Rtk

kyselenpä

Olen menossa rtk:hon työhaastatteluun ja haluaisin ennen sitä pikkaisen tietää minkälainen firma on työnantajana? Maksaako millaista palkkaa ja tuleeko palkka ajallaan kerran vai kaksi kuussa? yms....

147

21011

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • firma..

      Maksaa minimi palkkaa. Tili tulee ajallaan mutta usein siitä puuttuu osa. Huijausfirma työntekijän näkökulmasta eikä asiakasyrityksilläkään ole muuta positiivista palautetta kuin halpa hinta..

      • Anonyymi

        Höpö höpö!


    • jakoavain

      :)

      • Rauman lukon

        Rtk on Rauman lukon siivousfirma,alhaisilla palkoilla voidaan sitten maksaa jääkiekkoilijoille ylisuuria palkkoja harrastelusta,viimevuonna 3milje paikattiin lukon tappioita


    • siivousalan koulutusta,

      kannattaa miettiä kyseiseen firmaan menemistä..ammattietiikka nimittäin ei kestä sitä tyyliä jolla pitäisi siivota.

      Työntekijästä otetaan kaikki irti,ja jos työmaa on iso..luvataan tulla "auttamaan"..mutta päivä vaan jatkuu eikä ketään sitten tulekaan..kun tein 6 tuntista päivää sanottiin että siihenhän ei sitten kuulu mitään kahvi-,tai lounastaukoja..siis kuka jaksaa olla syömättä ja juomatta,tehdä töitä juoksujalkaa ja viel niillä "aataminaikaisilla koneilla"?

      Itse olin yhden päivän kys. firmassa töissä,iso alue..joka oli jäänyt puolessa vuodessa todella huonolle siivoukselle.Silti vaadittiin että tietty siivoustaso pitäisi olla.Ei ollut kunnollista perehdytystä ,ja ne kaikk siivouspyykit piti roudata niitten toimistolle ja pestä itse,(tosi kiva talvipakkasilla roudata märkää siivouspyykkiä).
      Palkka oli tosi pieni..

      Kyllä siell työhaastattelussa luvattiin paljonkin..mutta totuus oli sitten aivan toista.

      Oman vuokra-asunnon yleisiä tiloja siivoaa kyseinen firma..ja voi sanoa että aina ei siivoojaa ees paikalla näy,ja siivouksen taso on todella huonoa.

      • Anonyymi

        Niin totta. Itse siivonnut tähän asti tunnollisesti ja hyvin usein vastaan tullut edellisten siivoajien huonosti siivottuja kohteita. Lomantuuraajat sotkevat ennemminkin kuin siivoavat. Vakinaisille sitten nillitetään pienistäkin tahroista. Työajat vedetty usein hatusta minimiin, aika ei riitä millään kaikkeen. Nythän suurin osa ”siivoojista” tulee ulkomailta ja ovat pääosin miehiä. Heidän onkin helpompi kusaista tarpeen tullen siivouskopperon lavuaariin, kun monessakaan kohteessa ei vessaa ole. Syöt evääsi imurin päällä istuen, naulakotkin puuttuu monesta kohteesta. En kyllä löydä mitään positiivista sanottavaa kyseisestä firmasta.


    • Uudelleen

      Älä hyvä ihminen mene.

      • Ammattihenkilö

        Yhdyn edelliseen kommenttiin Älä hyvä ihminen mene RTK Palvelu töihin olin muutaman kuukauden palkka aivan alinta tasoa, työvälineitä sai kerjätä pomoilta turhaan, jopa työsormikkaat kiellettiin ostamasta kuin halvimmat mahdolliset kiinalaatua, työajoneuvot täysin huoltamattomia melkeimpä ajokelvottomia sakkokuntoisia, jos rutiset asioista saat puhuttelun ja lopputilin haukkumisineen!


      • Anonyymi

        En suosittele missään nimessä ko.firmaa. Esimiehet entisiä siivoajia, vailla minkäänlaista maalaisjärkeä. Työsuhde-edut kuuluu "joillekkin, ei kaikille. Täysin rehellisesti puolittavat mitoitetun siivousajan! Laitonta!


    • möö

      elä mee siihen lafkaan, palkasta puuttuu aina jotain kun esimies "tekee virheitä" ....jos alat vaatiin oikeaa palkaa sua aletaan uhkailla ... epäsuorasti

      • Super.ammattilainen

        Ottakaahan asennetta kehiin. Teidän jokaisen kirjoituksesta (vaikka aloitus on vanha) kuultaa läpi, että teillä ei ole sen kummemmin siivoustaitoa, kokemusta kuin haluakaan, asenteesta en edes mainitse, sillä jokainen, joka ottaa asian todesta ja haluaa onnistua, pärjää siivousalallakin vaikka firman nimi olisi HevonWitunWeppiMoppi


      • heh heh
        Super.ammattilainen kirjoitti:

        Ottakaahan asennetta kehiin. Teidän jokaisen kirjoituksesta (vaikka aloitus on vanha) kuultaa läpi, että teillä ei ole sen kummemmin siivoustaitoa, kokemusta kuin haluakaan, asenteesta en edes mainitse, sillä jokainen, joka ottaa asian todesta ja haluaa onnistua, pärjää siivousalallakin vaikka firman nimi olisi HevonWitunWeppiMoppi

        Jaahas. Ja siinä sönköttää rtk:n palkanlaskija :D


      • Uffaffaa
        Super.ammattilainen kirjoitti:

        Ottakaahan asennetta kehiin. Teidän jokaisen kirjoituksesta (vaikka aloitus on vanha) kuultaa läpi, että teillä ei ole sen kummemmin siivoustaitoa, kokemusta kuin haluakaan, asenteesta en edes mainitse, sillä jokainen, joka ottaa asian todesta ja haluaa onnistua, pärjää siivousalallakin vaikka firman nimi olisi HevonWitunWeppiMoppi

        Superammattilainen sitten menee asenteellaan vaan sinne RTK palveluun siivoilemaan ilman sitä(kään) korvausta mitä ollaan töihintulossa sovittu.Nuo yllä olevat kirjoitukset pitävät pitkälti paikkansa.Itse sen myös kokeneena,eikä asenteessani ollut vikaa.Surkea työnantaja,en suosittele kenellekkään. T. Mies vm 1977


      • silirimpsisvaan
        Super.ammattilainen kirjoitti:

        Ottakaahan asennetta kehiin. Teidän jokaisen kirjoituksesta (vaikka aloitus on vanha) kuultaa läpi, että teillä ei ole sen kummemmin siivoustaitoa, kokemusta kuin haluakaan, asenteesta en edes mainitse, sillä jokainen, joka ottaa asian todesta ja haluaa onnistua, pärjää siivousalallakin vaikka firman nimi olisi HevonWitunWeppiMoppi

        HVVM on varmasti sellainen Firma, joka myy siivouksen niin, että siivooja saa jokaisesta perustellusti kohteessa työhön käytetystä ajasta palkan?
        Ja käytettävissä on välineet työhön, ja työkengät saa työnantajalta mikäli kohteessa ei saa normaaleilla sisätyökengillä tehdä?
        Työsuojelu on kunnossa, eli maskia ja käsineitä saa kohteen tyypin mukaan? Tarvittaessa essun, ja/tai pitäväpohjaiset kumisaappaat.
        Työvuoron tietää niin ajoissa, että ehtii vaikka kotoaan töihin?

        Itse olen pienellä yrityksellä töissä, vaihtelevat työajat. Mutta palkkani saan ok, ja on hiukan isompi kuin riistofirmoilla. Saan sen tehdystä työstä, jonka tilaaja hyväksyy.
        Työkengät raskaansarjan on omat, mutta muita suojausjuttuja saan, ja osassa kohteita on siivoojaa varten erityiset, kohteen tyypistä johtuen.
        Keskimäärin olen tyytyväinen työoloihini, työnantajaani, työhöni sinänsä- raskasta se kyllä on kun jo ikää on kertynyt hieman, ja kroppa ajoittain kipuilee. (lonkka, iskias, ranteet)
        Alaa ylipäätään suosittelen huumorintajuiselle jolla on kyky nähdä asiat kokonaisuuksina, ettei nyhrätä yhtä asiaa ja tehdä tarpeetonta sitä työpäivää, tai koiteta olla tekevinään ja itse asia sitten jää, ja hupsista aika meni.
        oma työni on itsenäistä, ja kentällä teen työhön liittyvät ratkaisut itse, niissä raameissa mikä työkohteen systeemi on. Esimerkiksi kohteen oma viikkorytmi vaikuttaa miten tehdään, ja mitä minäkin päivänä. Omasta työturvallisuudesta huolehtiminen lähtee? Unesta/syömisestä ennen työvuoroa, asioiden kertaamisesta että mikä on päivän kulku tänään.
        Yksin taas iltapv olen menossa kohteeseen, jossa on ikäviä pöyltyyppejä yms.

