vuosimallin 89 1.6i civic kiihtyy nollasta sataan 7.5 sek. Näin olen kuullut, mutta todeksi en oikein usko, Ja hyvähän se ois tietää, miten se oma auto kiihtyy...
Kyllä kyseinen Civic noihin arvoihin pääsee,perustuen siihen että 88-89 malleissa ei vielä ollut katalysaattoria joka laski auton tehoja puolella sekunnilla!!! Itsekin omistin kyseisen mallin,mutta nyt ajelen taloudellisemmala Civicillä..jos sul siis tää 1.6i on hb:nä niin sen suoritusarvo on mainitsemasi,ei muuta ku haastaan nykyajan katalysaattoripellet!!!!!CIVIC RULAA!!!!
Juu ja seuraavan korimallin 160-heppainen Civicci menee alta kuuden sekunnin ja ottaa huippuja 230! Kokeiltu on!
Ja on niin älyttömän hyvä ajaa, tosi tarkka ohjaus ja oikeaoppinen jäykkä alusta on ihan huippu yhdistelmä. Siinä ei eurokinnereistä ole mitään vastusta!Kerrankin otettiin yhen 325-bemukuskin kansssa kisat sopivalla tienpätkällä ja se jäi kuin täi tervaan!
Onkos yleensä olemassa mitään muuta autoa, joka olis yhtä halpa ostaa ja jossa olis niin loistavat ajo-ominaisuudet kuin Honda Civic?
Tosi on kyllä se, että Hondat on tunnetusti niitä markkinoiden huonoimpia autoja ajettavuudeltaan. Joku teiniamisviiksinen kolli saattaa pitää niitä maailman parhaimpina, mutta se johtuukiin siitä, ettei tälläiset häiskät ole ikinä edes päässeet mitään muuta ajamaankaan!
Yhtä tyhmää on mölytä Hondien mahtavista kiihtyvyysarvoista ja nopeuksista. Ei ne ole sen ihmeellissimpiä pelejä kuin muutkaan.
en tosiankaan meinannu uskoo noita kiihdytysarvoja kun kaveri niin minulle kertoi. Tosin auto on SOHC sedan mallinen eli hivenen tehottomampi. Ajettavuus on autossa kyllä loistava ja tehoakin tuntuu pisaavan. Honda on kietämättä osaava merkki! Mahtaakohan tutun vm93. mitsu lancer 1.6i jäädä puremaan pölyä?? Uskon niin...
On muuten yks surkeimmista autoista ajaa kyseinen civicci. Tehoa on myllyssä paljon, mutta alusta ei vakuuta ja ohjaus on lähes tunnoton. Pellit ruostuu alta nopeammin kuin ehtii korjaamaan.
Myönnetään, että ulkonäkö on aika menevä...
Kyseisen ikänen crx-civic kiihtyy 7.5s....1.6i hb 7.6sek....1.6i sedan 7.7sek.Kyseiset arvot oli hondan esitteissä joita aikanaan syynäsin.. Ja pitäähän tässä ottaa huomioon sekin ettei Type R :iin oo varaa ku kroisoksilla,mutta nuorisokin saa näistä HINTALUOKALTAAN parhaiten kiihtyvimmän auton jo muutamalla tonnilla!!! Suosittelen kun itekin oon omistanu tollasen 1.6i hbn.Hirmukulkija!!!!!
Mittasin aikanaan kun omistin civic 1.6i -88,hbn kuhmukonepellin,niin sain kiihtyvyydeksi kaverin sekkarila just ton 7.5sek,ja ky se sillonki ihmetytti.Jätin noihin aikoihin yhen Pösö 1.9 gti:n liikennevalois ku täin tervaan ja sen kiihtyvyys oli luokkaa 8sek,eli kyl se civicci kiihtyy,ostakaa oma ja kokeilkaa jos ette muuten usko!!!!
On ne vaa ruleja vehkeitä. Mäkin oon kellottanu mun Civicille 8 sekkaa sataseen ja se ei oo ku 1,5. Huippuu ottaa jotain 210 ja on tosi hyvä ajaa. Honda on tosiaan King
Joo, mutta Esson baarissa amispojat sanoi mulle, että helposti menee alle 5,5 sekunnin ja jos on taitava kuski, niin saa lähelle neljää sekuntia. Ja sit se huippu on yli 270 kilometriä. Olivat kuulemma jättäneet moottoritiellä yhden turbo-Porschen kuin seisomaan.
