Koeajo, uusin

TM...

Avensis 2.0 Wagon Multidrive.

Plussaa
-Kolariturvallisuus
-Ajovalot
-Melutaso

Miinusta
-Matala tavaratila
-Jousituksen pintakovuus.

Kulutus,
Koeajon aikana keskimäärin, 7.8
Moottoritie 112km/h keskinopeudella, 7.9
Suorahko kestotie 84km/h keskinopeudella 6.2

0-100 11.3s.

56

6288

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • DocMc

      Saman totesin minäkin, ettei uusi Avensis maantieajossa ollut kärkipäätä, valitettavasti. Jousitus on sen heikoin lenkki. Mutta se on aivan sama kuin Hondassa tai Mazdassa. Muuten kyllä oli kelpo peli ja hyvän näköinen.

      • helpottaako aikanaan

        Helpottuuko tämä jousituksen pintakovuus auton vanhennuttua vai tottuuko siihen aikanaan? Itse olen pari kertaa ostanut tällaisen auton, joissa piirre kieltämättä alkuun ärsytti, mutta parin vuoden päästä asiaa ei enää huomannut. Uutena auto täydellä kuormalla tuntui kyllä paljon miellyttävämmältä.


    • TM.,.,.

      Tuon koeajon mukaan uusi avensis on hyvä auto. En ymmärrä millään miksi yksi väitti että uusi avensis on floppi. Avensis on aina ollut hyvä auto tavalliselle suomalaiselle suomeen. Onko toyotan parjaajat katkeria merkille jostain syystä?

      • masa-35

        ei kyllä ollut avensis mun makuun tuli semmonen joskus ostettua mutta en kauaa sillä viitsiny ajaa paljon vikaa ja huono ajaa tosin jotain positiivistakin kyllä sain samanverran myydessä mitä maksoin ostaessa elikkäs tappiolle ei siinä jääny


    • renkaat

      tekee auton mutta monessako uudessa Avessa on oikeasti Misukat???

    • onkin..

      huippu auto. Kestävältä tekniikaltaan kuin ulkonäöltään. Todella saavutus Tojollta. Ainoastaan vähän arvelutta Ranskalaisuus mutta eiköhän Japskit pitänne laadun korkealla.

      • sinulla paljon

        oma kohtaisia ajokokemuksia? Kestävä tekniikka ilmaisee itsensä vasta muutaman vuoden päästä keskiverto autoilijoilla. Vai meinaako että "Todella saavutus Tojollta" pelkkää vit...


      • siis suunnittelussa

        Onhan Avensis Ranskassa suunniteltu, mutta valmistusmaa on Englanti, kuten Avensiksella on aina ollut.

        Komponenteista osa on toki ranskalaisia, mutta niin taitaa olla jokaisessa Euroopassa valmistetussa autossa, merkistä ja kokoonpanomaasta riippumatta.

        Se oikeasti rranskalaisvalmisteinen Toyota on Yaris.


    • yli 150hv

      autoksi...Minne nuo kaikki hevoset häviävät?

      • Hevoset,.

        Ovat vielä varsoja.


      • Rutiini
        Hevoset,. kirjoitti:

        Ovat vielä varsoja.

        Ave on sivusta katsottuna hyvännäköinen.Muutenkin huippu kärry olen testannut tätä uutta 3tuhattakm.vanhempia satojatuhansiakm.Tavatatila ei sentistä kiinni.Hevosvoimat riittävät.Ykkös pirssi.


      • jos laittaa

      • vaihtoehto anjovikselle

      • noita halvempia
        vaihtoehto anjovikselle kirjoitti:

        No, ei oo kieltämättä farkku, mutta 500 l takapaksi kuitenkin, hintaa 20 k€ vähemmän, moottorissa enemmän vääntöä ja kiihtyvyys alta 10 s

        http://www.automerkit.fi/uutuudet/autoesittely/mallitiedot/yhteenveto/haku/2009/fiat/linea/14-120-t-jet-turbo-sedan2086800.html

        autoja löytyy varmastikin useita, mutta onko mielestäsi fiat jollain tapaa verrannollinen avensikseen? Ostapa sitten se Fiat, niin saat rauhan. Avensis on kylläkin hieman eri kokoluokkaa kuin tuo corollan kokoinen fiat.
        Samaisesta kokoluokasta löytyy varmaan muitakin hyviä corollan korvikkeita, mutta ei avelle.
        Hieman järkeä tähän touhuun. Avensiksen ostajakunnalle ei taida Fiat tulla ihan heti mieleen!!! Vai voisitko kuvitella Tuon Fiatin esim. taksitolpalla?????


