Berberiini, kokemuksia

vai taas huuhaata

120

65833

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • T2DM

      Henkilökohtaista kokemusta on vasta vajaasta viikosta, mutta aineesta sinänsä näkyy olevan myönteistä kokemusta lähes 2000 vuotta. Jos jaksat lukea tässä olevat tutkimukset läpi, niin eiköhän sieltä löydy vastaus kysymykseesi.
      http://fi.wikipedia.org/wiki/Berberiini

    • " kartanon herra "

      Olen nyt käyttänyt Berberiiniä n 2 vkoa.
      Yleinen vireystaso selkeästi parantunut, mittaan säännöllisesti myös sokeriarvoja,
      aamun paastoarvo pudonnut noin 5.8-6.4: stä 5.2:een, merkittävä pudotus.
      Olen seurannut arvoja aktiivisesti useita vuosia, joten tiedän mistä puhutaan.
      Kyllä vanhat kiinalaiset ja tri tietää......,
      eikä se haittaa vaikka tri:n tilipussikin karttuu, vaikka kateus olisi hyvin eteenpäin vievä voima.

      • tiedoista

        OK, kiitos tiedosta. Suhtaudun näihin ihmetuotteisiin tietyllä varovaisuudella....humppukia on ihan liikaa liikkeellä.

        Uskon luonnonlääkintään, business on vaan pilannut koko jutun.

        Painelen samantien paikalliseen kauppaan ostamaan tuotetta.


      • "pientilallinen"

        Olen käyttänyt runsaat puoli vuotta. Annostelu jauheena (maku tosi tuhti).
        Vaikutus näyttää 2-diabeetikolla olevan VHH ruokatavan ja Metforem-lääkityksen lisänä 0,5 - 1,0 mittayksikköä (mmol). Metsätöitä kestää tehdä parin tankillisen verran. Jonkinlainen liikunta näyttää tehostavan vaikutusta. Paino ja kolesterolit ovat ok.


      • otetaan?

        Miten te, jotka olette ottaneet Berberiiniä; otatteko kaikki kolme tablettia kerrallaan vai jaatteko sen pitkin päivää jotenkin?
        Vai onko sillä välilä miten sen ottaa kunhan ottaa joka päivä kolme tablettia?

        Otin eilen ensimmäiset kolme, tänään toiset kerralla. Ei kerrassaan mitään, ei siis mitään vaikutuksia ole ollut :-/


      • onko sitä?
        otetaan? kirjoitti:

        Miten te, jotka olette ottaneet Berberiiniä; otatteko kaikki kolme tablettia kerrallaan vai jaatteko sen pitkin päivää jotenkin?
        Vai onko sillä välilä miten sen ottaa kunhan ottaa joka päivä kolme tablettia?

        Otin eilen ensimmäiset kolme, tänään toiset kerralla. Ei kerrassaan mitään, ei siis mitään vaikutuksia ole ollut :-/

        Eikös pakkauksessa ole mitään ohjetta? Vaikka eihän ottoajankohdalla näytä ainakaan sinun kohdallasi olevan merkitystä. ;) Siis teho vaikuttaa samalta, ottaa milloin tahansa. :)


      • sanoo että
        onko sitä? kirjoitti:

        Eikös pakkauksessa ole mitään ohjetta? Vaikka eihän ottoajankohdalla näytä ainakaan sinun kohdallasi olevan merkitystä. ;) Siis teho vaikuttaa samalta, ottaa milloin tahansa. :)

        kolme tablettia päivässä. Mutta kun olen vaan tällainen yksinkertainen dippendaali, niin ajattelin, että miten noi kannattaa ottaa, siis kerralla vai aamulla, päivällä ja illalla.


        En odottanutkaan, että toisena päivänä olisi vielä mitään vaikutuksia. Ei edes Metformiinilla tapadu vuorokaudessa yhtikäs mitään, vaikka on kemiallinen lääke.


      • T2DM
        sanoo että kirjoitti:

        kolme tablettia päivässä. Mutta kun olen vaan tällainen yksinkertainen dippendaali, niin ajattelin, että miten noi kannattaa ottaa, siis kerralla vai aamulla, päivällä ja illalla.


        En odottanutkaan, että toisena päivänä olisi vielä mitään vaikutuksia. Ei edes Metformiinilla tapadu vuorokaudessa yhtikäs mitään, vaikka on kemiallinen lääke.

        500 mg kolmasti päivässä on hyvä ohje. Siis yksi aamiaisella, yksi päivällä ja yksi illalla.


      • parissa,
        sanoo että kirjoitti:

        kolme tablettia päivässä. Mutta kun olen vaan tällainen yksinkertainen dippendaali, niin ajattelin, että miten noi kannattaa ottaa, siis kerralla vai aamulla, päivällä ja illalla.


        En odottanutkaan, että toisena päivänä olisi vielä mitään vaikutuksia. Ei edes Metformiinilla tapadu vuorokaudessa yhtikäs mitään, vaikka on kemiallinen lääke.

        itsekin syön verenpainelääkettä,joka lekurin mukaan vaikuttaa vasta n. 1 kk kuluttua. Luin eräästä toisesta lääkkeestä, eri vaivaan, että vaikutus näkyy vasta 3-6 kk kuluttua!!! Ajatella.


