Autolla Narvaan Venäjän kautta

matkanjohtaja

Hei!
Suunnittelemme kesälomareissua omalla autolla reittiä Imatra-Svetogorsk-Pietari-Narva-Tallinna.
Yksi meistä puhuu venäjää ja kaksi on autoillut Venäjällä, lähinnä Karjalan suunnassa tätä ennen.

Kertokaa kanssaveljet ja -sisaret, jos kokemuksia moisesta reitistä. Kaikki asiallinen tieto kiinnostaa! Kiitos jo etukäteen.

42

5583

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ongelmaa

      Kunhan muistaa ajaa nopeusrajoituksen mukaan.
      Pietarin sillat ovat yöaikaan ylhäällä. Hyvät ja suorat ovat tiet. Pietarin läpi ajaa opasteitten M1 mukaan. Tarkentakaa konkarit, jos olen väärässä. Tästä on jo muutama vuosi vierähtänyt, kun olen viimeksi autoillut Tallinnaan.

      • Muistaakseni

        Tien numero oli M10


      • pässinlihaa
        Muistaakseni kirjoitti:

        Tien numero oli M10

        Ei tarvitse ajaa Pietarin läpi, kehää pitkin pääsee Tallinnan tielle. Olen pari kertaa ajanut moisen matkan, ei ongelmia! Liikennesääntöjä noudattaen pärjää pitkälle!


    • TKS

      Helppo reitti, Pietarin kehätietä pitkin pääset kiertämään keskustan jo sujuvasti, jos ei Pietarissa tarkoitus erityisemmin käydä. Reitti toimii hyvin esimerkiksi viinanhakureittinä Viron viinojen maahantuontia ajatellen. Säästää laivakulut yhteen suuntaan ja voi ajella Venäjän bensoilla kotiin asti. Paremmin tuolla reitillä pärjää keskimäärin kuin Karjalan korvessa, yllätyskuoppiakin teillä vähemmän. Muista vaan, että kanisteribensaa, et saa Venäjän lainsäädännön mukaan viedä Viroon niin kuin Suomeen. Viinaksia ja tupakkaa koskee samat määräykset Venäjän ja Viron rajalla kuin Venäjän ja Suomenkin rajalla.

      • Reppumatkaaja

        Tarttui silmiin tuo Viron viinojen hakureitti. Saakohan niitä Venäjän läpi tuoda vapaasti Suomeen? Epäilyttää...


      • Reppumatkaaja kirjoitti:

        Tarttui silmiin tuo Viron viinojen hakureitti. Saakohan niitä Venäjän läpi tuoda vapaasti Suomeen? Epäilyttää...

        Tullin nettisivuilla sanotaan näin: "Jos EU:n ulkopuolelta saapuva henkilö pystyy osoittamaan luotettavasti, että hän on hankkinut toisesta EU-maasta alkoholia ja tupakkatuotteita verollisina, hän saa tuoda ne Suomeen samoin edellytyksin kuin suoraan EU-maasta saapuva matkustaja".
        http://www.tulli.fi/fi/03_Yksityishenkilot/01_Matkustajat/01_Alkoholi_ja_tupakka/04_Mita_verottomasti_EUn_ulkopuolelta/index.jsp


      • FSB_St.Petersburg
        Parohod kirjoitti:

        Tullin nettisivuilla sanotaan näin: "Jos EU:n ulkopuolelta saapuva henkilö pystyy osoittamaan luotettavasti, että hän on hankkinut toisesta EU-maasta alkoholia ja tupakkatuotteita verollisina, hän saa tuoda ne Suomeen samoin edellytyksin kuin suoraan EU-maasta saapuva matkustaja".
        http://www.tulli.fi/fi/03_Yksityishenkilot/01_Matkustajat/01_Alkoholi_ja_tupakka/04_Mita_verottomasti_EUn_ulkopuolelta/index.jsp

        Voib olla ettei onnistu tuonti Virosta Vennäin kautta, koska alkomahoolin ja tupakin tuonti on sinne rajoitettu. Tuotteet jäävät Vennäin tulliin ja kovat sakot tai pallo jalkaan, jos tarkastus osuu kohdalle.


      • TKS
        Reppumatkaaja kirjoitti:

        Tarttui silmiin tuo Viron viinojen hakureitti. Saakohan niitä Venäjän läpi tuoda vapaasti Suomeen? Epäilyttää...

        Tarkoitin, että ei tarvitse mennä lautalla sitten kuin Tallinnasta Helsinkiin, kun menee maitse Viroon, jos käy Virosta viinat hakemassa Suomeen. Näin säästyy siis Helsinki-Tallinna -ylitykseltä lautalla. Tietysti teoriassahan transittina Virosta voisi tuoda viinaa Suomeen Venäjän kautta, mutta käytännössä Venäjän tullikäytännöt taitaisivat muodostaa sille liian hankalan ja byrokraattisen esteen.