Niin millä koneella se menee noin kovaa? Miten on viritetty? Turbo? Musta nuo on tosi kovia lukemia, mutta Honda on kyllä niin kova rassi, että varmaan saa aika helposti menee, jos on osaava kuski ja kunnolla viritetty auto.
Kyllä jos se on 1.6i 16v DOHC(tuplanokkanen)malli.Tunnistaa helposti konepellissä olevasta kyhmystä.
130hv ja tuhannen kiloa painoa, liukas yhdistelmä!
:) Normaali 1.6i 16v:nen alle kympin kiihtyvyys kuitenkin siinäkin!!
Eli vaikuttaako ajetut kilometrit mitenkä paljon tehoihin. Jos ajettu n.255tkm kyseisellä Civicillä, niin ei varmaan motissa enää kaikki hevoset tallella. Niin ja paljonko Hondan koneella yleensä ajaa??
Tosiaan on totta et kovat kuskit pääsee lähemmäs neljän lukemiin, niillon sen verran hyvin synkroonissa kytkimen ja käden toiminta ku niitä on baarissa kavereitten kanssa kuivilta harjoteltu ja puhuttu. HONDA TOSIAAN = ON IHAN KINGIEN KUNKKU!!!!
Kyllä kiihtyy!!!
Kyllä kyseinen Civic noihin arvoihin pääsee,perustuen siihen että 88-89 malleissa ei vielä ollut katalysaattoria joka laski auton tehoja puolella sekunnilla!!! Itsekin omistin kyseisen mallin,mutta nyt ajelen taloudellisemmala Civicillä..jos sul siis tää 1.6i on hb:nä niin sen suoritusarvo on mainitsemasi,ei muuta ku haastaan nykyajan katalysaattoripellet!!!!!CIVIC RULAA!!!!VAIN NE MALLIT...
JOISSA ON "KUHMU" KONEPELLISSÄ!!kiihtyy
1.4 civic vm 88-90, siis 16v sohc (90hp) ilman katalysaattoria kiihtyi 10,4s joten 1.6 dohc (n.130hp) saattaapi yltää noihin lukemiin.Aivan!
Kaverin 1.6 130 hp kellotetiin tasan 8 sekunttiin. Se otti huippuakin 220. Ei ihme jos ärjympi versio vetäöisi seitemään. HONDA POVER!160heppainen
Juu ja seuraavan korimallin 160-heppainen Civicci menee alta kuuden sekunnin ja ottaa huippuja 230! Kokeiltu on!Ja on niin älyttömän hyvä ajaa, tosi tarkka ohjaus ja oikeaoppinen jäykkä alusta on ihan huippu yhdistelmä. Siinä ei eurokinnereistä ole mitään vastusta!Kerrankin otettiin yhen 325-bemukuskin kansssa kisat sopivalla tienpätkällä ja se jäi kuin täi tervaan!
Onkos yleensä olemassa mitään muuta autoa, joka olis yhtä halpa ostaa ja jossa olis niin loistavat ajo-ominaisuudet kuin Honda Civic?
täyttä roskaa
Tosi on kyllä se, että Hondat on tunnetusti niitä markkinoiden huonoimpia autoja ajettavuudeltaan. Joku teiniamisviiksinen kolli saattaa pitää niitä maailman parhaimpina, mutta se johtuukiin siitä, ettei tälläiset häiskät ole ikinä edes päässeet mitään muuta ajamaankaan!Yhtä tyhmää on mölytä Hondien mahtavista kiihtyvyysarvoista ja nopeuksista. Ei ne ole sen ihmeellissimpiä pelejä kuin muutkaan.