      • L1m2a3
        "pientilallinen" kirjoitti:

        Olen käyttänyt runsaat puoli vuotta. Annostelu jauheena (maku tosi tuhti).
        Vaikutus näyttää 2-diabeetikolla olevan VHH ruokatavan ja Metforem-lääkityksen lisänä 0,5 - 1,0 mittayksikköä (mmol). Metsätöitä kestää tehdä parin tankillisen verran. Jonkinlainen liikunta näyttää tehostavan vaikutusta. Paino ja kolesterolit ovat ok.

        Hei, mistä berberiiniä saa jauheena? Miten sitä jauhetta otetaan?


      • DM2
        sanoo että kirjoitti:

        kolme tablettia päivässä. Mutta kun olen vaan tällainen yksinkertainen dippendaali, niin ajattelin, että miten noi kannattaa ottaa, siis kerralla vai aamulla, päivällä ja illalla.


        En odottanutkaan, että toisena päivänä olisi vielä mitään vaikutuksia. Ei edes Metformiinilla tapadu vuorokaudessa yhtikäs mitään, vaikka on kemiallinen lääke.

        Onkos vielä mitään laskua verensokereissa näkynyt?


      • Berbeeri
        DM2 kirjoitti:

        Onkos vielä mitään laskua verensokereissa näkynyt?

        Jep, olen tiputtanut Iltainsuliinin määrää 36ky ->20ky, aamun paastot on silti tippuneet 6.1 -> 5.8 tietämille.
        Berberiini on onneksi huokeaa, aion jatkaa kokeilua vielä jonkin aikaa.


      • berberiini
        otetaan? kirjoitti:

        Miten te, jotka olette ottaneet Berberiiniä; otatteko kaikki kolme tablettia kerrallaan vai jaatteko sen pitkin päivää jotenkin?
        Vai onko sillä välilä miten sen ottaa kunhan ottaa joka päivä kolme tablettia?

        Otin eilen ensimmäiset kolme, tänään toiset kerralla. Ei kerrassaan mitään, ei siis mitään vaikutuksia ole ollut :-/

        hei.berberiiniä kun on käyttänyt 3 kk.niin jo näkyy tulosta.sokeri ja kolesteroliarvot tippuneet normaalitasolle,paino pudonnut ihan mukavasti,energisyys noussut ja kaikinpuolin olen erittäin tyytyväinen tuloksiini.ja vatsa toimii myös moitteettomasti.otan yhden aamulla ja iltapäivällä kaksi kerralla,iltaan ei kannata jättää berberiinin ottamista ,voi vaikuttaa heikentävästi yöuniin.


      • bad_doctor5436

        Itsellä berberiini tiputti aamu verensokerin 7.0:sta 5.6:teen. Sivuvaikutuksena omituista huimausta.

        Tämän jälkeen söin bitter melon tabletteja (iherb) matalalla annoksella jonka jälkeen aamupaastoverensokeri laski 5.6:sta 5.0:aan ilman sivuvaikutuksia.

        Tämän jälkeen en ole enää ollut huolissani verensokeristani, mutta olen syönyt vielä avokadoja joiden pitäisi vähentää insuliinin eritystä niin kauan kun niitä syö ja siten vähentää insuliiniresistanssia.

        Liikuntaa.


      • Restoraatti.
        parissa, kirjoitti:

        itsekin syön verenpainelääkettä,joka lekurin mukaan vaikuttaa vasta n. 1 kk kuluttua. Luin eräästä toisesta lääkkeestä, eri vaivaan, että vaikutus näkyy vasta 3-6 kk kuluttua!!! Ajatella.

        Moro.
        Kysyppä lääkäriltäsi,että miksi sinulla on verenpaine koholla? Jos ei pysty selvästi vastaamaan,niin vaida lääkäriä tai selvitä itse syy. Kokeile liikuta,ruoka ja alko kohdalleen ja arginiini juomaan aamuisin.


      • TZ124
        Restoraatti. kirjoitti:

        Moro.
        Kysyppä lääkäriltäsi,että miksi sinulla on verenpaine koholla? Jos ei pysty selvästi vastaamaan,niin vaida lääkäriä tai selvitä itse syy. Kokeile liikuta,ruoka ja alko kohdalleen ja arginiini juomaan aamuisin.

        Eipä sitä verenpaineen syitä niin vain aina tiedetä.


      • tytti 4
        berberiini kirjoitti:

        hei.berberiiniä kun on käyttänyt 3 kk.niin jo näkyy tulosta.sokeri ja kolesteroliarvot tippuneet normaalitasolle,paino pudonnut ihan mukavasti,energisyys noussut ja kaikinpuolin olen erittäin tyytyväinen tuloksiini.ja vatsa toimii myös moitteettomasti.otan yhden aamulla ja iltapäivällä kaksi kerralla,iltaan ei kannata jättää berberiinin ottamista ,voi vaikuttaa heikentävästi yöuniin.

        olen sairastanut 4v kakkos diapetesta. Aloin käyttää berberiiniä ja olen saanut jättää lääkärin määräämät lääkkeet pois. Minulla oli 2 diapetes. Tällä hetkellä syön vain berberriiniä ja sokeri arvot tosi hyvät.Olen tähän tuotteeseen tosi tyytyväinen.