      • automies4000000km
        FSB_St.Petersburg kirjoitti:

        Voib olla ettei onnistu tuonti Virosta Vennäin kautta, koska alkomahoolin ja tupakin tuonti on sinne rajoitettu. Tuotteet jäävät Vennäin tulliin ja kovat sakot tai pallo jalkaan, jos tarkastus osuu kohdalle.

        lehdessä oli kirjoitus että suomi on pussissa.höpö höpö kirjoitus.autolla ajaa suomesta viroon 6.5 tuntia.ja laivalla menee 8 tuntia ja odotus ajat päälle,ja laivaliput.nopsaan auttoon ja matkaan


    • kiertoa...

      On täysin turhaa lähteä kiertämään Pietarin kehätietä Jaanilinnaan (Ivangorod) mentäessä, aja Siestarjoen kautta Gorsgajaan ja siitä Kronstadiin, lautalla Majala Izhoraan (kun kehätien loppu ei vieläkään ole avattu). Tällä lenkillä voitat yli 100 km.

      Toisaalta Nevan sillatkaan yöllä ei kehätiellä ole ongelmana, on tarpeeks korkeet ettei niitä tarvitse avata.

      • Hannu

        Kertoisitko lisää lauttojen aikatauluista ja maksuista. Olen lukuisia kertoja käynyt Kronstadissa, mutta missään en ole nähnyt opasteita lauttarantaan, mistä pääsisi lautalla Narvan valtatielle.


    • Matkanjohtaja

      Nyt selvinnyt jo mukavasti paljon asioita. Mutta; onko Pietarin ja Narvan välisellä reitillä, kylissä tai kaupungeissa millaisia yöpymispaikkoja, emme ole mitään nirsopettereitä:)
      Varmaan kauppoja on kylissä ja ruokapaikkakin löytyy. Ei ole tarkoitus vain jaa suuna päänä vaan tsiikailla kaikki vastaantulevat paikat:)

      • Autolla

        Itse ajoimme kesällä 2006 Pietarista Ivangorodiin ja Narvaan autolla. Me emme ajaneet M10:ä, vaan hieman etelämpänä menevää "pikkutietä". Muistaakseni tie oli kohtuu kunnossa ja vähän liikennöity. Löytyy kyllä Leningrad Oblastin tiekartasta, oma ei nyt ole lähettyvillä ja tiennumeroa/tiennumeroita en muista.

        Hotelleja löytyy täältä: http://www.komandirovka.ru/hotels/cher/, löytyy aika pieniäkin hotelleja, mutta en tiedä löytyykö tuon reitin varrelle osuvista kaupungeista.

        Niin ja tuolloin kesällä 2006, Ivangorodin läpiajosta piti maksaa 100 ruplaa/ajoneuvo, ennen kuin pääsi tulliin. Maksu piti maksaa tienvarrella olevaan huoltoasemaan, joka oli aika kaukana keskustasta tulosuuntaan. Meille tilanne tuli yllätyksenä kun ajoimme tulliin. Sitä en tiedä onko tuo maksu vielä voimassa. Huoltoaseman tyttö palveli hyvin englanniksi, niin kauan kuin rupesimme kyselemään syytä moiseen. Tällöin unohtui englanti kokonaan, venäjäksi sitten saimme selvityksen että kaupunginhallitus oli näin päättänyt.


      • ..poistunut
        Autolla kirjoitti:

        Itse ajoimme kesällä 2006 Pietarista Ivangorodiin ja Narvaan autolla. Me emme ajaneet M10:ä, vaan hieman etelämpänä menevää "pikkutietä". Muistaakseni tie oli kohtuu kunnossa ja vähän liikennöity. Löytyy kyllä Leningrad Oblastin tiekartasta, oma ei nyt ole lähettyvillä ja tiennumeroa/tiennumeroita en muista.

        Hotelleja löytyy täältä: http://www.komandirovka.ru/hotels/cher/, löytyy aika pieniäkin hotelleja, mutta en tiedä löytyykö tuon reitin varrelle osuvista kaupungeista.

        Niin ja tuolloin kesällä 2006, Ivangorodin läpiajosta piti maksaa 100 ruplaa/ajoneuvo, ennen kuin pääsi tulliin. Maksu piti maksaa tienvarrella olevaan huoltoasemaan, joka oli aika kaukana keskustasta tulosuuntaan. Meille tilanne tuli yllätyksenä kun ajoimme tulliin. Sitä en tiedä onko tuo maksu vielä voimassa. Huoltoaseman tyttö palveli hyvin englanniksi, niin kauan kuin rupesimme kyselemään syytä moiseen. Tällöin unohtui englanti kokonaan, venäjäksi sitten saimme selvityksen että kaupunginhallitus oli näin päättänyt.

