Oon täs jo pitemmän aikaa miettiny, voiko kofeiiniyliannostus todella olla vaarallinen. Ja sanon nyt heti alkuun et mun tarkotusperäni tälle kysymykselle on itsetuhoset. Joten jos asia ei kiinnosta tai pidät tätä turhana lässytyksenä niin voit lopettaa lukemisen tähän, ole hyvä!
Mun yks ystävä otti kerran osastohoidosa ollessan ison määrän kofeiinitabletteja ja joutu teholle hoitoon. (Tähän voisin tarkentaan et mä oon osastohoidossa juuri nyt ja ollu jo kauan kauan kauan... ja im-yrityksiä lääkkeillä on takana lukusia) Sit näin subtv pelastajat sarjassa yhessä jaksossa ku yks tyttö oli ottanu jotain 70 kpl kof.tabletteja ja ne lanssikuskit piti sitä jo vaarallisena annoksena ja tyttö sairaalaan. Oon tätä asiaa ny päässäni jo ainaki pari kuukautta pyöritelly. Jos ottais purkillisen (100kpl) tai enemmän kofeiinitabletteja esim. alkoholin kans niin olisko mitään mahdollisuutta päästä pois tästä maanpäällisestä helvetistä?
Ja pyydän, VAIN ASIALLISIA vastauksia ja rehellisiä. Eli olisko mahdollista ja vai haaveilenko turhaan?
Suuria särkylääkemääriä oon jo kokeillu, samoin särkylääkecoktaileja, kerran myös psyykelääkkeitä. Aina heränny teholta..
kofeiinitabletit
14
964
Vastaukset
- koffe
ainoa vaikutus oli käsien tärinä ja seuraavan yön unettomuus... että se siitä!
- kofeinisti
Tappava LD-50 annos rotilla oli kokeissa 127mg/kg Toisinsanoen 85kg normaalipainoinen ihminen tarvitsisi 10,8g kofeiinia kuollakseen 50% todennäköisyydellä. Ottaen myös huomioon että ihminen ei käyttäisi kofeiinia säännöllisesti koska se kasvattaa toleranssia. Myös yksilölliset erot voivat olla huomattavia.
- kofeinisti
Tappava LD-50 annos rotilla oli kokeissa 127mg/kg Toisinsanoen 85kg normaalipainoinen ihminen tarvitsisi 10,8g kofeiinia kuollakseen 50% todennäköisyydellä. Ottaen myös huomioon että ihminen ei käyttäisi kofeiinia säännöllisesti koska se kasvattaa toleranssia. Myös yksilölliset erot voivat olla huomattavia.
- kuollakseen-elossa
Riippuu varmaan vähän tablettien vahvuudestaki.
Koffe: minkä vahvusia sä otit, muistatko? - koffe
kuollakseen-elossa kirjoitti:
Riippuu varmaan vähän tablettien vahvuudestaki.
Koffe: minkä vahvusia sä otit, muistatko?Ne oli niitä ns. keskivahvoja, kuulemma. Tämä kun oli tällainen nuoruuden kokeilu, 16-vuotiaana kaverit suositteli, sanoivat että on paljon parempaa kuin viina, kannabis ym. Kehottivat ottamaan 30. Minähän otin enkä huomannut mitään vaikutusta, joten otin sitten koko purkin. Toisaalta olen myös niitä ihmisiä jotka voivat juoda 25 kuppia kahvia päivässä, pannullisen ennen nukkumaanmenoa eikä mitään vaikuta. Joten kai se riippuu eniten siitä että kuinka kofeiiniherkkä ihminen on kyseessä, saahan toiset jo parista kahvikupistakin sydämentykytystä, vapinaa, unettomuutta ym.
- joskus...
... olen syönyt kofeiini tabletteja raskaan työn takia ja voin kertoo että viikon kun söi päivittäin 5-10 tablettia ni olo oli sen mukanen. Ei tiennyt miten päin olis ollut kun oli niin levoton olo ja rintaan pisti fyysisiä hommia tehdessä. Mutta varmaan tosi paljon tapaus kohtasta, en tiedä saako niillä henkee pois mutta itellä ainakin loppu niien napsiminen kun rintaan rupes pistämään muutaman kuurin jäljiltä aina.
- on...
... viimesen reilun neljän vuoden aikana ollu pitkälle toistakymmentä itsemurhayritystä lääkkeillä ja nyt viimmesimmän yrityksen jälkeen tän vuoden vappuna mulla sanottiin et seuraava yliannostus on luultavasti se viimenen. et mun keho ei kestä niitä enempää ku viiimeks jo romahdin niin pahasti et vietin tovin teholla hengityskoneessa. Joten kai se on se on ihan sama mitä pillereitä vedän kunha niitä vaan on tarpeeks... Siks aloin miettiä tätä, et jos noi vahvimmat kofeiinipillerit olis ok vaihtoehto. Ne on sopivan halpoja, eikä herätä niin paljon epäilyjä ku menee niit apteekista hakeen, ku et menee hakeen yli 100 kpl aspiriineja muita särkylääkkeitä (kokemusta on..) Huuhtois ne viel siiderillä alas.
- 100kpl
ja olin kuolla. Mutta sanompa vain että se olisi ihan hirveä tapa lähteä.