      • Marja-Riitta1

        Sokeriarvoni lähenevät kuutta. Paino nousee toimenpiteistä huolimatta. Vaikuttaako tämä berberiini siis suotuisasti ylipainoon?
        Marja-Riitta


      • eläinrakas81
        tytti 4 kirjoitti:

        olen sairastanut 4v kakkos diapetesta. Aloin käyttää berberiiniä ja olen saanut jättää lääkärin määräämät lääkkeet pois. Minulla oli 2 diapetes. Tällä hetkellä syön vain berberriiniä ja sokeri arvot tosi hyvät.Olen tähän tuotteeseen tosi tyytyväinen.

        Itsellä todettiin kakkostyypin diabetes. Aloin syömään noita berberiinejä. Otan kaksi aamulla ja yhden illalla ja on tehonnut. En syö ollenkaan lääkärin määräämiä lääkkeitä koska tuolla berberiinillä saan pidettyä sokerit kurissa. Lääkäri kertoi minulle että tuossa berberiinissä on ihan samat vaikuttavat aineet kuin lääkärin määräämissä lääkkeissä.


      • Anonyymi
        eläinrakas81 kirjoitti:

        Itsellä todettiin kakkostyypin diabetes. Aloin syömään noita berberiinejä. Otan kaksi aamulla ja yhden illalla ja on tehonnut. En syö ollenkaan lääkärin määräämiä lääkkeitä koska tuolla berberiinillä saan pidettyä sokerit kurissa. Lääkäri kertoi minulle että tuossa berberiinissä on ihan samat vaikuttavat aineet kuin lääkärin määräämissä lääkkeissä.

        Jos siinä on samat aineet, niin mitä järkeä sitten on vaihtaa halpa lääkitys moninkertaisesti kalliimpaan luontaistuotteeseen?


    • runsaan viikon

      Kaksi viikkoa sitten aloitin kokeilun. Söin kolme tablettia päivässä, yksi ruokailua kohti. Alensi verensokereita noin 0,5-1,0 mmol/l jo ensimmäisten tablettien jälkeen. Pysyivät melkein koko ajan 4,2-5,3 välillä. Olivat todella hyvät! Tämän viikon alussa berberiinin vaikutus tuntui loppuvan. Siis kymmenen päivää kokeilun aloittamisesta. Verensokerit palasivat sinne, missä olivat ennen kokeilua. Ruokailu ja liikunta ovat pysyneet samanlaisina, samoin metformiinilääkitys.

      En oikein ymmärrä, miksi berberiini lakkasi vaikuttamasta. Elimistö taisi tottua siihen ja eliminoi sen vaikutuksen. Katson vielä tämän viikon. Sitten lopetan. Ehkä tauon jälkeen kokeilen uudestaan, jotta näen, tuleeko samanlainen väliaikainen parannus verensokereihin.

      • 5 päivää kokeillut

        ainakin paksusuoli toimii monta kertaa päivässä. Onko muilla samanlaisia kokemuksia? Aamusokeri ainakin on ollut alhaisempi non 5 paikkeilla kun aiemmin ollut 5.5-5.8. Hyvältä näyttää.


      • pirteempi
        5 päivää kokeillut kirjoitti:

        ainakin paksusuoli toimii monta kertaa päivässä. Onko muilla samanlaisia kokemuksia? Aamusokeri ainakin on ollut alhaisempi non 5 paikkeilla kun aiemmin ollut 5.5-5.8. Hyvältä näyttää.

        plussaa vain eli ikäänkuin jaksaisi paremmin kun verensokeri ja energiasäätely toimis paremmin?

        pikkasen ilmavaivaa ihmettelen eli se sokeri mitä syön niin estäääkö berberiini se imeytymisen
        eli meneekö se nyt imeytymättömänä paksusuoleen aiheuittaan ilmaa?


      • Berberiini apua aivo

        Siis tehoaako tosiaan ? Ukolla on diabetes II ja ruusu..... Itellä on kolestronia ja suvussa on sepelvaltimotautia, aivoinfarkti, kolestronia


      • RoadmovieM5
        Berberiini apua aivo kirjoitti:

        Siis tehoaako tosiaan ? Ukolla on diabetes II ja ruusu..... Itellä on kolestronia ja suvussa on sepelvaltimotautia, aivoinfarkti, kolestronia

        Moi,

        Jos tuolla ruusulla tarkoitat vyöruusua niin vaimoni isä parantui siitä nopeasti ja kivuttomasti homeopaattisella lääkityksellä. Ruusu todettiin muutama vuosi sitten, oli kivulias ja ennakoitiin, että paraneminen vie kauan, jos paranee ollenkaan. Mies oli silloin n. 75-vuotias.

        Vaimoni on käyttänyt pitkään homeopaattisia lääkityksiä eri vaivoihin homeopaatin avustuksella. Vaimon ehdotuksesta isänsä otti yhteyttä paikalliseen homeopaattiin ja kas, kuukauden-parin sisään ruusu oli pois. Tulos oli mielestäni sanalla sanoen ällistyttävä.

        Ennen kuin kukaan aloittaa kiistaa luonnonlääkkeet vs. koululääketiede niin minun mielipiteeni on, että nämä kaikki täydentävät toisiaan. Itse ostin myös tuota berberiiniä eilen ja alan kokeilemaan sitä. Samoin ostin Tolosen toista ihmelääkettä karnosiinia. Kalanmaksaöljy kuuluu myös settiin, jota alan nyt nauttimaan. :-))

        Liikuntaa olen nyt puolisen vuotta harrastanut jonkin verran. Syksystä alkaen pari kertaa viikossa kunnon hikoiluliikuntaa. Parantaa ja rauhoittaa mielialaa mukavasti. Alkoholin olen jättänyt minimiin. Aiemmin se tuppasi olemaan se ihmelääke, jolla mielialaa rauhoitin yms. En suosittele kenellekään. En polta ja paino on n. 70 kg, pituus 182 cm.

