Miksi EI kannattaisi ostaa THS 3, lue täältä!

KANNANotto

Monet, monet ja monet menivät pyörälle päästään The Sims 3 ilmestyttyä kauppoihin. Mutta mitä tapahtuikaan, kuinka monet pettyivät tähän rahaan nielleeseen peliin. Höh, voi niitä. Tähän keräämme syitä miksi JUURI SINUN (jos olet vakavissasi ostamassa tätä kyseistä peliä) ei pitäisi ostaa peliä.

The Sims 2 on jo niin laaja peli. Kaikki lisäosat ovat ilmestyneet, eli kaikki on mahdollista. Lataamalla tavaroita voi saada erittäin hienojakin kalusteita tms. Nyt kun jos ajattelee, voi tehdä The Sims 2 sellaisen, millaisen itse haluat, mihin haluat The Sims 3. Menee varmasti vuosia, jolloin se yltää The Sims 2 tasolle - siis ihan kirjaimellisesti.

Itse ostin pelin, ja petyin aivan suurrettomasti. Poistin pelin samantien ja laitoin kirppikselle kyseiseen hintaan, millä ostin sen. Syy pettymykseen, oli se - että peli antoi niin paljon odottamisen varaan. Oli lupauksia, oli hienoja näytteitä. Pelikin jopa vuoti internettiin yms. Syy suurin, miksi en pidä tästä - on se minkä juuri mainitsin. The Sims 2 saa hyvin todenmukaiseksi, todenmukaisemmaksi kuin The Sims 3. Vaikka onhan se kivaa kävellä kaupungilla, mennä töihin, synnyttää sairaalassa, pukea lapsia - jos joku tykkää, senkus.

Mutta todellisuudessa, peli ei ole hintansa arvoinen. Ei lähelläkään. Ajatelkaa nyt vähän, mitä kaikkea The Sims 2 JO voi tehdä. Lähes kaikkea muuta kivaa, mitä The Sims 3 ei tällä hetkellä voi.

The Sims 3 ei voi luoda omaa toista naapurustoa. Pelin kamera on huononpi kuin The Sims 2 pelikamera. Jos kone on yhtään hitaampi, tai tehot ei riitä - pelaaminen on erittäin kökköistä - ainakin minulla. Testasin peliä kolmella eri koneella, kaikki melkein yhtä samantasoisia ja silti erot olivat todella pieniä.

Kehotankin nyt heitä, jotka ovat innoissaan ostamassa tätä peliä - ODOTTAMAAN. Odottakaa, hintakin vielä tippuu. Olen aivan varma.

Kiitos teille, ketkä lukivat. Saa sitten itse lisäillä asioita.

132

5353

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • KANNANiotto

Odottakaa ainakin, ja miettikää. Lukekaa muiden mielipiteitä, ladatkaa vaikka se nettiin vuotanut peli tai kokeilkaa kavereilla.

• simssaaja....

moikka, ompa harmi kun petyit, ite pidän kovasti kolmosesta, ja odotan innolla lisäosia. koska miinuksena kolmosessa on liian vähän valinnan varaa, siis voit melkein miten tahansa luoda, esim. huonekaluja mut niitä sais olla isompi valikoima. on mulla kakkonenkin ja siin kaikki setit, ynms. nyt taian myymistä harkita. mut aatellu et sillä ehkä joskus arvoa tulevaisuudessa, niin en oo myyny. mut kattoo nyt. =)

• dssddsds
        simssaaja.... kirjoitti:

moikka, ompa harmi kun petyit, ite pidän kovasti kolmosesta, ja odotan innolla lisäosia. koska miinuksena kolmosessa on liian vähän valinnan varaa, siis voit melkein miten tahansa luoda, esim. huonekaluja mut niitä sais olla isompi valikoima. on mulla kakkonenkin ja siin kaikki setit, ynms. nyt taian myymistä harkita. mut aatellu et sillä ehkä joskus arvoa tulevaisuudessa, niin en oo myyny. mut kattoo nyt. =)

Itsekin petyin, ja poistin sen (oli netistä ladattu peli mulla)... En muutenkaan pahemmin simssiä pelaile, mutta jos pelaan, niin sitten kakkosta.

• sdfghjölhgfsims3
        simssaaja.... kirjoitti:

Mä samoin pidän itse siitä myös mutta kaupat ovat hölmöjä kun ei pääse sisään mutta eihän niihin tarvi väkisin päästä. Mutta mukavahan tuo on:)

• ^^
        dssddsds kirjoitti:

Itsekin petyin, ja poistin sen (oli netistä ladattu peli mulla)... En muutenkaan pahemmin simssiä pelaile, mutta jos pelaan, niin sitten kakkosta.

Mistä voi ladata nettiin vuotaneen the sims 3:sen?????!!!!!!!!!!! En haluais ostaa sitä (vielä) ko en tiiä onks se hyvä, ihmiset on eri mieltä asiasta...

• Kielletty hedelmä.
        ^^ kirjoitti:

Mistä voi ladata nettiin vuotaneen the sims 3:sen?????!!!!!!!!!!! En haluais ostaa sitä (vielä) ko en tiiä onks se hyvä, ihmiset on eri mieltä asiasta...

Tuota kyseistä nettin vuotanutta pelia emme saa kertoa mistä sen voi ladata, koska se on lainvastaista.

• ..................

Sims 3 oli pettymys. Oon pelannu kaikki sims peliti siis sims 1 ja 2. Kun sims 2 tuli muutos oli hurja ykköseen verraten. Nyt kuitenkin sims 2 ja 3 välillä ei oo suurta eroa.

Sims 3 oikaisee joitakin animaatioita, niinku esim. auton pihaan ajon ja auton ovien avautumisen. Siinä ei myöskään saa laittaa tontteja minne haluaa ja ikääntyminenkin tuottaa ongelmia jos sattuu pelaamaan kahta eri simiperhettä.

Sims 2 ei ehkä voinut muokata itse materiaaleja mutta ainakaan ei tullu petetty olo.

Noh täytyy kattoo jos toi kolmonen viel muutuus kivaks. Se tuntuu silti enemmään yhdellä simillä pelaamiselta ku koko suvulla.

Ps. Muo harmittaa myös se et osiin yhteitonteista ei pääse sisälle...

• S.I.M.I

Itse petyin myös aluksi mutta mitä enemmän pelasin ja opin pelistä, sitä enemmän aloin siitä pitää. Hieman monimutkaisempi kuin kakkonen mutta toisaalta huomattavasti monipuolisempi. Tietystihän siitä puuttuu esim. yliopistot ja vuodenajat, omat yritykset jne jne. Mutta erinomainen peli se kuitenkin on. Grafiikkaan saa vähän totutella, kun se on niin erilainen kuin kakkosessa. Sain oman pelini heti kun se ilmestyi, jossain iltapäivän aikoihin (Collector's Edition; TODELLA mukava paketti ^^). Harmi jos petyitte, mutta peli on mielestäni juuri sellainen että ketkä siitä pitävät pitävät oikein kunnolla. Suositan ostamaan jos ette vielä ole hankkineet, ainakin Collector's Editionissa oli 30 päivän palautusoikeus. Pitäisi olla aikaa testata kunnolla :)

• Miksei olisi voinut tulla kakkoseen lisäosaa, jonka mukana tulisi se "liukuhihna" ominaisuus esim. värien kanssa?

• Chihiro--
        Jenkkapoo kirjoitti:

Miksei olisi voinut tulla kakkoseen lisäosaa, jonka mukana tulisi se "liukuhihna" ominaisuus esim. värien kanssa?

Itse en ole ostanut tuota peliä, ainakaan vielä.. Kuulostaa jotenkin epäilyttävältä tuo kävelykin ja monessa paikkaa lukee, että peli on hidas ja ei toimi kun parhailla koneilla..

Sims2:n olisi saanut melkein nuo samat ominaisuudet jos peliä olisi vielä kehitetty. Nyt se varmaan jätetään nurkaan pölyyntymään EA:llakin.. Tekisipä ne vielä yhden suuuuren kama paketin missä olisi vaikka 500tavaraa Sims2:een.. Sims2:n olisi ainakin myynyt vielä vaikka kuinka paljon, jos siihen olisi tehty vielä lisäosia..

• dsdsd
        Chihiro-- kirjoitti:

Itse en ole ostanut tuota peliä, ainakaan vielä.. Kuulostaa jotenkin epäilyttävältä tuo kävelykin ja monessa paikkaa lukee, että peli on hidas ja ei toimi kun parhailla koneilla..

Sims2:n olisi saanut melkein nuo samat ominaisuudet jos peliä olisi vielä kehitetty. Nyt se varmaan jätetään nurkaan pölyyntymään EA:llakin.. Tekisipä ne vielä yhden suuuuren kama paketin missä olisi vaikka 500tavaraa Sims2:een.. Sims2:n olisi ainakin myynyt vielä vaikka kuinka paljon, jos siihen olisi tehty vielä lisäosia..

Itseen ei iskenyt kun ware versiota koitin, ja poistinkin sen, mutta paljon paremmin pyöri kuin kakkonen ja nopeammat latausajat, itselläni on hyvä pelikone.

• Simfreak
        dsdsd kirjoitti:

Itseen ei iskenyt kun ware versiota koitin, ja poistinkin sen, mutta paljon paremmin pyöri kuin kakkonen ja nopeammat latausajat, itselläni on hyvä pelikone.

Niin, millanen kone sulla on? Voisin vertailla omaani....jos 2:sen poiston jälkeen, 3 vaikka toimis? Epäilen tätä kyllä vahvasti.... uusi kone tai uudet tehot pitää kait hankkia....!

• Pikkuheli123454
        Simfreak kirjoitti:

Niin, millanen kone sulla on? Voisin vertailla omaani....jos 2:sen poiston jälkeen, 3 vaikka toimis? Epäilen tätä kyllä vahvasti.... uusi kone tai uudet tehot pitää kait hankkia....!

En enää ollenkaan tiedä, kumpi on parempi, 2 vai 3. Mut kumminkin kaipaan kakkosta, no ehkä se johtuu siitä, kun 3 hidastelee ja tökkii niin paljon ettei peliä pysty pelaamaan. Kone saa kumminkin lisää muistia tällä viikolla, niin kattoo sit toimiiko hyvin. Petyin ehkä hieman kolmoseen (hidastelusta huolimatta), mihin ne kaikki simit on hävinny, eihän niitä ole kaduilla ollenkaan. Ja autot. Onks ne töissä vai missä? Muutenkin se on hieman monimutkaisempi, ku siitä niin paljon jauhettiin kuinka mahtava se tulee olemaan, mutta ei...

• whitu
        Chihiro-- kirjoitti:

Samaa mieltä, olis voinu EA odottaa että saisi sit kolmosesta TOSI hyvän, tai sitte laittanu lisää juttuja (kamasetteja, lisäosia) kakkoseen.

• llyold garmadonfan
        S.I.M.I kirjoitti:

Itse petyin myös aluksi mutta mitä enemmän pelasin ja opin pelistä, sitä enemmän aloin siitä pitää. Hieman monimutkaisempi kuin kakkonen mutta toisaalta huomattavasti monipuolisempi. Tietystihän siitä puuttuu esim. yliopistot ja vuodenajat, omat yritykset jne jne. Mutta erinomainen peli se kuitenkin on. Grafiikkaan saa vähän totutella, kun se on niin erilainen kuin kakkosessa. Sain oman pelini heti kun se ilmestyi, jossain iltapäivän aikoihin (Collector's Edition; TODELLA mukava paketti ^^). Harmi jos petyitte, mutta peli on mielestäni juuri sellainen että ketkä siitä pitävät pitävät oikein kunnolla. Suositan ostamaan jos ette vielä ole hankkineet, ainakin Collector's Editionissa oli 30 päivän palautusoikeus. Pitäisi olla aikaa testata kunnolla :)

Kuule nyt on myynnissä noi sims 3 vuodenajat, yliopisto

• peliä pelannut

Peliä pelanneena voin vakavasti kaikkia The Sims 3:sen tulevia ostajia odottelemaan vielä jonkin aikaa hinnan tippumista. Tai ainakin ensimmäisen lisäosan ilmestymistä, jolloin todennäköisesti julkaistaan myös "The Sims 3 Über-edition", jossa on peruspeli ja lisäosa mukana.

Mutta sitten itse asiaan. Listaan tähän muutamia asioita.

