Suomen paras varustamo?

Utelias...

Kertokaa nyt hyvät ammattimerenkulkijat että mikä se on paras firma Suomalaisen duunarin seilata? Pitäis olla liksa ja vuorottelu kohdallaan, laiva(t) kohtuu hyvässä kunnossa, laivoilla hyvä porukka henki, konttorin väellä todellisuuden taju tallessa jne... Tulikos tässä jo liikaa vaatimuksia?
Onko tuollaista puljua olemassakaan...?
Ei kai niin hyvää työnantajaa olekkaan etteikö siitä jotain marisemista löydy?

Rajataan nyt kyselyä niin että puhutaan yhtiöistä joilla on Suomen lipun alla olevaa kalustoa...

Kaikki tähän äänestykseen osallistuneet palkitaan ämpärillisellä hyvää mieltä ja pussillisella työmotivaatiota näinä ankeina aikoina....

29

3408

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • erossss

      koululaiva katarinan kaikki paskahommat.

    • tietenki se on

      Ilmari Tuuli ! Onkos Suomessa ollutkaan muita varustamoja?

    • Ainakaan

      Finnlines

      • ei paha

        aloitin merimiesurani 60-luvulla. Pikku Finnpinellä seilasimme Londoniin ja lähistön satamiin. Finnpulpin mukana useampikin reissu tuli tehdyksi välillä Uk-Kanada.
        Tosin teimme matkoja myös Vera-Cruziin. Hienoja aikoja. Sitten tulikin jo uudet alukset kuten Finnhawk ja ... Merilyseon aikana (välivuosina) ja jälkeen kokeilin eri yhtiöitä, mm Lunkku, AL, Henryllä vierähti siihen asti kun laivoja riitti. Ei kun takaisin Finnlinesille ja sielläkin vierähti n. 15-vuotta.
        Nyt eläkkeellä eikä mitään pahaa sanottavaa Finnlinesistä. Ainakin minä olen saanut mielestäni hyvän kohtelun.


      • Raste
        ei paha kirjoitti:

        aloitin merimiesurani 60-luvulla. Pikku Finnpinellä seilasimme Londoniin ja lähistön satamiin. Finnpulpin mukana useampikin reissu tuli tehdyksi välillä Uk-Kanada.
        Tosin teimme matkoja myös Vera-Cruziin. Hienoja aikoja. Sitten tulikin jo uudet alukset kuten Finnhawk ja ... Merilyseon aikana (välivuosina) ja jälkeen kokeilin eri yhtiöitä, mm Lunkku, AL, Henryllä vierähti siihen asti kun laivoja riitti. Ei kun takaisin Finnlinesille ja sielläkin vierähti n. 15-vuotta.
        Nyt eläkkeellä eikä mitään pahaa sanottavaa Finnlinesistä. Ainakin minä olen saanut mielestäni hyvän kohtelun.

        olin myös Finnpinessä 63-64 vuonna.


      • jenkki
        Raste kirjoitti:

        olin myös Finnpinessä 63-64 vuonna.

        Terve Raste ostin tikkurilan kirppikseltä muutaman laivan kuvan ja siinä oli Finnpine, brykan edessä kaks puomii, keskellä neljä, ja föörissä kaks ahteriin päin,väri alhaalta blimsolliin vihreä ja ylä musta muuten valkonen,laitan nää kuvat tänne ku mun poika tulee no vähän jelppimään no siis opettaa tän hiton koneen kans muuten hyvät seilaukset niin merellä kuin maissa,, kaikille


      • Siihvi
        ei paha kirjoitti:

        aloitin merimiesurani 60-luvulla. Pikku Finnpinellä seilasimme Londoniin ja lähistön satamiin. Finnpulpin mukana useampikin reissu tuli tehdyksi välillä Uk-Kanada.
        Tosin teimme matkoja myös Vera-Cruziin. Hienoja aikoja. Sitten tulikin jo uudet alukset kuten Finnhawk ja ... Merilyseon aikana (välivuosina) ja jälkeen kokeilin eri yhtiöitä, mm Lunkku, AL, Henryllä vierähti siihen asti kun laivoja riitti. Ei kun takaisin Finnlinesille ja sielläkin vierähti n. 15-vuotta.
        Nyt eläkkeellä eikä mitään pahaa sanottavaa Finnlinesistä. Ainakin minä olen saanut mielestäni hyvän kohtelun.

        Jos täältä on itse aiheutetusti lemput saanut niin kyllähän se varmasti vähän korpee,oikein hyvä on talo ollut ja konttorin "tytöt"mukavia.


