Kuulin, ettei luottotiedoton saa avattua tiliä Osuuspankissa. Onko muutkin pankit samanlaisia ja miksi?
tilin avaus
29
8533
Vastaukset
- pankki saa valita
...asiakkaansa. Ihan niinkuin ravintolakin.
Sitäpaitsi, vähän sama asia pätee kaupankäyntiin. Kenenkään ei ole pakko ostaa, eikä kenenkään ole pakko myydä.
Pankki on yksityinen liikelaitos, eikä mikään hyväntekeväisyysyhdistys. Sillä on oikeus, ja myös velvollisuus valvoa omia etujaan; samalla osakkeenomistajiensa etuja. Niihin etuihin kuuluu se, että asiakas on HYÖDYLLINEN pankille.
Tässä tuli samalla annettua pyytämättä vähän markkinatalouden peruskoulutusta. Toivottavasti ei ollut "pahasta".- kirjoituksesi
Taidat olla nordealainen tai sampopankkilainen, kun tuolla tavalla aiheetta panettelet osuuspankkia. Meille osuuspankkiin kaikki ovat tervetulleita.
- ...
kirjoituksesi kirjoitti:
Taidat olla nordealainen tai sampopankkilainen, kun tuolla tavalla aiheetta panettelet osuuspankkia. Meille osuuspankkiin kaikki ovat tervetulleita.
Lisää markkinataloutta (olen eri kirjoittaja kuin tuo eka vastaaja):
Posti ei saa valita asiakkaitaan, koska kyse on lailla postille turvattu monopoli ja siksi heidän pitää palvella kaikkia.
Sen sijaan pankit toimivat vapaasti kilpailluilla markkinoilla ja saavat siksi valita asiakkaansa. Pari vuotta sitten ehdotettiin lakia, että käyttötilistä tulisi "kansalaisoikeus" eikä pankki voisi kieltäytyä avaamasta tiliä. Lakiesitys kaatui kuitenkin pankkien vastustukseen (ja ymmärrän pankkien näkökannan hyvin, rikolliset yms. saisivat liiankin helposti aina tilin auki pankkiin). - kaippajoo
kirjoituksesi kirjoitti:
Ei muuten ole! Minulla on luottotiedot menneet ja yritin avata tiliä osuuspankkiin. no, tilin olisin saanut mutta visa electron korttia tai pankkitunnuksia ei herunut. kerroin pankkitädille että voi työntää tilin sinne minne ei aurinko paista ja lähdin lätkimään :)
- Anonyymi
Sivistymätön ja typerä kommentti. Taas näkee miten ihmiset ei ymmärrä mistään mitään.
- Anonyymi
... kirjoitti:
Lisää markkinataloutta (olen eri kirjoittaja kuin tuo eka vastaaja):
Posti ei saa valita asiakkaitaan, koska kyse on lailla postille turvattu monopoli ja siksi heidän pitää palvella kaikkia.
Sen sijaan pankit toimivat vapaasti kilpailluilla markkinoilla ja saavat siksi valita asiakkaansa. Pari vuotta sitten ehdotettiin lakia, että käyttötilistä tulisi "kansalaisoikeus" eikä pankki voisi kieltäytyä avaamasta tiliä. Lakiesitys kaatui kuitenkin pankkien vastustukseen (ja ymmärrän pankkien näkökannan hyvin, rikolliset yms. saisivat liiankin helposti aina tilin auki pankkiin).Luottotiedoton = rikollinen.
Hienoa miten meillä ollaan niin kunnioittavia. Ihmisarvosta viis. Eiköhän muillakin tavoilla voi selvittää rikostaustaa? Suomessa on puoli miljoonaa luottotiedotonta. - Anonyymi
kaippajoo kirjoitti:
Ei muuten ole! Minulla on luottotiedot menneet ja yritin avata tiliä osuuspankkiin. no, tilin olisin saanut mutta visa electron korttia tai pankkitunnuksia ei herunut. kerroin pankkitädille että voi työntää tilin sinne minne ei aurinko paista ja lähdin lätkimään :)
On kyllä oikeesti ihan käsittämätöntä shaissea🤣
- Anonyymi
kirjoituksesi kirjoitti:
No en kyllä minä ollut tervetullut luottotietojen takia. Ja velkaa oli alle tonni
- näin se menee
heti rahaa-niin luultavasti myös Osuuspankissa tilin avaaminen onnistuu.
