Espoonkruunun asunnoista kok?

Jaasu_a

Hei,

En ainakaan löytänyt sopivaa viestiketjua, kun haluaisin tietää millaista on asua noissa Espoonkruunun asunnoissa? Etsin suhkot rauhallista asuntoa, jossa myös rauhalliset naapurit. Onko jotkin tietyt alueet parempia, joissa olisi myös noita asuntoja? Kokemuksia kuulisin mielelläni.
Kiitos jo etukäteen vastauksista!

17

3429

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jepaaaaa

      Jossain on hyvä asu ja jossain ei. Jos kaipaat rauhaa älä muuta ainakaan espoon keskukseen tai matinkylän kalastajankujalle. Oon itse asunut kahdessa espoonkruunun asunnossa ja ihan hyviä on ollut. Naapurit nyt on sitä mitä ne sattuu olemaan, jos hyvä tuuri käy niin saa mukavat naapurit. Muuta taloyhtiöön jossa on enimmäkseen isoja huoneistoja, kun ne "häiriötekijät" tuppaa yleensä asumaan yksiöissä ja kaksioissa.

      • Espoonkruunun asukas

        Ei sekään aina pidä paikkaansa että taloissa joissa suuria asuntoja olisi rauhallisempaa, niissä on paljon lapsia ja yleensä myös paljon maahanmuuttajia.
        Vaikka nämä eivät olekaan juhlijoita, kyllä heitä ääntä lähtee, talon tiloja rikotaan ja sotketaan.
        On aika arpapeliä saako asunnon hiljaisesta vai häirikkötalosta. Hyvälläkin asuinalueella saattaa juuri se yksi häirikkö asua naapurissa, toisaalta rauhttomassa lähiössä saattaakin se oma talo ja naapurusto olla rauhallista.
        Kokemusta on monestakin talosta.


    • Jaasu_a

      No oikeastaan ikinä ei tiedä tietenkään millaiset naapurit sattuu olemaan. Mutta jos asunto muuten siisti, niin täytyy kuitenkin harkita. Kiitos näistä vastauksista ja mielellään lueskelen lisää. Mietintä päällä nyt. Ajattelin, että vuokra voisi olla näissä kohtuullinen kuitenkin.

      • espoonkruunu

        Kyllä nämä Espoonkruunun asunnot on enimmäkseen ihan ok,
        vaikka kauheasti on viime aikoina saanut lukea haukkumisia.
        Ainahan on yksittäistapauksia mistä onkin syytä ärähtää, mutta ei pidä leimata koko Espoonkruunua.
        Minusta hyvä hinta/laatusuhde.


      • espoonkruunu
        espoonkruunu kirjoitti:

        Kyllä nämä Espoonkruunun asunnot on enimmäkseen ihan ok,
        vaikka kauheasti on viime aikoina saanut lukea haukkumisia.
        Ainahan on yksittäistapauksia mistä onkin syytä ärähtää, mutta ei pidä leimata koko Espoonkruunua.
        Minusta hyvä hinta/laatusuhde.

        Lisään vielä että jos vuokra-asuntoa haluaa ja kaupunki sitä tarjoaa, niin totta ihmeessä kannattaa ottaa vastaan, ainahan voi sitten asunto yrittää vaihtaa, tai anoa kaupungilta vaihtoa toiseen jos ei viihdy. Jos tuolla kaupungilla on 6000 hakemusta, on se melkein lottovoitto että asunnon saa.


      • ville4853

        Olen nyt asunut pari vuotta espoonkruunun asunnossa. Mielestäni hintalaatusuhde on erittäin hyvä verrattuna muihin isoihin vuokranantajiin. Huolto toimii täällä erinomaisesti ja kokemukset ovat positiivisia kaikesta siitä, mistä muut valittavat yleensä. Naapurit on tietysti ongelmallisia koska asuntoihin sijoitetaan ongelmatapauksia. Valppautta vaaditaan jonkin verran ja varmasti harmittaa, jos vieressä on narkkareita tai juopporemmi. Siksi jokaisen naapurin vaihtuminen on jännitysmomentti. Rauhallisuus on tässä asunnossa ollut jonkin verran parempi kuin aiemmissa, muiden vuokranantajien asunnoissa, missä olen asunut ja suurin osa asukkaista on mukavia tai ainakin vaarattomia. Kannattaa muuttovaiheessa katsastaa kämpän kunto mahdollisimman tarkkaan ja vähän vilkuilla millainen meininki alueella yleensä vallitsee. Äkkiähän noista pääsee pois muuttamaan, jos homma ei miellytä. Edelliseltä asukkaalta voi saada arvokkaita vinkkejä muttei kannata uskoa kaikkea mitä sanotaan.