Työ

Työtä on ihan monipuolisesti ja työn sisälläkin voi vaikuttaa urakehitykseen.
      Osa-aikatyöt hcduunareille tai niille, joilla ei ole rahasta pulaa, tarvetta rahalle.
      palkankorotuksia voi ansaita samalla työnimikkeellä
      /- Työsuoritus: The Sims 1 ja 2:sessahan työsuoritus määräytyi aika pitkälti sen mielialan mukaan jolla lähti töihin. 3:sessa suoritusmittari on alati elävä ja sen kasvuun vaikuttaa mieliala, työssä vaikuttavat taidot, suhteet työtovereihin, raportit, työssäolo... Ja miten sitä työtä tekee.
      -> Tästä syystä itse henkilökohtaisesti pidän The Sims 3:sta aika lailla työpainotteisena pelinä. Taitoja pitää jatkuvasti kehitellä, olla väsäämässä raportteja välttää stressiä. Ja siinä ohessa "pitää" vielä huolehtia simistä ja simin rakkaussuhteista/perheestä jne. Mutta ei se sim välttämättä kaikkeen veny.
      -> Eteneminen uralla vaatii aika paljon varsinkin niiltä simeiltä, jotka ilmestyvät peliin aikuisiällä.

"Mielialabonukset"

Erilaiset teot ja tarvetasot vaikuttavat suoraan simin mielialaan. Jos on hyvin levännyt/syönyt niin simillä on kivaa muutaman tunnin ajan. Ja jos istuu oikein mukavasti, on vielä kivempaa. Sen sijaan jos huoneessa on epäsiistiä, ei ole niin kivaa.
      -> ihan jees uudistus, mutta ilmankin olisi pärjätty. Vaatii pikkuisen totuttelua.

Simin luonti

liukuhihnasäätöjen avulla voi saada "paljon" vaihtelua väreihin ja muotoihin
      - vähäinen vaatteiden ja hiusten määrä, joita toki voi "tuunata" mieleisikseen värejä säätämällä (sama koskee myös tavaroita)
      - simit ovat rumempia kuin The Sims 2:sessa (no ainakin minun mielestäni)
      /- Perinteinen horoskooppijuttu on jäänyt unholaan ja tilalle on tullut luonteenpiirteet. On kleptomaania, onnekasta, kömpelöä, ulkoilmasimiä, taiteen vihaajaa, arjen sankaria, pahaa, hyvää, säästäväistä, kasvissyöjää, neroa jne... Ajatuksena ihan hyvä uudistus, mutta todellisuudessa ei tuossa listassa ole montakaan itselleni kiinnostavaa luonteenpiirrettä. Itse uudistaisin siten, että ottaisin peliin mukaan ne horoskoopit näiden luonteenpiirteiden lisäksi.

Pienet tehtävät

ihan piristäviä ja löytyy jonkin verran vaihtelua
      kolmessa ei kategoriassa: työ/koulu, taidot ja muut
      - ruukaavat unohtua, jos pelaa useammalla simillä

Naapurusto ja yritykset

hyvin toteutettu liikkuminen kodin ulkopuolella. Itselläni ainakin toimii sulavasti.
      voi ryhtyä eri yritysten osakkaiksi ja tienata niiden avulla viikoittain. Ja jos oikein haluaa, voi myös "vallata" yrityksen ostamalla muut sieltä ulos ja saada näin lisää tuottoa
      Kaupungintalolla voi käydä vaihtamassa simin etu- ja sukunimeä, jos vaikka on sattunut kirjoitusvirhe, laittanut etu- ja sukunimen väärinpäin tai nimi muuten vain ketuttaa
      - sisätiloihin ei näe/pääse
      - ei se naapurusto niin erikoinen paikka ole
      - naapurustoa ei paljoakaan muokkailla

Muut simit

/- mikäli haluaa voi laittaa asetuksista muutkin kuin parhaillaan pelatut simit vanhenemaan ja tekemään juttujaan.
      -> tuo realistisuutta peliin
      -> - muut omat perheetkin jatkavat eloaan. Tästä hieman ketuttavana esimerkkinä voin antaa erään miessimin, jonka loin naapurustoon pääperheeni tytärtä varten avioliittoa ajatellen. No pelasin pääperheelläni päivän ja tytär tutustui miessimiin ja samalla selvisi, että miehelle oli jo tyhjästä ilmestynyt lapsi, jolla ei ole äitiä. Että jee jee.
      naapureiden luona voi vierailla
      - pelattavan perheen vaihto ja siihen liittyvät seikat, kuten toiveiden menetykset, mahdollinen perheen oma elämä jne...

Muuta

naapureiden roskiksia voi mennä penkomaan ja niistä voi löytyä vaikka plutoniumia tai meteoriitteja tai vaikka edellisenä päivänä kirjoitettu oma kirja
      /- naapureita voi kyttäillä ikkunasta
      /- nuori aikuinen ja aikuinen-ikävaiheet ovat se ja sama. Kai sillä on haluttu paikkailla The Sims 2 Yliopisto-lisäosan kasvuvaihetta
      kasvimaa ei tarvitse erillistä puutarhapalstaa
      yhteisötonteilta löytyy erilaisia kiviä, perhosia ja siemeniä, joita voi sitten myöhemmin hyödyntää
      /- toiveita voi olla viisi kerrallaan ja pelot ovat jääneet TS 2:seen
      /- aaveet. Niiden kanssa voi sosiaalisoida ja niillä voi jopa pelata
      rojaltit eli tuotot kirjoitetusta kirjasta
      kalalajeja on paljon
      - joidenkin taitojen oppiminen on ihan törkeän hidasta
      - muistojen puute

Siis The Sims 3:ssa on niin paljon kaikenlaisia isoja ja suuria muutoksia verrattuna 2:seen, että listaa on hankala tehdä täydelliseksi. Sen verran voin kuitenkin sanoa, että The Sims 2:sella ja sen lisäosilla pärjää vielä pitkän aikaa.

Onneksi itse sain pelin lahjaksi, sillä en itse ostaisi peliä nykyisellä hinnalla. Odotelkaa siis hinnan laskua.

• TryffelBuff

Ihana lukea tätä näin myöhemmin, koska suurin osa kommentissa luetelluista "puutteista" on paikattu lisäosilla tai ihan ilmaisilla päivityksilläkin.

-Harmiteltiin esim. muistojen ja horoskooppien puutetta; molemmat löytyvät nykyään pelistä. (ja tulleet päivitysten mukana)

-Ja sitten oli tuosta pikkutehtävien unohtamisesta, no minullakin kävi sitä aluksi mutta tosi nopeasti niihin tottui ja jossain päivityksessä tuli se ominaisuus, että ne saa esille sen toivelaatikon yläpuolelle niin ei ainekaan unohdu.

-Naapurustoa voi myös muokkailla, varmaan sekin päivitysten ansiosta (itse en edes aina huomaa/muista mitä tulee ja missäkin mukana).

-Erikseen ladattavalla (ilmaisella) ympäristöjenluonti-ohjelmalla voi luoda omia naapurustoja.

-Simien rumuus, no se on makukysymys. Itse ainakin tykkään enemmän kolmosen simeistä, ne näyttävät realistisemmilta ja kasvojen muokkaus on monipuolisempaa. Ja helpompaa! ainakin minulle.

-Luonteenpiirteet = parasta omasta mielestäni :) Saa tehtyä erilaisia simejä jotka tykkää eri asioista. Mullakin kyllä on ne suosikkipiirteet, mutta välillä yritän valita ne ihan randomilla niin tulee ihan uudenlainen sim. Luonteenpiirteet vaikuttaa esim. siihen miten hyvin simit tulee toimeen keskenään, mitä toiveita niille tulee, minkä ammatin ne haluavat ja mitä taitoja ne oppivat hyvin/nopeasti. Uusia luoteenpiirteitä tulee myös lisäreissä mukana.

-Lisäkommetti: tässä kun vähän aikaa sitten pelasin kakkosta (en muista miksi) niin olin kuolla järkytykseen kun hiuksissa oli ruhtinaalliset neljä eri värivaihtoehtoa :D Kolmosessa voi tehdä juuri sen väriset hiukset kun haluaa ja sävyttääkin ne :) Itse toivoisin vaan lisäyksenä, että myös hiusten pituuden voisi päättää. Vaikka siellä onkin lyhyitä ja pitkiä hiuksia, mutta että jos tykkää mallista niin siitä voisi tehdä pidemmän tai lyhyemmän.

Ja sitten, kun kengät on kakkosessa kiinni niissä housuissa ja hameissa! En edes muistanut tätä. Olen niin onnellinen että kolmosessa kengät voi valita jokaiseen asuun itse.

Mutta lyhyesti (eli puuduttavan pitkästi), laitan tähän vielä oman mielipiteeni pelistä (mitä en siis äsken tehnyt lainkaan...). Aivan ihana! Itse en ollut lainkaan pettynyt peliin. Kaikki asiat, mistä kavereiden kanssa keskenään valitettiin (kengät, hiusten värivalikoima, jatkuva lataaminen jos halusi esim. kauppaan, tavaroiden/vaatteiden väriä ei voinut muuttaa ym.) oli "korjattu" kolmosessa.
        On elävä naapurusto, vapaa värivalikoima, ilmainen vaatteiden vaihto, ja työsuoritukseen voi vaikuttaa työpäivän aikana, simit nukkuvat n. 8-9 tuntia (eli koko yön) eivätkä tarvitse viittä lautasellista ruokaa ollakseen täynnä...
        Tuntui, että joku olisi laittanut ylös kaiken, mikä oli mielestäni pielessä ja korjannut ne.

Mutta, ymmärrän täysin jos joku on pettynyt peliin. Nämä luettelemani hyvät asiat eivät välttämättä ole kaikkien mielestä hyviä. Jos tuli tunne, että "mitä hienoa tossa nyt on?" niin kannattaa pysytellä kakkosessa, tosi hyvä peli sekin on, varsinkin jos on lisäreitä ja kamasettejä :)

Ja jos taas tuli tunne "ihanaa! tossa on paranneltu kaikki mikä oli pielessä!" niin kannattaa ehdottomasti ostaa kolmonen, varsinkin kun sen hinta on nyt laskenut :)

Ja laitoin tähän mielipiteeni ja noita faktoja, jos vaikka joku vasta nyt miettii kolmosen ostoa, niin saa päivitettyä tietoa (ja ei, en lukenut joka ikistä kommenttia tässä ketjussa, joten anteeksi jos tuli toistoa)

Kiitä ja kumarran jos jaksoit lukea loppuun asti. ^_^

• s2 rulez

Aion pysyä Sims 2:sessa kauan, koska hankin sen vasta äskettäin. Aikaisemmin olin pelannut Sims 1 keräilykokoelmaa, mutta ostin 2:sen, kun halvalla sain.
      Sims 3:seen tarvitaan huippukonetta, silti se ei välttämättä toimi täysin.

• sddssdds

Ei kolmoseen mitään huippukonetta tarvitse, tiedän monta paljon enemmän tilaa vievää peliä. Mutta kakkonen on parempi.

• simmssaaja3..,
        sddssdds kirjoitti:

Ei kolmoseen mitään huippukonetta tarvitse, tiedän monta paljon enemmän tilaa vievää peliä. Mutta kakkonen on parempi.

kolmoseen ei tarvitse huippu konetta, ja ite pidän kolmosesta, ja suosittelen ostamaan. =)

• Hehheh....____
        simmssaaja3.., kirjoitti:

kolmoseen ei tarvitse huippu konetta, ja ite pidän kolmosesta, ja suosittelen ostamaan. =)

Paljon sims 2 vie muistia? Riittääkö 4 Gb:n muisti??:/

• Sims 3 fani

Joo... Kaikil saa olla omat mielipiteensä. Jos haluaa pelin halvemmalla, nii sun pitää odottaa aika kauan.Esimerkiks ku ostin sporen silloin ku se ilmesty, ni se makso jotaa 60-70e. Ja nyt se on lasken jotaa kympin verran vast.Nii sims 3:ses on vähän puutteita, mutta se on minusta paljon parempi kuin sims 2. Tosin pitää vain vähän opetella käyttöä. Siinä kyllä on paljn helpompi hallita simiä, sillä jos sim pelailee tietokoneella, ja käskee sen lopettaa se, niin se lopettaa heti. Joten suosittelisin sims 3:sen ostamista nyt, eikä parin kuukauden kuluttua, sillä se hinta ei siitä paljon laske. Itse ennakkotilasin sen , niin sain sims 3 repun sekä sims timantin muotoisen muistitikun. Sekä sain 12e lahjakortin sims 3 storeen. Sims 3:sessa ei ole ehkä niin laajaa valikoimaan kuin sims 2: sessa. Sims 3:seen kyllä tulee lisäosia, mutta ei ehkä ihan lähiaikoina. Mutta kannattaa ostaa. Mutta jos et halua, niin älä osta!

