Kia ceed sw 08 ruosteessa

rautakangi

Onko muita ruosteen uhreja,mulla kia ceedissä on takaluukun aukaisukahva/rekisterikilpivalo muovin päissä missä muovi kohtaa metallin eli päistä siinä ruoste kukkii auto täyttää ensi kuussa vuohen ja jo kukkii. Ensi viikolla käyn kian huollossa vähän puristelemassa joskos laitetaan takuuseen..

73

12589

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • rautakangi

      lisäys aukaisukahva ei kuki vaan se pelti siellä alla..

    • kulumista

      normaalia kulumista takuu ei korvaa,ruoste alkanut ulkoisesta vauriosta.

      • Pera

        Primerani kukki ns. nastahiukkasten takia vuoden ikäisenä takaluukustaan. Ei takuu korvaa, sanottiin liikkeessä. Kuluttajaneuvoja oli eri mieltä, ja kahteen kertaan se luukku maalattiin uudestaan. Ei kukkinut enää 8-vuotiaanakaan niiden maalausten jäljiltä..


    • edell.kuin uusi..

      samaa vuos mallia on ja ei *kukhi* auto ei.Oisko tullut joku kuluma ja siihen iskenyt normaali ruostuminen mikä joka autossa käy talviaikana.Ei kia tee siinnä peltiensä kaa poikkeusta varmaan. Hyvä auto on kerrassaan.

      • rautakangi

        Autossa muuten mitään vikaa tai kulumaa ole muuten kuin tuo ruoste,itse veikkaan että tuo muovi härpäke joksi kutsuumme takaluukun aukaisu kahvaksi pääsee liikkumaan ja se hankaa tuon maalin pois.. ( oliko kaukaa haettu heh)


      • olla todellinen
        rautakangi kirjoitti:

        Autossa muuten mitään vikaa tai kulumaa ole muuten kuin tuo ruoste,itse veikkaan että tuo muovi härpäke joksi kutsuumme takaluukun aukaisu kahvaksi pääsee liikkumaan ja se hankaa tuon maalin pois.. ( oliko kaukaa haettu heh)

        vuosiluku kun autosi on valmistunut? Sen kulkuhan on pitkä varastoinnit ulkona merien rannoilla jne.


      • Itämeri
        olla todellinen kirjoitti:

        vuosiluku kun autosi on valmistunut? Sen kulkuhan on pitkä varastoinnit ulkona merien rannoilla jne.

        ...sillä auto valmistetaan Zilinassa, Slovakiassa.


    • takuuasia

      Samanlainen havainto omassanikin. Ehdottomasti takuuasia. Kahvan päät hanganneet maalin rikki ja tottakai ruoste iskee, kun kosteus pääsee metallipintaan. Aivan selvästi pieni mitoitusvirhe kyseessä. Tarkoitus on, että kahvan sisäinen rakenne nojaa luukkuun ja ulkoreunat ovat hieman irti pinnasta, jolloin maalikerros pysyy ehjänä. Menehän Deltaan ja korjauta virhe. Kyseessä on nimenomaan valmistusvirhe, joka kuuluu takuun piiriin. Tuohan on pieni murhe kuitenkin muuten kelpo kulkuneuvossa.

    • kiijailija

      Sama täällä, vuoden vanhan Ceed sw:n takaluukku on nostokahvan sivuilta hangannut maalipinnan rikki ja ruostuminen alkanut. Nyt pääsee testaamaan sen 7 vuoden takuun...

    • voi odottaa

      ...kun ostaa halvalla paskaa???

      • sitä, että

        teikäläisen kaltaiset ääliöt tulevat kuorossa tänne itkemään, ennenkuin asiaa on edes sen kummemmin yritetty setviä missään muualla kuin täällä sinun ja ystäviesi suomi24-paskanjauhamismaailmassa. Kyseessä on kuules jolppi aika pieni ongelma verrattuna pari-kolme vuotta vanhojen Mazdojen ruosteisiin pohjiin ja helmoihin verrattuna. Tai muistusko mieleen kuinka monesta Focuksesta tahi jopa Mersusta on maalattu kylki takuuseen ruostumisen takia??? Japseista ei viitsi edes tuon Mazdan lisäksi edes puhua. Turha alkaa sahanpurujauholla täytetyn pään kanssa urputtaa parin Kia- yksilön pikkujutusta....


      • rautakangi
        sitä, että kirjoitti:

        teikäläisen kaltaiset ääliöt tulevat kuorossa tänne itkemään, ennenkuin asiaa on edes sen kummemmin yritetty setviä missään muualla kuin täällä sinun ja ystäviesi suomi24-paskanjauhamismaailmassa. Kyseessä on kuules jolppi aika pieni ongelma verrattuna pari-kolme vuotta vanhojen Mazdojen ruosteisiin pohjiin ja helmoihin verrattuna. Tai muistusko mieleen kuinka monesta Focuksesta tahi jopa Mersusta on maalattu kylki takuuseen ruostumisen takia??? Japseista ei viitsi edes tuon Mazdan lisäksi edes puhua. Turha alkaa sahanpurujauholla täytetyn pään kanssa urputtaa parin Kia- yksilön pikkujutusta....

        Minua jolpiksi,ensinnäkin olen 45 jolppi toisekseen olen omistanut mazdoja ei ruostetta ja focuksen josta ruostui oven alaosat alle vuodessa vetarit taka jouset vuotava lämmitys laite sisään tuli vesi ja muuta.. Kiasta kyselen onko muita uhreja joilla on saman kaltaista vikaa kuin mulla.. mutta voin kyllä olla poiskin jos noin kovin häiritsee..