      • kokemuksiakin on
        ei paha kirjoitti:

        aloitin merimiesurani 60-luvulla. Pikku Finnpinellä seilasimme Londoniin ja lähistön satamiin. Finnpulpin mukana useampikin reissu tuli tehdyksi välillä Uk-Kanada.
        Tosin teimme matkoja myös Vera-Cruziin. Hienoja aikoja. Sitten tulikin jo uudet alukset kuten Finnhawk ja ... Merilyseon aikana (välivuosina) ja jälkeen kokeilin eri yhtiöitä, mm Lunkku, AL, Henryllä vierähti siihen asti kun laivoja riitti. Ei kun takaisin Finnlinesille ja sielläkin vierähti n. 15-vuotta.
        Nyt eläkkeellä eikä mitään pahaa sanottavaa Finnlinesistä. Ainakin minä olen saanut mielestäni hyvän kohtelun.

        Minulla on taas päinvastaiset muistot Finnlinesistä. Sain lemput 5½ vuotta sitten, koska olin liian vanha,57 v,henkilöstöosaston mielestä, kuitenkin olen sen jälkeen seilannut Ahvenanmaalaisessa laivassa jo 5 vuotta.Finskin laivoissa oli kyllä hyvä porukka, mutta Finnlinesin henkilöstöpolitiikka oli perseestä.


      • Raste
        jenkki kirjoitti:

        Terve Raste ostin tikkurilan kirppikseltä muutaman laivan kuvan ja siinä oli Finnpine, brykan edessä kaks puomii, keskellä neljä, ja föörissä kaks ahteriin päin,väri alhaalta blimsolliin vihreä ja ylä musta muuten valkonen,laitan nää kuvat tänne ku mun poika tulee no vähän jelppimään no siis opettaa tän hiton koneen kans muuten hyvät seilaukset niin merellä kuin maissa,, kaikille

        On Finnpine,mul on kans siit kuva, mut laita kuva johonkin niin saa katsoo,hyvää kesää toivottelen.


      • 1011
        Raste kirjoitti:

        olin myös Finnpinessä 63-64 vuonna.

        aijoo


      • 22752
        jenkki kirjoitti:

        Terve Raste ostin tikkurilan kirppikseltä muutaman laivan kuvan ja siinä oli Finnpine, brykan edessä kaks puomii, keskellä neljä, ja föörissä kaks ahteriin päin,väri alhaalta blimsolliin vihreä ja ylä musta muuten valkonen,laitan nää kuvat tänne ku mun poika tulee no vähän jelppimään no siis opettaa tän hiton koneen kans muuten hyvät seilaukset niin merellä kuin maissa,, kaikille

        finnpine 1959-1967 enso gutzet rakennettu kiel kone 8 syl man nopeus 12,5 solmua myyty kreikuille 1975 /finnpine 1972 merivienti 6syl valmet nopeus 17,25 solm. rakennettu valmet helsinki .eli tästä alkoi nopeus ja kiire kasvamaan .finnlaisin supertankki finnmini muistaako kukaan vielä itse en tuossa ole ollut,hauskaa kesän alkua vanhoille seilaus kavereille..


      • 8686
        22752 kirjoitti:

        finnpine 1959-1967 enso gutzet rakennettu kiel kone 8 syl man nopeus 12,5 solmua myyty kreikuille 1975 /finnpine 1972 merivienti 6syl valmet nopeus 17,25 solm. rakennettu valmet helsinki .eli tästä alkoi nopeus ja kiire kasvamaan .finnlaisin supertankki finnmini muistaako kukaan vielä itse en tuossa ole ollut,hauskaa kesän alkua vanhoille seilaus kavereille..

        otetaan uusksi 1967 paini kuten se vääntyi ennen myytiin 1967 domino shippingille cayman island eikä 1975 vaan silloin 75 sen osti sealink ja sehän oli kypros limassol .nyt lääkkeet kohdallaan.


    • ei edes haalareita....

      ............................................................................................................................

      • koli ja koksi

        Laihialla kun menee vahtiin pitää shiihviltä käydä vaihtamassa kolikoita tutkaan. Muuten kyllä liksa juoksee...


      • jenkki
        koli ja koksi kirjoitti:

        Laihialla kun menee vahtiin pitää shiihviltä käydä vaihtamassa kolikoita tutkaan. Muuten kyllä liksa juoksee...

        sun sanomas nyt oikein menee olisitko ystävällinen ja artikuloisit tarkemmin?!