        Sitten kanssa yksi ravintoaine, jota nostaisin ihmisten tietoisuuteen on speltti. Tavalliset viljat happamoittavat elimistöä. Speltti siirtää sitä emäksiseen suuntaan. Muutenkin proteiinit ja hiilarit ovat erityisen hyviä. Kannattaa ottaa selvää.


      • valitettavasti
        Berberiini apua aivo kirjoitti:

        Siis tehoaako tosiaan ? Ukolla on diabetes II ja ruusu..... Itellä on kolestronia ja suvussa on sepelvaltimotautia, aivoinfarkti, kolestronia

        Berberiini ei vaikuttanut verensokereihini kuukauden kokeilun aikana, 3 tablettia/päivä ruokailujen yhteydessä. Lääkityksenä on jo ennestään metformiini.

        Myynnissä olisi kaksi jäljelle jäänyttä täyttä askia berberiiniä. Täytyy varmaan laittaa huutonettiin.


      • koe-elukka
        Berberiini apua aivo kirjoitti:

        Siis tehoaako tosiaan ? Ukolla on diabetes II ja ruusu..... Itellä on kolestronia ja suvussa on sepelvaltimotautia, aivoinfarkti, kolestronia

        On olemassa huomattavasti parempikin tuote, benfotiamiini, jonka tilalle berberiini tuotiin lääkejättien saatua määriteltyä benfotiamiini lääkkeen kaltaiseksi tuotteeksi, sillä liki sadassa tieteellisessä tutkimuksessa teho kiistatta osoitettiin! Siis liian hyvää ollakseen totta, oli oma tunteeni aikoinaan kun jotain apua lääkekirjan läpikäytyäni etsin...
        Järkyttävää miten on voitu tuote pitää pois käytöstä, kun esim Saksassa miljoonia annoksia kuukausittain määrätty jo vuosikaudet! Tuotetta saa Espanjasta ja netistä ainakin vielä toistaiseksi, jos vanhat merkit pitää paikkaansa niin ei saa pitkään, meilläkin markkinoilla luontaistuotteena moinen oli 2007-2009, eikä siitä puhuttu juuri mitään!
        Kuuluu samaan linjaan kuin THL:n muutkin toimet, kansanterveys on kauppatavaraa mikä ei kuulu kuin rikkaille!


      • Tietoinen kuluttaja
        koe-elukka kirjoitti:

        On olemassa huomattavasti parempikin tuote, benfotiamiini, jonka tilalle berberiini tuotiin lääkejättien saatua määriteltyä benfotiamiini lääkkeen kaltaiseksi tuotteeksi, sillä liki sadassa tieteellisessä tutkimuksessa teho kiistatta osoitettiin! Siis liian hyvää ollakseen totta, oli oma tunteeni aikoinaan kun jotain apua lääkekirjan läpikäytyäni etsin...
        Järkyttävää miten on voitu tuote pitää pois käytöstä, kun esim Saksassa miljoonia annoksia kuukausittain määrätty jo vuosikaudet! Tuotetta saa Espanjasta ja netistä ainakin vielä toistaiseksi, jos vanhat merkit pitää paikkaansa niin ei saa pitkään, meilläkin markkinoilla luontaistuotteena moinen oli 2007-2009, eikä siitä puhuttu juuri mitään!
        Kuuluu samaan linjaan kuin THL:n muutkin toimet, kansanterveys on kauppatavaraa mikä ei kuulu kuin rikkaille!

        Berberiinia saa myös Tallinnasta, hinta päälle 7 e / pkt.


      • mop737
        koe-elukka kirjoitti:

        On olemassa huomattavasti parempikin tuote, benfotiamiini, jonka tilalle berberiini tuotiin lääkejättien saatua määriteltyä benfotiamiini lääkkeen kaltaiseksi tuotteeksi, sillä liki sadassa tieteellisessä tutkimuksessa teho kiistatta osoitettiin! Siis liian hyvää ollakseen totta, oli oma tunteeni aikoinaan kun jotain apua lääkekirjan läpikäytyäni etsin...
        Järkyttävää miten on voitu tuote pitää pois käytöstä, kun esim Saksassa miljoonia annoksia kuukausittain määrätty jo vuosikaudet! Tuotetta saa Espanjasta ja netistä ainakin vielä toistaiseksi, jos vanhat merkit pitää paikkaansa niin ei saa pitkään, meilläkin markkinoilla luontaistuotteena moinen oli 2007-2009, eikä siitä puhuttu juuri mitään!
        Kuuluu samaan linjaan kuin THL:n muutkin toimet, kansanterveys on kauppatavaraa mikä ei kuulu kuin rikkaille!

        http://www.iherb.com/search?kw=benfotiamine&rcode=mop737

        Koodilla mop737 ekasta tilauksesta $10 alennusta, riippumatta mitä iHerbistä tilaat!