        ..on poistunut Ivangorodista,eivät kyselleet tammikuussa eikä viime sunnuntaina,heinäkuussa vielä Mp:stä piti maksaa 50rub.Miliisi tutkailee ahkerasti taajamissa Pietarin ja Kingisepin välillä,yrittivät rahastaa ohituksesta 5000rub.(huh,huh),kun ei maksettu niin ottivat kortin pois ja antoivat tilap.ajoluvan jolla voi ajaa Venäjällä.Tie Pietari-Ivangorod välillä on n.60km:n matkalla on huonohkoa,kuoppaista.Yllätyksenä tuli vielä kun Venäjän tulli ei olisi antanut viedä 10l bensakanisteria Viroon.Parikymmentä kertaa reitin ajaneena oli ensimmäinen kerta kun oli ongelmia,taitaapi mennä laman "piikkiin"!


      • ..edelliseen.
        ..poistunut kirjoitti:

        ..on poistunut Ivangorodista,eivät kyselleet tammikuussa eikä viime sunnuntaina,heinäkuussa vielä Mp:stä piti maksaa 50rub.Miliisi tutkailee ahkerasti taajamissa Pietarin ja Kingisepin välillä,yrittivät rahastaa ohituksesta 5000rub.(huh,huh),kun ei maksettu niin ottivat kortin pois ja antoivat tilap.ajoluvan jolla voi ajaa Venäjällä.Tie Pietari-Ivangorod välillä on n.60km:n matkalla on huonohkoa,kuoppaista.Yllätyksenä tuli vielä kun Venäjän tulli ei olisi antanut viedä 10l bensakanisteria Viroon.Parikymmentä kertaa reitin ajaneena oli ensimmäinen kerta kun oli ongelmia,taitaapi mennä laman "piikkiin"!

        ..varmistin Narvan tullista,Viroon saisi tuoda 10l astiassa ajoneuvon täyden tankin lisäksi.


      • nliitto
        ..poistunut kirjoitti:

        ..on poistunut Ivangorodista,eivät kyselleet tammikuussa eikä viime sunnuntaina,heinäkuussa vielä Mp:stä piti maksaa 50rub.Miliisi tutkailee ahkerasti taajamissa Pietarin ja Kingisepin välillä,yrittivät rahastaa ohituksesta 5000rub.(huh,huh),kun ei maksettu niin ottivat kortin pois ja antoivat tilap.ajoluvan jolla voi ajaa Venäjällä.Tie Pietari-Ivangorod välillä on n.60km:n matkalla on huonohkoa,kuoppaista.Yllätyksenä tuli vielä kun Venäjän tulli ei olisi antanut viedä 10l bensakanisteria Viroon.Parikymmentä kertaa reitin ajaneena oli ensimmäinen kerta kun oli ongelmia,taitaapi mennä laman "piikkiin"!

        Mulla tuli tuosta Kingisepistä nostalginen juttu mieleen, -80-luvulta.
        Oltiin Tallinnaan ajelemassa matkailuautolla, ja päähän pälkäkti, että leipäkaupassa käydään
        tuossa ohimennen Kingisepissä.
        Minä leipäkauppaan ja ukko lasten kanssa torille autoon.
        Palattuani autolle.....passport, diplomat??Pari miliisiä siellä ootteli.
        Ja kuinka ollakkaan ukko vietiin jonnekkin...jäin lasten kanssa oottelemmaan.
        Miliisi jäi meitä vartioimaan, oli kyllä kiinnostunut autosta, enemmän kuin meistä.
        Ei ollut kännyköitä, ei.
        Pari tuntia siinä meni, ja sitten , motskarin sivuvaunussa iskä tuotiin ja näytettiin käsimerkein,mene!!
        Eipä tarvinnut pysähtyä ennen Tallinnaa, kun saattajakin vielä perässä ajeli 50 km.
        Mukavaa matkailua se kaikesta huolimatta oli.


      • Pietari-Tallinna tie on ihan peffasta nähtävyysteknisesti. Ainoa millään tavalla mielenkiintoinen kaupunki on Jamburg (bolshevikkinimeltään Kingisepp, viroksi Jaama) sekä tietysti Iivananlinnan (Ivangorod/Jaanilinn) linnoitus, mutta jos ajaa alkumatkan rannan kautta, jäävät tielle kätevästi Pietarhovin ja Strelnan palatsit, Sosnovyj Borin ydinvoimala ja Kaprion (Koporje) linnan rauniot. Myös Oranienbaumissa (Lomonosov) ja muutamissa historiallisissa Inkerinmaan kylissä voi pysähdellä kuten myös tsekata Laukaanjoensuun (Ust-Luga) uuden sataman.
        Yöpymispaikkoja ei hirveästi Pietarin esikaupunkien jälkeen ole. Koska Pietarista Narvaan vain noin 150 km ja Narvassa hyvä majoitusinfra (edullisempiakin paikkoja olemassa), menee se päiväretkenä hitaamminkin ajaessa. Eteenpäin Tallinnan suuntaan jatkaessa kannattaa kiertää Narva-Jõesuun kautta ja muutenkin mennä rannan puolta päätien sijaan jos vain jaksaa/viitsii. Myös Kuremäen luostari, Peipsin ranta Vasknarvan ja Rannapungerjan välissä ja moni muu matkalla ihan suositeltava poikkeamiskohde.


