Onko todella totta,että liikkumista Pahanlammen kallioilla on rajoitettu? Kuka tai ketkä olivat asialla? Kunnallispolitiikot kertokaa tarkasti,missä mennään ja miten----USKOMATONTA!
P.s Pääseekö uimapaikalle,jossa olen joka kesä käynyt vuodesta 1977 asti.
Kuka sen on VALLANNUT???? H*lv*tti,ei ole totta.
Vielä Pahanlammen kallioilla liikkumisesta
45
1829
Vastaukset
- itkone
Peritavallista kirjoittelua. Huhupuheiden pohjalta ollaan vinkumassa. Kun tiedät jotain niin itke sitten jos se on tyyliisi kuuluvaa. Muuten ota selvä!
- peritavallinen
Otan selvä!
- PerusRaul
Lammen päälliselle kalliolle Kotka OP haki poikkeusluvan, pankki luvan sai ja sen jälkeen pankinjohtaja koplasi sen omaksi kesäpaikakseen.
Edellisessä valtuustossa istui ainakin yksi keskustalainen, jonka OLISI pitänyt paikan arvo tuntea. Sehän on / OLI Heinlahden viimeinen rakentamaton alue, josta on pääsy merenrantaan. Yritin saada hankkeelle stoppia, mutta en siinä onnistunut, kokonaan. Tein ympäristökeskukselle valituksen ja saunarakennushanke lammenrannassa estyi.
Kallio sen sijaan meni. Kallion päällä olevalla polulla saa liikkua, tästä on olemassa ymp keskuksen tarkastajan lausunto. Kulku merenrantaan on sallittu, mutta epämiellyttäävähän se on. Uimapaikka samoin.
Mökin olisi voinut alueelle sijoittaa siten, että alue ei olisi leikkaantunut poikki, mutta pankinjohtajilla on omat oikeudet.
Pyhtään luonnolla ei omien sanojen mukaan resurssit puolustamiseen riittäneet.
Ymp keskus on kallio alueen hautamuistomerkkeineen määrittänyt erityisen arvokkaaksi maisemaksi, eli ilmeisesti sopivaksi pankinjohtajan mökkeilyyn, eihän sellainen herra vaatimattomasti voi olla.
Raul Lehto
PerusS- vielä tarkennusta
Eli saanko mennä uimaan Pahanlammen uimarantaan?? Kun viimeksi reilu vuosi sitten kävin, sinne oli rakennettu pieni laiturinpätkä,lähikivelle(kävijät tietää)asti.
- PerusRaul
vielä tarkennusta kirjoitti:
Eli saanko mennä uimaan Pahanlammen uimarantaan?? Kun viimeksi reilu vuosi sitten kävin, sinne oli rakennettu pieni laiturinpätkä,lähikivelle(kävijät tietää)asti.
No siihen on pakerrettu se laituri, paikka ei ole virallinen uimapaikka, käytössä vain muotoutunut. Se ei ole mikään mökkiranta, joten asiallisesti luulisi onnistuvan.
- a&a.aittakorvesta
PerusRaul kirjoitti:
No siihen on pakerrettu se laituri, paikka ei ole virallinen uimapaikka, käytössä vain muotoutunut. Se ei ole mikään mökkiranta, joten asiallisesti luulisi onnistuvan.
Raul! Tosi paljon kiitoksia! Nyt odotellaan tuleeko"joku" puolustamaan kuntoradan maisemia-TUSKIN.Aittakorvessahan ei asu kunnallispolitiikkoja.
- ??????
Miten tämä asia nyt on? Missä kohti siellä saa uida ja missä ei. Voiko sitä polkua joka menee Leistin ohi kulkea?