      • vaihtoehto...

      • Ford
        noita halvempia kirjoitti:

        autoja löytyy varmastikin useita, mutta onko mielestäsi fiat jollain tapaa verrannollinen avensikseen? Ostapa sitten se Fiat, niin saat rauhan. Avensis on kylläkin hieman eri kokoluokkaa kuin tuo corollan kokoinen fiat.
        Samaisesta kokoluokasta löytyy varmaan muitakin hyviä corollan korvikkeita, mutta ei avelle.
        Hieman järkeä tähän touhuun. Avensiksen ostajakunnalle ei taida Fiat tulla ihan heti mieleen!!! Vai voisitko kuvitella Tuon Fiatin esim. taksitolpalla?????

        Jos taksi on Avensis, kävelen mieluummin. Naurettavaa pelleilyä lähteä pikkuautolla taksihommiin. Takseja: BMW 5-7, MB E-S, Audia A6-A8 ja sitten erilaisia tila-autoja. Ainoa taksikelpoinen Toyota on Hiace. Piste.


      • Ambiente farkku
        vaihtoehto... kirjoitti:

        Farmari, automaattivaihteisto, vähäpäästöinen turbomoottori, parempi suorituskyky ja kuluttaa vähemmän, tilat suht samat, säästö 15 000e.

        Kuka arvaa mikä on kyseessä?

        ????


      • fiatin
        Ford kirjoitti:

        Jos taksi on Avensis, kävelen mieluummin. Naurettavaa pelleilyä lähteä pikkuautolla taksihommiin. Takseja: BMW 5-7, MB E-S, Audia A6-A8 ja sitten erilaisia tila-autoja. Ainoa taksikelpoinen Toyota on Hiace. Piste.

        kyytiin menisit mukisematta??? Kyllä on kummallista kansaa. Nuo ovat juuri niitä ennakkoasenteita. Mieluummin kävelisit?!? Taidat olla jalkamies muutenkin. Mene Vauva lehden palstoille marisemaan, autoista et näemmä tiedä mitään, KERSA!


      • kelpaa taksiksi
        noita halvempia kirjoitti:

        autoja löytyy varmastikin useita, mutta onko mielestäsi fiat jollain tapaa verrannollinen avensikseen? Ostapa sitten se Fiat, niin saat rauhan. Avensis on kylläkin hieman eri kokoluokkaa kuin tuo corollan kokoinen fiat.
        Samaisesta kokoluokasta löytyy varmaan muitakin hyviä corollan korvikkeita, mutta ei avelle.
        Hieman järkeä tähän touhuun. Avensiksen ostajakunnalle ei taida Fiat tulla ihan heti mieleen!!! Vai voisitko kuvitella Tuon Fiatin esim. taksitolpalla?????

        > Vai voisitko kuvitella Tuon Fiatin esim. taksitolpalla?????

        No, onhan sitä tullut nähtyä joku ihan pikkukinnerikin, siis Yariksen kokoluokkaa - taisi olla Mazda merkiltään. Oli kyllä jonkinmoinen markkinointitempaus 90-luvulla.

        Tuohon ei koskaan tullun kyytiin osuttua ja toistaiseksi karmein kokemus on ollut VW Touran = sisältä epäsiisti ja hirveän meluisa -pönttö. Pakettiautoissakin on saanut viihtyisämpää kyytiä...

        Mutta kunnon vaihtoehtoja etsittäessä näkyisi tuohon taksikäyttöönkin löytyvän helposti parempiakin vaihtoehtoja, jos siis uskaltaa ottaa tojolasit pois silmiltä. Esim. Croma.

        http://www.turunsanomat.fi/erikoissivut/?ts=1,3:2031:0:0,4:103:0:0:0;4:104:0:0:0;4:110:0:0:0;4:111:0:0:0;4:108:279:1:2009-03-09,104:108:597903,1:0:0:0:0:0:


      • xxkkzz
        kelpaa taksiksi kirjoitti:

        > Vai voisitko kuvitella Tuon Fiatin esim. taksitolpalla?????

        No, onhan sitä tullut nähtyä joku ihan pikkukinnerikin, siis Yariksen kokoluokkaa - taisi olla Mazda merkiltään. Oli kyllä jonkinmoinen markkinointitempaus 90-luvulla.

        Tuohon ei koskaan tullun kyytiin osuttua ja toistaiseksi karmein kokemus on ollut VW Touran = sisältä epäsiisti ja hirveän meluisa -pönttö. Pakettiautoissakin on saanut viihtyisämpää kyytiä...