      • Miten se nyt oli?
        Enologi kirjoitti:

        Pietari-Tallinna tie on ihan peffasta nähtävyysteknisesti. Ainoa millään tavalla mielenkiintoinen kaupunki on Jamburg (bolshevikkinimeltään Kingisepp, viroksi Jaama) sekä tietysti Iivananlinnan (Ivangorod/Jaanilinn) linnoitus, mutta jos ajaa alkumatkan rannan kautta, jäävät tielle kätevästi Pietarhovin ja Strelnan palatsit, Sosnovyj Borin ydinvoimala ja Kaprion (Koporje) linnan rauniot. Myös Oranienbaumissa (Lomonosov) ja muutamissa historiallisissa Inkerinmaan kylissä voi pysähdellä kuten myös tsekata Laukaanjoensuun (Ust-Luga) uuden sataman.
        Yöpymispaikkoja ei hirveästi Pietarin esikaupunkien jälkeen ole. Koska Pietarista Narvaan vain noin 150 km ja Narvassa hyvä majoitusinfra (edullisempiakin paikkoja olemassa), menee se päiväretkenä hitaamminkin ajaessa. Eteenpäin Tallinnan suuntaan jatkaessa kannattaa kiertää Narva-Jõesuun kautta ja muutenkin mennä rannan puolta päätien sijaan jos vain jaksaa/viitsii. Myös Kuremäen luostari, Peipsin ranta Vasknarvan ja Rannapungerjan välissä ja moni muu matkalla ihan suositeltava poikkeamiskohde.

        Saitteko todella ajaa Sosnovyj Borin kautta?
        Kyselin asiaa tuttavieni kautta Pietarista. He kertoivat, että venäläisetkin tarvitsevat probushkan päästäkseen sinne, mutta ulkomaalaiset pääsevät vain joistain erityisistä syistä.
        Tätä selvitin siksi, että olisi ollut mielenkiintyista ajaa ensi kesänä kertomaasi rantatietä. Mutta ei nyt onnistu.


    • Kotka- Tallinn

      Onko kukaan ajellut viimeaikoina Pietarin kautta Viroon,.ihan Ivangorodin raja-aseman ruuhkista kyselisin,.kun nuo Eestiläiset ja etenkin Narvassa asuvat tankkaavatten vain Venäjän puolella. Ajettelin ensiviikolla ajaa Tallinnaan,.käsittääkseni Cadia,..Pietarin kehää ei tarvinne ajaa vaan suoraan patotielle joka paljon nopeampi?

      • Zap671

        Juuh, Pietaria ei tarvitse kiertää itäpuolelta, suoraan KAD-tietä padolle vaan.

        Toissa lauantaina ajoin Nuijamaalta Kronstadtiin ja patotie veti kuin unelma - kuoppia täytyy tosin varoa. Vaikka tie olikin venäläisittäin ihan OK kunnossa, ei pienikään monttu ole erityisen mukava yllätys moottoritienopeuksissa.

        Kerrohan toki, miten Tallinnaan ajaminen sujui, sama reitti itselläkin suunnitelmissa.


      • Kotka- Tallinn
        Zap671 kirjoitti:

        Juuh, Pietaria ei tarvitse kiertää itäpuolelta, suoraan KAD-tietä padolle vaan.

        Toissa lauantaina ajoin Nuijamaalta Kronstadtiin ja patotie veti kuin unelma - kuoppia täytyy tosin varoa. Vaikka tie olikin venäläisittäin ihan OK kunnossa, ei pienikään monttu ole erityisen mukava yllätys moottoritienopeuksissa.

        Kerrohan toki, miten Tallinnaan ajaminen sujui, sama reitti itselläkin suunnitelmissa.

        Niin,..miun Tom Tom päivitys oli vanha joten se vei mut Kadille Pargolovon liittymään. Tiesin että Kronstadiin olisi pitänyt pitänyt kääntyä oikealle mutta missään en opasteita huomannut. Eli käännyin 20 km aiemmin A122 tielle kun miun olisi pitänyt jatkaa E18 suoraan.

