Saabien suunnaton rumuus

Honda-mies

Saabit ovat todella mielenkiintoisia autoja. Turvallisia ja tehokkaita. Mutta niiden ulkonäkö, sekä sisältä että ulkoa on suoraan 80-luvulta. Hyi saatanan saatana.

Muutama vuosi sitten saatiin sentäs autot ulkoapäin kuntoon, mutta sisältä ne on edelleen suht karmeita muovikasoja.

Harmittaa...

63

2182

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Litui

      Ja sormi perseessä.

    • mies,

      joka ei ole ajanut autolla tietty ikinä, vaan pelkällä sade suojalla.

    • kuulepa

      Japsit eli hondakin nitisee ja natisee ja pitää muutenkin epäilyttävää ääntä, ihme vinkumisia ja muita ääniä, etten sellaisessa uskaltaisi olla. Saabit ei pidä mitään ihme ääniä, eli tietää olevansa turvassa, eikä ole tunnetta että auto leviää just. Homot ajaa hondalla, se on vanha sanonta, pätee varmaan vieläkin.

      • Mungo.

        kirjoitukset tiettyjen automerkkien palstoilla reuhaavien tehtäväksi. Yritetään omasta puolestamme pitää palsta siistinä tyhjänpäiväisistä riidoista ja ollaan mieluummin kokonaan vastaamasta sellaisiin kirjoituksiin jotka meitä jostain syystä ärsyttää, ketä mikäkin. Itse en nähnyt tuossa Hondamiehen kirjoituksessa mitään hermostumisen aihetta, se oli vain hänen yksittäinen mielipiteensä ja sillä selvä.Piste.


    • Minimal

      Minusta 80-luvun autot on hienoja. Ei ollu muovi puskureita. Lamput eivät olleet muovista. Oli panoraama tuulilaseja.

    • teikäläisellä huono;)

      Jokainen joka ajaa paljon tietää miksi Saab on matkamiehen/-naisen auto. Ei väsy kun kaikki on kohdallaan.

      Passiivinen turvallisuus huippuluokkaa oikeissa onnettomuuksissa eikä NCAP optimoiduissa törmäyksissä.

      Aktiivinen turvallisuus huonoissa keliolosuhteissa (nollakitka) huippua. Ohjaus vetelee koska kuski saa tiedon mitä tienpinnassa tapahtuu. Ohitukset nopeita ja helppoja.

      Ulkonäkö ollut aina kohdallaan kun tietää miksi näin on tehty turvallisuudesta tinkimättä.

      SAAB - SAFETY AUTOMOBILES ADVANCED BOOSTING

    • Ei kiitos!

      Sain 1980-luvulla tepsivän rokotuksen sekä Saabia että Hondaa vastaan.

      Työsuhdeautonani oli v:sta 1983 lähtien 3 vuoden ajan Saab 900 GLs. Matkustusmukavuus OK, mutta alustan toiminnassa toivomisen varaa, olemattomat ulosjoustot. Traktorimainen ohjaus (siihen aikaan vielä tehostamaton). Pahinta oli moottorin ominaisuuksien tappaminen kaamean pitkillä välityksillä. Talvirenkailla talvikelissä ei viitosvaihteesta ollut yhtään mihinkään. Saabidiotismeista (virtalukko/vaihdelukko keskitunnelissa, avain irti vain peruutusasennossa; käsijarru etupyöriin vaikuttava jne.) en jaksanut tykätä vähääkään.

      Seuraavaksi työsuhdeautokseni sain 1986 Honda Accordin. Oli ketterämpi, kätevämpi ja liikkui tuntuvasti paremmin pienemmästä nimellistehostaan huolimatta (Honda 106 hv versus Saab 108 hv). Alusta oli kuitenkin kaukana parhaista eurooppalaisista. Iskunvaimennus ja jousitus ikään kuin eri paria.

      Vasta seuraava autoni tuntui sopivalta jatkeelta selkäytimelleni ja takamukselleni. Peugeotista löysin oman merkkini – olkoon joidenkin silmissä miten ylenkatsottu tahansa. Peugeoteilla (405, 406) olen nyt taittanut taivalta tyytyväisenä 21 vuotta, eikä Saabia tai Hondaa ole ollut lainkaan ikävä.

      • kondha

        Peugeotin Saabiin kun siinä oli niin paljon vikoja ja kyseessä oli ns.lippulaiva 607 ja ajettu vain vähänyli 100000 ja sainkin sen verran tarpeeksi että en kyllä mielelläni enään niihin kajoa ,oli laakerivikoja sähkövikoja ja kaikenlaisia muita pikkuvikoja.
        Nyt minulla on Saab 9-5 tid ja olen ollut äärinmäisen tyytyväinen valintaani , mutta haluaisin huomauttaa että tämä on vain minun mielipide.


      • Tosi tyytyväiset
        kondha kirjoitti:

        Peugeotin Saabiin kun siinä oli niin paljon vikoja ja kyseessä oli ns.lippulaiva 607 ja ajettu vain vähänyli 100000 ja sainkin sen verran tarpeeksi että en kyllä mielelläni enään niihin kajoa ,oli laakerivikoja sähkövikoja ja kaikenlaisia muita pikkuvikoja.
        Nyt minulla on Saab 9-5 tid ja olen ollut äärinmäisen tyytyväinen valintaani , mutta haluaisin huomauttaa että tämä on vain minun mielipide.

