuossa nyt vaan esimerkkinä. Siihen voi laittaa minkä vaan ammatin, jota ei enää kykene hoitamaan.
Sitä en tiedä, että ketä kaikkia pakotetaan karenssin uhalla mihinkin asiaan. Itseäni on lähinnä toppuuteltu. Tosin saan vain peruspäivärahaa, eli olen niitä halvimpi työttömiä yhteiskunnalle. Sairaalahoitoakaan kun en tarvitse ja lääkärillä käyn vain yksityisillä. - ...jo nyt ?
että mihin kirjoitti:
"karenssin uhalla tuollaisiin?"
Siis tuollaisiin töihin vai tuollaisen toiminnan kautta työkokeiluun?
Kokeilemassani työssä on akateeminen koulutus.
Ainakin jos on tullut joku sairaus tai onnettomuus niin työkokeilulla pääsee katsomaan, että pystyykö tekemään jotain itseään kiinnostavaa työtä.
Kyllähän lääkärikin voi menettää työkapasiteettiaan vaikkapa kaatumalla liukkaalla tai sairastumalla johonkin sairauteen, jossa kädet eivät enää kunnolla toimi tms. Tai pystyy vaikka pussittamaan ruuveja jos ei muuta.
Lääkäri tuossa nyt vaan esimerkkinä. Siihen voi laittaa minkä vaan ammatin, jota ei enää kykene hoitamaan.
Sitä en tiedä, että ketä kaikkia pakotetaan karenssin uhalla mihinkin asiaan. Itseäni on lähinnä toppuuteltu. Tosin saan vain peruspäivärahaa, eli olen niitä halvimpi työttömiä yhteiskunnalle. Sairaalahoitoakaan kun en tarvitse ja lääkärillä käyn vain yksityisillä.Kun on työtön yli vuoden, on pitkäaikaistyötön. Kun on työtön yli 500 päivää ja putoa ansiosidonnaiselta. Kun on sen jälkeen 180 päivää Kelan työttömyyspäivärahalla, putoaa työmarkkinatulle, joka on harkinnanvarainen ja esim. puolisosi tuloista johtuen voi olla, ettet saa euron euroa.
Lisäksi työmarkkinatuesta joutuu asuinkuntasi korvaamaan puolet, jos ei keksi sinulle kuntoutusta, harjoittelua tms.
Yleensä johtaa monessa paikassa siihen, että keksitään. Itse asiassa työkkärissä katsotaan kellä on "päivät täynnä" ja ulkoistetaan kylminä numeroina sille "yhteistyökumppanille", jonka kanssa tämän pitkäaikaistyöttömyysongelmajätteen hoidosta on tehty sopimus.
Käytännössä tarkoittaa työntekoa ilman palkkaa "kuntoutuksessa". Lisäksi aivan tavallinen käytäntö on, että jos jostain syystä ei kiinnosta, tulee karenssi ja jopa 5 kk rangaistustyöttäoloehto. Montaa työtöntä ei kiinnosta, koska vaivana ei ole mikään muu kuin PALKALLISEN työn puute, ja pystyvät aivan normaaliin työntekoon. Etenkin, jos sattuu olemaan vielä koulutettu ja kokenut. Etenkin jos sattuu olemaan perhe elätettävänä ja asuntolaina maksettavana.
Etenkin, jos oikeudenmukaisuus ei sulata sitä, että pitää tehdä samaa homma kuin viereinen kaveri ilman mitään työsuhteen etuja mm. palkkaa ja se viereinen kaveri saa siitä palkan.
Joko nyt aukenee ? - mulla katsos tuo
...jo nyt ? kirjoitti:
Kun on työtön yli vuoden, on pitkäaikaistyötön. Kun on työtön yli 500 päivää ja putoa ansiosidonnaiselta. Kun on sen jälkeen 180 päivää Kelan työttömyyspäivärahalla, putoaa työmarkkinatulle, joka on harkinnanvarainen ja esim. puolisosi tuloista johtuen voi olla, ettet saa euron euroa.
Lisäksi työmarkkinatuesta joutuu asuinkuntasi korvaamaan puolet, jos ei keksi sinulle kuntoutusta, harjoittelua tms.