      • tarkoittanut
        rautakangi kirjoitti:

        Minua jolpiksi,ensinnäkin olen 45 jolppi toisekseen olen omistanut mazdoja ei ruostetta ja focuksen josta ruostui oven alaosat alle vuodessa vetarit taka jouset vuotava lämmitys laite sisään tuli vesi ja muuta.. Kiasta kyselen onko muita uhreja joilla on saman kaltaista vikaa kuin mulla.. mutta voin kyllä olla poiskin jos noin kovin häiritsee..

        sinua - älä hikeenny - vaan tuota yhtä idioottia....lue viestit uudelleen niin ymmärrät.


      • peeloa...
        tarkoittanut kirjoitti:

        sinua - älä hikeenny - vaan tuota yhtä idioottia....lue viestit uudelleen niin ymmärrät.

        Saiko se ylempi viesti herneen menemään nenään? Nyt suututtaa, kun on tullut hölmöyksissä pistettyä vähät rahansa täyteen paskaan. No tuntuihan se muovipommi aluksi hulppealle samaran jälkeen. VOI SUA IDIOOTTIA!


      • nyt vaan
        peeloa... kirjoitti:

        Saiko se ylempi viesti herneen menemään nenään? Nyt suututtaa, kun on tullut hölmöyksissä pistettyä vähät rahansa täyteen paskaan. No tuntuihan se muovipommi aluksi hulppealle samaran jälkeen. VOI SUA IDIOOTTIA!

        se ruosteisen fillarisi ketju rasvattuna että pääset sillä polkemaan mummolaan karkinkerjuuseen kunnes tuut mopoikään,jos tuut.


      • sai,

        halvalla paljon, moni on maksanut paljon enemmän ja saanut huonompaa, meilläkin esim. vw 2v takuun jälkeen on alkanut korjaukset, kaikki alle 250 € yksittäistapaukset eivät kuulu kuluttajasuojalain piiriin, eli virhevastuuseen, ovat vai n. 1 % luokkaa tuotteen hinnasta, katsotaan pikkujutuiksi. Ja niitä kyllä on tullut. Maksoin vw 3860 € enemmän, mitä sain, vain paremmat ajo-ominaisuudet, en mitään muuta. Jälleenmyyntihintojen ero enää noin 1700 €. vw ei voi myydä yksityiselle, kun kokeilin, Kian olisi moni halunnut väkisin ostaa, kun siinä on takuu ja maksaa kaikki heti käteisellä.


      • sitten..
        sai, kirjoitti:

        halvalla paljon, moni on maksanut paljon enemmän ja saanut huonompaa, meilläkin esim. vw 2v takuun jälkeen on alkanut korjaukset, kaikki alle 250 € yksittäistapaukset eivät kuulu kuluttajasuojalain piiriin, eli virhevastuuseen, ovat vai n. 1 % luokkaa tuotteen hinnasta, katsotaan pikkujutuiksi. Ja niitä kyllä on tullut. Maksoin vw 3860 € enemmän, mitä sain, vain paremmat ajo-ominaisuudet, en mitään muuta. Jälleenmyyntihintojen ero enää noin 1700 €. vw ei voi myydä yksityiselle, kun kokeilin, Kian olisi moni halunnut väkisin ostaa, kun siinä on takuu ja maksaa kaikki heti käteisellä.

        ottaa ja myydä kun kaikki ihan käteisellä haluaisi ostaa pois?

        HULLUKO OLET?


    • Grand Espace IVb

      Tätä minä jo odotinkin, että jollakin on Ceed'ssä kulunut maalipinta puhki ja mitä sitten tapahtuu:-) Minulla oli aikoinaan korealainen 1,5-vuotta ja kaikista paikoista, mistä maalipinta kului puhki (kiveniskemät konepellissä ym.), niin ruskeaksihan ne muuttuivat tuota pikaa. Mikään ei ole siis muuttunut! Audi on sinkinnyt autonsa kunnolla jo vuodesta 1987 alkaen ja ranskalaiset 1995 jälkeen. 2000-luvun alussa minulla oli Peugeot 406 ja sen konepellissä oli runsaasti kiveniskemiä, ruostetta en havainnut koskaan. Nykyinen autoni ei ruostu lainkaan. Täältä pääsee lukemaan ruotsalaisen tutkimuksen tuloksia KIA:sta: http://www.vibilagare.se/zino.aspx?pageID=137&modelID=236 - tuo linkki menee suoraan Sorenton tulokseen, joka on aika nolo. Ceed'n kohdalla puhutaan jotain galvanoinnista, mutta jos sen paksuus on esim 1/10 Audin käyttämästä, niin siitä ei ole paljon apua.

      • rautakangi

        Näin no jostain kian niin kuin muidenkin autoiksi kutsuttujen kulkuvälineiden hinta tarvii hinata alas. Tiesin ostaessani mihin käteni laitoin mutta en sentään odottanut kukintaa näin nopeasti.. Tähän käy eräs fraasi...eli halvalla ei saa hyvää.. edellinen autoni oli skoda octavia 1.8t ja kypsyin siihen niihin vika määriin kun pers tasku ei kestä jatkuvaa osanostoa.. Mutta tällä on ajettava katsotaan mihin merkkiin seuraavaksi mennään..


      • jotain...

