Narsistien uhrien sivuilla

on eniten heitä

narsisteja. Kirjoittavat siellä monella eri nimimerkillä. Kysyvät ja vastaavat sitten itse niihin juttuihin eli kehuvat SIELLÄKIN itseään. Voi pyhä yksinkertaisuus. Käykää hyvät ihmiset lukemassa ja viihdyttämässä itseänne. Todelliset avuntarvitsijat hakevat henkilökohtaista apua eivät tee siitä showta.

66

678

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • apua.

jos muiden elämä niin häiritsee. kaikki avoin keskustelu on edistystä.

• ahahaha

Ai palstojen saastuttaminen valheilla ja omiin viesteihin vastailulla useilla eri nimimerkeillä on edistystä? Oletkos pikkuisen pihalla?

• hyvä esimerkki

muotinarskuttelijasta. Olet jo taudin siinä vaiheessa, että vainoharhapäissäsi näet narsisteja joka puolella ympärilläsi. Jopa tänne palstalle kirjoittelevat ovat narsisteja ja vastailevat itselleen... mistä tiedät tämän, vai onko vain vainoharhaista luuloa?

Tyypillinen palstalainen on uhrina itseään joka paikassa mainostava nainen, joka näkee narsisteja joka paikassa. Yleensä ollaan vielä vihamielisiä ja uhkaavia, kuten tuo yksi muija, joka haluaisi tapattaa kaikki hänen itsensä mielestä narsistit...

Hemmetti että tämä on karannut lapasista näiltä naisilta jo ajat sitten tämä leikki. Ei turhaan asiantuntijat varoittele narsistimuodin vaaroista näille ns uhreille.

• sekoittaisi..

palstoja.. nimenomaan täällä suomi24:ssä ihmiset vastailevat itselleen omiin ketjuihinsa, jos eivät saa ansaitsemaansa huomiota ... hoh.

Voisko olla mahdollista, jos hetken mietit omaa toimintaasi, että jopa itse olet sellaiseen 'syntiin' syyllistynyt?

Minä ainakin olen ;-) Ja arvaa mitä? Mä vaan oon niin hyvä, et mulla on varaa myöntää se! Ja on mullakin omat narsistiset vammani ja itsetunto-ongelmat. Elämä on.

• paskaa!

Narsistien uhrien sivut on tarkoitettu nimenomaan narsistien uhreille ja siellä on hyvät modet, jotka karsivat julkinarsistit nopeasti pois ja myöskin toisten uhrien syyllistäjät ja ivalijat. Varmaan sielläkin käy lukemassa niitä jotka ovat itse narsisteja ja sellaisia, jotka esiintyvät uhrina ja peittävät (ainakin yrittävät) persoonallisuushäiriönsä.
      Mahtaa narsisteja ketuttaa kun eivät pääse siellä mielin määrin melskaamaan vaikka lukemaan pääsevätkin.

• mutta niinhän

palstan ylläpitäjä on halunnutkin.

Palstan esittelyssä kerrotaan näin:

"Yhdistys on perustettu kaikentyyppisissä tilanteissa eläville narsistisen luonnehäiriön uhreiksi joutuneille henkilöille. "
      http://www.narsistienuhrientuki.info/

Siis narsistisen "luonnehäiriön" uhreiksi... Sehän on juuri narsisti itse! Kukaan muu ei voi olla narsistien "luonnehäiriön" uhri. Jos palsta olisi tarkoitettu narsistien uhreille, olisi teksti kuulunut vaikkapa näin:
      " Ydistys on perustettu kaikentyyppisissä tilanteissa eläville narsistisesta persoonallisuushäiriöstä kärsivien henkilöiden uhreiksi joutuneille henkilöille. "

Mainittua "luonnehäiriö"nimitystä ei enää edes käytetä, nykyisin ne ovat persoonallisuushäiriöitä - tietämätön ja erittäin huolimaton ylläpitäjä. Tai sitten ei. Jospa tarkoitus olikin, että siitä tulisi "luonnehäiriöisten palsta"?

Niin tosiaan on käynyt.

• kovinkin nokkela?

Edellisestä vastauksesta tuli mieleeni yksi syy, miksi exä-narskuni (oman kotipsykologiani mukaan) kanssa oli mahdoton keskustella, jos yritti selvittää vaikka sitä että hän ei osallistunut ollenkaan vuokranmaksuun yms. tai oli jäänyt kiinni valehtelusta tai oli jäänyt kiinni pettämisestä, niin hän hyvin usein käänsi kesksutelun vaikkapa johonkin minun käyttämääni sanaan tai lauserakenteeseen tai äänensävyyn tai ilmeeseeni tms ja itse asia jäi taatusti selvittämättä, paasasi tuollaisista asioista niin että sai pääni ja ajatukseni sekaisin ja alkuperäinen keskustelunaihe unohtui sillä hetkellä.

• lukevat...
        kovinkin nokkela? kirjoitti:

Edellisestä vastauksesta tuli mieleeni yksi syy, miksi exä-narskuni (oman kotipsykologiani mukaan) kanssa oli mahdoton keskustella, jos yritti selvittää vaikka sitä että hän ei osallistunut ollenkaan vuokranmaksuun yms. tai oli jäänyt kiinni valehtelusta tai oli jäänyt kiinni pettämisestä, niin hän hyvin usein käänsi kesksutelun vaikkapa johonkin minun käyttämääni sanaan tai lauserakenteeseen tai äänensävyyn tai ilmeeseeni tms ja itse asia jäi taatusti selvittämättä, paasasi tuollaisista asioista niin että sai pääni ja ajatukseni sekaisin ja alkuperäinen keskustelunaihe unohtui sillä hetkellä.

.. yleensä kaiken kuin piru Raamattua....

• paikkaansa
        lukevat... kirjoitti:

.. yleensä kaiken kuin piru Raamattua....

Se, että joku on hankala ei tarkoita että hän olisi narsisti. Oma äitini oli narsisti ja oikein lääkärin varmistama - ei siis mikään kenenkään kyökkipsykologin arvioima.
        Hän ei ikinä toiminut kuten kerroit.