    • AK

      Ryönää ovat, kun muukin Espoo, Itä-Espoo mukaan lukien:
      Roskakatosta on yritetty polttaa useasti, lasit rikotaan, joku tai jotkut paskantavat silloin tällöin rappuun, haju on järkyttävä. Iltaisin kuuluu jatkuvasti melua, autot eivät saa olla parkkiksella rauhassa.
      Poliisi tekee melko säännöllisesti ratsioita tiettyihin osoitteisiin.
      Rappukäytävässä makaa juopuneita spugeja kuset housuissa. Kerran ihmettelin, kun ovi ei meinannut aueta, spuge oli sammunut oven eteen.
      En jaksa pitää kellarivarastossa enää mitään tavaraa, koska ne pöllitään. Polkupyörä on syytä pitää parvekkeella.
      Muutan pois Espoosta, koska ostin oman rivitalopäätykaksion Vantaalta viihtyisältä pientaloalueelta. Velkaa tuli, mutta pääsempähän pois roskaväen alueelta. Työssäkäyvänä maksan mielellään omaa asuntoa ja samalla varmistuu tietty asumistaso.

      • 234234

        Vantaa on köyhempi niin kunnaltaan kuin veronmaksajien tulotasoltaankin kuin Espoo, eli tervemenoa "ryönän" sekaan kuten itse alempaa keskiluokkaa tms. halvensit.

        On totta että tuollainen käytös ei mieltä ylennä mutta kyse on peri-suomalaisesta käyttäytymisestä. En usko että pääset metelistä eroon edes siellä rivitalo-alueella, kyllä sielläkin perheriitoja esiintyy ja dokataan. Itse asun Espoonkruunussa luhtitalossa, ja onhan tämä paljon rauhallisempi asumismuoto kuin kerrostalot. Mitään ääniä ei muista asunnoista ole kuulunut, vain lasten kiljumista pihalta. Siltä ei kai voi oikein välttyä kuin muuttamalla vanhainkotiin, syrjäiselle kesämökille tai asuntolaivaan..

        Myös omistuskerrostaloissa möykätään vaikka myönnänkin että kunnan vuokrakämpissä on pahimmat tapaukset. Työttömiä enemmän, juoppoja ja nistejä. Ne vain sattuvat kertymään tiettyihin talonyhtiöihin enemmän kuin muihin, itse en ole heihin juurikaan törmännyt niissä taloissa joissa olen asunut. Sulla kävi vain huono säkä.
        Mut kyllähän oma kämppä aina vuokraasunnon voittaa, se on omassakin horisontissa. Mutta Vantaalle en kyllä muuta. Sielä vielä enemmän sosiaalitapauksia kuin Espoossa.


      • mievaanhjfdhg
        234234 kirjoitti:

        Vantaa on köyhempi niin kunnaltaan kuin veronmaksajien tulotasoltaankin kuin Espoo, eli tervemenoa "ryönän" sekaan kuten itse alempaa keskiluokkaa tms. halvensit.

        On totta että tuollainen käytös ei mieltä ylennä mutta kyse on peri-suomalaisesta käyttäytymisestä. En usko että pääset metelistä eroon edes siellä rivitalo-alueella, kyllä sielläkin perheriitoja esiintyy ja dokataan. Itse asun Espoonkruunussa luhtitalossa, ja onhan tämä paljon rauhallisempi asumismuoto kuin kerrostalot. Mitään ääniä ei muista asunnoista ole kuulunut, vain lasten kiljumista pihalta. Siltä ei kai voi oikein välttyä kuin muuttamalla vanhainkotiin, syrjäiselle kesämökille tai asuntolaivaan..

        Myös omistuskerrostaloissa möykätään vaikka myönnänkin että kunnan vuokrakämpissä on pahimmat tapaukset. Työttömiä enemmän, juoppoja ja nistejä. Ne vain sattuvat kertymään tiettyihin talonyhtiöihin enemmän kuin muihin, itse en ole heihin juurikaan törmännyt niissä taloissa joissa olen asunut. Sulla kävi vain huono säkä.
        Mut kyllähän oma kämppä aina vuokraasunnon voittaa, se on omassakin horisontissa. Mutta Vantaalle en kyllä muuta. Sielä vielä enemmän sosiaalitapauksia kuin Espoossa.

        Itse asun kruunun asunnossa Mankkaalla. Luhtitalossa, 44 neliöö ja vuokra 480 ja olen tosi tyytyväinen. Rauhallista ja edullinen vuokra. Ihan tavallinen työssäkavijä olen, niin kuin naapuritkin.


