Juotko viiniä arkiviikolla? Kuinka paljon? Onko tervettä juoda lasillinen pari kertaa viikossa, jos juo viikonloppunakin pe tai la ja silloin yleensä reilusti enemmän?
Viini keskellä viikkoa
10
1637
Vastaukset
- vaan join
ja alkoholisoiduin melko nopealla tahdilla. Enää ei lasillinen riittänyt, vaan koko pullohan siinä meni, kun vauhtiin pääsi ja olipa vaikea olla korkkaamatta siinä toistakin kun työpäivä kolkutteli takaraivossa. Huh, mitä aikaa se oli!
- s.orbus
Pullo pari päivässä hyvää punkkua on terveydelle hyväksi!
- - - -
Juomisajankohdalla ei liene merkitystä terveellisyyteen tai epäterveellisyyteen.
Lasillinen pari kertaa viikossa on aika merkityksetöntä, jos viikonloppuisin on etukumarassa. - viikossa
ja se on aina keskiviikko. Silloin menee punaviinipullo. Muulloin en ota kun en ehdi enkä jaksa. Torstai on välipäivä jolloin nukun ja käyn uimassa. Olen tehnyt niin jo vuosikausia. Se on minulle tärkeä hetki kun tavallaan "puran" silloin viikon työt ja kokemukset.
Kiva gällyp - Spriten voimalla
lasi, pari viikolla ja kunnon etunoja viikonloppuna - siitä se alkaa. Minä tissuttelin vuosikausia muutaman pullon siideriä ensin silloin tällöin viikolla ja sitten siitä tuli jokapäiväistä ja vähän ajan päästä annoskoko kasvoi ja lopulta tuli mukaan väkevät viinat. Erittäin harvoin join itseni kunnolla humalaan. Minusta kasvoi tissuttelija.
Jos on alkoholisoituvaa tyyppiä, niin kaava lienee tuollainen. Juominen ei pysy niissä alkuvuosien määrissä vaan ihan itsellään nousevat ja juontikerrat tihenevät.
On erittäin vaikeaa sanoa mihin ryhmään kuulut. Minulla on yksi tuttava, joka aloitti tupakoinnin nuorena samoin kuin minäkin. Hän polttaa tänäkin päivänä neljä tupakkaa päivässä. Määrä on hänellä pysynyt vakiona. Minulla tupakointi ryöstäytyi yli askiin päivässä ja siksi lopetin sen jo 20 vuotta sitten. Viinan kanssa on sama juttu. Siinäkään en osannut pitää nautittuja määriä pieninä ja nautintakertoja harvana. Siksi minun oli lopetettava kokonaan. Viina ON viisasten juoma :)- miksköhän
tuo sana tissuttelu kuulostaa siltä, että homma ois hanskassa vielä. Jos kerrottaisiin ryypättävän pari sidukkaa tai vaikkapa pullo viiniä kerralla, niin olisi heti hälytyskellot soimassa. Sanoilla on eroja.
- Oolofi
miksköhän kirjoitti:
tuo sana tissuttelu kuulostaa siltä, että homma ois hanskassa vielä. Jos kerrottaisiin ryypättävän pari sidukkaa tai vaikkapa pullo viiniä kerralla, niin olisi heti hälytyskellot soimassa. Sanoilla on eroja.
keskimäärin 3 pulloa Dorista/päivä, ja kutsuu sitä tissutteluksi. Eikä se ukko kyllä humalaiselta koskaan vaikutakaan, täytyy myöntää. Ehkä reilu 30 vuoden juomakokemus vaikuttaa asiaan.
- Sellanen
Oolofi kirjoitti:
keskimäärin 3 pulloa Dorista/päivä, ja kutsuu sitä tissutteluksi. Eikä se ukko kyllä humalaiselta koskaan vaikutakaan, täytyy myöntää. Ehkä reilu 30 vuoden juomakokemus vaikuttaa asiaan.
Se on yllättävää mutta totta.. jos on tosiaan KOKO päivä aikaa niin lähinnä tuntuu rahat valuvan hukkaan alkoonkin. Ei siinä kummoiseen känniin pääse vaikka 0,7 l viinapullon ja viiniputelin muutaman baarissa ottaisi jos käyttää siihen 16-18 tuntia. Lisäksi tietty huonontaa humalaa syömällä tasaisesti ateriat. ja iltapalankin ja ties mitä naposteleekaan päivän mittaan. Mutta melkein suosittelisin kotiviiniä jos ei maun takia noita Doriksia juo :).
Itse vähensin juuri sillä että parin rauhallisen ilta tunnin aikana voi ottaa sen verran kuin lystää.. (mikä ei ole paljon minun tapauksessani) ja ihan mukava fiilis tuloksena eikä oudompaa olotilaa aamullakaan. Ei varmasti toimi kaikilla jos kaksin käsin on tapana kaataa niin paljon kuin menee sen muutamankin tunnin ajan.
- Oolofi
Käytän alkoholia yleensä joka päivä/ilta. Yleensä pari kaljaa, mutta joskus sattaa vetästä pari pulloa viintäkin. Sillon tulee yleensä kankkunen ja viimeks oksensin päälleni ja kledjut meni vähän likaseksi.
- vottöf
Onko tervettä? Käsitän ehkä sanamuodon jotenkin kummallisesti. Tarkoitatko terveellistä? Ei ole. Alkoholin juominen ei ole koskaan terveellistä. Sillä on tutkitusti joitakin hyviä vaikutuksia, mutta samaan aikaan se on esim. syöpävaarallinen aine ensimmäisestä tipasta alkaen. Markkinavoimat ovat saaneet eurooppalaisuuteen ja noihin hyviin vaikutuksiin vedoten ujutettua meille tuota pitkin viikkoa tissuttelua. Se on jo sinänsä epäterveellistä, vanhat viinimaathan ovat pyrkimässä pois tuosta tavasta, mutta varsinkin kun siihen meillä tuppaa liittymään tuo entinen viikonloppukännäily. Se kun ei ole minnekään kadonnut. Mitä nyt sivusta olen menoa seurannut, niin se viikon tissuttelukin rupeaa aika monelle oleman melkoista kumaraa, ainakin minun mittapuuni mukaan. Ja kun kerran eurooppalaisia ollaan niin mäyräkoira tai pari useimpina päivinä viikossa laskettakoon lasilliseksi tai pariksi viniä. Skål!!!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Pride-liputus närästää monissa Suomen kunnissa
Suomen lipun nostamisesta on laki. Pride‑liputuksesta ei. Kieltäytyviin kuntiin kohdistuu poliittista painostusta kuin k673745On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää
jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole382381Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä
ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi712338Belfastissa käynnissä kunnon persuilu
Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä602228Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus
jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.301667Persujen kannatusromahdus tekee kesästä 2026 nautinnollisen
Satoi tai paistoi, niin Suomen kansalaisella on kuluvana kesänä syytä hymyyn. Niin upealta tuntuu persujen kannatusroma711574- 761477
Onko kaivattusi rohkeampi kuin sinä?
Vai oletko sinä rohkeampia? Mikä on rohkea teko, minkä sinä tai kaivattusi on tehnyt? Mitä siitä seurasi?571047Kaunein nimi
Mikä on mielestäsi kaunein miehen ja naisen nimi? Haluaisitko itse olla joku toisen niminen?681002Rakastan sinua hiljaisuudessa
Rakastan sinua hiljaisuudessa. Olisit minun tai et, olen odottanut sinua vuosisatojen ajan. Ilman sinua sydämeni on yksi40909