        Mutta kunnon vaihtoehtoja etsittäessä näkyisi tuohon taksikäyttöönkin löytyvän helposti parempiakin vaihtoehtoja, jos siis uskaltaa ottaa tojolasit pois silmiltä. Esim. Croma.

        http://www.turunsanomat.fi/erikoissivut/?ts=1,3:2031:0:0,4:103:0:0:0;4:104:0:0:0;4:110:0:0:0;4:111:0:0:0;4:108:279:1:2009-03-09,104:108:597903,1:0:0:0:0:0:

        Vai croma parempi taksina kuin avensis...luulisi että taksiyrittäjät vertailevat eri merkkejä ja valitsevat kokonaisuutena parhaan vaihtoehdon itselleen. Joku ostaa mesen, toinen volvon ja kolmas tojon. Yhden croman olen nähnyt taksina.Tiloiltaan ja ominaisuuksiltaan varmaan sopiva mutta jostain syystä erittäin harvinainen taksina. Ja jos totta puhutaan, jos itse olisin taksiyrittäjä, en työkaluksi haluaisi italialaista autoa!


      • AE111

        Puolentoista tonnin painoisessa autossa 150 kaakkia ei ole paljon, jos kulkua haluaa. Eri asia tietty (kuvitteellinen)turbodieseli, jossa on hirmuinen vääntö, joka kuitenkin lakkaa ajoissa niin, että huipputehot jää 150hv:hen. Laskeskele huviksesi teho/paino-suhteita nykyisistä ja vanhoista autoista.


    • malliko?

      ei kai nyt kukaan osta alle 40 keuron Avea?

      • kuin...

        nuorison suusta...

        minä ostin


      • kukaan maksa

        moisesta tekeleestä yli 40000 euroa.


    • tavaratila

      miten se voi olla matala kun on niin retvakka luukku

    • nipponisti

      vaikutaa tuo kulutus aika suurelta, vai kuvittelenko vaan?

      • P.Alikka

        Edellisessä TM:ssä oli manuaalivaihteinen Octavia 122 hp TSI koneella ja sen kulutukset olivat n. litran pienempiä kauttaaltaan (keskinopeus kaupunkiajossa sama 39 km/h). Tosin Octavian kohdalla ei mainittu koeajon keskimääräistä kulutusta. Mutta ei tuo Ave nyt mielestäni ihan kauhea "juoppo" ollut. Keskikulutus 7,8 ja tuo lukuhan sisältää suorituskykykokeet, joten uskon, että todellinen kulutus on hyvin lähellä ilmoitettua 7,0 litraa. Käyttäjät sitten tuon vahvistakoon kun on pidemmältä ajalta kulutustietoa.


      • ddjdjdd
        P.Alikka kirjoitti:

        Edellisessä TM:ssä oli manuaalivaihteinen Octavia 122 hp TSI koneella ja sen kulutukset olivat n. litran pienempiä kauttaaltaan (keskinopeus kaupunkiajossa sama 39 km/h). Tosin Octavian kohdalla ei mainittu koeajon keskimääräistä kulutusta. Mutta ei tuo Ave nyt mielestäni ihan kauhea "juoppo" ollut. Keskikulutus 7,8 ja tuo lukuhan sisältää suorituskykykokeet, joten uskon, että todellinen kulutus on hyvin lähellä ilmoitettua 7,0 litraa. Käyttäjät sitten tuon vahvistakoon kun on pidemmältä ajalta kulutustietoa.

        Ocu on samaa kokoluokkaa corollan kanssa joten pakostakin se kuluttaa vähemmän.

        Mitä tulee koneen kestävyyteen, kumpihan lienee kestävämpi, turboahdettu 1.4 vai vapaasti hengittävä 2.0 litrainen?! On mielenkiintoista nähdä kun VAG:n pikkuturboilla ajettu 200 tkm, miten on paikat kestäneet.


      • P.Alikka
        ddjdjdd kirjoitti:

        Ocu on samaa kokoluokkaa corollan kanssa joten pakostakin se kuluttaa vähemmän.

        Mitä tulee koneen kestävyyteen, kumpihan lienee kestävämpi, turboahdettu 1.4 vai vapaasti hengittävä 2.0 litrainen?! On mielenkiintoista nähdä kun VAG:n pikkuturboilla ajettu 200 tkm, miten on paikat kestäneet.

        Ocun kohdalla tuo kokoluokka ei oikeasti ole ihan niin yksinkertainen määrittää. Takatilat Ocussa on Avea pienemmät, mutta edessä on ihan mukavasti tilaa ja se kuuluisa takakontti onkin sitten samaa luokkaa. Kulutukseen vaikuttaa tuo auton massa ja siinä kohdin en ulkoa muista onko uusi Ave ja Ocu kuinka lähellä toisiaan.