        Siivousta ei pidetä "työnä", koska se ei tuota mitään myytävää kohteisiin. Miten sitten, jos ei siivota ollenkaan? Ihmiset liukastelevat. Roskikset pursuvat lattioille. Käsienpesualtaat eivät enää edes vedä. Vessanpytyt ovat pian tukossa. Lika estää valon heijastumisen lattiapinnoilta, ja on ikävän näköistä. Pöly nousee ilmaan askelista,ihmiset sairastuvat virustauteihin usein...

        Josko RTK on ns tyypillinen firma kuitenkin? Ja se missä olen töissä on astetta parempi jossain mielessä- ongelmansa siinäkin joskus.
        sanoisin muuten noista kiint.yhtiösiivouksista että tylsintä lajia siivousta mitä olla ja voi- ihan samaa sarjaa kuin pelkkiä toimistoja sisältävät kohteet. ja pahimpia joutavankin kitinän kannalta. Jos siivooja ns erikoistuu alallaan, tekemään mistä tykkää, niin hyvin pärjää onpa minkälaisella firmalla tahansa, sillä erikoistuneen tilalle on hyvin hankala öytää ketään, joka hetkessä oppii kohteen että asiakas olisi tyytyväinen, joten työpaikka on turvattu ainakin teoriassa siihen asti, kun itse sairastuu pahemmin.
        siihen ei pidä suostua missään siivoojan, että työnantaja laskuttaa kohteesta tunteja enemmän kuin mitä se antaa siivoojan tehdä. Asia pitää tuoda kohteelle tiedoksi, että ymmärtävät miksi jälki on kiireellä sutaistua.
        Kohteeni ovat iloisia työstäni. Mitä siitä voi päätellä? Että ajalla jolla kylläkin oikeasti tehden, ehtii, ja siitä ollaan valmiita maksamaankin että pölyt, liat ja roskat on poissa.


      • Anonyymi

        En suosittele, itse ko. firmassa työskennelleenä voin sanoa, että surkea palkka työmäärän nähden.
        Kokoajan tulee lisää siivottavaa, jos porukkaa on poissa töistä, kun ei ole ketään paikkamaan ja me töissä olevat joudutaan se tekemään.
        Palkka pysyy samana, työaika myös, ylitöistä maksetaan, joo mut fyysisesti ja henkisesti raskaasta työstä ei.
        Hyvin äkkiä ajat itses loppuun, siivoat työpajassa monta kohdetta juosten pää kolmantena jalkana, laatukierroksilla keksitään valittamista millon mistäkin (asiakkaat ovat kyllä tyytyväisiä), raahaat tavaroita ympäri siivousaluetta kun joissain kohteessa ei ole esim. levykehystä tai vesipistettä että saat kastella mopit ja luurit, joten raahaat märät mopit mennen tullen.
        Alueet alimitoitettu työntekijöistä, alueen laajuus ottaen huomioon.

        Informaatio ei kulje pomolta työntekijöille, kokoajan vaaditaan lisää, mutta pomo ei huomioi työntekijöiden jaksamista, saati kysele niitä!

        Sitten nämä edut, mitä etuja muka meillä on? No eipä niitä ole näkynyt, joo My Edenred käytössä, mutta eipä ole montaa paikkaa johon se käy ja aina erikseen on ilmoitettava sen latauksesta. (Ei lounasetua)
        Asiakkaiden puolelta meillä ei ole mitään etuja.

        Että miettisin vielä, lähdenkö RTK:lle töihin?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En suosittele, itse ko. firmassa työskennelleenä voin sanoa, että surkea palkka työmäärän nähden.
        Kokoajan tulee lisää siivottavaa, jos porukkaa on poissa töistä, kun ei ole ketään paikkamaan ja me töissä olevat joudutaan se tekemään.
        Palkka pysyy samana, työaika myös, ylitöistä maksetaan, joo mut fyysisesti ja henkisesti raskaasta työstä ei.
        Hyvin äkkiä ajat itses loppuun, siivoat työpajassa monta kohdetta juosten pää kolmantena jalkana, laatukierroksilla keksitään valittamista millon mistäkin (asiakkaat ovat kyllä tyytyväisiä), raahaat tavaroita ympäri siivousaluetta kun joissain kohteessa ei ole esim. levykehystä tai vesipistettä että saat kastella mopit ja luurit, joten raahaat märät mopit mennen tullen.
        Alueet alimitoitettu työntekijöistä, alueen laajuus ottaen huomioon.

        Informaatio ei kulje pomolta työntekijöille, kokoajan vaaditaan lisää, mutta pomo ei huomioi työntekijöiden jaksamista, saati kysele niitä!

        Sitten nämä edut, mitä etuja muka meillä on? No eipä niitä ole näkynyt, joo My Edenred käytössä, mutta eipä ole montaa paikkaa johon se käy ja aina erikseen on ilmoitettava sen latauksesta. (Ei lounasetua)
        Asiakkaiden puolelta meillä ei ole mitään etuja.

        Että miettisin vielä, lähdenkö RTK:lle töihin?

        Juu. Mä olen vähän alle viikon ehtinyt olemaan kyseissä firmassa töissä, ja etsin jo nyt uutta työpaikkaa. En suosittele missään nimessä. Työkokemusta alalta takana 16 vuotta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juu. Mä olen vähän alle viikon ehtinyt olemaan kyseissä firmassa töissä, ja etsin jo nyt uutta työpaikkaa. En suosittele missään nimessä. Työkokemusta alalta takana 16 vuotta.

        Moi
        Missä päin Suomea työskentelet ( lääni alueet)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juu. Mä olen vähän alle viikon ehtinyt olemaan kyseissä firmassa töissä, ja etsin jo nyt uutta työpaikkaa. En suosittele missään nimessä. Työkokemusta alalta takana 16 vuotta.

        Olen 20 vuotta siivonnut. Olin RTK:lla pari kuukautta. Menin kohteisiin missä jokaisessa siivoojan käyntikortti aka siivouskomero oli kuin pommin jäljiltä ja välineet niin ruokottomassa kunnossa, että jo niiden korjamiseen meni aikaa. Asiakkaalle juteltuani selvisi ettei aikaisemmat siivoojat saatia Esimies pitänyt kiinni laadusta. Esimies riiteli siivouksesta maksavan asiakkaan Kanssa ja vähätteli. Oli noloa olla siinä välissä. Sopimukseen kuului myös kukkien huolto toiselta työntekijältä mutta häntä ei näkynyt koskaan ja piti sitten itse sekin homma hoitaa. Tuhannen kertaa sanoin että kyseinen yhdistelmäkone ei sovellu niille lattioille.. Ei kuunneltu ja pinta meni lattioista. Oli taas sellainen paikka missä ei niinkään laadusta välitetä kunhan on vaan joku siivooja paikan päällä.