Mulla rinnassa tuntu aivan kamalalta, oksensin lääkehiiliä ulos, oli tosi paa olo ja paniikki koko ajan. Jalat ei kantanut yhtään ja psyken hoitajien piti kantaa mut vessasta sänkyyn.
Ambulanssi lähti sairaalaan viemään ja matkalla hoitaja huus kuskille et mennäänki meilahteen ja pillit päällä.. jo viiden minuutin kuluttua siitä sama hoitaja mietti että pitäskö mediheli sittenki soittaa, mutta kuski tuumasi että lanssilla ollaan nopeemmin perillä, kun ei niin pitkä matka ollut.
Hoitaja oli puhelin yhteydessä kokoajan tehon lääkärin kanssa ja sai ohjeita. Mulla oli kammiotakykardiaa kuulema.
Teholla vietin yön ja hoitajat ei toivoa juurikaan antanut, aamulla sitten kevyttakkailuun ja illalla takaisin psykelle.
Epikriisissä luki että oli letaali annos (kuolettava) ja pienimmilläkin määrillä kuolemia tullut.
Mutta 4 vuotta myöhemmin otin saman annoksen ja ei tapahtunut mitään. Johtuisikohan siitä, että sain hiile 15 minsan sisällä.
mutta tuskallinen kuolema tulis, en suosittele.- kuollakseen-elossa
... kun jaoit kokemuksesi, mut mä en niin välitä onko kuolema tuskallinen vai ei. Tuskaton rauhallinen lähtö ois aina parempi vaihtoehto, mut kunhan vaan saan täältä lähteä..
- ottaminen
... kun jaoit kokemuksesi, mut mä en niin välitä onko kuolema tuskallinen vai ei. Tuskaton rauhallinen lähtö ois aina parempi vaihtoehto, mut kunhan vaan saan täältä lähteä..
voin kuvitella, että tulee karseita oireita, jos ottaa tommosia määriä kofeiinia!
itsellä kun jo pelkän kahvin juominen liiallisesti aiheuttaa paniikkia, käsien vapinaa jne.
Mutta asiaan, tiedätkös että tuommoiset viestit ei ole fiksuja tänne kirjoitettaviksi. Kertoa nyt tänne että aikoo tappaa itsensä! mieti vähän miltä meistä lukijoista tuntuu. Ei voi oikein auttaa, vaikka haluaisi. Järkyttäviä viestejä, ja täällä kun on alaikäisiäkin lukemassa.
Ja sitäpaitsi, jos oikeasti haluaa kuolla, niin kyllä silloin keinot keksii. ei tarvitse täällä ilmoitella ja kysellä tommosia kysymyksiä.
Sheriffi sais mielestäni poistaa moiset viestit!!! - kuollakseen-elossa
ottaminen kirjoitti:
voin kuvitella, että tulee karseita oireita, jos ottaa tommosia määriä kofeiinia!
itsellä kun jo pelkän kahvin juominen liiallisesti aiheuttaa paniikkia, käsien vapinaa jne.
Mutta asiaan, tiedätkös että tuommoiset viestit ei ole fiksuja tänne kirjoitettaviksi. Kertoa nyt tänne että aikoo tappaa itsensä! mieti vähän miltä meistä lukijoista tuntuu. Ei voi oikein auttaa, vaikka haluaisi. Järkyttäviä viestejä, ja täällä kun on alaikäisiäkin lukemassa.
Ja sitäpaitsi, jos oikeasti haluaa kuolla, niin kyllä silloin keinot keksii. ei tarvitse täällä ilmoitella ja kysellä tommosia kysymyksiä.
Sheriffi sais mielestäni poistaa moiset viestit!!!Olet oikeassa, anteeksi ajattelemattomuuteni muita käyttäjiä kohtaan. Poistun.
- äskeinen kirjoittaja
Olet oikeassa, anteeksi ajattelemattomuuteni muita käyttäjiä kohtaan. Poistun.
en pahalla tuota sanonut, vaan nuo viestit on vaan niiiiin turhauttavia!!!, kun ei voi mitään tehdä/ tai auttaa mitenkään.
Ensinnäkin auttaminen on mahdotonta, kun ei ole hajua kuka ja missä olet. Ja toisekseen et tunnu edes haluavan apua, ainoastaan kuolla.
Minä en ainakaan ala neuvomaan miten kuolla, en pidä turhista kuolemista, enkä halua ottaa kenenkään kuolemaa kontolleni (vaikkakaan en voisi olla koskaan varma, onko neuvojani noudatettu)
no, kuitenkin......turhauttaa tuollaiset viestit.
kaikkea hyvää sulle kuitenkin, toivoa vaan voi, että tulet toisiin ajatuksiin tuon aikomuksesi kanssa! - Toleranssi100%
Kofeiiniiä saa suomesta netistä tilattuna puhtaanajauhona: 50g 100%kofeiinijauhoo vastaa 700 kofeiinitablettii ja se maksaa alle 10e.
- dasdasdasdasdassadds
ottaminen kirjoitti:
Sheriffi sais mielestäni poistaa moiset viestit!!!pidäppä ruma lutka turpa kiinni
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 18013558
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h1585483Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p454930Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv1493709Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska402853Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1282042Oletko tyytyväinen
Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?1201791Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..
...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam3721697Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?
Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?1121560Jos oikeasti haluat vielä
Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚1371525