• dssdsdsdsdsd

Enpä tiedä, sims 3 on paljon huonompi hallita simiä ja monimutkaisempi, ja omasta mielestäni se on aika surkea kakkoseen verrattuna, kun ei edes yhteisötontille pääse näkemään sisään, ja naapurustossa vaikka onkin vapaa liikkuminen ei voi tehdä mitään, ja ei voi tehdä edes omaa tonttia tai naapurustoa.

Pidemmän päälle kakkonen on parempi, siinä voi sentään tehdä oman tontin ja naapuruston.

• evek1
        dssdsdsdsdsd kirjoitti:

Enpä tiedä, sims 3 on paljon huonompi hallita simiä ja monimutkaisempi, ja omasta mielestäni se on aika surkea kakkoseen verrattuna, kun ei edes yhteisötontille pääse näkemään sisään, ja naapurustossa vaikka onkin vapaa liikkuminen ei voi tehdä mitään, ja ei voi tehdä edes omaa tonttia tai naapurustoa.

Pidemmän päälle kakkonen on parempi, siinä voi sentään tehdä oman tontin ja naapuruston.

Oman tontin sims 3:sessa . Mee vaa valikkoo ja valitse muokkaa kaupunkia.

• Dulledoff
        dssdsdsdsdsd kirjoitti:

Siis mitä ideaa niissä yhteistonteissa on jos niille ei pääse vai mitä tarkotetaan että ei pääse sisään? Ku laitoin pelin jo tilaukseen.. :< Tein sims2 aina sellasen hienon kaupungin jossa oli kaikkia kirjastoja ja museoita ja kauppakeskuksia, niinku kunnon keskustan yms. Eikö tämä ole mahdollista kolmosessa? Mitä niissä trailereissa ja kuvissa näkyvät kahvilat yms. on? :o

Älytöntä kans tuo että ei voi luoda omaa naapurustoa! Mä loin kakkosessa heti kättelyssä oman naapuruston ja kävin vaan hakemassa hienot talot niistä muista :D Inhoan kun niillä on niitä typeriä nimiä; Veronala, Kauniala ja mitä niitä nyt onkaan.. Aika huippua pelata vaan jossain "Similaaksossa" tms. -.-

Muutenkin inhoan ku tulee kauhee vaiva ku joudun poistamaan kaikki ne perheet siitä yhdestä naapurustosta kun en halua sinne mitään Virtasia ja Teppoloita vaan yleensä niillä mun simeillä on ranskan, italian, espanjan tai englannin kieliset nimet :D oon vähän snobi ehkä, mut ei voi mtn.. :D

Olisin muutenkin toivonu juuri naapuruston muokkaamista tässä kolmosessa, että vois tehdä jokia ja siltoja sen yli sekä kaikkea muuta kivaa.

Voi voi, mulle tulee rankka alku uuden simsin kanssa... -.-

• Dulledoff
        Dulledoff kirjoitti:

Siis mitä ideaa niissä yhteistonteissa on jos niille ei pääse vai mitä tarkotetaan että ei pääse sisään? Ku laitoin pelin jo tilaukseen.. :< Tein sims2 aina sellasen hienon kaupungin jossa oli kaikkia kirjastoja ja museoita ja kauppakeskuksia, niinku kunnon keskustan yms. Eikö tämä ole mahdollista kolmosessa? Mitä niissä trailereissa ja kuvissa näkyvät kahvilat yms. on? :o

Älytöntä kans tuo että ei voi luoda omaa naapurustoa! Mä loin kakkosessa heti kättelyssä oman naapuruston ja kävin vaan hakemassa hienot talot niistä muista :D Inhoan kun niillä on niitä typeriä nimiä; Veronala, Kauniala ja mitä niitä nyt onkaan.. Aika huippua pelata vaan jossain "Similaaksossa" tms. -.-

Muutenkin inhoan ku tulee kauhee vaiva ku joudun poistamaan kaikki ne perheet siitä yhdestä naapurustosta kun en halua sinne mitään Virtasia ja Teppoloita vaan yleensä niillä mun simeillä on ranskan, italian, espanjan tai englannin kieliset nimet :D oon vähän snobi ehkä, mut ei voi mtn.. :D

Olisin muutenkin toivonu juuri naapuruston muokkaamista tässä kolmosessa, että vois tehdä jokia ja siltoja sen yli sekä kaikkea muuta kivaa.

Niin luin jostain siis että niihin yhteistonttien rakennuksiin ei pääse sisälle! Siis älytöntä! Onko ne vaan jotain kulisseja!?

• ddssdsd
        Dulledoff kirjoitti:

Tolla yhteisötonteilla tarkoitetaan sitä, että simi kyllä voi käydä niissä, muttei voi nähdä mitä simi siellä tekee, vaan simi menee vain ovesta sisään, ja tulee ulos, eikä sitä voi nähdä sinä aikana. Myöskään tontteja ei voi tehdä itse, pelin mukana tulee yksi naapurusto, ja netistä voi ladata toisen.. Rahastusta tää sims 3.

• Nallura
        dssdsdsdsdsd kirjoitti:

Kyllä naapuruston tonttia voi muokata. Painaa ensin stopin (p) ja sitten valitsee muokkaa kaupunkia, niin voit vaikka rakentaa kaikille tonteille talon, jos haluat. Myönnän, että sitä on vaikeampi hallita, mutta siinä sentään pääsee melkein minne vain. Vaikkapa kauimmaiselle rannalle, jos haluaa. Mutta, kuten sanottu, kaikilla on omat mielipiteensä.

• cccccdddd

Aluksi se tuntuikin sikäli pettymykseltä koska pitää odottaa monia monia lisäosia että siinä on samoja asioita kun sims 2:ssa (lisäosineen) Esim. pitää odottaaa lemmikkejä, vuodenaikoja, joulua, sitä että voi tehdä kaupunkialueen(jos voi) jne.
      Mutta toisaalta onhan kolmonen selkeästi parempi TS2:n peruspeliin verrattuna. Jo grafiikan taso on huomattavasti korkeampi, kaikkien huonekalujen, seinien, lattioiden ja vaatteiden kuviot ja värit voi itse suunnitella. JA ts3:n lisäosiin tulee varmasti enemmän kun kakkosen, esim. lemmikkilisäosaan voi ehkä tulla muitakin lemmikkejä kuin kissa ja koira (toivottavasti)
      Niin loppujen lopuksi olen ihan tyytyväinen siihen että ostin kolmosen :)

MUTTA! Asiassa on yksi huono puoli: ostin sims kakkosen aikaan peruspelin ja kaikki lisäosat omilla rahoilla, lisäksi latasin hiuksia, silmiä, ihonvärejä ja vaatteita toooosi paljon, mutta nyt kun minulla on ts3, en jaksa enää pelata kakkosta..

• döfdöf

jos rupeet jtn arvosteluja tjs. kirjottaa hioppa äidinkieltä

• ketttu

Älkää ostako tätä peliä, ei se toimi juuri kenenkään koneella. Kauheet vaatimukset että kone pystyy pyörittää tota. Ei toiminu mun kummallakaan koneella. Turhaan ostin ite. Hauskinta on se , että kun sen pelin ehtii rekisteröidä, ei sitä voi enää toisella koneella pelata. 60 euroo meni hevon.....

• simssaaja

ei tarvi mitään huippu konetta. mulla ainakin toimii moitteettomasti. omaa hölmöyttähän se on jos ei tarkista toimiiko peli omalla koneella vai ei.

• sddssdsdjh
        simssaaja kirjoitti:

ei tarvi mitään huippu konetta. mulla ainakin toimii moitteettomasti. omaa hölmöyttähän se on jos ei tarkista toimiiko peli omalla koneella vai ei.

"Älkää ostako tätä peliä, ei se toimi juuri kenenkään koneella. Kauheet vaatimukset että kone pystyy pyörittää tota. Ei toiminu mun kummallakaan koneella. Turhaan ostin ite. Hauskinta on se , että kun sen pelin ehtii rekisteröidä, ei sitä voi enää toisella koneella pelata. 60 euroo meni hevon....." Mitäs et katsonut vaatimuksia.

Omalla yli 1000e pelikoneellani toimii ainakin todella kevyesti, vaikka on toinen vielä paljon enemmän muistia ja muuta vievä peli asennettuna, itseasiassa nopeammin kuin kakkonen... :) Mutta kyllä se toimii paljon omaa konettani huonommillakin ainakin kohtuullisesti.

• Siis tarkoitatko

nyt suomeksi sitä että jos ostan vaimolleni tuon kolmosen 60 eurolla, minun pitää ostaa myös omalle koneelle samoin 60 eurolla oma sims kolmonen?

Ei perkele! Jos tuo on totta niin tuo on ihan silkkaa rahastusta ja juuri tuollaisilla tempuilla pelitehtaat itse tappavat PC pelaamisen!

Turha syyttää piratismia, kun nuo tehtaat näköjään oikein kannustavat siihen.

• vanvan
        Siis tarkoitatko kirjoitti:

nyt suomeksi sitä että jos ostan vaimolleni tuon kolmosen 60 eurolla, minun pitää ostaa myös omalle koneelle samoin 60 eurolla oma sims kolmonen?

Ei perkele! Jos tuo on totta niin tuo on ihan silkkaa rahastusta ja juuri tuollaisilla tempuilla pelitehtaat itse tappavat PC pelaamisen!

Turha syyttää piratismia, kun nuo tehtaat näköjään oikein kannustavat siihen.

Just niin, sitä voi pelata vain sillä koneella jolle sen on ladannut alunperin. Törkeetä kiskurointia. Miettikää esim. lapsiperheitä joilla on useampi kone, täytyy ostaa useampi kallis pelikin. Sims 3 boikottiin ja heti !

ja noi järjestelmävaatimuksetki on niin monimutkaset , ettei niitä tavallinen ihminen saa selville. Tunteja saa metsästää koneensa tietoja että uskaltaa ton pelin lopulta hankkia. Naurettavaa.

• järjestelmävaatimukset
        vanvan kirjoitti:

Just niin, sitä voi pelata vain sillä koneella jolle sen on ladannut alunperin. Törkeetä kiskurointia. Miettikää esim. lapsiperheitä joilla on useampi kone, täytyy ostaa useampi kallis pelikin. Sims 3 boikottiin ja heti !

ja noi järjestelmävaatimuksetki on niin monimutkaset , ettei niitä tavallinen ihminen saa selville. Tunteja saa metsästää koneensa tietoja että uskaltaa ton pelin lopulta hankkia. Naurettavaa.

Naurettavaa muka. Järjestelmävaatimukset ovat joka IKISESSÄ pelissä eikä Sims 3 ole mikään poikkeus. Sims 2:ta löytyi myös järjestelmävaatimukset. Samat tiedot mitä ihmiset tarvitsevat jotta tietävät toimiiko peli omassa masiinassa. Kaikki nuo tiedotkin löytyvät omasta koneesta. Apuja niiden tietojen katsomiseenkin olisi voinnut kysyä vaikka joltakin tietokonefoorumilta jos ei omat taidot riitä. Ei siihen tunteja tarvitse aikaa kuluttaa.

Ihmetyttää nuo järjestelmävaatimuksista nurisijat. Tietotekniikka vanhentuu nopeasti sen nopean kehityksen takia. Ja tietenkin pelien tekijät haluavat kehittää pelejään eteenpäin kun mahdollisuus on. Jos ei koneen tehot riitä johonkin peliin se täytyy vain jättää hankkimatta ja pidättäytyä muissa peleissä. Ellei sitten ole valmis pistämään rahaa kehiin ja ostamaan uutta rautaa koneeseensa.

• höhhööö

Omalla vuoden vanhalla kannettavallani toimii moitteettomasti! Mitäs ette osaa lukea niitä järjestelmävaatimuksia!

• Hallååå?
        vanvan kirjoitti:

Mistä ihmeestä toi puhe "jokaiseen koneeseen tarvitaan oma sims 3" tulee?? Siis sen saman pelin voi asentaa niin moneen koneeseen kun haluaa, se rekisteröinti juttu koskee vaan sitä www.thesims3-sivustoa, jolla sen pelin numerokoodisarjalla saa ilmaisia simponts-pisteitä sims-storeen. Sen pelin voi siis asentaa niin moneen koneeseen kuin haluaa, MUTTA kuten USEISSA peleissä, pelaamiseen tarvitaan pelilevy, eli vain yksi voi pelata peliä kerrallaan. Mutta ei misssään nimessä tarvitse ostaa kuin yksi sims 3...

Ja ne koneen tiedot löytää aika helposti netistä googlettamalla mallin (tai tuotteen omilta sivuilta) ja vertaamalla niitä sitten sims3:sen vaatimuksiin.

