2.0 TDI 4Motion - ajettavuus?

vwmielessä

Millainen auto 2006-2008 Passat 2.0 TDI 4Motion on ajettavuudeltaan? Tuollainen on mielessä, aiempi auto oli tuore Avensis mutta vaikka pidin sen hiljaisuudesta ja kaupunkiajo-ominaisuuksista, en voinut sietää sen maantieajo-ominaisuuksia. Suuntavakaus, ohjaus, sivutuuliherkkyys ja hiljaisuus siis kiinnostaa. Vaihtoehtona on mielessä lähinnä 4x4 Octavia kun senkin koko riittää, mutta siinä ainakin on hiljaisuuden kanssa vielä toivomisen varaa.

7

6173

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

      ... avensiksen jälkeen, niin sitä kannattaa sitten koeajaa vähän pitempi reissu. Itse nimittäin vaihdoin aven vähän käytettyyn passattiin ja tuntuu, että taisin autokaupassa hävitä. Ajettavuus ei ole tuossa passatissa yhtään avea kummempi, mutta passatti vaan on selvästi meluisampi. Huollon kanssa on nyt koetettu tutkia, olisiko passatissa jotakin vikaa, mutta heikolta näyttää. Sitä minä kovasti ihmettelen, kun Vagniikan Maailmassa aina niin kehuvat passatin ajettavuutta...

      Kannattaa varmaan käydä noita isompia Volvojakin koeajamassa...

      • dasauto

        Sitä ei huomaakaan jos ei ymmärrä autoista mitään ;)

        Jos hintaluokka on lähes sama niin ei Avensis varmaan järjettömän paljon Passatista eroakaan. Ne on silti ne pienet jutut jotka tekee eron ja noihin voi lukea ajettavuuden ja esim. paremmat jakkarat joilla jaksaa ajaa pitemmänkin matkan. Mulle tuntuu että Avensiksen istuimet on kuin lapsille tehdyt, eikä anna minkäänlaista reisitukea ja alaselkään alkaa koskea kun ajaa pitempään.


      • .....

        Köyhä takaisin sinne tojon sivuille.


    • JSS09

      Ittelläni oli neliveto passatti bensaversiona. Ääntä neliveto ei lisännyt mutta ajomukavuutta hivenen. Passatissa neliveto on 90%:sti etuvetoinen ja taakse tulee vetoa enemmän jos eturengas pörähtää "tyhjää vähintään 1/7 osan kierrosta. Neliveto on toteutettu haldex kytkimellä ja on osoittautunut varmatoimiseksi.

      Itse vaihdoin nelivetoisen bensan etuveto dieseliin koska halusin minimoida polttoainekustannukset. Nelivetohan lisää kulutusta pikkasen.

      Uutena nelivetoisia bensapassatteja ei enää saa 2 litran koneella. Mutta onneksi tuotanto jatkuu diesel versiona.

      • aika erilaiset

        Mitä olet tykännyt dieselistä bensakoneen jälkeen? Minusta tuo 2 litran bensakone on jotenkin hengetön: vaikka teknisten tietojen mukaan sekin olisi ihan passeli, niin käytännössä se on aika vaisu ja Passatin kokoisessa autossa jotenkin alamittaisen tuntuinen. 2.0 TDI on ihan päinvastaisen luonteinen, liikkeellelähtö alakierroksilla tuntuu aina bensaversiota verkkaisemmalta mutta kaupunkinopeuksista alkaen moottori tuntuu mainiolta ja maantienopeuksissa se suorastaan loistaa. Omaa kokemusta on tosin vain pumppusuutinversiosta, pitäisi varmaan käydä kokeilemassa common rail -versioitakin niin näkisi että onko hyvää pystytty vielä parantamaan.


      • JSS09
        aika erilaiset kirjoitti:

        Mitä olet tykännyt dieselistä bensakoneen jälkeen? Minusta tuo 2 litran bensakone on jotenkin hengetön: vaikka teknisten tietojen mukaan sekin olisi ihan passeli, niin käytännössä se on aika vaisu ja Passatin kokoisessa autossa jotenkin alamittaisen tuntuinen. 2.0 TDI on ihan päinvastaisen luonteinen, liikkeellelähtö alakierroksilla tuntuu aina bensaversiota verkkaisemmalta mutta kaupunkinopeuksista alkaen moottori tuntuu mainiolta ja maantienopeuksissa se suorastaan loistaa. Omaa kokemusta on tosin vain pumppusuutinversiosta, pitäisi varmaan käydä kokeilemassa common rail -versioitakin niin näkisi että onko hyvää pystytty vielä parantamaan.

        Kyllä toi dieselin pirteys oli kiva yllätys. Toisaalta dieselissä on toi turbo joka tekee menosta erilaista kuin vapaasti hengittävässä bensassa. Kulutus on kanssa ollut mukavissa lukemissa dieselin kanssa.


    • noista

      Noilla mainitsemillasi autoilla on tullut ajeltua vähintään muutama tuhat kilometriä kullakin. Tässä omia kokemuksia.

