Kävin oppisopimuskeskuksessa

Työnantaja raksalta

ja viimeksi kävin muistaakseni vuonna 2005. Pari uutta naamaa oli. Joku tuttu sanoikin, että on asioinut poitsujen kans siellä useemmin ja henkilökunnan verran on muutamassa vuodessa työntekijöitä vaihttunut. Puolet porukasta vaihtunut vissiin kahteenkin kertaan ihan muutamassa vuodessa ja puolet pysynny koko ajan samana. Pari vuotta kait niin uudet tuulet puheltelleepi siihenkin valtakuntaan. Jännät ajat.

129

4488

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ammattitutkintolainen

      Samaa sano meidän pomo!

    • porukka on vaihtunut!

      Toivotaan, että tuon jälkeen ei enään niin paljon...

    • kävitkö

      tosiaan oppisopimuskoulutuksessa? No, miten meni? Oliko kivaa? Hitsi sentään että on jänskää ku oot käyny oppisomuskoulutuksessa. Minkälaista se oli?

    • oppisopimuspaikkaa etsin

      Oliko samat vanhat elämäänsä kyllästyneet työntekijät paikalla? Eipä työntekijöiltä ole ikinä apua saanut.

      • eikös oo

      • JohGo
        eikös oo kirjoitti:

        samoja? Paljon aina porukka vaihtunut...

        http://keskustelu.suomi24.fi/debate/3707

        Kerroppas tarkemmin mihin linkkisi pitäisi viedä... Työpaikkakiusaamista???


      • Ope / tekniikka
        JohGo kirjoitti:

        Kerroppas tarkemmin mihin linkkisi pitäisi viedä... Työpaikkakiusaamista???

        tuo ole kaikilla tiedossa!


      • jasfhgajhsfjfads
        JohGo kirjoitti:

        Kerroppas tarkemmin mihin linkkisi pitäisi viedä... Työpaikkakiusaamista???

        Syrjintää, epätasa-arvoistamista, vähättelyä, latistamista, mitä kenenkin kohdalla aikojen saatossa...


      • Tiina.
        jasfhgajhsfjfads kirjoitti:

        Syrjintää, epätasa-arvoistamista, vähättelyä, latistamista, mitä kenenkin kohdalla aikojen saatossa...

        ton kaikki jyväskyläläiset tietää!!!!!!!!!


      • ghjdsgfgsgfd

        eipä siellä montaa mukavaa oo enää jäljellä! Ei viitti käydä.


      • fwedSD
        jasfhgajhsfjfads kirjoitti:

        Syrjintää, epätasa-arvoistamista, vähättelyä, latistamista, mitä kenenkin kohdalla aikojen saatossa...

        oon kuullu et siellä puolet on ns. sisäpiirissä ja toinen puoli on se vaihtuva. Sanovat jokku, että siellä on aina ollu yks tai kaks työntekijää "hampaissa"...


      • gfdfsgggfffggfgf
        Ope / tekniikka kirjoitti:

        tuo ole kaikilla tiedossa!

        olen ajatellut. Ei kai tuo ole mikään salaisuus ollut enää pitkiin aikoihin!


      • Simo 28v JKl

        Missään en oo nähny yhtä tympeen olosia ihmisiä ku talvella siellä!


      • Ei nimimerkkiä
        Simo 28v JKl kirjoitti:

        Missään en oo nähny yhtä tympeen olosia ihmisiä ku talvella siellä!

        Samaa on miettinny, että miks sen työnteon pitää olla niin tuskasta!


      • Paikkaa etsin mäkin
        Simo 28v JKl kirjoitti:

        Missään en oo nähny yhtä tympeen olosia ihmisiä ku talvella siellä!

        Joku ärsyttävä akka oli vastassa enkä neuvoo saanu!


    • hän koskaan

      sitä, kuinka paljon pahaa on kymmenille tehnyt...

      • ???????

        se on duunissa? Vai jo eläkkeellä?


      • harjulainen
        ??????? kirjoitti:

        se on duunissa? Vai jo eläkkeellä?

        kait se siellä vielä on. Ainakin näin sen amiksen nurkilla Harjulla.


      • Lissutissu
        ??????? kirjoitti:

        se on duunissa? Vai jo eläkkeellä?

        pahuus saa palkkansa!!!!!!!!!


      • Tyttö jyväskylästä
        ??????? kirjoitti:

        se on duunissa? Vai jo eläkkeellä?

        Ei se vielä eläkkeellä ooo!!


      • ConneryMoore007
        harjulainen kirjoitti:

        kait se siellä vielä on. Ainakin näin sen amiksen nurkilla Harjulla.

        muisteli että se täyttäis 63v tänä vuonna. Kaits se jää jo tänä vuonna eläkkeelle.


      • ggjhjhhgfgj
        ??????? kirjoitti:

        se on duunissa? Vai jo eläkkeellä?

        On se!


