Seroquel ja lihominen

huanopäivä

Hmm. ensimmäisen kerran kun aloitin seroquel lääkityksen niin lihoin n.10kg..
Olin silloin kyllä sairaalassa osastolla joten silloin tuli syötyä huomattavasti enemmän kuin kotona normaalisti.

Nyt lääke aloitettiin siis taas uudelleen ja pelkään lihomista.. Jos käyn jokapäivä lenkillä ja syön terveellisesti lihottaako lääke silti?

Miten seroquel sitten lihottaa? Lihottaako se vaikka en söisi mitään?

42

6578

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • aineenvaihduntaa.

      lisää ruokahalua ja kerää nestettä.....painonnousu on mainittu ihan pakkauksen ohjeessakin.

      Itsellä oli kuukauden 50 mg/iltaisin unettomuuten, kiitos ei enää koskaan moista ketiapiinia!

      • aloittaa

        eli tuomio lihoamisesta.

        Eli en syö enkä juo mitään niin ei liho eikä kerry nesteet.


      • Seroquel
        aloittaa kirjoitti:

        eli tuomio lihoamisesta.

        Eli en syö enkä juo mitään niin ei liho eikä kerry nesteet.

        Olisin päässyt yliopistolle laihdutustutkimukseen, mutta se että käytän Seroquelia esti koko homman. Aivan niin, tämä lääke kerää nestettä ja hidastaa aineenvaihduntaa vaikka muuten hyvä lääke on ollutkin. Toisaalta, ehkä mun kannattaa olla mieluummin ylipainoinen kuin mennä yhtä sekaisin kuin silloin ennen. Lääkäri ei Seroquelia halunnut vaihtaa kun se toimii niin hyvin.


      • huanopäivä
        Seroquel kirjoitti:

        Olisin päässyt yliopistolle laihdutustutkimukseen, mutta se että käytän Seroquelia esti koko homman. Aivan niin, tämä lääke kerää nestettä ja hidastaa aineenvaihduntaa vaikka muuten hyvä lääke on ollutkin. Toisaalta, ehkä mun kannattaa olla mieluummin ylipainoinen kuin mennä yhtä sekaisin kuin silloin ennen. Lääkäri ei Seroquelia halunnut vaihtaa kun se toimii niin hyvin.

        seroquel on toiminut loistavasti.. kysymys oli nyt siitä ,että jos lenkkeilen ja katson mitä pistän suuhuni niin lihoanko silti?


      • coffin
        huanopäivä kirjoitti:

        seroquel on toiminut loistavasti.. kysymys oli nyt siitä ,että jos lenkkeilen ja katson mitä pistän suuhuni niin lihoanko silti?

        katsoin että olit laittanut toisellekin palstalle viestin.........

        mutta lihot kyllä, juuri varmaankin tuon aineenvaihdunnan hidastamisen takia.en ole itse aiemmin ajatellut että lääke voi tuollakin tavalla vaikuttaa.mulla oli mirtatzapin ja vaikka söin vähän ja liikuin paljon kiloja tuli silti epäterveelle mielelle liikaa :((

        kaverillani, joka myös katsoo mitä syö ja liikkuu paljon, paino ei erityisemmin noussut mutta ei hän sitä putoamaankaan saanut (kaverillani oli siis hieman ylipainoa.)


      • coffin
        coffin kirjoitti:

        katsoin että olit laittanut toisellekin palstalle viestin.........

        mutta lihot kyllä, juuri varmaankin tuon aineenvaihdunnan hidastamisen takia.en ole itse aiemmin ajatellut että lääke voi tuollakin tavalla vaikuttaa.mulla oli mirtatzapin ja vaikka söin vähän ja liikuin paljon kiloja tuli silti epäterveelle mielelle liikaa :((

        kaverillani, joka myös katsoo mitä syö ja liikkuu paljon, paino ei erityisemmin noussut mutta ei hän sitä putoamaankaan saanut (kaverillani oli siis hieman ylipainoa.)

        vielä edelliseen. siis kaverillani oli oli juuri tuo seroquel.