      • Anonyymi
        Super.ammattilainen kirjoitti:

        Ottakaahan asennetta kehiin. Teidän jokaisen kirjoituksesta (vaikka aloitus on vanha) kuultaa läpi, että teillä ei ole sen kummemmin siivoustaitoa, kokemusta kuin haluakaan, asenteesta en edes mainitse, sillä jokainen, joka ottaa asian todesta ja haluaa onnistua, pärjää siivousalallakin vaikka firman nimi olisi HevonWitunWeppiMoppi

        Sinä siivous ammattilainen😂sinuna en kyl sanois mitään mitä et kyseisestä firmasta/tuosta työstä tiedä hevonpaskaakaa.kyllä totuus on se mitä täällä mainittu siivous vehkeistä ja palkan maksusta.yhtä surkua duunareiden työvaatteet noita annetaan vaan yhdet/tyyppi.ja alue on todella laaja ja voit kuvitella kun askelmia kertyy 10 000-25 000 aina vuoron aikana,paljon kyllä luvataan työpomo puolelta mutta siihen se sitten jääki.töitä olisi vaikka kuinka mutta duunareiden vaihtuvuus iso,eivät vaan yksinkrt jaksa tehdä sitä määrää mitä heille annetaan,toinen ongelma kielimuuri muitten duunareiden kanssa,varsinkin jos et osaa kommunikoida joko heidän kielellään tai englanniksi.ja enemmän noillaan tiettyjen duunareiden perseitä.tiedon kulku syvältä,kommunikaatio vaikeus,paljon olisi parannettavaa tuolla,mut eipä ketään tunnu kiinnosta duunareiden mielipiteet.ja sinä ketä sinne nyt halajat mennä,funtsi onko sinusta esim talvella pomppijaksi ratapihalle junien väliin,mitä ei ole aurattu vaan yrität epätoivoisesti saada kahlattua lumihangessa eteenpäin painavien siivous tarvikkeiden kanssa plus siihen vielä jätesäkki mikä ääriään myöten täynnä roskia ja roskista ei aina joka raiteen välissä ole.
        T.ex Rtk.lainen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen 20 vuotta siivonnut. Olin RTK:lla pari kuukautta. Menin kohteisiin missä jokaisessa siivoojan käyntikortti aka siivouskomero oli kuin pommin jäljiltä ja välineet niin ruokottomassa kunnossa, että jo niiden korjamiseen meni aikaa. Asiakkaalle juteltuani selvisi ettei aikaisemmat siivoojat saatia Esimies pitänyt kiinni laadusta. Esimies riiteli siivouksesta maksavan asiakkaan Kanssa ja vähätteli. Oli noloa olla siinä välissä. Sopimukseen kuului myös kukkien huolto toiselta työntekijältä mutta häntä ei näkynyt koskaan ja piti sitten itse sekin homma hoitaa. Tuhannen kertaa sanoin että kyseinen yhdistelmäkone ei sovellu niille lattioille.. Ei kuunneltu ja pinta meni lattioista. Oli taas sellainen paikka missä ei niinkään laadusta välitetä kunhan on vaan joku siivooja paikan päällä.

        Tuttua. Ihme firma. Ihan huijaus. Myös asiakkaille.


    • pdk994

      mulla jätettin lisiä maksamatta ja aina huijattiin palkkaryhmissä...aina ja joka kerta muka pr 1:stä...eikä pisteytyksiä ei saanut nähdä. Ja siirtymäajan korvauksissa kikkailtiin. Kilometrikorvauksia omalla autolla kohteesta toiseen mennessä ei koskaan näkyny! Näin täällä Hämeessä.

      onneks oon nyt rehdillä ja reilulla työnantajalla töissä, kertaakaan ei oo joutunu harmitteleen et palkat olis maksettu päin peetä

    • ei rtk:lle

      "elä mee siihen lafkaan, palkasta puuttuu aina jotain kun esimies "tekee virheitä" ....jos alat vaatiin oikeaa palkaa sua aletaan uhkailla ... epäsuorasti"

      Uskomatonta! Naiivina kuvittelin, että kyseessä on oikeasti ollut pari inhimillistä mokaa kun palkasta oli pari kertaa jätetty lisät maksamatta, mutta taitaakin olla ihan käytäntö että palkat maksetaan miten sattuu. Palkka muutenkin ihan minimi. Ei kannata tällä firmalla työskentely. Taidankin ottaa loparit. Täys kusetusfirma.

      • ei rtk:lle

        Rikollista touhua tällanen. Pitäis pistää koko firma syyniin!


    • tulevaan!

      mulla ei ole mitään pahaa sanottavaa rtk:sta, tosin samoja töitä tein ennenkuin siirryttiinkään tämän firman "alaiseksi". Palkka tulee kaks kertaa kuussa; ihan samalla tavalla kuin sollilla ja iiässälläkin. Lisiä ei ole puuttunut ja tunnit on täsmänny AINA. Yleisesti ajateltuna jos työaika on vaikka kaksi tuntia niin turha siitä on neljää tuntia yrittää kerjätä jos ei kerkiä tehdä sovitussa ajassa.
      Palkka tulee 10 ja 25pv (tai sitä edeltävä arkipv jos sattuu vklopulle yms). Tuntipalkkahan taitaa olla "perinteinen" 8,75 joka on se minimi. Nyt ollut rtk:lla kuutisen vuotta ja tätä ennen issillä 8 vuotta. Issikin on hyvä paikka työskennellä, ainakin tässä kaupungissa. Kaikkihan se on itestään kiinni miten asiat ottaa mutta nyhveröidä ei aleta kuitenkaan :) ( = ilmasta työtä tekemään )

      • huijataanko mua

        Mites sulla 8,75 kun mulla on ollut vaan 7,5.?


      • +hlökohtaset lisät
        huijataanko mua kirjoitti:

        Mites sulla 8,75 kun mulla on ollut vaan 7,5.?

        tänä vuonnako?


      • mitaaaaaaaaa
        huijataanko mua kirjoitti:

        Mites sulla 8,75 kun mulla on ollut vaan 7,5.?

        pr 1 on 7,87 on harjoittelijan (ei aikaisempaa kokemusta siivoustyöstä) palkka, eli minimi.


      • tulevaan!!
        mitaaaaaaaaa kirjoitti:

        pr 1 on 7,87 on harjoittelijan (ei aikaisempaa kokemusta siivoustyöstä) palkka, eli minimi.

        emmää tuommosista oo tiennykkää...



      • ----..----

    • Ilmaistyötä

      Hei apua, pitäskö tehdä joku selvityspyyntö kun minusta tuntuu että palkasta jää suuri osa maksamatta... Olen soittanut palkanlaskijalle ja hän loukkaantui ja huusi että kaikki on maksettu mitä olen tehnyt ja sitten kyseli että eihän mulla ole mitään tunteja itsellä ylhäällä... No eipä tietenkään ollut... Pitää ruveta tarkemmin kahtelemaan vissiin! Hitto.

      • A.M.

        Sun tuntilappus on kyllä tallessa esimiehelläsi...voit laskea tuntisi. Tietysti tunnit pidettävä itse ylhäällä, ja liittoon pitää kuuluua.
        Joskus tuntuu ettei kukaan ymmärrä mistään mitään. On työntekijällä oikeuksia, mutta myös velvollisuuksia, ja aivan samoin työnantajallakin. Tutkikaa asioita.


      • ffffffffffrrrrrrrrrr

        Hyvä keino on RTK.n tapaisissa työpaikoissa että kun täytät tuntilapun,valokuvaat sen ja vasta sen jälkeen annat sen esinahallesi eli pomollesi.


      • Anonyymi
        ffffffffffrrrrrrrrrr kirjoitti:

        Hyvä keino on RTK.n tapaisissa työpaikoissa että kun täytät tuntilapun,valokuvaat sen ja vasta sen jälkeen annat sen esinahallesi eli pomollesi.

        Ota aina kopio viedessäsi tunti-/mitä tahansa lomaketta. Älä suostu kaikkeen vaan vaadi, vaikka liiton kautta oikeuksiasi! Aina löytyy joku m****u joukosta, joka kyttää ja puhuu paskaa selän takana.. älä luota edes luottamusmiehen (työnantajan kätyri)!


    • IIISSS:LLÄÄÄ

      Kaikki tunnit AINA merkittävä myös itselleen. Luottarin kautta on välillä selvitelty, kunyhteistyö esimiehen kanssa ei ole aina onnistunut.
      Pian 10 v. iiss:llä.

    • Siistiä olla pitää

      Mulla ei ole ainakaan mitään pahaa sanottavaa ko firmasta. Palkka on laskettu oikein ja tulee ajallaan. Työvälineet ovat hyvät ja ajanmukaiset. Paljon varmaan riippuu esimiehestä ja miten hän kohtelee alaisiaan.

    • Ei pahaa sanomista

      itse tykkään työskennellä kyseisessä firmassa, palkka tulee aina ajallaan ja oikein laskettuna. Tunti palkka reilu 10e/h lisät, ilman koulutusta :) Kaiken lisäksi aivan mahtavat työkaverit! Voin suositella.

    • lh

      Ei ole RTK:sta mielipidettä. Mutta ise olen ajatellut, että kun joku firma etsii usein siivoajia niin jossain mättää. Joko palkka pieni, huono työilmapiiri tai joku muu. Mut pienikin palkka on tyhjää parempi jos se on suhteutettu työn määrään. Onnea haastatteluun.