    • Yks työnantaja

      suhteessa eräs tunnetuimmista jyväskyläläisistä työpaikoista. Ei sillä, onhan noita muitakin...

      • niinpä...

        niinpä!


      • Teroboy

        Onhan noita muitakin kuuluisia kyykytyspaikkoja Jyskälässä kuin toi oppari. Monikaan ei vain rohkene puhua niistä ääneen tai niistä puhutaan selän takana ja kuppiloissa. itekin tiedän muutaman tollasen duunipaikan.


      • Kyykyssä
        Teroboy kirjoitti:

        Onhan noita muitakin kuuluisia kyykytyspaikkoja Jyskälässä kuin toi oppari. Monikaan ei vain rohkene puhua niistä ääneen tai niistä puhutaan selän takana ja kuppiloissa. itekin tiedän muutaman tollasen duunipaikan.

        Opettajiensa suojatyöpaikkoja heidän motivaationsa sitä luokkaa ei ihme jos oppilailla rupee keittään.


    • hmmmmmmmm

      Onhan sieltä taas lähtenny yks työntekijä...

      • Hei haloo

        Tyhmäkin näkee, että nimimerkkien takana on yksi ja sama henkilö. Mutta herää kysymys, miksi?


      • grgggggfgf
        Hei haloo kirjoitti:

        Tyhmäkin näkee, että nimimerkkien takana on yksi ja sama henkilö. Mutta herää kysymys, miksi?

        Oletko itse viisas? Miks imoista epäilet?


      • rttrtrtrttrtwtwtre
        Hei haloo kirjoitti:

        Tyhmäkin näkee, että nimimerkkien takana on yksi ja sama henkilö. Mutta herää kysymys, miksi?

        ja kun olen sattunut olemaan Kuntayhtymän opettajana, niin tieden, että tänne kirjoittaneet puhuvat asiaa!

        Ennemminkin voisi kysyä sitä, miksi henkilökunta on aina vaihtunut niin paljon siellä Oppisopimuskeskuksessa? MIKSI?


      • rrrre
        Hei haloo kirjoitti:

        Tyhmäkin näkee, että nimimerkkien takana on yksi ja sama henkilö. Mutta herää kysymys, miksi?

        kirjoittajia on noin 19-21, eli joku on postannut 2-4 kirjoitusta. Oletko itse oppisopimuskeskuksesta?


      • Timppanipa

      • sähköduunari

      • fgsfgffgs
        sähköduunari kirjoitti:

        siellä oo taaski joku vaihtunnu?

        siellä eriarvoistamista ole vieläkään lopetettu?


    • oppisopimus 2000-02

      se kyykyttäjä on eläkkeellä? Ainakin ovat lähteneet harjulta.

      • samat tyypit

        Aina samat firmat ja "yrittäjät" parveilee vuodesta toiseen oppisopimus ja työharjoitelusysteemien piirissä. Sopimuksen päätyttyä taas samat tyypit istuu jollain udella höpöhöpö kursilla.


      • hgdttrrttygh

        Jää seki eläkkeelle!


    • gghg

      Kymmenet työntekijät vuosikymmennen saatossa kokeneet hänen taholtaan sitä *!"*#"! ja silti se yks on ja pysyy!

      • dgsdfgsd

        vuosikymmenten saatossa...


      • JormaA.

        virkamiehet istuu palleillaan ku tatit!


      • Pera33
        JormaA. kirjoitti:

        virkamiehet istuu palleillaan ku tatit!

        kauraa, niin tuttua kauraa!


      • jhjjjhhjjhjhjh

        on huono omatunto edes näin jouluna, mutta tuskinpa!


      • oppiaikäkaikki
        JormaA. kirjoitti:

        virkamiehet istuu palleillaan ku tatit!

        Niin ja hyväveli-verkosto toimii noiden kyykyttäjäesimiesten keskuudessa :(


    • Jaolainen

      tässä ole päällimmäisenä kyse siitä, että työpaikkakiusaamista ei vieläkään koeta kovinkaan suurena ongelmana. Usein juuri käy niin, että työyhteisöä ja sen ilmapiiriä sairastuttavat jäsenet pysyvät työyhteisössä ja muu henkilökunta vaihtuu.

      • Viitaniemi, JAO

        työpaikoissa on vika aina muka siinä lähtijässä, vaikka henkilökunta vaihtuukin koko ajan. Vikaa ei omassa navassa havaita ollenkaan.


      • KennethÅ

        Työpaikoilla ei koskaan oikeus voita!


      • yöyökkönen

        tuo aihe on ollut tapetilla jo ns. paremmissakin piireissä, ihan valtakunnan huipulla saakka :)


      • Lukion ope

        Minä olen vuorostani kuullut, että siellä on aina ollut politiikkana es. se, että "suosikit" ovat saaneet pitää aina halutessaan kertyneitä lomia ja muut vain silloin kun HÄNELLE sopii. On varmaankin aika yleinen eriarvoistava piirre työpaikoilla.


