Työpaikan avaimet hukassa

Onneton tunari

Tämä on ihan väärä paikka tälle, mutta kysynpä kuitenkin.

Onko kukaan koskaan hukannut työpaikan avaimia? Mitä siitä seurasi? Jouduitteko korvaamaan jotain? Korvaako vakuutus?

18

13787

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tyytyväisempi

      kun rehellisesti kerrot mitä tapahtunut. Ehtii nimittäin tehdä lukoille jotain ennenkuin ikävämpää sattuu. Tuskinpa joudut maksamaan mitään. Tippuihan ne avaimet omasi kun olit eilen pyöräilemässä:)

      • nadja11

        missä päin suomessa avaimet on hukkassa


    • mut kerronvv

      hukannut olen- ja kauhea syyllisyys, ja pomo uhkaili ,e ttä joudun korvaan lukot. Kunne sain tietää ,e ttä tätä varten on aina VAKUUTUS.

      • AMK-harjoittelija

        Kiitos tiedosta!

        Juuri äsken hävitin harjoittelupaikkani avaimet; Käänsin ympäri koko kämppäni, etsin avaimia kissojen ja koirien kanssa plus soitin läpi kävelyreittini etapit. Mitään ei löytyny ja nyt on järkyttävä paniikki! Avaimia ei yksinkertaisesti löydy mistään. Korvaako vakuutus tosiaan AINA hävinneet avaimet? Joudunko maksamaan mitään ja jos joudun, voin kyllä maksaa avaimien uudelleen teetätyksen? Opin tästä tapauksesta ainakin sen että hankin ketjun avaimiini ja sidon ketjun vaikka kaulaani kunhan ne pysyvät tallessa.

        PS. Olen pahimmassa hädässä mitä olen koskaan kohdannut. Lisätetona se että olen harjoittelussa eräässä kaupunginteatterissa, jos se merkitsee mitään.


      • :::
        AMK-harjoittelija kirjoitti:

        Kiitos tiedosta!

        Juuri äsken hävitin harjoittelupaikkani avaimet; Käänsin ympäri koko kämppäni, etsin avaimia kissojen ja koirien kanssa plus soitin läpi kävelyreittini etapit. Mitään ei löytyny ja nyt on järkyttävä paniikki! Avaimia ei yksinkertaisesti löydy mistään. Korvaako vakuutus tosiaan AINA hävinneet avaimet? Joudunko maksamaan mitään ja jos joudun, voin kyllä maksaa avaimien uudelleen teetätyksen? Opin tästä tapauksesta ainakin sen että hankin ketjun avaimiini ja sidon ketjun vaikka kaulaani kunhan ne pysyvät tallessa.

        PS. Olen pahimmassa hädässä mitä olen koskaan kohdannut. Lisätetona se että olen harjoittelussa eräässä kaupunginteatterissa, jos se merkitsee mitään.

        tuon kokoisella organisaatiolla aina tuollaisia tapauksia varten. Elä huoli, samantien kerrot vaan mitä on sattunut, niin homma luistaa.


    • aseattgewgt

      oon kupungilla työharjoittelussa ja siellä on sellaset elektroniset/magneettiset avaimet.
      vaikuttaako se asiaan että on työharjoittelussa entä se millainen avain on kyseessä ?

      • 28

        Elektroniset avaimet on helppo juttu. Järjestelmää ohjaa tietokone. Kadonneet avaimet yksinkertaisesti poistetaan tietokannasta, jolloin ne eivät enää toimi. Lukkoja ei siis tarvitse vaihtaa.

        Joka tapauksessa säännöt menee niin, että kaikki vahingot ja katoamiset ovat työnantajan riskejä. Vahingonkorvausvastuu edellyttää käytännössä tahallisuuutta (teoriassa törkeää huolimattomuutta). Eli jos avaimet sattuvat tippumaan vaikka koskeen, niin vahinko jää työnantajan vastuulle. Jos ne heittää sinne tahallaan, niin sitten joutuu korvaamaan.