Elämä OIKEAN narsistin kanssa on aivan toista kuin mitä täällä saa lukea.
        Olette ressukat vain antaneet omaa valtaanne vastustavalle läheisellenne narsistin nimen. Narsistin oikea uhri ei toimi niin.

Ylläoleva havainnon olen tehnyt ollessani kyseisellä sivustolla ja tarkistin asian asiantuntevalta hoitohenkilöltä.

• Ootko mielestäs
        kovinkin nokkela? kirjoitti:

kovinkin nokkela?

Oliko syy vuokran maksusta kieltäytymiseen exä-narskussasi vai narsistisessa persoonallisuushäiriössä?

PIDÄTKÖ ITSEÄSI NARSISTISEN PERSOONALLISUUSHÄIRIÖN UHRINA?

• xcch
        paikkaansa kirjoitti:

Se, että joku on hankala ei tarkoita että hän olisi narsisti. Oma äitini oli narsisti ja oikein lääkärin varmistama - ei siis mikään kenenkään kyökkipsykologin arvioima.

Olette ressukat vain antaneet omaa valtaanne vastustavalle läheisellenne narsistin nimen. Narsistin oikea uhri ei toimi niin.

Ylläoleva havainnon olen tehnyt ollessani kyseisellä sivustolla ja tarkistin asian asiantuntevalta hoitohenkilöltä.

"Elämä OIKEAN narsistin kanssa on aivan toista kuin mitä täällä saa lukea.
        Olette ressukat vain antaneet omaa valtaanne vastustavalle läheisellenne narsistin nimen. Narsistin oikea uhri ei toimi niin."

Narsistin lapsen ja puolison elämä eroaa paljon toisitaan, lapsi on narsistille hänen oman persoonallisuuden jatke.

Puoliso on hyväksikäytön kohde johon narsisti purkaa paineensa, narsisti voi kohdella puolisoa ja lapsia täysin erilailla ja myös lapsia keskenään. Joku on hyvä lapsi ja joku pahalapsi.

Yhteistä narsisteille on empatian ja rakkauden puute ja myös että heille ei kehity pitkässäkään parisuhteessa minkäänlaista aitoa kiintymystä puolisoaan kohtaan. Mutta muuten narsistien luonteet voi erota toisistaan ja tämän takia myös näistä syistä johtuvat ongelmat voivat poiketa jonkiverran toisistaan.

• xcch kirjoitti:

Olette ressukat vain antaneet omaa valtaanne vastustavalle läheisellenne narsistin nimen. Narsistin oikea uhri ei toimi niin."

Narsistin lapsen ja puolison elämä eroaa paljon toisitaan, lapsi on narsistille hänen oman persoonallisuuden jatke.

Puoliso on hyväksikäytön kohde johon narsisti purkaa paineensa, narsisti voi kohdella puolisoa ja lapsia täysin erilailla ja myös lapsia keskenään. Joku on hyvä lapsi ja joku pahalapsi.

Yhteistä narsisteille on empatian ja rakkauden puute ja myös että heille ei kehity pitkässäkään parisuhteessa minkäänlaista aitoa kiintymystä puolisoaan kohtaan. Mutta muuten narsistien luonteet voi erota toisistaan ja tämän takia myös näistä syistä johtuvat ongelmat voivat poiketa jonkiverran toisistaan.

"Yhteistä narsisteille on empatian ja rakkauden puute.."

Juuri mainitsemasi seikan takia onkin tärkeää rakastaa ensin itseään, oppia rakastamaan itseään hyväksyvästi...rakkaus muita kohtaan on sen seurausta.

On olemassa sanonta; 'ystävät ovat rinnallasi, vihamiehet edessäsi'
        Selitys tähän löytyy siitä ajatuksesta että vihamiehiä kohtaan meidän on kaikkein vaikeinta kehittää rakkautta ja myötätuntoa.

Kuka pystyy asettumaan narsistin saappaisiin? Sympatiakin on helevetin vaikeaa.

Mutta jokainen 'minä', narsistina ollessaan, on vastuussa vain itselleen, ja maksaa teoistaan hinnan, joka saattaa olla toisten inho, myötähäpeä ja viha.

• eroon narsusta
        paikkaansa kirjoitti:

Ota itse asioista selvää ja kirjoita vasta sitten noita narsistisia lausuntojasi.

• Tottakai NUT.in sivuilla on eniten narsisteja. Tähän on varsin luonnollinen selitys;

Kukaan ei loukkaannu niin verisesti kuin narsisti. Kukaan ei ole niin katkera ja vihainen, ja niin pitkään, kuin narsisti.

Narsistin tunnistaakin kaikkein helpoimmin pitkäkestoisista negatiivisista tunteistaan.

Itsessä näitä narsistisia piirteitä on vaikea havaita, koska omat tunteet tuntuvat yleensä oikeutetuilta, ja vastaavasti muiden teot tuntuvat epäoikeudenmukaisilta.

Useimpia ihmisiä kammoksuttaa ajatus olevansa narsisti, siksi asia ulkoistetaan minuuden ulkopuolelle; "se narsisti loukkasi minua monin eri tavoin"

Todellinen syy on kuitenkin se ikioma loukkaantumisen tunne, eli asiat eivät menneetkään niinkuin minä halusin. :)

• vanja

oletko koskaan elänyt narsistin kanssa????? et tiedä minkälaista helvettiä jokainen päivä on ollut... jatkuvaa kamppailua, nimittelyä, henkistä väkivaltaa, arvostelua, kyseenalaistettu jokainen teko... PAREMPI OLLA HILJAA KUN, ET ASIASTA MITÄÄN TIEDÄ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

• En tiedä kenelle vastauksesi oli, mutta miksi kehoitat muita olemaan hiljaa, ja luulet etteivät muut tiedä elämästä helvetin keskellä mitään? Monien kärsimykset ovat voineet olla paljon pahempia kuin sinulla, mitenkään kärsimyksiäsi väheksymättä :)

• xcch
        yxex kirjoitti:

En tiedä kenelle vastauksesi oli, mutta miksi kehoitat muita olemaan hiljaa, ja luulet etteivät muut tiedä elämästä helvetin keskellä mitään? Monien kärsimykset ovat voineet olla paljon pahempia kuin sinulla, mitenkään kärsimyksiäsi väheksymättä :)

"Monien kärsimykset ovat voineet olla paljon pahempia kuin sinulla, mitenkään kärsimyksiäsi väheksymättä :)"

Tarkoitti sinua, noilla kirjoituksissa aiheutat pelkkää kärsimystä monille. Minä olen samaa mieltä vanjan kanssaan :)

• xcch kirjoitti:

"Monien kärsimykset ovat voineet olla paljon pahempia kuin sinulla, mitenkään kärsimyksiäsi väheksymättä :)"

Tarkoitti sinua, noilla kirjoituksissa aiheutat pelkkää kärsimystä monille. Minä olen samaa mieltä vanjan kanssaan :)

Ritariainesta selvästikin ;D

Palstalla vastuu reaktioistaan on lukijalla!