      • Isompikin Johtaja
        Lukion ope kirjoitti:

        Minä olen vuorostani kuullut, että siellä on aina ollut politiikkana es. se, että "suosikit" ovat saaneet pitää aina halutessaan kertyneitä lomia ja muut vain silloin kun HÄNELLE sopii. On varmaankin aika yleinen eriarvoistava piirre työpaikoilla.

        Etkai nyt vain sekoita oppisopimuspaikkaa oikeaan työpaikkaan. Näillä kun ei ole keskenään mitään tekemistä.


      • Lukion ope
        Isompikin Johtaja kirjoitti:

        Etkai nyt vain sekoita oppisopimuspaikkaa oikeaan työpaikkaan. Näillä kun ei ole keskenään mitään tekemistä.

        Eiköhän tässä keskustella nimenomaan Jyväskylän oppisopimuskeskuksesta, eikä mistään oppisopimustyöpaikasta - jos sitä tarkoitit?


      • 1+2=3
        Isompikin Johtaja kirjoitti:

        Etkai nyt vain sekoita oppisopimuspaikkaa oikeaan työpaikkaan. Näillä kun ei ole keskenään mitään tekemistä.

        vaikkei tässä tosta oo kyse!


      • gfgfdhgghgeee2a12456
        Lukion ope kirjoitti:

        Minä olen vuorostani kuullut, että siellä on aina ollut politiikkana es. se, että "suosikit" ovat saaneet pitää aina halutessaan kertyneitä lomia ja muut vain silloin kun HÄNELLE sopii. On varmaankin aika yleinen eriarvoistava piirre työpaikoilla.

        eikös Oppisopimuskeskuksesta lähteneitä ole joskus leimattu "hulluiksi" ymv., jolla on peitelty räikeää simputusta!


      • miettikääs1
        gfgfdhgghgeee2a12456 kirjoitti:

        eikös Oppisopimuskeskuksesta lähteneitä ole joskus leimattu "hulluiksi" ymv., jolla on peitelty räikeää simputusta!

        Jyväskylän pösilöitä! tuliko selväksi!


      • hgdshggdghdgh
        miettikääs1 kirjoitti:

        Jyväskylän pösilöitä! tuliko selväksi!

        pahin pösilö ja varmasti TYHMIN :)


      • *Pekkapeitsi*
        Lukion ope kirjoitti:

        Minä olen vuorostani kuullut, että siellä on aina ollut politiikkana es. se, että "suosikit" ovat saaneet pitää aina halutessaan kertyneitä lomia ja muut vain silloin kun HÄNELLE sopii. On varmaankin aika yleinen eriarvoistava piirre työpaikoilla.

        Vanhat johtajat käyttävät yhä "hajota ja hallitse" -johtamista. Siinä eriarvoistetaan työntekijät ja vallalla saadaan aikaan sekaannusta. Vanha kaarti myös katsoo, että alaiset ovat päälähtöisesti epärehellisiä ja epäkelpoja ja se viisaus asuu vain johtajan korvien välissä. Aurinkokuninkaita on yhä johtotehtävissä!


      • Jaolainen opettaja
        gfgfdhgghgeee2a12456 kirjoitti:

        eikös Oppisopimuskeskuksesta lähteneitä ole joskus leimattu "hulluiksi" ymv., jolla on peitelty räikeää simputusta!

        Sivusta Oppisopimuksen toimintaa seuranneena voin vilpittömästi yhtyä siihen, että osaa henkilökunnasta on aina kohdeltu todella huonosti!


      • Ei nimimerkkiä
        *Pekkapeitsi* kirjoitti:

        Vanhat johtajat käyttävät yhä "hajota ja hallitse" -johtamista. Siinä eriarvoistetaan työntekijät ja vallalla saadaan aikaan sekaannusta. Vanha kaarti myös katsoo, että alaiset ovat päälähtöisesti epärehellisiä ja epäkelpoja ja se viisaus asuu vain johtajan korvien välissä. Aurinkokuninkaita on yhä johtotehtävissä!

        Vanhojenkin johtajien tulisi muistaa, että kiitoksen antaminen palkitsee paljon enemmän kuin kyykyttäminen, mutta joidenkin tarvitsee pönkittää sitä valtaansa kyykyttämisellä.


      • ex-jyväskyläläinen
        Viitaniemi, JAO kirjoitti:

        työpaikoissa on vika aina muka siinä lähtijässä, vaikka henkilökunta vaihtuukin koko ajan. Vikaa ei omassa navassa havaita ollenkaan.

        Noinhan se yleensä menee. Aina se poislähtijä on mukamasten se huono ihminen!

        Helppo se syy on aina sysätä siihen lähtijään! Harvapa johtaja niitä vikoja itsessään myöntää, ei ainakaan julkisesti ja muille ihmisille. Ehkä sitten jonkun piston sydämessään tuntee kun itse sitä asiaa ajattelee.