        Kad meni vauhdilla ja jotta pysyi Venäläisten kiireessä mukana nopeutta noin 120 km/h. Jotenkin missasin E20 liittymän(vauhtia liikaa) Staro Panovossa ajatellen sen olevan Kadista ulospäin vasemmalle ja siten ajoin löysin itseni reilun 10min päästä Suomenlahden rannalta nähden Kronstadin edessäni. Samalla Tom Tom löysi koordinaatit ja ohjasi miut Bolshaya Izoran kautta A120.lle.


        Teiden kunto oli parantunut huomattavasti sitten 2006 kun viimeksi ajoin Narvan kautta Tallinnaan. Mutta tie ennen Kingiseppiä 10 km oli sellaista kinttupolkua etten moista ennen ole ajanutkaan.

        Miliisejä oli semmoinen vakiomäärä,.ajoin rajoitusten mukaan ja eivät olleet miusta kiinnostuneita. Olen ostanut jo aikanaan Dash camin josta apua tarpeen tullen. Navin nopeusnäytön kun saapi kameran muistiin.

        Venäjän tulli läpäisi erittäin hyvin ja muodollisuudet löysemmät kuin Vaalimaalla, Viron tullissa kului aikaa outoon rekisteröimiseen autoni kohdalla,.passivirkailija naputteli koneelle Bemarini tiedot ja pläräsi passia moneen otteeseen. Näin EU rajalla,..lol

        Moottoritie ennen Tallinnaan on päässyt jo aika huonoon kuntoon ja muutamia heittoja joissa jousituskin otti ja pohjasi.

        Pieni erikoisuus Viroon Venäjältä mentäessä,..kartonkia tupakkia ei saa tuoda maahan vaan ainoastaan 2 askia, mistä moinen?


      • Kotka- Tallinn
        Kotka- Tallinn kirjoitti:

        Niin,..miun Tom Tom päivitys oli vanha joten se vei mut Kadille Pargolovon liittymään. Tiesin että Kronstadiin olisi pitänyt pitänyt kääntyä oikealle mutta missään en opasteita huomannut. Eli käännyin 20 km aiemmin A122 tielle kun miun olisi pitänyt jatkaa E18 suoraan.

        Kad meni vauhdilla ja jotta pysyi Venäläisten kiireessä mukana nopeutta noin 120 km/h. Jotenkin missasin E20 liittymän(vauhtia liikaa) Staro Panovossa ajatellen sen olevan Kadista ulospäin vasemmalle ja siten ajoin löysin itseni reilun 10min päästä Suomenlahden rannalta nähden Kronstadin edessäni. Samalla Tom Tom löysi koordinaatit ja ohjasi miut Bolshaya Izoran kautta A120.lle.


        Teiden kunto oli parantunut huomattavasti sitten 2006 kun viimeksi ajoin Narvan kautta Tallinnaan. Mutta tie ennen Kingiseppiä 10 km oli sellaista kinttupolkua etten moista ennen ole ajanutkaan.

        Miliisejä oli semmoinen vakiomäärä,.ajoin rajoitusten mukaan ja eivät olleet miusta kiinnostuneita. Olen ostanut jo aikanaan Dash camin josta apua tarpeen tullen. Navin nopeusnäytön kun saapi kameran muistiin.

        Venäjän tulli läpäisi erittäin hyvin ja muodollisuudet löysemmät kuin Vaalimaalla, Viron tullissa kului aikaa outoon rekisteröimiseen autoni kohdalla,.passivirkailija naputteli koneelle Bemarini tiedot ja pläräsi passia moneen otteeseen. Näin EU rajalla,..lol

        Moottoritie ennen Tallinnaan on päässyt jo aika huonoon kuntoon ja muutamia heittoja joissa jousituskin otti ja pohjasi.

        Pieni erikoisuus Viroon Venäjältä mentäessä,..kartonkia tupakkia ei saa tuoda maahan vaan ainoastaan 2 askia, mistä moinen?

        Ajoin reitin uudelleen mutta nyt löysin patotien aivan ilman navia. Hyvässä kunnossa,.nopeuttaa reittiä noin puolella tunnilla ja ruuhkaton.

        Kingisep, kannattaa ajaa keskustaan ja jättää ohitustie ajamatta. Säästää autoa ja hermoja.

        Narvan Venäjän tullissa ihmeteltiin oikein joukolla uutta Suomen passia, soiteltiin ja kummasteltiin juoksevaa hirveä,.lol,..Eestin tulli meni nyt 2 minuutissa läpi. Ei ongelmia.


      • 15+4
        Kotka- Tallinn kirjoitti:

        Niin,..miun Tom Tom päivitys oli vanha joten se vei mut Kadille Pargolovon liittymään. Tiesin että Kronstadiin olisi pitänyt pitänyt kääntyä oikealle mutta missään en opasteita huomannut. Eli käännyin 20 km aiemmin A122 tielle kun miun olisi pitänyt jatkaa E18 suoraan.