        Meilläkin on uusi 9-5 tid ja ollaan tosi tyytyväisiä. Matka pitkin Euroopan moottoriteitä (7000km) taittui todella mukavasti, nopeasti ja sujuvasti. Vaihtoehtonamme oli Audi A6 Avant, mutta se oli paha pettymys. Kolme kertaa oli pakko koeajaa ennen kuin uskoimme, että se todella oli niin huono. Ei auttanut kiiltävät osat etupaneelissa. Penkit olivat ala-arvoiset, melu ohjaamossa oli uskomaton ja ohjaus suorastaan veltto jäykkään alustaan nähden. Miten sellainen auto voi olla niin arvostettu?! Hintaa sillä on todella pahasti liikaa. Siitä huolimatta on monia arvostelukyvyttömiä, jotka maksavat siitä vain, koska tuntevat oman arvostuksensa kohoavan Audilla ajettaessa. Täällä moni soittaa suutaan Saabista, vaikkei ole koskaan edes Saabia ajanut - ainakaan viimeisiä malleja. Ei siis edes tiedä, mistä puhuu. Mutta jokin on päässä pahasti vinksahtanut, kun automerkkiä rupee vihaamaan :)).


      • Äly hoi

        Et tosissasi voi verrata 80-luvun autoja 2010-luvun autoihin! Siis olet ajanut 80-luvun Saab 900 (mitä ei ole tehty 15 vuoteen) 2000-luvun Peugeotin ja suitsutat Peugeotin perään. Ei voi olla totta! Menepäs kuule autokauppaan ja koeaja tämän päivän Saab ja tee vasta siten omat vertailusi. Silloin katsos voit täällä niistä muillekin kertoa. Älä aliarvioi muita ihmisiä.


      • vanhus ratissa
        Äly hoi kirjoitti:

        Et tosissasi voi verrata 80-luvun autoja 2010-luvun autoihin! Siis olet ajanut 80-luvun Saab 900 (mitä ei ole tehty 15 vuoteen) 2000-luvun Peugeotin ja suitsutat Peugeotin perään. Ei voi olla totta! Menepäs kuule autokauppaan ja koeaja tämän päivän Saab ja tee vasta siten omat vertailusi. Silloin katsos voit täällä niistä muillekin kertoa. Älä aliarvioi muita ihmisiä.

        Oletpa vaan oikeassa Äly hoi olen kaaamalan vanha mummeli ja ajellut Saabilla yli kolmekymmentä vuotta ihmettelen joidenkin lausuntoja että mikään ei ole Saabissa muuttunut?häh? Mielestäni Saab on yksi parhaista automerkeistä tosin nykySaabini ei kulje niin hyvin lumessa kun eka 99 malli(30 vuotta sitten)ja lumella tarkoitan auraamatonta tietä maaseudulla.Edelleen vaihdan autoni Saabiin olkoon se sitten vaikka sairautta(jos lääkäri vielä ajoluvan antaa) Hyvä auto ei siitä mihinkään pääse! Ja tuo auton "muovisuudesta"puhuminen heh olen ajanut vaikka minkämallisia muovilaatikoita kaikissa on ollut muoviosia,no jokaisella meillä on oma mielipide ja minun nyt vaan sattuu olemaan tällainen.


      • tuubaa?
        Tosi tyytyväiset kirjoitti:

        Meilläkin on uusi 9-5 tid ja ollaan tosi tyytyväisiä. Matka pitkin Euroopan moottoriteitä (7000km) taittui todella mukavasti, nopeasti ja sujuvasti. Vaihtoehtonamme oli Audi A6 Avant, mutta se oli paha pettymys. Kolme kertaa oli pakko koeajaa ennen kuin uskoimme, että se todella oli niin huono. Ei auttanut kiiltävät osat etupaneelissa. Penkit olivat ala-arvoiset, melu ohjaamossa oli uskomaton ja ohjaus suorastaan veltto jäykkään alustaan nähden. Miten sellainen auto voi olla niin arvostettu?! Hintaa sillä on todella pahasti liikaa. Siitä huolimatta on monia arvostelukyvyttömiä, jotka maksavat siitä vain, koska tuntevat oman arvostuksensa kohoavan Audilla ajettaessa. Täällä moni soittaa suutaan Saabista, vaikkei ole koskaan edes Saabia ajanut - ainakaan viimeisiä malleja. Ei siis edes tiedä, mistä puhuu. Mutta jokin on päässä pahasti vinksahtanut, kun automerkkiä rupee vihaamaan :)).

        A6:ssa kova melu? Yksi hiljaisimmista autoista jonka kyydissä olen ollut. Oma 9-3:ni pitää ihan pirun paljon kovempaa melua sisälle. Tietty riippuu rengastuksesta, että jos koeajoautossanne oli joku älytön rengastus, niin sitten saattaa sisälle jyristä autolla kuin autolla. A6:n ohjaus on paljon jämäkämpi, ei todellakaan vetele samaan tyyliin kuin Saabit. En tiedä millä koeajoitte, mutta ei se ainakaan kunnossa oleva A6:nen ollut. On se niin paljon parempi ajettava kuin saappi. On totta että A6:n perupenkit on kehnot, mutta ottamalla ne paremmat penkit lisävarustelistasta saa autoonsa todella hyvät istuimet. Toisaalta toinen tykkää tyttärestä, toinen äidistä...


      • Koeajettu on
        tuubaa? kirjoitti:

        A6:ssa kova melu? Yksi hiljaisimmista autoista jonka kyydissä olen ollut. Oma 9-3:ni pitää ihan pirun paljon kovempaa melua sisälle. Tietty riippuu rengastuksesta, että jos koeajoautossanne oli joku älytön rengastus, niin sitten saattaa sisälle jyristä autolla kuin autolla. A6:n ohjaus on paljon jämäkämpi, ei todellakaan vetele samaan tyyliin kuin Saabit. En tiedä millä koeajoitte, mutta ei se ainakaan kunnossa oleva A6:nen ollut. On se niin paljon parempi ajettava kuin saappi. On totta että A6:n perupenkit on kehnot, mutta ottamalla ne paremmat penkit lisävarustelistasta saa autoonsa todella hyvät istuimet. Toisaalta toinen tykkää tyttärestä, toinen äidistä...