      • Niinpä, niinpä!
        ex-jyväskyläläinen kirjoitti:

        Noinhan se yleensä menee. Aina se poislähtijä on mukamasten se huono ihminen!

        Helppo se syy on aina sysätä siihen lähtijään! Harvapa johtaja niitä vikoja itsessään myöntää, ei ainakaan julkisesti ja muille ihmisille. Ehkä sitten jonkun piston sydämessään tuntee kun itse sitä asiaa ajattelee.

        No, eläkkeellä sillä johtajalla on sitten aikaa miettiä sitä, mitä on tullut tehtyä!


      • Entinen työntekijä
        Lukion ope kirjoitti:

        Minä olen vuorostani kuullut, että siellä on aina ollut politiikkana es. se, että "suosikit" ovat saaneet pitää aina halutessaan kertyneitä lomia ja muut vain silloin kun HÄNELLE sopii. On varmaankin aika yleinen eriarvoistava piirre työpaikoilla.

        Minä olisin ainakin tarvinnut juhlan vuoksi loman pe-ma, vaan ei hän sitä myöntänyt...


      • Tuleva tohtori

        Niin tulee muistaa, että työpaikkakiusaaminen ei ole kiusatun syy!

        Tunnen tuon yksikön työoloja ja tiedän syyt siihen, miksi henkilöstö on 2000-luvulla vaihtunut tuossa yksikössä todella paljon! Onhan noita syitä näköjään täälläkin lueteltu.


    • KTM (maisteri)

      Eikö tuo kohta mahtane jäädä eläkkeelle!

      • Arska tehtaalla

        Mikä ketjun aloittaneen "Työnantaja raksalta" pointti oikeen on, eikö ole saanut

        tarpeeksi puoli-ilmaisia oppisopimustyöntekijöita puuhastelupajaansa kun

        noin toisten asiat kiinnostaa...??


      • xyzxyzxyz
        Arska tehtaalla kirjoitti:

        Mikä ketjun aloittaneen "Työnantaja raksalta" pointti oikeen on, eikö ole saanut

        tarpeeksi puoli-ilmaisia oppisopimustyöntekijöita puuhastelupajaansa kun

        noin toisten asiat kiinnostaa...??

        Veikkaisin, että kyse on siitä, että on kaveria nyppinny se kun yhtä 2-3 vuoden oppisopimusta on käsitellyt useempi oppisopimuksen virkailija ja syy tiuhaan vaihtuvuuteen on kyllä kaikilla tiedossa.

        Henk. koht juttu siis!


      • Niinpä!
        xyzxyzxyz kirjoitti:

        Veikkaisin, että kyse on siitä, että on kaveria nyppinny se kun yhtä 2-3 vuoden oppisopimusta on käsitellyt useempi oppisopimuksen virkailija ja syy tiuhaan vaihtuvuuteen on kyllä kaikilla tiedossa.

        Henk. koht juttu siis!

        Niinpä!

        Eivät työnantajat oo niin tyhmiä etteivät tajuaisi asioiden oikeaa laitaa!


      • uhjhjhigffydrdrt

        Kyllä kait!!!!!!!!


    • åpoiuytrewaasdfghöb

      Nythän koko kuntayhtymälle haetaan uutta johtajaa, milloinka lienee tuonne...

    • MIes yliopistossa

      Tässä hieman tiivistettynä tätä keskustelun kulkua:

      Oppisopimuskeskuksesta

      ” Kävin oppisopimuskeskuksessa ja viimeksi kävin muistaakseni vuonna 2005. Pari uutta naamaa oli. Joku tuttu sanoikin, että on asioinut poitsujen kans siellä useemmin ja henkilökunnan verran on muutamassa vuodessa työntekijöitä vaihttunut. Puolet porukasta vaihtunut vissiin kahteenkin kertaan ihan muutamassa vuodessa ja puolet pysynny koko ajan samana. Pari vuotta kait niin uudet tuulet puheltelleepi siihenkin valtakuntaan. Jännät ajat.”

      ” Syrjintää, epätasa-arvoistamista, vähättelyä, latistamista, mitä kenenkin kohdalla aikojen saatossa...”

      ” Joo ja mä oon kuullu et siellä puolet on ns. sisäpiirissä ja toinen puoli on se vaihtuva. Sanovat jokku, että siellä on aina ollu yks tai kaks työntekijää "hampaissa"...”

      ” Eiköhän tässä ole päällimmäisenä kyse siitä, että työpaikkakiusaamista ei vieläkään koeta kovinkaan suurena ongelmana. Usein juuri käy niin, että työyhteisöä ja sen ilmapiiriä sairastuttavat jäsenet pysyvät työyhteisössä ja muu henkilökunta vaihtuu.”

      ” Noissa työpaikoissa on vika aina muka siinä lähtijässä, vaikka henkilökunta vaihtuukin koko ajan. Vikaa ei omassa navassa havaita ollenkaan.”