    • \o/

      Mikäli itsellä ei ole tunteja ylhäällä, niin esimiehen kuuluu säilyttää tuntikortit. Eli esimieheltä pyytämällä saat tuntikorttisi ja niistä voit tarkastaa oletko saanut rahasi oikein vai et.

    • jxloo

      ylitöitä, ylitöitä, ylitöitä...huoh. Mee sinne ja tänne ja tuu tonne, pomo soittelee. Hyppäät kodin ja työmaiden väliä aamusta yöhön

      • ei ole pakko

        Etkö osaa sanoa ei? En pääse? Kyllä niitä ylitöitä teetetään juuri niillä jotka ovat halukkaasti menossa, sano muutaman kerran ei, en pääse!


      • jxlooo
        ei ole pakko kirjoitti:

        Etkö osaa sanoa ei? En pääse? Kyllä niitä ylitöitä teetetään juuri niillä jotka ovat halukkaasti menossa, sano muutaman kerran ei, en pääse!

        no sehän siinä kun ei voi kieltäytyä...on kokopäiväinen soppari eikä juurikaan vakikohteita..minulta edellytetään 37,5h/vko työpanosta mutta sillä ei näytä olevan väliä mihin ajankohtaan nuo työtunnit osuu ja missä kohteissa. Viikot koostuu eestaas hyppäämisestä kodin ja työn väliä. Juuri koskaan ei kohteet ole perätysten vaan välillä juostaan kotona käymään ja taas menoks. Ja nuo ylityöt on vielä erikseen, niistä voi toki kieltäytyä jos uskaltaa


    • :)

      jxloo= näin se menee Mikkelissä ainakin...

    • wtf??

      missä päin muka maksetaan "jo" 10€/h ilman kokemusta? vahiingossa tainneet maksaa.. :D

    • !

      Aika pitkään jatkunut "vahingossa" maksaminen, kun loppua ei vieläkään ole näkynyt ja sopimukseen on kyllä ihan merkitty kyseinen tuntipalkka :) Pohjoisessa kanttaa ainakin työskennellä kyseisessä firmassa.

    • ei siivooja

      EIPÄ taida rtk maksaa palkkoja kun jää työntekijöiltä paikat siivoamatta,.hups noin vartti töitä ja sitten pois.Ei hyvää mainosta firmasta.

    • ...

      ...

    • väsynyt...

      Ihan kokemuksesta, tässä parisen kuukautta rtk:lla olleena.. esimiehillä ei ole mitään myötätuntoa, mulla pieni lapsi, ja yrittävät pomputtaa aamu klo 4stä eteenpäin pomppimaan jokaisella eri työmaalla, jos kieltäytyy töistä huutoa tulee enemmän ku laki sallii. yhden kohteen siivoamiseen on palkallisia tunteja 1,45. joka päivä menee 2,5h ja tosta ylimenevästä ei saa palkkaa. ja kun sanoo toimistolle tulee palautetta että potkut tulee jos et tee loppuun saakka.. pakko olla töissä koska työtilanne täällä on tosi huono.. esimiehet tosiaan ovat tosi epääkohteliaita, ylimielisiä ja pakottavat kaikkeen! jos olis muita töitä, ottaisin loparit heti. enpä suosittele kenellekkään, jos vaan muualta töitä saa =)

      • amma0008

        olen usein ihmetellyt, mistä tontyyppiset firmat löytää esimiehensä: tuleeko ne suoraan vankilasta vai jostain psykopaattien suljetusta laitoksesta.


      • shitoff

        Kuopiossahan meni hommat niin kuralle, että työt loppui kymmeniltä ihmisiltä. Työnjälki huonoa asiakkaiden mielestä, syynä liian vähän aikaa tehdä hommia. No nytpähän näkevät tuloksen rtk. Ahneus on valttia tässä puljussa, kaikki otetaan irti työntekijästä. Toivottavasti löydät pian jotain muuta !! Sinähän oot vielä koeajalla, niin on helppo lähteä. Siivotkoon ite paskansa siinä ajassa, minkä ovat sopineet asiakkaan kanssa. Terkuin yks kätensä paskaan upottanut entinen raataja.


      • jumatxukka
        shitoff kirjoitti:

        Kuopiossahan meni hommat niin kuralle, että työt loppui kymmeniltä ihmisiltä. Työnjälki huonoa asiakkaiden mielestä, syynä liian vähän aikaa tehdä hommia. No nytpähän näkevät tuloksen rtk. Ahneus on valttia tässä puljussa, kaikki otetaan irti työntekijästä. Toivottavasti löydät pian jotain muuta !! Sinähän oot vielä koeajalla, niin on helppo lähteä. Siivotkoon ite paskansa siinä ajassa, minkä ovat sopineet asiakkaan kanssa. Terkuin yks kätensä paskaan upottanut entinen raataja.

        sais suksia koko firma hevonvittuun.... .


      • rblnjknvaepro
        amma0008 kirjoitti:

        olen usein ihmetellyt, mistä tontyyppiset firmat löytää esimiehensä: tuleeko ne suoraan vankilasta vai jostain psykopaattien suljetusta laitoksesta.

        Vanha sanonta paska valuu alaspäin pitää todellaki kutinsa.Myös RTK.n tapauksessa.Huonolla johtamisella saadaan mikä vain työpaikka sekaisin.Ja tämä tarkoittaa ihan sitä korkeinta johtoa ja heidän arvomaailmaansa.Kolmen Veen sääntö pätee.VVV.Valta,Vastuu ja velvollisuudet.


    • nubir

      paskin firma kaikista on RTK!!!

      • cuba44

        ja ihan.... kahelia porukkaa ,( en tarkoita työntekijöitä) Vaativat niin paljon ja aikaa on vähän. saisivat itte tosissaan siivota paskaa samassa ajassa, tuskin tulos olisi parempi. Itse olin rtk palvelulla sain uuden paikan kunnalliselta puolelta niin lähdin heti tietysti sinne. palkkakin on kk palkka ja todella hyvä.


    • 10 +

      hups heijaa .RTKn pomot on entisiä raatajia. pikkasen noussut joillakin pissi päähän kun on päässeet työkavereita kyykyttämään- vierasmaalaisia suositaan ja kotimaista kokemusta väheksytään. näin lahessa.

      • petyny

        Paska rtk on irti sano laitomasti 14 vuoden työ vuoden päästä joutu oikeuta käymä et saa oman mainensa puhditetua iso johdosto teke rikolista toiminta jatkuvasti pitä oma oikeuta käydä virman kaan ei kanata töihin menä


      • Juupajuu5

        Saman olen huomannut. Erityisesti yhden maan väestöä suositaan, muille sataa paskaa niskaan. En viitsi sanoa missäpäin ja minkämaalaisista.


    • iines91

      En kyllä ymmärrä joittenkin kirjotuksia. Mulle on kaikki palkat tullu ajallaan, kaikki lisät jne on maksettu oikein(kunhan vaan itse muistaa ajallaan merkata), ei siis niin mitään huonoa sanottavaa. Aikaisempaa siivouskokemusta ei ole ollut kun yhdestä kesätyöstä ja sekin oli enemmän keittiön puolella olemista kuin mitä itse siivoushommia.
      Palkkaryhmä siis 2 eli 9,25e/h. Ja sen oon ite ainaskin huomannu töistäni, että määrätty tuntimäärä kohteeseen on melkeinpä liikaa mitä siihen mulla menee. Tosin en ole kuin toimistoja, rappua ja hotellia siivonnut joten ovat tietenkin helpompia kuin jotkut kohteet. Ja näoin Joensuussa, jotta suosittelen!

      • 9.53

        Tarkistahan tuo tuntipalkkas !!


    • vkosiivous

      Palkkaryhmä 2 on huhtikuun alusta ollut 9,56!

    • tunnollinen siivooja

      Siivoan koululla päiväsaikaan ja käytän yhdistelmäkonetta. Palkkani on ollut 2 luokassa, mutta nyt kuulin, että se pitäisikin olla 3. Miten on?

    • konettaja

      Yhdistelmäkone on käytösssä monessa paikassa, jos on päältä äjettava niin palkkaluokka on 3 muuten 2, vai onko kenties tullut uusia korotuksia joista ei puhuta.

    • tunnollinen siivooja

      Tällaisen tiedon sain eräältä siivousesimieheltä toisesta siivousfirmasta. Täällä osalle maksetaan 2 ja osalle 3. Taitaa mennä pärstäkertoimen mukaan.