      Avensis on noista selvästi hiljaisin, mutta varsinkin pienempien koneiden sähköisellä ohjaustehostimella vaatii tosiaan jatkuvaa kaitsemista maantienopeuksissa. Isompien moottoreiden rinnalla tuleva hydraulinen ohjaustehostin on tunnoltaan parempi, mutta ohjaus jää silti etäiseksi eikä "perstuntumasta" voi juuri puhua - kuskille ei siis oikein välity penkin tai ratin kautta selkeää ajotuntumaa. Ainakin farmarina Avensis on turhan herkkä sivutuulelle. Ohjaamon laatuvaikutelma on mielestäni hyvä, hintaluokassaan jopa erittäin hyvä, mutta penkit voisivat tosiaan olla paremmat. Tekniikan puolesta tuon ikäiset avensikset ovat luotettavia, joskin ehkä vähän vanhahtavia. Nelivetoa ei noihin tietysti saakaan.

      Octavia on mainio auto, mutta näihin verrattuna vähän joka suhteessa luokkaa pienempi. Ajettavuus on selvästi Avensista parempi, eli ohjaus on rauhallinen myös maantienopeuksissa ja kuskille välittyy hyvä tuntuma siitä mitä renkaan ja tien välissä tapahtuu. Octavia 4x4 on mielestäni vielä parempi ajettava, lisämassa tuo vakautta myös normaaliajoon. Ohjaamon laatuvaikutelma on ok, muttei ihan pärjää Avensikselle tai Passatille. Sisämelultaan tämän joukon äänekkäin. Lähes immuuni sivutuulelle.

      Passat on näistä mielestäni paras ajettava, ohjaustunto on tarkka ja perstuntuma hyvä. Sportline -alustalla ajettavuus on jopa erittäin hyvä. Neliveto tuo ehkä tähänkin hiukan lisävakautta myös normaaliajoon, liukkaan kelin olosuhteissa tuo 4motion tietysti loistaa. Sportlinea on kai tuotu maahan vain silloin tällöin, eli jos haluat nimenomaan nelivedon niin sportlinena sen löytäminen voi olla vaikeaa. Ohjaamon laatuvaikutelma on hyvä, ehkä piirun verran avensista parempi ja ainakin paljon modernimpi. Peruspenkit eivät ole juuri avensista paremmat, mutta paremmissa varustelutasoissa on paremmat penkitkin. Sisämelultaan passat on mielestäni keskivertoa parempi vaikka rengasmelua kuuluukin, edellisiin verrattuna avensista äänekkäämpi mutta octaviaa hiljaisempi. Sivutuuli ei tämänkään kulkuun vaikuta.

      Ajotuntumaa vertaillessa kannattaa huomioida myös rengastus, noissa autoissa pienin on muistaakseni 195/65 15-tuumaisena ja suurin 235/45 17-tuumaisena. Ajotuntuma on noilla aika erilainen samassakin autossa eli eri autoja kannattaa vertailla suhteellisen samantyyppisellä rengastuksella.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      1
      14836
    2. Aimee Dvorak

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 💋 ­­N­­­y­­­m­­f­o­m­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl02740429#AimeeDvorak 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋
      0
      3049
    3. Molly Graham

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 😍 ­­N­­­y­­m­­­f­­­o­­m­­a­a­n­i -> https://x18.fun/girl02277975#MollyGraham 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️
      Puhelimet
      0
      3045
    4. Pamela Orr

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 🍒 ­­­N­y­­m­f­­o­­­m­a­­­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl06055581#PamelaOrr 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞
      Star Wars
      0
      3044
    5. Lakeisha Coleman

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 💋 ­­N­y­­­m­f­­o­­m­a­­­a­n­­i -> https://x18.fun/girl08105348#LakeishaColeman 🔞💋❤️💋❤️💋🔞
      Synnytys
      0
      3040
    6. Rachelle Reynolds

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 🔞 ­N­­­y­­m­f­­­o­­m­­­a­­a­n­i -> https://x18.fun/girl03175674#RachelleReynolds 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Etelä-Savo
      0
      3035
    7. Becky Steele

      🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑 💋 ­­N­y­­­m­­f­­­o­­­m­­a­a­­­n­­i -> https://x18.fun/girl05250014#BeckySteele 🔞❤️💋❤️
      Arkkitehtuuri
      0
      3035
    8. Allison Queen

      🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒 ❤️ ­N­­­y­m­­­f­­­o­­m­a­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl07854217#AllisonQueen 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞
      Vedonlyönti
      0
      3034
    9. Jennifer Mitchell

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 🔞 ­­N­y­­m­­­f­o­­m­­­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl08490246#JenniferMitchell 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Joensuu
      0
      3029
    10. Stephanie Love

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 ❤️ ­­N­y­­­m­f­­o­­m­­­a­a­­n­­­i -> https://x18.fun/girl01692207#StephanieLove 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Lappi
      0
      3026
    Aihe