      • Tuomas37
        234234 kirjoitti:

        Vantaa on köyhempi niin kunnaltaan kuin veronmaksajien tulotasoltaankin kuin Espoo, eli tervemenoa "ryönän" sekaan kuten itse alempaa keskiluokkaa tms. halvensit.

        On totta että tuollainen käytös ei mieltä ylennä mutta kyse on peri-suomalaisesta käyttäytymisestä. En usko että pääset metelistä eroon edes siellä rivitalo-alueella, kyllä sielläkin perheriitoja esiintyy ja dokataan. Itse asun Espoonkruunussa luhtitalossa, ja onhan tämä paljon rauhallisempi asumismuoto kuin kerrostalot. Mitään ääniä ei muista asunnoista ole kuulunut, vain lasten kiljumista pihalta. Siltä ei kai voi oikein välttyä kuin muuttamalla vanhainkotiin, syrjäiselle kesämökille tai asuntolaivaan..

        Myös omistuskerrostaloissa möykätään vaikka myönnänkin että kunnan vuokrakämpissä on pahimmat tapaukset. Työttömiä enemmän, juoppoja ja nistejä. Ne vain sattuvat kertymään tiettyihin talonyhtiöihin enemmän kuin muihin, itse en ole heihin juurikaan törmännyt niissä taloissa joissa olen asunut. Sulla kävi vain huono säkä.
        Mut kyllähän oma kämppä aina vuokraasunnon voittaa, se on omassakin horisontissa. Mutta Vantaalle en kyllä muuta. Sielä vielä enemmän sosiaalitapauksia kuin Espoossa.