    • timg

      Ei yhdistelmäkoneella ajo nosta mitään palkkaluokkaa MISSÄÄN FIRMASSA. Höpöhöpö...se kuuluu ylläpitosiivoukseen ajaa välillä myös koneella.

    • epätieto

      Miten on mahdollista että rtk maksaa toisille, mutta ei kaikille sairaslomanpalkkaa vaikka se olisi jonkun muun lääkärin myöntämä sairasloma kuin työterveyslääkärin??

      • 5+19

        On kyllä maksettu mutta suositellaan että käyttää työterveyslääkäriä. Meillä on useampi lääkäri ja yksi heistä on esisijainen lääkäri jolle pitää mennä, mutta aina ei aikoja ole joten ta;n pitää hyväksyä myös toisen lääkärin todistus. Sinuna kysyisin asiasta liitosta,


    • epätieto

      On terveyskeskuslääkärin todistus, mutta työnantaja ei hyväksy sitä ja työterveyslääkäkäri ei lyö leimaa siihen. Kun ei kuulemma kiinnosta toisten lääkäreiden todistukset. Nii ja liittoo on soitettu, mut kuulemma rtk on tehny sellase sopimukse et saa käyttää vaan yhtä lääkäriä..

    • poismennyt

      Rtk on paskin firma ikina

    • eikannata

      mennä.Itse lähdin pois tuosta puljusta .Sitä kadun että edes menin kyseiseen firmaan.

    • Nimetöntön

      Palkat on välillä maksettu väärin eikä työntekijöille kerrota kaikkea mitä heidän täytyisi työssään tietää. Harmi on ollut suuri kun on setelin kuvat silmissä tehnyt paljon töitä mutta palkkapäivänä ei tule kaikki tilille ja saatavien perään saa kysellä. Kun loput rahat kilahtaa tilille, niistäkin on "unohdettu" maksaa lisät ja taas saa kysellä. Ei ole tehokkaampaa tapaa tappaa työntekijän motivaatiota. Nyt ei tee mieli tehdä kuin välttämättömimmät duunit että saa katon pään päälle ja voita leipään.

    • Kfidjkso

      Todella ala-arvoinen työnantaja. Palkanmaksu virheitä jatkuvasti, ei ole asiallisia työvaatteita (työympäristönä kohde, jossa tulee olla suojavaatetus, tämä puute oli meille työntekijöille turvallisuusriski), alueet ylisuuria ja johdon kiittämätön ja välinpitämätön asenne. Ammattiliiton lakimehetkin olivat kauhuissaan tästä kaikesta. Tätä listaa voisi jatkaa vielä pitkästi, mutta en jaksa, viestistä tulisi liian pitkä.

      En voi suositella tätä työantajana kenellekään, siivoavat liian halvalla eikä semmoisia työalueita kukaan ehdi siivoamaan. Työntekijän kunnioitus on pyöreä nolla. Onneksi en ole enää kyseisessä firmassa töissä!

    • Kyllä on ihan turhaa mihinkään liittoihin valittaa, sama tahti jatkuu siitä huolimatta. Näin on ollut vuosia tässä ammatissa yleensäkin. Kaikki puljut ihan samanlaisia siivoojan riistäjiä.

      • Kfidjkso

        Näin on. Sitten ihmetellään kun alalle ei ole tulijoita ja motivoituneita työntekijöitä ei ole löytyäkseen. Näissä halpafirmoissa työntekijän riistämisen annetaan tapahtua. Onneksi en ole enää kyseisellä alalla... enkä kyseissä firmassa. :D


    • tunaritkotyössä

      Ammattitaidottomilla on huonot palkat joilla ei itseään elätä se on selvä asia.Huonoa jälkeä saa jos huonosti maksaa se on selvää.Ei taida firmat enään kouluttaa työntekijöitään ja jäljestähän sen näkee varsinkin perussiivouksessa ei osata enään tehdä perussiivousta,päinvastoin liataan lisää ja jälki karmeeta.Ei siivoojaksikaan kuka vaan voi ryhtyä halu tietotaitoon täytyy olla myös itsellä.Työnantajalla täytyy olla valmiudet kouluttaa työntekijä niin että ei pilaa asiakkaan omaisuutta.

      • Kfidjkso

        Näin on. Siivouksesta ei olla valmiita maksamaan, se näkyy kaikessa. Tekijöitä on liian vähän, vaihtuvuus on suurta ja hyvät tekijät ottavat ja lähtevät. Ne jotka jäävät jäljelle, eivät ole motivoineita tekemään töitä huonolla palkalla. Töissä tehdään se mikä jaksetaan tehdä, osa jää tekemättä liiallisen työmäärän takia. Kuka jaksaa olla asiakaspalvelukykyinen kun työnantaja sylkee naamaan? Siivoojaksi ei todellakaan voi ryhtyä kuka tahansa ja kun joudutaan ottamaan töihin jokainen vastaantuleva, lopputulos ei ole siisti. Asiakkaan on turha nillittää kun ei tule siistiä, kun itse ei ole siitä valmis maksamaan.


    • Harmistunutut

      Älkää ikinä mene Rtk siivous palveluihin öluokan esimies ja ihan oikeesti, täys kusetus firma! Huono palkka, huonot siivousvälineet yms.

      • Cleanör

        Mulla taas tosi mukava ja ammattitaitoinen esimies. Joistain asioista siinäKIN firmassa täytyy valittaa, mutta niin se on kaikissa. Välineisiin esim. vois vähän enemmän panostaa. Liksat kyllä aina just niinku pitää, lisät kaikki maksettu reilusti. Ihan ok, en ole vaihtamassa.


    • lgetgerä

      Riippuu varmasti paikkakunnasta ja esimiehestä, mutta minulla on hyviä kokemuksia. Ainoa työnantaja, joka on maksanut palkat aina oikein! L&T:llä ja SOL:illa tunnuttiin kusettavan palkkojen kanssa minkä ehdittiin.

    • Tuuliviiri

      Olen menossa käräjille rtk.sotkujen takia
      En suosittele kyseistää firmaa kenellekkään,uskon et siellä pärjää
      Jos on itsekkin epärehellinen kansalainen
      Olen tyytyväinen kun työnantaja ei ole nykyisin rtk-palvelut oy
      Jokainen oppii kantapään kautta

    • ValoHoitajat

      Parisen vuotta sivusta seurannut RTK:n toimintaa.
      Niin siivous kuin muukin kiinteistönhoito täysin ala- arvoista.
      Miten ihmeessä yksikään isännöitsijä valitsee RTK:n kinteistöpalveluita tuottamaan?
      Saavatko isännöitsijät kenties vapalippuja Rauman lukon peleihin?
      Vitutus on niin mkova, että tukka lähtee päästä.

      • Putsistaplank

        Missä päin Suomea toimii näin surkeasti? Kyllä maksavan asiakkaan pitää saada kunnon laatua.


    • lakienrikkominen

      en saanut lahen toimistolta työtodistust vaikka lain mukaan pitäisi aina antaa työsuhteen päättyessä. perehdytys nuorempien perehdyttäjien kohdalla huonointa ikinä.

    • Kysyväeitieltäeksy

      Huomioiko RTK ammattilisän (olen laitoshuoltaja) ja kokemuksen siivoustyössä (25 vuotta ellei ylikin)? Kaupungilla ollessani ottivat kokemuksen huomioon eli palkkaan lisäys -ja ammattilisän-

    • Exexex

      Työskentelin vuosia kyseisellä firmalla. Laitoshuoltajista otetaan kaikki irti mikä lähtee. Omalla autolla ajettavat sopimussiivoojia ilman km korvauksia kuulemma välimatkat on sisällytetty kohteitten työaikaan ja verottaja maksaa ne loppu vuonna. Onko muilla näin?

      • Kaksinyrittäjä

        Eihän verottaja mitään kilometrejä maksa?? Ootko nyt ymmärtänyt ihan oikein? Kyllä työnantajan on maksettava kilometrikorvaus kohteiden välillä jos olet täyttänyt kilometrikorvauslapun palkkakausittain. Toki kilometrit maksetaan myös takautuvasti jos ne on jäänyt maksamatta mutta täytetty kilometrikorvauslomake on täytettävä.


      • Exexex
        Kaksinyrittäjä kirjoitti:

        Eihän verottaja mitään kilometrejä maksa?? Ootko nyt ymmärtänyt ihan oikein? Kyllä työnantajan on maksettava kilometrikorvaus kohteiden välillä jos olet täyttänyt kilometrikorvauslapun palkkakausittain. Toki kilometrit maksetaan myös takautuvasti jos ne on jäänyt maksamatta mutta täytetty kilometrikorvauslomake on täytettävä.