        Moottorien kestävyydestäkään on turha vielä kauheasti spekuloida, oman Aven 2,0 litrainen moottori on hyvin palvellut ~175tkm (ei öljyvuotoja, ei merkittävää öljynkulutusta 15tkm vaihtovälillä, tehot tallella yms.) Mutta Avessakin on uusi moottori ja sen kestosta ei kenelläkään vielä ole tietoa, kokemukset edellisestä on toki hyvät. TSI:n kestävyyteen en ota kantaa kun ei moisesta ole mitään kokemusta.


      • Ford
        P.Alikka kirjoitti:

        Ocun kohdalla tuo kokoluokka ei oikeasti ole ihan niin yksinkertainen määrittää. Takatilat Ocussa on Avea pienemmät, mutta edessä on ihan mukavasti tilaa ja se kuuluisa takakontti onkin sitten samaa luokkaa. Kulutukseen vaikuttaa tuo auton massa ja siinä kohdin en ulkoa muista onko uusi Ave ja Ocu kuinka lähellä toisiaan.

        Moottorien kestävyydestäkään on turha vielä kauheasti spekuloida, oman Aven 2,0 litrainen moottori on hyvin palvellut ~175tkm (ei öljyvuotoja, ei merkittävää öljynkulutusta 15tkm vaihtovälillä, tehot tallella yms.) Mutta Avessakin on uusi moottori ja sen kestosta ei kenelläkään vielä ole tietoa, kokemukset edellisestä on toki hyvät. TSI:n kestävyyteen en ota kantaa kun ei moisesta ole mitään kokemusta.

        Viimeksi farkkua ostaessani Ocu voitti verratessa Anjoviksen nimenomaan parempien takatilojen vuoksi. Siihen mahtui kaksi lasta turvaistuimineen siten että eteen mahtui 190- senttinen aikuinen. Ei onnistunut Avessa eikä kovin monessa muussakaan.


      • nipponisti
        P.Alikka kirjoitti:

        Edellisessä TM:ssä oli manuaalivaihteinen Octavia 122 hp TSI koneella ja sen kulutukset olivat n. litran pienempiä kauttaaltaan (keskinopeus kaupunkiajossa sama 39 km/h). Tosin Octavian kohdalla ei mainittu koeajon keskimääräistä kulutusta. Mutta ei tuo Ave nyt mielestäni ihan kauhea "juoppo" ollut. Keskikulutus 7,8 ja tuo lukuhan sisältää suorituskykykokeet, joten uskon, että todellinen kulutus on hyvin lähellä ilmoitettua 7,0 litraa. Käyttäjät sitten tuon vahvistakoon kun on pidemmältä ajalta kulutustietoa.

        "Moottoritie 112km/h keskinopeudella, 7.9" Toi on mun mielestä aika paljon, tai sanotaanko että oletin että nykytekniikalla ja tojon pitkillä välityksillä ei menis ihan noin paljoa.


      • kestävämpi
        ddjdjdd kirjoitti:

        Ocu on samaa kokoluokkaa corollan kanssa joten pakostakin se kuluttaa vähemmän.

        Mitä tulee koneen kestävyyteen, kumpihan lienee kestävämpi, turboahdettu 1.4 vai vapaasti hengittävä 2.0 litrainen?! On mielenkiintoista nähdä kun VAG:n pikkuturboilla ajettu 200 tkm, miten on paikat kestäneet.

        Niin kestävyys ei olekaan mikkä simppeli juttu. Jos tarkoitetaan kulumiskestävyyttä niin tuo ahdettu pienempi voi olla jopa parmepi koska huomattavasti paremman alakierrovääntönsä vuoksi vaatii vähemmän kierroksia jolloin mäntäkin siis tekee vähemmän edestakaisliikettä.


      • ex fordisti
        Ford kirjoitti:

        Viimeksi farkkua ostaessani Ocu voitti verratessa Anjoviksen nimenomaan parempien takatilojen vuoksi. Siihen mahtui kaksi lasta turvaistuimineen siten että eteen mahtui 190- senttinen aikuinen. Ei onnistunut Avessa eikä kovin monessa muussakaan.

        Ocu hävisi, kun takapenkillä ei mahtunut meillä istumaan, kun etupenkki oli säädetty myös 190cm pitkälle. Turvaistuimet ovat meillä historiaa.
        Peräronkit riittää minulle kummassakin.

        Ja vaimolle ei skoda kelpaa ollenkaan.