      • Anonyymi
        valitettavasti kirjoitti:

        Berberiini ei vaikuttanut verensokereihini kuukauden kokeilun aikana, 3 tablettia/päivä ruokailujen yhteydessä. Lääkityksenä on jo ennestään metformiini.

        Myynnissä olisi kaksi jäljelle jäänyttä täyttä askia berberiiniä. Täytyy varmaan laittaa huutonettiin.

        Joopa joo. Jos tarkemmin lukee oikeiden tohtoreiden lausuntoja huomaa pian ettei oikeasti näillä millä lie pillereillä ole vaikutusta, tai vaikutukset voi olla sitten maksa munuais sydän oireet. Jopa siis vaarallisia tuttavalta kiellettiin ehdottomasti näitä syömästä koska meni munuaiset...nyt ei edes alkoholia tippaakaan saa ottaa. Jutut että vireystilan parani yms on ihan omaa mielen aiheuttamaa harhaa. Yhteisvaikutuksia taas oikeiden lääkkeiden kanssa ei tiedetä jne. Mutta napakkaa siitä jos se mieli sallii ja plasebo teorialla tekee hyvää...aikansa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joopa joo. Jos tarkemmin lukee oikeiden tohtoreiden lausuntoja huomaa pian ettei oikeasti näillä millä lie pillereillä ole vaikutusta, tai vaikutukset voi olla sitten maksa munuais sydän oireet. Jopa siis vaarallisia tuttavalta kiellettiin ehdottomasti näitä syömästä koska meni munuaiset...nyt ei edes alkoholia tippaakaan saa ottaa. Jutut että vireystilan parani yms on ihan omaa mielen aiheuttamaa harhaa. Yhteisvaikutuksia taas oikeiden lääkkeiden kanssa ei tiedetä jne. Mutta napakkaa siitä jos se mieli sallii ja plasebo teorialla tekee hyvää...aikansa.

        Mine ne munuaiset meni? Ovatko kenties tulleet takaisin? Eli oliko menopaluuflaba hankittu?


    • ser-o-to-riini

      äytin sitä 2,5 kk > sokeri eikä kolesteroli laskenu> tänään tuli kontrollilabratulokset!! eikä se auttanu pitemmän päälle mielialaankaan.

      • berberis

        Vieläkö joku on berberiinillä? Onko mitään uutta?


      • Veijo
        berberis kirjoitti:

        Vieläkö joku on berberiinillä? Onko mitään uutta?

        Jätä kaikki vippaskonstit. Jos haluat laihtua ja pitää painosi niin siirry VHH ruokavaliolle. EI maksa mitään ja toimii, täysin perustuen moderniin ravintotioeteeseen eikä mihinkään ihmekeksintöihin jotka vaan paksuntaa kauppamiesten rahapussia mutta eivät laihduta sinua.


      • D2
        berberis kirjoitti:

        Vieläkö joku on berberiinillä? Onko mitään uutta?

        Olen syönyt Berberiiniä puolisen vuotta. Kolme tablettia päivässä (1 aamulla, 2 illalla) laskee verensokereitani 3mmol/l. Eli vaikutus on merkittävä.

        Se, mitä olen huomannut, on se, että Berberiini yhdessä Metfortmiinin kanssa aiheuttaa minulle vatsaoireita. Ripulia, murinaa, mörinää, vähän ilmaakin. Aion nyt olla ilman Berberiiniä jonkin aikaa, koska jatkuva ripuli ei ole kovin hääviä.


      • kokeilussa
        D2 kirjoitti:

        Olen syönyt Berberiiniä puolisen vuotta. Kolme tablettia päivässä (1 aamulla, 2 illalla) laskee verensokereitani 3mmol/l. Eli vaikutus on merkittävä.

        Se, mitä olen huomannut, on se, että Berberiini yhdessä Metfortmiinin kanssa aiheuttaa minulle vatsaoireita. Ripulia, murinaa, mörinää, vähän ilmaakin. Aion nyt olla ilman Berberiiniä jonkin aikaa, koska jatkuva ripuli ei ole kovin hääviä.

        Täällä yli kuukauden käytön jälkeen kokemuksia, että aamusokerit ovat vakiona matalammat kun ottaa 2 tablettia berberiiniä illalla. Välillä oli ripulia, joka meni ohi estolääkityksen (Hipeksal) puolittamisen jälkeen. Maha pitää meteliä, mutta johtuuko se berberiinistä jää nähtäväksi. Mielenkiintoista nähdä jatkuuko berberiinin teho sokereihin samanlaisena.


      • Kokemusta on
        kokeilussa kirjoitti:

        Täällä yli kuukauden käytön jälkeen kokemuksia, että aamusokerit ovat vakiona matalammat kun ottaa 2 tablettia berberiiniä illalla. Välillä oli ripulia, joka meni ohi estolääkityksen (Hipeksal) puolittamisen jälkeen. Maha pitää meteliä, mutta johtuuko se berberiinistä jää nähtäväksi. Mielenkiintoista nähdä jatkuuko berberiinin teho sokereihin samanlaisena.

        Erilaisia vatsaoireita jotka ovat nyt loppuneet kun lopetin käytön pari kuukautta sitten. Ruokahalua se kyllä hillitsi mutta liekö johtunut siitä että vatsa aina kipeä... Sain myös sappikivet mutten tiedä johtuuko ko. tableteista. Kokeilin tabletteja useampaan kertaan ja pidin aina välillä taukoa, joka kerta vatsavaivat palasivat eikä pitkähkön käytön aikana loppuneet.