        Kävin koeajamassa uuden audi A6:n. Melu oli kova. Sen myönsi jopa automyyjä Audiliikkeessä. Mistä ihmeen valheita syytävistä mainoksista olet lukenut Audin hiljaisuudesta?
        Muutenkin ihmiset ovat aika naurettavia luottaessaan mainosten sanomaan. Autossa ei ole edes välttämättä sisällä käyty, mutta silti sitä pidetään samanlaisena kuin 30 vuotta sitten kerran kyytiin päästyä. Toisella laidalla taas uskotaan, mitä maínosmiehet tiedotusvälineissä höpöttävät. Ja nehän höpöttävät. Mainoksissa luvataan vaikka mitä ja sillipurkistakin tehdään luxusauto. Näihin mainoksiin sitten uskotaan kuin ämmä jumalaan. Kyllä ihminen on TYHMÄ.


      • Roosterinna
        Koeajettu on kirjoitti:

        Kävin koeajamassa uuden audi A6:n. Melu oli kova. Sen myönsi jopa automyyjä Audiliikkeessä. Mistä ihmeen valheita syytävistä mainoksista olet lukenut Audin hiljaisuudesta?
        Muutenkin ihmiset ovat aika naurettavia luottaessaan mainosten sanomaan. Autossa ei ole edes välttämättä sisällä käyty, mutta silti sitä pidetään samanlaisena kuin 30 vuotta sitten kerran kyytiin päästyä. Toisella laidalla taas uskotaan, mitä maínosmiehet tiedotusvälineissä höpöttävät. Ja nehän höpöttävät. Mainoksissa luvataan vaikka mitä ja sillipurkistakin tehdään luxusauto. Näihin mainoksiin sitten uskotaan kuin ämmä jumalaan. Kyllä ihminen on TYHMÄ.

        lukutaidoton olisit osannut tavata ton tekstin niin ymmärtäisit että kirjoittaja ei ollut lukenut A6:n hiljaisuudesta vaan kokenut sen itse auton kyydissä.


      • nääs...
        Tosi tyytyväiset kirjoitti:

        Meilläkin on uusi 9-5 tid ja ollaan tosi tyytyväisiä. Matka pitkin Euroopan moottoriteitä (7000km) taittui todella mukavasti, nopeasti ja sujuvasti. Vaihtoehtonamme oli Audi A6 Avant, mutta se oli paha pettymys. Kolme kertaa oli pakko koeajaa ennen kuin uskoimme, että se todella oli niin huono. Ei auttanut kiiltävät osat etupaneelissa. Penkit olivat ala-arvoiset, melu ohjaamossa oli uskomaton ja ohjaus suorastaan veltto jäykkään alustaan nähden. Miten sellainen auto voi olla niin arvostettu?! Hintaa sillä on todella pahasti liikaa. Siitä huolimatta on monia arvostelukyvyttömiä, jotka maksavat siitä vain, koska tuntevat oman arvostuksensa kohoavan Audilla ajettaessa. Täällä moni soittaa suutaan Saabista, vaikkei ole koskaan edes Saabia ajanut - ainakaan viimeisiä malleja. Ei siis edes tiedä, mistä puhuu. Mutta jokin on päässä pahasti vinksahtanut, kun automerkkiä rupee vihaamaan :)).

        Nääs kun on ensimmäisen Saabin ostanut niin sen jälkeen ei merkkiä vaihda... tietämättömät morkkaa kuka mistäkin. Eräs puoli sukulainenkin jaksaa katsoa nenänvartta pitkin(ja rempata aina takkuilevaa olikohan se nmt, hiv vai mikä se nyt olikaan...) itselläkin oli alkuun kaksi japsia. Ensimmäinen ja viimeinen jotka sain samassa autossa.


      • äly hoi
        nääs... kirjoitti:

        Nääs kun on ensimmäisen Saabin ostanut niin sen jälkeen ei merkkiä vaihda... tietämättömät morkkaa kuka mistäkin. Eräs puoli sukulainenkin jaksaa katsoa nenänvartta pitkin(ja rempata aina takkuilevaa olikohan se nmt, hiv vai mikä se nyt olikaan...) itselläkin oli alkuun kaksi japsia. Ensimmäinen ja viimeinen jotka sain samassa autossa.

        Monta saabis ole omistanut ja viimeiset uutena ostetut on olleet aivan susi-paskoja, susi-viis ja susi-kolme on nimensä veroisia. Ooppeli paistaa joka paikasta läpi, ja se on säälittävää.. ihme tyyppejä tuollaiset Ooppelinhalaajat, ei vaan voi ymmärtää.


      • Van hool
        äly hoi kirjoitti:

        Monta saabis ole omistanut ja viimeiset uutena ostetut on olleet aivan susi-paskoja, susi-viis ja susi-kolme on nimensä veroisia. Ooppeli paistaa joka paikasta läpi, ja se on säälittävää.. ihme tyyppejä tuollaiset Ooppelinhalaajat, ei vaan voi ymmärtää.

        Ja sinä et ole susi- vaan kusipää!!