      • P.Alikka
        nipponisti kirjoitti:

        "Moottoritie 112km/h keskinopeudella, 7.9" Toi on mun mielestä aika paljon, tai sanotaanko että oletin että nykytekniikalla ja tojon pitkillä välityksillä ei menis ihan noin paljoa.

        tuo moottoritiekulutus on hiukan korkea. Mielenkiinnosta lukaisin muutaman TM:n koeajon ja niissä olleita kulutuksia ja tässä lista:

        Ave:
        moottoritie (112 km/h) = 7,9
        maantie (84 km/h) = 6,2
        kaupunki (39 km/h) = 8,6
        keskimäärin = 7,8

        Octavia 122 hp TSI:
        moottoritie (110 km/h) = 6,5
        maantie (82 km/h) = 5,4
        kaupunki (39 km/h) = 7,6
        keskimäärin = ?

        Insignia 2,0 CDTI Cosmo A 5-ov:
        moottoritie (112 km/h) = 6,9
        maantie (83 km/h) = 5,9
        kaupunki (38 km/h) = 8,9
        keskimäärin = 7,3

        Accord 2,0 i-VTEC Elegance:
        moottoritie (113 km/h) = 7,2
        maantie (83 km/h) = 5,9
        kaupunkiajo (39 km/h) = 7,9
        keskimäärin = 7,3

        Noihin verrokkeihin nähden Aven kulutus on hyvin mallissaan lukuunottamatta tuota kieltämättä vähän korkeahkoa moottoritiekulutusta. Honda on noista testattu kesällä ja muut talvella. Renkaina Avessa oli kesärenkaat ja Insigniassa ilmeisesti ne "ylikokoiset" kesärenkaat (koeajossa ei mainita oliko testaus tehty kesä- vai talvirenkailla) ja Octaviassa ilmeisesti myös kesärenkaat?


      • P.Alikka
        P.Alikka kirjoitti:

        tuo moottoritiekulutus on hiukan korkea. Mielenkiinnosta lukaisin muutaman TM:n koeajon ja niissä olleita kulutuksia ja tässä lista:

        Ave:
        moottoritie (112 km/h) = 7,9
        maantie (84 km/h) = 6,2
        kaupunki (39 km/h) = 8,6
        keskimäärin = 7,8

        Octavia 122 hp TSI:
        moottoritie (110 km/h) = 6,5
        maantie (82 km/h) = 5,4
        kaupunki (39 km/h) = 7,6
        keskimäärin = ?

        Insignia 2,0 CDTI Cosmo A 5-ov:
        moottoritie (112 km/h) = 6,9
        maantie (83 km/h) = 5,9
        kaupunki (38 km/h) = 8,9
        keskimäärin = 7,3

        Accord 2,0 i-VTEC Elegance:
        moottoritie (113 km/h) = 7,2
        maantie (83 km/h) = 5,9
        kaupunkiajo (39 km/h) = 7,9
        keskimäärin = 7,3

        Noihin verrokkeihin nähden Aven kulutus on hyvin mallissaan lukuunottamatta tuota kieltämättä vähän korkeahkoa moottoritiekulutusta. Honda on noista testattu kesällä ja muut talvella. Renkaina Avessa oli kesärenkaat ja Insigniassa ilmeisesti ne "ylikokoiset" kesärenkaat (koeajossa ei mainita oliko testaus tehty kesä- vai talvirenkailla) ja Octaviassa ilmeisesti myös kesärenkaat?

        kuten kaikki huomaa, niin ei noista verrokeista mikään oikein tismalleen vastaa Avea, mutta nuo koeajot nyt sattuivat ekana silmiin! Seassa on diesel-automaattia (Insignia) ja pari sataa kiloa kevyempi Ocu manuaalina ja sitten ehkä paras verrokkia eli Hondan 2,0 l bensamoottorinen Accord manuaalina. Painoista vielä sen verran, että Insignia on reilusti porukan painavin, Ocu kevein ja Accord ja Ave noin 100 kg sisällä yhtä painavia.


      • Ford
        ex fordisti kirjoitti:

        Ocu hävisi, kun takapenkillä ei mahtunut meillä istumaan, kun etupenkki oli säädetty myös 190cm pitkälle. Turvaistuimet ovat meillä historiaa.
        Peräronkit riittää minulle kummassakin.

        Ja vaimolle ei skoda kelpaa ollenkaan.

        Taidat puhua Ocun 1-versiosta. Vaimoväellä on aika usein asennevammoja. Imago ennen kaikkea.


    • mitä hel***

      Olen penkonut netistä ja lehdistä kaikki mahdolliset koeajot uudesta Aaposta ja viimeistään tämän TM:n testin jälkeen olen valmis julkistamaan tulokset:

      Jos testiautona on ollut Sedan = Melutaso huono.
      Jos testiautona on ollut Wagon = Melutaso hyvä.

