Tälläkin palstalla usein kirjoittava julkisuuden henkilö on hakenut taideapurahaa seuraavasti: Markku Korpinen musiikki 400,00 - apurahan käyttökohteena laulun harrastaminen, esiintymiset ja kilpailutoiminta - Kultakurkku laulukisan valtakunnallinen semifinaali Saarijärvellä ja seniorilaulajakarsinta Rokualla - iltatoritoiminnan talkootyö - hyväntekeväisyysesiintymiset - Pielisen Laulu ja Sotaveteraanien kuoro ----------------------- Hakemusta ei ilmeisesti hyväksytty. Mitä ajatuksia tämä asia herättää palstan sisäpiirissä?
Taideapurahat
67
2311
Vastaukset
en ole saanut sentin senttiä,Kokeilin kepillä jäätä. Olen myöskin tiedustellut asiaa ja vastausta ei ole sivistysvirastossa saatu aikaiseksi joka annetaan siten valtuustolle tiedoksi joten hidasta on tuo "sisäpiirin " toiminta Markku Korpinen
- jokohan riittäsi
Kepillä jäätä. joo
Olen todella taannoin hakenut tuota apurahaa ja mielestäni perusteita olisi olemassa. Olin lopuksi valtakunnallisen Kultakurkku kisan Finaalissa 5 miehen joukossa omassa sarjassa. Olen ollut myöskin seniorilaulaja kisan toisella semifinaalikierroksella 2007 20 joukossa eli laulanut silja euroopalla. Olin viimevuoden Lieksan karaokemestari 50 Iltatorilla olin useasti juontamassa jopa äkkiä tulin Juuasta asti torille kun juontaja oli estynyt olen käyttänyt omia vahvistinlaitteita ja huolto makso 70 euroa ja kuitenkaan laite ei tullut kuntoon. Monissä paikoissa olen käynyt ilmaiseksi laulamassa sekä myöskin hautajaisissa ja veteraanien tilaisuuksissa. Kiitos tästä ilmeisesti arkistonhoitaja joka saatoit näin asian tietoisuuteen? Olen nytkin hakenut matkarahaa koska edustan toisen lieksalaisen kanssa Pohjois-Karjalaa eläkeliiton semifinaalissa Etelä Pohjanmaalla ja kustannuksia minulle siitä 320e ja matkat päälle. Lieksassa tuetaan tietyjä taiteen harjoittajia joten jos olet tilastoija niin saata nekin tiedot julkisuuteen. Mielestäni minua ei ole siten tuettu, kun huomioi että kuulun eri vammaisryhmiin ja olen sairauseläkkeellä nyt vanhuuseläkkeellä.Ketä tuetaan ja ketä ei, mutta se ei minun tahtia haitaa on hyvä että joitakin on tuettu.Mutta sitä arvostelen että henkilöt hakevat ja saavat jokapuolelta avustusta. Millainen on sitten kultturitoimen näkemys tästä toiminnastani siitä olen toisaalla maininnut. Kun menen pitämään esim kehitysvammaisille musiikkiryhmää minua on odotettu sinne. Mikä Lienee sitten tuo kirjoituksesi tarkoitus? Terveisin Markku Korpinen
- Nimimerkki
Mielestäni kansankulttuurin arvostusta tulisi lisätä. Jos oikein ymmärsin niin olette toimineet jo useita vuosikymmeniä musiikin ja vapaaehtoistoiminnan alalla. Kansan syvät rivit kyllä arvostaa tämänkaltaista toimintaa mutta ilmeisesti Lieksan kaupungin kulttuuritahot ei. Toisaalta mm. kaupungin tukemat Vaskiviikot on muuttunut vuosi vuodelta entistä viihteellisempään suuntaan. Tässä apurahojen myöntämisessä on siis sikäli looginen ristiriita, että toisaalta yksityishenkilöiden apurahat menevät useimmiten ns. korkeakulttuurin edustajille, kun taas kansantaiteilijat yleensä joutuvat kustantamaan esiintymiset täysimääräisesti omasta pussista. Uskon että teidän pitkäjänteinen työnne sekä laulun että vapaaehtoistyön saralla palkitaan vielä aikanaan. Onhan myös valtakunnallisesti annettu tunnustusta useille kansantaiteilijoille kuten Juice Leskinen tai Heikki Turunen, kansan syvien rivien tulkit on olleet jopa väitöskirjojen aiheena. Tietysti jokainen kovasti toivoo että oman aikamme esiintyjät palkittaisiin jo omana aikanamme sillä kansankulttuurin merkitys ei ole aivan vähäinen. Toivon teille menestystä tuleviin kilpailuihin ja toivottavasti näemme teidät kesätorilla juontamassa.
- paikka?
Nimimerkki kirjoitti:
Mielestäni kansankulttuurin arvostusta tulisi lisätä. Jos oikein ymmärsin niin olette toimineet jo useita vuosikymmeniä musiikin ja vapaaehtoistoiminnan alalla. Kansan syvät rivit kyllä arvostaa tämänkaltaista toimintaa mutta ilmeisesti Lieksan kaupungin kulttuuritahot ei. Toisaalta mm. kaupungin tukemat Vaskiviikot on muuttunut vuosi vuodelta entistä viihteellisempään suuntaan. Tässä apurahojen myöntämisessä on siis sikäli looginen ristiriita, että toisaalta yksityishenkilöiden apurahat menevät useimmiten ns. korkeakulttuurin edustajille, kun taas kansantaiteilijat yleensä joutuvat kustantamaan esiintymiset täysimääräisesti omasta pussista. Uskon että teidän pitkäjänteinen työnne sekä laulun että vapaaehtoistyön saralla palkitaan vielä aikanaan. Onhan myös valtakunnallisesti annettu tunnustusta useille kansantaiteilijoille kuten Juice Leskinen tai Heikki Turunen, kansan syvien rivien tulkit on olleet jopa väitöskirjojen aiheena. Tietysti jokainen kovasti toivoo että oman aikamme esiintyjät palkittaisiin jo omana aikanamme sillä kansankulttuurin merkitys ei ole aivan vähäinen. Toivon teille menestystä tuleviin kilpailuihin ja toivottavasti näemme teidät kesätorilla juontamassa.
Suomessa on monia merkittäviä arvonimiä kuten mm. vuorineuvos, lääkintöneuvos, musiikkineuvos. Tulisiko tässä yhteydessä laittaa harkintaan esim. viihdeneuvoksen arvonimen myöntäminen. Mielestäni monet myönteiset seikat puoltavat tätä asiaa ja siten myös apuraha olisi perusteltu. Kuinka te itse arvioisitte tätä kysymystä.
paikka? kirjoitti:
Suomessa on monia merkittäviä arvonimiä kuten mm. vuorineuvos, lääkintöneuvos, musiikkineuvos. Tulisiko tässä yhteydessä laittaa harkintaan esim. viihdeneuvoksen arvonimen myöntäminen. Mielestäni monet myönteiset seikat puoltavat tätä asiaa ja siten myös apuraha olisi perusteltu. Kuinka te itse arvioisitte tätä kysymystä.
taas karkeloissa ja sven Tuuvaa siellä ei näy. En kuulu siihen kastiin.Otan tuon asian huumorilla vappu lähestyy ja pallot poksahtaa ja on monta v tieteen tohtoria.
- Harrastustoiminnan tukemist...
