keppihevosen

kaavat

Mistä löytäisin keppariin kaavat?

46

14468

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • SK 5/08
      • kaavat

        Kiitos kovasti vaivannäöstäsi! Pärjään tällä mainiosti.


      • joku...

        tiiättekö mitä se semmonen keppareiden kasvatus on?? Mä en vaan tiiä!?


      • Miuku,W.N.
        joku... kirjoitti:

        tiiättekö mitä se semmonen keppareiden kasvatus on?? Mä en vaan tiiä!?

        Eli kepparien kasvatus on vähän samanlaista kuin oikeidenkin hevosten. Eli esimerkiksi minun kepparitallillani (westnight.nettisivu.org) kasvatetaan quartereita. Siis sillointallilla on mahdollisesti eniten tätä kasvattirotua ja kun niitä on paljon niin samanrodun tamma- ja ori-keppari voivot ns. "astua", eli sitten ne saa ns. varsan, joka on tekemäsi hevonen. Menipäs monimutkaiseksi. Mutta toivottavasti tajusit!=)


      • y

        hyvät kaavat, varmasti onnistuuu


    • aapsuu

      tahtoisin keppihevosen kaavat

      • Kuukkeloija

      • riimu!

        Itse tein riimun kuvahaun avulla eli näin:
        1.kirjoita Googleen:kuvahaku.
        2.kirjoita:riimu
        3.ota tieto kone mukaan. Itse en ottanut niin tein väärin ja sitä on kamala purkaa.
        4.mittaa suikaleet hyvän kokoisiksi.
        5.ota liima pyssy(jos et tiedä mikä se on mene kuvahakuun katsomaan)liima pyssyllä tulee hyvää jälkeä.
        . HUOM!!!!!
        . vliimapyssy on
        . tulikuuma!
        6.pyydä mieluiten vanhempia liimaamaan suuikaleet.Avaimen periä on hyviä tässä hommassa.
        7.liimaa yksi kerrallaan ja laita purisriin 1min.
        8.muista kun liimaat älä pdä sitä keprun päässä.

        =]=]=]=]=]=]=]=]=]=]=]=].


    • Zaphie

      Kepparin kaavat saa kätevästi itsekin, piirrät vain paperille hevosen pään ääriviivat, (ei korvia eikä muita tarkempia osia!) ja leikkaat irti :)

      • atlat

        ...tehtiin sukista.
        Sopivia olivat joko harmaat tai ruskeat villasukat.
        Villalangasta tehtiin harjatkin ja silmät ruskeista tai mustista napeista.
        Päitset ompelin itse tai solmin sopivista nyöreistä.
        Kassien hihnoista sitten ohjakset,niissä kun on sellaiset lukot päissä...
        Kuolaimet tein sopivan paksusta rautalangasta,jotka työnsin vain oikeasta kohtaa läpi ja taivutin lenkiksi,jotta kassin hihnan sai kuolaimiin kiinni.

        Nykyään tuollaisen voinee tehdä helposti vaikkapa sopivan värisestä fleecestä ja jotakin vanua tai superlonrouhetta(esim etolasta) sisään.
        Harjan varsia saanee edullisesti Hong Gonkista tai rautakaupasta ja vielä halvemalla sopivan kepin saa metsästä.
        Ja pää vain kunnon nyörillä lujasti keppiin... ja eikun harjoittelemaan maastoa ja esteitä.


      • kepruilija
        atlat kirjoitti:

        ...tehtiin sukista.
        Sopivia olivat joko harmaat tai ruskeat villasukat.
        Villalangasta tehtiin harjatkin ja silmät ruskeista tai mustista napeista.
        Päitset ompelin itse tai solmin sopivista nyöreistä.
        Kassien hihnoista sitten ohjakset,niissä kun on sellaiset lukot päissä...
        Kuolaimet tein sopivan paksusta rautalangasta,jotka työnsin vain oikeasta kohtaa läpi ja taivutin lenkiksi,jotta kassin hihnan sai kuolaimiin kiinni.