• Dulledoff

Luin jostain, että tontit olisi uudessa Simsissä pienempiä! :o Pitääkö paikkansa?

• dssddsds

j"a noi järjestelmävaatimuksetki on niin monimutkaset , ettei niitä tavallinen ihminen saa selville. Tunteja saa metsästää koneensa tietoja että uskaltaa ton pelin lopulta hankkia. Naurettavaa." Helppohan noi on katsoa, jos tietää edes vähän koneista. Nehän näkee ihan helposti oman koneen tiedot ohjauspaneelista, tai vaihtoehtoisesti joistain ohjelmista...

Mutta samaa mieltä, tuo rekisteröinti juttu on aika surkeaa. Itse en kyllä muutenkaan kyseiseen peliin koske, kun ei voi tehdä edes omaa tonttia ja naapurustoa. EA vissiin kyllästynyt kun sims2:sessa kävi niin, että ostettiin vain uusin lisäosa, ja peruspeli ja vanhemmat lisärit lainattiin muilta, jolloin voitiin pelata sillä uusimmalla.

Mutta mitä olen muutenkin EA:n toimia seuraillut. pelkkää rahastusta koko firma, ea downloader on erittäin monimutkainen eikä edes toimi aina kunnolla, asiakasta ei kunnioiteta, ja sims3:senkin suhteen rahastetaan vielä monilla lisäosilla, ja sama muidenkin EA:n pelien suhteen.

Ja sims3:sen julkaisuakin siirsivät kuukausia vain mainostuksen vuoksi, eivätkä edes sinä aikana korjailleet bugeja, vaikka olisi ollut mahdollisuus...

Tulisipa simssille jokin kilpailija, kilpailu tekee aina hyvää.

• Sims fani

Oikeestikko.
      Oon säästäny rahaa että saisin sen tuo laittaa miettimään että kanttiiko sittenkin sijoittaa rahat Wii peleihin (En omiista muita Wii pelejä kuin sen mikä tulee mukana).
      En olis uskonu että joku sanois noin en omista peliä mutta kuitenkin.
      Muuten jos sulla kerran on Sims 3, niin onko siinä yhtä paljon lataamista ku 2:sessa?
      Joudun kai vielä oottamaan ja miettimään onko Sims 3 varmasti se minkä halua kuitenki ensi vuonna tulee Sims 4 ja sitte sekin on pakko ostaa sitte Sims 5 jne..
      Mutta voihan olla että olet vain joku Mario peli hullu joka haluu vähentää myyntii (Ei pahalla :-D )

• dsdsdd

"Oikeestikko.
        Oon säästäny rahaa että saisin sen tuo laittaa miettimään että kanttiiko sittenkin sijoittaa rahat Wii peleihin (En omiista muita Wii pelejä kuin sen mikä tulee mukana).
        Muuten jos sulla kerran on Sims 3, niin onko siinä yhtä paljon lataamista ku 2:sessa?
        Joudun kai vielä oottamaan ja miettimään onko Sims 3 varmasti se minkä halua kuitenki ensi vuonna tulee Sims 4 ja sitte sekin on pakko ostaa sitte Sims 5 jne..
        Mutta voihan olla että olet vain joku Mario peli hullu joka haluu vähentää myyntii (Ei pahalla :-D )"

Sanoin vain mitä mieltä olen pelistä, muttei siinä tosiaankaan voi tehdä omaa tonttia tai naapurustoa.

Ja sims 4 tuskin tulee vielä 5 vuoteen ainakaan.

• Shoggoth
        dsdsdd kirjoitti:

"Oikeestikko.
        Mutta voihan olla että olet vain joku Mario peli hullu joka haluu vähentää myyntii (Ei pahalla :-D )"

Sanoin vain mitä mieltä olen pelistä, muttei siinä tosiaankaan voi tehdä omaa tonttia tai naapurustoa.

Ja sims 4 tuskin tulee vielä 5 vuoteen ainakaan.

Itsekkin petyin hieman siihen tässä miikat ja plussat:

Kätevä paikasta toiseen siirtyminen

naapureille pääsee kylään käden käänteissä

kauniit grafiikat

simin luonti, sisustus ja rakentaminen on lystiä :> ( rajattomat mahdollisuudet )

- Hackien asennus on ihan peestä jos on vista eikä ole admin. #"#%!

- aivan naurettava kamera: ei pääse simien tai esineiden lähelle ne sumenevat
        heti varsinkin puut! varmaan jo viiden sim metrin päässä :<

- sim ei voi esim hoitaa puutarhaa jos se nyt sattuu olemaan hieman nälkäinen

- kuntoillessaan sim "uupuu" vaikka tarpeet on täysillä! (koodeilla pidän tarpeet
        täysil)

olen tätä mieltä.

• SOFYA
        Shoggoth kirjoitti:

kauniit grafiikat

simin luonti, sisustus ja rakentaminen on lystiä :> ( rajattomat mahdollisuudet )

- kuntoillessaan sim "uupuu" vaikka tarpeet on täysillä! (koodeilla pidän tarpeet
        täysil)

olen tätä mieltä.

sori mut oot väärässä:Dd

• oivoi....
        SOFYA kirjoitti:

sori mut oot väärässä:Dd

Kaikilla tuntuu olevan oma mielipiteensä, Mutta tosi asia on että sims3 toimii vähä vaatimattomimmillakin koneilla. Mutta ei kuitenkaan kaikilla. Ennen kuin ostatte pelin kattokaa että toimiiks se teijän koneel, on inhottavaa ostaa peli ja sitten se ei toimikaan. Mulla se toimii moitteettomasti vaikka mulla ei ole mitää huippukonetta...
        Minusta se on suuuri plussa kun pääsee kävellen tai pyörällä kaupungille ja ystäville. Koska silloin ei tule ikäviä latausruutuja, joissa kestää kauan. Nyt voi vain piipahtaa vaikka kaupassa ostamassa vaikkapa kakun tai kumiankan tai kylpyvaahtoa.
        Sitten jos lapset on unohtanut vaikkapa tehdä läksyt, niin se voi kätevästi tehdä niitä vielä koulussa. lapset voivat vaikkapa jäädä koulun pihaan leikkimään.
        Mutta joskus on rasittavaa kun lapsilla ja teinellä on kotiintuloaika, lapsilla 22.00 ja teineillä 23.00. Lapset menevät automaattisesti kotiin kun kellon on 22.00 , mutta teinit voivat jäädä muistaakseni noin tunniksi ulos, kunnes poliisi tulee viemään hänet kotiin.
        Sitten jos on rikollisuralla, niin simit voivat jäädä kiinni varkaudeta ja joutuvat loppupäiväksi vankilaan :D Ne voivat vankilassa joko kuntoilla tai tutustua uusiin kavereihin ja pelata dominoa...

• Hölmistynyt tehomyllyttäjä
        oivoi.... kirjoitti:

Kaikilla tuntuu olevan oma mielipiteensä, Mutta tosi asia on että sims3 toimii vähä vaatimattomimmillakin koneilla. Mutta ei kuitenkaan kaikilla. Ennen kuin ostatte pelin kattokaa että toimiiks se teijän koneel, on inhottavaa ostaa peli ja sitten se ei toimikaan. Mulla se toimii moitteettomasti vaikka mulla ei ole mitää huippukonetta...
        Minusta se on suuuri plussa kun pääsee kävellen tai pyörällä kaupungille ja ystäville. Koska silloin ei tule ikäviä latausruutuja, joissa kestää kauan. Nyt voi vain piipahtaa vaikka kaupassa ostamassa vaikkapa kakun tai kumiankan tai kylpyvaahtoa.
        Sitten jos lapset on unohtanut vaikkapa tehdä läksyt, niin se voi kätevästi tehdä niitä vielä koulussa. lapset voivat vaikkapa jäädä koulun pihaan leikkimään.
        Mutta joskus on rasittavaa kun lapsilla ja teinellä on kotiintuloaika, lapsilla 22.00 ja teineillä 23.00. Lapset menevät automaattisesti kotiin kun kellon on 22.00 , mutta teinit voivat jäädä muistaakseni noin tunniksi ulos, kunnes poliisi tulee viemään hänet kotiin.
        Sitten jos on rikollisuralla, niin simit voivat jäädä kiinni varkaudeta ja joutuvat loppupäiväksi vankilaan :D Ne voivat vankilassa joko kuntoilla tai tutustua uusiin kavereihin ja pelata dominoa...

Miten voi nykiä kuin viimeistä päivää..? Peli ei tilttaa vaan nykii inhottavasti, aivan kuin koneeni olisi täysi susi. Kysynkin nyt, minkälaisilla koneilla Te pelaatte, joilla se toimii hyvin? Minulla on näytönohjaimena radeon 4890 1Gb, rammia 6gb 1531mhz, 4-ydin prossu q9450 (kellotettu 3.01 ghz) ja emolevynä maximus extreme. Jäähdytys on vesi/ilma, varmasti riittävä. Niin, ja käyttis on windows 7 64-bit

• Että te jaksatte
        Shoggoth kirjoitti:

kauniit grafiikat

täysil)

olen tätä mieltä.

No tottakai se uupuu. Et sä itekkään jaksa kuntoilla älyttömästi, vaikkei sulla olis nälkä tai yms. SIMSIT YRITTÄÄ JÄLJITELLÄ OIKEAA ELÄMÄÄ!!!

• Jontseri

Ihan vinkkinä, että Ts3:n asetuksista voi säätää "kökköisyyttä". Lisäksi TS3:n on julkaistu, viikko-pari sitten, ohjelma, joka on ilmainen ja jolla voi tehdä uusia naapurustoja. TS2:ssa ei tätä mahdollisuutta ole, vaan pitää ostaa Simcity 4, joka sekin maksaa ~50 e.
      Eikä TS2:n maailmaa tehty päivässä. Se julkaistiin joskus vuonna 04 ja vasta joskus 06-07 paikkeilla alkoi olla ladattavia, ettei vain uudelleenvärjäyksiä. hetken kun odottelee, niin pääsee kaikki MTS:n tekijät pelin makuun ja alkaa tehdä ladattavia! Esim. Radolassa ja Radosimsissä on paljonkin ohjeita millä pääsee hyvään alkuun :)

• Hoijjaa

Netissä on saitteja joissa voi testata, että toimiiko se peli omalla koneella.....
        Yhden pelin voi asentaa 5 kertaa, sen jälkeen laittaa sähköpostia/soittaa EA:lle (numerot yms ohjekirjassa), että tarttisin uuden koodin, ei maksa mitään. Jos ensin rekisteröi pelin, sitä ei voi REKISTERÖIDÄ uudestaan, asentaa voi!! Rekisteröimällä varmistat, että peli on oikeasti sinun ja sinulla on siihen asennuskoodi.

• Hoijjaa
        Hoijjaa kirjoitti:

Netissä on saitteja joissa voi testata, että toimiiko se peli omalla koneella.....
        Yhden pelin voi asentaa 5 kertaa, sen jälkeen laittaa sähköpostia/soittaa EA:lle (numerot yms ohjekirjassa), että tarttisin uuden koodin, ei maksa mitään. Jos ensin rekisteröi pelin, sitä ei voi REKISTERÖIDÄ uudestaan, asentaa voi!! Rekisteröimällä varmistat, että peli on oikeasti sinun ja sinulla on siihen asennuskoodi.

Jos ongelmia --> http://www.createphpbb.com/radola/viewforum.php?f=26&sid=373295d4584f971e194dd76f5879777c&mforum=radola
        Muutamia tutoriaaleja eli opatuksia löytyy ---> http://www.createphpbb.com/radola/viewforum.php?f=25&sid=373295d4584f971e194dd76f5879777c&mforum=radola

• disappointedanonym

Mulla oli Sims 2 mutta sitten ne kaikki lisäosat lakkasivat toimimasta, sitten mä poistin ja asensin ne uudelleen moneen kertaan ja tein vaikka mitä, mutta silti ne olivat hajalla (ja tämä tapahtui sen jälkeen kun olin lainannut kyseisiä levyjä kaverille, mutta hän vakuutteli ettei ollut tehnyt niille mitään) ettäkös harmitti no sit ne lojuivat kaapissa monta vuotta, kunnes tuli sims 3. Menin ostamaan sen heti sinä kesänä kun se ilmestyi kauppoihin mut pettymys oli tämäkin osittain.. nimittäin simssien kasvot ovat joko mustat, keltaoranssit, vaaleenpunaiset tai valkoiset mut muuten koko sims on itse laittamani ihon värinen. Siinä lienee joku tuotevirhe, mutta kauppa josta ostin kyseisen simssin sijaitsi niin kaukana ettei koskaan tullut käytyä siellä joten palautusoikeus meni umpeen. Olen ettinyt netistä tietoa että olisiko kellään muulla tapahtunut tätä mut ei kellään ainakaan tähän mennessä ole. Sims 3 oli muuten kiva mut jotain toimintoja jota kaipasi ei ollut enää ja se mutkisti pelaamisen intoa. Ja tämä työhommaki. jonka joku jo mainitsi, se vie liian paljon aikaa tavoitellessa yhden simssin unelmia. Ja nyt Sims 2 lisäosineen lojuvat toimimattomina enkä ole raaskinut niitä heittää menemään jos vaikka joskus niille tulisi käyttöä, ei sitä koskaan tiedä. Kyllä minä vielä aika ajoin pelaan Sims 3:sta kyllästymiseen saakka.