      • 607...
        kondha kirjoitti:

        Peugeotin Saabiin kun siinä oli niin paljon vikoja ja kyseessä oli ns.lippulaiva 607 ja ajettu vain vähänyli 100000 ja sainkin sen verran tarpeeksi että en kyllä mielelläni enään niihin kajoa ,oli laakerivikoja sähkövikoja ja kaikenlaisia muita pikkuvikoja.
        Nyt minulla on Saab 9-5 tid ja olen ollut äärinmäisen tyytyväinen valintaani , mutta haluaisin huomauttaa että tämä on vain minun mielipide.

        Minulla ollut kaksi 607,toinen 02 ja toinen 05 ja niissä ei ole mitään vikoja ollut. Huomattavasti vähemmän harmia kuin vaikka v70 tai passatin kanssa mitkä meillä myös on ollut, varsinkin volvo oli täysin susi auto ja sitä merkkiä ei tule enään ikinä taloon, automaattilaatikko hajosi, kaikenlaisia varsia sai vaihdella ja tuntui että loppua ei tule. Mutta saabista ei ole mitään kokemusta...


    • mies ja honda

      Saabit on tosiaankin mielenkiintoisia autoja.

      Itselläni on tällä haavaa ufo-sivikki, mutta kun .(olematon perustelu). niin auto pitäis taas vaihtaa.
      Ja minusta noi saabit on kyllä hyvännäköisiä sekä ulkoa että sisältä.. Se mistä pidän sivikissä on digitaalinen nopeusmittari, mutta muuten sen konsolipelimäinen kojelauta ei ihmeemmin innosta.

      Ja sanoisin kyllä että honda on myös varsin muovinen sisältä; aika moni auto itse asiassa on.. Ja niistä jotka eivät ole, niin suurin osa on pappamersun-puulistoilla pilattuja, mitä onneksi saab ei ole.

      Mitä tämä sitten kertoo? Jokaisella on persreikä ja todennäköisestii mielipidekkin. Ja hyvä niin.

      -xxx rulez ja muuta hömppää

      • hondalla ajava

        Itse ajan hondalla tällä hetkellä ja olen ollut erittäin tyytyväinen ajo-ominaisuuksiin ja sisustan laatuun onhan se kuitenkin suht vanha vm-95, mutta honda kun on siinä on autoa vielä moneksi vuodeksi.
        Mutta sen sanon kun työkseni pääsen koeajaan erillaisia autoja niin uudemmat saabit on mahtavia autoja ja erittäin varteennotettava vaihtoehto, 9-3 sport sedan erityisesti, WOW mikä auto.


    • tärna

      Olen ollut esim. uudehkojen Bmw 520, Audi A6 Opel Insignia ja Vw Passat kyydissä hiljattain ja kyllä niiden kojelauta ja muukin sisustus tuntui ankean halvalta ja muoviselta ainakin 9-5 rinnalla. Japsien kyytiin en edes välitä mennä.

    • kondha

      Onko kaunista tai rumaa .minusta käytännöllisyys on suurempi arvostuksen aihe kuin kosmeettinen. Tänä päivänä pikku Kiinalaislapset tekevät meille kauppoihin mitä kauniipia tavaroita jolla ei sitten tee mitään ja ne ei ole yhtään käteen sopivia elikkä ei ole koiraan karvoihin katselemista.
      Saabissa on ajateltu kuljettajaa ja kuljettaja pääsemistä helposti hallinta laitteisiin ja minusta saabissa on onnistuttu oikein hyvin tässä asiassa, kaikki on helposti käden ulottuvilla eï tarvitse kurkoitella ja muutenki sisustus on aivan hyvän näköistä. Mutta kaikilla on oma mielipiteensä ja makuunsa eikä maku asioista voi tietenkää kiistellä , toinen tykää tyttärestä ja toinen tyttären äidistä.

      • Kokenut kuski

        Olen omistanut 70-luvulta lähtien useita arvostettuja autoja, ja 3 viimeisintä ovat olleet Saabeja. Tärkein ominaisuus on hyvä ajettavuus kelissä kuin kelissä, lisäksi hyvästä moottorista ei ole ollut ainakaan haittaa.

        Auton ulkonäkö kaipaa tietysti jo uusimista, ja onhan Saabeissa vikoja ja korjattavaa niinkuin muissakin autoissa.

        Uskon, että myös seuraava autoni saattaa olla Saab.


    • eps

      Hondamies? Miksi otit nimimerkiksi yhden kaikkien aikojen rumimmista muovikasoista? No ironiaa sekin.

    • persiistä

      honda on säilykepurkki johon on liimattu muovisia elektroniikalla toimivia hilavitkuttimia....

    • s

      riisipaahtimet tummuu ajan myötä sisältä....ei hyvä

    • paljon vikoja siinä

      Kyllä Saab aina Hondan päihittää joka lähdössä. Ei millään Hondaa. Mieluummin, jos pakko olisi, joku muu japsi, mutta Honda... Hyi h....tti!

      • Järki tallella

        Noissa japseissa joutuu istumaan lattialla niin kuin japanilaisilla muutenkin on tapana. Vaikken selkävaivainen olekaan, niin tunnin ajomatkan jälkeen japseissa selkä alkaa valittaa. Sitten kaikki nippelit pettää muutamassa vuodessa ja kaikkia ei saa edes korjattua. Mitä sitä paitsi tekee niillä kaikilla nippeleillä - ei mitään. On luotu täysin turhia tarpeita, joista maksaa kuitenkin pitää.


    • 9-3

      Hondamiehet on Hondamiehiä....Kaunein piiiiitkään aikaan näkemäni auto seisoo tossa pihasssani: Musta Saab 9-3 Sport Sedan...siinä silmä lepää:):)!