Yleensä johtaa monessa paikassa siihen, että keksitään. Itse asiassa työkkärissä katsotaan kellä on "päivät täynnä" ja ulkoistetaan kylminä numeroina sille "yhteistyökumppanille", jonka kanssa tämän pitkäaikaistyöttömyysongelmajätteen hoidosta on tehty sopimus.
Käytännössä tarkoittaa työntekoa ilman palkkaa "kuntoutuksessa". Lisäksi aivan tavallinen käytäntö on, että jos jostain syystä ei kiinnosta, tulee karenssi ja jopa 5 kk rangaistustyöttäoloehto. Montaa työtöntä ei kiinnosta, koska vaivana ei ole mikään muu kuin PALKALLISEN työn puute, ja pystyvät aivan normaaliin työntekoon. Etenkin, jos sattuu olemaan vielä koulutettu ja kokenut. Etenkin jos sattuu olemaan perhe elätettävänä ja asuntolaina maksettavana.
Etenkin, jos oikeudenmukaisuus ei sulata sitä, että pitää tehdä samaa homma kuin viereinen kaveri ilman mitään työsuhteen etuja mm. palkkaa ja se viereinen kaveri saa siitä palkan.
Joko nyt aukenee ?muisti niin pirun tökkivä, hajoaa asiat aika äkkiä käsiin.
Mulla on tuo kelan työttömyyspäiväraha ja koska mies on yrittäjä niin kohta en saa sentin senttiä. Olin hölmä kun pari vuotta yritin tehdä töitä ja olin sitten vähän väliä saikulla. Siitäkin kela kivasti rankaisi.
Kyllähän esimerkkisi lähinnä pakkotyöltä vaikuttaa. Mitä lie hyväveli toimintaa?
Olisko tuo nyt jotain lyhytnäköistä...koitetaan saada KAIKKEA työtä vieroksuvat jotain työtäkin tekemään?
Miten se työkin sitten tulee tehtyä jos motivaatio on luokkaa pe*se?
Olikohan alkuperäinen tarkotus, että syrjäytymään PYRKIVÄT joutuisi ikäänkuin ihmisten ilmoille ja säännöllistä elämää viettämään, siinä mielessä kuntouttavaa?
Minun tilanne siinä mielessä erilainen, että halusin tiettyä työtä kokeilla ja otin itse työpaikkaan yhteyttä, että sopiiko tulla kokeilemaan. Työkkäriltä myös lupa siihen. Oli motivaatiota kun jotainhan olis kiva tehdä ja saada sitä palkkaakin taas joskus. Mutta eipä onnistunut.
40v on ikää ja ammattikoulu ja opisto käytynä ja suuntaus oli ylöspäin tai eteenpäin haasteita lisää. Nyt vaan pidellään helmoja vai oliko se ilmoja.
Lainaa on meilläkin ja kolme kasvavaa lasta.
No, en saa ajatuksia tän enempää jalostettua vaikka jotain pit vielä sanoman.
Työn perässä se munkin mies tänne ruuhkasuomeen muutti. Kotopuolessa on veljensä yhtenään työttömänä. Oisko peräti vuoden putkeen ollut töissä. Kouluja on hälläkin takanaan. Harvoin vaan työt olleet koulutusta vastaavia.
Jos nyt nakki kolahtaa kohdalle niin lääkärille valittamaan ahdistusta ja potutusta. - vielä...ekaa tekstiä luk
mulla katsos tuo kirjoitti:
muisti niin pirun tökkivä, hajoaa asiat aika äkkiä käsiin.
Mulla on tuo kelan työttömyyspäiväraha ja koska mies on yrittäjä niin kohta en saa sentin senttiä. Olin hölmä kun pari vuotta yritin tehdä töitä ja olin sitten vähän väliä saikulla. Siitäkin kela kivasti rankaisi.
Kyllähän esimerkkisi lähinnä pakkotyöltä vaikuttaa. Mitä lie hyväveli toimintaa?
Olisko tuo nyt jotain lyhytnäköistä...koitetaan saada KAIKKEA työtä vieroksuvat jotain työtäkin tekemään?