Pitäiskö minunkin hakea apurahaa? Apurahaa tarvitsisin kilpapilkintään ja onhan noita pokaaleja kertynyt sekä mainetta Lieksalle pitkin suomea yli 20 vuoden aikana! Sivuharratuksina Vpk eli suomenettuna Vapaapalokunta, luottamustoimet useassa eri paikassa sekä eri hyväntekeväisyysseurojen ja järjestöjen aktiivitoiminnan järjestelijähahmona. Jos totta puhu niin apurahoja en tarvitse sillä omat harrastustoimintansa kustantaa kukin kansalanen itse, omasta pussistaan !
Viime vuonna Taideapuraha 1200,00e Toivo Jaskanen Lieksalainen taiteilija. Antti Ilvonen opiskelee Oulussa 500.00e Oliko sitten kirjoilla Lieksassa? Työryhmä käsitteli anomuksia kansalaisopiston rehtorin esityksestä Seppo Tossavainen Arja Matilainen Mervi Ala ei osallistunut kokouksessa läsnä sivistysjohtaja Määttänen. Urheiljoille ja seuroille jaetaan toisen automaatin mukaan varoja. Kuten sanoin kokeilin kepilllä jäätä. Voinet vallan mainiosti hakea vaikka valtakunnallista pilkieläkettä. Esityksestäni kaupunginhallitus aikanaan antoi 200 e moottorisahataiteilijalle.MK
- Kuotta
markkukorpinen kirjoitti:
Viime vuonna Taideapuraha 1200,00e Toivo Jaskanen Lieksalainen taiteilija. Antti Ilvonen opiskelee Oulussa 500.00e Oliko sitten kirjoilla Lieksassa? Työryhmä käsitteli anomuksia kansalaisopiston rehtorin esityksestä Seppo Tossavainen Arja Matilainen Mervi Ala ei osallistunut kokouksessa läsnä sivistysjohtaja Määttänen. Urheiljoille ja seuroille jaetaan toisen automaatin mukaan varoja. Kuten sanoin kokeilin kepilllä jäätä. Voinet vallan mainiosti hakea vaikka valtakunnallista pilkieläkettä. Esityksestäni kaupunginhallitus aikanaan antoi 200 e moottorisahataiteilijalle.MK
Jospa tämä herra Korpinen keskittyisi hakemaan avustuksia vähäosaisille, vanhuksille ja vastaaville ja jättäisi tuon oman edun tavoittelun itseltään pois!
- ymmärrä
Kuotta kirjoitti:
Jospa tämä herra Korpinen keskittyisi hakemaan avustuksia vähäosaisille, vanhuksille ja vastaaville ja jättäisi tuon oman edun tavoittelun itseltään pois!
voi niin toimia. Omanapa omanapa on elämän kiintopiste. Olisi meilläkin apurahan paikka. Hirvipeijaisiin pitäsi hakea kaupungilta muuan tonni virkistäytymistä varten. Kysäsin tätä porukalta ja ne sano että elämässä on semmonen sana kun moraali. Eli Kuuleppa asiantuntija Korpinen. Opettele kolme asiaa. Kirjoittamaan ymmärettävästi Ymmärtämään tekstiä mitä luet Ottamaan selvää asioista ennen kuin itseäsi asiantuntijaksi tituleeraat.
- vastaamaaan
Mitä saa kuvata sivulle. Niihin kolmeen asiaan ei asiantuntija oo vielä vastannut. Mutt haje apuraha vastaamista varten, tai puoluetukea.
Kuotta kirjoitti:
Olen kerännyt rahaa vähäosaisille laulamalla talkoillut aurausviitojen kanssa yms Olen opastanut henkilöitä heille kuuluvissa etuisuuksissa joista heillä ei ollut tietoa esim sairaan lapsen hoitotuki .Työttömän asia. Autanut leskeä ja orpoja maksaen lainan noin 20,000mk takaajana.Jollekin henkilölle järjestänyt asunnon kun tavarat oli heitetty ulos sateeseen sillä aikaa kun henkilö oli sairaalassa. Vienyt yksinhuoltajalle, joka oli pienen lapsen kanssa kotona ja ei edes sängyssä patjaa ostin sen ja ruokaa ja ostanut vuodevaatteita ja ohjannut toimeentulon piiriin. Joillekkin henkilöille avustanut eläkkeen haussa ja toimittanut lääkäriin. Joten en minä kaikkea niele purematta.MK
vastaamaaan kirjoitti:
Mitä saa kuvata sivulle. Niihin kolmeen asiaan ei asiantuntija oo vielä vastannut. Mutt haje apuraha vastaamista varten, tai puoluetukea.
videoittesi ääressä ja katselemassa luvatta ottamiasi kuvia vaikka äläkä täällä jankuta.
- asiaantuuntiijaa
videoittesi ääressä ja katselemassa luvatta ottamiasi kuvia vaikka äläkä täällä jankuta.
Ne kolme kysymystä. Ja lisäksi ei ole neuvot mennyt perille. Luvatta ei polo oo kukaan tallenteita tehnyt. Mikäli. Ei ole sortunut asiantuntijan ns. korpisen neuvoihin, Eli sinun. Ja jankuttamisesta voit otta diplomin vastaan. Olet yksinkertaisen yksinkertainen jankuttaja itse. Kuuleppa asiantuntija Korpinen. Opettele kolme asiaa. Kirjoittamaan ymmärettävästi Ymmärtämään tekstiä mitä luet Ottamaan selvää asioista ennen kuin itseäsi asiantuntijaksi tituleeraat.
- tuo oli
Olen kerännyt rahaa vähäosaisille laulamalla talkoillut aurausviitojen kanssa yms Olen opastanut henkilöitä heille kuuluvissa etuisuuksissa joista heillä ei ollut tietoa esim sairaan lapsen hoitotuki .Työttömän asia. Autanut leskeä ja orpoja maksaen lainan noin 20,000mk takaajana.Jollekin henkilölle järjestänyt asunnon kun tavarat oli heitetty ulos sateeseen sillä aikaa kun henkilö oli sairaalassa. Vienyt yksinhuoltajalle, joka oli pienen lapsen kanssa kotona ja ei edes sängyssä patjaa ostin sen ja ruokaa ja ostanut vuodevaatteita ja ohjannut toimeentulon piiriin. Joillekkin henkilöille avustanut eläkkeen haussa ja toimittanut lääkäriin. Joten en minä kaikkea niele purematta.MK
Sehän oli suoralainaus puolueen vaalilupauksista. Entäs nyt. Kansllinen lama. Kuin 90-luvulla. Kuka se silloin oli peräsimessä. Voi ne niellä purematta.
- tosi on edelleen
asiaantuuntiijaa kirjoitti:
Ne kolme kysymystä. Ja lisäksi ei ole neuvot mennyt perille. Luvatta ei polo oo kukaan tallenteita tehnyt. Mikäli. Ei ole sortunut asiantuntijan ns. korpisen neuvoihin, Eli sinun. Ja jankuttamisesta voit otta diplomin vastaan. Olet yksinkertaisen yksinkertainen jankuttaja itse. Kuuleppa asiantuntija Korpinen. Opettele kolme asiaa. Kirjoittamaan ymmärettävästi Ymmärtämään tekstiä mitä luet Ottamaan selvää asioista ennen kuin itseäsi asiantuntijaksi tituleeraat.
