Varoituksen sana!

Ahlman

Siitä on noin kolmisen vuotta kun kävin tutustumassa Ahlmannin luonto ja ympäristöalalla. Opintoohjaaja kehui koulun ja kyseisen alan maasta taivaisiin. Hän kertoi myös kuinka heidän koulussaan on erittäin pätevät opettajat ja kuinka oppilaat viihtyvät. Päätin siis mennä opiskelemaan tuota kyseistä alaa tuonne ja odotukset olivat korkealla. Nyt koulun ja kyseisen alan käyneenä voin vain sanoa. Kiertäkää ahlmanni helvetin kaukaa!!

12

3329

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • iiirna

      käyn itse myös kyseistä koulua, mutta olen eri alalla. Olen myös kuullut tälläistä juttua, että koulun opettajat ovat siellä paineissa sillä rehtori potkii opettajia ulos mielivaltaisesti. Myös opettajien henkilökohtaiset ongelmat purkautuvat oppilaisiin ja se näkyy heidän viihtyvyydessään. Myös ottaa päähän sellainen asia, kun meillä ahlmannilla ollaan juhannukseen asti koulussa ja pikku lomat ovat pidennettyjä.

      • pata kattilaa...

        Justiinsa niin, taas yksi elämättömään elämäänsä pettynyt reppana parjaa yhden alan ammattilaisia..näitä tyyppejähän riittää!Jääkää kortistoon, ei teistä ole opiskelemaan saati työelämään, säälittävää sosiaalisten taitojen puutetta ja muiden syyttämistä omista ongelmista.Ehkä hyvä psykologi voisi auttaa sinua kohtaamaan itsesi ja omat ongelmasi.


      • Psykologi
        pata kattilaa... kirjoitti:

        Justiinsa niin, taas yksi elämättömään elämäänsä pettynyt reppana parjaa yhden alan ammattilaisia..näitä tyyppejähän riittää!Jääkää kortistoon, ei teistä ole opiskelemaan saati työelämään, säälittävää sosiaalisten taitojen puutetta ja muiden syyttämistä omista ongelmista.Ehkä hyvä psykologi voisi auttaa sinua kohtaamaan itsesi ja omat ongelmasi.

        No on se nyt varmaan hienoa tahkoa kolme vuotta koulussa alaa, josta on annettu aivan eri kuva... ja valmistua puistosiivoojaaksi. Ja työllistyminen on sitten sitä, että pääsee kesätöihin johonkin puistoon. No, erona tietenkin on, että koulusta valmistunut kesätyöläinen osaa käyttää trimmeriä yms.


      • Kökki

        Pihapiiri tuolla on aivan uskomattoman viehättävä, mutta silti joku mättää koko ympäristössä. Opettajat ovat tosiaan hermostuneita, ilmeisesti siis tuo rehtorijuttu aiheuttaa stressiä opettajiin ja tätä myöten oppilaisiin. Vaikka ulkoiset puitteet ovat kunnossa, niin ihmisten viihtyvyys on vähän niin ja näin.


      • tylsä7
        pata kattilaa... kirjoitti:

        Justiinsa niin, taas yksi elämättömään elämäänsä pettynyt reppana parjaa yhden alan ammattilaisia..näitä tyyppejähän riittää!Jääkää kortistoon, ei teistä ole opiskelemaan saati työelämään, säälittävää sosiaalisten taitojen puutetta ja muiden syyttämistä omista ongelmista.Ehkä hyvä psykologi voisi auttaa sinua kohtaamaan itsesi ja omat ongelmasi.

        miks ei saisi sanoo mielipidettään? Heti haukutaan reppanaksi ja niin pois päin...


      • Donna^^
        Kökki kirjoitti:

        Pihapiiri tuolla on aivan uskomattoman viehättävä, mutta silti joku mättää koko ympäristössä. Opettajat ovat tosiaan hermostuneita, ilmeisesti siis tuo rehtorijuttu aiheuttaa stressiä opettajiin ja tätä myöten oppilaisiin. Vaikka ulkoiset puitteet ovat kunnossa, niin ihmisten viihtyvyys on vähän niin ja näin.