- Lammelle uimaan
Pahanlammen kallioilla voi tallustella (jokamiehenoikeudella)Uiminen onkin sitten jo eri asia.Pahalampi ja sen ympäristö on pääosin YKSITYISTEN omistuksessa Mökkien pihapiiriin ei ulkopuolisilla ole oikeutta mennä.Kun itse kävin Lammella 40-70 luvulla kavereiden kanssa uimassa niin siellä oli vain kaksi mökkiä Lehdon mainitsemasta paikasta muodostui yleinen uima-
paikka silloin.Kerran Heinlahden ELLI ajoi meidät pois rannasta ja sen jälkeen
sinne ilmestyi pieni puuparakki VARAUKSEN merkiksi.
Enään en pysty uimaan ,niin se maailma muuttuu!- Keskusta pettää aina
Mitä emmekö voi enää mennä pahalle lammelle uimaan ?
Missä vaiheessa uimaranta on siirtynyt yksityisen omistukseen ? Voiko joku ympäristövirasto sallia parakin pystyttämisen ihmisten virkistyspaikan kohdalle merkitsemään, että yksityisalue
Siis OP-pankin johtaja asialla. .. Noloa ja mahdotonta...Hui.
Nyt pyydän, että vaikka joku aktiivi perussuomalainen ottaisi tämän asian hoideltavakseen. Minä kirjoitan kyllä nimeni adressiin.
Rakennusoikeus uimakallion läheisyyteen on peruttava jos sellainen on. ja uimapaikan käyttöoikeus on saatava jokamiehen oikeudeksi.
- JOTAIN TOLKKUA
HUH HUH Miten Perus Raul meinaat sosialisoida yksityisten maita Pahallalam-
mella .Ethän itsekään anna muiden tulla sinun pihapiirin lähistölle .Et edes Räs-
kiin
Taidatkin olla Kommari ????? Pyrkyri- jakokuntaa
Eiköhän se ranta ole jakokunnan, koskapa sitä ei ole lunastettu. Kartasta sopii katsoa..
- 20 vuotta retkeillyt
Unohtakaa retket pahanlammen uimapaikalle. Ja ilmeisesti osa merenrannastakin on yksityisen omistuksessa.
Toivottavasti lammen veden korkeus on nyt normaali, josain vaiheessa oli kuulemma ihan älyttömän alhaalla. - Uimataidoton 1973
Yksityisen maa lammenrantoineen. Uikaa ruonalan fannassa tai kyminjoessa.
- Tahtoo sinne
Missä tää pahalampi on?
- Ykkärit rauhoitettav
Jos et tiedä, niin hyvä, ei sinne ole peruskansalaisilla mitään asiaa. Sitäpaitsi sinne vievät tiet on yksityisteitä, joten kandee pysyä pois.
- Mökkinaapuri
Osuuspankki on jäsentensä omistama. Heidän Kannattaisi selvittää onko aikanaan pankin edustus/virkistyspaikaksi aiotun maa-alueen kauppa julkisuuden kestävä. Ainakaan se ei ole ollut tiettävästi julkisesti myynnissä. Jos tulokset ei tyydytä, voi vaihtaa edustajiaan hallinnossa tai äänestää jaloillaan.
- paha paska
Viimeksi paskansin ja kusin pahalampeen. Koirani myös. Vesi uimakelvotonta.
- räskin paskantaja?
Oletko sama tyyppi, joka käy aina packantamassa räskiin?
- Ei voi sosialisoida
Jakokunnan muodostaa yksityiset maanomistajat joilla voi olla jossakin yhteinen
jakamaton maapala! Tarkoittaa samaa kuin yksityismaa mikä ei ole tarkoitettu ylei-
seen käyttöön.
Jakokunnat omistavat yhteisiä maa ja vesialueita.ja voivat myydä niitä yhteisellä
päätöksellä.Esim Vesijättömaita on myyty paljonkin Suomessa.- Liisa pien
Mää ainaskii saan uida Ollin rannassa, kun se tykkäs musta nii jumalattomasti ja mä siitä. Voitas sitte vähä verestää vanhoja muistoja siinä uimisen lomassa. Heh.