        Vai että vantaa on köyhempi , ehkä tilastoissa , mutta selvästi parempi kuin espoo niin palveluilta kuin asukkaatkin, ja vaikka vantaa olisi hieman espoota köyhempi niin ihmiset on rikkaampia keskimääräisesti. Kauppakeskukset ja liikkeet selvästi parempia ja isompia kuin Espoossa, ilta/yö elämä heittämällä enemmän kuin Espoossa, Espoo on tylsä kun kello lyö 21, espoo hiljenee , mutta vantaa ei , vantaalla on kahvila/huoltoasemia toista kymmentä auki 24/7 ja Helsingin rajalla lisää ja myös lähialueilla useita. Espoossa vain 3 ja 1 on seisoma shelli suomenoja, Espoo oli hyvä vielä 90-luvulla mutta 2000 luvulla alkoi menee kaikki alas! Itse asuin 20v ajan tuomarilassa se onkin espoon ainoa paras paikka asua, latokaski/nöykkiön lisäksi, siellä on vielä elämää vieläkin. Nyt olen asunut matinkylässä 4 vuotta aivan surkee paikka asua, iso-omena on surkea ja vaikka se laajennetaan ei tule auttamaan asiaa se vain paranee ilta 21 asti. Kaikkialle on pitkä matka paitsi Kamppiin mut ei jaksa aina autolla sinne mennä ja julkiset kalliita. Muuttaisin pois täältä heti vantaalle tai helsinkiin mutta työpaikka on 5km päässä ja se estää lähtöä koska oon ollut siellä jo yli 10v töissä. Yritän hullun lailla päästä takaisin tuomarila/sunan alueelle asumaan , mutta vaikeaa saada sopivaa kaksioo sieltä, espoon asunnosta olen yrittänyt saada asuntoa jo 3v ajan mutta eivät ole antaneet yhtäkään vielä, varmaan koska mulla on asunto satossa. Espoo on kuiva mesta nykyisin täysin,mutta espoon keskustan alue vielä menee ja leppävaara mutta se ei maistu oikein asumisena. Kun olin naisena kanssa vielä yhdessä ja 3 lapsen kanssa, meillä tosin oli suuri ongelma espoon kruunun kanssa saatiin neljä home ongelma asuntoa putkeen ensin reviisorinkatu 5 , täysin mätä rakennus kesällä asunnossa oli niin kuuma että hiki valui yölläkin ja oli tukahduttava ilma asunnossa , pidettin kaikki ikkunat auki ja parvekkeen oven ei auttanut, vanhin poika sai pysyvän räkätaudin , joka vieläkin vaivaa välillä. Sitten muutettiin muuralaan sama ongelma täysin homeessa asunto ja siellä vessan listojen läheisyydessä hopeisia matoja parveili , kävivät 4 kertaa myrkyttämässä ongelma loppui, "uudet asukkaat mittasivat asunnon myöhemmin kun itse oireilivat tuli selville kylppäri ihan homeessa ja sauna, espoon kruunu joutui myöntämään ja se asunto korjattiin perustellisesti" sieltä saatiin vaihdettua asunto järvenperään 2007 valmistuneeseen kerrostaloon silloin talo oli 2v vanha, oltiin iloisia että vihdoin päästiin hyvään kotiin, mutta ei. Asunto oli tietysti uusi ja hieno kaikin puolin , alussa havaittiin vain pikkuvikoja listat repsotti, hanat jäi käteen ja vessan pöntössä poisto ongelmia ja parvekkeen kaikki levyt haljennut, no asuntoon tuli takuukorjaaja peab firma oli rakennuttanut talon, se takuukorjaaja sanoi että kaikissa asunnoissa on lukuisia vikoja ja eivät johdu meidän virheistä, vaan espoon kruunu painosti rakentamaan halvimmalla mahdollisella tavalla , siitä syystä tämä meni heille erittäin kalliiksi, se takuukorjaaja sanoi että kerran korjaavat sitten eivät enää sitoudu takuuseen, ja kuulemma ettei peab seicon tule tekemään yhteistyötä kruunun kanssa seuraavissa kohteissa. Sitten tapahtuikin jotain jo aivan käsittämätöntä niin uudessa talossa, taas vessa kyseessä hopeiset madot parveilivat siellä, sitten alkoi tapahtua menin suoraan esp kr toimistoon niitten kanssa purkki mukana sen verran kävin kuumana ettei isännöitsijä uskaltanut tulla pleksin takaa , lähettivät myrkyttäjän ei auttanut, 4 kertaa 3kk sisällä ei auttanut kuin viikoksi, sitten tilasivat erikoismyrkyttäjän jostain vahvojen aineiden kanssa ei saatu olla 3 päivään kotona, se auttoi kylppärin suhteen ei näkynyt niitä enää yli 6-8 viikkoon, mutta sitten tapahtui jotain mitä en olisi uskonut olevan mahdollista kerrostalossa, olimme laittamassa lapsille puuroa aamuksi, kun kaadettiin puuro kattilaan siellä puikkeloi useita näitä hopeisia kosteus matoja , eli ne siirtyi vessasta keittiöön , laitoin ruuat purkkiin ja esp kr toimistoon ja todella vihaisella asenteella ymmärsivät myöntää että asunnossa on putkien kanssa ongelma koska muutkin asukkaat ovat käyneet kuumana samasta asiasta eivät vaan ensiksi halunneet myöntää, päätettiin kokonaan lähteä eri taloyhtiöön otettiin VVO:sta asunnon joka oli vain miltein uusi kerrostalo kaikki ongelmat loppuivat siihen asunto oli niin täydellinen ettei vikaa ollut missään , pisti miettimään kuuluuko madot sitten esp kr varuisteisiin :) Toki tiedän monia esp kr asuntoja jotka on todella hyviä eikä niissä ole ongelmia mutta sanoisin että hometta on useassa kruunun taloissa. Ehkä jopa 15-25% vakavaa home kosteutta. Mutta kyllä uskallan ottaa esp kr asunnon paitsi että tutkin sen perustellisesti ennen muuttoa , ja tuttu rakennuspomo tulee mukaan laitteiden kanssa. En viitti tässä luetella mutta tiedän muutaman kohteen mistä ei todellakaan kannata asuntoa ottaa. Mutta on niitä ongelmia muillakin vuokranantajilla mutta vähemmän.


      • tuomas37
        Tuomas37 kirjoitti:

        Vai että vantaa on köyhempi , ehkä tilastoissa , mutta selvästi parempi kuin espoo niin palveluilta kuin asukkaatkin, ja vaikka vantaa olisi hieman espoota köyhempi niin ihmiset on rikkaampia keskimääräisesti. Kauppakeskukset ja liikkeet selvästi parempia ja isompia kuin Espoossa, ilta/yö elämä heittämällä enemmän kuin Espoossa, Espoo on tylsä kun kello lyö 21, espoo hiljenee , mutta vantaa ei , vantaalla on kahvila/huoltoasemia toista kymmentä auki 24/7 ja Helsingin rajalla lisää ja myös lähialueilla useita. Espoossa vain 3 ja 1 on seisoma shelli suomenoja, Espoo oli hyvä vielä 90-luvulla mutta 2000 luvulla alkoi menee kaikki alas! Itse asuin 20v ajan tuomarilassa se onkin espoon ainoa paras paikka asua, latokaski/nöykkiön lisäksi, siellä on vielä elämää vieläkin. Nyt olen asunut matinkylässä 4 vuotta aivan surkee paikka asua, iso-omena on surkea ja vaikka se laajennetaan ei tule auttamaan asiaa se vain paranee ilta 21 asti. Kaikkialle on pitkä matka paitsi Kamppiin mut ei jaksa aina autolla sinne mennä ja julkiset kalliita. Muuttaisin pois täältä heti vantaalle tai helsinkiin mutta työpaikka on 5km päässä ja se estää lähtöä koska oon ollut siellä jo yli 10v töissä. Yritän hullun lailla päästä takaisin tuomarila/sunan alueelle asumaan , mutta vaikeaa saada sopivaa kaksioo sieltä, espoon asunnosta olen yrittänyt saada asuntoa jo 3v ajan mutta eivät ole antaneet yhtäkään vielä, varmaan koska mulla on asunto satossa. Espoo on kuiva mesta nykyisin täysin,mutta espoon keskustan alue vielä menee ja leppävaara mutta se ei maistu oikein asumisena. Kun olin naisena kanssa vielä yhdessä ja 3 lapsen kanssa, meillä tosin oli suuri ongelma espoon kruunun kanssa saatiin neljä home ongelma asuntoa putkeen ensin reviisorinkatu 5 , täysin mätä rakennus kesällä asunnossa oli niin kuuma että hiki valui yölläkin ja oli tukahduttava ilma asunnossa , pidettin kaikki ikkunat auki ja parvekkeen oven ei auttanut, vanhin poika sai pysyvän räkätaudin , joka vieläkin vaivaa välillä. Sitten muutettiin muuralaan sama ongelma täysin homeessa asunto ja siellä vessan listojen läheisyydessä hopeisia matoja parveili , kävivät 4 kertaa myrkyttämässä ongelma loppui, "uudet asukkaat mittasivat asunnon myöhemmin kun itse oireilivat tuli selville kylppäri ihan homeessa ja sauna, espoon kruunu joutui myöntämään ja se asunto korjattiin perustellisesti" sieltä saatiin vaihdettua asunto järvenperään 2007 valmistuneeseen kerrostaloon silloin talo oli 2v vanha, oltiin iloisia että vihdoin päästiin hyvään kotiin, mutta ei. Asunto oli tietysti uusi ja hieno kaikin puolin , alussa havaittiin vain pikkuvikoja listat repsotti, hanat jäi käteen ja vessan pöntössä poisto ongelmia ja parvekkeen kaikki levyt haljennut, no asuntoon tuli takuukorjaaja peab firma oli rakennuttanut talon, se takuukorjaaja sanoi että kaikissa asunnoissa on lukuisia vikoja ja eivät johdu meidän virheistä, vaan espoon kruunu painosti rakentamaan halvimmalla mahdollisella tavalla , siitä syystä tämä meni heille erittäin kalliiksi, se takuukorjaaja sanoi että kerran korjaavat sitten eivät enää sitoudu takuuseen, ja kuulemma ettei peab seicon tule tekemään yhteistyötä kruunun kanssa seuraavissa kohteissa. Sitten tapahtuikin jotain jo aivan käsittämätöntä niin uudessa talossa, taas vessa kyseessä hopeiset madot parveilivat siellä, sitten alkoi tapahtua menin suoraan esp kr toimistoon niitten kanssa purkki mukana sen verran kävin kuumana ettei isännöitsijä uskaltanut tulla pleksin takaa , lähettivät myrkyttäjän ei auttanut, 4 kertaa 3kk sisällä ei auttanut kuin viikoksi, sitten tilasivat erikoismyrkyttäjän jostain vahvojen aineiden kanssa ei saatu olla 3 päivään kotona, se auttoi kylppärin suhteen ei näkynyt niitä enää yli 6-8 viikkoon, mutta sitten tapahtui jotain mitä en olisi uskonut olevan mahdollista kerrostalossa, olimme laittamassa lapsille puuroa aamuksi, kun kaadettiin puuro kattilaan siellä puikkeloi useita näitä hopeisia kosteus matoja , eli ne siirtyi vessasta keittiöön , laitoin ruuat purkkiin ja esp kr toimistoon ja todella vihaisella asenteella ymmärsivät myöntää että asunnossa on putkien kanssa ongelma koska muutkin asukkaat ovat käyneet kuumana samasta asiasta eivät vaan ensiksi halunneet myöntää, päätettiin kokonaan lähteä eri taloyhtiöön otettiin VVO:sta asunnon joka oli vain miltein uusi kerrostalo kaikki ongelmat loppuivat siihen asunto oli niin täydellinen ettei vikaa ollut missään , pisti miettimään kuuluuko madot sitten esp kr varuisteisiin :) Toki tiedän monia esp kr asuntoja jotka on todella hyviä eikä niissä ole ongelmia mutta sanoisin että hometta on useassa kruunun taloissa. Ehkä jopa 15-25% vakavaa home kosteutta. Mutta kyllä uskallan ottaa esp kr asunnon paitsi että tutkin sen perustellisesti ennen muuttoa , ja tuttu rakennuspomo tulee mukaan laitteiden kanssa. En viitti tässä luetella mutta tiedän muutaman kohteen mistä ei todellakaan kannata asuntoa ottaa. Mutta on niitä ongelmia muillakin vuokranantajilla mutta vähemmän.