Olikohan alkuperäinen tarkotus, että syrjäytymään PYRKIVÄT joutuisi ikäänkuin ihmisten ilmoille ja säännöllistä elämää viettämään, siinä mielessä kuntouttavaa?
Minun tilanne siinä mielessä erilainen, että halusin tiettyä työtä kokeilla ja otin itse työpaikkaan yhteyttä, että sopiiko tulla kokeilemaan. Työkkäriltä myös lupa siihen. Oli motivaatiota kun jotainhan olis kiva tehdä ja saada sitä palkkaakin taas joskus. Mutta eipä onnistunut.
40v on ikää ja ammattikoulu ja opisto käytynä ja suuntaus oli ylöspäin tai eteenpäin haasteita lisää. Nyt vaan pidellään helmoja vai oliko se ilmoja.
Työn perässä se munkin mies tänne ruuhkasuomeen muutti. Kotopuolessa on veljensä yhtenään työttömänä. Oisko peräti vuoden putkeen ollut töissä. Kouluja on hälläkin takanaan. Harvoin vaan työt olleet koulutusta vastaavia.
Jos nyt nakki kolahtaa kohdalle niin lääkärille valittamaan ahdistusta ja potutusta.meillä kävi siivooja tai kaksikin tuossa kun olin huonossa kunnossa. Ihan olivat palkallisia ihmisiä pienehköstä yrityksestä.
En kyllä haluaisi, että joku "haluton" tulee kotiini ja tekis vitu*uksissaan vaikka pientä jäynää.
Toisekseen, väärällä siivoamisella saadaan kyllä niin helposti tuhoa aikaan. Ihan vahingossakin.
Joku alkoholistikin kuntoutusmielessä? Ottaisitko itse kenet vaan kotiasi putsaamaan?
Onhan tuo kyllä ihmeellinen viritys. - ...ihmeen...
mulla katsos tuo kirjoitti:
muisti niin pirun tökkivä, hajoaa asiat aika äkkiä käsiin.
Jos nyt nakki kolahtaa kohdalle niin lääkärille valittamaan ahdistusta ja potutusta.....jaaritusta ?
"Olisko tuo nyt jotain lyhytnäköistä...koitetaan saada KAIKKEA työtä vieroksuvat jotain työtäkin tekemään?
Olikohan alkuperäinen tarkotus, että syrjäytymään PYRKIVÄT joutuisi ikäänkuin ihmisten ilmoille ja säännöllistä elämää viettämään, siinä mielessä kuntouttavaa?"
Saattaa olla ollut tarkoitus, mutta minkä h*lvetin tähden työkkäri luokitteee KAIKKI työtä vieroksuviksi ja kuntoutusta tarvitseviksi ? Automaattisesti työttömyyspäivien lukumäärän perusteella ? Vaikka koko läänissä tai maassa ei olisi auki kuin kourallinen duuneja joista jokaiseen hakijoita kolmannes alueen työttömistä ?
Ihan "yksilöllisesti" ja yhteiskuntatakuulla ?
Jos hakemuksia paikkaan tulee 400 ja yksi valitaan, niin muut ovatkin sitten automaattisesti työtäkiertäviä juoppoja, kun työttömyys sen kuin jatkuu ja pitenee ?
On aivan oikein, että hommaa vastaan kapinoidaan minkä ehditään, ilmaiseksi töiden teettäminen vielä uhkaamalla tulojen menetyksellä on sikamaisuuden huippu etenkin sille perheelliselle, lainojaan maksavalle, koulutetulle työttömälle, joka on usean vuoden veroja maksanut.
Ymmärrän täysin, että työn jälki pidetään v*ttuuntumisen tasolla, eiköhän ne lopu, jotka uskaltavat palkattomia orjia havitella. - Oikeissa töissä oleva.
...ihmeen... kirjoitti:
....jaaritusta ?
"Olisko tuo nyt jotain lyhytnäköistä...koitetaan saada KAIKKEA työtä vieroksuvat jotain työtäkin tekemään?
Olikohan alkuperäinen tarkotus, että syrjäytymään PYRKIVÄT joutuisi ikäänkuin ihmisten ilmoille ja säännöllistä elämää viettämään, siinä mielessä kuntouttavaa?"