        16-22 tuhannen euron cee´diä johonkin 30 - 100 tuhannen euron Audeihin?? Kori audeissa varmasti kestää mutta muu tekniikka onkin sitten aika keskinkertaista. Joo, ei ne Ranskalaiset varmaankaan ruostu mutta muutenhan ne on ihan täysiä paskoja vai miksi luulet että jotain pari vuotta vanhaa Meganee/Lagunaa saa ostaa suunnilleen viemällä pulloja kauppaan ja kauppias melkein pussaa varpaat, kun suostut viemään patonkimaan romun vaihtoautorivistä pois seisomasta.. Ei paljon naurata jos kori ei ruostu, jos auto ei lähde käymään tai sitä hinataan joltain motarin rampilta. Tuo kojetaulun varotusvalojen killitys taitaa olla se syy. Miksiköhän suurin osa talvella konepelti pystyssä olevista autoista on Ranskalaisia??? Eipä jokun parin cee´d-yksilön todettu maalin hankautuminen jostain kahvan juuresta tee autosta juuri huonoa tai hyvää. Tuo on aika pieni riesa verrattuna johonkin vialliseen vaihdelootaan tai jatkuvasti käyntihäiriöitä poikiviin Ranskalaisiin autoihin. Ihmettelen myös tuon omistajan itkua ja kiroilua. miksei vie Delta-autoon eikä poraa täällä kuinka on huono auto jne. sitä varten cee´dissä on markkinoiden paras takuu, että tommoset hommat laitetaan kuntoon, vai korjautuuko ne Audinkin tai Espacen lukuisat viat autoa pihalla seisottaessa ja ruikuttaessa täällä????


      • Ranskalainen
        rautakangi kirjoitti:

        Näin no jostain kian niin kuin muidenkin autoiksi kutsuttujen kulkuvälineiden hinta tarvii hinata alas. Tiesin ostaessani mihin käteni laitoin mutta en sentään odottanut kukintaa näin nopeasti.. Tähän käy eräs fraasi...eli halvalla ei saa hyvää.. edellinen autoni oli skoda octavia 1.8t ja kypsyin siihen niihin vika määriin kun pers tasku ei kestä jatkuvaa osanostoa.. Mutta tällä on ajettava katsotaan mihin merkkiin seuraavaksi mennään..

        Ostao Sitikka ...ja saat vielä kaupanpäälle kunnon kyytii, valisemalla kaasunestejouset ei mitää rautavietereitä


      • H E T I
        jotain... kirjoitti:

        16-22 tuhannen euron cee´diä johonkin 30 - 100 tuhannen euron Audeihin?? Kori audeissa varmasti kestää mutta muu tekniikka onkin sitten aika keskinkertaista. Joo, ei ne Ranskalaiset varmaankaan ruostu mutta muutenhan ne on ihan täysiä paskoja vai miksi luulet että jotain pari vuotta vanhaa Meganee/Lagunaa saa ostaa suunnilleen viemällä pulloja kauppaan ja kauppias melkein pussaa varpaat, kun suostut viemään patonkimaan romun vaihtoautorivistä pois seisomasta.. Ei paljon naurata jos kori ei ruostu, jos auto ei lähde käymään tai sitä hinataan joltain motarin rampilta. Tuo kojetaulun varotusvalojen killitys taitaa olla se syy. Miksiköhän suurin osa talvella konepelti pystyssä olevista autoista on Ranskalaisia??? Eipä jokun parin cee´d-yksilön todettu maalin hankautuminen jostain kahvan juuresta tee autosta juuri huonoa tai hyvää. Tuo on aika pieni riesa verrattuna johonkin vialliseen vaihdelootaan tai jatkuvasti käyntihäiriöitä poikiviin Ranskalaisiin autoihin. Ihmettelen myös tuon omistajan itkua ja kiroilua. miksei vie Delta-autoon eikä poraa täällä kuinka on huono auto jne. sitä varten cee´dissä on markkinoiden paras takuu, että tommoset hommat laitetaan kuntoon, vai korjautuuko ne Audinkin tai Espacen lukuisat viat autoa pihalla seisottaessa ja ruikuttaessa täällä????

        Kerro heti mistä kaupasta niitä pullolla saa parivuotisena, ja mitä pullossa pitää kullan lisäksi olla. Meen heti..


      • Rautakangille...
        rautakangi kirjoitti:

        Näin no jostain kian niin kuin muidenkin autoiksi kutsuttujen kulkuvälineiden hinta tarvii hinata alas. Tiesin ostaessani mihin käteni laitoin mutta en sentään odottanut kukintaa näin nopeasti.. Tähän käy eräs fraasi...eli halvalla ei saa hyvää.. edellinen autoni oli skoda octavia 1.8t ja kypsyin siihen niihin vika määriin kun pers tasku ei kestä jatkuvaa osanostoa.. Mutta tällä on ajettava katsotaan mihin merkkiin seuraavaksi mennään..

        Tiesit ostaessasi,että laitoit kätesi paskaan.Ei pidä paikkaansa.Olet tehnyt oikean valinnan.Kyllä Kia on hyvä auto.Tämä on vain valitettava tapaus kohdallasi.Mutta uskon, että koritakuu vastaa tästä virheestä ja tehdään ne muutokset, joka tämän hankauman on aiheuttanut.Autosi laitetaan taas moitteettomaan kuntoon.Tämä sananlasku.Ei halvalla hyvää saa, ei sekään pidä paikkaansa.Ei Kia ole halpa, jos ei kalliskaan.Kia on laadukas, tekniikaltaan varmatoiminen, siististi tehty auto.Ei se ruostu sen kummemmin kuin muutkan autot.Kyllä auton ulkopuolen puhtaanapito ja säännöllinen vahaus on parasta ruosteen torjuntaa


      • oi joi
        Ranskalainen kirjoitti:

        Ostao Sitikka ...ja saat vielä kaupanpäälle kunnon kyytii, valisemalla kaasunestejouset ei mitää rautavietereitä

        Minulla on ollut ilo ja kunnia omistaa yksi citroen oikein kaasujousituksella, ja en ole eläissäni suurempaa ilon päivää nähnyt kun pääsin sitikasta eroon. tosin vakuutus yhtiö lunasti auton perään ajon seurauksena, mihinkään toisen auto merkkiin, en saanut sitä 5 vuoden aikana vaihdettua, minulla on ollut kaikkiaan parikymmentä autoa, mutta kaikissa muissa yhteensä ole ollut, niin paljon korjaamista kuin sitikassa yksinään.