        Kad meni vauhdilla ja jotta pysyi Venäläisten kiireessä mukana nopeutta noin 120 km/h. Jotenkin missasin E20 liittymän(vauhtia liikaa) Staro Panovossa ajatellen sen olevan Kadista ulospäin vasemmalle ja siten ajoin löysin itseni reilun 10min päästä Suomenlahden rannalta nähden Kronstadin edessäni. Samalla Tom Tom löysi koordinaatit ja ohjasi miut Bolshaya Izoran kautta A120.lle.


        Teiden kunto oli parantunut huomattavasti sitten 2006 kun viimeksi ajoin Narvan kautta Tallinnaan. Mutta tie ennen Kingiseppiä 10 km oli sellaista kinttupolkua etten moista ennen ole ajanutkaan.

        Miliisejä oli semmoinen vakiomäärä,.ajoin rajoitusten mukaan ja eivät olleet miusta kiinnostuneita. Olen ostanut jo aikanaan Dash camin josta apua tarpeen tullen. Navin nopeusnäytön kun saapi kameran muistiin.

        Venäjän tulli läpäisi erittäin hyvin ja muodollisuudet löysemmät kuin Vaalimaalla, Viron tullissa kului aikaa outoon rekisteröimiseen autoni kohdalla,.passivirkailija naputteli koneelle Bemarini tiedot ja pläräsi passia moneen otteeseen. Näin EU rajalla,..lol

        Moottoritie ennen Tallinnaan on päässyt jo aika huonoon kuntoon ja muutamia heittoja joissa jousituskin otti ja pohjasi.

        Pieni erikoisuus Viroon Venäjältä mentäessä,..kartonkia tupakkia ei saa tuoda maahan vaan ainoastaan 2 askia, mistä moinen?

        Saisko vielä täsmennyksen, mistä kohtaa Kronstadin jälkeen kannattaa poistua kehätieltä ja lähteä pienempiä teitä pitkin kohti Tallinnan tietä, onko M120 Gostilitsin kautta ja Vitinon paikkeilla päätielle?

        Tulee ajeltua länsikautta vaikka olisi Pushkiniin menossa, vähän pitempi kuin itäreitti, mutta paljon vähäisempi liikenne, ruuhkien riski paljon pienempi, leppoisampaa ajamista.


      • Kotla -Tallinn
        15+4 kirjoitti:

        Saisko vielä täsmennyksen, mistä kohtaa Kronstadin jälkeen kannattaa poistua kehätieltä ja lähteä pienempiä teitä pitkin kohti Tallinnan tietä, onko M120 Gostilitsin kautta ja Vitinon paikkeilla päätielle?

        Tulee ajeltua länsikautta vaikka olisi Pushkiniin menossa, vähän pitempi kuin itäreitti, mutta paljon vähäisempi liikenne, ruuhkien riski paljon pienempi, leppoisampaa ajamista.

        Patotie loppuun asti ja sitten seuraat Sosnovy Borin opasteita A 121 lle,..tekee liittymä muuten aikamoisia spiruetteja:)


      • 15+4
        Kotla -Tallinn kirjoitti:

        Patotie loppuun asti ja sitten seuraat Sosnovy Borin opasteita A 121 lle,..tekee liittymä muuten aikamoisia spiruetteja:)

        Eihän kait Sosnovy Boriin saakka ja rantatietä, vaan kuten Michelinin route planner ehdottaa, siitä A120 tielle Bolshhaja Izorassa?

        Mutta kun kartta katsoo, niin M120 vaikuttaisi suoremmalta reitiltä ja siinä olisi kymmenkunta kilsaa moottoritietäkin enemmän. Vai onko tuo M120 (Pietarhovi-Gostilitsy) huonossa kunnossa? Kymmenkunta vuotta sitten olen sitä ajellut, eikä mitä erityistä jäänyt mieleen. Myönnettäköön että Venäjällä teiden kunto saattaa huonontuakin ;)


      • Kotka- Tallinn
        15+4 kirjoitti:

        Eihän kait Sosnovy Boriin saakka ja rantatietä, vaan kuten Michelinin route planner ehdottaa, siitä A120 tielle Bolshhaja Izorassa?