• AlSimhara

Tuo kasvojen värin muuttuminen on erittäin yleinen ongelma ja EA:n virallisella foorumillakin on siitä keskusteluja. Syy tuohon ongelmaan löytyy lähes aina sieltä koneesta, ei pelistä. Syitä voi olla:

1. Päivittäessä peliä on package -muotoiset ladatut jätetty peliin ja jotkin niistä ovat voineet korruptoitua.

2. Peliin on ladattu netistä jokin huono default tiedosto, esim. korvaava iho, silmät, meikki, jne.

3. Pelissä on jokin korruptoitunut ladattu, esim. kampaus, kajali, luomiväri, jne.

4. Yksinkertaisesti grafiikkakortti on liian huono tai kaipaa päivitystä.

Tuo unelma hommakin sujuu ihan hyvin kun muuttaa simin ikääntymisen normaalista pitkäksi tai eeppiseksi. Ja eihän ole mikään pakko valita sellaista unelmaa joka vaatii jonkin työuran huippua tai vastaavaa. Niitä on paljon muitakin. :-)

• disappointedanonym

Mutta en tykkää laittaa ikääntymistä kovin pitkäksi kun haluaisin kuitenkin tarinan jatkuvan kohtuullisen nopeasti ettei kauaa tarvitsisi katsella taaperoitten (varsinkin vastasyntyneiden) perään. 8)

• Cocon
        disappointedanonym kirjoitti:

Mutta en tykkää laittaa ikääntymistä kovin pitkäksi kun haluaisin kuitenkin tarinan jatkuvan kohtuullisen nopeasti ettei kauaa tarvitsisi katsella taaperoitten (varsinkin vastasyntyneiden) perään. 8)

Mutta vauvathan voi laittaa isommiksi kakulla. :)

• Mad Woman

Omasta mielestäni The Sims 3 on todella hyvä, parempi kuin The Sims 2. Eikä Sims 3:n pelaamiseen tarvita huippukonetta, tavallinen kone riittää. Itselläni on The Sims 2 Deluxe ja Kauppa auki, sekä The Sims 3 perusosa, ja hyvin toimii!

Järjestelmävaatimukset ovat JOKAIKISESSÄ pelissä, joka on markkinoilla. Onko nyt jotkin vaikeita ymmärtää? Kysy joltain, joka tietää.

Kolmonen on hyvä, saa itse muutta huonekalujen värejä, kakkosessa se ei ole mahdollista. Grafiikkakin on parempi!!

Mistä kaikkialta saa ladattua kakkoseen? Entä koodit? No, katsoo netistä. :)

• Hohhoijaa.

Jaa että sillein. Mä ite tykkään Sims 3:sta ihan sikana. Siin saa tehä kaikkee paremmin, nopeemmin ja kivemmin ku kakkoses. Ekan kerran otin sen käteeni kaupasta, ihan mielenkiinnosta ja kakkosen muututtua liian tylsäksi. Olin ostanut kakkoseen kaikki lisäosat ja Perhepakkausta vaille kamasetit. TYLSÄÄ! Kolmonen on ihan kiva, ja aion kohta ostaa sen keskiaika pelin. Odotan myös innolla nyt kesäkuussa ilmestyvää lisäosaa ja etenkin lemmikki osaa kolmoseen, kakkoseenhan ei hevosia saa... Kolmonen on monipuolisempi ja etenkin hauskempi, kun mies saa laitettua naisia paksuksi niin paljon kuin jaksaa yms. Ja iltahuvit etenkin tuo siihen lisää hupia.
      Eli: ennakkoluulot pois ja MAAILMA MUUTTUU! The Sims 2 on historiaa. Pääskää sen yli.

• Cocon

Hohhoijaa: mä olen ihan samaa mieltä ja sims 2 oli hyvä ennen, mutta se kalpenee sims 3 rinnalla ihan selvästi. :))

• en kyllä.

Omistan S3:sen enkä jostain syystä jaksa pelaa sitä (johtuisikohan siitä että koneeni on p**** ja siitä syystä peli todella hidas ja tökkö). Niinpä ajattelin ostavani kakkossimssin ja lisäosia siihen.. en oikken tiedä onko siinä kauheasti järkeä kun tuo kolmonen on ilmestynyt mutta ajattelin nyt kuitenkin.. :) Eli mitkä on teidän mielestä parhaita liäosia kakkoseen ja mistä voisin ostaa kaupunkikämpän?? Apua pliiis

• Cocon

Se on kyllä ikävää, että et tykännyt sims 3, mutta onhan siinä hyviäkin puolia ja en ite tykkää kaivaa esiin huonoja puolia, mutta sanoisin, että maailmanmatkaaja oli pettymys. ://

• hhhhhhhhhhhxbv

Kiva että kerroit mielipiteesi mutta turha sillä on yrittää muihin vaikuttaa ;) Se että itse petyit ei tarkoita että muutkin pettyisivät.
      Syitä miksi itse OLEN tyytyväinen the sims 3:een.

- Voi liikkua naapurustossa VAPAASTI, kakkosessa jatkuva lataaminen vei todellakin hermot.
      - Kuvanlaatu on huomattavan paljon parempi.
      - Minulla on kone kirjaimellisesti täynnä, eikä edes ole mikään uusi kone, ja silti sims 3 toimii moitteettomasti.
      - Valinnanvaraa tietyissä suhteissa on NIIN paljon enemmän kuten:

1. Hiustenväri voi olla ihan mikä vaan kakkosen 4 värin sijaan.
      2. Myös ihonväri voi olla lähes mikä vain ja sen tummuusastetta voi säätää liukusäätimillä, kuin myös lihavuutta ja lihaksikkuutta ja iltahuvit-lisärissä rintojen kokoa.
      3. Kaikkien huonekalujen värit ja kuvioinnit voi suunnitella itse, toisin kuin kakkosessa.
      4. Kolmoseen voi ihan yhtä lailla ladata vaikka mitä.

Sims 2 käy väkisin ennen pitkää vanhanaikaiseksi. Sori vaan. Itse omistan KAIKKI the sims 2 lisäosat, ja nyt kaikki lojuvat nurkissa. Onhan se sääli, mutta rakastan tuota peliä niin paljon että haluan aina parhaan version siitä, mitä on saatavilla :)

• wertyyu

Harmi ettei kolmonen ollut mieleesi. Mä ainakin rakastan sitä, vaikka hieman harmittaaki netteivät simit näytä ladattujenkaan kanssa yhtä aidoilta kuin ladattujen kanssa tehdyt Sims 2 -simit.

Simien luonti on jokatapauksessa ihanaa, vaikka niitä slidereita saisi olla enemmän. Lisäksi The Sims 3 on täynnä pikkujuttuja jotka piristää peliä. Taikatontut yms. Ajattelin tässä lähiaikoina hankkiutua kakkosesta kokonaan eroon.

• AlSimhara

Kyllä kolmosenkin simeistä saa yhtä aidon näköisiä kuin kakkosessa kun vaan taitoa löytyy ja ladatut ovat oikeanlaisia. Olen huomannut sen surffaillessani kiinalaisilla, japanilaisilla, korealaisilla sekä thai foorumeilla sekä blogeilla. Harmi vaan etteivät aasialaiset usein suostu jakamaan simejään, vaan ainostaan esittelevät niitä sivuillaan. :-/

• puutarhaa simi

ÖÖYHH.. tää ei nyt liity tähän mutta mite sims 3 saa puutarhan ja siihen ne siemenet/taimet . Tiedän tyhmä kysymys mutta oon hiukan tyhmä joten voisko joku kertoa ?? pliis

• AlSimhara

Puutarhaa ei tarvitse erikseen rakentaa. Valitset vain tontilta sopivan kohdan ja voit toki aidata alueen jos haluat. Kun simisi tavaraluettelossa on erilaisia vihanneksia ja hedelmiä, niin kilkkaa esim. omenaa ja valitse istuta. Sitten vain klikkaat maata ja simi menee automaattisesti istuttamaan tuon omenan valitsemaasi kohtaan.

Siemeniä voit kerätä ympäri naapurustoa ja ne löytyvät melkoisen helposti. Voit myös käyttää onnellisuuspisteillä hankittavaa kokoelmakeräintä, joka näyttää tarkat siementen paikat.

Kasveja voi myös lannoittaa joko toisilla kasveilla tai kaloilla. Varsinkin hurmemarja ja hummeri (voit ostaa näitä myös ruokakaupasta) ovat erinomaisia lannotteina.

• thanks
        AlSimhara kirjoitti:

Puutarhaa ei tarvitse erikseen rakentaa. Valitset vain tontilta sopivan kohdan ja voit toki aidata alueen jos haluat. Kun simisi tavaraluettelossa on erilaisia vihanneksia ja hedelmiä, niin kilkkaa esim. omenaa ja valitse istuta. Sitten vain klikkaat maata ja simi menee automaattisesti istuttamaan tuon omenan valitsemaasi kohtaan.

Siemeniä voit kerätä ympäri naapurustoa ja ne löytyvät melkoisen helposti. Voit myös käyttää onnellisuuspisteillä hankittavaa kokoelmakeräintä, joka näyttää tarkat siementen paikat.

Kasveja voi myös lannoittaa joko toisilla kasveilla tai kaloilla. Varsinkin hurmemarja ja hummeri (voit ostaa näitä myös ruokakaupasta) ovat erinomaisia lannotteina.

kiitos vastauksesta oiiikein paljon !!!

• MulkinOnSims
        AlSimhara kirjoitti:

"Kilkkaa"? :D

• MulkinOnSims

En pelaa kakkosta kun se ei toimi. Ja hei miettikääpä sitä seikkaa, että sims 3 VOI puhaltaa synttärikakun kynttilät, kun taas sims 2 EI VOI tehdä niin. Ja kolmosessa tyylin luominen on ilmaista, kakkosessa maksaa 15§, plus kaikki muut hyvät puolet jotka the sims 3 tarjoaa.

• unkown

Sims 3 voittaa kakkosen aika reilusti. Tottakai pelkkä peruspeli on aika suppea, mutta niin on myös the sims 2 peruspeli, mutta kun ostaa niitä lisäosia ni kyllä peli paranee huimasti. Sims 3 lisäosien mukana on tullut monia sellaisia ominaisuuksia jotka peruspelistä jäi uupumaan, mutta eipä niitä kaikkia nyt peruspeliin voi tunkea, kuka enää ostaa lisäosia jos peruspeli on jo muuten täydellinen pakkaus? ;) The Sims pelin tekijät ottavat varmasti huomioon pelaajien mielipiteet ja yrittävät parantaa peliä niiden kautta, ja aika hyvin ne on tähän asti onnistuneet.

Yksi suurimmista uudistuksista kolmosessa on se, että naapurustossa saa liikkua, naapurit ikääntyy, maailma liikkuu muuallakin kuin oman simin ympärillä. Se on aivan hemmetin hienoa. Kuka nyt jaksaa olla samassa loodassa koko ajan? Ja kuka jaksaa sitä ainaista lataamista yhteisötonttien välillä? minä, en ainakaan. The sims 2:n pelaaminen itsellä ainakin tuli pidemmän päälle aika tylsäksi mm. juuri edellä mainittujen seikkojen vuoksi. Sims 2 oli aikansa upea luomus, The Sims 3 on nykypäivää.

