ketjuun, ettei tärkeä asia pääse unohtumaan: http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=115&conference=4500000000001561&posting=22000000042796364
Jatkoa Tervetuloa
17
1515
Vastaukset
- Asian ajaja
Hmmm... tämän viestiketjun hyökkäystenb kohteena tuntuu olevan nimeltä mainittu viranhaltija. Vaikuttaa hieman siltä, että hän kerää nyt aineistoa täällä käydystä keskustelusta herjaussyytteen nostamiseksi.
- Vai niin
Kyllä näillä sosiaaliviranomaisilla pitää jokin vastuu tekemisistään kuitenkin olla ja Suomessa on kuitenkin sanan vapaus, arvostella viranhaltijoita. Se kuuluu demokratiaan. Olen lukenut viestiketjua ja siinä nimenomaan arvostellaan viranhaltijan toimia työssään.
- vai pelote?
Itse ainakin vastaan kirjoittamastani eikä vanhempien puolustaminen ole mielestäni herjaamista.
- sianajaja
Kannattaa lukea aiemmin kirjoitetut tekstit tarkkaan, niistä löytyy herjaavia kirjoituksia, jotka oikeuttavat kunnianloukkauskanteeseen, jos vaan asianomainen henkilö haluaa kunniansa perään kysellä. Tällä en ota tippaakaan kantaa siihen, onko joku huostaanottopäätös oikein vai ei. Kirjoittajat vastaavat itse tekemisistään, Suomi24 osaltaan julkaisemisesta.
- vanha ja viisas
sianajaja kirjoitti:
Kannattaa lukea aiemmin kirjoitetut tekstit tarkkaan, niistä löytyy herjaavia kirjoituksia, jotka oikeuttavat kunnianloukkauskanteeseen, jos vaan asianomainen henkilö haluaa kunniansa perään kysellä. Tällä en ota tippaakaan kantaa siihen, onko joku huostaanottopäätös oikein vai ei. Kirjoittajat vastaavat itse tekemisistään, Suomi24 osaltaan julkaisemisesta.
SE KOIRA ÄLÄHTÄÄ, JOHON KALIKKA KALAHTAA! oNKO VAIN TOISELLA OSAPUOLELLA KUNNIA? TOISTA ON SAANUT SYYTTÄÄ JA RIEPOTELLA MITEN VAAN. Eikö demokraattisessa yhteikunnassa periaatteessa jokaisella kansalaisella ole kunnia eli ihmisarvo.
- oli juuri
sianajaja kirjoitti:
hyvä esimerkki siitä , miten käy, jos menee tutkimaan virkamiesten tekemisiä. Ministeritasolta( MOT-ohjelmassa Filatov) lähtien asiat pimitetään ja maailman todennäköisesti suurin virkamieskunta / asukas saa jatkaa toimiaan. Virkamieskunta on niin iso, ettei sille voi enää mitään. Rengeistä on tullut isäntiä, vaikka veronmaksajan pitäisi olla se isäntä.
- Asian ajaja
vanha ja viisas kirjoitti:
SE KOIRA ÄLÄHTÄÄ, JOHON KALIKKA KALAHTAA! oNKO VAIN TOISELLA OSAPUOLELLA KUNNIA? TOISTA ON SAANUT SYYTTÄÄ JA RIEPOTELLA MITEN VAAN. Eikö demokraattisessa yhteikunnassa periaatteessa jokaisella kansalaisella ole kunnia eli ihmisarvo.
Kun julkisesti kirjoitat ja kerrot johonkin nimeltä mainittuun henkilöön liittyviä seikkoja on sinulla vaara joutua syytetyksi esim herjauksesta. Siitäkin huolimatta, että väitteesi on totta. Ei sillä ole merkitystä mitä ko henkilö on sinusta puhunut kahden kesken. SInun pitää kyetä todistamaan sinuun kohdistuneet syyttelyt ja "riepottelut". Todennäköisesti virkahenkilö varoo sanomasta muiden läsnäollessa ihan mitä sattuu. Näillä asioilla ei ole mitään tekemistä ihmisarvon kanssa.
- A. Sika
sianajaja kirjoitti:
Totta. Eihän nämä tänne kirjoittelevat tavikset tajua, mitä tekevät. Myös kertaalleen poistetuista viesteistä voi joutua vastuuseen.
- joku yläluokka?
A. Sika kirjoitti:
Totta. Eihän nämä tänne kirjoittelevat tavikset tajua, mitä tekevät. Myös kertaalleen poistetuista viesteistä voi joutua vastuuseen.
Niin, taviksehan ovat siis tyhmiä mielestäsi, kun heillä on vain maalaisjärkeä ja tunneälyä sekä empatiaa lähimmääistä kohtaan, vai?