        Joo vaihdoin firmaa jossa km maksetaan. Rtk lla asiasta väiteltiin työnjohdon kanssa ,vastaanotto hyökkäys kannalla eli asiasta ei voinu keskustella eikä kannattanu helpommalla pääsi kun piti suunsa kiinni ja meni sinne mihin käsketään. En itke omien ajettujen km perään mutta, tässä on miettiny että toimitaanko muualla samalla tavalla kun tavallaan tietää että on huijattu. Surku tulee siivoojaa, mutta jos haluaa pitää työpaikkansa suu kiinni.


    • Tyttövaan

      Een suosittele. Kun pitäs samalla hoitaa rajallisessa ajassa paikat siistiksi ja samalla saada hyvää tulosta aikaan. Ne kaks ei oikein kohtaa, joko pitää siivota määrätyssä ajassa huonosti tai hyvin mut sit siin menee liikaa aikaa. Kasvatti kyl työpaikkana henkisesti. Palkat oli oikein ja tulivat aina ajallaan. Työkaverit oli mukavia. Työvoimapula on aikamoinen. Olen jonkinlaista syrjintää siellä huomannut myös.

      • fghieogerih

        Esimies jos hänelle soittaa tiuskii "vittuuko minulle soitat" tyyliin Lahdessa.


    • Anonyymi

      Joo aivan täyttä paskaa. pääkaupunkiseudulla myös. Isoimmat pomot ei edes moikkaa kun tulee kohteessa käymään, sitä ollaan niin ylpeitä ja ylempää kastia. Myös laadut on aina sellaista paskaa ettei tosikaan, yhtäkään positiivista kommenttia ei koskaan saa vaan kaikkialla on paskasta aina vaikka olisi niska limassa yrittänyt parhaansa hinkata kaikki paikat. Mut ei, paskasta joka puolella joka ikinen kerta. Siitähän työmotivaatio vasta nouseekin!

      • Anonyymi

        Tämä on niin totta.


      • Anonyymi

        täysin samanlaista touhua myös pirkanmaalla.
        kun vähän sanot vastaan/takaisin asiasta josta tiedät, niin sua aletaan kohteleen kuin roskaa. Siirrellään vakituisista kohteista pois ilman kysymistä, joudut itse kyseleen töiden perään kun esimiehet ei vastaa puhelimeen.
        onneksi olen päässyt pois kys.firmasta.


    • Anonyymi

      Ei kannatte mennä kolarissa palkka kurjempi ko sossun rahat. Ja töitä saa painaa niska limassa. Sitten se pomo majailee roissa ei vastaa viesteihin tai puheluihin, palkka tulee oikeaan aikaan mutta aivan väärin laskettuna. Ei pyhä lisiä eikä muitakaan. Ja loput vähentävät vielä pitämättömistä ruoka tunneista

    • Anonyymi

      RTK- täys kusetus firma.

    • Anonyymi

      Omat kokemukseni kyseisestä firmasta aivan paskat. Tunteja vähennettiin ja pomo oli välinpitämätön mua kohtaan.

      • Anonyymi

        Sama, paitsi et kyseessä pienempi siivousfirma Jyväskylässä


      • Anonyymi

        Taisit olla Oulussa...


    • Anonyymi

      Kadun sitä kun menin kyseiseen puljuun töihin.

    • Anonyymi

      Olin aikoinaan esimiehenä Rtk:lla ja ystävällinen pomoille, työkavereille ja asiakkaille. Yritin omalta osaltani parantaa ilmapiiriä ja sitä, miten työt kannattaisi järjestää ilman että kukaan uupuu. Siitäkös muut pikkupomot suuttui ja savusti mut ulos. Erikoinen firma.

      • Anonyymi

        Näinhän se edelleen on. Esimiesten kultamussukat saavat tehdä mitä vaan tai olla tekemättä. Tehtyjen työtuntien vähentäminen palkanmaksussa on jokapäiväistä paitsi kultamussukoiden osalta kun he tekevät niin tärkeää työtä kun ovat niin kiireisiä nukkumaan kohteissa.


    • Anonyymi

      Hei

    • Anonyymi

      Vihoviimeinen paikka mitä suosittelen

    • Anonyymi

      Joskus hakenut. en päässyt...

    • Anonyymi

      ÄLKÄÄ IKINÄ KOSKAAN MUUTTAKO REALIAN KÄMPPIIN. VÄLTTÄKÄÄ MYÖS RTK HUOLTO JA SOL HUOLTO. Olipa asuessa ongelmatilanne pieni tai suuri ette tule saamaan asiaan ratkaisua kohtuudella. TOSIAAN Erityis-epäsuositteluna RTK huolto ja SOL huoltopalvelut. Niitä ei kiinnosta tippaakaan asikastapalvelu asukkaiden suuntaan, asioita tapahtuu vain ja ainoastaan EHKÄ jos asiat reklamoi Realian isännöitsijälle tai suoraan esimerkiksi lähitapiolalle (mutkaton koti konseptissa Realian asiakas). Mutta joka tapauksessa Realian oma sisäisen verkoston hallinta on ihan hukassa (asiakasta pompotellaan työntekijältä toiselle) ja hukassa myös aliurakoitsijoiden kanssa (huolto tekee ihan mitä sattuu) PELASTAUTUKAA KUN VIELÄ VOITTE

    • Anonyymi

      Onpa outoja kommentteja?? Itse olen ollut tyytyväinen työskentelyyn Rtk:-palvelun palveluksessa. On paljon yrityksiä missä siivousvälineetkään eivät ole kunnossa… ikävä lukea noita kommentteja. Onko mahdollista, että teissä arvostelijoissa on ollut vikaa?? Miksi edes työskentelette tällä toimialalla jos pitää arvostella??? Kannattaa vähän miettiä kun arvostelee työnantajaansa. Olen oppinut, että kaikissa asioissa on 2 puolta. Olettekohan te arvostelijat edes ammattilaisia??? Onko koskaan vika teissä?? Vai oletteko te niitä tyyppejä, jotka löytävät kaikki viat muista eikä koskaan itsestään. Nimimerkillä olen tyytyväinen työntekijä.

      • Anonyymi

        Kyllä on rtk palvelu oyn touhut liiton tarkkailevan silmän alla, paljon on ongelmia ja henkilöstöä kohtaan kohdistuvaa väärinkäytöstä. Valitettavasti ympäri suomen tietyillä paikkakunnilla ongelmia on. Isot johtajat, jotka ei näe työntekijöitä livenä, uskovat lähiesimiehien puheita ja heidän olevan parhaita ja työntekijöiden surkeita, vaikka työntekijät yrittää saattaa aluepääliköiden tietoon epäkohtia huonoista työoloista. Voisin mainita usean kaupungin missä touhu on älytöntä. Jo pamin toiminnassa mukana olemalla kuulee..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä on rtk palvelu oyn touhut liiton tarkkailevan silmän alla, paljon on ongelmia ja henkilöstöä kohtaan kohdistuvaa väärinkäytöstä. Valitettavasti ympäri suomen tietyillä paikkakunnilla ongelmia on. Isot johtajat, jotka ei näe työntekijöitä livenä, uskovat lähiesimiehien puheita ja heidän olevan parhaita ja työntekijöiden surkeita, vaikka työntekijät yrittää saattaa aluepääliköiden tietoon epäkohtia huonoista työoloista. Voisin mainita usean kaupungin missä touhu on älytöntä. Jo pamin toiminnassa mukana olemalla kuulee..

        Hei.Olen sama mieli pide.Voisitko sanoa missä kaupungi tarkoitettu?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä on rtk palvelu oyn touhut liiton tarkkailevan silmän alla, paljon on ongelmia ja henkilöstöä kohtaan kohdistuvaa väärinkäytöstä. Valitettavasti ympäri suomen tietyillä paikkakunnilla ongelmia on. Isot johtajat, jotka ei näe työntekijöitä livenä, uskovat lähiesimiehien puheita ja heidän olevan parhaita ja työntekijöiden surkeita, vaikka työntekijät yrittää saattaa aluepääliköiden tietoon epäkohtia huonoista työoloista. Voisin mainita usean kaupungin missä touhu on älytöntä. Jo pamin toiminnassa mukana olemalla kuulee..

