AA
A A A
Opastus ja palaute
liity jäseneksi!

/   /  /  / CIVIC 1.4 LSi -95-> KONEEN KÄYNTILÄMPÖ
8 Vastausta 467 Lukukertaa

CIVIC 1.4 LSi -95-> KONEEN KÄYNTILÄMPÖ

niin, mitähän teillä näyttää moottorin lämpömittari -15C´ pakkasella matka-ajossa?
kuuluuko viisarin olla aivan alarajalla?

Eipä kuuluis

Mulla ainakin neljä vuotta tuoreemmassa nousee siihen keskelle oli pakkasta vaikka -28C. Vanhemmissa (nyt kolmas Honda) teki samaa kun kirjoittelet. Uutta termaria paikalleen, sitä vailla.

ihan normaalia

Ihan normaalia on. Mulla on -95 sivikki ja pakkasella lämmöt ei paljoa mittarin alarajalta nouse.

Alkuun ihmettelin tätä ja kerran lompsin tarvikeliikkeeseen hakemaan uutta termostaattia. Onneksi myyjä oli "alan" miehiä ja sanoi, että älä hyvä mies ainakaan lämpimämpää termaria siihen laita -> menee kannentiiviste rikki! Samaan hengen vetoon myyjä totesi, että nykyinenkin termostaatti on varmasti ihan kunnossa -> lämmöt ei vaan sivikissä nouse tai nouseehan ne, mutta ei välity lämpömittariin asti... tai jotain vastaavaa. Kenties lämmöt mitataan sellaisesta kohdasta joka jäähtyy nopeasti.

78 astetta on -95 sivikin käyntilämpö.

palaako nyt multa kansipahvi

perkele eivät ole merkkiliikkeessä huoltomiehet huomanneet. Hyvä kun kerroit, otan puheeksi, että vikaa on mun autossa! 90.000km mittarissa, on se nyt palanut se pahvi, voi perkeleeenperkele!

Tuskinpa vaan.

Ei varmaankaan ole palanut. Jos auto toimii normisti, nesteet on tallessa (öljy,jäähdytys) ja autoon tulee sisälle lämpöä muutaman kilometrin ajon jälkeen. Niin ei pitäisi olla hätää.
Minulla on jo toinen Honda menossa ja ne on ollut kylmiä autoja, tai ainakin saa ajaa pitkäät ennenkuin saa lämpöä mökkiin..

sama täällä

Yritin aiemin kysellä samasta viasta hondassa mutta joku älypää kehui sen heti provoksi.Itsellä -95 civic ja lämpömittarin mukaan lämmöt ei nouse kuin alle puoleen mittarin näyttämästä.Termari vaihdettu ja syyläri kokonaan peitetty,silti auto on kylmä.Joku muistaakseni joskus puhui että ottaa raitisilmasuodatin pois,liekkö auttaa ko vaivaan?

Lämmöistä..

Ekaksikin, tuollaista 1.4 iLs:ää ei pitäisi olla olemassakaan, vain 1.4 iS:ää löytyy Hondalta. Tosin, korjaat varmasti tämän toteamuksen, jos tiedät olevasi oikeassa:-) Ja tämä kaikki ihan asiallisesti. Toiseksi, itselläni on -96 Civic, ja lämmöt nousee aina "normaaliin" eli puoleen väliin mittaria. On sama onko pakkasta -30c tai -5c, lämmöt on aina kohillaan. En tiedä onko vaikutusta sillä, että onko auto japanilainen vai brittiläinen?
Itselläni oli sama ongelma talvela... Vaihdoin uuden termostaatin nii johan alkoi lämpöä pukkaamaan ja lämpömittari näyttti normaalia eli vähän alle puolta... :)
Kyllä ainakin japanissa valmistetussa civicissä lämpö nousee puoleenväliin ja vielä suhteellisen nopeasti, oli pakkasta tai ei. Tietysti jos ei ole mikään osa ole viallinen, yleensä termari voi jumittua, hajota. Taikka huonoimmassa tapauksessa kannen tiiviste, Pitää muistaa seurata neste tasoa joskus.
 /   /  /  / CIVIC 1.4 LSi -95-> KONEEN KÄYNTILÄMPÖ

Keskusteluhaku

Laaja haku

Facebookissa suositeltua