        Juvanmalmi jäi välistä , mutta siellä oltiin vain 2kk , se ei ollut välttämättä homeessa, mutta todella huonosti pidetty lattia matot niin kuluneet paikoin että oli teipattu päälle ja edellinen omisti akvaarion niin huomattiin vielä että kun oli tyhjentänyt oli märkää listoissa vieläkin päätettiin silloin jo että rittää kun saatiin pikainen asunto tuon homeisen järvenperän talon ongelmien takia .


      • tuomas37
        Tuomas37 kirjoitti:

        Vai että vantaa on köyhempi , ehkä tilastoissa , mutta selvästi parempi kuin espoo niin palveluilta kuin asukkaatkin, ja vaikka vantaa olisi hieman espoota köyhempi niin ihmiset on rikkaampia keskimääräisesti. Kauppakeskukset ja liikkeet selvästi parempia ja isompia kuin Espoossa, ilta/yö elämä heittämällä enemmän kuin Espoossa, Espoo on tylsä kun kello lyö 21, espoo hiljenee , mutta vantaa ei , vantaalla on kahvila/huoltoasemia toista kymmentä auki 24/7 ja Helsingin rajalla lisää ja myös lähialueilla useita. Espoossa vain 3 ja 1 on seisoma shelli suomenoja, Espoo oli hyvä vielä 90-luvulla mutta 2000 luvulla alkoi menee kaikki alas! Itse asuin 20v ajan tuomarilassa se onkin espoon ainoa paras paikka asua, latokaski/nöykkiön lisäksi, siellä on vielä elämää vieläkin. Nyt olen asunut matinkylässä 4 vuotta aivan surkee paikka asua, iso-omena on surkea ja vaikka se laajennetaan ei tule auttamaan asiaa se vain paranee ilta 21 asti. Kaikkialle on pitkä matka paitsi Kamppiin mut ei jaksa aina autolla sinne mennä ja julkiset kalliita. Muuttaisin pois täältä heti vantaalle tai helsinkiin mutta työpaikka on 5km päässä ja se estää lähtöä koska oon ollut siellä jo yli 10v töissä. Yritän hullun lailla päästä takaisin tuomarila/sunan alueelle asumaan , mutta vaikeaa saada sopivaa kaksioo sieltä, espoon asunnosta olen yrittänyt saada asuntoa jo 3v ajan mutta eivät ole antaneet yhtäkään vielä, varmaan koska mulla on asunto satossa. Espoo on kuiva mesta nykyisin täysin,mutta espoon keskustan alue vielä menee ja leppävaara mutta se ei maistu oikein asumisena. Kun olin naisena kanssa vielä yhdessä ja 3 lapsen kanssa, meillä tosin oli suuri ongelma espoon kruunun kanssa saatiin neljä home ongelma asuntoa putkeen ensin reviisorinkatu 5 , täysin mätä rakennus kesällä asunnossa oli niin kuuma että hiki valui yölläkin ja oli tukahduttava ilma asunnossa , pidettin kaikki ikkunat auki ja parvekkeen oven ei auttanut, vanhin poika sai pysyvän räkätaudin , joka vieläkin vaivaa välillä. Sitten muutettiin muuralaan sama ongelma täysin homeessa asunto ja siellä vessan listojen läheisyydessä hopeisia matoja parveili , kävivät 4 kertaa myrkyttämässä ongelma loppui, "uudet asukkaat mittasivat asunnon myöhemmin kun itse oireilivat tuli selville kylppäri ihan homeessa ja sauna, espoon kruunu joutui myöntämään ja se asunto korjattiin perustellisesti" sieltä saatiin vaihdettua asunto järvenperään 2007 valmistuneeseen kerrostaloon silloin talo oli 2v vanha, oltiin iloisia että vihdoin päästiin hyvään kotiin, mutta ei. Asunto oli tietysti uusi ja hieno kaikin puolin , alussa havaittiin vain pikkuvikoja listat repsotti, hanat jäi käteen ja vessan pöntössä poisto ongelmia ja parvekkeen kaikki levyt haljennut, no asuntoon tuli takuukorjaaja peab firma oli rakennuttanut talon, se takuukorjaaja sanoi että kaikissa asunnoissa on lukuisia vikoja ja eivät johdu meidän virheistä, vaan espoon kruunu painosti rakentamaan halvimmalla mahdollisella tavalla , siitä syystä tämä meni heille erittäin kalliiksi, se takuukorjaaja sanoi että kerran korjaavat sitten eivät enää sitoudu takuuseen, ja kuulemma ettei peab seicon tule tekemään yhteistyötä kruunun kanssa seuraavissa kohteissa. Sitten tapahtuikin jotain jo aivan käsittämätöntä niin uudessa talossa, taas vessa kyseessä hopeiset madot parveilivat siellä, sitten alkoi tapahtua menin suoraan esp kr toimistoon niitten kanssa purkki mukana sen verran kävin kuumana ettei isännöitsijä uskaltanut tulla pleksin takaa , lähettivät myrkyttäjän ei auttanut, 4 kertaa 3kk sisällä ei auttanut kuin viikoksi, sitten tilasivat erikoismyrkyttäjän jostain vahvojen aineiden kanssa ei saatu olla 3 päivään kotona, se auttoi kylppärin suhteen ei näkynyt niitä enää yli 6-8 viikkoon, mutta sitten tapahtui jotain mitä en olisi uskonut olevan mahdollista kerrostalossa, olimme laittamassa lapsille puuroa aamuksi, kun kaadettiin puuro kattilaan siellä puikkeloi useita näitä hopeisia kosteus matoja , eli ne siirtyi vessasta keittiöön , laitoin ruuat purkkiin ja esp kr toimistoon ja todella vihaisella asenteella ymmärsivät myöntää että asunnossa on putkien kanssa ongelma koska muutkin asukkaat ovat käyneet kuumana samasta asiasta eivät vaan ensiksi halunneet myöntää, päätettiin kokonaan lähteä eri taloyhtiöön otettiin VVO:sta asunnon joka oli vain miltein uusi kerrostalo kaikki ongelmat loppuivat siihen asunto oli niin täydellinen ettei vikaa ollut missään , pisti miettimään kuuluuko madot sitten esp kr varuisteisiin :) Toki tiedän monia esp kr asuntoja jotka on todella hyviä eikä niissä ole ongelmia mutta sanoisin että hometta on useassa kruunun taloissa. Ehkä jopa 15-25% vakavaa home kosteutta. Mutta kyllä uskallan ottaa esp kr asunnon paitsi että tutkin sen perustellisesti ennen muuttoa , ja tuttu rakennuspomo tulee mukaan laitteiden kanssa. En viitti tässä luetella mutta tiedän muutaman kohteen mistä ei todellakaan kannata asuntoa ottaa. Mutta on niitä ongelmia muillakin vuokranantajilla mutta vähemmän.