Saattaa olla ollut tarkoitus, mutta minkä h*lvetin tähden työkkäri luokitteee KAIKKI työtä vieroksuviksi ja kuntoutusta tarvitseviksi ? Automaattisesti työttömyyspäivien lukumäärän perusteella ? Vaikka koko läänissä tai maassa ei olisi auki kuin kourallinen duuneja joista jokaiseen hakijoita kolmannes alueen työttömistä ?
Ihan "yksilöllisesti" ja yhteiskuntatakuulla ?
Jos hakemuksia paikkaan tulee 400 ja yksi valitaan, niin muut ovatkin sitten automaattisesti työtäkiertäviä juoppoja, kun työttömyys sen kuin jatkuu ja pitenee ?
On aivan oikein, että hommaa vastaan kapinoidaan minkä ehditään, ilmaiseksi töiden teettäminen vielä uhkaamalla tulojen menetyksellä on sikamaisuuden huippu etenkin sille perheelliselle, lainojaan maksavalle, koulutetulle työttömälle, joka on usean vuoden veroja maksanut.
Ymmärrän täysin, että työn jälki pidetään v*ttuuntumisen tasolla, eiköhän ne lopu, jotka uskaltavat palkattomia orjia havitella.Työsilta hankkeella on tarkoitus kusettaa yhteiskuntaa ja kiduttaa työttömiä.
Työvoimapakki työllistää motivoituneita eri alojen ammattitaitoisia tekijöitä.
Työntekijälle palkkaa jää sen verran, että saa käydä vielä kunnassa hakemassa toimeentulotukea elämistä varten. (Hankkeella on tarkoitus kaunistella pienien kuntien työttömyyslukuja). Hankasalmella orjia on kohta jo 50.
Katsokaa vaikka mainos tältä sivulta.
http://koti.mbnet.fi/tyovoima/palvelut.html - Kasperi-55
Ja saa verot moninkerroin Tukimarkkoina.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kenellä oli ryppyinen paita, josta Halla-aho mielensä pahoitti?
Ei ollut Keskisarja, jonka paita vain repsotti housujen päällä puolittain. Muistatteko tapausta?82748Ruotsissa uusi monikulttuurisuusongelma: Mummonraiskuut
Ilmiö räjähti käsiin ja nyt painetaan paniikkinappulaa. Moni vanhustenhoivayhtiö on joutunut jopa lopettamaan, koska keh1642662- 1842511
Miksi Halla-aho on niin hyvin menestynyt - mutta punavihreä ei?
Hyvin näkee kuinka punavihreää ottaa pahasti päähän kun Virta on taas töppäillyt pahasti. Ja kun punavihreä ei pärjää, n122034Ruoan arvonlisävero menee käytännössä tukijussille
Ilman juomia elintarvikkeiden myynti vuonna 2025 oli reilut 15 miljardia euroa. Tuolla tasolla arvonlisävero pyörii pari211987Vihreät REPEÄMÄSSÄ oijoijoi....Virran sekoilut on liikaa
Jo ennestään vihreiden kannatus on suossa vaikka puolue istuu oppositiossa, nyt tuli Virran temppu kun häipyi tuosta vaa541838Sofia Virta SUURI POLIITIKKO
Osallistumalla Erikoisjoukkoihin nostaa Vihreät kauaksi ohi perussuomalaisista, joka on muutenkin hajoamassa omaan mahdo691558Mika Poutala salasi osallistumisensa Erikoisjoukkoihin
Poutala ryhtyi ministeriksi 13.6.2025 ja 5.8.2025 ilmoitettiin hänen olevan seuraavalla Erikoisjoukot-kaudella. http231162Mitä ikävöit eniten ikäväsi kohteesta?
Rahaa, turvallisuutta, kauniita katseita,seksiä, läheisyyttä vai jotain muuta?691139Siis HYI OLKOON! Ihmiset, eikö enää ole mitään rajaa?
https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/4142eeb2-a589-4109-a5d0-e8f341df585c "Susanna Penttilän seksibussi kauhistutta821036