maastokartat tomtomiin

one 2nd edition

Muistan joskus lukeneeni ohjelmasta jonka sai tomtomiin (one second edition, miksei toki muutkin)ja tuohon ohjelmaan sai laitettua itse skannattuja karttoja kunhan kalibroi ne. Nyt tulikin mieleen saisiko vastaavaan tai samaan ohjelmaan (mikä ohjelma nyt olikaan) laitettua kansalaisen karttapaikan karttoja, kuten s60 puhelimissa tyyliin:

http://www.gps-waypoints.net/wiki/doku.php?id=gps:ohjeet_asennukseen_ja_karttojen_tekoon

Eli karttatiedsto ja kalibrointitiedosto itselläni olisi jo valmiina, mutta saako tomtomin ymmärtämään myös noita jotenkn, ja jos niin miten?

3

1565

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Snaut

TomTomin saa kyllä taitamaan maastosuunnistuksen perinteellisen käsigepsin tavoin. Silloin sitä voi käyttää esim. geokätkeilyyn tai sieniretkillä. Vaelluksiin laite ei kiinteän lyhytkestoisen akkunsa takia oikein sovellu.

Tällainen ohjelma on ainakin Offroad Navigator mutta se ei käsittääkseni osaa karttapohjia näyttää.

• muutaman sadan

metrin tarkkuudella tomtom mitä tahansa karttaa: map over lay on avainsana

• päästäkseen

pitäisi tietää projektiot ja sensemmoiset. Tietysti jos ottaa koordinaattipisteen ympäriltä pari neliöö, niin sitten on kohdallaan, mutta huono se on neliön kartalla suunnistaa, kun vähänkin yli kahden metrin matkalla joutuu kartalta ulos ja eksyy.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa

En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod
      Ikävä
      22
      5364
    2. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      26
      4557
    3. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      28
      2641
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      34
      2304
    5. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2058
    6. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      15
      1988
    7. En ole koskaan kokenut

Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka
      Ikävä
      19
      1627
    8. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      12
      1571
    9. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      21
      1327
    10. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      15
      1226
    Aihe