      • käy niin että
        aloittaa kirjoitti:

        eli tuomio lihoamisesta.

        Eli en syö enkä juo mitään niin ei liho eikä kerry nesteet.

        kun, et syö etkä juo, et varmasti lihoa, koska kuolet!


      • jj
        käy niin että kirjoitti:

        kun, et syö etkä juo, et varmasti lihoa, koska kuolet!

        Näinhän siinä kävi 2.5


    • Pieni pyöreä

      Aloin 23-vuotiaana lihoa yhtäkkiä. 12 kiloa tuli 12 viikossa ja siinä vaiheessa hakeuduin terkkarille. Kuukautiset olivat jääneet pois ja raskautta tietysti epäiltiin ensin, sitten kilpirauhasen vajaatoimintaa, kortisolin liikatuotantoa ja vaikka mitä. Lääkitykset olivat tuolloin Seroquel 200-300 mg, Efexor, Lamictal ja Xanor. Koskaan ennen elämässäni minulla ei ollut ollut taipumusta lihomiseen eikä mikään aiempi lääkitys ollut vaikuttanut painoon. Zyprexaa kokeilin vähän aikaa ja se laukaisi ahmimiskohtauksia. Muiden sivuvaikutusten takia se ei sopinut ja päädyttiin Seroqueliin. Muutama vuosi sitten vielä LUULTIIN, ettei sillä ole vaikutusta painoon. Lihomiseeni tosiaan etsittiin syytä muualta paitsi lääkityksestä. Nousu ei jäänyt siihen 12 kiloon vaan lihoin seuraavan puolen vuoden aikana 10 kg lisää.

      Kuten aiemmat vastaajat sanoivat, lääkkeet vaikuttavat painonnousuun monella tavalla: elimistöön kertyy nestettä, ruokahalu lisääntyy, aineenvaihdunta hidastuu jne.

      • huanopäivä

        Mutta jos lenkkeilen ja liikun himosti niin lihon silti? Ja itsekuria ruuan suhteen löytyy.

        Kukaan ei ilmeisesti juuri tähän tiedä vastauta

        Olen siis syömishäiriöinen joten en halua lihoa koska se pahentaa vain tilannetta. Ja tiedän ,että ilman lääkitystä minun on mahdoton elää. MUTTA EN HALUA ELÄÄ JOS LIHOAN


      • niin että
        huanopäivä kirjoitti:

        Mutta jos lenkkeilen ja liikun himosti niin lihon silti? Ja itsekuria ruuan suhteen löytyy.

        Kukaan ei ilmeisesti juuri tähän tiedä vastauta

        Olen siis syömishäiriöinen joten en halua lihoa koska se pahentaa vain tilannetta. Ja tiedän ,että ilman lääkitystä minun on mahdoton elää. MUTTA EN HALUA ELÄÄ JOS LIHOAN

        lähes kaikki tiettyjä neuroleptejä käyttävät saavat jonkin verran sitä painoa lisää.
        Juuri edellä mainituista syistä. Mutta onhan muitakin kuin ketiapiini ja voi olla että sinulle se sopii...


      • huanopäivä
        niin että kirjoitti:

        lähes kaikki tiettyjä neuroleptejä käyttävät saavat jonkin verran sitä painoa lisää.
        Juuri edellä mainituista syistä. Mutta onhan muitakin kuin ketiapiini ja voi olla että sinulle se sopii...

        Ei kyllä mene mun jakeluun miksi silti lihoo vaikka lenkkeilisi ja liikkuisi muuten eikä syö mitään. Tuntuu vähän kyllä siltä ,että kaikki laittavat lihomisensa syyksi sen lääkkeen kun itse ei ole jaksanut liikkua ja possuttaa vaan ruokaa kun lääke kasvattaa ruokahalua. Kiitos hyvästi. (on tosiaan huanopäivä)


      • huanopäivä
        huanopäivä kirjoitti:

        Ei kyllä mene mun jakeluun miksi silti lihoo vaikka lenkkeilisi ja liikkuisi muuten eikä syö mitään. Tuntuu vähän kyllä siltä ,että kaikki laittavat lihomisensa syyksi sen lääkkeen kun itse ei ole jaksanut liikkua ja possuttaa vaan ruokaa kun lääke kasvattaa ruokahalua. Kiitos hyvästi. (on tosiaan huanopäivä)

        ..siis tähän ratkaisuun siksi koska ette puhu liikkumisesta ja syömisestä juuri mitään


      • Pieni pyöreä
        huanopäivä kirjoitti:

        Ei kyllä mene mun jakeluun miksi silti lihoo vaikka lenkkeilisi ja liikkuisi muuten eikä syö mitään. Tuntuu vähän kyllä siltä ,että kaikki laittavat lihomisensa syyksi sen lääkkeen kun itse ei ole jaksanut liikkua ja possuttaa vaan ruokaa kun lääke kasvattaa ruokahalua. Kiitos hyvästi. (on tosiaan huanopäivä)

        Siis kasvissyöjä olen ollut teini-ikäisestä lähtien eikä mitään ihmeellisiä kaloripommeja ruokavaliossa. Hyötyliikuntaa on aina ollut paljon, sekin vähentyi vasta ylipainon tultua koska polvinivelet rasittuvat helposti. Pidät minua possuna, kiitos vaan: haluaisitko teurastaa minut sähköllä?


      • coffin
        huanopäivä kirjoitti:

        Ei kyllä mene mun jakeluun miksi silti lihoo vaikka lenkkeilisi ja liikkuisi muuten eikä syö mitään. Tuntuu vähän kyllä siltä ,että kaikki laittavat lihomisensa syyksi sen lääkkeen kun itse ei ole jaksanut liikkua ja possuttaa vaan ruokaa kun lääke kasvattaa ruokahalua. Kiitos hyvästi. (on tosiaan huanopäivä)

        siis se lihominen johtuu aineenvaihdunnan hidastumisesta. vaikka kuinka liikkuisi.


      • prolong samanlainen
        huanopäivä kirjoitti:

        Mutta jos lenkkeilen ja liikun himosti niin lihon silti? Ja itsekuria ruuan suhteen löytyy.

        Kukaan ei ilmeisesti juuri tähän tiedä vastauta

        Olen siis syömishäiriöinen joten en halua lihoa koska se pahentaa vain tilannetta. Ja tiedän ,että ilman lääkitystä minun on mahdoton elää. MUTTA EN HALUA ELÄÄ JOS LIHOAN

        lääke kuin Seroquel, mutta parempi, uudempi ja kalliimpi valmiste. Sekin lihottaa, mutta max. 2 kg. Olen lihonut 1 kg sen lääkkeen ansiosta. Minulla oli ennen Leponex ja lihoin huimat 23 kilo! En tiedä edes miksi minulle määrättiin Leponexia. Kun käytin Leponexia minulla EI IKINÄ elämäni aikana ole ollut niin paha olo, vaikka olen ollut vakavasti masentunut ja yrittänyt itsemurhaa. Nyt kun aloitin Seroquel prolongin paino on onneksi laskenut 19 kiloa. Paino pysyy kurissa kun sitä tarkkailee usein, liikkuu ja syö normaalisti.


      • huanopäivä
        Pieni pyöreä kirjoitti:

        Siis kasvissyöjä olen ollut teini-ikäisestä lähtien eikä mitään ihmeellisiä kaloripommeja ruokavaliossa. Hyötyliikuntaa on aina ollut paljon, sekin vähentyi vasta ylipainon tultua koska polvinivelet rasittuvat helposti. Pidät minua possuna, kiitos vaan: haluaisitko teurastaa minut sähköllä?

        Sinulla on ollut pelkkää hyötyliikuntaa?

        Liikunnalla tässä tapauksessa tarkoitan 2 x 45-60min lenkki päivässä 4 kertaa viikossa pace (sali) ja ruokaa 400kcal


      • fumbling_jggy
        huanopäivä kirjoitti:

        Mutta jos lenkkeilen ja liikun himosti niin lihon silti? Ja itsekuria ruuan suhteen löytyy.