Jos tilille alkaa tulla säännöllisesti rahaa, niin saat ehkä myös verkkopankkitunnukset,ja kortin jolla voi nostaa rahaa automaateista.
Läheskään kaikissa pankeissa luottotietoja ei tilin avauksen yhteydessä kysytä,jos et tilaa luotollista pankkikorttia.Joten unohda se Osuuspankki ja mene muualle.- vai miten on
Jos tuo aikaisemmin kerrottu pitää paikkansa, niin OP on varsinainen luikuri. Jokaisella täysi-ikäisellä on käytännössä oltava pankkitili, johon saa palkkansa, eläkkeensä, työttömyyskorvauksensa, kelakorvauksensa tms. Pankkitili on siis oltava jostakin pankista. Jos Op ei tiliä avaa henkilölle, niin ainakin oma muutenkin negatiivinen mielipiteeni OP:sta vahvistuu.
Niin, itselläni on kolmesta pankista tilejä. OP ei kilpailukyvyttömänä kuulu noihon kolmeen pankkiin. - kun.
"Läheskään kaikissa pankeissa luottotietoja ei tilin avauksen yhteydessä kysytä,"
ei kysytä,
kun sen ja muut asiat näkee heti koneelta. - näin se menee
kun. kirjoitti:
"Läheskään kaikissa pankeissa luottotietoja ei tilin avauksen yhteydessä kysytä,"
ei kysytä,
kun sen ja muut asiat näkee heti koneelta.jää myös aina merkintä rekisteriin-ja tuon pystyy itse tarkistaman onko kysytty,vai ei.
Muita tietoja ei pystytä pankin tiskillä tarkistamaan.
Itse avasin Nordeaan tilin vuosi sitten jolloin oli velä merkintä luottotiedoissa.
Henkilöllisyystodistus kysyttiin-muuta ei-verkkotunnukset sain heti(muuta en tähän tiliin tarvinnutkaan)
Luottotietoja ei kyselty-tämän huomasin itse kun varmistin asiakastiedon sivuilta,että merkintäni oli poistunut ajallaan ,niinkuin pitikin.
Kyllä pankit yleensä rahaa huolivat -eli jos on tilin avauksen yhteydessä tallettamassa rahaa-ja ohjaa palkan kyseiseen pankkiin-niin tilin avaus onnistuu-kortteja ei luottotiedottomalle kyllä myönnetä- paitsi ehkä visa-electron-ei aina sitäkään. - mutta,
näin se menee kirjoitti:
jää myös aina merkintä rekisteriin-ja tuon pystyy itse tarkistaman onko kysytty,vai ei.
Muita tietoja ei pystytä pankin tiskillä tarkistamaan.
Itse avasin Nordeaan tilin vuosi sitten jolloin oli velä merkintä luottotiedoissa.
Henkilöllisyystodistus kysyttiin-muuta ei-verkkotunnukset sain heti(muuta en tähän tiliin tarvinnutkaan)
Luottotietoja ei kyselty-tämän huomasin itse kun varmistin asiakastiedon sivuilta,että merkintäni oli poistunut ajallaan ,niinkuin pitikin.
Kyllä pankit yleensä rahaa huolivat -eli jos on tilin avauksen yhteydessä tallettamassa rahaa-ja ohjaa palkan kyseiseen pankkiin-niin tilin avaus onnistuu-kortteja ei luottotiedottomalle kyllä myönnetä- paitsi ehkä visa-electron-ei aina sitäkään."Kyllä pankit yleensä rahaa huolivat"
usein luottotiedottoman tilille ei paljon tule eikä ainakaan pysy rahaa, joten mitään se ei myöskään tuota.
mutta henkilö kyselee onko rahaa, koska tulee yms, lisäksi tulee muita ylimääräisiä töitä, sen vuoksi kaikki ei ole kovin halukkaita availemaan tilejä. - Madoffff
mutta, kirjoitti:
"Kyllä pankit yleensä rahaa huolivat"
usein luottotiedottoman tilille ei paljon tule eikä ainakaan pysy rahaa, joten mitään se ei myöskään tuota.
mutta henkilö kyselee onko rahaa, koska tulee yms, lisäksi tulee muita ylimääräisiä töitä, sen vuoksi kaikki ei ole kovin halukkaita availemaan tilejä.Jokaisella suomen kansalaisella on oikeus omistaa tili jossakin rahalaitoksessa.