        Nykyään tuollaisen voinee tehdä helposti vaikkapa sopivan värisestä fleecestä ja jotakin vanua tai superlonrouhetta(esim etolasta) sisään.
        Harjan varsia saanee edullisesti Hong Gonkista tai rautakaupasta ja vielä halvemalla sopivan kepin saa metsästä.
        Ja pää vain kunnon nyörillä lujasti keppiin... ja eikun harjoittelemaan maastoa ja esteitä.

        aivan, mutta mä en saanut yhtään selvää siitä ohjeesta miten hevonen ommellaan. :(


    • amppy

      Siitä käsityölehdestä 5/08 on paras kaava! :) 'Oon tehny siitä ja tuli kyllä maailman KOMEIN siis KAAAAAAUNEIN FLICKA!

    • MURSOIO

      No netistä ei saa hyvii kaavoijj

    • Inndddd

      KERTOKAAPA SITTEN TAAS UUSIA KAAVOJA! JA HARJAN KIINNITYS ja suitsien/riimun teko(:

      • Keppariallinomistaja

        HARJAN KIINNITYS:

        1. Kepparin sisällä ei saa tässä vaiheessa olla vanua, pelkkä kangas. Ompele lankaa siihen kohdalle mihin haluat harjan.(Ompele käsin) tee se niinku harsien että jää päälle lankaa n.5cm ja nurjalle puolelle saman verran.
        2.Ompele uudestaan samalla lailla mutta sillä lailla että nyt ompelet päälle samanlailla, mutta niihin kohtiin josssa lanka on nurjalla puolella
        3.Ota harjaslankaa. Leikkaa siitä sen pituinen kuin haluat. HUOM. lankaa kannattaa otta 2-kertainen määrä.
        4.Taita langanpätkät puoliksi.Laita lenkkipääty langan ali. Nyt sen pitäisi näyttää vähän silmukalta.Vedä muut harjaslangat "silmukan" läpi.
        5. Toista niin kauan kunnes hevosen nniska on täysi.
        6.VALMISH :D


      • Keppari

        Riimun tekeminen:

        OMPELUKONEELLA:

        1. Valitse sopiva kangas riimuun
        2.Leikkaa turvanypäryksen mittainen kangaspala. Huolittele ompelukoneella.
        3.Laita se hevosen päähän, mittaa siitä niskan kautta toiselle puolelle, JA leikkaa taas senpituinen pala.Huolittele
        4.Ompele ne yhteen.Huolittele
        5.Mittaa kohdan 3 kangaspalasta "leuan" kohta. Leikkaa.HUolittele.
        6.Ompele leukapala VAIN TOISELTA PUOLELTA KIINNI. Laita leukapan toiseen päähän nappi, ja riimuun nappilovi. Huolittele.
        7. Ja tee vielä otsakohta. Mittaa,leikkaa ja huolittele.
        8. Valmish :D


    • sasanatsi!

      noniin

    • Kepparipöljä

      En saa koskaan kepparin suuta onnistumaan. Se om aina vinossa. Olisiko jollain vinkkejä hyvään suuhun? :)

      • kepparilla vikellys!

        Kysymys:MITEN TEHDÄÄN VIKELLYSTÄ!?
        Vikellys on sitä että: menet hevosen selkään seisomaan ja laitat esim. kädet auki jos et saanut selvää niin mene www.youtube.fi
        Mutta miten sitä tehdään kepparilla?
        Helppoa, ota joku iso ja leveä jakkara. Tai sahaus .
        Siihen keppari ja mene itse vaikka kontallesi ja kaveri päällesi myös kontalle. Hevosen pitää olla rauhallinen.
        Vikellyksessä ei ole satulaa vaan outo vyö.vikellys on mielestäni parasta mitä voi olla!


    • fghfzghhjkjjjjj

      Google kuvahaku "kepparin kaavat"

    • ._Tyttö_.