- uimakausi lähestyy
Kai nyt jokamiehen oikeudella uimassa saa käydä, jos nyt ei ihan pihapiiriin mene. Jos yksityisellä maalla olisi liikkuminen kielletty niin eipä marjastamaankaan moni pääsisi.
Vastaavasti ajatellen kiinteistöillä on usein rasituksia, esimerkiksi tie. Olisi aika veikeää jos maanomistaja yksin pystyisi päättämään/torppaamaan saako hänen maiden läpi tehdä tietä jonkun merkonomin mökille. Saattaisi jäädä lupa saamatta.
Joskus kun tuonne Pahalammelle eksyy joku saksalainen melontaporukka, niin saatavat tulla ihan pihalle grillaamaankin.
- jäät lähtee pian
saa siellä uida kuka haluaa, mitä vidduu te oikeen höpisette.
- En mee, en.
Kokeiles pelle mennä sinne rantaan, missä ihmiset vuosikaudet kävivät. Missä oli se nuotiopaikka.
- kevein askelin
En mee, en. kirjoitti:
Kokeiles pelle mennä sinne rantaan, missä ihmiset vuosikaudet kävivät. Missä oli se nuotiopaikka.
Eilen illalla naku-uitiin kiven luona. Oli ihanaa. Käykää lenkin ohessa hiet pesemässä pois. On sen arvoista.
- puhdasta tulee
kevein askelin kirjoitti:
Eilen illalla naku-uitiin kiven luona. Oli ihanaa. Käykää lenkin ohessa hiet pesemässä pois. On sen arvoista.
Hiet ja eritteet?
- LOPPU PASKAPUHEILLE
Miten tämä PERUS RAUL on nyt niin huolissaan Pahanlammen yksityismaista
Taitaa olla sitä PASKAN pyrkyryyttä taas ilmassa. Kyllä tämäkin kyseinen NUTIPÄÄ
pitäisi muistaa oman menneisyytensä ja hölmöilynsä ja huolehtia vain omista ja
omistuksessaan olevasta pienestä maatilkusta eikä sekaantua TODELLISTEN
maanomistajien asioihin.Ei ole puhtaat jauhot senkään porukan pussissa.
On asioita mitä kaikki kalastajat ei ikinä UNOHDA tuli se sen verran maksamaan.
PERSU PETTÄÄ AINA ,SEN OVAT KAIKKI NÄHNEET. - Uimamaisteri
Missä on piha-alueen raja tommosella kalliolla. Ei aidattu, näköetäisyys? Sylkyetäisyys?
- Maastopyöräilijä 77v
Siinä kun nouset heinlahden pelloilta ja lukee kyltti ennen jyrkkää mäkeä
PAHANLAMMENTIE. Lukee myös Ruotsiksi, mutta en muista, onko se joku ...vägen tai vastaava. se loppuosa.- Heinlax bellåt
Väg (en) olet oikeassa. Myös Bana, on joskus esiintynyt opastekilvissä.
Pahanlammenbana. Ei hassumpi nimi. - tahtoo uimaan
Pääseehän sinne myös Sannanniementien kautta . Tien alkupäässä oleva tienkäytön rajoittamis kieltotaulu on.... LAITON !
Siitä vain autolla sinne kallion alkupäähän ja eikun kipuamaan ylös kallioille. - Julli
tahtoo uimaan kirjoitti:
Pääseehän sinne myös Sannanniementien kautta . Tien alkupäässä oleva tienkäytön rajoittamis kieltotaulu on.... LAITON !
Siitä vain autolla sinne kallion alkupäähän ja eikun kipuamaan ylös kallioille.Ymmärtääkseni se on yksityistie. Muilla kuin tieosakkailla ei ole moottoriajoneuvoilla sinne mitään asiaa. Mene omaan rantaasi uimaan tai yleiselle uimarannalle, jos omaa ei ole.