      • paras!
        oi joi kirjoitti:

        Minulla on ollut ilo ja kunnia omistaa yksi citroen oikein kaasujousituksella, ja en ole eläissäni suurempaa ilon päivää nähnyt kun pääsin sitikasta eroon. tosin vakuutus yhtiö lunasti auton perään ajon seurauksena, mihinkään toisen auto merkkiin, en saanut sitä 5 vuoden aikana vaihdettua, minulla on ollut kaikkiaan parikymmentä autoa, mutta kaikissa muissa yhteensä ole ollut, niin paljon korjaamista kuin sitikassa yksinään.

        Kerrotko miltä vuedelta citikkasi oli, mulla autoja ollu 30 vuotta ja nyt toinen citikka 2000 luvulta...Parhaat autot minulla oikeesti olleet, ei ruostetta,ei muita vikoja..mulla kai käyny tuuri? Niin uusimmassa ADAC.ssa uusimmat citikat pärjänny hyvin...


      • ei ranskis
        paras! kirjoitti:

        Kerrotko miltä vuedelta citikkasi oli, mulla autoja ollu 30 vuotta ja nyt toinen citikka 2000 luvulta...Parhaat autot minulla oikeesti olleet, ei ruostetta,ei muita vikoja..mulla kai käyny tuuri? Niin uusimmassa ADAC.ssa uusimmat citikat pärjänny hyvin...

        Se oli bx gti 1990, tosi hieno auto, ja paras ajettava kaikista silloin kun oli kunnossa, mutta valitettavasti kovin harvoin, ei tosin moottorissa eikä voiman siirrossa ollut vikoja, mutta lähes kaikkialla muualla jatkuvasti.


      • olen tyytyväinen
        rautakangi kirjoitti:

        Näin no jostain kian niin kuin muidenkin autoiksi kutsuttujen kulkuvälineiden hinta tarvii hinata alas. Tiesin ostaessani mihin käteni laitoin mutta en sentään odottanut kukintaa näin nopeasti.. Tähän käy eräs fraasi...eli halvalla ei saa hyvää.. edellinen autoni oli skoda octavia 1.8t ja kypsyin siihen niihin vika määriin kun pers tasku ei kestä jatkuvaa osanostoa.. Mutta tällä on ajettava katsotaan mihin merkkiin seuraavaksi mennään..

        Minulla ei ole ollut ylimääräistä ohjelmaa. Toyotani täytti vuoden ja 30tkm ja tyytyväinen olen. Ei se halpa ollut hankkia, mutta laatua olen kyllä saanut. Edellinen Toyota oli jo alla 130tkm ja akku oli ainoa vaihdettu osa koko aikana.


      • Outoukko
        olen tyytyväinen kirjoitti:

        Minulla ei ole ollut ylimääräistä ohjelmaa. Toyotani täytti vuoden ja 30tkm ja tyytyväinen olen. Ei se halpa ollut hankkia, mutta laatua olen kyllä saanut. Edellinen Toyota oli jo alla 130tkm ja akku oli ainoa vaihdettu osa koko aikana.

        Minäkin ennen tojolla ajelin, nyt olen tyytyväinen.


      • elää...
        ei ranskis kirjoitti:

        Se oli bx gti 1990, tosi hieno auto, ja paras ajettava kaikista silloin kun oli kunnossa, mutta valitettavasti kovin harvoin, ei tosin moottorissa eikä voiman siirrossa ollut vikoja, mutta lähes kaikkialla muualla jatkuvasti.

        Eli kokemuksestasi kohta 20 vuotta...maailma muuttuu! Ranskikset parantanu koko ajan eri tilastoissa, ja niissä saa myös muuta laatua kuten mukavuuden, äänettömyyden ja hyvät ajo-ominaisuudet, näitä ominaisuuksia ei idän ihmeistä löydy.


      • tilastoissa
        elää... kirjoitti:

        Eli kokemuksestasi kohta 20 vuotta...maailma muuttuu! Ranskikset parantanu koko ajan eri tilastoissa, ja niissä saa myös muuta laatua kuten mukavuuden, äänettömyyden ja hyvät ajo-ominaisuudet, näitä ominaisuuksia ei idän ihmeistä löydy.

        Ranskikset on parantunu? Meneekö ne edes autoliikkeestä uutena suoraan konttorille ajettuna katsastuksesta lävitse? Ainakin Laguna on historian surkein länsi-auto, katsastustilastoissa tais puolet keskimäärin hylkääntyä jo ensimmäisten vuosien katsastuksissa. Uudesta ei vielä tiedä, vihiä on kyllä kuulunut, että alusta hajoisi ihan yhtä nopeasti kuin Laguna mark 2:sessakin. Ja ei tuo C5 Citikkakaan ole tunnettu ainakaan hyvästä laadustaan, kysyppä seuraavan kerran joltain rehelliseltä omistajalta onko joutunu pajalla käymään "kuittailemassa". Pikkumallit sen sijaan lienevät OK, mutta keskiluokasta ylöspäin Citikat ja kumppanit ovat varmaan melko pelottavia ostoksia ainakin tuon lyhyehkön takuuajan jälkeen. Ei ainakaan käytettyjen hinnat ole kovin korkealla PSA-yhtymän, eikä Renujen kohdalla, kun vielä ottaa huomioon, että eivät uutena ole mitenkään erityisen halpoja. Jos mukavuus ja ulkonäkö on kohdallaan, ärsyttää noissa jatkuva pikkuvikojen ja uusissa malleissa lastentautien määrä. Ainahan uudehkossa muutaman vuoden ikäisessä Ranskan autossa on jo puolet napeista toimimattomia ja kojetaulussa palaa milloin mikäkin vikavalo. Milloin ongelmia aiheuttaa tyhjähkö tankki ja milloin taas sitten temppuilua on liian täyteen tankattuna!!! samoin laatikot on useissa malleissa ihan paskoja. jos ei vaihda kallista alkuperäistä Elf-öjyä lootaan muutaman kymmenen tuhannen välein, johan alkaa kahina kuulumaan. Ja miksköhän uusissakin Ranskalaisissa on talvella aina nuo esihistorialliset keulapahvit törröttämässä maskin edessä, kun pakkasta on alle -5 astetta???