    • Hahaahaa

      Honda se vasta muovikasa onkin. Hondamieheistä puhumattakaan. Taitaa olla aivotkin muovia, kun ei ton paremmin toimi. On sulla maku, kun tollaisia kehtaat suustasi päästää.

    • Ei ole

      mies alkuunkaan,jos tuollaisi höpöttelee. Ajele sillä sardiinirasialla ja ole hiljaa.

      • Honda-mies

        Honda Accord 2003=> on kyllä komea sekä sisältä, että ulkoa. Mutta koska olen köyhä, niin olen nyt alannut katselemaan vanhoja saabeja. Ja koska olen iso mies, tarvitsen tilaa ja sitä saabista löytyy, vaikka ei sitä omasta 1998 accordistakaan puutu.

        Niin kuin sanoin, ulkonäkö on saabeissa nykyään kunnossa. 9-3 Sport Sedan on todellakin komea, mutta sisältä ei edelleenkään mikään kaunis. Silti ostaisin sen heti jos olisi varaa niin uuteen saabiin.

        Mutta miksi haukutte Hondaa? Honda Accord nyt saattaa oleman yksi luotettavimmista autoista maailmassa. Katsokaa vaikka tilastoja.

        Köydä Honda-mies.


      • mitkä sopisi
        Honda-mies kirjoitti:

        Honda Accord 2003=> on kyllä komea sekä sisältä, että ulkoa. Mutta koska olen köyhä, niin olen nyt alannut katselemaan vanhoja saabeja. Ja koska olen iso mies, tarvitsen tilaa ja sitä saabista löytyy, vaikka ei sitä omasta 1998 accordistakaan puutu.

        Niin kuin sanoin, ulkonäkö on saabeissa nykyään kunnossa. 9-3 Sport Sedan on todellakin komea, mutta sisältä ei edelleenkään mikään kaunis. Silti ostaisin sen heti jos olisi varaa niin uuteen saabiin.

        Mutta miksi haukutte Hondaa? Honda Accord nyt saattaa oleman yksi luotettavimmista autoista maailmassa. Katsokaa vaikka tilastoja.

        Köydä Honda-mies.

        jokaisen mielipiteen kanssa yksiin. Joku ei suostuisi edes harkitsemaan jotain mitä parempaa toisen mielestä ei voi maailmassa ollakkaan, kenelle se on mikäkin. Lisäksi on muistettava tämän olevan Suoli24 joten kovin vakavasti ei kannata kenenkään kirjoituksiin suhtautua. Tuskinpa kukaan itseään kunnioittava henkilö edes maksusta lukisi mitään mikä on kirjoitettu näillä palstoilla. Itse olen sen verran jo ikääntynyt ja on elämän aikana tullut jopa hieman tutustuttua tekniikkaankin joten minulle kyllä kävisi auto kuin auto. Tosin en kovin mielelläni enää yli 20 vuotiaita ottaisi tai laatikkomallin Ladaa jos niistä joutuisi vielä maksamaan. Museoikäiset autot on sitten kokonaan toinen tarina.


    • ex-Honda-mies

      Myin Hondani pois ja ehkä ensi viikolla on Saab 93 Sport Sedan alla. En ole kyllä koskaan kokeillutkaan kyseistä menopeliä, joten saa nähdä miten käy.

      Olen silti samaa mieltä vielä Vanhempien saabien ulkonäöstä. Sport Sedan onkin sitten toista maata.

      • mietipä sitä

        Hondalle on jonossa ostajia, Saabista et pääse eroon vaikka ilmaiseksi antaisit.
        93 SS alkaa olla jo museo kamaa, otan syvästi osaa päätökseesi joka oli todellä t****ä.


      • hämäläinen
        mietipä sitä kirjoitti:

        Hondalle on jonossa ostajia, Saabista et pääse eroon vaikka ilmaiseksi antaisit.
        93 SS alkaa olla jo museo kamaa, otan syvästi osaa päätökseesi joka oli todellä t****ä.

        Nyt enää ei kannata voivotella kun paskat on jo housussa.... Noh sen verran voi lohduttaa että nyt et enää tarvii kuulosuojaimia ajaessa niinkuin Hondan kanssa. Koskaan en ole japanilaista autoa ostanut, enkä osta, kerta riitti.


      • Ex-Honda-mies
        hämäläinen kirjoitti:

        Nyt enää ei kannata voivotella kun paskat on jo housussa.... Noh sen verran voi lohduttaa että nyt et enää tarvii kuulosuojaimia ajaessa niinkuin Hondan kanssa. Koskaan en ole japanilaista autoa ostanut, enkä osta, kerta riitti.

        En ole vielä Sport Sedania ostanut. Kävin kyllä liikkeessä istumassa yhtä kappaletta ja oli kyllä hieno se ohjaamo kun pisti virrat päälle.

        Honda oli todella hiljainen ja muutenki hyvä ja mielyttävä ajaa. Ei ollut muuta valittamista kuin että ilmastointi, enemmän tehoja, taloudellisuutta ja turvallisuutta pitää saada. Paljon enemmän Hondasta tykkäsin kuin monesta muusta lähiaikoina ajamistani autoista. 407 iski eniten, mutta eihän ranskalaista uskalla...

        Yksi vaihtoehto olisi Volvo V40 T4 tai normaali turbomalli, joissa ei tosin ole muuta hyvää kuin tehot ja ominaisuudet. Tai Mondeo. Ehdota vapaasti jos on parempia mielessä. Budjetti 10000e.


      • Jorma Ala-Dorka
        Ex-Honda-mies kirjoitti:

        En ole vielä Sport Sedania ostanut. Kävin kyllä liikkeessä istumassa yhtä kappaletta ja oli kyllä hieno se ohjaamo kun pisti virrat päälle.

