Oletteko huomanneet, miten äärimmäisen vihamielinen palsta tämä on? Itse olen lesbo ja mielellään juttelisin muiden kanssa elämän pienistä ja suurista asioista, mutta täällä sitä ei voi tehdä.
Ehkä ette itse huomaa, mutta tämä kirjoittelu täällä ei anna teistä yhdestäkään parempaa kuvaa kuin homovihaisista ihmisistä. Homoseksuaaleja ei mielestänne saa haukkua ja pitäisi olla kaikki samat oikeudet kuin muilla (tämä on aivan totta, itsekin haluan meille samat ihmissoikeudet). Mutta miten joku kehtaa vaatia itselleen parempaa kohtelua, jos itse kohtelee muita aivan yhtä huonosti. Kertokaapa se.
Täällä on parin päivän aikana tuomittu epämoraaliseksi, epäluotettavaksi, luonnottamaksi, eläimelliseksi (suoria lainauksia viesteistänne) yms. niin biseksuaalisuus kuin polyamoria ja moni muu asia. Viestiketjuja taaksepäin selaamalla löytää vastaavia vihakeskusteluja monesta muusta asiasta. Lesbot jopa tuomitsevat toiset lesbot milloin mistäkin syystä (ulkonäkö, sukupuolielämä, vaatetus vain muutaman esimerkin sanoakseni).
Eikö kenelläkään missään vaiheessa päässä ala raksuttaa, että täällä toisista ihmisistä puhutaan aivan samalla tavalla ja samana sävyyn kuin homofoobikot puhuvat meistä lesboista. Meistä kenestäkään se ei tunnu mukavalta, joten tuntuuko teidän vihankohteistanne sitten yhtään paremmalta, kun itse haukutte heitä?
Itselleen on helppo vaatia parempaa kohtelua. Paljon vaikeampaa on yrittää vaikuttaa toisen mielipiteisiin. Kaikista helpointa tuntuisi olevan omien asenteiden pohtiminen, mutta kuitenkin se taitaa olla se kaikkein pahin ja vaikein paikka jokaiselle. Itselleen vaaditaan suvaitsevaisuutta, mutta itse ei ole kuitenkaan valmis suvaitsemaan muita. Onko se oikein?
RAUHAA, RAKKAUTTA, SUVAITSEVAISUUTTA, HYVÄÄ MIELTÄ, KUNNIOITUSTA ja ennen kaikkea POHTIMISEN AIHETTA itse kullekin näin sateisena sunnuntaipäivänä!
Suvaitsemattomuus palstalla
13
366
Vastaukset
- sada,
täällä paistaa aurinko.Ei mulle tämä palsta säteile negatiivista,vaan ihan hyvä aura tässä on.Onkohan sulla päässä sitä vihaa?
Mä lähden nyt ulos levittämään muillekkin tätä hyvää oloa ja taidan käydä myös tyttöystävää pussaamassa sen työpaikalla. - sinullekin!
Suvaitsevaisuus on hyve.
- on ihan yhtä
monimuotoinen kuin mikä muukin elämässä. Se että alkaa nähdä vain negatiivista asioissa on aina merkki että on itse saanut jostain tarpeeksi, ei siitä että maailma tai palsta olisi muuttunut negatiivimisemmaksi paikaksi. Kuten tässäkin asiassa, kaikki alkaa sieltä omasta päästä.
- Sivusta seurannut
En hirveästi seuraile keskustelua eri palstoilla (eli minulla ei ole hyvää vertailukohtaa), mutta täällä Lesbo-threadissa on tullut viime aikoina jonkin verran pyörittyä ihan vaan keskusteluja lukemassa, ei niinkään kommentoimassa.
Olen huomannut saman asian kuin sinä, Pohtija.. Turhan monet tälle palstalle kirjoittavat esim. solvaavat muita tyhmiksi pelkästään sen perusteella, että viestiketjun aihe ei ole heidän mielestään hyvä tai että he eivät pidä kirjoittajan tavasta esittää asiansa. Lisäksi täällä morkataan bi-seksuaaleja tavalla, joka on omasta mielestäni outoa seksuaaliseen vähemmistöön kuuluvilta. (Sivuhuomautus: Mielestäni on huvittavaa, että monessa ketjussa on tuotu esille se, että joku tutkija tms. on sanonut kaikkien ihmisten olevan enemmän tai vähemmän bi-seksuaaleja. Tässä mielessä bi-seksuaalien "vihaajien" pilkka sattuu siis omaan nilkkaan.)