Vaikka voissa paistas, ei muutu,
ymmärrä kirjoitti:
voi niin toimia. Omanapa omanapa on elämän kiintopiste. Olisi meilläkin apurahan paikka. Hirvipeijaisiin pitäsi hakea kaupungilta muuan tonni virkistäytymistä varten. Kysäsin tätä porukalta ja ne sano että elämässä on semmonen sana kun moraali. Eli Kuuleppa asiantuntija Korpinen. Opettele kolme asiaa. Kirjoittamaan ymmärettävästi Ymmärtämään tekstiä mitä luet Ottamaan selvää asioista ennen kuin itseäsi asiantuntijaksi tituleeraat.
Lueppa millaisia apurahoja ja saajia on. Muuten olen niissä hirvipeijaasissa käynyt antamassa ilman pyssyä oman panokseni laulamalla ja ensikertaa sain maistaa hirvenlihaa talkoita sekin. Olin myös aikanaan ampumaradalla useamman päivän talkoilemassa SM ammunnoissa järkkärinä. Joten se siitä moraalista.Markku Korpinen
tosi on edelleen kirjoitti:
Vaikka voissa paistas, ei muutu,
Katkeruutta ja kaunaisuutta kohtaani ja aina sama taho. Muuten juuri paistoin tänään muikkuja voissa, siten ei se hyvä maku muutu. Muuten erilaisia veroja olen maksanut ja maksan joten Lieksa pysyy pystyssä minunkin osalta vaikka olen pudonnut Lapuanjokeen ja uinut monen sulun läpi saimaan kanavan kautta tänne Pielisen rannalle Välillä kulkenut junalla ja mennyt jopa vuoren läpi ihimisten ilimoolle.MK
tuo oli kirjoitti:
Sehän oli suoralainaus puolueen vaalilupauksista. Entäs nyt. Kansllinen lama. Kuin 90-luvulla. Kuka se silloin oli peräsimessä. Voi ne niellä purematta.
Tee sinäkin jotain esimerkillistä minä en luvannut mitään näissä vaaleissa koska tiedän mitä valtuustotyöskentely on. Muuten en ole valtuustossa. Näitä toimia olen elämäni aikana tehnyt siitä huolimatta olis siten hallitus mikä tahansa,aina on väliinputoajia ja autettavia kotimaassa kuin ulkomailla.Köyhät teillä on aina keskuudessanne mutta sanoppa kuka näin totesi. Mutta kaikkia asioita en niele purematta jos et asiaa ole ennen kuulut sellainen on sanonta.MK
vastaamaaan kirjoitti:
Vaan tuen puoluetta eli jos olen jossakin kokouksessa niin maksan siitä puolueveron. Muuten aina olen maksanut itse omat ilmoitukset.sekä joskus kultturisalin vuokran esiintyjät ja sain ministerin Lieksaan ja seuraavalla viikolla tuli 600.000mk rahaa kaarisillan korjaukseen. Myöskin virastotalo ja läpikäytävän tie silloin ja sinne tuli lomakeskus. Myöskin läänin nuorisolautakunnassa olessa saimme nuorisotiloihin yhteistyössä lääninrahaa. Myöskin Vanhusten ja vammaisten asioista olen aloitteita tehnyt esim terveyskeskuksen ovet ja Partalanmäen vanhainkodin lämpotilaongelma kattoikunan korjaus sekä ilmastointi lukion tiloihin joten siinäpä näitä yhteistyökysymyksiä joten jotakin olen koittanut tehdä. terveisin Markku Korpinen
asiaantuuntiijaa kirjoitti:
Nuo sinun kolme kysymystä. Kuule minä olen vastannut melkoisen määrän kysymyksiin ja melkoinen on lukijakunta mutta sinulle ei mene viesti perille, joten kysy sitten viisaimmilta olethan niitä aku ankkoja lukenut varmaan. Muuten en ole yksinkertainen ukki olen kolmenkertainen Tuo kirjoituksesi henkii sivuraidetta sellainen ravintola oli olemassa. Minä tiedän sen seikan että olen esiintynyt nimellani enkä nimimerkillä "asiaantuuntiijaa" Tungetaan vaikka välillä asiaa.
- ja sittenkin voi
Tee sinäkin jotain esimerkillistä minä en luvannut mitään näissä vaaleissa koska tiedän mitä valtuustotyöskentely on. Muuten en ole valtuustossa. Näitä toimia olen elämäni aikana tehnyt siitä huolimatta olis siten hallitus mikä tahansa,aina on väliinputoajia ja autettavia kotimaassa kuin ulkomailla.Köyhät teillä on aina keskuudessanne mutta sanoppa kuka näin totesi. Mutta kaikkia asioita en niele purematta jos et asiaa ole ennen kuulut sellainen on sanonta.MK
sun kanssas Markku,eihän sulla todellakaan ole sitä valtuusto paikkaa kun häsläät näilläkin sivuilla aivan lapsellisilla aiheilla.Esim:noi sun harrastukset "koilottaminen"vai miksi ne sitä kutsuvatkin niin,jokainen meistä vois sanoo et anompa apurahaa mennäkseni vaikka kyläilemään lapin perukoille ja apurahan selitteeksi vaikka toi koilottaminen.Ei kunnallispolitikkaan tollaisella asenteella tarviikkaan päästä kenenkään, asioita vähänkin kuntansa hyväksi ajava ehdokas ei vouhota näillä sivuilla ja vieläpä omalla nimellä.Ei ihme jos edellisissä kuntavaaleissa äänesi oli 31 kpl ja edustit vielä Kepua,tiettävästi muutkaan saman puolueen lautakuntiin pyrkineet kuin päässeet eivät reuhastele näillä palstoilla ainakaan nimillään.Epäillä sopii että tollaisella asenteella "olla pomo"ei kuntapolitiikassa pärjää,olis ehkä syytä hankkiutua sellaiselle kurssille kuin>>>>TYÖHYVINVOINTI
ja sittenkin voi kirjoitti:
sun kanssas Markku,eihän sulla todellakaan ole sitä valtuusto paikkaa kun häsläät näilläkin sivuilla aivan lapsellisilla aiheilla.Esim:noi sun harrastukset "koilottaminen"vai miksi ne sitä kutsuvatkin niin,jokainen meistä vois sanoo et anompa apurahaa mennäkseni vaikka kyläilemään lapin perukoille ja apurahan selitteeksi vaikka toi koilottaminen.Ei kunnallispolitikkaan tollaisella asenteella tarviikkaan päästä kenenkään, asioita vähänkin kuntansa hyväksi ajava ehdokas ei vouhota näillä sivuilla ja vieläpä omalla nimellä.Ei ihme jos edellisissä kuntavaaleissa äänesi oli 31 kpl ja edustit vielä Kepua,tiettävästi muutkaan saman puolueen lautakuntiin pyrkineet kuin päässeet eivät reuhastele näillä palstoilla ainakaan nimillään.Epäillä sopii että tollaisella asenteella "olla pomo"ei kuntapolitiikassa pärjää,olis ehkä syytä hankkiutua sellaiselle kurssille kuin>>>>TYÖHYVINVOINTI
Minä en iske mitenkään nimimerkin takaa enkä mielesäni ole kenenkään varpaille siten polkaissut vaan annan sinun ihan rauhassa nälviä mutta tee se harkitusti. Totesinhan miten niitä rahoja jaetaan kullakin on omat tarpeet.Mutta moniko sitten työskentelee ja lainailee laitteitaan ilmaiseksi ja vielä maksaa korjauskulut turhaan. Mitä tulee sitten toimimiseeni kunnallispolitiikassa niin minulla on ollut asennetta vuosikymmeniä joten pistä paremmaksi. Kuulehan vielä yksi asia olen sentään työskennellyt erilaisissa tehtävissä ja tullut ihmisten kanssa toimeen joitakin kaltaisiasi olen myös tvannut jotka osaavat nälvimisen taidon mutta pärjäile itsesi kanssa.