• 1+2=3
        xcch kirjoitti:

"Tarkoitti sinua, noilla kirjoituksissa aiheutat pelkkää kärsimystä monille. Minä olen samaa mieltä vanjan kanssaan :) "

xcch, sinun kommenttisi ovat sen luokan huttua ja täynnä narsistisia piirteitä, että pitäisit sinäkin vain mölyt mahassasi ja alkaisit ottaa vastuuta omista tunteistasi sen sijaan, että jatkuvasti siirrät niitä muille.

• 1+2=3 kirjoitti:

"Tarkoitti sinua, noilla kirjoituksissa aiheutat pelkkää kärsimystä monille. Minä olen samaa mieltä vanjan kanssaan :) "

xcch, sinun kommenttisi ovat sen luokan huttua ja täynnä narsistisia piirteitä, että pitäisit sinäkin vain mölyt mahassasi ja alkaisit ottaa vastuuta omista tunteistasi sen sijaan, että jatkuvasti siirrät niitä muille.

Tässä on esimerkkinä hyvä tapaus (joo joo...) siitä, kuinka ihminen uhriutuu eikä "voi" erota hyvän vuoksi jne.

Tuolla tiedolla "toisen narsismista" jne pitäisi tehdä jotain. Huolehtia edes lapsista. Olla mollaamatta heidän äitiään jonka kanssa aikoo asua.

Kiukunkiukun... mä en usko oikeasti koko homman olemassaoloon (oho...sori...) mutta silti se toimii hyvänä esimerkkinä kuinka tällä narsismivouhotuksella tuhotaan kaikki lopullisesti koska "se on oikeutettua" toimia kuten narsisti koska toinen oli narsisti ensin.

Ugh

• 16+9
        1+2=3 kirjoitti:

Vakkarit ne taas kirjoittaa ilkeimmät kommenttinsa jollain muulla nimimerkillä. :D Ei perse kestä seistä sanojensa takana.

• xcch

"Itsessä näitä narsistisia piirteitä on vaikea havaita, koska omat tunteet tuntuvat yleensä oikeutetuilta, ja vastaavasti muiden teot tuntuvat epäoikeudenmukaisilta.
      "

Kiitos, tuosta sain hyvän oivalluksen, suorastaan ahaa elämyksen.
      Narsisti vaatii jääräpäisesti aina puolisoa tutkimaan itseään ja myöntämään syyllisyytensä naristin provoimiseen huonoon käytökseen, eikä myönnä omia puutteitaan.

Juuri näin tekevät muutamat tällä palstalla syyllistäessään uhreja, eikä mitkään keskustelu yritykset johda mihinkään tulokseen, eikä empatiaa uhreja kohtaan heru. Hmmmm :)

• llllll

Yxex kertoo tuossa itsestään ja kumppaneistaan täällä, miten yrittävät tehdä silmänkääntötemppujaan saadakseen narsistien ominaisuudet käännettyä uhrien ominaisuuksiksi. :D Ainoa mikä ei päde niihin on se, että eivät kauan kirjoittaisi tuollaisia hölmöyksiä uhrien palstalla, ne lempattaisiin pellolle alka aikayksikön.

• "Juuri näin tekevät muutamat tällä palstalla syyllistäessään uhreja, eikä mitkään keskustelu yritykset johda mihinkään tulokseen"

Olet tehnyt aivan samanlaisia havaintoja kuin minäkin ;)

Uhrit, jotka yrittävät parantua tai ovat jo parantuneet, ja jotka etsivät erilaisia näkökulmia...miettivät myös omaa osuuttaan ja vastuutaan suhdesopassa...heitä vastaan hyökkää uhriutunut narsisti jonka ajattelua kuvaa näkemys, missä toinen osapuoli on sataprosenttisesti syyllinen. (ei myönnytyksiä, ei anteeksiantoa, ei paranemista, ei tapahtuneiden hyväksymistä, seurana jokapäiväinen viha ja katkeruus)

(kukaan ei loukkaannu niin vahvasti kuin nph)

• llllll kirjoitti:

Yxex kertoo tuossa itsestään ja kumppaneistaan täällä, miten yrittävät tehdä silmänkääntötemppujaan saadakseen narsistien ominaisuudet käännettyä uhrien ominaisuuksiksi. :D Ainoa mikä ei päde niihin on se, että eivät kauan kirjoittaisi tuollaisia hölmöyksiä uhrien palstalla, ne lempattaisiin pellolle alka aikayksikön.

Moni-nikki-henna...ystäväiseni, ymmärrän että ajatukseni satuttaa sinua, ja samalla kiehtoo, koska sisimmässäsi ymmärrät niissä piilevän totuuden... ;-D

Veikkaanpa että nut.in moderaattorit tietävät palstastamme, ja seuraavat sitä mielenkiinnolla.