    • Ruuvin syöjä

      Siis annetaanko työharjoittelijalle muka firman avaimet ?
      Olen ollut työharjoittelussa useammassa paikassa ja koskaan ei minulle ole avaimia annettu.
      Tuleeko muka työharjoitteljia työpaikalle ennenkuin vakituiset työntekijät, kun eihän työharjoittelija saa edes mitään palkkaa.
      Ei niin aktiivinen työharjoittelija saa olla.
      Eihän moni vakituinen työntekijäkään saa työpaikan avaimia, vaan firman ovi on jo auki, kun työntekijät tulee töihin.

      Mulle sattu kerran kauan sitten moka, kun työpaikan avaimet oli laitettu kerran postilaatikoon.
      No rehellisenä minä siten laitoin ne avaimet siihen pomon pöydälle, kun ajattelin, että joku saattaa löytää ne avaimet sieltä postilaatikosta.
      Pomo ei niitä avaimia ollut sitten löytänytkään ja seuraavana aamuna oli ovet lukossa ja ihmeteltiin, että missä avaimet ovat.
      Pomo oli tietenkin jättänyt ne avaimet sinne laatikkoon, että jos joku tulee ennen työpaikalle, niin ei tarvi odottaa pomoa.
      En minä uskaltanut asiasta mitään puhua, kun hirvitti koko soppa.

      • Eräs harjoittelija

        Minä olen myös harjoittelijana kultturialalla. Minulle on annettu firman avain haltuun monta kertaa. Ainakin yhden kerran avain on ollut yön yli minulla. Pyydettiin seuraavana aamuna avaamaan ovi asiakkaille, koska vakituinen työntekijä tuli työkiireensä vuoksi muutaman minuutin myöhässä. Avaimen antaminen on suuri luottamuksen osoitus työnantajalta. Olisihan se kiva jos työpaikan avain olisi pysyvästi mukana. Eräänä kovana pakkasaamuna (- 25 ° C)ei näkynyt ketään ja työpaikan ovi oli kiinni. Minulle ei kulkenut tieto siitä, että työ alkaa n 20 minuuttia myöhemmin. Avaimilla olisi päässyt sisälle lämpimään.


    • gshyesh

      löytyivät onneksi : )
      ja ei ei. avaimet vaan mahdollistavat reitin niillä kaikilla "työntekijöiden reiteillä" kun siellä on kaikki varastot ja pukkarit sun muut mihin ei toivota ulkopuolisia.
      eihän tietenkään isommat paikat jaa yleensä näin suurta vastuuta oven varsinaisista avaamisista kun siinähän on miljoonia asioita mitä sen lisäksi tulisi tehdä.
      mutta annetaanhan työharjoittelijoille pienemmissä paikoissa riippuen tilanteesta avaimia milloin mihinkin.
      olin vapaaehtoisena pikkuputiikilla kerran töissä, niin kyllä silloin uskallettin jättää mulle avain kassalta ja kaupan avaus ja sulku oli vastuullani vaikken työnantajaa edes kauaa tuntenutkaan. mutta ihmiset oli hyviä, homma ei ollut kovinkaan vaikea eikä muutenkaan.
      joten riippunee kai tilanteesta tämä.
      joka tapauksessa asioistahan on hyvä keskustella työnantajan ja tekijän ettei jää epäselvyyksiä just näistä avainvastuista

      • _nuoriapulainen_

        Luojan kiitos! Tuo vakuutus pelasti päiväni olen nuori ja teen jouluapulais hommia. Meillä oli muutto ja uusi sekä vanha talo tutkittu mitään ei ole löytyny! Pelottaa kertoa pomolle!


    • TUNARIT!

      Jokainen tumpelo, joka onnistuu hävittämään työpaikkansa avaimet, tulisi estää pääsy työelämään loppuiäksi ja ohjata jatkossa pelkästään kuntouttavaan työtoimintaan. Siis voi hyvää päivää! Melkein sama kuin kadottaisi oman lapsensa! Törkeää huolimattomuutta kaikin puolin.

      • sekoboltzo

        Jos on kämppä ihan vitun sekaisin ja itsekin ihan vitun sekaisin, niin ei sille vain voi mitään jos työpaikan avaimet katoaa. Pitäisi nyt kapitalisti kyykyttäjänkin ymmärtää, että ihmisiähän tässä ollaan vaan kaikki, hei!