- tuo kepu
Vaan tuen puoluetta eli jos olen jossakin kokouksessa niin maksan siitä puolueveron. Muuten aina olen maksanut itse omat ilmoitukset.sekä joskus kultturisalin vuokran esiintyjät ja sain ministerin Lieksaan ja seuraavalla viikolla tuli 600.000mk rahaa kaarisillan korjaukseen. Myöskin virastotalo ja läpikäytävän tie silloin ja sinne tuli lomakeskus. Myöskin läänin nuorisolautakunnassa olessa saimme nuorisotiloihin yhteistyössä lääninrahaa. Myöskin Vanhusten ja vammaisten asioista olen aloitteita tehnyt esim terveyskeskuksen ovet ja Partalanmäen vanhainkodin lämpotilaongelma kattoikunan korjaus sekä ilmastointi lukion tiloihin joten siinäpä näitä yhteistyökysymyksiä joten jotakin olen koittanut tehdä. terveisin Markku Korpinen
Nyt kun kepun kannatus on laskussa niin jäsenet joutuu maksamaan siitä. Vai onko niin, että pitää maksaa, ettei jäsenkorttia oteta pois.
tuo kepu kirjoitti:
Nyt kun kepun kannatus on laskussa niin jäsenet joutuu maksamaan siitä. Vai onko niin, että pitää maksaa, ettei jäsenkorttia oteta pois.
Ammattiliiton jäsen niin sitten tiedät miten ovelaa on se toiminta,Olen näet senkin touhun nähnyt aika korkealta pallilta eli järjestön valtuuston jäsenenä aikanaan. Lehtiseteliä sai liiton jäsenet tukemaan vasemminton lehtiä. Nyt Sdp on saanut ammatiliitoiltaa 400.000 e vaalityöhön joten eikö se ole ovela? Jokainen ihminen voi valita mitä toimintaa kannattaa ja mitä ei jos jäsenmaksun maksaa tuo luottamushenkilövero on hyvin yleistä käytäntöä. Ilman varoja ei oikein mikään toiminta pyöri kai sen tietänet. Minä olen monessa yhdistyksessä myös jäsenenä ja vielä olen kannattanut jopa helikopteri Ilmarista. Aina on hyvä muistaa kuitenkin, että tuo asenne ei muodosta mitään hyvää miten yhteikuntaa ja Lieksan mahdollisuuksia selvitä yhteistoiminnassa eri puolueiden välillä rakentavassa hengessä siinä on voimavara, eikä eripuran lietsonnassa haukkumalla kaikki liikkuva.
- olet ollut
Ammattiliiton jäsen niin sitten tiedät miten ovelaa on se toiminta,Olen näet senkin touhun nähnyt aika korkealta pallilta eli järjestön valtuuston jäsenenä aikanaan. Lehtiseteliä sai liiton jäsenet tukemaan vasemminton lehtiä. Nyt Sdp on saanut ammatiliitoiltaa 400.000 e vaalityöhön joten eikö se ole ovela? Jokainen ihminen voi valita mitä toimintaa kannattaa ja mitä ei jos jäsenmaksun maksaa tuo luottamushenkilövero on hyvin yleistä käytäntöä. Ilman varoja ei oikein mikään toiminta pyöri kai sen tietänet. Minä olen monessa yhdistyksessä myös jäsenenä ja vielä olen kannattanut jopa helikopteri Ilmarista. Aina on hyvä muistaa kuitenkin, että tuo asenne ei muodosta mitään hyvää miten yhteikuntaa ja Lieksan mahdollisuuksia selvitä yhteistoiminnassa eri puolueiden välillä rakentavassa hengessä siinä on voimavara, eikä eripuran lietsonnassa haukkumalla kaikki liikkuva.
puolueessa ikäsi, mutta tuliko niitä oikeita työvuosia mitenkä paljon?
olet ollut kirjoitti:
puolueessa ikäsi, mutta tuliko niitä oikeita työvuosia mitenkä paljon?
Kuule ymmärrän yskän varsin mainiosti.Mutta jos sinä olet lautoja taaplannut 13 ikäisenä koko päivän 8 vanhana hoitanut karjan.Päätyön ohella vielä opettanut toisiakin ja harrastanut talkoillut. Nyt juuri lopetin kansalaisopiston tuntihommat,Ilman palkkaa olen nyt ollut hoivaamassa ja pukemassa pieniä lapsia kolme vuotta leikkinyt ja laulanut kisaillut tehnyt ruokaa niin voinee sanoa kuka arvostaa sitten kotiäitiä vaikka heidän työtä.Olen ollut mukana kehitysvammaisten vapaaehtoisena avustajana jopa ulkomailla maksaen itse matkani. Tätä en sanoisi mutta joskus on tuo nälviminen aika kohtuutonta yhtä ihmistä kohtaan eikö todella Lieksalaisilla tyypeillä ole mitään tapoja opetettu.
- ymmärrettyä
Kuule ymmärrän yskän varsin mainiosti.Mutta jos sinä olet lautoja taaplannut 13 ikäisenä koko päivän 8 vanhana hoitanut karjan.Päätyön ohella vielä opettanut toisiakin ja harrastanut talkoillut. Nyt juuri lopetin kansalaisopiston tuntihommat,Ilman palkkaa olen nyt ollut hoivaamassa ja pukemassa pieniä lapsia kolme vuotta leikkinyt ja laulanut kisaillut tehnyt ruokaa niin voinee sanoa kuka arvostaa sitten kotiäitiä vaikka heidän työtä.Olen ollut mukana kehitysvammaisten vapaaehtoisena avustajana jopa ulkomailla maksaen itse matkani. Tätä en sanoisi mutta joskus on tuo nälviminen aika kohtuutonta yhtä ihmistä kohtaan eikö todella Lieksalaisilla tyypeillä ole mitään tapoja opetettu.
eli, niitä eläkkeeseen oikeutettuja työvuosia on ilmeisen vähän koska otti noin oksalle? Nämä muut luettelemasi työt ovat harraste töitä ja niitähän meillä kaikilla muillakin on, mutta meidän itsetuntomme on niinkin korkea, ettei meidän tartte joka kirjoituksessa niitä kehuskella ja sitäpaitsi ne ovat hyvijä töitä, joita meidän kaikkien tulee tehdä ilman palkka vaatimusta, tai mitään kiitos vaadetta odottaen.
ymmärrettyä kirjoitti:
eli, niitä eläkkeeseen oikeutettuja työvuosia on ilmeisen vähän koska otti noin oksalle? Nämä muut luettelemasi työt ovat harraste töitä ja niitähän meillä kaikilla muillakin on, mutta meidän itsetuntomme on niinkin korkea, ettei meidän tartte joka kirjoituksessa niitä kehuskella ja sitäpaitsi ne ovat hyvijä töitä, joita meidän kaikkien tulee tehdä ilman palkka vaatimusta, tai mitään kiitos vaadetta odottaen.