        Näin ainakin pohjoisen pomo toimii. Ei ole eläissään ollut noin surkeaa esihenkilöä.


    • Anonyymi

      Kyllä se on niin paska firma kuin olla voi. Samanlainen kuin coor. Eräällä paikkakunnalla siirtyi sollilla ohjaajana toiminut nuori mies rtklle pomoksi. Sama peli naisten nauratus ja paneskelu jatkuu. Mitään ei saa aikaiseksi. Asiakkaita on lähtenyt, kun laatu huonoa, ja millään tavoin ei valvo hommia. Ei mene kauan kun tyyppi saa ihan omasta syystä potkut. Olisi pitänyt jo firmaa vaihtaessa hänen peiliin katsoa. Työntekijät tekevät kuulemma tuttuni on siellä töissä 15h päiviä, ja mitään korvauksia ei saa, ei edes tuntipalkkaa. Kaikenlaista kiristystä ja lupailua on puhunut naama solmussa.

      • Anonyymi

        Joo tää jätkä oli minulla ohjaajana solilla. Läksin lätkimään juuri hänen takiaan. Naisten naurattaja ei kyllä ole, vaan täys hiiri. Saamaton, eräpäivä oli jo ohjaajana ollessaan. Ihmiset inhos tätä tyyppiä. Luisti kaikesta mistä vaan pystyi. Rtk firma oli kusessa jo ennenkuin tää hömelö tuli esimieheksi. Kohta tippuu viimeisetkin työntekijät ja kohteet. Onnea vain yritykselle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo tää jätkä oli minulla ohjaajana solilla. Läksin lätkimään juuri hänen takiaan. Naisten naurattaja ei kyllä ole, vaan täys hiiri. Saamaton, eräpäivä oli jo ohjaajana ollessaan. Ihmiset inhos tätä tyyppiä. Luisti kaikesta mistä vaan pystyi. Rtk firma oli kusessa jo ennenkuin tää hömelö tuli esimieheksi. Kohta tippuu viimeisetkin työntekijät ja kohteet. Onnea vain yritykselle.

        Oliko edes kyseessä Joensuu?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oliko edes kyseessä Joensuu?

        Kyllä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä

        Kohteita on siirtynyt noin paljon eri firmoille asiakkaiden taholta, koska laatu ei ole sovittua. Siivoojat ovat kertoneet asiakkaalle miten heitä kohdellaan, kun mitään parannusta ei tule, ja kaikki on koneet ja välineet rikki. Luvataan vaikka mitä. Ihmettelen millä perusteella kyseinen pelle saa enää palkkansa, jos kate tippuu olemattomiin. Sana kulkee äkkiä, mitä firmaa voi jopa kehua. L&tn kanssa yhtä susi.


    • Anonyymi

      Itse olen töissä RTK Palveluissa täällä Ilmalan VR Varikolla. Sanon suoraan että minulle ei sanottu mitään lisätyöpalkoista ja niin pois päin. Luin myös työsopimuksen siellä vaa luki tunti palkka tes 2 tasoa joka on 11.04€/h. Kahvi taukoja on 2x 12min ja yks palkaton ruokatauko 30min.

      Toinen työntekijä joka on ollut firmalla jo 6 vuotta kerto mulle et firma ei anna mitään yö,- lisä tai vkonloppu lisiä ollenkaan. Jopa vara-esimies siellä ei saa mitään lisätyötuntipalkkaa vaikka joutui olemaan useamman kerran tupla vuoroja.

      harkitsen tässä työsopimuksen purkua koska liian raskasta työtä ja palkka pieni. Jopa järjestyksenvalvoja työstäni saan parempaakin ja 4x vähemmän työtä. Ja on 100% lisät jotka tulee sitten. Firma on menossa kokoajan konkkaan omien virheiden takia.

      • Anonyymi

        Itse kyllä sain ilta/yö lisät kyseisessä firmassa. Ylitöistä harvemmin mitään Ja ne kyllä kuuluu maksaa!. Ota yhteyttä luottamusmieheen. Tuo juna siivous asemalla ja varikolla ei ole mitään kevyttä työtä. Paska palkka todellakin siihen työmäärään nähden. Olen molempia tehnyt. En usko firman olevan täysin läpimätä, lähinnä esimiehistä kiinni mitä missäkin saa ja miten asiat halutaan hoitaa.


      • Anonyymi

        Miten joku on voinut olla kuusivuotta RTK työntekijänä, Ilmamassa.
        RTK on työskennellyt Ilmalan kohteessa kaksi ja puolivuotta. Taas yksi laiska narisija kitisemässä !!


    • Anonyymi

      Tarjoaako RTK työvaatteet?

      • Anonyymi

        Ainakin itselle tarjottiin yhdet käytetyt housut ja uusi kiinalainen takki. Molemmat menivät rikki parin kuukauden aikana ja uusia ei ole näkynyt. Kyllä nämä firmat on niitä pahimman luokan sorto&riisto -firmoja, joissa duunari saa todellakin repiä sossun tasoa olevan tilinsä selkänahastaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ainakin itselle tarjottiin yhdet käytetyt housut ja uusi kiinalainen takki. Molemmat menivät rikki parin kuukauden aikana ja uusia ei ole näkynyt. Kyllä nämä firmat on niitä pahimman luokan sorto&riisto -firmoja, joissa duunari saa todellakin repiä sossun tasoa olevan tilinsä selkänahastaan.

        Useassa paikassa määräaikainen työntekijä ei saa uusia kamppeita. Epäilen muuten kommentin aitoutta.


    • Anonyymi

      Surkein firma missa ikina on tullut oltua.

      • Anonyymi

        Laiska kitisiä lässyttää, katkerana elämän kovuutta !


    • Anonyymi

      Niinpa

    • Anonyymi

      Onpa "hauska" ketju. Samat ongelmat vuodesta toiseen. Kaikkien rtk tekijöiden kannattaa tarkastuttaa palkkansa liitolla! Sellaista kaupunkia, jossa siinä ei huijata, ei olekkaan!

      • Anonyymi

        Miten tarkistan,kiitos?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten tarkistan,kiitos?

        Johtuu varmaan siitä, että näissä töissä työstä maksetaan vain se aika joka on merkitty.
        Ei kannata ajatella että, nyt meni tunti lisää on se ok. Ylimääräistä ei makseta.
        Se on sama kaikissa firmoissa. Paras jos pystyy tekemään vakio aikaa, niin virhemahdollisuus palkassa pienenee.
        Ei RTK ole edes pahimmasta päästä, pahempia löytyy ISS, L&T, COOR.


    • Anonyymi

      Yksi kesä kesätöissä RTK siivous Pori. Hulluin työ ikinä.

      • Anonyymi

        Kaikki työ on hullua ennen kun sisäistää ja ymmärtää että kaikkea ei voi tehdä.


    • Anonyymi

      Hei.Mitä tarkoittaa työsopimus vaiheleva työaika 20t -37,5 viikkossa?Kiitos

    • Anonyymi

      Sitä että työtunnit voi vaikkapa viikoittain vaihdella . Välillä teet 4h ja joskus 7h esim. Itse en suostuisi, koska omaa elämää hankala suunnitella.

      • Anonyymi

        Kiitos .Työntekijän kuuleminen vähimmäistyöajan ylittävistä työajoista

        Vähimmäistyöajan (esim. 10-30 t/vko) osalta työntekijän asema vastaa kiinteää työaikaa noudattavan työntekijän asemaa.
        Työnantajan halutessa merkitä työvuoroluetteloon vähimmäistyöajan ylittäviä vuoroja, työntekijälle on varattava tilaisuus määräaikaan mennessä ilmoittaa, missä määrin ja millä edellytyksillä hän voi ottaa vastaan vuoron.
        Kuulemismahdollisuuden varaaminen riittää
        kuulemiselle ei ole muotomääräyksiä
        työntekijä voi esim. ilmoittaa päivät, jotka eivät ainakaan sovi.
        Kuulemisesta voidaan poiketa työehtosopimuksella. ONKO TÄMÄ TOTTA


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiitos .Työntekijän kuuleminen vähimmäistyöajan ylittävistä työajoista