• talvi1357
        yxex kirjoitti:

"Juuri näin tekevät muutamat tällä palstalla syyllistäessään uhreja, eikä mitkään keskustelu yritykset johda mihinkään tulokseen"

Uhrit, jotka yrittävät parantua tai ovat jo parantuneet, ja jotka etsivät erilaisia näkökulmia...miettivät myös omaa osuuttaan ja vastuutaan suhdesopassa...heitä vastaan hyökkää uhriutunut narsisti jonka ajattelua kuvaa näkemys, missä toinen osapuoli on sataprosenttisesti syyllinen. (ei myönnytyksiä, ei anteeksiantoa, ei paranemista, ei tapahtuneiden hyväksymistä, seurana jokapäiväinen viha ja katkeruus)

".miettivät myös omaa osuuttaan ja vastuutaan suhdesopassa"

Mikä on mielestäsi uhrin osuus ja vastuu suhdesopassa narsistin kanssa?

Mikä on lopputulos, jos uhri miettii omaa osuuttaan ja vastuutaan?

• xcch
        yxex kirjoitti:

"Juuri näin tekevät muutamat tällä palstalla syyllistäessään uhreja, eikä mitkään keskustelu yritykset johda mihinkään tulokseen"

"heitä vastaan hyökkää uhriutunut narsisti jonka ajattelua kuvaa näkemys, missä toinen osapuoli on sataprosenttisesti syyllinen."

Olet täysin hukassa, ei narsisti nuista syistä hyökkää, vaan hänen mielestä kaikki ihmiset ovat häntä varten ja hän vihaa niitä (varsinkin puolisoa) joka ei tätä hyväksy ja sen takia hyökkää. Jos olet kiltti, niin se on narsistin mielestä heikoutta ja jälleen hyökkää. Jos et suostu narsistin elämäntyyliin, niin silloin hyökkää, mutta jos alat liehittelee narsitia, niin hyökkää vielä enenmmän.

Jos annat kaikessa periksi niin loppulos on se mikä oli eräällä naisella, toi toisen naisen heidän aviovuoteeseen ja puolison olessa vierellä rakasteli je kehui vierasta naista koko yön, ei mitään rajaa.

Narsisti elää omaa elämäänsä oli toinen millainen tahansa, kaikissa hänen tekemisissään on taustalla narsismi, josku liehittelee, kiukuttelee, halventaa puolisoa, prijsoi hänen hänen omat pahat tekonsa. Kaikkiin omiin väärintekoihin pitää saada joku muu syyllinen. Se on aikaa ja tarmoa vievä jatkuva projekti jota narsisti joutuu käymään.

Ei narsistilla helppoa ole, niinkuin ei ole juopolla ja narkomaanillakaan, mutta oma on valinta jatkaa typerää itselle ja muille tuhoisaa elämäntyyliä.

• ihme urpo oot
        yxex kirjoitti:

"Uhrit, jotka yrittävät parantua tai ovat jo parantuneet, ja jotka etsivät erilaisia näkökulmia...miettivät myös omaa osuuttaan ja vastuutaan suhdesopassa."

Mitä hittoa sinä höpiset? Jos ei ole minkäänlaista tietoa narsismista niin voit mennä kirjoittamaan vaikka huuhaa pastalle, ellet siellä jo olekin.

Parantuneet uhrit etsivät erilaisia näkökulmia????? Narsistiin ei ole erilaisia näkökulmia, on vain se näkökulma, että narsisti on tunnevammainen, joka ei pysty tuntemaan empatiaa toisia ihmisiä kohtaan, ahnehtii valtaa ja halveksii muita ihmisiä ja on vaarallinen ympäristölleen. Tällaisen ihmisen kanssa suhteen sairaudelle ei uhrin tarvitse miettiä omaa vastuutaan tai osuuttaan, koska narsisti on se, joka aiheuttaa sen että suhde hänen kanssaan on hyvin sairas.

• talvi1357 kirjoitti:

".miettivät myös omaa osuuttaan ja vastuutaan suhdesopassa"

Mikä on mielestäsi uhrin osuus ja vastuu suhdesopassa narsistin kanssa?

Mikä on lopputulos, jos uhri miettii omaa osuuttaan ja vastuutaan?

Uhri saattaa olla uhriutunut narsisti, tai väkivallan mahdollistajana toiminut narsistin uhri.

Lopputulos miettimiselle on suotuisessa tapauksessa sisäisen rauhan löytäminen, tapahtumien ymmärtäminen (vaikkei pahuutta hyväksyisikään), ja tapahtumasta oppiminen (sisäinen kasvu)

• xcch kirjoitti:

"heitä vastaan hyökkää uhriutunut narsisti jonka ajattelua kuvaa näkemys, missä toinen osapuoli on sataprosenttisesti syyllinen."

Olet täysin hukassa, ei narsisti nuista syistä hyökkää, vaan hänen mielestä kaikki ihmiset ovat häntä varten ja hän vihaa niitä (varsinkin puolisoa) joka ei tätä hyväksy ja sen takia hyökkää. Jos olet kiltti, niin se on narsistin mielestä heikoutta ja jälleen hyökkää. Jos et suostu narsistin elämäntyyliin, niin silloin hyökkää, mutta jos alat liehittelee narsitia, niin hyökkää vielä enenmmän.

Jos annat kaikessa periksi niin loppulos on se mikä oli eräällä naisella, toi toisen naisen heidän aviovuoteeseen ja puolison olessa vierellä rakasteli je kehui vierasta naista koko yön, ei mitään rajaa.

Narsisti elää omaa elämäänsä oli toinen millainen tahansa, kaikissa hänen tekemisissään on taustalla narsismi, josku liehittelee, kiukuttelee, halventaa puolisoa, prijsoi hänen hänen omat pahat tekonsa. Kaikkiin omiin väärintekoihin pitää saada joku muu syyllinen. Se on aikaa ja tarmoa vievä jatkuva projekti jota narsisti joutuu käymään.

Ei narsistilla helppoa ole, niinkuin ei ole juopolla ja narkomaanillakaan, mutta oma on valinta jatkaa typerää itselle ja muille tuhoisaa elämäntyyliä.

"Ei narsistilla helppoa ole, niinkuin ei ole juopolla ja narkomaanillakaan, mutta oma on valinta jatkaa typerää itselle ja muille tuhoisaa elämäntyyliä. "

Omavalinnaisesti voi myös valita narsistin kanssa yhdessä elämisen jopa 10 vuoden ajan, kuten kerroit tehneesi. :)

• ihme urpo oot kirjoitti:

"Uhrit, jotka yrittävät parantua tai ovat jo parantuneet, ja jotka etsivät erilaisia näkökulmia...miettivät myös omaa osuuttaan ja vastuutaan suhdesopassa."

