Mistä niitä

mustelmia

oikein tulee? Minut on tutkittu ttl:lla v. 2003, ei ammattitautia. Astmalääkitys lääkärini suostumuksella tauolla niin kauan kun ei oireita,tarvittaessa kortisonia akuuttioireisiiin.Minua kuitenkin ihmetyttää miksi ihooni tulee mustelmia.Jossain vaiheessa mustelmat tulivat aina altistuksen yhteydessä jolloin myös lämmönnousu mutta nyt mustelmat voivat tulla aivan yllättäen. Onko teillä lukijoilla suositella yhtään lääkäriä jolta voisin kysyä mustelmistani?Tiedän ettei palstalla saisi ketään mainostaa joten tarvittaessa voidaan tieto vaihtaa myös sähköpostitse.Ja jos joku osaa minulle selittää mistä niitä mustelmia oikein tulee niin kiitos vastauksesta jo etukäteen.

13

324

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mustelmia

      ja epäilen toksiineja syyksi.

    • oli minullakin

      kaikkialla, mutta eniten raajoissa, suurin osa purppuroita. Hometalojen myrkyt voivat tulehduttaa myös verisuonia. Jos käytät kortisonia, niin sekin voi aiheuttaa mustelmia. Omat mustelmani hävisivät noin viikossa sen jälkeen, kun muutin pois homekodistani eikä uusia enää tullut, vaikka astmaani liittyvä kortisonikuuri oli edelleen päällä. Eli syynä ei ollut kortisoni. vaan homemyrkyt.

      Verisuonitulehdus on toiselta nimeltään vaskuliitti, joka on autoimmuunisairaus. Eiköhän se ole tuttu sairaus kaikille lääkäreille.

      • mustelmia

        Minulle sanoi iho-ja allergiasairaalan lääkäri mustelmien johtuvan vanhenemisesta. Kortisonia käytän tosi harvoin ja ennen kortisoniakin mustelmia tuli aivan riittävästi. Verisuoneni ovat jossain kohtaa pullistuneet kuin kastemadot, tosi inhottavan näköistä.Aika mielenkiintoista että se minun vanheneminen aina näyttäytyy ihollani kun olen jossain minulle epäsuotuisassa paikassa esim. vierailu kesämökillä jossa naapuri polttaa roskia avotulella.


      • artikkeli:
        mustelmia kirjoitti:

        Minulle sanoi iho-ja allergiasairaalan lääkäri mustelmien johtuvan vanhenemisesta. Kortisonia käytän tosi harvoin ja ennen kortisoniakin mustelmia tuli aivan riittävästi. Verisuoneni ovat jossain kohtaa pullistuneet kuin kastemadot, tosi inhottavan näköistä.Aika mielenkiintoista että se minun vanheneminen aina näyttäytyy ihollani kun olen jossain minulle epäsuotuisassa paikassa esim. vierailu kesämökillä jossa naapuri polttaa roskia avotulella.

        http://www.terveysportti.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=dlk00751&p_haku=Verisuonitulehdus (vaskuliitti)


        Voisit käydä esim. tuon artikkelin kirjoittaneen lääkärin vastaanotolla. Tietääkseni se on Mehiläisessä.


      • melkoinen veto
        mustelmia kirjoitti:

        Minulle sanoi iho-ja allergiasairaalan lääkäri mustelmien johtuvan vanhenemisesta. Kortisonia käytän tosi harvoin ja ennen kortisoniakin mustelmia tuli aivan riittävästi. Verisuoneni ovat jossain kohtaa pullistuneet kuin kastemadot, tosi inhottavan näköistä.Aika mielenkiintoista että se minun vanheneminen aina näyttäytyy ihollani kun olen jossain minulle epäsuotuisassa paikassa esim. vierailu kesämökillä jossa naapuri polttaa roskia avotulella.

        Minunkin vanheneminen loppui tyystin, kun ei tarvinnut enää hometyöpaikkaan mennä.


      • mustelmia

      • homeahdistus1
        mustelmia kirjoitti:

        Minulle sanoi iho-ja allergiasairaalan lääkäri mustelmien johtuvan vanhenemisesta. Kortisonia käytän tosi harvoin ja ennen kortisoniakin mustelmia tuli aivan riittävästi. Verisuoneni ovat jossain kohtaa pullistuneet kuin kastemadot, tosi inhottavan näköistä.Aika mielenkiintoista että se minun vanheneminen aina näyttäytyy ihollani kun olen jossain minulle epäsuotuisassa paikassa esim. vierailu kesämökillä jossa naapuri polttaa roskia avotulella.

        no jopas ollaan kaikki vanhennuttu, kyllähän sitä tietysti vanhenee joka päivä ja varmaan ennenaikaisesti näin homesairaana...

        Minulla oli myös isoja mustelmia pitkin kehoa ilman mitään kolhuja. Aamuisin, kun meni suihkuun, alkoi pyörryttää kun katseli yön aikana ilmestyneitä valtavia yli kämmenenkokoisia läiskiä reisissä.

        Pienestä kosketuksesta iholle nousi pieniä punaisia veriläiskiä, petekioita.

        Suonet ovat edelleen koholla kuin 8-kymppisellä.

        Mitään selitystä en koskaan saanut allergiasairaalassa, vaikka heidän täytyi nähdä kehoni olevan mustelmien peitossa tutkimusten yhteydessä. Sen sijaan laihuutta kommentoitiin useasti mutta vähän siihen sävyyn että olen itse laihduttanut. Yritin muistuttaa että ennen sairastumistani olin normaalipainoinen tai vähän pullukka.


    • n.,,,.,m,.

      nm.m.m,..n.,

    Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      129
      1333
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      100
      861
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      693
    4. 50
      577
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      12
      493
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      474
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      153
      441
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      30
      407
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      25
      381
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      174
      372
    Aihe