        Vähimmäistyöajan (esim. 10-30 t/vko) osalta työntekijän asema vastaa kiinteää työaikaa noudattavan työntekijän asemaa.
        Työnantajan halutessa merkitä työvuoroluetteloon vähimmäistyöajan ylittäviä vuoroja, työntekijälle on varattava tilaisuus määräaikaan mennessä ilmoittaa, missä määrin ja millä edellytyksillä hän voi ottaa vastaan vuoron.
        Kuulemismahdollisuuden varaaminen riittää
        kuulemiselle ei ole muotomääräyksiä
        työntekijä voi esim. ilmoittaa päivät, jotka eivät ainakaan sovi.
        Kuulemisesta voidaan poiketa työehtosopimuksella. ONKO TÄMÄ TOTTA

        Näinhän se menee. "Työsopimuslaki velvoittaa työnantajan tarjoamaan lisätyötä jo palveluksessa olevalle osa-aikaiselle työntekijälle ennen uusien työntekijöiden palkkaamista. "


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näinhän se menee. "Työsopimuslaki velvoittaa työnantajan tarjoamaan lisätyötä jo palveluksessa olevalle osa-aikaiselle työntekijälle ennen uusien työntekijöiden palkkaamista. "

        Työnantajan halutessa merkitä työvuoroluetteloon vähimmäistyöajan ylittäviä vuoroja, työntekijälle on varattava tilaisuus määräaikaan mennessä ilmoittaa, missä määrin ja millä edellytyksillä hän voi ottaa vastaan vuoron.Mitä tarkoittaa tämä?Kiitos


    • Anonyymi

      Kävin työhaastattelussa, työ oli hallinon tehtäviin. Pyysivät erillisen määrän todistuksia mukaan. Laitoin suosittelukirjeen, otin pyydetyt todistukset mukaan. Heillä oli kova kiire saada haastattelu hoidettua. Eivät kyselleet mitään osaamisestani, kokemuksesta työtehtävään liittyen, tulevaisuuden suunnitelmista.. Tehtävästä kyllä kertoivat ja ihan lopussa kysyivät että olenko kuullut yrityksestä mitään, olenko lukenut netistä tai muualta. Tässä kohtaa alkoi herätyskellot kilkattamaan, olen käynyt todella monissa haastatteluissa eikä missään ole näin tarkkaan tällaista asiaa tentattu. No lukemalla tämän sivun viestit tietää syyn. Haastattelussa he eivät osanneet vastata kysymyksiini esim yrityskulttuurista, etenemismahdollisuuksista. Harmittavaa että olin varannut vapaapäivän haastattelulle ja hei eivät olleet edes perehtyneet Cv:ni. Niin ja mitä tämä kaikki kesti.. huimat 15 min. Ei jättänyt ammattimaista kuvaa. Ei jatkoon.

    • Anonyymi

      Lopetin siellä juuri: esimiehet suolesta, paskat työvälineet, hirveä kiire, palkka maksettu väärin, kaikesta pitäisi suoriutua hyvin vaikka aikaa ei ole. Kiireen takia joitain paikkoja ei siivota lainkaan, haetaan vaan roskat niin huijataan asiakasta. Sairaalan tiloissa ei käyty kuin pyyhkimässä ovenkahvat. Huijaus kaikille tämä firma.

      • Anonyymi

        Kuulostaa ihan entiseltä pienyritykseltä Jyväskylässä.


      • Anonyymi

        Ihan eri meininki meillä täällä lapissa 😳


      • Anonyymi

        Oho,täällä päinvastoin tuntuu että aikaa annetaan jopa aivan liikaa ja joutuu sit pyörittelemään peukaloita...työvälineet suht hyvät ja ok:t, palkat tulee ajallaan esimiehet ok jotkut ovat nyreitä mutta ihan ok muuten.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oho,täällä päinvastoin tuntuu että aikaa annetaan jopa aivan liikaa ja joutuu sit pyörittelemään peukaloita...työvälineet suht hyvät ja ok:t, palkat tulee ajallaan esimiehet ok jotkut ovat nyreitä mutta ihan ok muuten.

        Hah hah


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hah hah

        Täällä taas annetaan niissä kohteista mihin tarvitsisi aikaa liian vähän aikaa ja sitten niissä missä ei tarvitsisi niin paljon aikaa on aivan liikaa sitä aikaa. Yleensä ne kohteet jotka likaisimmat ja roskaisimmat annettu liian vähän ja yhtään ei saa aikaa ylittää muuten tulee huudot ja Yritys jää "miinukselle" sitten ne mitkä on siistejä ja puhtaita tiloja kuten toimistot annetaan niin paljo aikaa et ei oo mitää tekemistä ja sormia kans pitää pyöritellä koska sieltäkään ei saa lähteä aikaisemmin.


    • Anonyymi

      Jkk

    • Anonyymi

      Samanlaista kuin muuallakin naisvaltaisilla siivousaloilla näköjään...kiusaamista,selän takana puhumista, suosimista, nyrpeää ja ylimielistä asennetta jos et kuulu suosikkeihin...palkat tulee ajallaan.

    • Anonyymi

      Työterveys meni Terveystaloon. Nyt taitaa kaikilla olla vaan lakisääteinen. Sovelluksessa näkyy vaikka ja mitä palveluita, mutta kun menet paikan päälle niin ei kuulukaan. Koko ajan firman sivulla rtkpalvelu.fi/tyoterveys ohjeistus muuttuu. Todistukset joutuu itse maksamaan tai julkiselta.

    • Anonyymi

      Samanlainen kuin muutkin siivousfirmat. Eli mikään ei toimi ja aina saa vääntää ja kääntää työnantajan kanssa erinäisistä asioista. Vain yksi plussa: palkat tulee ajallaan ja ovat aina oikein.

    • Anonyymi

      Kaikilla isoilla firmoilla on sama ongelma. Ohjaajat eivät tuo kuin sen minkä ehtivät, ja loput jää odottamaan parempia aikoja. Sitten ihmetellään kun porukka on pahalla päällä.

    • Anonyymi

      Samanlaista kuin muilla siivousfirmoilla,kaikesta saa vääntää ja kääntää, sanomista mitättömistä asioista, selkäänpuukotusta, edestä päin mukavat työkaverit selän takana puhuvat kuitenkin paskaa työnantajalle, alimitoitus kohteissa, paskat työvälineet....

      • Anonyymi

        Yhtä kurja meno kuin ISS


    • Anonyymi

      Vuosia sitten olin siivoushommissa ja joka kuukausi oli osa palkasta maksamatta. Niitten puuttuvien osien perään saikin sitten kysellä jatkuvasti. Ylitöistä ei maksettu käytännössä mitään, siis jos tuli vielä omien siivouskohteiden päälle lisäkohteita esim tuuraushommina jonkun toisen siivoajan kohteita ja oman 8 tunnin työpäivän päälle lisätunteja tuli vielä 2-4 tuntia. Aina löytyi asiaa selvitellessä joku syy olla maksamatta kokonaan palkkaa tai vain osa noista yli menevistä työtunneista. Lopulta kieltäydyin tekemästä ylitöitä palkatta, koska itselläni on muutakin elämää kuin juosta tekemässä firmalle ilmaiseksi töitä aamusta iltaan, ja lyhyen ajan päästä vaihdoin kilpailevaan yritykseen. Samaa on käynyt monella muullakin, varsinkin nuorilla opiskelijoilla. Nämä on semmoisia asioita jotka pitää tuoda ilmi kun niitä tulee eteen, ja jos joku RTK:lainen ei tykkää se on voi voi.

    • Anonyymi

      Sieltä tulee muualle huonosti ohjaus hommia osaavat

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      1
      14826
    2. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      184
      1784
    3. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      77
      1124
    4. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      113
      1123
    5. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      64
      1046
    6. Lakeisha Coleman

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 💋 ­­N­y­­­m­f­­o­­m­a­­­a­n­­i -> https://x18.fun/girl08105348#LakeishaColeman 🔞💋❤️💋❤️💋🔞
      Synnytys
      0
      981
    7. Pamela Orr

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 🍒 ­­­N­y­­m­f­­o­­­m­a­­­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl06055581#PamelaOrr 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞
      Star Wars
      0
      980
    8. Allison Queen

      🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒 ❤️ ­N­­­y­m­­­f­­­o­­m­a­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl07854217#AllisonQueen 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞
      Vedonlyönti
      0
      976
    9. Jennifer Mitchell

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 🔞 ­­N­y­­m­­­f­o­­m­­­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl08490246#JenniferMitchell 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Joensuu
      0
      974
    10. Aimee Dvorak

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 💋 ­­N­­­y­­­m­­f­o­m­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl02740429#AimeeDvorak 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋
      0
      973
    Aihe