    • Vitun hyviä

      työnantajia. Ei ikinä uskoisi kuinka mukavaa on seilata suomen lipun alla sinivalkoisten aaltojen liplattaessa sinivalkoisen laivan kylkeen sinivalkean taivaan alla sinisilmäisten vaaleahiuksisten suomalaisten merimiesten nauraessa möreästi ja miehekkäästi valtamerten suolan ja tuulen karaisemaa naurua. Anteeksi, mahtuuhan sinne mukaan myös muutama sinisilmäinen ja vaaleahiuksinen merinainenkin. Että vaikea on sanoa niistä ehkä kymmenistä jopa sadoista sinivalkoisista varustamoista, mikä voisi olla juuri paras.

      • :-)

        Enään mithään varustamoja ole......Kongossa ne on :D


      • ootkohullu

        no kyllä on saatana jutut...


    • makuuasia

      ei tuollaisi työpaikkoja ole maissakaan, mutta ESL on suht vakaavarainen ja tehokkaasti operoitu varustamo jossa saattaa jatkossakin olla mahdollisuutta toimia suomen lipun alla ja jossa miehistön ammatitaidolla on keskimääräistä enemmän merkitystä. Kontorilla tunetaan laivat ja työ. Liksat ym muut jutut liitty siiten alaan yleensä ja noihan on aika pitkälle arvostus/makuuasioita. Laivat on ainakin sellaisessa liikenteessä että ei kovin huonokuntoisena voi toimia.

    • Lomautettu skönäri

      Suomalainen merenkulku on kuolemassa. Tätä nykyään saa Suomen lipun alle työntekijöitä ITF sopimuksella mikä tarkoittaa sitä et filippiiniläiset ovat tulleet jäädäkseen. Eräässä suomenlipun alla kulkevassa laivassa kannella ei ole suomalaisia enään kuin kippari ja försti. Väliperämies ja pikkuperämies sekä kaikki täkkärit ovat vaihtuneet filppareihin jotka huhkivat 8kk duunissa kerrallaan. Ei tarvi kato maksaa loma aikojen palkkoja ym, niin tulee varustamolle pienemmät miehityskustannukset. Luulevat varmaan et kouluista putkahtaa suoraan pelkkiä förstejä ja kippareita kun koht ei ole paikkoja enään missä vois kerätä päiviä kirjoja varten...

      Tulkaa vaan merille töihin, tulevaisuus alalla ei todellakaan juhlaa...

      • :-)

        Oikeeseen aikaan sitten tuli lähdettyä Suomen merenkulusta....


      • håkan longfinger

        Norjan ja tanskan lipun alla jos loytyy edes yksi niin ihme on sanoi norjan m-meri kirkon pappi!


    • feng

      Niinpä niin , vuonna 1967 aloitettiin ja 2006 lopetettiin, laivoja vain 19 kpl, koska viimeisessä vierähti 22 vuotta. Nyt suht koht hyvällä eläkkeellä. Ei valittamista.
      Finnlines ja Vera Cruzin pilarikongi plus Ranchito-klubi olivat 1970 luvun alkupuolella nuorelle masinistille toiveiden täyttymys. Nielsen kuitenkin houkutteli ensin Solanoon, jossa vierähti melkein 15 kk. Sitten puolen tusinaa Sevillan bulkkeria pari Valmetin tankkia ja lopuksi Teboilin pyykkivesitankkeriin.
      Tässä lyhykäisyydessään historiikki. Joka laivassa oli omat kujeensa, joten parasta varustamoa tai parasta laivaa on vaikea valita.

    • taavoooott

      United shipping (birka cargo nykyisin), se on ollu OK mua kohtaan.

    • pannumies

      Ei parasta varustamoa tai laivaa olekkaan, koska porukka sen laivan tekee.

    • :-)

      Nilsulla oli hyvä olla ! :-*

    • cheng1

      Miten Langhilla väki viihtyy nykyään? Aiemmin vähän hankalassa maineessa mutta mahtaako olla parantunut?

    • täysillätutkaan

      lankilla jos sais mahdollisesti jo homeessa olevan leivän päälle voin lisäksi makkaraa niin hienosti menee

    • hohotihohoti

      ehdottomasti wasaline!

      melkein uusi laiva ja cipparit on parhaita!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      100
      2936
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      106
      2500
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      92
      2256
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      22
      2082
    5. 177
      1896
    6. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      44
      1883
    7. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      46
      1825
    8. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1756
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      135
      1558
    10. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      137
      1323
    Aihe