        Mutta kun kartta katsoo, niin M120 vaikuttaisi suoremmalta reitiltä ja siinä olisi kymmenkunta kilsaa moottoritietäkin enemmän. Vai onko tuo M120 (Pietarhovi-Gostilitsy) huonossa kunnossa? Kymmenkunta vuotta sitten olen sitä ajellut, eikä mitä erityistä jäänyt mieleen. Myönnettäköön että Venäjällä teiden kunto saattaa huonontuakin ;)

        Kadilta käännös oikealle ja sitten spiruetit,.noin 6 km A121 etiäpäin ja sitten käännös vas. A120.lle,. tämä reitti on ihan ajettavaa kuntoluokkaa:)


      • Sosnovy Borin kävijä
        Kotka- Tallinn kirjoitti:

        Kadilta käännös oikealle ja sitten spiruetit,.noin 6 km A121 etiäpäin ja sitten käännös vas. A120.lle,. tämä reitti on ihan ajettavaa kuntoluokkaa:)

        Kokeilin reittiä uudelleen, A-120 on suljettu noin 15km päästä siltatyön johdosta ja Venäläiseen tapaa ei merkitty kuin 100m ennen u-käännöstä, ihmettelin kun jokainen vastaantuleva auto vilkutteli valoja olettaen sen merkkaavan tutkarysää mutta tie oli "road end", ajoin takaisin Bolshaya Izhoraan ja jotenkin kävi mielessä attä kokeillaan A-121 Sosnovy Borin kautta E20 lle,..Narvaan. Jäin jumiin tarkastusasemalle jossa kuulustelut minne kaveri menossa ja millä asialla. Mutta ystävällisen neuvonpidon jälkeen englantia osaava upseeri päästi läpi ja ajoinkin ihan menestyksellä 30 min. valtavan ydinvoimakombinaatin vierestä Sosnovy Borin läpi joutuen aikamoiseen ruuhkaan voitonpäivän juhlinnan vuoksi. Miliisit pysäyttivät ja senverran ymmärsin että etiäpäin ei ollut asiaa vaan helteisen päivän saldoksi tuli taas kääntyä takaisin kohti Kadia ja kartan ostettuani valitsin P35 tien,..ehdottomasti nopeampi ja paremmassa kunnossa kuin A 120 jota ajoin pari kuukautta sitten menestyksellä mutta nyt siis suljettu.


      • 15+14
        Sosnovy Borin kävijä kirjoitti:

        Kokeilin reittiä uudelleen, A-120 on suljettu noin 15km päästä siltatyön johdosta ja Venäläiseen tapaa ei merkitty kuin 100m ennen u-käännöstä, ihmettelin kun jokainen vastaantuleva auto vilkutteli valoja olettaen sen merkkaavan tutkarysää mutta tie oli "road end", ajoin takaisin Bolshaya Izhoraan ja jotenkin kävi mielessä attä kokeillaan A-121 Sosnovy Borin kautta E20 lle,..Narvaan. Jäin jumiin tarkastusasemalle jossa kuulustelut minne kaveri menossa ja millä asialla. Mutta ystävällisen neuvonpidon jälkeen englantia osaava upseeri päästi läpi ja ajoinkin ihan menestyksellä 30 min. valtavan ydinvoimakombinaatin vierestä Sosnovy Borin läpi joutuen aikamoiseen ruuhkaan voitonpäivän juhlinnan vuoksi. Miliisit pysäyttivät ja senverran ymmärsin että etiäpäin ei ollut asiaa vaan helteisen päivän saldoksi tuli taas kääntyä takaisin kohti Kadia ja kartan ostettuani valitsin P35 tien,..ehdottomasti nopeampi ja paremmassa kunnossa kuin A 120 jota ajoin pari kuukautta sitten menestyksellä mutta nyt siis suljettu.

        Miksei M-120 (Pietarhovi-Gostilitsy) ???


      • Sosnovy Borin kävijä
        15+14 kirjoitti:

        Miksei M-120 (Pietarhovi-Gostilitsy) ???

        Kyseinen tie on ainakin Googlen kartoissa P35


      • 15+14
        Sosnovy Borin kävijä kirjoitti:

        Kyseinen tie on ainakin Googlen kartoissa P35

        OK, Michelinin routeplannerissa se on M-120, siitä sekaannus.


      • Ajeltu on
        15+14 kirjoitti:

        OK, Michelinin routeplannerissa se on M-120, siitä sekaannus.

        A-120 ja P-35 kaks ihan eri uulitsaa.


      • 15+14
        Ajeltu on kirjoitti:

        A-120 ja P-35 kaks ihan eri uulitsaa.

        No tuon olen tajunnut, mutta onko M-120 ja P-35 sama doroga?

        Michelinin kartassa on kaksi eri tietä, A-120 (Bolshaja Ishora - Dyatlitsy) ja M-120 (Pietarhovi - Gostilitsy) Gostilitsyn jälkeen käännytään A-120:lle.

        Katso:
        www.viamichelin.com ja laita reittihauksi esim. Setroresk - Ivangorod


      • Narvast Tarto
        15+14 kirjoitti:

        No tuon olen tajunnut, mutta onko M-120 ja P-35 sama doroga?

        Michelinin kartassa on kaksi eri tietä, A-120 (Bolshaja Ishora - Dyatlitsy) ja M-120 (Pietarhovi - Gostilitsy) Gostilitsyn jälkeen käännytään A-120:lle.