        Honda oli todella hiljainen ja muutenki hyvä ja mielyttävä ajaa. Ei ollut muuta valittamista kuin että ilmastointi, enemmän tehoja, taloudellisuutta ja turvallisuutta pitää saada. Paljon enemmän Hondasta tykkäsin kuin monesta muusta lähiaikoina ajamistani autoista. 407 iski eniten, mutta eihän ranskalaista uskalla...

        Yksi vaihtoehto olisi Volvo V40 T4 tai normaali turbomalli, joissa ei tosin ole muuta hyvää kuin tehot ja ominaisuudet. Tai Mondeo. Ehdota vapaasti jos on parempia mielessä. Budjetti 10000e.

        Hondat on pomoja, teho ei riitä. Siksi Saab 9-5:lla, joka tuottaa 305 hevosvoimaa.


      • on
        Jorma Ala-Dorka kirjoitti:

        Hondat on pomoja, teho ei riitä. Siksi Saab 9-5:lla, joka tuottaa 305 hevosvoimaa.

        pomo?


      • Jorma Ala-Dorka
        Jorma Ala-Dorka kirjoitti:

        Hondat on pomoja, teho ei riitä. Siksi Saab 9-5:lla, joka tuottaa 305 hevosvoimaa.

        Ai niin, pomo eli PoMo on POikien MOposta lyhenne.


      • en moiti enkä
        Ex-Honda-mies kirjoitti:

        En ole vielä Sport Sedania ostanut. Kävin kyllä liikkeessä istumassa yhtä kappaletta ja oli kyllä hieno se ohjaamo kun pisti virrat päälle.

        Honda oli todella hiljainen ja muutenki hyvä ja mielyttävä ajaa. Ei ollut muuta valittamista kuin että ilmastointi, enemmän tehoja, taloudellisuutta ja turvallisuutta pitää saada. Paljon enemmän Hondasta tykkäsin kuin monesta muusta lähiaikoina ajamistani autoista. 407 iski eniten, mutta eihän ranskalaista uskalla...

        Yksi vaihtoehto olisi Volvo V40 T4 tai normaali turbomalli, joissa ei tosin ole muuta hyvää kuin tehot ja ominaisuudet. Tai Mondeo. Ehdota vapaasti jos on parempia mielessä. Budjetti 10000e.

        solvaa jos olet kuuro - totean vain. Honda Accord nastoilla on meluisin auto jossa olen istunut. Itse ajan kitkoilla ympärivuoden, Saabilla se onnistuu kun on sekä auto että kuski ovat hyviä.

        Tolla budjetilla Saab 9-3SS 1,8T on ehdottomasti paras valinta jos tila takana riittää. Ja sata varmasti turvallisin auto markkinoilla joka on lisäksi helppo ylläpitää, osia löytyy joka varaosaliikkeestä. Sinun sijassi ostain koko auton Ruotsista, hintataso 30% halvempi Suomeen verraten ja autoja tarjolla 100 % enemmän ja hyvillä varusteilla.


      • Ehkä pian saabisti
        en moiti enkä kirjoitti:

        solvaa jos olet kuuro - totean vain. Honda Accord nastoilla on meluisin auto jossa olen istunut. Itse ajan kitkoilla ympärivuoden, Saabilla se onnistuu kun on sekä auto että kuski ovat hyviä.

        Tolla budjetilla Saab 9-3SS 1,8T on ehdottomasti paras valinta jos tila takana riittää. Ja sata varmasti turvallisin auto markkinoilla joka on lisäksi helppo ylläpitää, osia löytyy joka varaosaliikkeestä. Sinun sijassi ostain koko auton Ruotsista, hintataso 30% halvempi Suomeen verraten ja autoja tarjolla 100 % enemmän ja hyvillä varusteilla.

        Accord oli CE7 MK5 eli vuonna 1998 se oli viimeistä vuotta markkinoilla. MK7 on kokemuksieni mukaan jopa äänekkäämpi. Renkaat omassani olivat Goodyear GT3 185/65 R15.

        Nastoilla piti kyllä järkyttävää meteliä varsinkin pienissä nopeuksissa, mutta ajattelin sen johtuvan siitä, että renkaat olivat suomalaiset pinnoitetut CR-Renkaat.

        Miltä sivulta noita ruotsi-saabeja kannattaisi katsoa? Entä onko hinnoissa paljon tinkivaraa?


      • Ehkä pian saabisti
        Ehkä pian saabisti kirjoitti:

        Accord oli CE7 MK5 eli vuonna 1998 se oli viimeistä vuotta markkinoilla. MK7 on kokemuksieni mukaan jopa äänekkäämpi. Renkaat omassani olivat Goodyear GT3 185/65 R15.

        Nastoilla piti kyllä järkyttävää meteliä varsinkin pienissä nopeuksissa, mutta ajattelin sen johtuvan siitä, että renkaat olivat suomalaiset pinnoitetut CR-Renkaat.

        Miltä sivulta noita ruotsi-saabeja kannattaisi katsoa? Entä onko hinnoissa paljon tinkivaraa?

        No tarkemmin ajateltuna, ei sitä varmaan kannata ruotsista autoa hakea tämmöisellä 10 000 euron budjetilla. Tuskin tulee kummoista säästöä.


      • nuoremman ...
        Ehkä pian saabisti kirjoitti:

        No tarkemmin ajateltuna, ei sitä varmaan kannata ruotsista autoa hakea tämmöisellä 10 000 euron budjetilla. Tuskin tulee kummoista säästöä.