        Kukaan ei ilmeisesti juuri tähän tiedä vastauta

        Olen siis syömishäiriöinen joten en halua lihoa koska se pahentaa vain tilannetta. Ja tiedän ,että ilman lääkitystä minun on mahdoton elää. MUTTA EN HALUA ELÄÄ JOS LIHOAN

        Oon syöny useita lääkkeitä, joista monet sanoo että lihottaa, ite en oo lihoni mistään lääkkeestä. Kyllä kai ne voi nestettä kerätä ja lisätä ruokahalua, mutta ei ne sitä ruokaa sun suuhun laita!! Oon ite syöny puolisen vuotta tuota ja masennus vei ruokahalun eikä se oo vieläkää palautunu vaikka voin jo paremmin. Oon 3kk laihtunu yli 5kg. Että henk.koht. en ymmärrä että joku olis oikeesti lihonu 30kg vuodessa VAIN lääkkeen takia. Että jos liikkuu ja syö normaalisti, niin en usko että paino paljon nousee...ei sitä nestettäkään montaa kymmentä kiloa kerry eikä neste näytä samalta ku rehellinen lihavuus.


      • Mun .
        huanopäivä kirjoitti:

        Mutta jos lenkkeilen ja liikun himosti niin lihon silti? Ja itsekuria ruuan suhteen löytyy.

        Kukaan ei ilmeisesti juuri tähän tiedä vastauta

        Olen siis syömishäiriöinen joten en halua lihoa koska se pahentaa vain tilannetta. Ja tiedän ,että ilman lääkitystä minun on mahdoton elää. MUTTA EN HALUA ELÄÄ JOS LIHOAN

        Ystäväni oli Nutrilet -dieetillä ja laihtui 10kg. 800mg hänellä Seroquel prolongia.


    • Nimimerkki

      Eli depot-Seroquel vaikuttaa ainakin mun kohdalla hyvältä lääkkeeltä. Itselläni on 400 mg sitä Truxal 50 mg iltaisin. Tällä hetkellä Prolongin korvattavuus ("oikeilla" sv-numeroilla) on mielenkiintoinen, sillä 100 kpl ei kuulemma ole korvattava, mutta esim. 2x60 kpl on.

      Aiemmin, tavallisella Seroquelilla, söin vaikutuksen alettua iltaisin aivan valtavasti. Nyt olen käyttänyt Prolongia 2-3 kk, ja laihtunut 7 kg. Hyvin tervetullutta mulle, sillä mun BMI oli joulun aikaan vielä 47, nyt se on 45.

      Nyt se raivoisa iltanälkä on kutakuinkin poissa, tai sanotaan, että huomattavasti paremmin kontrollissa, ja tottakai pyrin myös aktiivisti pudottamaan painoa, koska mulla syytä todellakin siihen on.

      • huanopäivä

        En uskalla enää syödä tota seroquelia.. en vaan halua lihota en halua. Kyllä mä sitten neljäkymppisenä voin lihota lääkkeistä ,mutta nyt elän siis sairaana nuoruuteni mutta laihana.


      • Google tietää.
        huanopäivä kirjoitti:

        En uskalla enää syödä tota seroquelia.. en vaan halua lihota en halua. Kyllä mä sitten neljäkymppisenä voin lihota lääkkeistä ,mutta nyt elän siis sairaana nuoruuteni mutta laihana.

        Google haku >seroquel< 5.630.000 "osumaa".

        http://www.google.fi/search?hl=fi&q=seroquel&meta=&aq=f&oq=

        Haulla löytyy ilmeisetikin "osumien" runsaudesta päätellen maailmanlaajuista tietoa kysisetä tuotteesta

        Google haku > seroquel kokemuksia< 27.100 "osumaa".

        Linkki hakuun serequel kokemuksia.

        http://www.google.fi/search?hl=fi&q=seroquel kokemuksia&meta=

        Olettaisin hakutulosten määrän perusteella, että käyttäjillä on monenlaisia kokemuksia ko. tuotteesta.


    • mut jos syöt normaalisti

      niin painos säilyy.

    • Tyhmä pentu jota lekurit ku...