      • taas...
        tilastoissa kirjoitti:

        Ranskikset on parantunu? Meneekö ne edes autoliikkeestä uutena suoraan konttorille ajettuna katsastuksesta lävitse? Ainakin Laguna on historian surkein länsi-auto, katsastustilastoissa tais puolet keskimäärin hylkääntyä jo ensimmäisten vuosien katsastuksissa. Uudesta ei vielä tiedä, vihiä on kyllä kuulunut, että alusta hajoisi ihan yhtä nopeasti kuin Laguna mark 2:sessakin. Ja ei tuo C5 Citikkakaan ole tunnettu ainakaan hyvästä laadustaan, kysyppä seuraavan kerran joltain rehelliseltä omistajalta onko joutunu pajalla käymään "kuittailemassa". Pikkumallit sen sijaan lienevät OK, mutta keskiluokasta ylöspäin Citikat ja kumppanit ovat varmaan melko pelottavia ostoksia ainakin tuon lyhyehkön takuuajan jälkeen. Ei ainakaan käytettyjen hinnat ole kovin korkealla PSA-yhtymän, eikä Renujen kohdalla, kun vielä ottaa huomioon, että eivät uutena ole mitenkään erityisen halpoja. Jos mukavuus ja ulkonäkö on kohdallaan, ärsyttää noissa jatkuva pikkuvikojen ja uusissa malleissa lastentautien määrä. Ainahan uudehkossa muutaman vuoden ikäisessä Ranskan autossa on jo puolet napeista toimimattomia ja kojetaulussa palaa milloin mikäkin vikavalo. Milloin ongelmia aiheuttaa tyhjähkö tankki ja milloin taas sitten temppuilua on liian täyteen tankattuna!!! samoin laatikot on useissa malleissa ihan paskoja. jos ei vaihda kallista alkuperäistä Elf-öjyä lootaan muutaman kymmenen tuhannen välein, johan alkaa kahina kuulumaan. Ja miksköhän uusissakin Ranskalaisissa on talvella aina nuo esihistorialliset keulapahvit törröttämässä maskin edessä, kun pakkasta on alle -5 astetta???

        Noniin...tämänkin vuodatuksen teki henkilö joka tuskin on nykyisiä ranskiksia edes kokeillu "kun ei uskalla kun ne heti hajoo" On se ihme ettei mulla ole ollu kahessa ranskiksessa ainootakaan vikaa 300tkm.n ajoilla ja ei varmasti kuki niinkuin idän ihmeet. Tuossa alla linkki uusimpaan ADAC listaukseen jossa ranskikset kirii... http://www.adac.de/Auto_Motorrad/pannenstatistik_maengelforum/pannenstatistik_2008/tab.asp?ComponentID=250016&SourcePageID=250114


      • ei ainoata
        taas... kirjoitti:

        Noniin...tämänkin vuodatuksen teki henkilö joka tuskin on nykyisiä ranskiksia edes kokeillu "kun ei uskalla kun ne heti hajoo" On se ihme ettei mulla ole ollu kahessa ranskiksessa ainootakaan vikaa 300tkm.n ajoilla ja ei varmasti kuki niinkuin idän ihmeet. Tuossa alla linkki uusimpaan ADAC listaukseen jossa ranskikset kirii... http://www.adac.de/Auto_Motorrad/pannenstatistik_maengelforum/pannenstatistik_2008/tab.asp?ComponentID=250016&SourcePageID=250114

        vikaa???!!! Just, just. Bemari-miehethän ovat vähän samaa kastia: kaikki mikä hajoaa luetaan normaaliksi kulumiseksi. Vaikka kone räjähtäs 40000 ajettuna, sen korjaaminen on ihan normaalia huoltoa, mikä kuuluu autossa kuin autossa asiaan. Ja tuosta vuodatuksesta: jos joku epäilee Ranskalaisen auton luotettavuutta vaikka edes kuulopuheiden perusteella, ollaan jo sinäänsä vankemmalla pohjalla kuin ne, jotka jauhavat täällä paskaa Kioista. He kun eivät ole edes kuulleet niitä kuulopuheitakaan.


      • paikkaansa
        ei ainoata kirjoitti:

        vikaa???!!! Just, just. Bemari-miehethän ovat vähän samaa kastia: kaikki mikä hajoaa luetaan normaaliksi kulumiseksi. Vaikka kone räjähtäs 40000 ajettuna, sen korjaaminen on ihan normaalia huoltoa, mikä kuuluu autossa kuin autossa asiaan. Ja tuosta vuodatuksesta: jos joku epäilee Ranskalaisen auton luotettavuutta vaikka edes kuulopuheiden perusteella, ollaan jo sinäänsä vankemmalla pohjalla kuin ne, jotka jauhavat täällä paskaa Kioista. He kun eivät ole edes kuulleet niitä kuulopuheitakaan.

        Ei se ole uskon asia! Kuten tuossa edellä kerroin ovat nämä kaksi ranskista olleet parhaat autoni, en laske polttimoita ja jarrupalojen vaihtoja vioiksi. Kokemusta mm. nissan, ford, chrysler, mazda, seat. Näistä huonoimmat kaikin puolin oli ikävä kyllä nuo japskit ja jenkki. Jos osaat tuota ADAC taulukkoa lukea niin -06 jälkeen ovat ranskikset parantaneet huomattavasti.


    • Harjapesun jälkeen....