- kaikenlaisia.
Julli kirjoitti:
Ymmärtääkseni se on yksityistie. Muilla kuin tieosakkailla ei ole moottoriajoneuvoilla sinne mitään asiaa. Mene omaan rantaasi uimaan tai yleiselle uimarannalle, jos omaa ei ole.
Väärää tietoa, joten älä jauha pa.kaa. MISSÄ PUOMI ? Ns. yksityistä tietä saa käyttää kuka tahansa.
Jokamiehen oikeus koskee myös yksityisiä teitä !
Naurattaa ihan nämä kieltotaulujen pystyttelijät...pröystäilijät.
Niin ja kysy googlesta mitä sanotaan yksityisteistä ennen, kun alat aukomaan. - Yksityisukkeli
kaikenlaisia. kirjoitti:
Väärää tietoa, joten älä jauha pa.kaa. MISSÄ PUOMI ? Ns. yksityistä tietä saa käyttää kuka tahansa.
Jokamiehen oikeus koskee myös yksityisiä teitä !
Naurattaa ihan nämä kieltotaulujen pystyttelijät...pröystäilijät.
Niin ja kysy googlesta mitä sanotaan yksityisteistä ennen, kun alat aukomaan.Ota itse selvää.. Julli puhuu ihan totuuksia. Yksityisteillä ei ulkopuolisilla ole moottoriajo-oikeutta. Toki jos yksityistien ylläpitoon on saatu tukea kunnalta niin tilanne on toinen. Mutta siitähän nyt ei ollut kyse vaikka muistelen kyseiselle tielle tukea jossakin muodossa tulleen.. ;-)
- tarkkailija..
Yksityisukkeli kirjoitti:
Ota itse selvää.. Julli puhuu ihan totuuksia. Yksityisteillä ei ulkopuolisilla ole moottoriajo-oikeutta. Toki jos yksityistien ylläpitoon on saatu tukea kunnalta niin tilanne on toinen. Mutta siitähän nyt ei ollut kyse vaikka muistelen kyseiselle tielle tukea jossakin muodossa tulleen.. ;-)
Väärää totuutta. Pyhtään kunta on avustanut kyseisen tien ylläpitoa ja yleensäkin tien käyttöoikeus on vapaa kaikelle kansalle ja motoristeille myös vielä kymmenen vuotta sen jälkeen, kun, kunta on mahdollisesti lopettanut tienhoito avustuksen.
Olisi mukava tietää kuka tai ketkä omistavat Sannanniementien maapohja alueen ?
Laki ainakin pitäisi olla kaikille sama ! - Yksityisukkeli
tarkkailija.. kirjoitti:
Väärää totuutta. Pyhtään kunta on avustanut kyseisen tien ylläpitoa ja yleensäkin tien käyttöoikeus on vapaa kaikelle kansalle ja motoristeille myös vielä kymmenen vuotta sen jälkeen, kun, kunta on mahdollisesti lopettanut tienhoito avustuksen.
Laki ainakin pitäisi olla kaikille sama !Kerroppas mikä tuossa on väärää totuutta???? Yksityisteillä asia on juuri niin kuin kerroin. Koskee myös avustuksia. Jos niitä on tullut viime vuosina niin yksityistietä saa käyttää ulkopuolisetkin moottoriajoneuvoilla.
- T. Ollot
tarkkailija.. kirjoitti:
Laki ainakin pitäisi olla kaikille sama !Kymmen vuotta vain jos on tien perustamis tai perusparantamisavustus. Normaali tien hoitoavustus antaa vain avustuskauden eli kuluvan vuoden käyttöoikeuden kaikille.
- 0000000
kallio on kyllä niin lähellä Leistin mökkiä ettei oikein uskalla siitä kävellä.