• Sims____Sims

Oioi Sims 3 on PAALJON parempi kuin 2 mun mielestä. Siis kakkonen ilman lisäosia, on parempi kuin kolmonen ilman lisäosia!! :)
      Kolmonen on ihana, kun on avoin naapurusto ja kaikkea muuta mukavaa. Suosittelen ostamaan!
      PS. Aika naurettava tuo väite tuolla, että Sims3 ei voi asentaa kuin yhdelle koneelle.. :D Mikäköhän idea siinäkin ois..Eli nimimerkillä ~Siis tarkoitatko~, voit ostaa molemmille ihan yhteisen simssin.. No, sain ainakin hyvät naurut! XD
      Ja iltahuvit on ihana lisäri

• Ei_keksi_nimee

Kolmonen on kakkoseen verratuna paljon realistisenpi, joten tottakai siinä olevat simitkin ovat realistisia. Jos siitä ei pidä niin kyllä suosittelen pitämään sen kakkosen.. * :D *
      Minua(kin) jäi harmittamaan se, että kolmosessa ei enään pystynyt luomaan omaa kaupunkia.. tai no pystyy, mutta siihen tarvitsee helvetin paljon aikaa muokata kaupungin paikkoja. Kokeiltu on.
      Mutta kaupungissa on se hyvä puoli, ettei enään tarvitse odottaa latautumispalkkia siihen, että sim pääsee yhteistontille. Tämä on siinä hyvä puoli, jos aikoo käydä esimerkiksi ensiksi puistoon ja sen jälkeen tapaamaan sim-tuttua.

Sims 3'sessa on myös paljon enemmän kuvakulmia, joten ei tarvitse katosa siitä yhdestä ja ainoasta kuvakulmasta mitä on olemassa. Videokuvan ja screenshotin ottaminen on myös paljon helpompaa.

Nimimerkki: Sims______Sims
      Minuakin ärsyttää se Iltahuvit-lisäosassa, että sim tulee todella helposti kuuluisaksi.. sitten ne paparazit seuraa sitä jokapaikaaan.. * BI *
      Koodia, jolla saisi sen pois.. en ainaksaan minä tiedä.

• s311

pistä asetuksista julkisuus pois päältä tai käytä koodia testingCheatsenabled true, senjälkeen klikkaa simiäsi SHIFT-näppäin pohjassa ja valitse ''julkkistaso''ja merkitse 0

• joku,joku

The Sims2, Ihan hyvä.... Tai emmä ny TIIÄ! Siiis musta niin BEST on Pleikka 2:lle The sims 2 Autiosaari. Emmä tiiä mikä siin niin viehettelee mut siin hei, pääse TULIVUORELLE!!!!!!!!!

• Eppie

Eihän The Sims 2 tullut lisäosia heti kauppoihin, kun peli oli ilmestynyt :/
      Ja lisäosathan ovat ne, jotka siihen peliin tarjoaa sisältöä. Tai siis, jos vertaa The Sims 2 ja The Sims 3 peruspelejä niin kyllä se 3 voittaa ominaisuuksillaan.

Ja mikä minusta tekee The Sims 3 jo paremman on sen soveltuvuus Windowsille ja Macille. Kun sain uuden koneeni, niin jouduin heti myymään The Sims 2 lisäosineen päivineen pois. Kun 3 sitten myöhemmin tuli markkinoille ja vielä lisäosat mukaan, niin kyllä se The Sims 3 parempilaatuinen ja monipuolisempi, lisäten vielä sen että kaikki ovet kolmosen lisäosiin on vielä auki, joten siinä on vieläkin sitä odottamisen tuntua.

• ....

Minä ostin ensimmäisen simssin yhdestä kaupasta se oli sims 2 pets
      mutta se ei toi minut ilman sitä ennnen tulluta osaa meni 15 euroa hukkaan koska siinä piti olla sitä enne piti olla se ennen tullut sims 2
      petyin suuresti

• Asiantuntija :D

Sun pitää ostaa tavalline sims 2 tietenki koska sims 2 ja sims 3 pitää olla peruspeli koska ne lisätään siihe peruspelii

• sims 2 fani

No voihan sims 2:ssa pukea lapsia!Ja siinä kakkosen peruspelissä tulee mukana asioita joista kolmosessa voi vaan haaveilla.Minusta 2elämänhaave ja tavoitejututkin ovat parempia kuin 3:ssa.Tuleehan sims2:ssa yöelämässä autot.Sitäpaitsi kolmosessa ei ole eri vuodenaikoja niin kuin kakkosessa.Minusta siinä kolmosen sairaalasynnytyksessä ei oo mitään järkeä kun rakennukseen ei pääse sisälle!Ja sitäpaitsi esim niitä muistoja mitä kakkosessa on jo peruspelissä tulee kolmosessa vasta lemmikit-lisärissä Sitäpaitsi sims 2 on halpa kuin mikä toisin kuin sims 3 jonka lemmikit ovat epäaidonnäköisiä.

• LifegoesonIdon't

Tässä keskustelussa on alunperin ollut puhe 3:sen peruspelistä, ja eihän 2:sen peruspelissä mitään vuodenaikoja tullut. Monet on alkaneet vertailla mitä kaikkea 2 sen lisärit sisältää. Eihän se ole reilu vertailu jos toinen vertailtavista on pelkkä peruspeli. Ja nyt ollaan saamassa myös kolmoseen vuodenajat, joka on omasta mielestäni paljon monipuolisempi kuin kakkosen versio.

Ja ne muistot tuli pelipäivityksessä, ei lemmikit lisärin mukana...

Ja tottakai sims2 on halpa, kun se on jo niin vanha... Ihan sama kuin sanoisit, että playstation2 on parempi kuin 3 koska se on halvempi...

• Voi-näitä-ihmisiä...

Mitähän siinä kakkosen peruspelissä tuli mukana joka on niin hienoa? Edes lekaa ei ollut, eli talojen muuttaminen jälkikäteen oli aluksi mahdotonta. Ja elämänhaave löytyy myös kolmosesta... Myöskään sairaalassa ei ole pakko synnyttää, sen voi tehdä kotonakin. Niin, ja autot tuli kakkosen yöelämää lisärissä, kolmosessa ne on jo peruspelissä, kuten myös polkupyörät -_-
        Lisäyksenä, että juhliin saa kolmosessa kutsuttua kunnolla ihmisiä, ei tarvitse tyytyä kolmeen... ja ne juhlat myös onnistuu hyvin, vähemmällä yrityksellä...

• sims 2 fani

voi sims 2 luoda uusia naapurustoja.

Ja minusta sims 3:ssa on tylsää kun ei voi laittaa lemmikkejä töihin niin kuin kakkosessa.Ja musta kakkosessa on kauniimmat meikit hiukset vaatteet yms
      pAREMMAT

SIMS 2 ON PAALJON PAREMPI KUIN PASKA SIMS 3!

Sims 3 voi laittaa lemmikkejä töihin ainaki xbox 360 ja ps3 versiosa mutta vain osa aika työhö nii ei tarvii valittaa kuka jaksaa kattoo näitä onko sims 2 välii ess mut minusta sims 3 on hyvempi nii mut kuitenki nehä on vain pelejä! >.< vitsin penskat jotkut 5 vuotiaat varmaa.... pelaa simssii sims kolmosesa on ikäräjä 12 ja sims 2 on 11 koska sims 3 on aijompi ja niinku raaempi koska sims 3 voi kuolla ja sims 2 ei voi kun pelasin ps2

• Ksenya!

Voi vitun tyhmä. Mulla on 10v vanha kone ja näytönohjain on just ja just siihen sopiva ja mun kone on ihan helevetin täynnä ja hyvin pyörii -.- ja mä rekisteröin toisella koneella ja hyvin toi tossa toimii :O joku älyvapaa tän aloittanu. Kattokaa ne järjestelmävaatimukset ennenku ostatte -.- ja mulla on lemmikit lisäosa ja siin on kissa, koira ja hevonen ja siinä saa lisäks pyydystettyä pieniä lemmikkejä(liskoja ym.) ja yksisarvisen :D

• Siiiiiiiims123

Sims 3 on hiano peli :D
      Ainut johon olen pettynyt on se, että oman kaupungin tekeminen on kauhian hankalaa...
      Sims 3 on parempi kuin 2.
      Muistan kun aikoinaan pelasin The Simssiä aina ihan innoissaan :D
      ( Ihan alkuperäistä ;) Sekin on hieno peli. )
      Kaikki Simssit on mun mielestä hyviä :DDD

• Minun ja sinun.

Sim 3 vai Sim 2? 5-7 vuotta vanha kone, kummatikn pelit siin samalla koneel ja sit myös Sim Elämäntarinat.

Sim 2
      En keksi paljon mitää puls puolia, petyin Sim 2 kuin rakaan lemmikin kuolemaan. Se on vain niiiiiiiiiin paska peli (Juu myönän ei oo lisä osia tai kama setejä.)

Sim Elämäntarinta
      Ihania kalusteita.
      Paljon kalusteita
      Mukavia vaateita.
      Helposti saa ylenuksen.
      Hyvä "maailma" ei semonen sösönen (vanhan) näkönen niikuin Sim 2.
      Ja vaika mitä muita puls puolia.
      -Hiuset ovat tylsät, ja niitä on vähän.
      -Ei anna vaihataa poijan juhlapukua.
      Ja muuta muukin miinus puoli. Mutta on tosi tyytyväinen Sim Elämäntarinaan.
      Sim 3
      Kivoja jutuja, mut mulla jotku hiukset on jostain kohdin piselimössöä. Ja hidas lataan. Mutta tossi tyytyvinen vaikka käykin väillä tylsäksi. (Ei oo tähänkään lisä osia. On niin uusi mulle viellä.)
      Joten älkää vittu jaksako valitaa Sim 3 ja Sim 2 eroista, niitä on ja niitä ei oo! Sim 3 on hyvät ja huonot puloenssa niikuin mysö Sim 2 (Vaikka tähän iste olen hyvin petynyt. Ei ollut semonen kun hekutetiin.)

HYVIÄ PELI HETKIÄ KAIKILLE SIM 3 JA SIM ELÄMÄNTARINAT PELJAILLE ( Ehkä voisin toivotaa mysö Sim 2 peljalille hyviä peli hetkiä......) HYVIÄ PELI HETKIÄ MYÖS SIM 2 PELJALILLE!!!!

• sinssisimssi

itse ostin 3 petyin itsekin hieman, mutta olin jo kyllästynyt sims 2seen.
      oli minulla monta lisäosaakin mutta peli alkoi vaan tuntua tylsältä.

kolmoseen tutustumisen jälkeen pidin siitä paljon simien ja liikkuvuuden vuoksi.
      myös mahdollisuus laittaa kalusteita sivuttain jne. uuden tapettiluonnit ja vaatteiden muuttamis hommelit..

Ainoat johon petyin on simien silmät jotka muuttuvat eri valossa tummiksi. (Valkoinen osa menee siniseksi..) se on häiritsevää. myös lemmikkielämän pitkäkarvaiset lemmikit ärsyttävät, sillä turkista näkyy lävitse.
      ..eniten kuitenkin harmittaa ettei ole alieneita.
      Muuten olen todella tyytyväinen.
      ihaninta on että pystyy rintojen ja vartalon koon muokkaamaan haluamaksi, tosin
      kuin sims2sessa joko laiha tai normaalikokoinen... (mukamas norm. ja lihava)

• minävain92

mulla toimii sims 3 ihan mainiosti eikä jöki yhtään, omaan peruspelin sekä superstara-lisäosan netistä ladattuja vaatteita, hiuksia, huonekaluja, meikkejä, modeja yms. tykkään itse kovasti, muun muassa simsresourcesta saa paljon tavaraa ja uusia juttuja peliin kun alkaa samat vanhat kyllästyttää. :) omistan asuksen läppärin jolla pelailen. kannattaa kokeilla, koukkuun jää! :)

• oikaisija

minun ja sinun tässä on muutamia juttuja

Olet varmasti ei millään pahalla joku kakara kun kirjoitat noin huonosti!

sims 2 on parempi kuin ne elämäntarinat se elämäntarinat on melkein niinkuin sims 2 pelkällä peruspelillä samat vaatteet hiukset yms paitsi että siinä on se tarinapeli ja ne maisemat on kuule ihan samanlaisia paitsi sen naapuruston nimi on Kulmala.

• woo

sims2 on parmpi.mutta harmittaa kun ei voi tehdä puutarhaa. tai vois mutta ei ole vioden saikoja

• TheSims3♥

Kyl sims 3 on PAAALLLLJONN paremi ku 2, vaikka konneeni jumittuukii aina ku jostain hyökkää villihevone tai muuten tullee jottai hevosjuttuja siihe(tää korjaantunnee lähiaikoina ko tullee uus näyttö)
      nii mut siis, mökin konneella miulla on vaa sims 2 ko se on aika vanha ja rämä ni siinä sekkii toimii, nyt ko pari päivää sitte päätin pitkän ajan jälkee pelata kakkosta vähä ni järkytyin oikein miten kauhee epäluonnolline se naapurusto ol ja mimmosia ne simssit on, kyl niissä kakkosessa ja kolmosessa on huomattava ero!
      mut jos halluu halvan ja vähä sinne päin olevan elämäsimulaattorin ni sims 2 on hyvä siihe, ko lisäosien kera se ei paljoo maksa, mut jos halluu oikein kunnon pelin joka näyttää oikeelta ja on paljo yksityiskohtasempi ja vapaampi ni sims 3 on semmone, nykyää sitä on päivitetty ja laiteltu niin paljo et siinä ei paljo vikoja oo, ja ko ostaa vaikka täyttä elämää lisäosan saa jo aika paljo lissää toimintoja ja kaikkee, eikä kyl hintakaa ennää nykysin oo mikkää tähtitieteelline :))

• KYSYJÄ

Lapseni haluaa sims 3,onko se hyvä? Toimiiko se IBM merkkisellä läppärillä?