      ” Minä olen vuorostani kuullut, että siellä on aina ollut politiikkana es. se, että "suosikit" ovat saaneet pitää aina halutessaan kertyneitä lomia ja muut vain silloin kun HÄNELLE sopii. On varmaankin aika yleinen eriarvoistava piirre työpaikoilla.”

      ” eikös Oppisopimuskeskuksesta lähteneitä ole joskus leimattu "hulluiksi" ymv., jolla on peitelty räikeää simputusta!”

      ” Näin se menee: Vanhat johtajat käyttävät yhä "hajota ja hallitse" -johtamista. Siinä eriarvoistetaan työntekijät ja vallalla saadaan aikaan sekaannusta. Vanha kaarti myös katsoo, että alaiset ovat päälähtöisesti epärehellisiä ja epäkelpoja ja se viisaus asuu vain johtajan korvien välissä. Aurinkokuninkaita on yhä johtotehtävissä!”

      • 24-vuotias

        Meillä pomo sano kahvikämpässä että se vihais ainakin maistereita. Jos uus on maisteri niin vähän ajan päästä alkaa se viha ja tökkiminen.


      • fgfgsdfgddfgsf
        24-vuotias kirjoitti:

        Meillä pomo sano kahvikämpässä että se vihais ainakin maistereita. Jos uus on maisteri niin vähän ajan päästä alkaa se viha ja tökkiminen.

        Kyllä se oppisopimuskeskuksen johtaja vihaa muitakin kuin maistereita, mutta myös heitä, kyllä!


      • lautataapeli
        fgfgsdfgddfgsf kirjoitti:

        Kyllä se oppisopimuskeskuksen johtaja vihaa muitakin kuin maistereita, mutta myös heitä, kyllä!

        Ketä se ei vihaisi?!?! TÄH!


    • hulluudellarajansa.

      Minä voin lähteä kun saan toistaiseksi jatkuvan työsopimuksen ja 10000EUR 1kk palkan etukäteen.

      On kokemusta kaikenlaisesta: sementin kuskaamisesta kottikärryillä... 2x8 tuumaisten kattotuolien nostamista ja naulaamista katon harjalle, sekä katon tekoa paljonkin muuta yleistä rakennus puutyöalan hommaa.

      En tosiaan niin hullu ole että ilman ennakkopalkkaa ja toistaista työsopimusta lähde minnekään, tuskin kukaan on niin hullu että lähtee...

      • Opparissa oleva

        Mitenkäs tuo liittyy tähän keskusteluun oppisopimuskeskuksen toiminnasta ja työhyvinvoinnista?

        Niin no arvokasta tietoahan toikin on, vaikka eri asiasta kyse.


    • työmaksaa.

      Siitä on vaan kysymys että kannattaako käydä töissä, että tuleeko rahaa vai meneekö sitä?

      Tietysti työttömän pitää saada käteistä rahaa ensin jotta pystyy matkustelemaan, ostamaan eväät ym. työtä varten.

      Ja työsopimuksen jatkuvuus on turvattu että on 6kk irtisanomisturva, siitähän on vain kysymys.

    • simppelikuinsimo

      Minulla olisi kyllä ihan tarvittavat kortit työntekoon, käteistä rahaa vain ei ole, olen peräti hyvä hitsari rakennuksilta kokemusta lähes kaikesta.

      Mutta kun ei ole rahaa lähteä töihin, kun jokainen päivä työssäkäyntiä maksaa noin 40EUR, niin ei ole rahaa lähteä...

      Simppeli juttu.

    • eipaskanpeluutaenää

      Minulla on muuten lempinimikin "digitalkkari" :D tuli joskus kun asuin puolisen vuotta Säynätsalossa, aina aamukahvilla JKL kaupungin miesten kahvilla aamulla ja katsomassa kortin peluuta...

      Itseasiassa sain työnjohtajalta siellä luvan ottaa raketti putkeksi pätkän 50mm harmaata putkea, sillä on ammuttu paljon raketteja kyllä, hyvä pätkä :)

      Sittemmin muutin sieltä pois.

    • r234452352365

      Pärjätköön paskaduunereilla sitten, ajattelin... muutan kyllä pois kohta Jyväskylästä jos tuollaista on työnlaatu, paskalla muurataankin..

      Vaarallinen paikkakunta asua kohta... vaikka 17v asunutkin.

    • jjhjhjjhhyyyjjj

      Sitä minäkin olen useisiin vastaaviin yksiköihin törmätessäni ihmetellyt, että kuinka huonoa henkilöstöjohtamista me siedämme! Elämme kuitenkin aikoja, jolloin on kova kilpailu kaikesta ja huonoa esimiestaitoa siedetään. Ei ole ainoa vastaava työpaikka Jyväskylässä tuo Oppisopimiskeskus...

      • Rakkokantapäässä

        Niin,onhan täällä yksi suoraan eduskunnan alainen työnantaja jossa myös hiertää johtaminen...