        .. morseimen eli auton, joka kannattaa ilman muuta kannattaa hakea Ruotsista. Ne kuskaa auton sulle koeajettavaksi. Autoja kannattaa etsiä www.blocket.se sivuilta. Suosittelen pohjois Ruotsin maakuntien autoja, ne ovat yleensä paremmassa kunnossa kuin etelän koslat !


      • BMW-mies
        nuoremman ... kirjoitti:

        .. morseimen eli auton, joka kannattaa ilman muuta kannattaa hakea Ruotsista. Ne kuskaa auton sulle koeajettavaksi. Autoja kannattaa etsiä www.blocket.se sivuilta. Suosittelen pohjois Ruotsin maakuntien autoja, ne ovat yleensä paremmassa kunnossa kuin etelän koslat !

        Ei tullut minusta SAAB-miestä. Samalla rahalla sai 2000-luvun alun 500-sarjan bemarin, joka hakkasi saabin laatuvaikutelmassa 100-0.

        Saabeissa on hyvät puolensa kyllä, mutta joka saabissa tuntui olevan peilin maalit pois tai uudelleen maalaattu. Hansikaslokeron nappi oli myös lähes poikkeuksetta puhki kulunut. Myös ilmastoinnin säätönapeista oli väri haalistunut pahasti.

        Tämä siis piti paikkaansa jopa yhdessä vuoden 2005 saabissa. Uskomattoman huono laatuvaikutelma kyllä.

        Sen sijaan kahdessa koeajamassani bemarissa ei ollut yhtikäs mikään paikka rempallaan. Jopa 1999 vuoden mallin sisusta oli täysin ehjä eikä missään ollut häiritsevää kulumista havaittavissa.

        Bensan kulutus bemareissa oli yllättäen todella matala vaikka koneet isoja.

        Lisäksi bemaredein ulkonäkö on jopa 90-luvun puolen välin jälkeen tehdyissä autoissa vielä kohdallaan.

        Uutena bemari maksaa todella paljon, mutta jo 8-10 vuotta vanhan auton saa todella edullisesti suht pienillä kilometreillä.


      • Moppi P
        BMW-mies kirjoitti:

        Ei tullut minusta SAAB-miestä. Samalla rahalla sai 2000-luvun alun 500-sarjan bemarin, joka hakkasi saabin laatuvaikutelmassa 100-0.

        Saabeissa on hyvät puolensa kyllä, mutta joka saabissa tuntui olevan peilin maalit pois tai uudelleen maalaattu. Hansikaslokeron nappi oli myös lähes poikkeuksetta puhki kulunut. Myös ilmastoinnin säätönapeista oli väri haalistunut pahasti.

        Tämä siis piti paikkaansa jopa yhdessä vuoden 2005 saabissa. Uskomattoman huono laatuvaikutelma kyllä.

        Sen sijaan kahdessa koeajamassani bemarissa ei ollut yhtikäs mikään paikka rempallaan. Jopa 1999 vuoden mallin sisusta oli täysin ehjä eikä missään ollut häiritsevää kulumista havaittavissa.

        Bensan kulutus bemareissa oli yllättäen todella matala vaikka koneet isoja.

        Lisäksi bemaredein ulkonäkö on jopa 90-luvun puolen välin jälkeen tehdyissä autoissa vielä kohdallaan.

        Uutena bemari maksaa todella paljon, mutta jo 8-10 vuotta vanhan auton saa todella edullisesti suht pienillä kilometreillä.

        Syöpyneet, samoinkuin logolätkät. Sensijaan Saabin nahkaratti on 350 tkm:n jälkeen siisti, toisinkuin bemun.


      • Mieleenkään hankkia
        Moppi P kirjoitti:

        Syöpyneet, samoinkuin logolätkät. Sensijaan Saabin nahkaratti on 350 tkm:n jälkeen siisti, toisinkuin bemun.

        BMW:tä.


      • Saabia
        Mieleenkään hankkia kirjoitti:

        BMW:tä.

        Tosi on!


      • BMW-mies
        Moppi P kirjoitti:

        Syöpyneet, samoinkuin logolätkät. Sensijaan Saabin nahkaratti on 350 tkm:n jälkeen siisti, toisinkuin bemun.

        Paskapuhetta. Kyllä ne kokeilemani saabit oli KAIKKI sisältä syöpyneitä. KAIKISSA, peilinjuurista maalit lähteny, hansikaslokerosta kulunut maali puhki ja ilmastoinnin säätönapeista väri lähtenyt.

        Kaksi kokeilemaani bemaria, toisella ajettu 220 000, toisella 198 000. Kummassakaan ei ollut MITÄÄN kulumisen jälkiä MISSÄÄN sisätiloissa. Edessä oleva BMW logo oli molemmissa kulunut, mutta ei missää nimessä pahasti. Siitä ei ollut saabin tapaan irronnut paljoja, vaan valkoinen maali oli haalistunut ja halkeillut hieman.

        Mutta ymmärtäähän sen kun siihen osuu kiviä ja muuta. Mutta tuota saabin kulumista, jopa vm. 2005 autossa, ei voi mitenkään puolustella.


    • ei hondaa ;)

      On mulla naisia monta mutta homolla on honda.