      Hmm... Eräältä sivulta löysin kaavat, en kyllä muista osoitetta. Luulisin että googlettamalla: keppihevosen kaavat, pitäisi löytyä jotakin.

    • kaavat

      en tiedä. en itsekkään löydä...

    • Skippe<3kepparit<3
      • xx

    • Keppistelijä

      Minulla on ongelma. Olen tekemässä suitsia kepparilleni. En löydä mistään pieniä solkia, jotka voisi kiinnittää remmeihin. Eräällä ystävällinen on sellainen hevonen jolla on melkein aidon näköiset suitset: niissä on käytetty ellaisia solkia, tajusitteko mitä tarkoitan? :D Sellaiset mitkä on oikeissa suitsissa esim. poski-, leuka- ja turpahihnoissa, niinkuin kellon rannekkeessakin. Mistä kaupasta voisin ostaa sellaisia pikkuisia solkia suitsien hihnoihin? Tarvitsen apua! Ja toinen kysymys: Miten saan se kiinnitettyä? Kiitos kaikille, ketkä voivat vastata minulle, tämä on tärkeää! :)

      • Keppariharrastaja

        Hei itse olen ostanut kepparin suitsiin soljet ihan suutarilta :) mutta jos on hyvä tuuri voi niitä löytyä ihan vaikka prismasta! Ja jos ei kaupoista tai suutarilta löydy voi tilata netistä


    • Vuonohevonen

      Olisiko kellään vinkkejä miten saisi tehtyä keppari vuonohevoselle sen harjan? Siis sellaisen pystyharjan?

    • kopioin

      Aloita valitsemalla sopiva sukka, ja täytä se sopivan pulleaksi esimerkiksi vanulla. Kun sukka on täytetty, sulje sukan avonainen pää kumilangalla tai narulla, ettei vanut pääse karkaamaan.
      Ompele käsin langalla kepparillesi silmät, tai leikkaa sopivan muotoiset palat kankaasta ja kiinnitä ne ompelulangalla sukkaan kiinni. Voit käyttää silminä myös sopivia nappeja.
      Seuraavaksi tee sieraimet. Piirrä ne joko tussilla, tai sitten ompele ne paksulla langalla. Ympyrän muotoiset sieraimet ovat ihan hienot.
      Voit myös tehdä suun, ottamalla ompelulankaa, ja ompelemalla sukan alaosaan pistoja ja kiristämällä lopuksi. Sukka menee hieman ryttyyn, mikä on tarkoituskin.
      Korvien vuoro! Leikkaa suorakulman muotoinen pala kankaasta, ja taita se kolmioksi siten, että otat kahdesta (saman pitkän sivun) vierekkäisestä kulmasta kiinni, ja vedät ne toiselle pitkälle sivulle, niin että suorakulmion lyhyet sivut ovat pitkän sivun suuntaisesti. Kangas on nyt kolmion muotoinen. Sen jälkeen taitat kolmion pitkän sivun kulmat pitkän sivun keskelle lomittain ja ompelet kiinni.
      Leikkaa sopivan pituisia villalanganpätkiä otsatukaksi ja harjaksi, taita ne kahtia ja ompele ne taitoskohdasta kiinni sukkaan huolellisesti, etteivät ne lähde vetämällä pois (jos käytät 20cm pitkiä langanpätkiä, harjasta tulee 10cm pitkä). Huomoithan että pitkään ja tuuheaan harjaan pystyy tekemään paremmin kampauksia, kun harvaan ja lyhyeen harjaan! Kiharan harjan saat, kun lopuksi ompelemisen jälkeen erotat villalangan säikeet toisistaan, se tuo myös tuuheutta.
      Viimeinen vaihe, keppi. Aukaise lanka/kuminauha ja työnnä sukkaan keppi jonka olet valinnut (pituus n. 60-80cm, esteratsulle lyhyempi n. 60-70cm, ettei keppi osui esteisiin). Sen jälkeen solmi nauha sukan ja kepin ympärille tiukasti, niin että se pysyy kepissä kiinni. Varmistamalla imastointiteipillä saat varmemman pitävyyden. Sen jälkeen vaan suitsia tekemään ja ratsaille!