      Herääkin kysymys, mistä tässä on kysymys?

      • on ilmeisesti

        eri testaajat. Ottaisivat db mittarilla nuo meluarvot, eikä otettaisi korvakuulolta. Jokainen mieltää äänet eri lailla. Mittari olisi lahjomaton. Lakkaa penkomasta niitä testejä, ja käy toteamassa itse. Eroa tuskin tulet huomaamaan.


      • melutasosta

        Jos ajelee hiljaa hiekoitetulla tiellä, kuulee selvästi kuinka kivet iskee lokasuojia ja auton pohjaa vasten. Karmea ropina ja räiske. Jopa pahempi kuin ensimmäisen sukupolven Avensiksessa. Samoin nastojen äänet kuulee helposti ajonopeuden ollessa alle 60 km/h.

        Mutta vauhdin noustessa yli 60 km/h, lakkaa kaikki meteli?!?

        Oma teoriani... Yleensä suurin meluhaitta autoissa on nopeuden kasvamisen myötä voimistuva rengasmelu. Tämä melu johtuu koriin välittyvästä matalataajuuksisesta resonanssista. Mitä suurempi nopeus, sitä suurempi resonanssi. Vastaavasti hiljaa ajettaessa resonanssia ei juuri esiinny. Uuden Avensiksen kohdalla Toyotan insinöörit ovat onnistuneet tappamaan resonanssin erittäin hyvin. Nopeuden kasvattaminen ei juurikaan lisää rengasmelua. Tämän johdosta kaikki muut äänet kuuluvat selvemmin.


      • mutu vs. mittaukset
        melutasosta kirjoitti:

        Jos ajelee hiljaa hiekoitetulla tiellä, kuulee selvästi kuinka kivet iskee lokasuojia ja auton pohjaa vasten. Karmea ropina ja räiske. Jopa pahempi kuin ensimmäisen sukupolven Avensiksessa. Samoin nastojen äänet kuulee helposti ajonopeuden ollessa alle 60 km/h.

        Mutta vauhdin noustessa yli 60 km/h, lakkaa kaikki meteli?!?

        Oma teoriani... Yleensä suurin meluhaitta autoissa on nopeuden kasvamisen myötä voimistuva rengasmelu. Tämä melu johtuu koriin välittyvästä matalataajuuksisesta resonanssista. Mitä suurempi nopeus, sitä suurempi resonanssi. Vastaavasti hiljaa ajettaessa resonanssia ei juuri esiinny. Uuden Avensiksen kohdalla Toyotan insinöörit ovat onnistuneet tappamaan resonanssin erittäin hyvin. Nopeuden kasvattaminen ei juurikaan lisää rengasmelua. Tämän johdosta kaikki muut äänet kuuluvat selvemmin.

        > Nopeuden kasvattaminen ei juurikaan lisää rengasmelua. Tämän johdosta kaikki muut äänet kuuluvat selvemmin.

        Jaa. TM mittausten mukaan nopeuden nosto 60->80 km/h tuplaa äänenpainetason eli logaritmisella asteikolla tulee mökää 3 dB lisää.

        Nopeuden tuplaaminen kasvattaa melutasoa 9 dB eli aikas paljon.


    • Hoonperi

      Kyllä se uusi Avensis on aivan perusopeli siinä samassa luokassa kuin muutkin kilpailijat. Ei sen hankinnassa ratkaise kuin merkkiuskollisuus. Tojomiehet sitä ostaa, eipä juuri muut...

      Nämä kaikki uudet kinnerit ovat kyllä kaikki laatuautoja, ei nykyään enään paskaa tehdä.
      Mutta ei näistä mitään "kiksejä" saa. On aivan sama millä vm.2009 mallilla ajaa. Hyvin ja joutuin pääsee pisteestä A pisteeseen B.

      Tunnetasolla tässä mennään, sanokaa aivan mitä tahansa!
      Auton hankinnassa on 80% tunnetta ja vain 20% järkeä!

    • ja Avensis

      Taitaa olla ainut kokoluokkansa farkkuauto, johon eivät lastenvaunut mahdu pyöriä irroittamatta suojaverhon alle!
      Joissakin menee jopa pitkittäin, eikä pyöriä tarvitse irrottaa.

      • rullaannu

        kätevästi sisään,eikös se sitä varten näin ole suunniteltu.Kyllä verho täytyy rullata sellaisissakin,johon tavara teoriassa sopisi,tavaran asettelu vaatii käsille kiunnon tilan.Nim. kokemusta on.