• peluri

KYSYJÄ, ei ole mitään järkeä katsoa koneen merkkiä tai mallia. Mallien välillä on suuria eroja. Vertaa koneesi tehoja ja Sims 3:sen laitteistovaatimuksia.

Jos peli ei avaudu kunnolla, hidastelee, yms, suosittelen päivittämään näytönohjaimet. Itsellä toimi peli sen jälkeen hyvin.

Ostin pelin sen ensimmäisenä myyntipäivänä. Petyin, koska se ei ollutkaan sitä mitä kuvittelin. Laitoin sims3sen syrjään pariksi vuodeksi, sillä välin pelailin ykköstä ja kakkosta. Tämän vuoden alussa päätin aloittaa pelaamisen uudestaan: latasin uudet korvaavat ihot, uudet korvaavat silmät, vaatteita ja hiuksia jne. En voisi olla tyytyväisempi.

Totta kai peruspeli on hieman tylsä. Ostakaa (tai ladatkaa) joku lisäosa, niin huomaatte, että peliin tulee paljon uutta sisältöä ja toimintoja. Kyllähän Sims 2kin oli peruspelinä tylsä. Mutta kun siihen ilmestyi lisäosia, se muuttui aina vain paremmaksi

• RopRope

Pyh ja pah! Itse käytän 4 vuotta vanhaa läppärinraatoa ja toimii kuin unelma! Isompien perheiden kanssa on hieman ongelmia mutta kuka välittää? Nyt suihkun voi muuttaa ruosteiseksi scheischeläjäksi tai alkuasukkaiden jumalankuvaksi!

• entykkääkakkosesta

3 on paras peli Sims -pelisarjasta. Raivostuttaa tuo kakkosen pelaaminen kun ne koko ajan vaa valittaa ja valittaa ja sitten pitää silmä tarkkana tutkia niitä tarpeita, ja jos syntyy kaksoset ne n hirvee väsyny ja ei jaksa ees syödä ja sitte ne ei jaksa ees kuolla -.- et kolmonen on kyllä PALJON parempi kuin kakkonen. Ainoa huono puoli on että säätä ja hyppyriä ei ole.

• Celiana

Itsestänikin alussa peli tuntui tylsältä ja huonommalta kuin kakkonen, mutta kun sitä pelaa niin ihan hyvähän tuo on, ja sitten kun ostaa lisäosisia niin peli parantuu huomattavasti.
      Jotkut sanoivat että kolmosessa ei voi tehdä omaa tonttia tai naapurustoa, ei pidä paikkaansa, sillä oman tontin tietysti vio tehdä ja ihan helposti, sekä myöskin oman naapuruston, joko kopioimalla valmiin naapuruston, muuttamalla nimen ja muokkamaalla sitä, tai lataamalla virallisilta sivuilta ohjelman, jolla voi alusta asti tehdä oman kaupungin.

Kannattaa kunnolla tutustua peliin ennen kuin tuomitsee sen. Parin pelatun minuutin jälkeen se on havaittu tylsäksi, ja eikun kirpputorille vaan koko paska! ;)

Juu tuntu vaa inhottavalta ku pelasin ekaa kertaa sims 3 pari päivää ja aloin muokkaa kaupunkia nii heti meni päin mäntyä ku tuli et virhekoodi:16 nii et mitä vittua!!!!! ja huomasin jaaha vitsin bad tiedostot poistin tallennuksen ja alko toimii

• Simserr

Mulla on Sims 3 ja Lemmikit - lisäosa, niin Sims 3 on tosi hyvä ! :) Itse suosittelen sitä lämpimästi ~

• ytrgf

Ostin Sims 3 eilen. Syy = kohtuu uusi läppärini ei pyöritä Sims 2 koska 2 on liian vanha... :( Minä tykkäsin siitä vaikka siihen kameran käyttöön menee hetki että tottuu sitä käyttään. Sims 2 oli osa asioita kyllä paremmin, mutta en voi sen parempaa palautetta vielä antaa koska olen 3:sta pelannut vasta kerran.

• the sims 2 fan

Itselläni on The sims 2 ja kaikki sen lisäsoat. Itse pidän siitä tosipaljon. Kokeilin kaverin pelillä kerran The sims 3 ja en tykännyt yhtään. Muutenkin The sims 2 on minusta paljon selkeämpi, kuin 3. Ehkä he sism 2 ei ole joo kaikkia kivoi juttui, mut jos ajattelee, tarviiks loppujen lopuks jotain et, pääsee työpaikalle käymään tai et pystyy liikkuuu naapurustos ja nii eespäi...

• MITÄ!

Sims 3 on kyl selkeempi ku sims 2 koska se on aiompi

• porkkanakaali

sims 2 on parempi jos ei halua jatkuvia bukeja. Itse olen saanut pahat traumat sims 3:mesta =( .EN SUOSITTELE! niille jotka ovat herkkiä yliluonnollisille asioille.

• Anskujee

Jaahas...Ite saan kesällä huoneeseeni uuden koneen,voisi pyytää faijalt,josvaikka etittäis kirpparilt TS3.Itellänion nyt sims 2,Ihan hyvä..

• Pöllövaari

Nykyään jo TS3 peruspeli on jo niin vanha että on halpa. Joten suosittelen Anskujee:lle ostamaan se uutena kaupasta, niin saat rekisteröityä pelisi nettiin. Ja saat varmasti narmuttoman tuliterän kiekon.

• AlSimhara
        Pöllövaari kirjoitti:

Nykyään jo TS3 peruspeli on jo niin vanha että on halpa. Joten suosittelen Anskujee:lle ostamaan se uutena kaupasta, niin saat rekisteröityä pelisi nettiin. Ja saat varmasti narmuttoman tuliterän kiekon.

Olen samaa mieltä. Ja kannattaa muistaa, että kun rekisteröi pelinsä Storeen ja luo sinne tilin, niin sieltä saa ladattua paljon ilmaista Storen tavaraa peliin. Käytetyllä pelillä tämä ei onnistu, sillä ne on yleensä jo rekisteröityjä.

• Helppiä!
        AlSimhara kirjoitti:

Olen samaa mieltä. Ja kannattaa muistaa, että kun rekisteröi pelinsä Storeen ja luo sinne tilin, niin sieltä saa ladattua paljon ilmaista Storen tavaraa peliin. Käytetyllä pelillä tämä ei onnistu, sillä ne on yleensä jo rekisteröityjä.

Mulla tuli problem tosa ku halusin rekistöräijä ku mun piti ekana mun sims 3 rekistöröijä 1.rekistöröin 2.peli alko toimii 3.ihmettelin miks ei tää sarjanumero enää toimi ku sanoo et pitää rekistöröijä se vaikka oon jo rekistöröiny sen voisko joku auttaa?

• ooooomomtro

No, täällä meillä ainakin kävi niin, että veljeni sai jouluna 09 sims 3 joululahjaksi, enkä ollut sitä aikaisemmin pelannut mitään muuta sims-sarjan peliä. Veljeni antoi minunkin pelata simsiä. Mielestäni kakkonen on tylsä.

• thesims3kyselijä

Ainakin minulle on kelvannu 3. On mulla 2 mutta en oo koittanu eli en tiedä kumpi on parempi. PS Onko joku ostanut the sims 3 täyttä elämää lisäosan semmoisen halvemman version. Niin kysyisin että kun minulla se tökkäsi toisella kerralla kun koitin sitä että onko jollekkin käynyt samalla tavalla kun poistin sen niin koko peli ei enää toiminut :(((

thesims3kyselijä kirjoitti:

Ainakin minulle on kelvannu 3. On mulla 2 mutta en oo koittanu eli en tiedä kumpi on parempi. PS Onko joku ostanut the sims 3 täyttä elämää lisäosan semmoisen halvemman version. Niin kysyisin että kun minulla se tökkäsi toisella kerralla kun koitin sitä että onko jollekkin käynyt samalla tavalla kun poistin sen niin koko peli ei enää toiminut :(((

En tiedä.... kokeile kysyä EA:ALTA? tai joltaki sims tietäjältä......

• fuck you man

Jos on cool niin ei valita vaan pelaa sekä The Sims 2 että The Sims 3. Vieläpä samanaikaisesti eri koneilla

• LoVeMyLiFe

Onha se sims 3 iha ok, mut mun koirien ja kissojen päät venyy kaupungin mittaseks ja se lopettaa vähän välii toimimisen. Ei mikää paras peli tai kone.

Sun kone -.-

• AlSimhara

Tuossa ei ole kyse pelistä vaan koneestasi. On turha moittia peliä huonoksi vain sen vuoksi, että kone on liian alitehoinen sitä pyörittämään.

• Tuleeko Sims 5?

Sims 4 tulee ulos ensi vuonna, joten minä en ainakaan osta enää mitään lisäreitä kolmoseen. Osa edelleen muoveissa eli pitää kait niitäkin alkaa sitten myymään... :D

• AlSimhara

Itse en ainakaan vielä Sims 3:sta lisäosineen luovu. Kyllähän Sims 4:sta nyt vauhkotaan ja sitä odotetaan mutta itse suhtaudun siihen varauksella. EA kyllä usein lupailee paljon mutta lopputulokset ovat sitten vähän niin ja näin, varsinkin kun tuppaavat puskemaan yhä enemmän ja enemmän online variaatioiden puolelle. Sims 3:ssakin on vielä roppakaupalla pelibugeja joita eivät ole viitsineet korjata ja tuskin koskaan korjaavatkaan. Vasta kun alkaa tulla virallisia trailereita, kuvia ym. niin on mahdollista muodostaa mielipide puoleen tai toiseen. Tulevaa "Tulevaisuus" -lisäosaa tuskin kuitenkaan enää ostan. Kuulostaa turhalta.

Mää en kestä kaikki jankuttaa aina sims 4 et se tulee 2014, mut kattelin hintaa nii en ainakaa heti osta koska on kallis

• Plussat ja miinukset

Sims 3 plussat:
      - Monipuolisempi kuin The Sims 2 (Sims 3 voi mm. synnyttää sairaalassa jne.)
      - Autot tulevat jo peruspelissä, joten niihin ei tarvitse lisäosaa. (Toisin kuin sims 2 johon pitää ostaa Yöelämää saadakseen autot.)
      - Horoskoopit saa lisäosassa.
      - Simin äänen saa valita itse, joten simin ääni on persoonallisempi, kuin sims 2.
      - Lemmikeissä voit ottaa lemmikiksesi myös hevosia.
      - Lemmikkejä voi liikuttaa.

Sims 3 miinukset:
      - Jos koneesi on aika hidas, tämä tarkoittaa sitä, että sims 3 on hidas.
      - (Tietääkseni) Omilla simeillä voi pelata vain sillä perheellä, jossa juuri silloin pelaa. (Eli jos olet tehnyt vaikka perheet Koivula ja Jokinen ja pelaat Koivulan perheellä, et voi tavata pelissä Jokisen perhettä.) (Huom! Korjatkaa, jos tämä on väärin.)

Muuta:
      - Uuden kaupungin voi luoda, mikäli olet ladannut ympäristöjen luontityökalun.
      - Hinta on tulossa halvemmaksi, sillä ensi vuonna olisi tarkoitus tulla kauppoihin The Sims 4.

• AlSimhara

Jos pelaat "Koivulan" perheellä, niin simisi voivat tavata myös "Jokisen perheen" ja vierailla näiden kotona, jos olet sijoittanut "Jokiset" samassa pelissä jollekin tontille kaupungin muokkaustilassa. :)

• jjoujou

Itse pidän kolmnosta PALJON parempana kuin kakkonen (okei onhan mulla kaikki muut lisäosat paitsi supernatural & paratiisisaari joten niittenmyötä peli on "laajentunut" aivan huimasti). En edes halua ajatella pelaavani kakkosta, kolmonen on visuaalisesti niin paljon mielyttävämpi, joka ainakin itselleni merkkaa aika paljon. Lisäosien myötä peliin on tullut paaaljon enemmän mahdollisuuksia tehdä asioita, ja esim. älypuhelimet :D Odotan innolla nelosta, tosin tuskin sitä heti ostan,
      niinkuin kolmosen kohdalla tein, mutta kolmosta pelaillessa sitten unelmoi aina siitä nelosesta jne.