Onhan se toki vaivalloisempaa ryhtyä kirjoittamaan hirveän syvällisiä ajatuksia, joten ehkä sen vuoksi monet kirjoittavat sen, mikä ensimmäisenä tulee mieleen. Toivoisin kuitenkin, että useampi ihminen ajattelisi aiheita hieman monipuolisemmin, yrittäisi tarkastella asioita muustakin kuin omasta näkökulmastaan ja yrittäisi löytää toisten kommenteista kohtia, joita voisi kehua, joista voisi olla (ainakin osittain) samaa mieltä tai joista voisi ottaa oppia (= avartaa maailmankatsomustaan, ihmistuntemustaan tms.) vaikka ei toisen mielipidettä täysin hyväksyisikään.
Joskus kuulee sanottavan, että eiväthän vähemmistöön kuuluvat (esim. lesbot) saisi kritisoida muita ihmisiä ja elämäntapoja. Heidänhän pitäisi olla suvaitsevaisempia, koska itsekin joutuvat syrjinnän kohteeksi. Itse en ole suinkaan tätä mieltä, sillä emme me lesbot tai muut vähemmistöihin kuuluvat mitään "enkeleitä" ole. Mutta silti toivoisin, että ne, jotka joutuvat itse toistuvan syrjinnän kohteeksi, miettisivät, millaiselta suvaitsemattomuus ja syrjintä itsestä tuntuu. Ainakin itse olen kokenut, että tuollaisen pohdinnan jälkeen on helpompi ymmärtää ja/tai suvaita ihmisten arvomaailmojen, elämäntapojen ym. eroavaisuuksia. - eroja
Eihän heterotkaan ole keskenään kaikesta samaa mieltä ja ihan varmasti esim. polyamoria jakaa mielipiteitä heidän keskuudessaan yhtä voimakkaasti. Mun mielestä tällä palstalla käydään yleisesti ottaen paljon asiallisempaa keskustelua kuin monella muulla suomi24-palstalla. Miksi lesbojen pitäisi olla kaikesta samaa mieltä? Jos kaikki olisivat samaa mieltä ja muutenkin samanlaisia, ei kai mitään keskustelupalstaa edes tarvittaisi? Eikö se ole vain hyvä, että asioista ollaan eri mieltä ja niistä keskustellaan.
- myös..
tuntuu, että sen takia ollaan mielipiteissämme silmätikkuja, koska ollaan vähemmistö. vähemmistönhän tulisi hyväksyä kaikki (myös se sonta) joka vastaan tulee.
täällä keskustelu ei ole ala-arvoista. jotkut heteroäijät vaan tykkää siitäkin valittaa täällä meidän palstalla, kun emme ole samaa mieltä heidän kanssaan. olemme kamalia ja ällöttäviä lepakoita joihin saa purkaa oman seksuaalisen turhautumisen ja naiskaunan. mutta heteromies on mitä on. on se kamalaa kun on vahvoja mielipiteitä, ja vielä lesbonainen.
meidän (lesbo/bi-naisten) jutut täällä on kesyjä ja rakentavia 90%:sti. pahimmat ja törkeimmät jutut löytyy yhdeltä suomi24:n keskustelupalstalta jossa enemmistö kirjoittajista on miehiä. jutut naisista/naisia kohtaan menevät jo yli ymmärryksen.
- Peppitossu
kyllähän se kiristää pipoa kun joka tuutista tulee kermakakkuja lättyyn vai mitä?
meissä niinkuin hetskuissakin on niitä sormella soosottajia ihan tarpeeksi...menkääpä homopuolelle ja sieltä tulee sellaista moraalisaarnaa ja käytösopasta välillä että oksat pois.
Minä en vaadi itselleni parempaa kohtelua mutta kanssaihmisilleni kyllä monesti.
Vaikka olen v.mäisen ämmän maineessa niin yritän aina puolustaa kuitenkin väärinymmärrettyja , sorrettuja ...mitenkään ilman marttyyrikruunuja.
miehistä en jaksa sen enempää kuin että en vihaa mutta en pahemmin arvostakkaan.Sellaista miestä ei ole vielä tullut eteeni joka häikäisisi minut älyllään tai käytöksellään.Uusi tangokunkku on söpö (Amadeus) ja käytökseltään vielä viaton.Katotaan kuinka käypi. ( noh toi oli ihan typerä ..)
