Elikkäs, vartalotyypiltäni olen sellainen nainen, jolla rasva tuntuu kertyvän lähes kokonaan vatsan seutuville. Rinnat ovat ihan laudat, kuin myös takamus ja reidet. Nyt vaan tahtoisin vatsankin laudaksi. Olen tehnyt vatsa- ja selkälihasliikkeitä kolmen kuukauden ajan joka toinen päivä 20 toistoa 3 kertaa, mutta ei tunnu auttavan.. Ja tietämätön kun olen, niin kaipailisin vähän apua.. - Vaikuttaako se lihasliikkeiden tekeminen edes siihen läskiin? Vai kehittyvätkö ne lihakset jotenkin läskien alle eivätkä makkarat lähde siltikään mihinkään? - Ei kai vatsalihasten tekeminen pienennä rintoja? - Onko ihan perus istumaannousu tehokas liike? - Pystyykö sellaisen timmin vatsan saamaan ihan pelkkien lihasliikkeiden avulla, vai pitäisikö käydä lenkillä tms.? Kiitoksia jos joku vaivautuu vastaamaan. Joo, ja tiedän että kuulostan idiootilta kaikkine näine kysymyksineni.
Kysymyksiä vatsalihaksista
7
1331
Vastaukset
- ramak
Vatsalihasliikeen tekeminen ei polta pois tuota mahaläskiä, se vain kehittää vatsalihaksia. Olen eri lähteistä lukenut ettei voi valikoiden polttaa läskiä. Eli keho polttaa läskin mistä parhaaksi katsoo, ei välttämättä siitä mistä itse haluaisi sen pois. Ja keho polttaa läskiä jos annetaan edellytykset läskinpoltolle. Eli jatka vatsaliikkeiden tekoa, mutta älä luule että se polttaa sitä läskiä sieltä pois. Vatsojen teko ei pienennä rintoja. Perus istumaannousu on hyvä liike. Voit lisätä muitakin niin lihakset saavat monipuolista rasitusta. Kyllä sinun kannattaisi lisätä jotain aerobista liikuntaa repertuaariisi - esim. reipasta kävelyä 20 - 40 min. 3-4krt/vko, niin rasvanpoltto lähtee paremmin käyntiin. Mutta muista myös pieni kalorivaje, n. 500 kcal per päivä vähemmän. Nipistä ensikädessä hiilihydraateista nuo kalorit. Muista syödä rasvaa, luonnollista rasvaa, muuten keho ei pysty omia läskejä polttaa. Mutta keinorasvoja kuten margariineja ja kevytlevitteitä vältä, vältä myös kaikki missä teollista transrasvaa, vältä myös lämminpuristetut kasviöljyt. Hanki neitsytkookosöljy ja syö sitä pari rkl per päivä. Se tutkitusti edistää kehon rasvanpolttoa.
- kiinteytynyt nelikymppinen
"- Vaikuttaako se lihasliikkeiden tekeminen edes siihen läskiin? Vai kehittyvätkö ne lihakset jotenkin läskien alle eivätkä makkarat lähde siltikään mihinkään?" - Läskiin lihasliikkeiden tekeminen ei vaikuta, sori. Läski ei muutu lihakseksi. Lihakset kyllä tosiaan kehittyvät sinne läskin alle, muttei ne tule näkyviin niin kauan kuin rasvakerros siinä päällä löllyy. " Ei kai vatsalihasten tekeminen pienennä rintoja? " - Ei vatsikset sinänsä pienennä pienennä. Sen sijaan saadaksesi sen vatsarasvan pois, on sun saatava myös painoasi alaspäin. Ja valitettavasti rintakudos kun muodostuu pääosin rasvasta, niin silloin saattaa myös niiden koko pienentyä. Valitan. Toisaalta jos treenaat samalla yläkroppaa, esim. rintalihaksia ym. niin ylväämpi ryhtisi saattaa tehdä hämäävän vaikutuksen, että rintojen koko on säilynyt entisellään :) "- Onko ihan perus istumaannousu tehokas liike?". Tehokas on, muttei se yksin riitä. Lisäksi on treenattava esim. syviä ja vinoja vatsalihaksia. Netistä löydät ohjeita niiden tekemiseen. "- Pystyykö sellaisen timmin vatsan saamaan ihan pelkkien lihasliikkeiden avulla, vai pitäisikö käydä lenkillä tms.? " - viittaan tässä aiemmin sanottuun, eli läski pois ja siihen tarvitset kunnon hikitreeniäkin, pelkät vatsaliikkeet eivät kyllä sinua kiinteytä kasaan. EIKÄ kyllä olleet lainkaan idiootteja kysymyksiä. itse aloitin 3 v sitten aivan tyhjästä läskeineni ja nyt alkaa olla aikas kiva vartalo :))
- tiina04
Toiselta nimeltä Body Bumbbi. Sitä kun alat harrastaan,varmaan alkaa tapahtuun. Kannattaa koittaa.