Jess
Ja huiput on 240. Uskomaton vehe. Kaasua antaa ja WWRRROOOOMMMMM!!!!!!Honda on aina tehnyt nopeimmat
autot tavalliseen ajoon. Parhaana esimerkkinä Type R. joka menee 245 ja nollasta sataan 6 sekunnissa. Kyllä rulaa!JESS
vittu Honda osaa tehä rulettavia vehkeitä!uskon
en tosiankaan meinannu uskoo noita kiihdytysarvoja kun kaveri niin minulle kertoi. Tosin auto on SOHC sedan mallinen eli hivenen tehottomampi. Ajettavuus on autossa kyllä loistava ja tehoakin tuntuu pisaavan. Honda on kietämättä osaava merkki! Mahtaakohan tutun vm93. mitsu lancer 1.6i jäädä puremaan pölyä?? Uskon niin...niinkö
On muuten yks surkeimmista autoista ajaa kyseinen civicci. Tehoa on myllyssä paljon, mutta alusta ei vakuuta ja ohjaus on lähes tunnoton. Pellit ruostuu alta nopeammin kuin ehtii korjaamaan.Myönnetään, että ulkonäkö on aika menevä...
ei aivan
panehan poika tohon kiihtyvyyteen sekunti lisää ja vähennä huipuista 10-15km. Sitten ollaan totuudessa.Kyl totta on.....
Kyseisen ikänen crx-civic kiihtyy 7.5s....1.6i hb 7.6sek....1.6i sedan 7.7sek.Kyseiset arvot oli hondan esitteissä joita aikanaan syynäsin.. Ja pitäähän tässä ottaa huomioon sekin ettei Type R :iin oo varaa ku kroisoksilla,mutta nuorisokin saa näistä HINTALUOKALTAAN parhaiten kiihtyvimmän auton jo muutamalla tonnilla!!! Suosittelen kun itekin oon omistanu tollasen 1.6i hbn.Hirmukulkija!!!!!prrrrrrrrrrrrrrrrrr
Juu, eipä tuo R muuhun kelpaakaan kuin tavalliseen ajoon, kierrokset vaan täytyy pitää jossain 6000-8000:ssa, ettei hyydy.niinpä...
7,6 sec on kyllä ilmoitettu arvo, aivan oikein.Taas totuus on aivan muuta. Todelliset kiihtyvyysarvot ovat luokkaa 8,5 sec+...
Mul -88,ja aika 7.5s
Mittasin aikanaan kun omistin civic 1.6i -88,hbn kuhmukonepellin,niin sain kiihtyvyydeksi kaverin sekkarila just ton 7.5sek,ja ky se sillonki ihmetytti.Jätin noihin aikoihin yhen Pösö 1.9 gti:n liikennevalois ku täin tervaan ja sen kiihtyvyys oli luokkaa 8sek,eli kyl se civicci kiihtyy,ostakaa oma ja kokeilkaa jos ette muuten usko!!!!Vittu Hondat rulettaa!
On ne vaa ruleja vehkeitä. Mäkin oon kellottanu mun Civicille 8 sekkaa sataseen ja se ei oo ku 1,5. Huippuu ottaa jotain 210 ja on tosi hyvä ajaa. Honda on tosiaan Kingalle 5,5 sekuntia
Joo, mutta Esson baarissa amispojat sanoi mulle, että helposti menee alle 5,5 sekunnin ja jos on taitava kuski, niin saa lähelle neljää sekuntia. Ja sit se huippu on yli 270 kilometriä. Olivat kuulemma jättäneet moottoritiellä yhden turbo-Porschen kuin seisomaan.Tosi on. Kyllä ne baarissa tietää.
Tottako?
Niin millä koneella se menee noin kovaa? Miten on viritetty? Turbo? Musta nuo on tosi kovia lukemia, mutta Honda on kyllä niin kova rassi, että varmaan saa aika helposti menee, jos on osaava kuski ja kunnolla viritetty auto.Jep!!
Kyllä jos se on 1.6i 16v DOHC(tuplanokkanen)malli.Tunnistaa helposti konepellissä olevasta kyhmystä.130hv ja tuhannen kiloa painoa, liukas yhdistelmä!
:) Normaali 1.6i 16v:nen alle kympin kiihtyvyys kuitenkin siinäkin!!
Mä taas oon kuullu, että
se menis 6,5 sataseen ja huiput ois rajoitettu 250:een. Ette kai te nyt ihan vakavissanne tuollaista kuvittele.Entäs kilometrit?
Eli vaikuttaako ajetut kilometrit mitenkä paljon tehoihin. Jos ajettu n.255tkm kyseisellä Civicillä, niin ei varmaan motissa enää kaikki hevoset tallella. Niin ja paljonko Hondan koneella yleensä ajaa??Sillä ajaa
Todennäkösesti on aika hyvin tehot tallella.Hondan koneilla ajaa pitkälle.
ainakin pitemmälle kuin koreilla..