Mitä hittoa sinä höpiset? Jos ei ole minkäänlaista tietoa narsismista niin voit mennä kirjoittamaan vaikka huuhaa pastalle, ellet siellä jo olekin.

Parantuneet uhrit etsivät erilaisia näkökulmia????? Narsistiin ei ole erilaisia näkökulmia, on vain se näkökulma, että narsisti on tunnevammainen, joka ei pysty tuntemaan empatiaa toisia ihmisiä kohtaan, ahnehtii valtaa ja halveksii muita ihmisiä ja on vaarallinen ympäristölleen. Tällaisen ihmisen kanssa suhteen sairaudelle ei uhrin tarvitse miettiä omaa vastuutaan tai osuuttaan, koska narsisti on se, joka aiheuttaa sen että suhde hänen kanssaan on hyvin sairas.

"narsisti on tunnevammainen, joka ei pysty tuntemaan empatiaa toisia ihmisiä kohtaan, ahnehtii valtaa ja halveksii muita ihmisiä ja on vaarallinen ympäristölleen."

Sinun subjektiivinen näkemyksesi, missä on aistittavissa kiihkomielisyyttä.

"ei uhrin tarvitse miettiä omaa vastuutaan"

Uhri on vastuussa vain itselleen. Uhri ei ole erityiskohteluun oikeutettu tässä asiassa.

• ihme urpo oot kirjoitti:

ATM vastaa:

[ Pitbull Featuring Chris Brown - International Love ]

• jjjjjjjjjjjjj
        yxex kirjoitti:

"narsisti on tunnevammainen, joka ei pysty tuntemaan empatiaa toisia ihmisiä kohtaan, ahnehtii valtaa ja halveksii muita ihmisiä ja on vaarallinen ympäristölleen."

Sinun subjektiivinen näkemyksesi, missä on aistittavissa kiihkomielisyyttä.

"ei uhrin tarvitse miettiä omaa vastuutaan"

Uhri on vastuussa vain itselleen. Uhri ei ole erityiskohteluun oikeutettu tässä asiassa.

Ei uhri vaadikaan erityiskohtelua vaan sitä että kohdellaan tasavertaisena ihmisenä. Narsisti vaatii aina erityiskohtelua koska suuruusharhoissaan luulee ansaitsevansa sen.

• jjjjjjjjjjjjj kirjoitti:

Ei uhri vaadikaan erityiskohtelua vaan sitä että kohdellaan tasavertaisena ihmisenä. Narsisti vaatii aina erityiskohtelua koska suuruusharhoissaan luulee ansaitsevansa sen.

Tästä on palstalla opastettu, eli uhri on vastuussa itselleen, mitä hän elämälleen tekee, ja miten antaa itseään kohdella. Jos kärsii suhteessa 10 vuotta, on joko mahdollistanut ja hyväksynyt kaltoinkohtelun, tai mahdollistanut kohtelunsa puuttuvan omavastuun takia.

Tasavertaisuus on kaunis ajatus vaan mitäs teet kun vastaan tulee kusipää. Antaudutko vai otatko vastuun itsestäsi ja nostat kytkintä?

• . . .. ... .. ...
        yxex kirjoitti:

Uhri saattaa olla uhriutunut narsisti, tai väkivallan mahdollistajana toiminut narsistin uhri.

Lopputulos miettimiselle on suotuisessa tapauksessa sisäisen rauhan löytäminen, tapahtumien ymmärtäminen (vaikkei pahuutta hyväksyisikään), ja tapahtumasta oppiminen (sisäinen kasvu)

hyvä ja asiallinen kommentti, yxex. kiitos siitä.

• . ... . . .. ..
        yxex kirjoitti:

Tästä on palstalla opastettu, eli uhri on vastuussa itselleen, mitä hän elämälleen tekee, ja miten antaa itseään kohdella. Jos kärsii suhteessa 10 vuotta, on joko mahdollistanut ja hyväksynyt kaltoinkohtelun, tai mahdollistanut kohtelunsa puuttuvan omavastuun takia.

Tasavertaisuus on kaunis ajatus vaan mitäs teet kun vastaan tulee kusipää. Antaudutko vai otatko vastuun itsestäsi ja nostat kytkintä?

hienosti kyllä jaksat vastailla noille tietämättömille, yxex. ihailen pitkämielisyyttäsi.

• xcch
        yxex kirjoitti:

"Tästä on palstalla opastettu, eli uhri on vastuussa itselleen, mitä hän elämälleen tekee, ja miten antaa itseään kohdella. "

Niin ja tällä palstalla kirjoittavista narsistin uhreista on ainakin 90 % eronnut, eikö tämä tullut jo selväksi aiemmin?. Sinä jankkaat asioita samalla itsepäisellä tavalla kuin narsisti tekee ja olet myös siinä mielessä samalainen että et opi mitään. Samaa linjaa edustaa nimerkki "epäsäännöllinen määrä pisteitä".

Sinun kannattaisi mennä ehdottomasti terapiaan, koska et selvästikkään uskalla kohdata omia tunteitasi vaan ulkoistat ja projisoit ne narsistien uhreihin. Ota tuo pistekirjoittaja mukaasi :)

• 5+11
        xcch kirjoitti:

"Tästä on palstalla opastettu, eli uhri on vastuussa itselleen, mitä hän elämälleen tekee, ja miten antaa itseään kohdella. "

Niin ja tällä palstalla kirjoittavista narsistin uhreista on ainakin 90 % eronnut, eikö tämä tullut jo selväksi aiemmin?. Sinä jankkaat asioita samalla itsepäisellä tavalla kuin narsisti tekee ja olet myös siinä mielessä samalainen että et opi mitään. Samaa linjaa edustaa nimerkki "epäsäännöllinen määrä pisteitä".