      Nää napit mitä lekurit sulle nykyään määrää on täyttä paskaa. Niistä kukaan ei tiedä miten ne suhun loppupeleissä alkaa vaikuttaan niitä vaan tyrkytetään joka helvetin lähtöön sen takia, että saadaan niistä uutta tietoa. Kun sä siellä pöpilässä käyt niin pyydä myös tutkimustulokset mukaasi. Itse en enää lääkkeitä käytä " mitä nyt pilvee polttelen silloin " tällöin. Elämä ilman lääkkeitä on AINA parempaa kuin niiden kanssa, varsinkin kun puhutaan psyykelääkkeistä. Vaikka olis paska olo niin ainakin pystyy ajatteleen, ja jos ei pysty ajatteleen, niin vetää sitten päänsä täyteen. Oli miten oli, kenenkään pää ei lääkkeillä parane, ei nyt eikä koskaan. Sama asia kuin laittaisit katkenneeseen jalkaan laastaria.

      • On vastuutonta suositella kaksisuuntaista sairastavalle lääkkeistä luopumista. Lääkkeettömänä ei pysty ajattelemaan järkevästi, eikä vastaamaan teoistaan, jotka voivat olla erittäin vahingollisia itselle ja muille.

        Hyvänä esimerkkinä lääkkeettömyydestä on oma viestisi, joka on selvästi vähintäänkin hypomaanisen provosoiva ja agressiivinen purkaus.


      • syö mitään
        bipolin kirjoitti:

        On vastuutonta suositella kaksisuuntaista sairastavalle lääkkeistä luopumista. Lääkkeettömänä ei pysty ajattelemaan järkevästi, eikä vastaamaan teoistaan, jotka voivat olla erittäin vahingollisia itselle ja muille.

        Hyvänä esimerkkinä lääkkeettömyydestä on oma viestisi, joka on selvästi vähintäänkin hypomaanisen provosoiva ja agressiivinen purkaus.

        mulle määrättyjä lääkkeitä, muutoin kuin ihan hätä tapauksessa, omasta puskasta saan sen verran luontais tuotetta, mitä elämääni tarvitsen.Nyt jo yli kolmen vuoden ajan toiminut ihan hyvin, joten miks tunkemaan "ylimääräisiä ja hyviä" kemikaaleja kehoonsa?


      • huanopäivä
        syö mitään kirjoitti:

        mulle määrättyjä lääkkeitä, muutoin kuin ihan hätä tapauksessa, omasta puskasta saan sen verran luontais tuotetta, mitä elämääni tarvitsen.Nyt jo yli kolmen vuoden ajan toiminut ihan hyvin, joten miks tunkemaan "ylimääräisiä ja hyviä" kemikaaleja kehoonsa?

        Lopetin nyt lääkkeet.. Tuli niin harhaisia olotiloja. En usko ,että seroquelista johtui mutta noista muista napeista kyllä. En halua elää niin että kokoajan pitää pelätä mikä on totta ja mikä ei... sertnalin oli tämän valmisteen nimi josta luulisin että tuli psykoottisia oireita..

        Kamalaa kun laitetaan yksin kotona napsimaan jotain uusia lääkkeitä eikä kukaan vahtimassa..


      • totta, kun yksin napostaa
        huanopäivä kirjoitti:

        Lopetin nyt lääkkeet.. Tuli niin harhaisia olotiloja. En usko ,että seroquelista johtui mutta noista muista napeista kyllä. En halua elää niin että kokoajan pitää pelätä mikä on totta ja mikä ei... sertnalin oli tämän valmisteen nimi josta luulisin että tuli psykoottisia oireita..

        Kamalaa kun laitetaan yksin kotona napsimaan jotain uusia lääkkeitä eikä kukaan vahtimassa..

        jos jonkinlaista mielen keventäjää, -tasaajaa, -rauhoittajaa ym, nii ei ihme ett rupee ahdistaa ja skitsottaa kun kaikkien vaikutus on mitä on... pois turhat lääkkeet, vain viina, terva ja sauna tilalle(ehken vähä kukkaa mukaan) sekä maalaisjärki..