      • Mummi vaan
        Kokemusta on kirjoitti:

        Erilaisia vatsaoireita jotka ovat nyt loppuneet kun lopetin käytön pari kuukautta sitten. Ruokahalua se kyllä hillitsi mutta liekö johtunut siitä että vatsa aina kipeä... Sain myös sappikivet mutten tiedä johtuuko ko. tableteista. Kokeilin tabletteja useampaan kertaan ja pidin aina välillä taukoa, joka kerta vatsavaivat palasivat eikä pitkähkön käytön aikana loppuneet.

        Minulla berberiini ei imeydy. Tuote poistuu ulosteen mukana isoinakin kokkareina. Kun olen liottanut tabletin veteen ja otan karvaan makuisen keltaisen litkun, niin siitä seuraa närästystä. Kun jaan tabletin vaikkapa 4 osaan, niin ei auta; kokonainen tabletti poistuu suurina kokkareina. - Silti olen huomannut jonkinlaista vaikutusta aivojen aktivoinnissa.Sivuvaikutuksensa päänsärkyä ? Muusta en tiedä. - Minulla aiemmin todettu suolistossa hiivan liikakasvua sekä klebsiella-bakteeria. Ja lab.tutkimuksissa juuri berberine olisi paras luonnonlääke näihin. - Mutta tuntuu turhalta ottaa kallista lääkettä, kun ei imeydy.
        - Onko kellään ollut vastaavaa ?


      • Kiinalaisettropit
        Mummi vaan kirjoitti:

        Minulla berberiini ei imeydy. Tuote poistuu ulosteen mukana isoinakin kokkareina. Kun olen liottanut tabletin veteen ja otan karvaan makuisen keltaisen litkun, niin siitä seuraa närästystä. Kun jaan tabletin vaikkapa 4 osaan, niin ei auta; kokonainen tabletti poistuu suurina kokkareina. - Silti olen huomannut jonkinlaista vaikutusta aivojen aktivoinnissa.Sivuvaikutuksensa päänsärkyä ? Muusta en tiedä. - Minulla aiemmin todettu suolistossa hiivan liikakasvua sekä klebsiella-bakteeria. Ja lab.tutkimuksissa juuri berberine olisi paras luonnonlääke näihin. - Mutta tuntuu turhalta ottaa kallista lääkettä, kun ei imeydy.
        - Onko kellään ollut vastaavaa ?

        Onko sattumaa vai ei, mutta kaksi berberiiniä päivässä ja 1 janumet pitävät arvot hyvinä. Ei enää vatsavaivoja janumetistä.


      • dita.
        Kiinalaisettropit kirjoitti:

        Onko sattumaa vai ei, mutta kaksi berberiiniä päivässä ja 1 janumet pitävät arvot hyvinä. Ei enää vatsavaivoja janumetistä.

        ...ja halvalla tässä kaksi vaihtoehtoa:

        http://www.iherb.com/Thorne-Research-Berbercap-Oregon-Grape-Root-Extract-60-Veggie-Caps/18577?at=0

        Ja vieläkin halvemoi:

        http://www.iherb.com/Nature-s-Way-Oregon-Grape-Root-475-mg-100-Capsules/2023?at=0

        Postikulut ovat 4 USD Suomeen, paketti tulee hiukan yli viikossa. Koodilla NEM055 (nollaviisviis) saa 5 USD alennusta, eli käytännössä postikulut ilmaiseksi. Ainakaan tuon halvemman valmisteen kanssa ei kukkaro paljoa kärsi.


      • synonyymi
        dita. kirjoitti:

        ...ja halvalla tässä kaksi vaihtoehtoa:

        http://www.iherb.com/Thorne-Research-Berbercap-Oregon-Grape-Root-Extract-60-Veggie-Caps/18577?at=0

        Ja vieläkin halvemoi:

        http://www.iherb.com/Nature-s-Way-Oregon-Grape-Root-475-mg-100-Capsules/2023?at=0

        Postikulut ovat 4 USD Suomeen, paketti tulee hiukan yli viikossa. Koodilla NEM055 (nollaviisviis) saa 5 USD alennusta, eli käytännössä postikulut ilmaiseksi. Ainakaan tuon halvemman valmisteen kanssa ei kukkaro paljoa kärsi.

        En itse löytänyt iherbistä vaikka kuin yritin :-)


      • Vastuuta vähän?
        dita. kirjoitti:

        ...ja halvalla tässä kaksi vaihtoehtoa:

        http://www.iherb.com/Thorne-Research-Berbercap-Oregon-Grape-Root-Extract-60-Veggie-Caps/18577?at=0

        Ja vieläkin halvemoi:

        http://www.iherb.com/Nature-s-Way-Oregon-Grape-Root-475-mg-100-Capsules/2023?at=0

        Postikulut ovat 4 USD Suomeen, paketti tulee hiukan yli viikossa. Koodilla NEM055 (nollaviisviis) saa 5 USD alennusta, eli käytännössä postikulut ilmaiseksi. Ainakaan tuon halvemman valmisteen kanssa ei kukkaro paljoa kärsi.

        No kiva?! Yllytä nyt herkkäuskoisia vielä tilaamaan tätä "ihmeainetta" netistä?!