Sinun kannattaisi mennä ehdottomasti terapiaan, koska et selvästikkään uskalla kohdata omia tunteitasi vaan ulkoistat ja projisoit ne narsistien uhreihin. Ota tuo pistekirjoittaja mukaasi :)

hei vajakki ne on sillon erotessaan ottanut omastaan vastuun joten mitä haukut??

• xcch kirjoitti:

xcch

Ihmettelen motiivejasi haarukoida muita palstakirjoittajia. Teetkö sen todella tarkoituksella; vihjailet, annat epämääräisiä oletuksia, kyseenalaistat ihmisten tunne-elämää ja terveyttä tuntematta heitä keitä he todella ovat.

Joko olet taitava näyttelemään tuota miksi tekeydyt, tai sitten et todellakaan itse ole sitä tajunnut. En tiedä. Mutta mitä enemmän viljelet alatyylisiä kommenttejasi ja vihjailujasi toisista palstakirjoittajista, sitä enemmän se laskee sinun arvoasi.

Olen kohtalaisen kärsivällinen ja annan ihmisille toisenkin ja joskus kolmannenkin mahdollisuuden. Epäoikeuddenmukaisuutta en suvaitse. Mutta nyt sinä alat mennä liian pitkälle. Sinä todella pahoitit mieleni. Ehkä se on tarkoituksesikin. Toisten ihmisten loukkaaminen ja satuttaminen siis.

• xcch kirjoitti:

Xcch:lle.

• dizel kirjoitti:

Xcch:lle.

o

• dizel kirjoitti:

o

*raapii päätä*

Miksiköhän mun viesteistä ei näy, kuin ensimmäinen merkki. Ainakaan mulla. Outoa...

• dizel kirjoitti:

*raapii päätä*

Miksiköhän mun viesteistä ei näy, kuin ensimmäinen merkki. Ainakaan mulla. Outoa...

Tarkoitushan oli siis pistää tonttulakki hymiö :) Jos jollain näkyy, niin kertokaa ihmeessä...

• Yksi multinikki?
        elisakettu kirjoitti:

xcch

Ihmettelen motiivejasi haarukoida muita palstakirjoittajia. Teetkö sen todella tarkoituksella; vihjailet, annat epämääräisiä oletuksia, kyseenalaistat ihmisten tunne-elämää ja terveyttä tuntematta heitä keitä he todella ovat.

Joko olet taitava näyttelemään tuota miksi tekeydyt, tai sitten et todellakaan itse ole sitä tajunnut. En tiedä. Mutta mitä enemmän viljelet alatyylisiä kommenttejasi ja vihjailujasi toisista palstakirjoittajista, sitä enemmän se laskee sinun arvoasi.

Olen kohtalaisen kärsivällinen ja annan ihmisille toisenkin ja joskus kolmannenkin mahdollisuuden. Epäoikeuddenmukaisuutta en suvaitse. Mutta nyt sinä alat mennä liian pitkälle. Sinä todella pahoitit mieleni. Ehkä se on tarkoituksesikin. Toisten ihmisten loukkaaminen ja satuttaminen siis.

Koomista kirjoittamassasi on muun muassa se, että jo ketjun otsikko väittää, että narsistien uhrien sivuilla kirjoittavat ovat enimmäkseen itse narsisteja. Et sitten kokenut sitäkään mitenkään epäoikeudenmukaisena, kun väite ei varmasti ole totta? Kovat otteet yrität ottaa käyttöön, sinäkö täällä jakelet oikein mahdollisuuksia, toisia ja kolmansiakin? Mitäs jos tarkastelisit vain kamujesi kirjoituksia ja myös sen ketä väität oikein seurustelukumppaniksesi? Xcch on yksi harvoja kirjoittajia, joka on melko realistinen kirjoituksissaan.

• . ... . . .. .. kirjoitti:

hienosti kyllä jaksat vastailla noille tietämättömille, yxex. ihailen pitkämielisyyttäsi.

Kiitos! Ja älä ole milläsikään tuon xcch.n tunteenpurkauksista. Se yrittää (huom; yrittää) ulkoistaa sinuun ja minuun jotain käsittelemätöntä ongelmaansa. Mut meidän tehtävä ei ole kannatella aikuisen äijän tunteita...se on niistä vastuussa itse... ;)

• Yksi multinikki? kirjoitti:

Koomista kirjoittamassasi on muun muassa se, että jo ketjun otsikko väittää, että narsistien uhrien sivuilla kirjoittavat ovat enimmäkseen itse narsisteja. Et sitten kokenut sitäkään mitenkään epäoikeudenmukaisena, kun väite ei varmasti ole totta? Kovat otteet yrität ottaa käyttöön, sinäkö täällä jakelet oikein mahdollisuuksia, toisia ja kolmansiakin? Mitäs jos tarkastelisit vain kamujesi kirjoituksia ja myös sen ketä väität oikein seurustelukumppaniksesi? Xcch on yksi harvoja kirjoittajia, joka on melko realistinen kirjoituksissaan.

"Xcch on yksi harvoja kirjoittajia, joka on melko realistinen kirjoituksissaan. "

Ihan kelpo kaksoissidosviesti! Joskus hän todellakin kirjoittaa melko todellisia tarinoita ;)

• M.B.
        dizel kirjoitti:

Tarkoitushan oli siis pistää tonttulakki hymiö :) Jos jollain näkyy, niin kertokaa ihmeessä...

Pelkkä o

• M.B. kirjoitti:

Pelkkä o

o

• dizel kirjoitti:

o

:D

Ei onnistu ei... o

• dizel kirjoitti:

:D

Ei onnistu ei... o

Laitoin siis o:n "pienempi kuin-merkin", kaksi l-kirjainta, kaksoispilkun ja "sulkukiinni-merkin".

• Yksi multinikki? kirjoitti:

Ei jokaiseen provoaloitukseen ole pakko ottaa kantaa, jos ei huvita. Toisaalta se pitää sisällään pienen totuuden siemenenkin; narsistipalstoilla aloittavat kirjoittajat ovat useimmiten vähintäin eksyksissä omien tunteidensa ja kokemustensa kanssa, eli eivät siis häiriöttömiä. Joku motiivi ihmisillä on aina: joko saada tolkkua omiin kokemuksiinsa, tunnemaailmaansa tai ahdistuksen syihinsä. Mutta mitä väliä sillä on? Jokainen silti pyrkii helpottamaan kuormaansa, joka on parempi vaihtoehto kuin kaikki koteloidaan tiivimmäksi paketiksi itseen, jos keskusteluyhteys myös irl:ssä puuttuu.