    • LÄSKIÄ VAAN

      Nyt vasta siis minullekin selvisi tämä nopea lihominen! Alotin seroquelin syömisen n.2kk sitten ja olen jo lihonut 10kg!

      • Zeroq

        Itse olen lihonut 13kg 13 kuukauden aikana eli kilo per kuukausi. En ole ahminut ruokaa, vähentänyt liikkumista tms. Heti sen jälkeen kun mulle määrättiin Seroquelia olen siis alkanut paisumaan.
        Ei siinä mitään, mutta nyt on alkanut jo huolestuttamaan, kun sama tahti vaan jatkuu...
        Annosmäärällä ei ilmeisesti vaikutusta?

        Keväällä kyllä sitten stoppia koko lääkkeelle.Nyt on depressio helpottanut. Litohan on mun lääkityksestä se tärkein. Seroquel tuli tasapainottamaan Cipramilia, jottei maniaa laukaise.


    • kuolin

      2.5

      • murtunut.

        on kuollut 19v oli ikää unilääkkeitä,viinaa ,mielenterveyslääkkeitä,sulamatonta massaa mahassa........


    • ths70

      Kuten jo toiseen ketjuun vastasin, mutta lisätään nyt tähänkin:

      Terveydenhoitoalan ammattilaisena voin kertoa, että ketipinor/seroquel ei pelkästään lisää ruokahalua vaan hidastaa aineenvaihduntaa ja laihdutuksen (yrityksen) yhteydessä lyö kehon todella nopeasti ns. elimistön/aineenvaihdunnan säästöliekille, jolloin painon lasku on äärimmäisen hidasta.

      Jos painon kertyminen haittaa, niin silloin tätä lääkettä en suosittelisi. Muuten siinä on paljon hyviä puolia.

      Jos joku ihmettelee, miksi lääkärit eivät tätä sitten kerro yleensä niin ottaisitko itse lääkärin tarjoamaa lääkettä, jota hän mainostaisi: vaivaasi tämä auttaa, mutta paino tulee nousemaan käytön ajan. Veikkaan, että yli 90% ei ottaisi, jos se suoraan kerrottaisiin.

    • bipozpää2...

      pskapuhetta että lihottaisi automaattisesti. Ite oon syöny Seroquelia ensin vuosia 25-75mg iltasin ja iltasyömisestä huolimatta laihtunu aikusiän pienimpään painoon. Sit meni muutama vuos ilman lääkettä, lihoin raskauden aikana enkä saanu painoa pysyvästi pudotettua kun bipon ahdistus syötätti. Alotettiin uusiksi Seroquel, tällä kertaa Prolong ja annoksella 400mg. Nyt olen alotuksen jälkeen laihtunu 6kg kun syöminen on paremmin hallinnassa kun ei bipo puske niin hallitsematonta ahdistusta. Pudotettavaa on vielä 10 kiloa ja tahti on ihan ok, n. puoli kiloa viikossa.

      Jonkinlaista nesteturvotusta tuo lääke kyllä ylläpitää, mutta sen vaikutus painoon on kilon-kahden luokkaa ja mun kokemuksella Prolong ei syötätä läheskään niin pahasti kuin se tavis-Seroquel pieninä annoksina.

    • JK

      SE LIIHOTTAA

    • hyvästi ketipinor

      Lopetin ketiapiinin(ketipinorin) ja laihduin 7kg ilman että lisäsin liikuntaa tai olisin vähentänyt syömistä. En enää ikinä käytä tota unilääkkeenä vaikka toikin unen mut liikaa haittavaikutuksia niiku se suun kuivuminen.

      • doh

        Ei se ole mikään unilääke vaan neurolepti (engl. chemical lobotomizer).