        Joka puolella varoitetaan lääkkeiden ja "Ihmeaineiden" tilaamista netistä, yli 70 % vai oliko vielä enemmän, näissä on kaikkea muuta kuin mitä luvataan!


      • Anonyymi
        Mummi vaan kirjoitti:

        Minulla berberiini ei imeydy. Tuote poistuu ulosteen mukana isoinakin kokkareina. Kun olen liottanut tabletin veteen ja otan karvaan makuisen keltaisen litkun, niin siitä seuraa närästystä. Kun jaan tabletin vaikkapa 4 osaan, niin ei auta; kokonainen tabletti poistuu suurina kokkareina. - Silti olen huomannut jonkinlaista vaikutusta aivojen aktivoinnissa.Sivuvaikutuksensa päänsärkyä ? Muusta en tiedä. - Minulla aiemmin todettu suolistossa hiivan liikakasvua sekä klebsiella-bakteeria. Ja lab.tutkimuksissa juuri berberine olisi paras luonnonlääke näihin. - Mutta tuntuu turhalta ottaa kallista lääkettä, kun ei imeydy.
        - Onko kellään ollut vastaavaa ?

        Pään särky ei tarkoita aivojen aktivointia...pikkasen nyt järkeä näihin mitä lie pillereiden popsintaan...aivot aktivoituu ihan muilla konsteilla. Siihen tolosia tarvita


      • Anonyymi
        D2 kirjoitti:

        Olen syönyt Berberiiniä puolisen vuotta. Kolme tablettia päivässä (1 aamulla, 2 illalla) laskee verensokereitani 3mmol/l. Eli vaikutus on merkittävä.

        Se, mitä olen huomannut, on se, että Berberiini yhdessä Metfortmiinin kanssa aiheuttaa minulle vatsaoireita. Ripulia, murinaa, mörinää, vähän ilmaakin. Aion nyt olla ilman Berberiiniä jonkin aikaa, koska jatkuva ripuli ei ole kovin hääviä.

        Ethän vain ole ottanut samalla kertaa molempia?


    • Kauheeta..ko?

      Tolosen berberiinissä:Täyteaineita E460, E464, E570, Stabilointiaine E470b, Pintakäsittelyaine E551.
      Voiko olla terveellistä noin paljon Eetä sisältävä tuota? Huh!

      • 1318

        Kannattaa lopettaa berberiinin syönti. Edut ovat kyseensalaisia. Pitkäaikaisesta käytöstä ei ole tutkimuksia.

        Diabeetikko saa oikeita lääkkeitä 3 euroon lajilta kolmeksi kuukaudeksi.


      • että semmosta
        1318 kirjoitti:

        Kannattaa lopettaa berberiinin syönti. Edut ovat kyseensalaisia. Pitkäaikaisesta käytöstä ei ole tutkimuksia.

        Diabeetikko saa oikeita lääkkeitä 3 euroon lajilta kolmeksi kuukaudeksi.

        No, Berberiinin käytöstä on kokemusta pitkältä ajalta ja tutkimuksia löytyy kasapäin.

        Januvia puolestaan on ollut markkinoilla muutaman vuoden, Byetta vähemmän aikaa ja Victoza vielä vähemmän aikaa. Kaikkien kolmen käytöstä on jo parin vuoden aikana raportoitu varteenotettavia sivuvaikutuksia.

        http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/


      • iiihe
        1318 kirjoitti:

        Kannattaa lopettaa berberiinin syönti. Edut ovat kyseensalaisia. Pitkäaikaisesta käytöstä ei ole tutkimuksia.

        Diabeetikko saa oikeita lääkkeitä 3 euroon lajilta kolmeksi kuukaudeksi.

        niin ainoastaa muutamalta tuhannelta vuodelta


      • Anonyymi
        iiihe kirjoitti:

        niin ainoastaa muutamalta tuhannelta vuodelta

        Kun ei vaan tujansia vuosia sitten tulkittu...oho


      • Anonyymi

        Siis selluloosaa ja rasvaelementti...


    • hiiliari

      Alotin eilen testimielessä, jos tuo toisi piristystä. Mitenkäs on muilla vaikuttanut? Syökö joku tätä karppauksen ohessa?

    • Masakoo-78

      Oon syönyt puolitoista vuotta. Insuliiniarvot pysyy kondiksessa, mulla II tyypin diabetes, on oikeesti ihmeellisesti pysyneet mullakin arvot heittelemättä berberiinillä, ja maha on kunnossa. Muuta vaikutusta en oo huomannut. Sokeriarvojen takia aloitin.

    • 11+6

      Ei ole huuhaata vaan todellakin parantaa veren sokeriarvoja.

      (Kertoo vuoden kokemus.)

    • Vai onkokaan?

      löytyykö uudempia kokeilijoita, millaisia tuloksia?

    • perintösairaus

      Käytän berberiiniä ja huono kolesteriarvo on pudonnut 4.2

    • Elli Epätietoinen

      Onko kellään kokemuksia berberiinistä syövän hoidossa? Sairastan I-tyypin diabetestä ja rintasyöpää. Luin Tohtori Tolosen artikkelit berberiinistä ja mielenkiintoni ainetta kohtaan heräsi. Syöpälääkärit tosin kieltävät kaikki luontaistuotteet hoitojen aikana, mutta uskaltaisiko tätä nyt kokeilla lisänä?