Xcch on taas yksi vakikirjoittajista - yksi porukasta - jonka kommentteja seurataan. Miksi on tarpeellista herjata toisia palstakirjoittajia, kun varsin hyvin tietää, ettei sanomallansa ole mitään perää? Jonka tarkoituksellisuutta ja jatkuvuutta ei voi kukaan olla huomaamatta. Mitä hän saa siitä tai on motiivinsa?

Tuskin meistä kukaan viaton on. Sen ei silti pitäisi olla syy asettaa ihmisyyttä kyseenalaiseksi. Oli kuka oli; itse ainakin olen saanut tukea usealta silloin kun olen tarvinnut, eikä tulisi mieleen lähteä ketään suunnitelmallisesti ruoskimaan. Arvostus ei silti tarkoita, että tarvitsee olla samaa mieltä eikä tarkoita kritiikittömyyttä, mutta toista kunnioittava suhtautuminen ei rakennu myöskään toistuvista ylilyönneistä.

• koklataan:
        dizel kirjoitti:

Laitoin siis o:n "pienempi kuin-merkin", kaksi l-kirjainta, kaksoispilkun ja "sulkukiinni-merkin".

• oho,
        koklataan: kirjoitti:

mulla ei tullu näkyville mitään, vaikka kokeilin kolmella muokatulla versiolla...

• tääkö?
        dizel kirjoitti:

o

• tääkö uudelleen
        tääkö? kirjoitti:

o

o

• .....
        tääkö? kirjoitti:

o

(:ll>o

• ..... kirjoitti:

(:ll>o

Toisinpäin onnistuu. :)

• vastuutonta touhua
        elisakettu kirjoitti:

Ei jokaiseen provoaloitukseen ole pakko ottaa kantaa, jos ei huvita. Toisaalta se pitää sisällään pienen totuuden siemenenkin; narsistipalstoilla aloittavat kirjoittajat ovat useimmiten vähintäin eksyksissä omien tunteidensa ja kokemustensa kanssa, eli eivät siis häiriöttömiä. Joku motiivi ihmisillä on aina: joko saada tolkkua omiin kokemuksiinsa, tunnemaailmaansa tai ahdistuksen syihinsä. Mutta mitä väliä sillä on? Jokainen silti pyrkii helpottamaan kuormaansa, joka on parempi vaihtoehto kuin kaikki koteloidaan tiivimmäksi paketiksi itseen, jos keskusteluyhteys myös irl:ssä puuttuu.

Xcch on taas yksi vakikirjoittajista - yksi porukasta - jonka kommentteja seurataan. Miksi on tarpeellista herjata toisia palstakirjoittajia, kun varsin hyvin tietää, ettei sanomallansa ole mitään perää? Jonka tarkoituksellisuutta ja jatkuvuutta ei voi kukaan olla huomaamatta. Mitä hän saa siitä tai on motiivinsa?

Tuskin meistä kukaan viaton on. Sen ei silti pitäisi olla syy asettaa ihmisyyttä kyseenalaiseksi. Oli kuka oli; itse ainakin olen saanut tukea usealta silloin kun olen tarvinnut, eikä tulisi mieleen lähteä ketään suunnitelmallisesti ruoskimaan. Arvostus ei silti tarkoita, että tarvitsee olla samaa mieltä eikä tarkoita kritiikittömyyttä, mutta toista kunnioittava suhtautuminen ei rakennu myöskään toistuvista ylilyönneistä.

"Toisaalta se pitää sisällään pienen totuuden siemenenkin; narsistipalstoilla aloittavat kirjoittajat ovat useimmiten vähintäin eksyksissä omien tunteidensa ja kokemustensa kanssa, eli eivät siis häiriöttömiä."

Sitä että pahimmassa vaiheessa uhri saattaa olla ihan eksyksissä käyttävät pahimmat palstanarsistit hyväkseen tarkoituksenaan sekoittaa pakkkaa ja sekoittaa lisää ajatuksia.

• tääkö
        dizel kirjoitti:

Toisinpäin onnistuu. :)

o/

Narsistinen tietokoneohjelma selätetty ;)

• vastuutonta touhua kirjoitti:

"Toisaalta se pitää sisällään pienen totuuden siemenenkin; narsistipalstoilla aloittavat kirjoittajat ovat useimmiten vähintäin eksyksissä omien tunteidensa ja kokemustensa kanssa, eli eivät siis häiriöttömiä."

Sitä että pahimmassa vaiheessa uhri saattaa olla ihan eksyksissä käyttävät pahimmat palstanarsistit hyväkseen tarkoituksenaan sekoittaa pakkkaa ja sekoittaa lisää ajatuksia.

Mitkä ihmeen palstanarsistit? Miten ne sekoittaa pään? Hyppäänkö kaivoon jos ilkeä palstanarsisti käskee? Hoh :-D

• vanja

Narsistit esittävät vakuuttavasti tunteita, jotta saisivat manipuloida. ovat myös patologisia valehtelijoita, peittelevät asioita, ulkonäköön menevä arvostelu

• Kyllä. Tiettyyn pisteeseen saakka, jonka jälkeen bluffi paljastuu ... kuinka monta vuosikymmentä ihminen sitten valehtelee itselleen, että se mitä alussa heijasti siihen toiseen ei ole totta, vaan vain ja ainoastaan itse kuviteltua, itsestä lähtöisin olevaa - minä rakastan sinua, sinä olet minulle tärkeä, en tule koskaan hylkäämään sinua ... sellainen heijaste, jonka on lapsena saanut, tottakai sitä heijastaa toisiin ja jos vastassa on 'peilipersoona' saat takaisin heijastuksen itsestäsi ja omasta rakkaudestasi Itseesi.

Ihan perus ATM meininkiä.