On ihmisiä jotka eivät voisi elää vammaisena.Kerran kuulin yhden totuuden joltakin henkilöltä. Manasi minut helevettiin että tuollaista jätkää pitää elättää,sanoin hänelle sinä voit kolaroida tai muuten tulla vammaiseksi,hän näki asian etei silloin ole enää elämää,joten toivoisi eutanasiaa. Siinäpä se, mutta sulle kirjoittaja sanon hullu voi olla mutta tyhmyydestä sakotetaan. Kuinkahan se on laita käsi syrämmelle ja oo vänän aikaa hilijaa,mouruaako maha tarttisko sen saara jotakin,elätkö kuinka kauan iliman mitään toimeentuloa.Kokeile ja tuu sitten mulle sanomaha miten teet hyvää iliman kosrvausta. Tiärätkö minkälaasta on kun akka joutuu raavasta miästä ruokkimaha, minä sen asian koin se on sama melekee kun munat revittääs kun on koittanut itte saamaha käsillänsä toimehentulon. Mutta kun olin sitä toimehentuloa vailla vuoden tuon kelan Kelehen tähäre vaikka oli sairaalassa niin kattovat jotta kyllä se pystyy tekemähä tyätä Ja tämä johtajan akka sanoo jotta myy kämppäs. Jotta silai tuli sitten tapeltua saman aijan ku isä aikoonansa. Mutta oksas en vielä roiku mutta moni muu noiden hienohelemojen tähäre. Markku Korpinen
- elämässä eteenpäin
On ihmisiä jotka eivät voisi elää vammaisena.Kerran kuulin yhden totuuden joltakin henkilöltä. Manasi minut helevettiin että tuollaista jätkää pitää elättää,sanoin hänelle sinä voit kolaroida tai muuten tulla vammaiseksi,hän näki asian etei silloin ole enää elämää,joten toivoisi eutanasiaa. Siinäpä se, mutta sulle kirjoittaja sanon hullu voi olla mutta tyhmyydestä sakotetaan. Kuinkahan se on laita käsi syrämmelle ja oo vänän aikaa hilijaa,mouruaako maha tarttisko sen saara jotakin,elätkö kuinka kauan iliman mitään toimeentuloa.Kokeile ja tuu sitten mulle sanomaha miten teet hyvää iliman kosrvausta. Tiärätkö minkälaasta on kun akka joutuu raavasta miästä ruokkimaha, minä sen asian koin se on sama melekee kun munat revittääs kun on koittanut itte saamaha käsillänsä toimehentulon. Mutta kun olin sitä toimehentuloa vailla vuoden tuon kelan Kelehen tähäre vaikka oli sairaalassa niin kattovat jotta kyllä se pystyy tekemähä tyätä Ja tämä johtajan akka sanoo jotta myy kämppäs. Jotta silai tuli sitten tapeltua saman aijan ku isä aikoonansa. Mutta oksas en vielä roiku mutta moni muu noiden hienohelemojen tähäre. Markku Korpinen
Kouluja on käyty mutta palkanmaksajat puuttuu. Ja ei tulisi mieleenkään hakea apurahaa niihin vähäisiin harrastuksiin mitä nyt työttömällä on.
- uutisotsikot
elämässä eteenpäin kirjoitti:
Kouluja on käyty mutta palkanmaksajat puuttuu. Ja ei tulisi mieleenkään hakea apurahaa niihin vähäisiin harrastuksiin mitä nyt työttömällä on.
Stora Ensokin antaa lopputilin 2000 ihmiselle. Eiköhän nämä vaikutukset heijastu myös Lieksan perukoille aikanaan. Mistä stipendi työttömille?
elämässä eteenpäin kirjoitti:
Työtön voi mainiosti harrastaa ja tehdä talkootyötä vaikka ulkomailla,mutta hänen tulee olla tavoitettavissa ja ottaa vastaan työ kohtuullisessa ajassa.Tästä asiasta olen varma ja se asia on koettu asian käsittely vain kesti vuoden mutta kannatti. Mutta voinee kysyä.Mikä on taiteen merkitys ihmisille.Mikä merkitys on urheilijan tuki ja järjestöjen tuki toimintaan. En viitsi edes sanoa paljonko omakustanteisia tavaroita tuhoutuu matkan varrella, mutta niinhän se on että "artisti maksaa viulut"
uutisotsikot kirjoitti:
Stora Ensokin antaa lopputilin 2000 ihmiselle. Eiköhän nämä vaikutukset heijastu myös Lieksan perukoille aikanaan. Mistä stipendi työttömille?
Eli Lieksassa on jo nyt kasvanut toimeenulotuen osuus eli jo tämän alkuvuoden osalta 600 ruokakuntaa ja talousarvio tehty 1220 ruokakuntaa viimevuonna 2008 toimeentulotukea tarvitsi 1151 ruokakuntaa.Lähde Lieksan lehti Mistä sitten stipendi. On aivan selvää, että mistä puhutaan Normaalista toimeentulosta vai opiskelusta eri muotoja on hakea niitä apurahoja esim rajaseutuliitto. Muuten sitten on erilaisia lomajärjestöjä joiden kautta voi hakea avustusta lomatoimintaan jossa juuri nuo seikat vaikuttaa.Solaris loma sekä muita lomajärjestöjä yms sekä myöskin RAY ja Kela kuntoutustoimintaan. Mahdollisuuksia on mutta kuka osaa ja taitaa hakea esim läänin taidetoimikunnalta apurahaa kuvataiteilijat sen paremmin hallitsee asiaa seurattuani.MK
- käytöstapoja
Sinulle ei ole edes opetettu, että joskus voi pitää suunsa kiinni, mikäli ei ole mitään järkevää sanomista. Päivänselvää on se, että olet toiminut vapaaehtoistyössä ympäri maailmaa, ollut kunnallispolitiikassa, laulanut kaiken maailman tyhjänpäiväisissä kisoissa, Mutta oletkos käynut kuussa- ET ole ETKÄ sinne pääse vaikka moni sinulle sinne menon maksaisikin.
käytöstapoja kirjoitti:
Sinulle ei ole edes opetettu, että joskus voi pitää suunsa kiinni, mikäli ei ole mitään järkevää sanomista. Päivänselvää on se, että olet toiminut vapaaehtoistyössä ympäri maailmaa, ollut kunnallispolitiikassa, laulanut kaiken maailman tyhjänpäiväisissä kisoissa, Mutta oletkos käynut kuussa- ET ole ETKÄ sinne pääse vaikka moni sinulle sinne menon maksaisikin.
Kävikö jotenkin älälle.
- Raamatunkaupus
Raamatusta tarkemmin ja seuraavasta:
http://www.evl.fi/arkkipiispa/vaikuttajafoorumi2002.htm Raamatunkaupus kirjoitti:
Raamatusta tarkemmin ja seuraavasta:
http://www.evl.fi/arkkipiispa/vaikuttajafoorumi2002.htmOlet lainannut arkkipiispan tekstiä koyhät teillä on aina keskuudess.
Onko sinulla hyvä ystävä sitten omakohtaista kokemusta asiasta,oletko maksanut takauksia esimerkiksi ja näin auttanut leskiä ja orpoja.
Nyt näin taas maailmalla miten näitä tosi köyhiä oli ja miten toiset ovat rikkaita toiset verhoavat kerjäämisen pienneen hanuriin ja lapset sinne kaduille ja kujille ja vielä uneskon paita päälle jotta sillee.