      • Tutkija, JYU
        Rakkokantapäässä kirjoitti:

        Niin,onhan täällä yksi suoraan eduskunnan alainen työnantaja jossa myös hiertää johtaminen...

        Aivan! Eihän tuo Oppisopimuskeskus toki ainoa työpaikka Jyväskylässä ole, jossa on pidempään kärsitty huonosta henkilöstöjohtamisesta. On kuitenkin eräs tunnetuimmista.

        On hyvä asia, että näistä asioista on 2000-luvulla alettu puhua yhä avoimemmin.


    • faktaajajärkeä

      Fakta on tämä, että kukaan työnantaja ei halua maksaa maisterin viisastelusta, eikä sivistyssanojen osaamisesta, pelkästään siitä miten paljon kyseinen maisteri tuottaa rahaa suoraan yhtiölle:

      Esim. hankkimalla kansainvälisiä kauppasuhteita ynnä muuta..

      - muuten palkka on huonompi kuin duunarilla.

      • Tutkija, JYU

        Mitenkähän tuo viestisi "faktaajajärkeä" liittyy tähän keskusteluun, jossa on kyse siitä, miksi Oppisopimuskeskuksessa henkilökunta on aina niin paljon vaihtunut? Tai siitä, että kaikki tietävät syyt, joiden vuoksi siellä henkilökunta on niin paljon vaihtunut - onhan niitä syitä täälläkin paljon lueteltu!

        Kuka täällä viisastelee? Eikö ole hyvä asia, että kyykyttämiset nostetaan keskusteluihin?????

        Voihan näitä asioita vaikka kysyä niiltä monilta Oppisopimuskeskuksesta lähteneiltä! Tietääkseni 2006-2009 esimerkiksi sieltä lähti pois viisi työntekijää.


      • JAOlainen
        Tutkija, JYU kirjoitti:

        Mitenkähän tuo viestisi "faktaajajärkeä" liittyy tähän keskusteluun, jossa on kyse siitä, miksi Oppisopimuskeskuksessa henkilökunta on aina niin paljon vaihtunut? Tai siitä, että kaikki tietävät syyt, joiden vuoksi siellä henkilökunta on niin paljon vaihtunut - onhan niitä syitä täälläkin paljon lueteltu!

        Kuka täällä viisastelee? Eikö ole hyvä asia, että kyykyttämiset nostetaan keskusteluihin?????

        Voihan näitä asioita vaikka kysyä niiltä monilta Oppisopimuskeskuksesta lähteneiltä! Tietääkseni 2006-2009 esimerkiksi sieltä lähti pois viisi työntekijää.

        Eiks niitä tuossa ajassa lähtenny pois kuus (6) työntekijää?


      • Ei nimerkkiä
        JAOlainen kirjoitti:

        Eiks niitä tuossa ajassa lähtenny pois kuus (6) työntekijää?

        Niin kyllähän se työnantajia jurppii kun lähes jokaisessa palaverissa on saattanut olla eri virkailija! Kyllähän kaikilla on syyt vaihtuvuuteen tiedossa. Eikä asioiden kaunistelu kyllä paranna tilannetta yhtään. Olisi siis voinut miettiä näitä asioita jo vuosikymmeniä sitten!


      • Ei nimimerkkiä
        Ei nimerkkiä kirjoitti:

        Niin kyllähän se työnantajia jurppii kun lähes jokaisessa palaverissa on saattanut olla eri virkailija! Kyllähän kaikilla on syyt vaihtuvuuteen tiedossa. Eikä asioiden kaunistelu kyllä paranna tilannetta yhtään. Olisi siis voinut miettiä näitä asioita jo vuosikymmeniä sitten!

        Kyllä kyykyttäjä pitää huolta toisesta kyykyttäjästä ja näitä kyykyttäjiä on valitettavan paljon yli 50-vuotiaissa esimiehissä!


      • Jaolainen
        JAOlainen kirjoitti:

        Eiks niitä tuossa ajassa lähtenny pois kuus (6) työntekijää?

        Niin ja kun tietää, että puolella oppisopimuskeskuksen henkilökunnasta on vähintään saman tasoinen koulutus kuin itse johtajallakin!


      • ....................
        Ei nimimerkkiä kirjoitti:

        Kyllä kyykyttäjä pitää huolta toisesta kyykyttäjästä ja näitä kyykyttäjiä on valitettavan paljon yli 50-vuotiaissa esimiehissä!

        Toihan se pahinta on että toinen huono esimies suojelee ja puolustaa toista samanmoista! Tuntuu, että mitä kovempi kyykyttäjä sitä "parempi maine johtajana on!"


      • Opettaja / JAO
        Jaolainen kirjoitti:

        Niin ja kun tietää, että puolella oppisopimuskeskuksen henkilökunnasta on vähintään saman tasoinen koulutus kuin itse johtajallakin!

