Luulisin, että tässä yhteydessä sillä tarkoitetaan tätä meidän länsimaista yhteiskuntaa, ja sitä miten se sitoo ihmiset koneistoonsa. On asuntolaina, duunia täytyy tehdä 8h päivässä 5 päivää viikossa, kerran vuodessa pääsee kuukaudeksi lomalle ja sekin aika pitäisi jotenkit tehokkaasti hyödyntää. Ehkä tämä Babylon juuri se "mielen vankila", josta Riku aina puhuu. Eli se että länsimainen ihminen jostain syystä uskoo, että hänen on annettava kaikki energiansa ja aikansa johonkin merkityksettömään ja abstraktiin työhönsä, jonkin ulkomaisen konsultaatioyrityksen talous- ja hallinnollisen osaston oheistamis-tuotteistamisvastaavan pestissä. Ja Babylonin vanki vielä uskoo, että hänen elämä ei ole täysipainoinen, jos ei anna tuota panosta yhteiskunnalle, ja jos ei palkallaan osta niitä tarpeettomia härpättimiä mitä Babylonin koneisto ihmisille suoltaa. Vesiskoottereita, mönkijöitä, lehtipuhaltimia, hampaiden valkaisuja, solarium-rusketusta, taulutelkkareita, minkkiturkkeja...
Siksi kahleet pitää murtaa ja lähteä meneen. Määrätä itse elämänsä suunta ja tahti. Realiteetti kuitenkin on se, että Babyloniin on aina palattava tavalla taikka toisella. On käytävä kouluja, jotta saa mieleisensä paikan tässä suuressa koneistossa. Tarjoaahan Babylonkin keinon päästä siitä vähäksi aikaa irti mm. vuorotteluvapaan muodossa. Siitäkin huolimatta olet sidottu noudattamaan tuon järjestelyn ehtoja. Toisaalta on kyllä aika naiivia pitää yhteiskuntaa vankilana. Me itsehän sen olemme tehneet meitä itseämme varten, ja Suomessa vieläpä homma toimii suhteellisen hyvin, kun vertaa muuhun maailmaan. Jokaisen oma asia sitten on, miten suhtautuu omaan työhönsä ja paikkaansa tässä Babylon pyörässä.
asiata elämästä ;:
3
70
Vastaukset
- -.-
Vittu mitä paskaa
- ghfhfyh
Tuota Babylon - koneistoa olen itsekkin miettinnyt, jossa me juoksemme. Itse olen madventures fani, ja Riku rantala fani varsinkin. Riku puhuu aina totta. Just tämä, miksi ihmiset tarvitsee näitä turhaa materiaa, millä ei tee yhtään mitään. Niihin syydetään 10 000e vuodessa. Aivan typerää touhua. Eikä se oravanpyörä ole aina harkkua, kyllä siitä kantsii ottaa välillä hatkat.
Babylon on julma, ja ahne joka tekee koneistojen pyörittäjistä orjia, työn orjia.
Vapauta itsesi orjuudesta, siis henkisestä orjuudesta. Emancipate yourself from mental slavery, none but ourselves can free ound minds - ratracenbvv
Tässä kotisivut ;
http://oravanpyora.fortunecity.com/ KANNATTAA LUKEA!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää
jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole192206Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä
ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi392085Belfastissa käynnissä kunnon persuilu
Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä301989Persujen kannatusromahdus tekee kesästä 2026 nautinnollisen
Satoi tai paistoi, niin Suomen kansalaisella on kuluvana kesänä syytä hymyyn. Niin upealta tuntuu persujen kannatusroma471396- 741336
Onko kaivattusi rohkeampi kuin sinä?
Vai oletko sinä rohkeampia? Mikä on rohkea teko, minkä sinä tai kaivattusi on tehnyt? Mitä siitä seurasi?46883Kaunein nimi
Mikä on mielestäsi kaunein miehen ja naisen nimi? Haluaisitko itse olla joku toisen niminen?56812Farmi-Amski ja Jucci Hellström - Sydämiä satelee - Onko tässä jotain enemmän?
Amskidamski Anne-Mari Tarkkio ja Jucci Hellström olivat samaan aikaan Farmi Suomi -realityssä. Nyt somessa on nähty mat8751- 52733
Rakastan sinua hiljaisuudessa
Rakastan sinua hiljaisuudessa. Olisit minun tai et, olen odottanut sinua vuosisatojen ajan. Ilman sinua sydämeni on yksi32708