Olen arvostellut toisaalla seurakunnan työtä ja tehtävää ja olisian avannut "sanaisen arkkuni" kuten yksi toveri oli lausahtanut minusta joskus.
Eli olin matkalla kun minulle oli lähetetty kirje25.5.2009 että kirkkovaltuuston kokous on 27.5.2009 joten minuun ei otettu yhteyttä puhelimitse.
Arvostelen näiden palkkalaisten työtä, että olisin voinut todeta että en pääse tulemaan koska olin ulkomailla.
Sitä sastoin kyllä muissa asioissa toiset ihmiset ottivat yhteyttä jopa esiintymispyyntöinä ,jotta kuitenkin tarvetta tuntuu olevan.
Sinänsä tuo artikkeli oli hyvä mutta toivoisin kuitenkin jotakin omakohtaista rakentavaa viestiä..
Olin lentokoneessa jossa vierelläni olevat ihmiset kertoivat oman selviytymistarinansa kun kaikki omaisuus oli mennyt ja en ole vielä lukenut hänen antamaa kirjaa miten Jumala on auttanut masennuksessa.
Terveisin markku
- viimeiset
sanat sanoo itse oppinut ja kovasti koulutettu pohjaanmaan muunto markku. Hyvä. Jatka samaa rataa. Vaikka pohjoiseen päin Kiitos.
- juttu...
...nurmekselaesille. Rautatiellä kun ee oo ennee henkilöliikennettä Nurmeksesta pohjosseenpäen. Niinpä se peeveli jiäpi nurmekselaesten kiusaksi. Vaekka kyllä se siellä männöö seassa. Samanlaessii kepulaessii siellä on enttuuvvesttaan riesaksi asti. Torpeetoevat PARAS-hankkeenni, eivät suostunna meijjän lieksalaesten ylivalttaan.
- matkakassaan
juttu... kirjoitti:
...nurmekselaesille. Rautatiellä kun ee oo ennee henkilöliikennettä Nurmeksesta pohjosseenpäen. Niinpä se peeveli jiäpi nurmekselaesten kiusaksi. Vaekka kyllä se siellä männöö seassa. Samanlaessii kepulaessii siellä on enttuuvvesttaan riesaksi asti. Torpeetoevat PARAS-hankkeenni, eivät suostunna meijjän lieksalaesten ylivalttaan.
laitan just jos ällyy lähtee kantamatta, vaikka tänä aamuna.
Peitettyä rasistista ilmaisua muualta muuttaneelle. Muuten Etelä-Pohjanmaa lännessä ja sinne aurinko laskee.
juttu... kirjoitti:
Kun saa johonkin purkaa sen pahan olonsa. Pysytään vaan näissä Lieksan asioissa. Kuitenkin nuo Nurmekselaiset ovat ihan maksaneet männä kesänä laulustani ja tarjosivat kunnon ruuan Bomballa ja veron maksoin Lieksaan. MIssä lienee sitten Itävaltalaiset kuvien kera näyttämässä matkakuvia jonka ottivat. Männöö se elämä aika "haaskasti" täälä. Eli missä raato on sinne kotkat kokoontuvat.Lue kohta Raamatusta.
matkakassaan kirjoitti:
laitan just jos ällyy lähtee kantamatta, vaikka tänä aamuna.
Aikanaan valtuustosalista kun puheeni keskeytetiin yhden sanan vuoksi ja se oli "akka" Myöskään puheenjohtaja ei huomioinut puheenvuoropyyntöä joten kokous jatku ja olin läsnä selvittäen murresanan. Muuten tuo satanen menee nyt taas kun lähden laulelemaan ja edustamaan Pohjois-Karjalaa. Tiedätkö muuten laittoman uhkauksen merkityksen.Voinet joutua maksamaan hieman enemmän.MK
- sanoo täälläkin
Olisi ilman muuta oitänyt antaa. Mutta lahjakorttina. 300 muuttoavustusta,100 varmisteksuun kunnan rajan ulkopuolelle.
Mutta jotakin rasistista ilmaisua. Jos olisin vielä työelämässä ja työn hakijana niin jos olisin sattumalta työvoimatoimiston kautta saanut jotain työpaikaa niin jopa työpaikkaan tutustumiseen voi saada rahaa ja muuttoon. Mutta kun olen aina itse hankkinut työpaikani niin enpä ole niitä rahoja saanut milloinkaan. Muuten tuo tuon suuruinen lahjakortti on jo lahjontaa tai veronalaista toimintaa, joten voi pyhä yksinkertaisuus tuota kaunaisuutta ja lapsellisuutta.
- Kepun jäsen
Mutta jotakin rasistista ilmaisua. Jos olisin vielä työelämässä ja työn hakijana niin jos olisin sattumalta työvoimatoimiston kautta saanut jotain työpaikaa niin jopa työpaikkaan tutustumiseen voi saada rahaa ja muuttoon. Mutta kun olen aina itse hankkinut työpaikani niin enpä ole niitä rahoja saanut milloinkaan. Muuten tuo tuon suuruinen lahjakortti on jo lahjontaa tai veronalaista toimintaa, joten voi pyhä yksinkertaisuus tuota kaunaisuutta ja lapsellisuutta.
Asintuntijalle tiedoksi. Ei se ole lahjontaa eikä muuta vastaavaa kuvitteellista unelmointia. Etkö polonen älyä jo lopettaa. Vai haluatko paikallisen osaston puuttuvan jo tuohon sekoiluun jota edustat. Kyllä jossakin on rajat ja ne täytyy viimein tajuta.
Kepun jäsen kirjoitti:
Asintuntijalle tiedoksi. Ei se ole lahjontaa eikä muuta vastaavaa kuvitteellista unelmointia. Etkö polonen älyä jo lopettaa. Vai haluatko paikallisen osaston puuttuvan jo tuohon sekoiluun jota edustat. Kyllä jossakin on rajat ja ne täytyy viimein tajuta.