• xcch

Huomasitko muuten että mitään riita asiaa ei narsistin kanssa saa vietyä mhinkään tulokseen. Syyttelyn jälkeen narsisti kyllä rauhoittuu, mutta asiaa ei sovita mitenkään. Näitä sopimattomia konflikteja kertyy vuosien mittaan melkoinen määrä, lisäksi tällä sopimattomudella narsisti varmistaa että hän voi palata mihinkä aiheeseen tahansa ja milloin tahansa.

Koska olet uusi tällä palstalla, niin varoittaisin että koska tämä on avoin palsta niin täällä majailee narsisteja, narsistin hovi ja myös uhreja. Narsistit ja varsinkin narsistin hovi suoltaa aika ilkeää tekstiä uhreja vastaan.

Täällähän narsistia kyllä sanallisesti lyödään ja hovi puolustaa, lainasin tuon allaolevan netistä.

"Kun tätä jo lyötyä narsistia sitten jälleen uhkaa jokin, hovi on jo valmiiksi hänen puolellaan uhkaajaa vastaan. Ja uhkiahan narsistilla riittää, sillä kaikki, jotka eivät ole hänen puolellaan, ovat häntä vastaan."

• xcch kirjoitti:

Huomasitko muuten että mitään riita asiaa ei narsistin kanssa saa vietyä mhinkään tulokseen. Syyttelyn jälkeen narsisti kyllä rauhoittuu, mutta asiaa ei sovita mitenkään. Näitä sopimattomia konflikteja kertyy vuosien mittaan melkoinen määrä, lisäksi tällä sopimattomudella narsisti varmistaa että hän voi palata mihinkä aiheeseen tahansa ja milloin tahansa.

Koska olet uusi tällä palstalla, niin varoittaisin että koska tämä on avoin palsta niin täällä majailee narsisteja, narsistin hovi ja myös uhreja. Narsistit ja varsinkin narsistin hovi suoltaa aika ilkeää tekstiä uhreja vastaan.

Täällähän narsistia kyllä sanallisesti lyödään ja hovi puolustaa, lainasin tuon allaolevan netistä.

"Kun tätä jo lyötyä narsistia sitten jälleen uhkaa jokin, hovi on jo valmiiksi hänen puolellaan uhkaajaa vastaan. Ja uhkiahan narsistilla riittää, sillä kaikki, jotka eivät ole hänen puolellaan, ovat häntä vastaan."

"Koska olet uusi tällä palstalla, niin varoittaisin että koska tämä on avoin palsta niin täällä majailee narsisteja, narsistin hovi ja myös uhreja. Narsistit ja varsinkin narsistin hovi suoltaa aika ilkeää tekstiä uhreja vastaan."

Täällä mitään hoveja ole. :)

• ...
        dizel kirjoitti:

"Koska olet uusi tällä palstalla, niin varoittaisin että koska tämä on avoin palsta niin täällä majailee narsisteja, narsistin hovi ja myös uhreja. Narsistit ja varsinkin narsistin hovi suoltaa aika ilkeää tekstiä uhreja vastaan."

Täällä mitään hoveja ole. :)

hän tarkoittaakin itseään. Ja hoviaan.

• xcch

Siis tähän tyyliin.
      Myllyniemi krirjoitti.

"Narsistin uhriin ihailu ja intensiivinen läsnäolo menevät täydestä, koska hänellä on suuri rakkaudennälkä. Ennen pitkää kuitenkin tapahtuu jotain outoa. Unelmien prinssi tai prinsessa muuttuu mielivaltaiseksi, jopa väkivaltaiseksi hirviöksi.

Riidat ja kriisit menevät toki ohi myös narsistin kanssa ja usein yhtä äkkiä kuin ovat alkaneetkin, mutta ilman, että niitä todella käsitellään. Narsisti saattaa pyytää anteeksi ja pahoitella, jopa hyvitellä ja luvata, ettei sitä tapahdu ”enää koskaan”. Hetken aikaa yhteiselo on hehkeää, ja toivo paremmasta herää. Kaikki tämä on vain pintaa ja manipulointia, sillä todellista katumusta narsisti ei tunne. Usein purkauksen uhri päätyy pyytelemään anteeksi."

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää

jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole
      Maailman menoa
      44
      2494
    2. Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä

ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi
      Maailman menoa
      74
      2477
    3. Belfastissa käynnissä kunnon persuilu

Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä
      Maailman menoa
      73
      2372
    4. Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus

jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.
      Maailman menoa
      56
      2140
    5. Islamovasemmistolaisuus - tälläista termiä käytetään

Termi tarkoittaa alunperin äärivasemmiston ja muslimifundamentalistien liittoa, jonka ytimessä oli antisemitismi. Isl
      Maailman menoa
      32
      1867
    6. Persujen kannatusromahdus tekee kesästä 2026 nautinnollisen

Satoi tai paistoi, niin Suomen kansalaisella on kuluvana kesänä syytä hymyyn. Niin upealta tuntuu persujen kannatusroma
      Maailman menoa
      84
      1685
    7. Martina Aitolehti läpäisi Erikoisjoukot - Tilittää umpirehellisenä kuvauksista

Martina Aitolehti selvisi Erikoisjoukot koulutuksesta. Hän myös malttoi pääosin pitää mölyt mahassaan, vaikka saikin ko
      Kotimaiset julkkisjuorut
      21
      1143
    8. Riikka runnoo! sähkön hinta +25 %, bensan hina +16 %

Euron bensa! Tuo legendaarinen persujen vaalilupaus. Sannan hallitus pudotti sähköenergan alv:n 10 prosenttiin, Riikka r
      Maailman menoa
      7
      1024
    9. Rakastan sinua hiljaisuudessa

Rakastan sinua hiljaisuudessa. Olisit minun tai et, olen odottanut sinua vuosisatojen ajan. Ilman sinua sydämeni on yksi
      Rakkaus ja rakastaminen
      41
      1005
    10. Eläköön kuningas, kuningas on kuollut

Heikki Nivala kaatui kuin mies. Kavaltaja käveli juuri edelliseen toukokuun kokoukseen hankkimansa puku päällä. Eläköön
      Kemijärvi
      56
      886
    Aihe