        Itse opiskelen Ahlmannilla tällä hetkellä. Voin hyvällä omatunnolla sanoa, että oppilaitoksessa on asiat niin sekaisin ja pielessä, että en voi suositella oppilaitosta kenellekään. Ja tämä ei ole vain parin yksittäisen opiskelijan mielipide, vaan monet opiskelijoista on erittäin tyytymättömiä oppilaitoksen toimintamalliin, johtokuntaan ym. Olen monet kerrat toivonut, etten olisi hakenut Ahlmanille, sillä siellä opiskelu ja kaikki asiat ovat vaikeuttaneet elämääni ja tehneet opiskelumotivaation ylläpitämisestä hankalaa, vaikka oikealla alalla olenkin. Burn out tai masennus ei todellakaan ole ollut kaukana, enkä usko että olen ainoa.

        Ulkoisesti tosiaan kaikki näyttäisi olevan hyvin, mutta menepä pihapiirissä käydessäsi kysymässä parilta opiskelijalta mielipidettä. Voin sanoa, että pelkästään positiivista palautetta ei tule.

        Eli tosiaan aloittajan sanoin: kiertäkää Ahlman kaukaa!


      • yhtä kysymysmerkkiä
        Donna^^ kirjoitti:

        Itse opiskelen Ahlmannilla tällä hetkellä. Voin hyvällä omatunnolla sanoa, että oppilaitoksessa on asiat niin sekaisin ja pielessä, että en voi suositella oppilaitosta kenellekään. Ja tämä ei ole vain parin yksittäisen opiskelijan mielipide, vaan monet opiskelijoista on erittäin tyytymättömiä oppilaitoksen toimintamalliin, johtokuntaan ym. Olen monet kerrat toivonut, etten olisi hakenut Ahlmanille, sillä siellä opiskelu ja kaikki asiat ovat vaikeuttaneet elämääni ja tehneet opiskelumotivaation ylläpitämisestä hankalaa, vaikka oikealla alalla olenkin. Burn out tai masennus ei todellakaan ole ollut kaukana, enkä usko että olen ainoa.

        Ulkoisesti tosiaan kaikki näyttäisi olevan hyvin, mutta menepä pihapiirissä käydessäsi kysymässä parilta opiskelijalta mielipidettä. Voin sanoa, että pelkästään positiivista palautetta ei tule.

        Eli tosiaan aloittajan sanoin: kiertäkää Ahlman kaukaa!

        Eikö mitään positiivista?


      • Anonyymi
        pata kattilaa... kirjoitti:

        Justiinsa niin, taas yksi elämättömään elämäänsä pettynyt reppana parjaa yhden alan ammattilaisia..näitä tyyppejähän riittää!Jääkää kortistoon, ei teistä ole opiskelemaan saati työelämään, säälittävää sosiaalisten taitojen puutetta ja muiden syyttämistä omista ongelmista.Ehkä hyvä psykologi voisi auttaa sinua kohtaamaan itsesi ja omat ongelmasi.

        Rehtoriko siellä pikkupäissään huutelee? Tapa itsesi läski ja polta paska koulusi


    • Peippo-90

      Olen itse miettinyt tuota luonto- ja ympäristöalaa, koska vaikuttaa kiinnostavalta. Mihin tämän koulutuksen jälkeen voi hakeutua töihin? Millaiset työllistymismahdollisuudet, entä alan palkkaus?

      • Repe

        Eikös nämä työllisty pääasiassa puistojen hoitajaksi tai jätealalle?


    • Anonyymi

      Jos joku vielä miettii tänne menoa niin ÄLÄ MISSÄÄN NIMESSÄ MENE ellet halua nyt vain tuhlata rahaa ja aikaasi

      • Anonyymi

        Itsellä kyllä ihan päinvastaisia kokemuksia, tosi laadukasta oli opetus.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      52
      3787
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2128
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1614
    4. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      17
      1467
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      11
      1411
    6. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      20
      1322
    7. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1228
    8. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      8
      1144
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      10
      1089
    10. 23
      1059
    Aihe