on perustuslaissa taattu.Mikä on se paikallinen osasto joka pystyy laillisesti minua komentamaan. Älä luule että menen halpaan. Toivon sinun pitävän omat rajat uhkailuissasi.En ole kuule äsken syntynyt.MK
Aikaisemmin on täällä esiintynyt yhteenveto hakemuksesta mutta millainen oli hakemus ja senttiäkään en ole saanut tukea.vuonna 2008 Kulttuuri ja vapaa ajan lautakunta/kulttuuritoimi avustushakemus. Haen taideapurahaa laulun harrastamiseen esiintymisiin ja kilpailutoimintaan.400e Olen jatkossa jo kultakurkku laulukisan valtakunnalliseen semifinaliin Saarijärvelle.Osallistun myös seniorilaulaja karsintaan Rokualla. Tänä vuonna olen voittanut Lieksan karaokekisan mestaruuden seniorisarjan sekä ollut eläkeliiton valtakunnallisen karaokekisan maakunnallisen kisan kolas miesten sarjassa(tänä vuonna voitin oman sarjan maakunnallisen kisan ja semifinaalin finalisti) Viime vuonna olin myöskin valtakunnallisissa kisoissa mukana kultakurkkukisassa semifinaalissa toisella kierroksella seniorisarjassa (anomuksen jälkeen viime vuonna olin kisoissa finalisti 5 miehen joukossa Suomessa omassa sarjassa.) Osallistuin myös seniorilaulaja kisaan ollen semifinaalikierroksella toisella kierroksella Silja euroopplaivalla jonne selviytyi vaina neljä henkilöä Pohjois-Karjalasta 2 miesta 2 naista huolehdimme kustannuksista itse. Olen osallistunut myös useana vuonna Lieksalaiseen talkootyöhön iltatoritoimintaan lainaten vahvistinlaitteitani ja esiintynyt laulajana ja juontajana ilmaiseksi,kuten myöskin eri yhdistyksissä sekä terveyskeskuksessa kansalaisopiston kautta myös karpalossa sekä toukolantiellä (eli kehitysvammaisten parissa.) Laulan myöskin Pielisen laulussa ja sotaveteraanien kuorossa joskus solistina tilaisuuksissa.Olen aikanaan opiskellut laulua musiikkiopistoissa Imatralla Joensuussa ja Lieksassa ja toivoisin laulukoulutusta saatavan siellä vieläkin,itse en ollut valmis laulaja vielä 20 vuoden opiskelun jälkeen harrastajana vaan intrumentti keho vaatii huoltoa jatkossa. Olen osallistunut myöskin aikanaan lavatähtikoulutukseen ja niitä koulutuksssa saatuja taitoja olen jakanut myöskin toisille jotka sitemmin ovat menestyneet laulajina. Olen harrastustoiminnan kautta tänä vuonna hankkinut uusia laitteita dvd soittimen sähköurut sekä laulukirjoja.Yhteislaulutilaisuuksiin olen tekstin kirjoittanut, joten sekään ei ole vähäinen työ kirjainkoko pitää olla suuri. ( muste maksaa myös tulostamiseen ja papereihin huom myöhenmin) Eli tällainen oli hakemus Muita hakijoita oli myös Liisa Ehrukainen Hannu Hirvonen Jukka Turunen Jukka Peinola. Apurahan saajat olivat Toivo Jaskanen 1200e sekä Antti Ilvonen 500e Tulkoon mainituksi etten kadehdi mutta haluan muistuttaa kuitenkin,että myös eri vammaishenkilöitä tuettaisiin siitä olen kirjoittanut.Terveisin Markku Korpinen
- oikealla
asialla ja kannatan, että sinäkin saisit apuraahaa, joten pistäpä veto päälle.
oikealla kirjoitti:
asialla ja kannatan, että sinäkin saisit apuraahaa, joten pistäpä veto päälle.
Koitan joskus tuota lottoa mutta kimpassakaan se ei ole tuottanut. Olen aika hyvin pärjännyt ominnali jopa puolukoita keräämällä. Olen vielä pystynyt jopa tukemaan eri järjestöjä jotka lahjoittvat varoja vammaisten tarkoitukseen.Mutta millaisia ne ovat,pyysin avustusta heille toimintaan koska jakavat avustuksia. Mutta miten he toimivat.minulla pitäisi olla asiantuntija lausuntoa antamassa eli kun toisten hyväksi teen työtä ja aloittanut aikanaan musiikkiterapian koko läänissä ensimmäisenä ja siitä on kehittynyt toiminta kehitysvammaisten osalta ja sen jälkeen on koulutus alkanut ammatiin toisille.Emme saaneet avustusta minun omistamani rummut ovat jo entiset Mieleeni on tullut ajatus minne ne antamani rahat ovat menneet ja kuka hyödyntää noita tietokoneisiin annettuja rahoja,olen kuitenkin työskennellyt kehitysvammaisten parissa ammatikseni ja sillä saralla sanon sanottavani kokemuksesta millä on kuntoutuksen kannalta hyötyä myöskin muille ihmisille musiikin saralla. Mutta mitä tämä maailma on. huijareita toisten kuntannuksella täynnä jotka käyttävät toisten tilannetta hyväksi.MK
Koitan joskus tuota lottoa mutta kimpassakaan se ei ole tuottanut. Olen aika hyvin pärjännyt ominnali jopa puolukoita keräämällä. Olen vielä pystynyt jopa tukemaan eri järjestöjä jotka lahjoittvat varoja vammaisten tarkoitukseen.Mutta millaisia ne ovat,pyysin avustusta heille toimintaan koska jakavat avustuksia. Mutta miten he toimivat.minulla pitäisi olla asiantuntija lausuntoa antamassa eli kun toisten hyväksi teen työtä ja aloittanut aikanaan musiikkiterapian koko läänissä ensimmäisenä ja siitä on kehittynyt toiminta kehitysvammaisten osalta ja sen jälkeen on koulutus alkanut ammatiin toisille.Emme saaneet avustusta minun omistamani rummut ovat jo entiset Mieleeni on tullut ajatus minne ne antamani rahat ovat menneet ja kuka hyödyntää noita tietokoneisiin annettuja rahoja,olen kuitenkin työskennellyt kehitysvammaisten parissa ammatikseni ja sillä saralla sanon sanottavani kokemuksesta millä on kuntoutuksen kannalta hyötyä myöskin muille ihmisille musiikin saralla. Mutta mitä tämä maailma on. huijareita toisten kuntannuksella täynnä jotka käyttävät toisten tilannetta hyväksi.MK
Olin antamassa asiantuntijalausuntoa tukiyhdistykselle niin minulle soitettiin että tukiyhdistys sai rahaa 1000e soitinten hankintaan vammaisten tuelta. paperia en ole nähnyt.
Aika jännä homma jos minä oliisin ollut hakijana se ei toiminut eli Lieksasta samalta yhdistykseltä en tukea saanut mutta toisinpäin kyllä tapahtu.MK- kam reeri
Hyym tämä unohtu. Kaks ekua kunnalle
- KORPISEN KETJU
Tässäpä on KORPISEN KETJU. Tässäpä on KORPISEN KETJU: Jne....
Korpisen ketjun on aikaisemmin pistänyt vireille"peruskateellinen" henkilö laittaessaan sen esiin.
Olen vastannut joihinkin väittämiin koska mitään tukea en ole saanut ja tuonut esiin ketä ja miten kaupunki toimii eli miten avustuksia jaetaan.
Juuri sain puhelun uudelleen että tukiyhdistys sai rummut ja pari sylofonia hankittua sillä rahamäärällä mihin annoin lausunnon.että ne olisivat tarpeen kehitysvammaisten ja vammaisten yms ryhmien käytössä.
Minun omistamat rummut ovat jo melkoisesti kuluneet tuon mainitsemani ryhmän käytössä ja aikaisemmin lainasin rumpuja nuorisolle niin kalvot oli rikki ja yksi lautanen hävinnyt ja uusi makso silloin 800mk.
Olen siitä onnellinen, että olen näin voinut auttaa toisia ihmisiä.
Olessani nyt käymässä ulkomailla sain monta puhelua ja tarvetta kuitenkin toiminnalleni on jonkun viesteistä huolimatta, jossa hän halusi loukata minua selkeästi,mutta se on hänen ongelma.
Terveisin Markku Korpinen
- M.H.
Hyvä MK. Ehdotan että jaetaan apurahoja näille, jotkan näkevät siitä vaivaa, että apurahoja jaettaisiin heille, joilla on ymmärrystä, mutta ei taitoja minkäänlaiseen kulttuuri tekoihin.