      ..kun kurkkasin takaluukun kahvan viereen altapäin,että jäi pesemättä.Elikkä harjat eivät yltäneet sinne. Käsittääkseni,jos käyttää pelkästään harjapesua,niin pieneltä alueelta ei tuu pestyä koskaan.Ja takuulla alkaa ajan myötä kukkimaan.Sama varmaan koskee monia muitakin merkkejä.Jos ei pese ikinä,niin ruostuu aika nopeesti.

    • sillälailla...

      taitaa ruostetta löytyä housuistas

    • pakuilija

      se on yleinen vika kaikissa farmareissa, sekä pakettiautoissa, minullakin on hiacen takaluukku korjattu kolme kertaa, viimeksi 10 kuukautta sitten ja jälleen alkaa ruoste kukkia kahvan juuresta. ensimmäinen korjaus tehtiin noin vuoden ikäisenä.Myös kolmesta farmarista on kokemusta astrasta, mondeosta esgortista,kaikissa sama ongelma, ei ole varmaan kia siinä suhteessa sen huonompi kuin muutkaan farkut ja pakut.

      • peräluukun

        kaikkiin mahdollisiin koloihin kertyy likaa. Talvella rakoihin kertyvä lumi osittain sulaa ja jäätyy ja kahvaa käännettäessä lika sekä jää rikkovat maalipinnan.


      • kuulopuheiden
        peräluukun kirjoitti:

        kaikkiin mahdollisiin koloihin kertyy likaa. Talvella rakoihin kertyvä lumi osittain sulaa ja jäätyy ja kahvaa käännettäessä lika sekä jää rikkovat maalipinnan.

        perusteella vielä lisää haukkumista muunmerkkisistä autoista jooko? Se kun hivelee niin tätä Kian haltijan matalahkoa egoa. Onhan se selvää, että Kian viat kyetään selittelemään pois, mutta VOI VOI NIITÄ MUUNMERKKISIÄ MATOLAATIKOITA VOIIH! Ja nyt haukkukaa mua myös postaukseni perusteella, riepotelkaa oletettua tojoani tai vikapesäsakemannia tai leimatkaa mopoikäiseksi. Antakaa sanan säilän sivallella nyt, kyllä ne muut murheet siitä sitten kaikkoaa :)


      • kaiken kokenut
        kuulopuheiden kirjoitti:

        perusteella vielä lisää haukkumista muunmerkkisistä autoista jooko? Se kun hivelee niin tätä Kian haltijan matalahkoa egoa. Onhan se selvää, että Kian viat kyetään selittelemään pois, mutta VOI VOI NIITÄ MUUNMERKKISIÄ MATOLAATIKOITA VOIIH! Ja nyt haukkukaa mua myös postaukseni perusteella, riepotelkaa oletettua tojoani tai vikapesäsakemannia tai leimatkaa mopoikäiseksi. Antakaa sanan säilän sivallella nyt, kyllä ne muut murheet siitä sitten kaikkoaa :)

        Kyllä kiankin omistajilla, ainakin useimmillakin on kokemusta muistakin merkeistä ei tarvitse kuulopuheiden perusteella toisia merkkejä moittia.Minullakin kia ceed vm 08 on 24 jäs auto, joten ainakaan minun ei tarvitse kuulo puheiden perusteella muita autoja moittia, huom. yhtään ladaa ei ole ollut 12 japanilaista 8 saksalaista 3 ranskalaista, luulisi olevan vertaus kohtaa kia ceediin joka on kokemani perusteella erinomainen auto, tosin kokemusta on vasta vajaan vuoden ajalta,mutta alku näyttää ainakin paremmalta kuin useimalla kian edeltäjällä, jotka minulla ovat 43 vuoden aikana olleet.


      • säälittävä!..
        kuulopuheiden kirjoitti:

        perusteella vielä lisää haukkumista muunmerkkisistä autoista jooko? Se kun hivelee niin tätä Kian haltijan matalahkoa egoa. Onhan se selvää, että Kian viat kyetään selittelemään pois, mutta VOI VOI NIITÄ MUUNMERKKISIÄ MATOLAATIKOITA VOIIH! Ja nyt haukkukaa mua myös postaukseni perusteella, riepotelkaa oletettua tojoani tai vikapesäsakemannia tai leimatkaa mopoikäiseksi. Antakaa sanan säilän sivallella nyt, kyllä ne muut murheet siitä sitten kaikkoaa :)

        ..ja sinäkin löysit tänne KIAsivuille kateuttasi KIA-omistajia haukkumaan!!


      • kian omistajia
        säälittävä!.. kirjoitti:

        ..ja sinäkin löysit tänne KIAsivuille kateuttasi KIA-omistajia haukkumaan!!

        vaan kian haltijoiden käyttäytymistä ja itsetunnon tasoa. Tästedes kritisoin myös sisälukutaidon tasoa...


      • luetun ymmärtäminen
        kuulopuheiden kirjoitti:

        perusteella vielä lisää haukkumista muunmerkkisistä autoista jooko? Se kun hivelee niin tätä Kian haltijan matalahkoa egoa. Onhan se selvää, että Kian viat kyetään selittelemään pois, mutta VOI VOI NIITÄ MUUNMERKKISIÄ MATOLAATIKOITA VOIIH! Ja nyt haukkukaa mua myös postaukseni perusteella, riepotelkaa oletettua tojoani tai vikapesäsakemannia tai leimatkaa mopoikäiseksi. Antakaa sanan säilän sivallella nyt, kyllä ne muut murheet siitä sitten kaikkoaa :)

        kateissa!? Miten vastauksesi liittyy edelliseen kirjoitukseen? Minkä merkkistä autoa haukutaan ja minkä merkkisen auton omistaja haukkuu?


      • olevasi
        luetun ymmärtäminen kirjoitti:

        kateissa!? Miten vastauksesi liittyy edelliseen kirjoitukseen? Minkä merkkistä autoa haukutaan ja minkä merkkisen auton omistaja haukkuu?

        lähetteen tarpeessa?..minä tiedän olevasi!