        Voisi se johtaja mennä itseensä ja miettiä, miksi kymmenet entiset työntekijät ovat siellä Oppisopimuskeskuksessa pahottaneet mielensä!


      • Älä muuta viserrä
        Tutkija, JYU kirjoitti:

        Mitenkähän tuo viestisi "faktaajajärkeä" liittyy tähän keskusteluun, jossa on kyse siitä, miksi Oppisopimuskeskuksessa henkilökunta on aina niin paljon vaihtunut? Tai siitä, että kaikki tietävät syyt, joiden vuoksi siellä henkilökunta on niin paljon vaihtunut - onhan niitä syitä täälläkin paljon lueteltu!

        Kuka täällä viisastelee? Eikö ole hyvä asia, että kyykyttämiset nostetaan keskusteluihin?????

        Voihan näitä asioita vaikka kysyä niiltä monilta Oppisopimuskeskuksesta lähteneiltä! Tietääkseni 2006-2009 esimerkiksi sieltä lähti pois viisi työntekijää.

        Niinpä. Aina asiat voidaan tarkistaa!


    • daadaadaa

      Vieläkö siellä jaolla on töissä se rillipäinen akka jolla on kierot silmät?

      • -Opettaja-

        Vaikee tietää ketä tarkoitat kun et sano yksikköä ja jos tarkoitat tuota Oppisopimuskeskusta, niin siellä tuo porukka on niin paljon vaihtunut, että onkohan mainitsemasi ihminen nykyisiä vai entisiä - en tiedä.


    • työnantajatmaksavat

      Suomen nykyinen talouspolitiikka on ajanut siihen: hullukaan ei lähde töihin alle 100EUR tuntipalkalla ja 1kk ennakkoon työnantajalta.

      Elinvoimatoimistosta odotetaan että jos tulee sopiva homma, 100EUR/tunti..

    • Musta31Pekka

      Eiks Jaolla oo melkeen vastaavia yksiköitä muitaki?

      • Ononon!

        On kait niitä!


    • Johtamiskoulutus on

      Kuten tuollakin työpaikkassa, niin monissa muissakin vallitsee vielä ns. auktoritäärinen johtamistapa. Alaiset nähdään pääasiassa epäluotettavina, epärehillisinä ja sellaisina, jotka eivät osaa mitään. Kuten tuolla Oppisopimuskeskuksessakin on osalla vähintään sama kouilutus kuin itse johtajallakin, niin silti heihin ei luoteta. Tämä on valitettavan yleistä vielä 2010-luvun Suomessa.

      • Miesope

        No nythän sille seuraajaa etsitään. Oli ilmoitus Keskisuomalaisessa tänään 28.8.


      • Alaa opiskellut

        Voi myös käyttää termiä autoritäärinen johtaminen:

        "Kolikon kääntöpuolella on innovaation puute, informaation vääristyminen ja valta-aseman väärinkäyttö.

        Kyseenalaistuksen puuttuminen sallii informaation vääristymisen, ja autoritäärinen johtaja jämähtää helposti hyväksi toteamiinsa konsteihin. Hajauttamattomalla vallalla on usein korruptoiva vaikutus, joka on autoritäärisen johtajan kompastuskivi.

        Demokraattinen yhteisö pohjautuu volutarismiin, jossa ketään ei käsketä eikä johdeta, vaan pyydetään. Johtamisetiikka (johtaja toimii oman vakaumuksensa pohjalta) on hyväksi, mutta johtamismoraali (johtaja yrittää siirtää arvonsa muille) on haitallista."


      • Pikkupomo ei -ttaja

        Totuushan on, että tuollaisella vanhakantaisella ajattelulla ja auktoritäärisellä tai autoritäärisellä johtamistyylillä ei enää menesty johtajana. Johtajan tulisi kyetä luottaa alaisiinsa ja nähdä heidat voimavarana, eikä vain ihmisinä, jotka menevät siitä, missä rima on matalin.

        Tiedä sitten, muuttuuko tilanne nykyisestä, kun suuriin ikäluokkiin kuuluvat johtajat jäävät eläkkeelle, toivottavasti näin tulee käymään.

        Itse kuitenkin uskon, että johtaminen on lisäksi persoonallisuuden ominaisuuksia ja johtamistyyliin vaikuttaa niin moni tekijä, että täysi ei tuollainen johtamistapa ole Suomesta poistumassa lähi vuosinakaan.


    • Ei nimimerkkiä

      Vai jää oppisopimusjohtaja Suur-Jyväskylän lehden mukaan hyvillä mielin eläkkeelle! Onkohan omatuntokin puhdas?

      • Merkonomimies

        Juu, täytyy ihmetellä!


      • ggghhfddfhhg

        No ei ainakaan vielä oo vaihtunnu toi johtaja!


      • Opettaja, tekniikka

        Se mies ei kadu mitään eikä koe huonoa omaatuntoa mistään! Voit olla varma siitä!


    • abcdef24

      Taas on kait joku tyyppi vaihtunnu!