- uimaan vaan
Lyöt leistiä turpaan jos se alkaa urveltamaan
- 4535634536
Mä vedän teitä turpaan jos mun lammella hillutte, se on juttu näin. Mä vedän teitä turpaan jos mun lammella hillutte, se on juttu näin. Mä vedän teitä turpaan jos mun lammella hillutte, se on juttu näin. Mä vedän teitä turpaan jos mun lammella hillutte, se on juttu näin. Mä vedän teitä turpaan jos mun lammella hillutte, se on juttu näin. Mä vedän teitä turpaan jos mun lammella hillutte, se on juttu näin. Mä vedän teitä turpaan jos mun lammella hillutte, se on juttu näin. Mä vedän teitä turpaan jos mun lammella hillutte, se on juttu näin. Mä vedän teitä turpaan jos mun lammella hillutte, se on juttu näin. Mä vedän teitä turpaan jos mun lammella hillutte, se on juttu näin. Mä vedän teitä turpaan jos mun lammella hillutte, se on juttu näin. Mä vedän teitä turpaan jos mun lammella hillutte, se on juttu näin.
- voi sentään.
Elä raivoo iso pomo ! Ei me hillumaan tullakkaan, me tultaisiin uimaan.
Voiko joku ihminen omistaa kallioita ja metsälammen ja siten kieltää ihmisiltä se käyttöoikeuden?
Jos näin on, niin sellainen on sitte ihan ihan Jumalasta seuraava.
- supernova11
Pahaski oli ihana paikka viettää kuumia kesäpäivänä 70-luvulla,sai uida puhtaassa kirkkaassa vedessä joka oli aina sopivan lämmintä,meitä karkkarilaisia oli siellä aina kiva porukka,saavuttiin sinne mopoilla ja fillareilla...makailin kalliolla pyyhkeen päällä ja katselin salaa Adolfsenin He*din muotoja jotka olivat mielestäni maailman upeimmat......Ahhh noita ihania aikoja,kyllä ikävä on noita nuoruuden vuosia.
- tiinatytsy
Pahalampi oli aikoinaan todella hieno paikka. Sääli jos sekin on rajattu rahan voimalla vain pienen eliittipiirin käyttöön,sehän on suoranainen rikos tavallisia kansalaisia kohtaan.
- muistui mieleen :)))
Tuumasta toimeen . Meitsi tyhjentää tilin siitä määrätystä pankista ja äiskä, sekä sen isä joka on meikäläisen ukki.
Niin ja velipoika ja sen vaimo joka on kova uimaan kroolia. Tykkäsi uiskennella Pahalla lammella ja kellua, niin, että varpaat olivat silleen pinnalla. Siellä ne yhtenä kesänä tapasivatkin velipoika ja se.
- Ikävä "uimakiveä".
Menin perheen kanssa retkelle 2-3 kertaa kesässä. Paistoimme makkaraa,uimme ja nautimme paikkakunnan ihanimmasta uimapaikasta, vuosikaudet .
Mieheni lenkkeili ja juoksi Kuntoradalta pahikselle, pulahti siellä tai "huuhteli nassukan" ja nautti suunnattomasti. Yht'äkkiä kaikki muuttui. Lopullisesti.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomen Yrittäjät täräyttää: Sunnuntain tuplapalkka pois lomat lyhyemmiksi ja arkipyhät palkattomiksi
Edunvalvontajärjestö Suomen Yrittäjät esittää muun muassa sunnuntain tuplapalkan lakisääteisyyden poistamista ja arkipyh2352028- 841228
- 891044
Jani Wickholm on kuollut
Tämä oli Janilta hieno laulu. https://youtu.be/72wWxqWon7k?is=5HKdV-H8yY466YXm1141041J-mies, miten voit olla niin varma siitä
että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp87847- 123840
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa98794- 119764
Alan pikkuhiljaa olemaan sinut
sen asian kanssa, että en tule enää löytämään ketään. Mikä tilanne sinulla on ja miten olet koittanut ratkaista tilante124706- 23701