      • tarvi rullailla
        rullaannu kirjoitti:

        kätevästi sisään,eikös se sitä varten näin ole suunniteltu.Kyllä verho täytyy rullata sellaisissakin,johon tavara teoriassa sopisi,tavaran asettelu vaatii käsille kiunnon tilan.Nim. kokemusta on.

        alle mahtuu ja sillä selvä. Kerrohan missä tarvii?


      • joissakin

        ovat merkiltään?.oisit saman tien kertonut ne merkit etkä heittänyt tollasta mutu tuntemusta.


      • mutua
        joissakin kirjoitti:

        ovat merkiltään?.oisit saman tien kertonut ne merkit etkä heittänyt tollasta mutu tuntemusta.

        Skoda Octavia II farkku.
        Tämä on meikeläisen arkea. Vaunut pitkittäin konttiin työntöaisa kaadettuna, verho takaisin paikalleen. Tavaroille jää vielä tilaa 1/3 kontin leveydestä.


    • pitää näkyä

      En ole tottunut "keulattomiin" autoihin.Siksi opel "inssi!.Tottumiskysymys tosin,mutta haluan kuljettajan paikalta nähdä auton keulan.

      • vaihtoehtoja

        Kiitos uusien päästötavoitteiden, on lähes kaikissa uusissa autoissa jyrkästi laskeva keulalinja, jotta saadaan ilmanvastusta parannettua. Tila-autoissa, joissa istutaan muutenkin korkealla on tietysti pahin tilanne, eli keulaa ei juurikaan näe ja kojelautaa on metrin verran ratin takana.

        Eli voit lopettaa tämän keulaongelman postaamisen jokaiseen keskusteluun ja valita seuraavista vaihtoehdoista:
        1. Pysäköintitutkat eteen ja taakse
        2. Kiinnität sellaiset oranssit lasten polkupyöriin tarkoitetut viirit auton etupuskurin molempiin kulmiin.
        3. Ajat vain moottoripyörällä... Siitä näkee keulan melko hyvin.


      • ja ainoa

        taitaa olla Mini, löydät ehkä parkkipaikkojakin. Niin ja tuleehan se IQ.


      • hyvä näkyvyys
        vaihtoehtoja kirjoitti:

        Kiitos uusien päästötavoitteiden, on lähes kaikissa uusissa autoissa jyrkästi laskeva keulalinja, jotta saadaan ilmanvastusta parannettua. Tila-autoissa, joissa istutaan muutenkin korkealla on tietysti pahin tilanne, eli keulaa ei juurikaan näe ja kojelautaa on metrin verran ratin takana.

        Eli voit lopettaa tämän keulaongelman postaamisen jokaiseen keskusteluun ja valita seuraavista vaihtoehdoista:
        1. Pysäköintitutkat eteen ja taakse
        2. Kiinnität sellaiset oranssit lasten polkupyöriin tarkoitetut viirit auton etupuskurin molempiin kulmiin.
        3. Ajat vain moottoripyörällä... Siitä näkee keulan melko hyvin.

        omat varpaatkin näkyy.


      • "pitkänokka"
        vaihtoehtoja kirjoitti:

        Kiitos uusien päästötavoitteiden, on lähes kaikissa uusissa autoissa jyrkästi laskeva keulalinja, jotta saadaan ilmanvastusta parannettua. Tila-autoissa, joissa istutaan muutenkin korkealla on tietysti pahin tilanne, eli keulaa ei juurikaan näe ja kojelautaa on metrin verran ratin takana.

        Eli voit lopettaa tämän keulaongelman postaamisen jokaiseen keskusteluun ja valita seuraavista vaihtoehdoista:
        1. Pysäköintitutkat eteen ja taakse
        2. Kiinnität sellaiset oranssit lasten polkupyöriin tarkoitetut viirit auton etupuskurin molempiin kulmiin.
        3. Ajat vain moottoripyörällä... Siitä näkee keulan melko hyvin.

        Joo olen samaa mieltä ei kaverilla montaa vaihtoehtoa ole,tässä kuitenkin muutama joita olen koeajanut:Volvo S40/V50/V70,VW GOLF,AUDI A4,VW PASSAT,PT CRUISER,CALIBER,MONDEO(tätä uutta en ole ajanut)OPEL "INSSI") mitä puskurin pojat kehuivat,kun puhuivat TOYOTAN keulan huonoista puolista.Tosin 150cm tumppi ei nää näittenkään konepeltiä,mutta se lienee toinen asia.Itse ajan viikonloppuisin taksia VW Trasporterilla ja voin sanoa,että sitä on kiva pyöritellä,mutta siellä istutaankin ylhäällä.Autotoimittajat ottavat jatkuvasti silmätikukseen tämän keulalinja-asian,myös autolehtien testeissä.Makunsa kullakin en minäkään tykkää putoavasta keulasta,mutta onneksi sopivia vaihtoehtoja on meille kaikille.Monet vanhemmat taksimiehet ovat kanssani samaa mieltä.P.s Taksimersu jäi listasta pois ja tietysti S60 volvossakin nokka näkyy.