    • nooooh

      Totta varmaan noi että kerää nestettä ja et aineenvaihdunta hidastuu, mut ei seroquel automaattisesti lihota. itellä aloitettiin juuri ja se ajaa kyllä muuten hyvin tehtävänsä eli jeesaa oloa huomattavasti. olanzapin oli alle viikon ja se on kyllä pahempi "lihottajalääke", tuli just näitä ahmimiskohtauksia hyi. mutta joutuu vaan OIKEASTI tekemään mielessä sen eteen duunia ehkä enemmän, ettei liho. siis pysyy kovana mielitekojen suhteen, syö terveellisesti ja nousee sohvalta ylös liikkumaan(esim.tanssimaan niin että hikeä pukkaa=)

    • bip

      Moi! Ei ne lääkkeet lihota , jos syöt niukasti. Ite oon laihtun aina sairaalaressulla, vaikka lääkettä mennyt isoja määriä. Mulla oli seroquel prolong ja olanzapin. Nyt oon pelkällä olanzapinilla ja syön n.1200 kcal päivä niin laihdun. Jos tarkkailet syömisiä, niin et liho. Laske kalorit.

    • huohh1

      Miksi edes syötte lääkkeitä? Miten olette joskus aikaisemmin pärjännyt ilman mitään lääkkeitä?

      Ja mielenkiinnosta ja suuttumuksesta kysyn, itse en tuota paskaa suuhuni laittaisi mistään hinnasta. Kerran päässyt eroon bentsoista ja masennuslääkkeistä, voin tuhannesti paremmin kun ilman mitään myrkkyjä. Vierotus toki oli paha "mä en selvinnyt ilman" - niin itsekin tunsin aluksi. Kaikki ylimääräinen mitä tunget kehoon ei sinne kuulu.

      Onnea ja menestystä tiellenne, toivottavasti olette (teko) onnellisia.

      • bip

        Jos psykoosi pysyy poissa syömällä neurolepteja, niin etkö muka itse söisi?? Psykoosi on tuskallinen helvetti, josta kärsii itsensä lisäksi koko perhe (mahdolliset lapset, puoliso, vanhemmat). Ei näitä lääkkeitä kukaan huvikseen napsi. Jos ei ole sairastanut psykoosia, ei pysty asettumaan sairastuneen asemaan.


    • hyshyshiljaa

      Psykoosi voi johtua kilpirauhasen vajiksesta

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      2
      14851
    2. Aimee Dvorak

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 💋 ­­N­­­y­­­m­­f­o­m­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl02740429#AimeeDvorak 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋
      0
      3059
    3. Molly Graham

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 😍 ­­N­­­y­­m­­­f­­­o­­m­­a­a­n­i -> https://x18.fun/girl02277975#MollyGraham 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️
      Puhelimet
      0
      3055
    4. Rachelle Reynolds

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 🔞 ­N­­­y­­m­f­­­o­­m­­­a­­a­n­i -> https://x18.fun/girl03175674#RachelleReynolds 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Etelä-Savo
      0
      3055
    5. Pamela Orr

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 🍒 ­­­N­y­­m­f­­o­­­m­a­­­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl06055581#PamelaOrr 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞
      Star Wars
      0
      3054
    6. Lakeisha Coleman

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 💋 ­­N­y­­­m­f­­o­­m­a­­­a­n­­i -> https://x18.fun/girl08105348#LakeishaColeman 🔞💋❤️💋❤️💋🔞
      Synnytys
      0
      3050
    7. Stephanie Love

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 ❤️ ­­N­y­­­m­f­­o­­m­­­a­a­­n­­­i -> https://x18.fun/girl01692207#StephanieLove 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Lappi
      0
      3046
    8. Becky Steele

      🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑 💋 ­­N­y­­­m­­f­­­o­­­m­­a­a­­­n­­i -> https://x18.fun/girl05250014#BeckySteele 🔞❤️💋❤️
      Arkkitehtuuri
      0
      3045
    9. Allison Queen

      🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒 ❤️ ­N­­­y­m­­­f­­­o­­m­a­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl07854217#AllisonQueen 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞
      Vedonlyönti
      0
      3044
    10. Nancy Taylor

      😍😍😍😋😋😋😋😍😍😍 ❤️ ­­­N­­­y­m­­­f­o­m­­­a­­­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl01560856#NancyTaylor 🔞💋❤️💋❤️💋
      Kauris
      0
      3044
    Aihe