Itselläni on perus hyvä läppäri intelin i3 prossulla. Peli pyörii hyvin oletus asetuksilla, ja niissäkin on pelivaraa, miten nyt haluaa, itse vedän esim. puitten ja ympäristön tarkkuutta alaspäin, jotta simit ja esim huonekalut ovat tarkempia.
      Tosin talvella(vuodenajat-lisäosa) ympäristö on häiritsevän epärealistinen = täysin tasaisen valkoinen. erittäin ärsyttävää, joten pistän suosiolla talven kokonaan pois.

Itse kyllä suosittelen, niinpaljon plussaa kolmosesta keksin verrattuna kakkoseen.

aamen.

• kiljusankko1

moro! sims 3 on munki mielestä paljon parempi kun sims 2, ja kuka väittää että et voi naapustoa muokata? tottakai voi. sims 3 on todella paljon valintoja. minulla on netistä ladattu sims3 ja nyt siinä on vuodenajat lisäosa, ja lataan juuri uutta lisäosaa, niiin voiko kuinka monta lisäosaa laittaa sims3? silleen että jos nyt laitan ton toisen, niin häviääkö vuodenajat?

• Ei tietenkään häviä. Ja voit asentaa niin monta lisäosaa kuin koneesi vain jaksaa pyörittää. Jokainen asennettu lisäosa nostaa laitteiston vaatimustasoa.

• kiljusankko1

miten ku asensin ton late night lisäosan ja mulla oli sitä ennen seasons, niiin ei tullu sitä late night kaupunkia``?

• Siis aloitusmenussa kun klikkaat kohtaa uusi peli? Tai valitset kännykästä muuton uuteen kaupungiin?

Vai eikö sitä ole edes aloitusvalikossa?

Ostin sims 3 lisäosan (vuodenajat) yheksällä eurolla CDON.com ku oli ale siitä mut minusta kuitenki sims 3 on parempi ku sims 2 koska sims 3 on aiompi!

(lisäys) sain myös sims 2 joulun kamasetti kaverilta synttärilahjaks mut ku oisin kattonu kaupast et oisko ollu tavalallista sims2 prismasa nii ei ollu >.< nii ostin sitte sims 3 ja tilasin sims 3 vuodenajat :)

• Tollero ft. The sims 3

No jaa... Kaikki valittaa siitä kuinka heidän koneensa ei pyöritä kunnolla the sims 3:sta. Kysymys herää, että miten tuo voi olla oikeastaan mahdollista? Itselläni on 7 vuotta vanha fujitsu siemensin läppäri, joka on ollut isäni käytössä ties kuinka kauan. Tämä pyörittää yllättävän hyvin the sims 3:en mitä nyt välillä perus lagia, jota kaikki koneet tekevät jossain vaiheessa. Olen pelannut nyt tuossa the sims 3:sta vähän aikaa ja sanon että olisin tosi tyytyväinen ellei paria ongelmaa lasketa. Ostin siis TS3:en kirpputorilta hintaan 5 euroa joka oli jo sinäänsä järkytys ja aika outoa. Heräs epäillys että jokin saattaa levyssä olla ongelmana. No latasin pelin ja se toimi unelma. Kunnes huomasin että minun pitää kääntää pelatessa kuvakulmaa todella vaikealla tavalla. Hehe. Näin ei käy kakkos osassa. En tiedä onko tässä levyssä ollut joku bugi tai miksi joku tämän on myynyt mutta voisi etsiä ratkaisua ongelmaan. Niin ja toinen ongelma on rakastuminen. En saa mitenkään ihmisiä rakastunaan kehenkään vaikka yrittäisin kaikkeni. En tajua. Tiedän että ts3:essa rakastuminen ja ihastuminen on vaikeampaa mutta kun olen pelannut kyseistä peliäni kaverilla hänen siminsä sentään rakastuvat. Voisiko joku kertoa apua ongelmaan? Kiitos :'D

• Pyörittäminen/ongelmat johtuvat yleensä koneiden kokoonpanosta, joita on lukuisia. Yksikin osa, esim. näyttönojain voi viedä koko homman päin metsää. Sinulla ilmeisesti on hyvä kokoonpanp, koska toimii hyvin vaikka kone onkin vanhempaa sorttia. Tosin kysekin on vain peruspelistä. Uskoisin että jos yrittäisit useampaa lisäosaa tai varsinkin Lemmikkejä ja/tai Vuodenaikoja, ei homma enää todennäköisesti onnistuisi.

Mitä tulee kuvakulmaan, niin et selittänyt tarkemmin ongelmaa. Useat käyttävät nykyään joka tapauksessa jonkin sortin kameramodia. Itselläni on käytössä Aikea-Guinean NoDriftFreecamMode -modi.
      http://modthesims.info/d/345987

Rakastuminen on minusta Sims 3:ssa melkeimpä helpompaa kuin Sims 2:ssa mutta se on tietenkin makuasia. Siihen miksi simit ei rakastu voi vaikuttaa monia asia, joista yksi on esim. tietyt luonteenpiirteet, jotka tekevät asiasta vaikeampaa. Yksi syy on useilla vanhentuneet tai yhteensopimattomat modit. Sitten on tietysti vielä pelibugit.

Tiedän yhden pelaajan joka loi kaksi simiä siminluonnissa ja sitten ihmetteli kun ei saanut heitä rakastumaan sitten millään. Kävi ilmi että hän oli vahingossa luonut nuoren aikuisen ja teini-ikäisen. Eli ikäkin ratkaisee, ainakin ilman modeja. :D

Oletko yrittänyt tuota rakastumishommaa yhdellä ja samalla simillä muihin simeihin vai useammalla eri pariskunnalla? itse luoduilla vai pelin omilla? Samassa naapurustossa vai useammassa eri naapurustossa?

• SimsPeluri

No nykyään 2014 sims 3 on ihan paras, sims 2 vanhenee vanhenemistaan. Sims 3:n hahmoista saa jo ihan oikean näköisiä, taloja, vaatteita ja tavaroita on ilmaisiakin ladattavana jo tuhansia ehkä satoja tuhansiakin.... Ihan sitä vaan, että järkeä ostaa peli 2009 kun peli on vasta tullut myyntiin. Rakastan sims 3:sta enkä vaihtaisi sitä mihinkään!!!

• Nelonen rules

Sims 4:sta odotellessa... (syksyl ilmestyy) :D

• Simsrah

Voin sanoa että sims 3 on parempi kun 2.....Sims 3 muistuttaa enemmän tosielämää, paitsi joissakin kohdissa =D...Koska haamut mutta 2:sessa oli myös haamuja...3 on olemassa enemmän koodeja ja siihen liittyviä sivustoja, alkoi HIEMAN harmittaa, kun lisäosat loppui...Suosittelen ostamaan! =) Ps. Minusta sims 3:le sopii tuo hinta, se on sen arvoinen!

• Simrah

Ainiin, unohdin =D....Meillä on on kymmeniä vuosia vanha saksalainen kone joka on tuolta isäni teiniajasta tuotu, ja se pylörittää TOSI hyvin, ei yhtään lagejakaan =)

• simmer

Minulla on ollut Sims 2 vuodesta 2009.
      (tiedän, sims 3 ilmestyi silloin)

Kakkonen pyöri todella oudosti vanhemmalla läppärilläni Vistalla(kaikki tapetit ja lattiat näyttivät joltain shakkiruuduilta), eikä grafiikkojen nostaminen asetuksista auttanut mitenkään.

Jossain vaiheessa opin lataamaan hiuksia, ihoja ja meikkejä
      (en halunnut vaatteita tai huonekaluja, tyydyin ean omiin) ja se sitten jo hidastikin peliä vähäsen. Lisäreinä olivat Lemmikkielämää, Vapaa-aika, Matkoilla ja kamasetteinä H&M ja Teinien kamasetti.
      Lemmikkielämää-lisäri toi peliin myös semmoisen uuden lisätoiminnon, kuin punaisena vilkkuvat seinät niin CASissa, naapurustossa kuin peli/rakennustilassa. Johtui varmaan näytönohjaimesta...

Maaliskuussa 2013 tuli uusi läppäri
      (Melkein tonnin hintainen pelikone Windows 8),
      ja siihen sitten asensin kaikki lisärit. Oudot pinnat ja vilkkuvat seinät häipyivät. Latasin taas ladattuja ym. ja peli toimi ihan hienosti.

Sitten, eräänä kauniina päivänä, kun olen käynnistämässä Simssiäni, kone herjaa viestiä tyyliin "peli ei ole yhteensopiva Windows 8:n kanssa, käytä Vistaa tai vanhempaa"

AARGH!! Mitkään uudelleenasennukset tai yhteensopivuustilat eivät auttaneet, tai no, peli saattoi toimia kerran, mutta ensi kerralla taas sama viesti.

Niinpä päätin ostaa kolmosen. Olin kokeillut sitä kaverin luona, ja se näytti tosi hyvältä. Se toimi täydellisesti koneessani! Kakkonen lisäreineen sai jäädä kaappiin arvoaan kasvattamaan.

Lisäreitä on Täyttä elämää, Vuodenajat, Supernatural, Maailmanmatkaaja ja Lemmikit kamasetit Keskustan kuhinaa ja Kylppäri&Makkari.

Latasin paljon huonekaluja, vaatteita, hiuksia ja meikkejä, mutta lisäreiden karttuessa ja pelin hidastuessa(grafiikat huonoimpana mahdollisena) päätin poistaa kaikki ladatut. Ovathan ne hienompia kuin pelin omat, mutta aiheuttavat jonkin verran ongelmia.

Nyt listaan muutamia asioita, joissa TS3 on huonompi/parempi:

Enemmän mahdollisuuksia esim. simien kasvonpiirteiden muokkauksesa
      Väri- ja vartalosliderit
      -Monimutkaisempi kasvojen muokkaus
      -/ Luonteenpiirteet, saa erilaisia simejä ja luonteenpiirteet todella vaikuttaa pelaamiseen! Toisaalta horoskoopit on jätetty taka-alalle...
      Latausajat ovat "hauskempia"
      -Vaatii enemmän tehoja
      -Peruspelin mukana tulee vain yksi naapurusto
      Liikkuminen
      -Esim. kauppaan ei pääse sisälle...
      Autot, polkupyörät ym. tulevat peruspelissä
      Kaupungissa on tapahtumia ja tehtäviä
      en jaksa listata enempää :-D

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä

ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi
      Maailman menoa
      78
      2594
    2. On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää

jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole
      Maailman menoa
      51
      2570
    3. Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus

jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.
      Maailman menoa
      68
      2523
    4. Belfastissa käynnissä kunnon persuilu

Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä
      Maailman menoa
      74
      2433
    5. Islamovasemmistolaisuus - tälläista termiä käytetään

Termi tarkoittaa alunperin äärivasemmiston ja muslimifundamentalistien liittoa, jonka ytimessä oli antisemitismi. Isl
      Maailman menoa
      39
      1947
    6. Persujen kannatusromahdus tekee kesästä 2026 nautinnollisen

Satoi tai paistoi, niin Suomen kansalaisella on kuluvana kesänä syytä hymyyn. Niin upealta tuntuu persujen kannatusroma
      Maailman menoa
      105
      1769
    7. Martina Aitolehti läpäisi Erikoisjoukot - Tilittää umpirehellisenä kuvauksista

Martina Aitolehti selvisi Erikoisjoukot koulutuksesta. Hän myös malttoi pääosin pitää mölyt mahassaan, vaikka saikin ko
      Kotimaiset julkkisjuorut
      27
      1287
    8. Julkista rahaa ei tule antaa senttiäkään yksityisille yrityksille

Julkinen raha on meidän yhteistä rahaa, ja se raha on tarkoitettu yhteiseen käyttöön, kuten esimerkiksi tuottamaan palve
      Maailman menoa
      12
      1283
    9. Riikka runnoo! sähkön hinta +25 %, bensan hina +16 %

Euron bensa! Tuo legendaarinen persujen vaalilupaus. Sannan hallitus pudotti sähköenergan alv:n 10 prosenttiin, Riikka r
      Maailman menoa
      8
      1069
    10. Rakastan sinua hiljaisuudessa

Rakastan sinua hiljaisuudessa. Olisit minun tai et, olen odottanut sinua vuosisatojen ajan. Ilman sinua sydämeni on yksi
      Rakkaus ja rakastaminen
      41
      1065
    Aihe