        Katso:
        www.viamichelin.com ja laita reittihauksi esim. Setroresk - Ivangorod

        Ajoin tien 3 päivää sitten ja sen on merkitty kadilta P35,..ihan hyvässä kunnossa. Kingisepin ohitustie on saanut uuden päällysteen joten kaupunkiin ei kannattane enään ajaa. Venäjän tullis jonotettiin 10 autoa mäessä 2 tuntia, johtuen Eestin rajatarkastus todella hidasta. Kyseisellä vauhdilla Vaalimaalla Suomeentuleva autojono olisi vuorokaudessa Säkkijärvellä;)


    • 16+3

      Kronstadista Malaja Izhoraan on ollut patotie & tunneli jo käytössä puolitoista vuotta, eli Siestarjoen läpi Gorskajaan ja sieltä kohti Kronstadia.

      Viime keväänä ajoin edellisen kerran Svetogorsk-Ivangorod välin. Tiet muuten ok paitsi Kingisepin rajonin puolelle tullessa noin 30 km kuopantekokoneella oli tietä monteutettu... Raja veti normaalisti ja alle tunnin olin Narvan puolella.

      • karvanarva

        Pientä kuoppaa kyllä löytyy kehätieltä Narvan rajalle, mut ei mitään ihmeeempiä!
        Raja veti tosi hyvin. Siin on sit nesteen asema vielä ennen rajaa mis on hyvä tankata.


      • 6+9
        karvanarva kirjoitti:

        Pientä kuoppaa kyllä löytyy kehätieltä Narvan rajalle, mut ei mitään ihmeeempiä!
        Raja veti tosi hyvin. Siin on sit nesteen asema vielä ennen rajaa mis on hyvä tankata.

        Hyvä kuulla että Kingisepin rajoinin puolelle tullessa on sitten saatu uutta asfalttia pintaan. Aikaisemmin tie oli enemmän kun karmea. Joku tasoylikäytäväkin oli muistaakseen sillä alueella.

        Voiskin käydä ruskaretkellä pytörähtämässä ennen ensilumia vaihteeks tuotakin kautta eestimaal.


    • sähköinen jontus

      Viron ja Venäjän välillä Narvassa on tämä järjestelmä ollut käytössä jo jonkin aikaa.

      Onko jollain kokemuksia asiasta Virossa?

      Miten hyvin aikataulu pitää?
      Onko järjestelmä maksullinen?
      Miten sitten asiat menevät, jos joku myöhästyy varaamastaan ajasta? Pitääkö hänen tilata uusi jonotusaika?

      Olisihan tuo helpotus varsinkin ruuhkaisina aikoina, jos tämä systeemi vaan toimi.

    • rauhaton

      Onko tässä Kronstadt-Narva-reitin osalta uusia kokemuksia. Polttelee hiukan lähteä sinne seikkailemaan.

    • Luomukarju

      Ajoin asuntoautollavaalimaa kronstsd iivangort tulli Vaalimaalla ihannepaino hyväkuntoinen jaksoi lapun leimata
      Gronstat patotien unelmien kuusuksistsinen moottori tie ja liikenne hyvääsitä jatku pitkälle sitten joku kilometri normi suomalaista kuoppatietä taas loppupää hyvää tietä nukkua voi missä vähän rekkojen seassa saa olla rauhassa tulleissa ei mitään lisä maksuja ja yllätyksen ivangordt saa nalvinta 21€ 3litran pullo
      Tulihan sieltä muutakin mutta nyt päänvaiva mihin ne kaikki laittaa
      Kokonaisuudessa Venäjällä tien 90% paremmassa kunnossa kuin meillä Virossa ja Latviassa sama tilanne
      Surkea suomen tilanne
      Kannustan ajelua venäjän kautta tullit ei ongelma ja se on mielenkiintoinen kari

      • Motoska

        Kesällä 2018 moottoripyörällä Imatra - Gronstat - Narva- Viron alue. Ei mitään ongelmia. Olis vaan pitänyt käydä Pietarinhovissa... Oli vähän hakemista Kronstadin jälkeisen Suomenlahden alikulun jälkeisissä risteyksissä...


      • Lyhyt_matka
        Motoska kirjoitti:

        Kesällä 2018 moottoripyörällä Imatra - Gronstat - Narva- Viron alue. Ei mitään ongelmia. Olis vaan pitänyt käydä Pietarinhovissa... Oli vähän hakemista Kronstadin jälkeisen Suomenlahden alikulun jälkeisissä risteyksissä...

        Pietarhoviin ei olisi ollut pitkä matka Kronstatin patotien päästä. Seuraavalla kerralla sitten?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      101
      1497
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1154
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      84
      1064
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      976
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      573
      942
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      877
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      872
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      19
      822
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      654
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      630
    Aihe