        T. Tehtaalla ollut


      • Anonyymi

        Haista vittu. Jokainen erehtyy.


    • Pelipoikaboy

      Minun mielestäni se on sen vastuulla joka on ne antanut esim näissä tapauksissa työnantaja joka olettaa että työntekijään voi luottaa ja joka huolehtii niistä. Tosin pomo tai muu kauan työtä tehnytkin voi ne hukata. Varastaminen on sitten eri juttu.

    • Anonyymi

      Tai sitten työpaikan lukot on vaihdettu. Silloin se oma "firman avain" ei tietenkään lukkoa auki saa.

    • Anonyymi

      Juuri oli juttu PAMissa. Ensimmäinen kerta katsotaan läpi sormien mutta toista ei. Näin lyhyesti.

    • Anonyymi

      Avaimet ei katoa, kun pitää niistä huolen. Jos joku elektroninen juttu mihin on kortti, niin kotelo joka on kaulassa paidan alla- kunhan ei suihkuun mukana vie, tai saunaan ja uimaan.
      Fyysiset avaimet on helppo pitää hyvässä nauhassa, kaulassa.
      Itsellä on työpaikan avaimenkin narussa myös kotiavain: aivan sama kumman otan mukaan vapaalla, kotiin pääsen. Mutta vain toisessa on työpaikan avain. Avaimia en ole mitenkään merkinnyt. Nauhat ovat eri väriset, että tiedän etten työaamuna ota väärää, kaulaan vaan sen missä on työpaikan avain.
      EIkös se ole työpaikkakohtaista, onko vastuuvakuutus?
      Huolellisuusvelvoitteen rikkomisesta jos kyse, aina joutuu itse korvaamaan aiheutuneet kulut.
      Määrätyissä ympyröissä lukot pitää sarjoittaa uudelleen. Se on kalliimpaa kuin minkään yhden avaimen teettäminen.
      Jos avain on kateissa, ekana muistella rauhassa, milloin käytti viimeksi. Ja mihinkähän laittoi sen jälkeen.
      Että oliko päällä joku tietty takki jonka taskuun sujahti? Tai tietty kassi mukana jonne.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      1
      14846
    2. Aimee Dvorak

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 💋 ­­N­­­y­­­m­­f­o­m­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl02740429#AimeeDvorak 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋
      0
      3049
    3. Stephanie Love

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 ❤️ ­­N­y­­­m­f­­o­­m­­­a­a­­n­­­i -> https://x18.fun/girl01692207#StephanieLove 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Lappi
      0
      3046
    4. Molly Graham

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 😍 ­­N­­­y­­m­­­f­­­o­­m­­a­a­n­i -> https://x18.fun/girl02277975#MollyGraham 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️
      Puhelimet
      0
      3045
    5. Rachelle Reynolds

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 🔞 ­N­­­y­­m­f­­­o­­m­­­a­­a­n­i -> https://x18.fun/girl03175674#RachelleReynolds 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Etelä-Savo
      0
      3045
    6. Becky Steele

      🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑 💋 ­­N­y­­­m­­f­­­o­­­m­­a­a­­­n­­i -> https://x18.fun/girl05250014#BeckySteele 🔞❤️💋❤️
      Arkkitehtuuri
      0
      3045
    7. Allison Queen

      🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒 ❤️ ­N­­­y­m­­­f­­­o­­m­a­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl07854217#AllisonQueen 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞
      Vedonlyönti
      0
      3044
    8. Pamela Orr

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 🍒 ­­­N­y­­m­f­­o­­­m­a­­­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl06055581#PamelaOrr 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞
      Star Wars
      0
      3044
    9. Lakeisha Coleman

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 💋 ­­N­y­­­m­f­­o­­m­a­­­a­n­­i -> https://x18.fun/girl08105348#LakeishaColeman 🔞💋❤️💋❤️💋🔞
      Synnytys
      0
      3040
    10. Jennifer Mitchell

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 🔞 ­­N­y­­m­­­f­o­­m­­­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl08490246#JenniferMitchell 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Joensuu
      0
      3039
    Aihe