    • Ei nimimerkkiä

      Toivottavasti ymmärtää siirtyä eläkkeelle vähin äänin...

      • ghjhhjhjjjjreerr

        Eikö se kyykyttäjä ole vieläkään eläkkeellä????????


    • paikan hakija

      Joskus oon käynny siellä kysymässä neuvoo ja jotenki on kauheen karsee ilmapiiri. HUH!

      • -Nassesetä-

        Saman mäkin panin merkille!


    • Opettaja, Viitaniemi

      Yksikin tapaus on liikaa ja tuossa yksikössä kyykytettäviä on ollut aikojen saatossa varmaan kymmeniä tai ainakin kymmenen!

      • Ei nimimerkkiä

        Usein juuri käy niin, että vaikka henkilökunta vaihtuu koko ajan, niin se esimies on ja pysyy, vuodesta toiseen ja vuosikymmenenstä toiseen! Esimiehen harjoittamaan kyykyttämiseen on hyvin vaikea puuttua, tai siihen ei puututa tai se jatkuu vaan.


    • Kurattori87

      Tän paskantopikin voisi lukita.

      • Jaolainen

        Eiks oo hyvä että asioista puhutaan?


    • Pro Fil

      Tekstituotannosta päätellen asiakaskunta on muotoutunut syrjäytyneistä elämän luistelijoista joiden toinen käsi vielä hamuaa äidin helmaa.

      • HAH!

        Niin kuin sinäkin "Pro Fil" :)


    • Ilmainen neuvo

      Onpa liikkistä, joku on varmaan irtisanottu tuolta ja jaksaa katkerana käydä itsensä kanssa keskustelua täällä sitten. Kai tästä sitten jotain tyydytystä saa mutta ehkä parempi keino olis hakea itselleen apua ajoissa.

      • HAHHÖH!

        Mistäs sinä sen niin hyvin tiedät sen tilanteen? Kysyppä vaikka tätä asiaa useilta entisiltä työntekijöiltä! Veikkaan, että saat saman vastauksen kaikilta!


      • HAHHÖH

        Myönnän ainakin, että olen laittanut mutaman kommentin, koska tunnen Oppisopimuskeskuksen tilannetta todella hyvin, mutta viestejä on nähtävästi laittaneet muutkin ihmiset!


      • JAOlainen

        Oliskohan noin 10 työntekijää vaihtunut sitten vuoden 2004!!!!!


      • 1+2=3
        JAOlainen kirjoitti:

        Oliskohan noin 10 työntekijää vaihtunut sitten vuoden 2004!!!!!

        En ihmettele! Tympeen olonen ukko se johtaja!


    • edesharjoitteluunkaa

      Täytyy olla kyllä hullu ihminen jos menee töihin ilman 10000EUR ennakkoa ja vakituista työpaikkaa 20000EUR/kk

    • edesharjoitteluunkaa

      Näistä oli juttua veljen kanssa jolla on firma, meillä on tuollaisia elokuvailtoja, 1 vuodessa yleensä, että katsotaan kankaalta joku hyvä elokuva..

      • edesharjoitteluunkaa

        Tuollainen elokuvailta meillä on siinä samalla veljesten tapaaminen, kun harvoin nähdään.


    • Lukiolainen 91

      Me katotaan porukalla isolta kankaalta homopornoa

    • onkonappulaa?

      Minä voisin lähteä töihin, henkilöstöpäälliköksi ja ennakolta sinun pitää maksaa 10000EUR käteisellä muuten ei ole järkeä lähteä minnekään.

    • 34v opettaja

      HEH! Taitaa maine tuolla työpaikalla olla muutenkin sellainen, ettei varmaankaan ole tunkua uudeksi johtajaksi!

    • t. KTM, v 2009

      Jääkö vuoden alusta eläkkeelle?

    • Apina opena

      Tulee jotenkin mieleen tuo AKT:n tapaus. Sielläkin tuntuu paljastuneen jo ainakin kymmenen työpaikkakiusattua...

    • Tuleva tri

      Kyllä useat tutkimukset osoittavat, että esimiestehtävissä esiintyy muuta väestöä enemmän nihilistejä psykopaattisuuteen taipuvaisia narsisteja.

    • kohtuuehdot.24

      Minä voisin lähteä 4kk aikaa tehdä, noin 20EUR/tunti ja 10000EUR etukäteen, kokemusta on riittävästi. Alkaa koulutus sitten kevät talvella voisin lähteä tekemään.

    • Tuleva tohtori

      No nyt tuokin huonot henkilöstöjohtamistaidot omaava, ns. hirviöesimies on jäänyt eläkkeelle. Toivottavasti henkilöstön vaihtuvuus ko. yksikössä ei ole enää yhtä suurta kuin tähän saakka.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      60
      1967
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      51
      1701
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      55
      1617
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1547
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1525
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1445
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1326
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1291
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1183
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1158
    Aihe