Jos siis sinulla on jo tili jossain toisessa rahalaitoksessa kun op:ssa, niin op:n ei ole mikään pakko sinulle tiliä avata.
Pankkitoiminta on bisnestä siinä missä nakinmyynti kioskilla. Jos olet vaan notkuva kännikala tiskillä joka ei mitään osta niin aika äkkiä sut siitä helvettiin heilumasta heivataan. Jos pankki katsoo, että sinulla on jo tili toisessa rahalaitoksessa, etkä omaa minkäänlaista tuottopotentiaalia pankille, niin minkä ihmeen vuoksi sinulle pitäisi tili avata. Käytännössä tuotat rahoinesi vaan tappiota. Et saa luottokorttia merkinnän vuoksi, et pankkikorttia ym. Tuskin otat rahastoja, indeksilainoja eläkevakuutuksesta puhumattakaan.
Perustele mitä OP tekee sinunlaisellasi asiakkaalla joka nalle wahlroossin sanoin ei tuo pankkiin muuta kuin "hiekkaa tuulikaappiin". Eri asia olisi jos sinulla ei tiliä missään muualla ole. Turha mun mielestä kitistä. Bisens on bisnestä, ei pankki tee mitään sun 100 euron käteistalletuksella. - näin se menee
mutta, kirjoitti:
"Kyllä pankit yleensä rahaa huolivat"
mutta henkilö kyselee onko rahaa, koska tulee yms, lisäksi tulee muita ylimääräisiä töitä, sen vuoksi kaikki ei ole kovin halukkaita availemaan tilejä.ole sama asia kuin rahaton/työtön(toki nänkin voi olla)
Kuka vaan voi joutua sellaiseen tilanteeseen elämässään,että on väliaikaisesti heikko rahatilanne.
Tähän voivat johtaa monet syyt.
Ja työttömällekin maksetaan korvausta-joka vaatii pankkitilin- - Madofff
näin se menee kirjoitti:
ole sama asia kuin rahaton/työtön(toki nänkin voi olla)
Kuka vaan voi joutua sellaiseen tilanteeseen elämässään,että on väliaikaisesti heikko rahatilanne.
Tähän voivat johtaa monet syyt.
Ja työttömällekin maksetaan korvausta-joka vaatii pankkitilin-Kuten varmaan ymmärtänet luottotiedoton ei ole bisneksen kannalta kovin potentiaalinen asiakas segmentti. Ei voi myöntää korttia, ei kulutusluottoa, asuntolainasta puhumattakaan. Ei pankit kerta kaikkiaan halua jo kerran raha-asiansa sössinyttä pidentämään JS-listojaan entisestään. Vaikka kuten sanoin, lainaa ei edes pahasti luottotietonsa sössineelle myönnetä. Tämä poissulkee automaattisesti kaiken lisämyynnin liittyen asuntolainaan. Parmpi siis, ettei tiliä avata piste.
- Järjetöntä
Madofff kirjoitti:
Kuten varmaan ymmärtänet luottotiedoton ei ole bisneksen kannalta kovin potentiaalinen asiakas segmentti. Ei voi myöntää korttia, ei kulutusluottoa, asuntolainasta puhumattakaan. Ei pankit kerta kaikkiaan halua jo kerran raha-asiansa sössinyttä pidentämään JS-listojaan entisestään. Vaikka kuten sanoin, lainaa ei edes pahasti luottotietonsa sössineelle myönnetä. Tämä poissulkee automaattisesti kaiken lisämyynnin liittyen asuntolainaan. Parmpi siis, ettei tiliä avata piste.
"luottotiedoton ei ole bisneksen kannalta kovin potentiaalinen asiakas"
Siis en ymmärrä miten luottotiedot liittyvät tilinavaamiseen. Eihän pankilla ole kuin voitettavaa luottokelvottoman ihmisen kanssa. Ts luottoa ei voi saada joten tappiota ei voi asiakkaasta tulla, sen sijaan asiakas voi olla menettänyt luottotiedot mutta tienaa nykyisin hyvinkin. Luottotiedot kun voi menettää pienestäkin asiasta, missä saattaa syynä olle pelkkä huolimattomuus.