    • Joku....

      Vuonohevonen// Minulla on aina sama ongelma kuin sinulla... Se aina menee lyttyyn vaikka yritän saada pystyyn, toivottavasti joku on keksinyt miten ne saa pystyyn.......

      • Anonyymi

        Sun kannattaa leikata sitä vuonohevosen harjaa tai käyttää muotovaahtoa.


    • Kepparille suora suu

      Monet ovat näemmä pohtineet, kuinka kepparille saa suoran suun. Se on oikeasti aika kinkkinen juttu - ja sehän se vasta lystikästä onkin, kun kuudetta kertaa joutuu koko helahoidon purkamaan! Kokeilkaapa kuitenkin ennen pelihousujen repimistä tehdä leikattuihin kangaspaloihin suun kohdalle pelkkä _viilto_. Jos leikkaat hevosen suun _auki_, se jää rumasti harottamaan.

      Aloittaessasi keskikaitaleen ompelua niskasta tai ryntäistä voit ommella sitä aivan normaalisti _aina ylä- ja alahuuleen liittoutumakohtaan saakka_. Kun olet ommellut keskikaitaleen esimerkiksi alahuuleen saakka, katkaise keskikaitale ja ompele se uudelleen kiinni. Tällöin näkyviin jää helposti havaittava _sauma_, joka helpottaa huomattavasti palojen kohdakkain asettamista.
      Yksinkertaisesti siis keskikaitaleen sauman täytyy mätsätä tismalleen samaan kohtaan molemmissa paloissa, jotta suusta saisi parhaiten suoran.

      Ja voi kyllä - tämä on kaukana kaikesta helposta, mutta kannattaa kokeilla, niin sitä opitaan!

      • Vinkkejä (:

        Normaalille hevoselle tehdään harjaa vain ja ainoastaan yksi (1) RIVI, vuonohevoselle harjaa tehdään kolme (3) vierekkäistä riviä, joista keskimmäinen on musta, ja kaksi reunimmaista valkeat. Jotta harja pysyy pystyssä, on langat kiinnitettävä hyvin tiheästi, jotta ne tukevat toisiaan. Lopuksi se nostetaan käsillä pystyyn, ja halutessaan voit muotoilla sen vielä hiuslakalla, liimalla, muotovaahdolla, hiusvahalla tai vaikka -geelillä.

        Keppistelijä/ Itse ostan Lahdesta Neppinappi-nimisestä kaupasta pieniä solkia, mutta uskon, että niitä löytyy kaikista pienistä askartelukaupoista, tai ennemminkin käsityöliikkeistä tai -putiikeista ympäri maan. Eurokankaastakin saattaa löytyä, mutta itse suosin ehdottomasti pienempiä liikkeitä. Hinnat toki ovat jonkin verran tyyriimpiä, vaikka samaa tehdastuotantoa se joka paikassa on. Kannattaa silti tiedustella, josko joku tuttusi vaikka tietäisi! :)

        Internetistä ei löydy kovinkaan hyviä kaavoja, sillä tämä keppihevosharrastus on vuosien myötä muuttunut ymmärtääkseni siihen suuntaan, ettei ohjeita enää mielellään jaeta, jokainen keksikööt itse ja oppikoon omista virheistään, vaikka sitten kantapään kautta. Sehän on toki ihan totta, että harjoitus tekee mestarin, mutten itsekään ymmärrä, miksei ohjeita voida jakaa kaikkien iloksi.
        Hyviä apuja saa julisteista ja netin hevoskuvista. Voipaperille piirtämällä ja harjoittelemalla onnistuu varmasti. Onnea yritykseen! :)


      • askartelija
        Vinkkejä (: kirjoitti:

        Normaalille hevoselle tehdään harjaa vain ja ainoastaan yksi (1) RIVI, vuonohevoselle harjaa tehdään kolme (3) vierekkäistä riviä, joista keskimmäinen on musta, ja kaksi reunimmaista valkeat. Jotta harja pysyy pystyssä, on langat kiinnitettävä hyvin tiheästi, jotta ne tukevat toisiaan. Lopuksi se nostetaan käsillä pystyyn, ja halutessaan voit muotoilla sen vielä hiuslakalla, liimalla, muotovaahdolla, hiusvahalla tai vaikka -geelillä.

        Keppistelijä/ Itse ostan Lahdesta Neppinappi-nimisestä kaupasta pieniä solkia, mutta uskon, että niitä löytyy kaikista pienistä askartelukaupoista, tai ennemminkin käsityöliikkeistä tai -putiikeista ympäri maan. Eurokankaastakin saattaa löytyä, mutta itse suosin ehdottomasti pienempiä liikkeitä. Hinnat toki ovat jonkin verran tyyriimpiä, vaikka samaa tehdastuotantoa se joka paikassa on. Kannattaa silti tiedustella, josko joku tuttusi vaikka tietäisi! :)

        Internetistä ei löydy kovinkaan hyviä kaavoja, sillä tämä keppihevosharrastus on vuosien myötä muuttunut ymmärtääkseni siihen suuntaan, ettei ohjeita enää mielellään jaeta, jokainen keksikööt itse ja oppikoon omista virheistään, vaikka sitten kantapään kautta. Sehän on toki ihan totta, että harjoitus tekee mestarin, mutten itsekään ymmärrä, miksei ohjeita voida jakaa kaikkien iloksi.
        Hyviä apuja saa julisteista ja netin hevoskuvista. Voipaperille piirtämällä ja harjoittelemalla onnistuu varmasti. Onnea yritykseen! :)

        Hihnoja ja pieniä solkia löytyy esim vanhoista sandaaleista, laukuista ym, kannattaa katsella läpi kirpputorien ilmaiskorit. =)


    • keputtaja <333

      Soljeksi riimuuun esim. avaimenperä :)

    • Kepparitalli

      Kolmi palaisen kepparin tekeminen on mielestäni haastavaa.
      Itselläni on 6-keppihevosta ja uusi on tulossa!

      Tallini kasvattaa :Suomenhevosia,paintteja(paint)Kimoja,Friisiläisiä,Ratsuponeja?

    • keppistelijä1542

      Antassusta (www.antassu.com) löytyy oikean näköisiä solkia kun kirjoittaa hakuun "solki":)

    • vuono keppis

      Olen tekemässä vuonohevosta ja en ole ihan varma miten harja tehdään voiko joku auttaa.

    • Anette678

      Just tuolla ylempänä luki :P

    • Keppaheponen

      Teen kaavat itse! Katson vain kuvaa haluamastani hevos roduista ja piirrän leivinpaperille. Sitten leikkaan irti ja eikun heppaa tekemään! ;) Niin ja kuvat oikeasta roudusta löytyy parhaiten sen otuksen hepan myynnistä.

    • Keppaheponen

      Rotuisen hepan*

    • Keppaheponen

      Ja vuonohevosen harjan teen niin, että laitan lankoja tarpeeksi tiheään ja tasaa!

    • KeppariHöperö

      Kannattaa jättää netistä "kepparin kaavat" ite löysin sieltä☺

      • KeppariHöperö

        Ettiä*


      • Keppaheponen

        Sekin on hyvä vaihto ehto :)


    • Anonyymi

      Tää kyllä on jo vanha juttu, mutta minun ongelma on se, etten saa kepparin kaulasta millään suoraa. Miten se tehdään. Autaakaa please!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      62
      5992
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      24
      3774
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      232
      2076
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1830
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      31
      1269
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1256
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      298
      1049
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1000
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      76
      929
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      878
    Aihe