      • autolla
        "pitkänokka" kirjoitti:

        Joo olen samaa mieltä ei kaverilla montaa vaihtoehtoa ole,tässä kuitenkin muutama joita olen koeajanut:Volvo S40/V50/V70,VW GOLF,AUDI A4,VW PASSAT,PT CRUISER,CALIBER,MONDEO(tätä uutta en ole ajanut)OPEL "INSSI") mitä puskurin pojat kehuivat,kun puhuivat TOYOTAN keulan huonoista puolista.Tosin 150cm tumppi ei nää näittenkään konepeltiä,mutta se lienee toinen asia.Itse ajan viikonloppuisin taksia VW Trasporterilla ja voin sanoa,että sitä on kiva pyöritellä,mutta siellä istutaankin ylhäällä.Autotoimittajat ottavat jatkuvasti silmätikukseen tämän keulalinja-asian,myös autolehtien testeissä.Makunsa kullakin en minäkään tykkää putoavasta keulasta,mutta onneksi sopivia vaihtoehtoja on meille kaikille.Monet vanhemmat taksimiehet ovat kanssani samaa mieltä.P.s Taksimersu jäi listasta pois ja tietysti S60 volvossakin nokka näkyy.

        ajettaessa tuijoteta auton nokkaa,vaan katse pidetään nopeuden mukaan tiessä.Miksi autosta pitää nokka näkyä?


      • tämmöinen
        vaihtoehtoja kirjoitti:

        Kiitos uusien päästötavoitteiden, on lähes kaikissa uusissa autoissa jyrkästi laskeva keulalinja, jotta saadaan ilmanvastusta parannettua. Tila-autoissa, joissa istutaan muutenkin korkealla on tietysti pahin tilanne, eli keulaa ei juurikaan näe ja kojelautaa on metrin verran ratin takana.

        Eli voit lopettaa tämän keulaongelman postaamisen jokaiseen keskusteluun ja valita seuraavista vaihtoehdoista:
        1. Pysäköintitutkat eteen ja taakse
        2. Kiinnität sellaiset oranssit lasten polkupyöriin tarkoitetut viirit auton etupuskurin molempiin kulmiin.
        3. Ajat vain moottoripyörällä... Siitä näkee keulan melko hyvin.

        olikin odotettavissa. Eli kun uusi Ave osoittautuikin kelpo peliksi, aletaan etsiä epäkohtia jo hieman älyttömistäkin jutuista. On olemassa niin paljon autoja, joissa ei keulaa näy. Ja tuskinpa se niissä lopuissakaan näkyy, sillä sitä näkee vain tietyn matkan konepeltiä, ei muuta.


    • tänään

      iltapäivällä, kävelin lehtihyllyjen ohi katsellen, että löytyisikö mitään mielenkiintoista autoluettavaa Lauantai-illaksi, tummansinisessä kansitakissa seisoi hyllyjen edessä reilut kuusikymppinen vähän ylipainoinen n.170cm äijänkäppänä TM kädessä, vilkaisin, että mitäs ukko noin mielenkiinnolla lukee...Avensiksen testihän siinä näkyi. Auto kaunistuu ja paranee, kohderyhmä pysyy samana, valitettavasti.

      • matti virka-asunnolta

        se ei tainnut olla kuvauksesta päätellen.Että vanhanen ajaa avella voidaan kait todeta ettei kukaan niin hölmö ettei jotain hyvääkin.


      • sitten suomessa

        ostaa kaikkein kalleimmat mersut, bemarit, audit. Juurikin ne äijänkäppänät. Käppänöillä on ajokokemusta ja näinpä valitsevatkin sen parhaan :). Toki kalleimmat mersut, bemarit, audit, lexuksetkin menevät näille samaisille 'käppänöille', joten niidenkin kohderyhmä on aaaaiiiivaaaaannnnnn sama. Kunnioittakaa käppänöitä! Maksavat sossurahanne!


    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      66
      6402
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      27
      4123
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      268
      2543
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      2000
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      30
      1508
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      97
      1367
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1107
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1080
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      77
      1026
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      1011
    Aihe