      • tunnustaa,
        olevasi kirjoitti:

        lähetteen tarpeessa?..minä tiedän olevasi!

        että en ymmärrä ajatuksesi juoksua, jos sellaista on olemassakaan.


    • popov

      taas yksi provo,ceedin takaluukku ei voi ruostua koska se on vahvasti sinkitty!

      • sitä

        ruostetta on löytyny aloittajan kalsareista..


      • onkin
        sitä kirjoitti:

        ruostetta on löytyny aloittajan kalsareista..

        varma keino ratkaista ongelmat


      • Kia piccolo
        sitä kirjoitti:

        ruostetta on löytyny aloittajan kalsareista..

        Löytyy ruostetta on kolisevat Kia kärryt ja niiden omistajien ahtaasta päästä - Kia kulkineeseen auttaa vaha jotenkin ja omistajan päälakeen armeijan saapasrasva.


    • i30cw

      Kyllä tuon pitäisi mennä takuuseen, vikahan on ihan selvästi aiheutunut huonosti mitoitetuista osista kuten joku sanoinkin. Tuon kahvan normaalilla käytöllä ei saa olla tuollaista vaikutusta. Sama kuin autoon laitettaisiin liian suuret renkaat, jotka sitten satunnaisesti ottaisi kiinni lokasuojiin vaikka alusta ja renkaat olisivat tehdaskamaa. .. Muuten ei voi kun ihmetellä kuinka hirveästi tämäkin asiallinen keskustelu veti ?askanjauhajia puoleensa.. oikein sääliksi käy jos jollakulla olisi jokin järkevä aihe käsillä niin asiavastaukset häviää armottomaan paskaämpäriin.

      • Kia piccolo

        Kun on laadukkaampaa ja varmempaa tiedossa. Kaikki Japanilaisetkin on edellä onnetonta Kia kiisselivatkainta kehityksessä. Huyndaitkin on tehty kuin eri metallista, vaikka muka on samoista osista koottu. Paremmuudesta osoituksena Huyndain 5 v takuu ILMAN KILOMETRIRAJOITUSTA ja maalipinta huomattavasti korroosiota kestävämpi, parempi ohjaus, varusteltu paremmin, pienempi kulutus, paljon edullisemmat huollot jne.


      • huh hoijaa
        Kia piccolo kirjoitti:

        Kun on laadukkaampaa ja varmempaa tiedossa. Kaikki Japanilaisetkin on edellä onnetonta Kia kiisselivatkainta kehityksessä. Huyndaitkin on tehty kuin eri metallista, vaikka muka on samoista osista koottu. Paremmuudesta osoituksena Huyndain 5 v takuu ILMAN KILOMETRIRAJOITUSTA ja maalipinta huomattavasti korroosiota kestävämpi, parempi ohjaus, varusteltu paremmin, pienempi kulutus, paljon edullisemmat huollot jne.

        Aika moni viime vuonnakin halusi kian, pelkästään ceediä myytiin lähes 5500 kpl parituhatta enemmän kuin corollaa, mutta sitähän on tyhjäpäisten taliaivojen vaikea tajuta, joten jauhakaa vaan tyhjää paskaanne,niinkuin ennenkin.


      • vuoden
        Kia piccolo kirjoitti:

        Kun on laadukkaampaa ja varmempaa tiedossa. Kaikki Japanilaisetkin on edellä onnetonta Kia kiisselivatkainta kehityksessä. Huyndaitkin on tehty kuin eri metallista, vaikka muka on samoista osista koottu. Paremmuudesta osoituksena Huyndain 5 v takuu ILMAN KILOMETRIRAJOITUSTA ja maalipinta huomattavasti korroosiota kestävämpi, parempi ohjaus, varusteltu paremmin, pienempi kulutus, paljon edullisemmat huollot jne.

        totta puhut vuoden vanha ceedihän näyttää kymmenvuotiaalta japsilta,maalipinta kulunut yhtä paljon.


      • äly hoi
        Kia piccolo kirjoitti:

        Kun on laadukkaampaa ja varmempaa tiedossa. Kaikki Japanilaisetkin on edellä onnetonta Kia kiisselivatkainta kehityksessä. Huyndaitkin on tehty kuin eri metallista, vaikka muka on samoista osista koottu. Paremmuudesta osoituksena Huyndain 5 v takuu ILMAN KILOMETRIRAJOITUSTA ja maalipinta huomattavasti korroosiota kestävämpi, parempi ohjaus, varusteltu paremmin, pienempi kulutus, paljon edullisemmat huollot jne.

        Jokainen joka on ostanut kian, on sen halunnutkin, ei suomessa pakoteta ostamaan ketään mitä ei halua, jokaisella on täysi valinnan vapaus tietenkin varojensa puitteissa En tosiaankaan ymmärrä miksi joidenkin auton osto ottaa toisia niin päähän, kun se ei totisesti millään lailla heille kuulu, jokainen saa omillaan tai lainaamillaan rahoilla ostaa minkä auton haluaa.


      • asiat makaa
        äly hoi kirjoitti:

        Jokainen joka on ostanut kian, on sen halunnutkin, ei suomessa pakoteta ostamaan ketään mitä ei halua, jokaisella on täysi valinnan vapaus tietenkin varojensa puitteissa En tosiaankaan ymmärrä miksi joidenkin auton osto ottaa toisia niin päähän, kun se ei totisesti millään lailla heille kuulu, jokainen saa omillaan tai lainaamillaan rahoilla ostaa minkä auton haluaa.

        Aika typeriä ovat monet, jotka tänne vääntävät juttujaan.


      • tsaijaijaij
        asiat makaa kirjoitti:

        Aika typeriä ovat monet, jotka tänne vääntävät juttujaan.

        Niko! Niko!Nikooo!