- Minnikka
Mutta onneksi oma ongelmani poistu. Muuten olen aina ollut normaalikokoinen, mutta iso vatsa. Käsin ravintoterapeutilla ja hänen mukaansa söin aivan liian vähän kasvirasvaa ja proteiinia. Kasvirasvaa lisäsin ruokavaliooni erilaisilla öljyillä ja pähkinöillä ja proteiinia kalan ja kanan muodossa lähinnä. Aineenvaihduntani vilkastui, rasvaprosenttini pieneni ja vatsan seudulta häipyi ylimääräinen rasva. Olen aina kuntoillut paljon, mutta vasta ruokavalion muutos auttoi oikeasti ja olen 45-vuotias nainen.
Morjes. Olen 18 Nuori mies olen treenaillu salilla ja pelannu jalkapallo todella paljon noin 6kk mutta tässä on ollu noin 4 kuukautta paussi, mutta nytten olen aloittanut uudestan treenaamaan. Ongelmani on se että en ole saanu millään rintalihakseni niin kun olen halunnut. En ole saanut silloin enkää saa nytten. Kädet ovat todella hyvin kasvaneet ja olka päätt samoin, mutta rintalihakset eivät ole missään. Treenaan 5 kertaa viikossa vain salilla pluss jalkapalloa noin 2-3 kertaa viikossa. missä ongelma on ???
- 5+8
kannattaisikohan kenties kertoa, miten treenaat niitä rintalihaksiasi, niin joku voisi ehkä osata auttaakin? kuinka usein? millaisia sarjoja? mitä liikkeitä?
1pv rinta ja olkapäät
- penkki 5x10-15
-vinopenkki 4x8-14
-alarinta penkissä yles-alaisin 4x8-14
ja lopuksi vedän taljassa 2 kertaa rinta liikettä.
-Olkapäät teen 2 eri tapaa 4x10-14
2pv selkä ja ojentajat
3pv vapaata
4pv jalat ja vatsa
5pv sama kuin ensimmäinen päivä samat liikeet
6 pv vapaata
7 pvselkä ja ojentajat ja ketju jatku koko ajan samanlaitte
pluss 2-3 kertaa jalkapalloa viikossa
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Pride-liputus närästää monissa Suomen kunnissa
Suomen lipun nostamisesta on laki. Pride‑liputuksesta ei. Kieltäytyviin kuntiin kohdistuu poliittista painostusta kuin k333512On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää
jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole242287Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä
ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi792229Belfastissa käynnissä kunnon persuilu
Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä422091Persujen kannatusromahdus tekee kesästä 2026 nautinnollisen
Satoi tai paistoi, niin Suomen kansalaisella on kuluvana kesänä syytä hymyyn. Niin upealta tuntuu persujen kannatusroma561474- 741386
Kaunein nimi
Mikä on mielestäsi kaunein miehen ja naisen nimi? Haluaisitko itse olla joku toisen niminen?69947Onko kaivattusi rohkeampi kuin sinä?
Vai oletko sinä rohkeampia? Mikä on rohkea teko, minkä sinä tai kaivattusi on tehnyt? Mitä siitä seurasi?46903Farmi-Amski ja Jucci Hellström - Sydämiä satelee - Onko tässä jotain enemmän?
Amskidamski Anne-Mari Tarkkio ja Jucci Hellström olivat samaan aikaan Farmi Suomi -realityssä. Nyt somessa on nähty mat9807Rakastan sinua hiljaisuudessa
Rakastan sinua hiljaisuudessa. Olisit minun tai et, olen odottanut sinua vuosisatojen ajan. Ilman sinua sydämeni on yksi36791