        Tuohon lisään että asuntomme on aina ollut puhdas 100% ihan kuin asuisi hotellissa ei murustakaan missään ollut meillä on siisteys aina tärkeintä niin on edelleenkin.


      • Erik II
        mievaanhjfdhg kirjoitti:

        Itse asun kruunun asunnossa Mankkaalla. Luhtitalossa, 44 neliöö ja vuokra 480 ja olen tosi tyytyväinen. Rauhallista ja edullinen vuokra. Ihan tavallinen työssäkavijä olen, niin kuin naapuritkin.

        Itse asun omakotitalossa kehyskunnassa. 62 neliöö ja lainan lyhennys 360 ja olen tyytyväinen. Rauhallista museoviraston suojeluksessa olevaa asuinaluetta. Työssä käydään kuten naapuritkin.


    • wefcdwqewwwww

      Kyllä espoon kruunu, nykyään siis espoon asunnotkin vähän katsoo
      keitä minnekkin sijoittaa asumaan jos on jotain tiedossa että ei keitä
      tahansa minne tahansa.

      Huonoa tuuria sitten jos sattuu johonkin missä on ikävät naapurit.

      Mutta on taloja minne kyllä ihan selkeesti valitaan "parempaa" porukkaa
      asumaan, kriteereinä on varmaan esimerkiksi työssäkäyvät, talon savuttomuus,
      ei häiriö merkintöjä edellisistä asumisista.

      Jos viitsii niin voihan niitä taloja käydä kattomassa tai ainakin sitten
      kun saa edes jonkun asunto tarjouksen, näkeehän sen pihan-, rappukäytävän yms kunnosta että korjataanko siellä vai tuleeko vahinkoja niin paljon
      että ei kannata koko ajan korjata eli kaikki on rempallaan.
      Niin, aihe on vähän vanha mutta lukeehan näitä joku joskus että
      vastaus palvelee vielä 10 vuoden päähänkin.

