Kandi ja Gradu samalla?

Onko joku tehnyt?

Siinäpä asiani. :) Onko kenelläkään kokemusta kandin ja gradun teosta samalla? Siis siten,että kandi lohkaistaisiin gradusta? Miten se käytännössä toteutuu?

8

1775

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kuinka?

      Kandin työtä voi toki laajentaa graduksi, mutta ei kai tuo toisin päin onnistu edes teoriassa. Meillä ainakin piti olla hankittuna kandin paperit ja lajitelma kaikenlaisia suorituksia, joita vaadittiin siihen, että graduseminaarin ovellekaan pääsi kolkuttelemaan.

      • ssddvd

        Meillä oli myös graduseminaarin vaatimuksena se että kandintyö on tehtynä. Mutta ei siinä paljoa muokkaamista tarvinnut että sai siitä hieman vajaan 30 sivun kandintyöstä sen 20 sivua gradun "pohjaksi". Itse ainakin kirjoitin kandintyön siten että siitä pystyi käyttämään lähes joka sivun myös gradussakin.


      • maantieteilijä
        ssddvd kirjoitti:

        Meillä oli myös graduseminaarin vaatimuksena se että kandintyö on tehtynä. Mutta ei siinä paljoa muokkaamista tarvinnut että sai siitä hieman vajaan 30 sivun kandintyöstä sen 20 sivua gradun "pohjaksi". Itse ainakin kirjoitin kandintyön siten että siitä pystyi käyttämään lähes joka sivun myös gradussakin.

        Onnistuu se kyllä toisinkin päin. Itse teen juuri parhaillaan kandintyötä gradusta.


      • maantietelijä
        maantieteilijä kirjoitti:

        Onnistuu se kyllä toisinkin päin. Itse teen juuri parhaillaan kandintyötä gradusta.

        Itse teen niin, että otan osan gradun teoriaosasta kandintyöhön ja yhden jutun graduun liittyvistä asioista aineistoksi (ei kai ole varsinaista gradun aineistoa kuitenkaan, pikemminkin liittyy gradun taustaan ja siihen, mistä lähdin gradua tekemään). En halua täällä enemmän selittää aihettani, mutta tiedän muitakin, jotka tekee kandintyön gradusta. Toki kandintyö pitää olla kuitenkin oma tutkimuksensa, esimerkiksi erillinen johdanto ja pohdinta ja mulla on kyllä muutakin omaa kandintyössä.


      • Mutta utelias olen
        maantietelijä kirjoitti:

        Itse teen niin, että otan osan gradun teoriaosasta kandintyöhön ja yhden jutun graduun liittyvistä asioista aineistoksi (ei kai ole varsinaista gradun aineistoa kuitenkaan, pikemminkin liittyy gradun taustaan ja siihen, mistä lähdin gradua tekemään). En halua täällä enemmän selittää aihettani, mutta tiedän muitakin, jotka tekee kandintyön gradusta. Toki kandintyö pitää olla kuitenkin oma tutkimuksensa, esimerkiksi erillinen johdanto ja pohdinta ja mulla on kyllä muutakin omaa kandintyössä.

        Minkä vuoksi et ole tehnyt kandintyötä silloin opintojen puolivälin tienoilla, jolloin se on tarkoitettu tehtäväksi? Eikös sen ole tarkoitus toimia tavallaan tutkimukseen tutustumisena ja hieman kuin gradun tekemisen harjoitteluvaiheena? En ole tutustunut muiden tiedekuntien tapoihin, mutta meillä oli kandintyön oltava valmis kolmannen vuosikurssin lopussa, tai opiskelu jumittui siihen paikkaan. (Pieni laitos, tiukka ohjelma.) Miten tuo on teillä mahdollista? Aika mielenkiintoinen juttu, nimittäin.


      • maantieteilijä
        Mutta utelias olen kirjoitti:

        Minkä vuoksi et ole tehnyt kandintyötä silloin opintojen puolivälin tienoilla, jolloin se on tarkoitettu tehtäväksi? Eikös sen ole tarkoitus toimia tavallaan tutkimukseen tutustumisena ja hieman kuin gradun tekemisen harjoitteluvaiheena? En ole tutustunut muiden tiedekuntien tapoihin, mutta meillä oli kandintyön oltava valmis kolmannen vuosikurssin lopussa, tai opiskelu jumittui siihen paikkaan. (Pieni laitos, tiukka ohjelma.) Miten tuo on teillä mahdollista? Aika mielenkiintoinen juttu, nimittäin.

        Mun opinnot on alkaneet ennen tutkinnonuudistusta. Ennen sitähän ei tarvinnut tehdä kandintyötä ollenkaan. En saanut opintojani valmiiksi viime keväänä (jolloin se aikaraja, jolloin tutkinnon olisi saanut tehdä vanhoilla vaatimuksilla meni umpeen), joten on nyt pakko tehdä tuo kandintyö.


      • Edellinen utelija
        maantieteilijä kirjoitti:

        Mun opinnot on alkaneet ennen tutkinnonuudistusta. Ennen sitähän ei tarvinnut tehdä kandintyötä ollenkaan. En saanut opintojani valmiiksi viime keväänä (jolloin se aikaraja, jolloin tutkinnon olisi saanut tehdä vanhoilla vaatimuksilla meni umpeen), joten on nyt pakko tehdä tuo kandintyö.

        Juu, en tullut ajatelleeksi tutkinnonuudistusta. Onnistuin itse sekä opiskelemaan että valmistumaan kahden uudistuksen välissä, eikä tosiaan käynyt aina kateeksi, katsoi sitten eteen tai taakse. Toivottaisin onnea kandintyöllesi, muttei se taida olla tarpeen, jos jos gradusta olet selvinnyt. :)


      • kohtalotovereita
        maantieteilijä kirjoitti:

        Mun opinnot on alkaneet ennen tutkinnonuudistusta. Ennen sitähän ei tarvinnut tehdä kandintyötä ollenkaan. En saanut opintojani valmiiksi viime keväänä (jolloin se aikaraja, jolloin tutkinnon olisi saanut tehdä vanhoilla vaatimuksilla meni umpeen), joten on nyt pakko tehdä tuo kandintyö.

        Itsekin tein sen per***een tutkinnonuudistuksen takia kandityön vasta gradun jälkeen. Ja täysin eri aiheestakin vielä. Ihan helppo juttu sinänsä ja tuli hyvä arvosanakin vielä, mutta kuitenkin... Just joo. No. FM kuitenkin nyt, vaikka so what?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      287
      3192
    2. 202
      2898
    3. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      71
      2484
    4. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      223
      1958
    5. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      14
      1392
    6. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      42
      1371
    7. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1327
    8. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      24
      1298
    9. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      51
      1267
    10. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      162
      1231
    Aihe