- Olen mummo,
Asian ajaja kirjoitti:
Kun julkisesti kirjoitat ja kerrot johonkin nimeltä mainittuun henkilöön liittyviä seikkoja on sinulla vaara joutua syytetyksi esim herjauksesta. Siitäkin huolimatta, että väitteesi on totta. Ei sillä ole merkitystä mitä ko henkilö on sinusta puhunut kahden kesken. SInun pitää kyetä todistamaan sinuun kohdistuneet syyttelyt ja "riepottelut". Todennäköisesti virkahenkilö varoo sanomasta muiden läsnäollessa ihan mitä sattuu. Näillä asioilla ei ole mitään tekemistä ihmisarvon kanssa.
joka olen joutunut olemaan ihmisten kanssa tekemisissä vousikymmenet työssäni ja olen tullut siihen tulokseen, että korkea koulutus, tai virka ei tee henkilöstä hyväkäytöksistä ja sivistynyttä, puolueetonta, avarakatseista saati empaattista. Kyllä ne ominaisuudet ja myös lähimmäisenrakkaus, tulevat perintönä ja kotikasvatuksena. Kouluhan ei taida enää opettaa edes alkeellisimpiakaan käytöstapoja ja telkkarista tulee vain häirikkö-ohjeita. Se on totta, kun sanot, että virkaihmiset varoo puheitaa silloin, kun on ulkopuolisia kuulemassa. Heillä onkin KIEROILUN KÄSIKIRJA, jonka säännöt he kyllä tuntee ja samat opit saaneet virkasisaret ja veljet ovat sankoin joukoin puolustamassa. Perin avuton siinä onkin toinen osapuoli ja sen vuoksi heitä tulisi tukea jokaisen , joka siihen kykenee.
- nyt tajuta
joku yläluokka? kirjoitti:
Niin, taviksehan ovat siis tyhmiä mielestäsi, kun heillä on vain maalaisjärkeä ja tunneälyä sekä empatiaa lähimmääistä kohtaan, vai?
Tässä ei oteta kantaa mihinkään huostaanotto- tms. päätökseen. Ihan sama kunnianloukkausjutussa,mitä loukattu on ennen tehnyt, tuomio häntä loukanneelle tulee, jos kunnialoukkauksen tunnusmerkit täyttyvät ja asia viedään oikeuteen. Tämä olisi palstoille kirjoittavien tajuttava.
- vastaa
nyt tajuta kirjoitti:
Tässä ei oteta kantaa mihinkään huostaanotto- tms. päätökseen. Ihan sama kunnianloukkausjutussa,mitä loukattu on ennen tehnyt, tuomio häntä loukanneelle tulee, jos kunnialoukkauksen tunnusmerkit täyttyvät ja asia viedään oikeuteen. Tämä olisi palstoille kirjoittavien tajuttava.
omista teksteistään ja kirjoittajia on ollut paljon...
- kyllä kansa tietää
Pelkoko ja pelottelu on viisauden alku, köyhät kyykkyyn.
- Hiljan kuppila
kyllä kansa tietää kirjoitti:
on monin arveluttavinkin keinoin yritetty tehdä "dynaamista" ja tarkoituksella unohtaa pieni ihminen.
Kupla ei kestä, totuus onttoudesta tulee armotta ilmi. - ei tietenkään
kyllä kansa tietää kirjoitti:
loukkauksia saa esittää. Terveydentilaa tai muuta loukkaavaa ei mielestäni saa toisesta esittää. Mutta virkamiehen toiminnan arvostelu on sallittua. Näin ymmärrän.
- samaa
mieltä
- Herran sana
Mooseksen käskyjen 8,9,10 käskyjen merkitys on unohtunut täysin siellä Karstulassa kun kerran voidaan tavoitella kaikkea toiselta keinoja kaihtamatta, ilman että tulisi synnin tunto ja katumus mieleen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Israel aloitti 3. maailmansodan
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.4022162Kaksi vuotta
Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek122019Nainen, meidän talossa on säännöt
1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E2501415Miksi me ei mies voida edes viestitellä irl?
En odota enkä vaadi mitään, voitaisiin vain olla yhteyksissä jollain tapaa ihan oikeasti.821069Oliko Farmi-finaalitehtävät mielestäsi tasaveroisia Lloydin ja Johannan välillä?
Onnea Farmi-voitosta, Lloyd. Et tainnut olla ihan kaikkien suosikki, mutta puskit voittoon! Oliko finaalitehtävät miel57977Raamatun kiroukset ja uhkaukset osoittavat sen ihmisperäisyyden
"Se sanotaan galatalaiskirjeessä, että jos joku levittää väärää evankeliumia: "...jos joku julistaa teille evankeliumia402958Rakennetaanko yhdessä?
Haluaisin rakentaa sun kanssa yhteistä tulevaisuutta❤️ Onko meistä siihen? Huomaan että sulta puuttuu se joku tärkeä elä40843- 56809
- 75770
Hyvää yötä mies
Nuku hyvin. Viikonloppuna on tulossa hellettä, se on mukavaa. Juhannuskin kohta. Mun tekis mieli huolehtia susta. Semmo70744