Kulttuuri eri muodoissa on jäänyt pahasti urheilun varjoon. Urheilussa kun ei tarvita älyä, ei taipumusta mihinkään van kuntosalilla käynti riittää ja Mach-ote elämään! Sekä vähän kuin dobingia. En ole tuon jälkeen hakenutkaan mitään apurahaa mutta olen kyllä asiaa pitänyt esillä joidenkin henkilöiden palkitsemiseksi.
Kuitenkin olen ollut monessa mukana tuon jälkeen ja jopa menestynyt kilpailuissa tänäkin vuonna.
On kuitenkin selkeästi nähtävissä asenteissa päättäjillä ja esittelijöillä että vain ja ainoastaan jotkut alat on suosiossa.
Kuten nytkin voidaan nähdä jopa lehden sivulta miten eri toimijoita tuetaan ryhmänä mutta jotks edustavat yksilöinä Lieksaa sitä ei noteerata varsinkaan vanhempaa harrastajaa joten tänään asiasta otin kyllä yhteyden kaupunginnjohtajaan että asia on mielestäni jopa syrjivää ja perustuslain vastaista kun vastaavasti yksilötasolla samoista pienenmistäkin saavutuksista urheilussa palkitaan mielestäni hyvin Markku Korpinen jopa finalistiMitä sitten aikanaan Lieksan kaupungin virkamiehet ja lautakunta viisaudessaan on todennut.
Lautakunta kiinnittää ensi sijassa huomiota esim taiteen ammattitutkintoon ja taiteen ammattijärjestöjen jäsenyyteen henkilön päätoimiseen ammatilliseen toimintaa toiminta taidealoilla sekä henkilön taiteellisen työn sisältöön vaikuttavuuteen sekä toiminnan tunnettavuuteen ja arvostukseen omalla ammattialalla.
.
Tuossa on sitä tarinaa joka on mielestäni juuri sitä yksisilmäisyyttä mitä toimintaa esittelijät näkivät ja mitä lautakunnan jäsenet kun nimenomaan he ovat saaneet läheisille ja jopa omille harrasteilleen vaikka sitten ryhmänä tukea.
Voinen todeta,että aika tunnettua on myöskin oma toimintani ollut ja ensiviikolla mukana jälleen talkoissa kolmena päivänä,mutta näitä esittelijöitä ei ole näkynyt niissä mukana mutta uskon kyllä kansan tietävän asian. ainakin Ruotsin kautta luin tulokset ja kuvat netistä ja sen miten paljon on karaokekisoissa ollut alkukarsinnot mukaanlukien kilpailijoita 2500 neljässä sarjassa ja omassa sarjassa tulin sitten kolmanneksi joten mielestäni tuota tunnettavuutta on ainakin Lieksan ulkopuolella.
Kuitenkin tuolla lausumalla minua lyötiin kuin vierasta sikaa MK
- jolli-mori
Saisikohan koneinsinöörikuoro apurahaa?
Kyllä vaan mahdollisesti,
mutta sulla on jäänyt levy hinkkaamaan jatkuvasti tuohon "koneinsinööriin" vaihda jo joku toinen ammatti, koska alat vaikuttaa todella pysähtyneisyyden aikakauden henkilöltä ja tunget tuota samaa asiaa joka ketjuun.- k. inssi
Vaihda sinä tuo karaokejuttusi toiseen. Älä kuitenkaan invapaikkajuttuun. t. koneinsinööri 76.
k. inssi kirjoitti:
Vaihda sinä tuo karaokejuttusi toiseen. Älä kuitenkaan invapaikkajuttuun. t. koneinsinööri 76.
selvä se. Mansikat on kukassa kohta on mansikanpoiminta aika käytkö itse poimimassa marjoja.j
Käytkö tanssimassa, virkeät eläkeläiset kyllä ,kellohame heilahtaa juuri lähdössä kajasteelle tansseihin osaatko tanssia ja mitä tansseja?
Ensiviikolla on myös monena päivänä ohjelmansuoritusta ja tänään yhdestä oli maininta mutta heinäkuussa tule kokeilemaan puujaloilla kävelemistä torille.
Oikein hyvää kesää sinulle K inssi
- runosuoni sykkii
Lieksan kaupunki jakoi kuttuuriavustuksia ja myös rikastus pääsi osille:
"Ali Mubarik Mahamed somalinkielisen runokirjan kustannuksiin, summa avoin
sanoittaja ja kirjailija, sanoittaa perimätietoa runomuotoon, kerää sukunsa runoja ja tulkitsee niitä nykyaikaan
80-sivuinen somalinkielinen runokirja 100 kpl painos, painokulut noin 1000,00 €
kulttuuri- ja vapaa-ajanlautakunta päätti 7.3.2013 § 25 käsitellä tämän asian avustushakemusten yhteydessä"
Ja 30.5. lautakunta teki päätöksen:
"Ali Mubarik Mahamedille 250,00 € somalinkielisen runokirjan painatuskustannuksiin."
Ajatella, että lieksalaisia ei ole rikastettu pelkästään koneinsinööreillä, vaan mukana on myös "sanoittaja-kirjailija". Olisikohan PS:n kunnalllisvaalivoitto vaikuttanut painatuskustannusten lähes rasistiseen aliarviointiin, vain vaivainen neljännes pyydetystä. Hei Mika, Jorma ja Eva, tämä on syrrrjintää ! - maalia ja laulua
Kai8kenlaiset taideapurahat pitäisi laittaa jäihin kun on kaupungintalous vesiripulilla! Voihan sitä taiteilla muutenkin, esim olla pesulla ja parturissa käymättä parivuotta ja pukeutua omituisiin vaatteisiin ja laulaa hoilotella, sekä käyttäytyä omituisesti? Taiteilijahan se semmoinen on!
Voisihan sitä myös urheilla ilman kaupungin tukea sekä seuratoiminta ja kylätoiminta-avustuksia, joten kaikki vaan pois ja sitten korjaavia toimenpiteitä suorittamaan ja taksiralliin lisää rahaa viemään keskussairaalaan tätäkö mieltä olet?
Tein varsin heiton kyllä juuri kävin sentään juuri uimahallissa saa nähdä onko sitten enää varaa ostaa lippua viimeinen meni pitäisikö pyytää hallin käyttöä vapaaksi koska myös laulaja tarvitsee kuntoa ja harjoitusta ,eli roppa pitää olla kunnossa muuten aina pitää huomioida yleisö jopa vaatetuksessa ja mitä esittää kokonaisuus vaikutaa jopa kisoissa sen verran on jo kokemusta ja tietoa asioista MK- Prkl vttu stana
Eikö tästä kylästä löydy yhtään urheilijaa tai harrastajaa joka ei tee sitä veronmaksajien rahoilla!
Eikö meitä ihmisiä ole Lieksassa muita kuin ryysyrannan jooseppia ja kohta nahkurin orsille vietäviä nahkoja, josta ei pietarikaan kostu kun niissä on niin katehensirpin jälkiä runsaasti MK
- apurahaa apurahaa
Miten ennen kannatti ryhtyä yrittäjäksi omilla rahoilla? Nyt vaan aina puhutaan että paljonko saisi siihen avustuksia? Sama koskee urheilua, tuloksia ei tule mutta tulot pitäisi olla tähtitieteellisiä ja mieluummin vielä avustusten kera!
Kannattaako enää mennä paskallekkaan jos ei saa apurahaa!
Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 723033
- 552685
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4322295- 792168
- 951976
- 361803
- 121566
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan171517Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil301360Mitä nämä palautteet palstalla ovat?
Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?291329