Pankille asiakas on yksi rivi tietokannasa, siinä resursit mitä pankilta vaaditaan. - joopa joo
Järjetöntä kirjoitti:
Siis en ymmärrä miten luottotiedot liittyvät tilinavaamiseen. Eihän pankilla ole kuin voitettavaa luottokelvottoman ihmisen kanssa. Ts luottoa ei voi saada joten tappiota ei voi asiakkaasta tulla, sen sijaan asiakas voi olla menettänyt luottotiedot mutta tienaa nykyisin hyvinkin. Luottotiedot kun voi menettää pienestäkin asiasta, missä saattaa syynä olle pelkkä huolimattomuus.
Pankille asiakas on yksi rivi tietokannasa, siinä resursit mitä pankilta vaaditaan.aloittajalle: Unohda rahanahneet pankit,ja mene kysymään kunnon paikoista,kuten: tapiolasta tai s-pankista.Luulisin että molemmissa onnistuu. Ja muille tiedoksi: Luottotiedot voivat mennä ihan jokaiselta ja vaikka "huomaamatta",eikä se aina tarkoita sitä,että on pitänyt itse tyriä...........
- 56
Järjetöntä kirjoitti:
Pankille asiakas on yksi rivi tietokannasa, siinä resursit mitä pankilta vaaditaan."Luottotiedot kun voi menettää pienestäkin asiasta, missä saattaa syynä olle pelkkä huolimattomuus."
eipä niitä ainakaan kovin aiheetta menetä, eikä huomaamatta,
mutta uskomattoman kauan ja suuria häiriöitä se aiheuttaa senkin jälkeen,
vaikka ne olisi virallisesti saanut.
se on sama,
pelätään "murhaajaakin" loppuelämä, vaikka olisi linnatuomionsa kärsinyt. - 56
56 kirjoitti:
"Luottotiedot kun voi menettää pienestäkin asiasta, missä saattaa syynä olle pelkkä huolimattomuus."
eipä niitä ainakaan kovin aiheetta menetä, eikä huomaamatta,
mutta uskomattoman kauan ja suuria häiriöitä se aiheuttaa senkin jälkeen,
vaikka ne olisi virallisesti saanut.
se on sama,
pelätään "murhaajaakin" loppuelämä, vaikka olisi linnatuomionsa kärsinyt.http://maksumyohassa.fi/saitko_postia/
http://maksumyohassa.fi/ - joojoo2
joopa joo kirjoitti:
aloittajalle: Unohda rahanahneet pankit,ja mene kysymään kunnon paikoista,kuten: tapiolasta tai s-pankista.Luulisin että molemmissa onnistuu. Ja muille tiedoksi: Luottotiedot voivat mennä ihan jokaiselta ja vaikka "huomaamatta",eikä se aina tarkoita sitä,että on pitänyt itse tyriä...........
keskitä asiointisi mieluummin johonkin kunnolliseen pankkiin, jossa on kaikki palvelut, ja jotka ovat niitä isoimpia pankkeja. silloin on todennäköisintä, että kaikki toimii, ja saat ne palvelut joita tarvit. eli nordea, osuuspankki tai sampo. vältä kaikkia höpöhöpö pankkeja kuten tapolaa tai ässää.
- opn-idiootit
Älä välitä. Osuuspankissa ei saa (yritystiliä) avattua edes luottohäiriötön! OP:ssa merkonomi/tradenomi "asiantuntija" pani ristikuulustelun pystyyn ja ihmetteli useaan otteeseen miksei yhtiön perustajaosakas ole yhtiön hallituksen jäsen ja erityisesti ihmetteli sitä, että perustajaosakkaan tietoja ei löydy kaupparekisteristä. No minkäs asiakas sille voi, että PRH ei lain mukaan rekisteröin perustajaosakkaan tietoja mihinkään nuuskintarekisteriin. Tiliä ei voinut avata, eikä verkkopalvelusoopimusta tehdä, ja tilapäistilille jo pantu osakepääoma kehotettiin siirtämään johonkin toiseen pankkiin. Näin siis Osuuspankki Varsinais-Suomessa 3.8.2016. Olkaa hyvät ihmiset tarkkana minkä pankin oven avaatte.
- Anonyymi
Paska pankki. Kierrän kaukaa.