      • Pertti Linkoila

        Itte asun Espoon Asuntojen vuonna 2012 valmistuneessa kerrostalossa jossa ei ongelmia ole sitten minkäänlaisia. Se on ihan siitä seinänaapurista kiinni, asuit missä tahansa. Kirkkojärveltä lähdettiin aikanaan Sunaan kun yläkerran äijä kusi lorottaen pönttöön ja joku urpo kuunteli Irwiniä täysillä. Suna oli hyvä paikka, rivari, mutta taloyhtiössä oli lämmitysongelmia, meillä oli aluksi lämmintä ja muissa kylmää, remontin jälkeen oli joka asunnossa kylmä kun eivät osanneet säätää kiertoa oikein (vajaaälyiset huoltomiehet vaivaa missä tahansa). Päästiin pois ja nyt ollaan tosi tyytyväisiä.

        Eli summaus, asuit missä tahansa, omassa tai vuokralla niin homma on kiinni millaiset naapurit saat. Espoon Asunnot on muuten täysin perseestä, isännöitsijät ei vastaa sähköposteihin eikä puheluihin, asiakaspalvelu ei vastaa läheskään kaikkiin sähköposteihin ja kun yrittää tavata jotain vastuuhenkilöä, täytyy alkaa stalkkeriksi jotta saat heidät kiinni. Todella ala-arvoista toimintaa nykypäivänä.


    • olarilainen

      Veljeni asui pari vuotta Espoonkruunun asunnossa, kun ei maksuhäiriömerkinnän takia saanut kämppää yksityiseltä vuokranantajalta pariin vuoteen.

      Espoonkruunu kohteli työssäkäyvää perhettä kuin työtöntä sosiaalitapausta, eli töykeästi ja kaikkea epäillen.

      Vuokra oli silti kallis, lähes 1000 euroa Matinkylässä 79 neliömetrin kahden makuuhuoneen asunnosta. Kunto oli vaatimaton, lattioissa muovimatot jne.

      Naapurissa asui narkkareita ja maahanmuuttajia. Poliisit olivat pihalla ja rapussa vakiovieras joka viikonloppu. Naapurissa diilattiin huumeita.

      Kun veljeni muutti asunnosta pois, Espoonkruunu yritti saada edellisen asukkaan rikkomat paikat hänen maksettavaksi. Onneksi hän oli ottanut kuvat asunnosta muuttohetkellä. Tappelu kesti kyllä pari kuukautta.

      Espoonkruunu olettaa ilmeisesti, että heidän asiakkaansa ovat pääasiassa sossun elättämiä työttömiä tai rikollisia, joten kaikkia voi kohdella sen mukaan.

      Vuokra on korkea, koska oletusarvo on, että se maksetaan Kelan asumistuella ja sossun toimeentulotuella. Ei siis kannata hukata omaa rahaa tällaiseen.

      • Haistakaa Pazka EA

        Vuokra korkea? Viides Espoonkruunu/Espoon Asunnot kämppä menossa eikä yhdenkään vuokra ole ollut korkea. Yritä saada muualta kämppä samaan neliöhintaan pk-seudulta. Asiakaspalvelu on muuttunut aivan surkeaksi, isännöitsijöitä ei saa kiinni ja sen semmoista jos tarvitsee johonkin korjausta tai muutosta. Ennen oli toisin kun isännöitsijät oli pääosin miehiä, nykyisin kai suurin osa on naisia. Vastasivat puhelimeen ja sähköposteihin, nyt ei vastata.

        Nykyinen asunto on hiljaisin ikinä missä olen asunut ja asun Espoon Keskuksessa.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      1
      13442
    2. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      184
      1784
    3. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      77
      1124
    4. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      113
      1123
    5. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      64
      1046
    6. Persut petti duunarit

      Kyllä persujen kuuluu nyt mennä häpeämään kun äänestivät lakkolakien puolesta. Vielä muka kehutaan olevan työväenpuolue,
      Perussuomalaiset
      194
      956
    7. Persuille kovaa kyytiä YLEn kannatusmittaus

      https://yle.fi/a/74-20085866 Näin se menee persueliitti. Pettäjän tie on karu, persujen äänestäjät ovat nyt reagoineet
      Maailman menoa
      182
      920
    8. Lindtman runnonut demarit huimaan nousukiitoon!

      Palkansaajat – siis Suomen käynnissä pitävä kansanosa – ei näemmä arvosta EK/SY-sätkyakka Purran saksipelleilyä. Niin
      Maailman menoa
      271
      886
    9. Mitä ajattelen sinusta

      Että olit erilainen kuin muut ja jollakin kummalla tavalla samanlainen kanssani, vaikka ei tunnetukaan. Sinun kanssa tu
      Ikävä
      35
      833
    10. Itkisikö onnesta

      Jos panisin sua kunnolla?
      Ikävä
      86
      707
    Aihe