      • Hyundaikin
        Kia piccolo kirjoitti:

        Kun on laadukkaampaa ja varmempaa tiedossa. Kaikki Japanilaisetkin on edellä onnetonta Kia kiisselivatkainta kehityksessä. Huyndaitkin on tehty kuin eri metallista, vaikka muka on samoista osista koottu. Paremmuudesta osoituksena Huyndain 5 v takuu ILMAN KILOMETRIRAJOITUSTA ja maalipinta huomattavasti korroosiota kestävämpi, parempi ohjaus, varusteltu paremmin, pienempi kulutus, paljon edullisemmat huollot jne.

        Käyppäs vilkaisemassa Hyundai palstaa, siellä tunuu jo vuoden vanha I30 jo kyljestään ruostuvan. Taitaa Kialla ja Hyundailla olla Ford ongelmia, Ruoste.


      • Jokumuu
        Hyundaikin kirjoitti:

        Käyppäs vilkaisemassa Hyundai palstaa, siellä tunuu jo vuoden vanha I30 jo kyljestään ruostuvan. Taitaa Kialla ja Hyundailla olla Ford ongelmia, Ruoste.

        kun Trapantti joka ei ruostu .. Älkää nyt ihan tosissanne paskaa jauhako, Jos auton suojauttaa uutena nija tarkastuttaa aika ajoin ja muistaa välillä huuhtasta yltä ja alta ja pitää kunnon vahassa niin vaikka Lada ja Mosse kestää esn ruostumatta kun pitääkin. Pitäkää huolta autoistanne p...leet.


      • halpaa

        taitaa olla huutokauppasivu jossa aloitushinnat näkösällä


    • ceedi

      elokuussa 08 käyttöönotettu cee`d SW. Tarkistin takaluukun aukaisukahvan ympäristön - ei merkkiäkään ruosteesta. Pesen auton sulanana aikana käsin, talvella koneella. Talvella tulee suojakeleillä pestyä takaikkuna usein harjalla ja vedellä ja siinä samalla myös rekisterikilven/takaluukun aukaisukahvan potero. Niin se vain on - ken hoitaa autonsa kunnolla, ei näistä huolista tarvitse kärsiä. Sama, onko alla Kia, Audi tai Mersu - yksikään noista ei ole immuuni ruosteelle.

      • suomennos...

        kuten Googlelta voi odottaakkin, mutta ainaskin tuo pieni "sivulaatikko" jutussa näköjään kertoi, että ruostesuojaus on luokassaan varsin erinomaista - niin i30:ssä kuin ceedissäkin. Itseasiassa suojaukset ja ratkaisut lähes identtisiä. Koteloiden ja erilaisten liitosten suojaus jutun mukaan varsin hyvin toteutettu jo tehtaalla näköjään ilman Suomessa joka yksilöön tehtävää jälkikäsittelyäkin. Ei joku kahvan juuresta maalin hankiituminen vielä noista autoista mitään ruostepesiä tee, niinkuin joku jo tossa ehti mielihyvän sokaisemana ilakoidakkin.


    • ..ruostuvia autoja.

      Omistin 2002-2004 Seatin, josta alkoi vuoden ikäisenä ruostua ovipilarit (?!). Takuuhan nuo korvas ja vielä toiseenkin kertaan takuun loputtua (vuoden takuu), mutta pisti kuitenkin hieman ketuttamaan ko. auton hankinta.

      • ..äskeiseen..

        Korvasi siis maalauksen


    • VAIN ! on

      Mullakii on Toyota iha sikaruosteessa katsastajakin naureskeli et paalaa toi romu jo, mut anto säälistä leiman kun vaimo kävi katsastamassa. Oli muuten lyhyttä hametta ja läpinäkyvää puseroa, aina se vaan tehoaa siinä isossa katsastusketjussa ??

      • on jo

        katsastus naisilla jo lyhyttä hametta ja läpinäkyviä puseroita. Pitäähän se olla miellyttävät työasut päällä. Vetäähän se asiakkaita jotka kuolaavat "katsastusmiehien" perään, mutta pitäähän se olla jotain millä vetää asiakkaita kalliiseen isoon katsastusketjuun.


    • 1,6crdi

      Paljon jo tapauksia. Minullakin pilkkuja perä täynnä. Onneksi on takuu.Ja paljon pitempi,kuin muilla. 7vuotta.

    • se kesti

      halvaksi kärryksi

      • mieltä

        liikaa vaadittu halpikselta


    • ceedisti

      Niinhän tuo ruostuu.

    • Kannattaa ainakin katsoa alle..takatukivarsi täysin ruostunut kuin haulikolla ammuttu kie ceed farmari vm2009

    • Anonyymi

      Kia Rio näkyy ruostuvan . Viime talvena moottori meni jumiin suuren (filtterivika) öljyvuodon takia ja kun nostin moottorin pois näin karun todellisuuden . Öljypoja oli ruostunut jo melkein puhki pakoputken läheisyydeltä ,olisko enää kestänyt kahta vuotta . Etummaiset alustan osat myös ovat karvaisessa ruosteessa !!!

    • Anonyymi

      Takaluukun ruostuminen kahvan koristelistan päistä oli tyyppivika sekä SW:ssä, että 5-ovisessa 1. sukupolven Cee'dissä. Takuu ei takaa laatua, mutta omasta kukkarosta korjauksia ei varmaan juuri kukaan joutunut rahoittamaan, kunhan huomasi ruosteen itse. Sinällään ruostuminen vaikutti lähtevän jostain muusta kuin pelkästä listan hankaamisesta. Ainakin omassa 5-ovisessa ruoste kukki siihen tyyliin, että ruostesuojaus (sinkki tai pohjamaali) tuntui olevan puutteellista sillä alueella.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      148
      2301
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1958
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1918
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1720
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      64
      1514
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1286
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1190
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1178
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1173
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1157
    Aihe