- Anonyymi
Niin naurettavaa ja tyhmää. Oikeesti mitä hittoa 🤣 mitä se op:ta kutkuttaa jos ihmiset saa palkan sinne ja säästää? Oli merkintää tai ei. Ja maksaa vielä palvelumaksuja. Edelleen sama käytäntö jostain hemmetin kivikaudelta. Herätkää tähän päivään.
Muissa pankeissa saa hyvää palvelua jokainen. Muuten olisin avannut joskus heille pitkäaikais- säästötilin vaan enpä sitten varakkaan.- Anonyymi
Avannutkaan*
- Anonyymi
pankki voi ainakin vaatia näyttöä aiemmasta tilikäytöstä. Tähän perustuu se, että 18v ikäinen ei voi ihan tuosta vaan saada heti synttäripäivänä isoa velkaa tai pankkia vaihtavalle asiakkaalle ei anneta luottokorttia tai lainaa sisäänvetutuotteena kuten k-kauppa kahvia.
- Anonyymi
Höpsis, peruspankkipalvelut (verkkopankki + maksukortti) on jokaisen saatava pyydettäessä mistä tahansa pankista. Käytännössä pankki voi kieltäytyä vain rahanpesusäännösten perusteella. Laina ja luottokortti onkin sitten eri asia.
- Anonyymi
pari kysymystä?
Miksi aikuinen ihminen menee pankista toiseen ja haluaa avata uuden tilin? Kuvittelekeeko ihminen, että paranee vaihtamalla. Kaikilla pankeilla on samat lain asettamat säännöt ja jos olet ollut pankissa X kymmenen vuotta ja menet pankkiin Y, niin joudut ns. myymään itsesi uudelle pankille. EIkä se uusi pankki anna velkaa vanhojen velkojen järjestämiseen.
Toinen asia on se, että kaikilla pankeilla on varmaan asiakkaita joista he haluaisivat eroon asiakkaan sekavan tilanteen vuoksi. Aiemmin mainittu laki ja ehkä ne velatkin estää uloshriton, eikä se ole varmaan hyvä syy uudessa pankissa avata tiliä, että toinen pankki on heittänyt ulos. No, ongelma-asiakkaallekin on ratkaisu jonka pankki voi tehdä, eli hakea edunvalvontaa!
Itse olen pankin X asiakas nykyisessä sopimuksessa n. 30v takaa. Vaikka en olekaan iloinen siitä mitä olen kokenut, niin koetan elää asian kanssa ja pankki on myöntänyt asioita. Minua ei palasta enää kuin kuvitteellinen lottovoitto. Eikä se ihan mahdoton ole jos luoja suo.- Anonyymi
Pankkia voi vaihtaa muustakin syystä kuin lainaamistarkoituksessa.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, se auttaisi jo paljon minua
tuskissani, jos tunnustaisit sinulla olevan tunteita, vaikka et haluaisikaan suhdetta. Olisi upeaa tietää, että olen sin1152213- 921482
- 421145
Pyhäjärvi -kuntaliiton LISTALLA - ajautuu kriisikunnaksi
”Vaaravyöhykkeessä” Kuntaliiton erityisasiantuntija Olli Riikonen nostaa esille Punakallion listalta todennäköisistä kri1611020Vieläkään nainen ei mitään tunnistettavaa sinusta
ei minusta, ei meistä, eikä meidän historiasta. Voisit kyllä kirjoittaa jotain spesifistä mitä meidän välillä on tapahtu74975Miten menee omasta mielestä?
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/f6e1e5b9-dd40-4eaf-ac96-036894307db5 Listan kärjessä Ähtäri28897Ehkäpä tunnet sinuun kohdistuvan rakkauden
Mutta tunnetko tuskani siitä sinuun kohdistuvasta suuresta ikävästä ja toteutumattomasta läheisyydestä? Vaistoatko kun i52853Nainen, olet minun makuuni joka suhteessa
Siksi tämä on mennyt niin vaikeaksi, ja ei tahdo ajatukset millään pysyä arjessa, vaan ne karkaa koko ajan unelmiin sinu22831Jos en enää
sinua näkisi, tekisinkö jotain toisin? Kertoisinko sinulle kaiken? Sen miten paljon minulle merkitset ja kuinka kaipaan38810Ei mene kauaa että kaikki vedätykset
Selviää.. Moni täältä on syytteessä.. Mahdollisesti palsta menee kiinni.. Tällä hetkellä jokainen viesti kiertää sup56749