Kävin mielenkiinnosta heterochatissä kurkkimassa siellä kincy puolella ja siellä isot miehet vaihteli ajatuksia vaipoista..eikä sitten mistään lasten vaipoista vaan p ja k leikeistä kiinnostuneiden heteromiesten halusta käyttää alistettuna vaippoja...ja olipa mulle siellä tarjottu mm siveysvyön avainta puoleksi vuodeksi säilöön tai pissakeskustelujen tosikkomaista privaattikeskustelua..SIIS isot miehet ;) hihhiiiiVOi S***na
Viimeinen lauseesi on ihan hyvä motto niin sulle kuin meille monelle muullekkin.
Että meitä on niiiin moneen junaan eikä ketään saa kiusata.- kivaa? Pitääks otta muut
tasajalkaa tallaavat huomioon. Inhoon kaiken maailman lattajalkoja.
- kivi ja käpy
kivaa? Pitääks otta muut kirjoitti:
tasajalkaa tallaavat huomioon. Inhoon kaiken maailman lattajalkoja.
ensimmäisen kerran omista tunteistani ja siitä että taidan kuulua vähemmistöön. vastaukset vaihtelivat kovastikin ja herkkä ja herkkänahkainen ja epä varmakin vielä itsestä, niin meni pari uotta ennenkuin seuraavan kerran kirjoittelin tänne.
Yleensäkin keskustelupalstoilla tai vaikka tutulle lähettämän txt.viestinkin voi tulkita tai väärällä tavalla. Sellaista se on =).
Ei muuta kuin mukaan vain tänne uudet, ja suodatin päälle =). - chattia ;)
kivi ja käpy kirjoitti:
ensimmäisen kerran omista tunteistani ja siitä että taidan kuulua vähemmistöön. vastaukset vaihtelivat kovastikin ja herkkä ja herkkänahkainen ja epä varmakin vielä itsestä, niin meni pari uotta ennenkuin seuraavan kerran kirjoittelin tänne.
Yleensäkin keskustelupalstoilla tai vaikka tutulle lähettämän txt.viestinkin voi tulkita tai väärällä tavalla. Sellaista se on =).
Ei muuta kuin mukaan vain tänne uudet, ja suodatin päälle =).Tämä on vielä pientä sen rinnalla mitä "lesbo cafeessa" saa kokea. Siellä ilkeily on viety aivan toisiin ulottuvuuksiin, ja sen lisäksi siellä pyörivästä porukasta vähintään kolmasosa on kiimaisia ukkomiehiä.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taas nuoren kuolema
Vasunmäentiellä paha onnettomuus. Nuori nainen menehtyi. Niiin sydäntä riipaisevaa 😭1364860Elikkäs persuissa ovat pahimmat häiriköijät
Koska sieltä tuli kaikkein kovin ulahdus. Persujen peesissä seuraa kokoomus js hajuraon päässä röhkii kepulaiset. Olipa703380"Skandaali muhii SDP:ssä" - "pelon ilmapiiri vallitsee"
Puolueen johto on vähintään vastuussa ilmapiiristä, jossa häirinnän uhrit eivät ole saaneet ääntään kuuluviin. Vyyhdin1063266Tehomaksu rankaisisi normaalista sähkönkäytöstä
Energiaviraston valmistelema tehomaksumalli herättää aiheellista huolta erityisesti tavallisten kotitalouksien näkökulma422665Ahdistelu ongelmaa vain vasemmistossa - ei oikeiston edustajissa
Mutta demarit ovat tunnetusti sivistymättömiä, ja vähemmän fiksuja.302333- 1141634
Trump asettaa Grönlannin kaappausta vastustaville Euroopan maille 10% tuontitullin
Suomi mukana näissä maissa. Myöhemmin Trump aikoo nostaa tuontitullit 25%:iin kesäkuun alusta, jos Grönlannin kaappausta3401150- 491146
- 49882
Mitä luulet mies
Olisko tämä mun mustasukkaisuus iso ongelma meidän suhteessa? Tiedän, että se ei ole hyvä asia, mutta tykkään susta niin55711