      • <ZZZ

        SAAB 900I POLIISIMALLI ON LEGENDAARINEN < OLISI NASTAA OMISTAA SELLAINEN


      • Yksi monien puolesta
        <ZZZ kirjoitti:

        SAAB 900I POLIISIMALLI ON LEGENDAARINEN < OLISI NASTAA OMISTAA SELLAINEN

        Saabien muotoilueleganssi sai voimaa silloin 70-luvulla kun Ruotsissa jaettiin suunnittelijoille viivottimet siten, että Volvon pojat saivat suorat viivottimet ja Saabin piirtäjille annettiin lupa jatkaa käyräviivaimilla.
        Samaan aikaan Keski-Euroopassa kopioitiin muotoja mm. saippualaatikoista eräitä poikkeuksiakin oli mm. Citroen.
        Sittemmin muotoilumuoti on kehittynyt globaaliksi, enää ei nakkikioskilla oikein erotä millä autoilla jannut tulevat. Toista oli joku aika sitten kun sinne päräytti ysikuupalla tai tilaihme-900:lla.


      • The Pretender
        <ZZZ kirjoitti:

        SAAB 900I POLIISIMALLI ON LEGENDAARINEN < OLISI NASTAA OMISTAA SELLAINEN

        Saatan olla väärässä, mutta eikös poliisi käyttänyt ihan tavallisia 900i sedaneita? Muutamia combi -mallejakin oli.


    • ahbtfh

      Onhan ne rumia,mutta kun minä olen ruma mies,niin ajan mielelläni rumalla autolla.Ja niin kauan kuin Saabeja tehdään Ruotsissa.Nää Opel -Saab versiot ei kelpaa.Ne on kauniita ja huonoja.

    • rftbjhob

      Saab on verrattavissa Neuvostoliitossa valmistettuun Jaltaan,Moskvits oli jo premiumia Saabiin verrattuna,saabin huoltoväli noin 500 km,ja kulutus 50L/100 km;ja öljynkulutus noin 2l/100km. Mutta vielä Saabiakin huonompia ovat Volvo,Audi Bmw ja Mersu.Ainoat oikeat autot tehtiin Yhdysvalloissa.

      • Kaal(h)eppi

        Säälittävä provo :D Etköhän mee ja kasvata vähän karvoja ja tuu sitte huutelemaan minkälainen auto sun isillä on, eikös juu :)


      • vitun karvat
        Kaal(h)eppi kirjoitti:

        Säälittävä provo :D Etköhän mee ja kasvata vähän karvoja ja tuu sitte huutelemaan minkälainen auto sun isillä on, eikös juu :)

        Kyllä mulla jo vitussa on karvaa.Mutta ajattelin ajaa posliiniksi ,siitä Saab setät tykkää.


      • Kaal(h)eppi
        vitun karvat kirjoitti:

        Kyllä mulla jo vitussa on karvaa.Mutta ajattelin ajaa posliiniksi ,siitä Saab setät tykkää.

        Pahoittelen etukäteen stereotyyppistä kuvaa, mutta sillä vastavaan edellisen kommenttin:
        Eikös se posliini ja karvaton römpsä ole enemmän näiden amisdeeäx -corollamiesten heiniä? 12w tytär leopardikuviopenkeille ja Cascada soi :D


    • saab meni

    • helkutin runmia

      Saabien lisäksi vanhemmat Volvot ja Toyota Yaris Verso ovat helvetillistä katsottavaa. Kun Saabit piakkoin katoavat maailmasta, on pallomme hiukan kauniimpi paikka elää.

    • fnhrftg

      Ei Saabit ole turvallisia,eikä tehokkaita.Rumia kylläkin.Vie se muovikasasi kierrätykseen,nehän on huonompiakuin entisaikojen Jaltat.

      • The Pretender

    • Puhu totta

      Et taatusti ole edes Saabissa sisällä käynyt, kun noin pehmeitä horiset. Vaikka lähes mihin muuhun autoon vertaat, niin kaikki ovat monta kertaa muovisempia. Huippu taitaa olla Volvo. UusimmassakinV70:ssä on aivan järkyttävän tyhjää muovia. Kaiken huippuna V70 premium-version puukoristeetkin ovat MUOVIA :))).

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on sinun ja rakkaasi ikäero?

      Kirjoita, jos rakkaasi on nuorempi/vanhempi 🥰
      Ikävä
      149
      2351
    2. Nyt sitten ulos ihmiset!

      Älkää jumittako täällä. Menkää, näkykää ja hankkikaa kokemuksia. Ei teitä kukaan edes bongaile, jos önötätte täällä.
      Ikävä
      135
      2161
    3. Mies minkälaisista naisista yleensä

      Tykkäät? Ihan mielenkiinnosta kysyn.
      Ikävä
      92
      1702
    4. Nainen, millaisista miehistä tykkäät?

      Mielenkiinnosta kysyn 😄
      Ikävä
      143
      1617
    5. Minun pitää tehdä jotain

      En tiedä meneekö siihen viikko vai kuukausi. Mutta jos voit odottaa, niin löydän sinut sen jälkeen kun on homma hoidett
      Ikävä
      44
      1432
    6. Mitä jos saisit tietää että kaivatullasi

      on jo joku toinen?
      Ikävä
      62
      1248
    7. Onnea Solatie !

      On sit valittu uusi kaupunginjohtaja.No ei menny Nivala-Harju- Tapio -Pikkarainen juntan mukkaan.
      Kemijärvi
      12
      1087
    8. Voihan J-mies

      Olet ajatuksissani jatkuvasti, voisitko poistua sieltä kun en saa mitään tehdyksi. Seuraavaa kohtaamista odottaessa.. 🤭
      Ikävä
      59
      1042
    9. Sarvisalon kesätori

      Onpa kiva paikka. Mutta torikahvila oli suorastaan naurettavan alkeellinen ja ne voileivät,olivat kuin pienen lapsen tek
      Loviisa
      8
      1036
    10. Mikä saa ihmisen stalkkaamaan

      Toista henkilöä laittomin keinoin ikävää että ei ole minkäänlaista yksityisyyttä
      Ikävä
      153
      907
    Aihe