      • diabetekseen olen

        En uskalla ottaa kantaa syöpäpuoleen, mutta olen ostanut berberiiniä jo 2 vuotta ja otan niitä Tolosen pillereitä yleensä 1-2 krt. pv. En ole ottanut sitä kolmea kun on kalliita, minulla putosi ainakin paha kolesteroli ja hyvä nousi.
        Toiset sanoo että humpuukia, mutta eikös se myös estä syöpää, luo sivulta Berberiini, löytyy tietoa. Kaikkihan se lienee kielletty lääkärien keskuudessa, mutta jos sille tuntuu niin ota, Havupuu-uutejuomaahan ne syöpäpotilaat käyttää ja siihen hieman Viinaa sekaan, ainakin jotkut luontaisparantajat esittää tuon reseptin, lääkärin antamat lääkkeet tietysti pitää käyttää.


      • Anonyymi

        En suosittele! Voi vähentää syöpälääkkeen vaikutusta!


      • Anonyymi

        Lääkäriltä kannattaa kysyä ensin


    • et näin

      Berberiini ja tyypin 2 diabetes
      http://sundqvist.blogspot.fi/2010/03/berberiini-ja-tyypin-2-diabetes.html

      ""Berberiini on maailman käytetyin kansanlääke. Se on ollut suosittu jo yli 3000 vuotta Kiinassa, Koreassa, Intiassa ja Amerikan intiaanien keskuudessa. Berberiini on tehokas antimikrobinen jopa tippuribakteeria, ihmisen papilloomavirusta (HPV) ja HIV:tä estävä yhdiste. Berberiini auttaa hallitsemaan kohonnutta verensokeria, kolesterolia ja muita veren rasvoja. Berberiinistä voi olla siten hyötyä monien sairauksien ehkäisyssä ja täydentävässä hoidossa: diabetes, sydän- ja verisuonitaudit, alkoholista riippumaton rasvamaksa, maksakirroosi (maksafibroosi), hiivatulehdus, masennus, suolistotulehdus (colitis), syöpä sekä nivelrikko ja nivelreuma. Berberiini sopii hyvin yhteen lähes kaikkien lääkkeiden kanssa, eikä se aiheuta lääkkeille ominaisia sivuvaikutuksia. Berberiini tehostaa erityisesti diabetes-, kolesteroli- ja sienilääkkeiden vaikutusta, jolloin niiden tarve ja sivuvaikutusten riski pienenevät. Kaiken lisäksi berberiini auttaa laihtumisessa ja painonhallinnassa.""
      http://www.luontaisnetti.fi/index.php?valikko=valikko&sivu=arkisto_2012_superravintoa_luonnosta

      ""Kun D-vitamiinin pitoisuus seerumissa ylittää 82,5 nmol/l, vähenee tyypin 2 diabeteksen riski 25–40 %, ilmenee uudesta amerikkalaisesta tutkimuksesta. Se esitettiin perjantaina (23.6.2011) San Diegossa American Diabetes Associationin vuosikokouksessa, johon osallistui 13 000 diabeteslääkäriä.""
      http://www.tritolonen.fi/index.php?page=news&id=2099

      Euroopan Unionin elintarviketurvallisuuselin EFSA nosti D-vitamiinin turvallisena päiväannoksena pidetyn nuorten (11–17 v) ja aikuisten rajan 50 mikrogrammasta (µg) 100 µg:aan. Huippuvarovainen EFSA päätyi tähän tulokseen käytyään läpi uudet D-vitamiinitutkimukset. Vauvojen rajana on nyt 25 ja 1–10-vuotiaiden rajana 50 µg päivässä.
      http://www.tritolonen.fi/index.php?page=articles&id=247

      Lausunnossa mainitaan, että edes 250 µg päiväannoksella ei löydetty mitään haittavaikutuksia.
      http://www.efsa.europa.eu/en/efsajournal/pub/2813.htm

      Nykylääketieteessä tutkitaan vain lääkkeitä, jotka voidaan patentoida ja jotka tuovat rahaa.

      • Anonyymi

        Kovin hienoa tekstiä luontais netissä...kukahan nr siellä on tutkinut? Toki parantaa kaikki vaivat kun arkkua haetaan...


    • rahantekokone

      "Onko kellään kokemuksia tästä uudesta mullistavasta rahantekokoneesta:

      http://www.biovita.fi/uusi/products.php?lang=fi&id=70

      Onko siis taas pelkkä "Tri" Tolosen tilipussin takaaja vai toimiiko ? "



      Kyllä teidän lihavien sairastuneiden rahat huijataan siihen lihottavaan mättöön ja lihomisesta johtuvien sairauksien hoitoon tarkoitettuhin lääkkeisiin, niin Suomessa kuin ulkomaillakin.

      • Hyvä olo

        Viikon olen vasta syönyt. Hyvältä vaikuttaa. :) Kevensin ruokavaliota samalla, sillä vatsaa pitäisi pienentää. Keventäminen on ollut ihmeen helppoa! Olen hyväntuulinen; sellainen rento, hyvä perusvire. Ei kummempaa nälkää, eikä mielitekoja lainkaan (kuten aina ennen dietillä). Krooninen ripuli parani, samoin turvotukset ja ilmavaivat täysin poissa. Paino hujahti viikossa -1.5 kg, vyötärö -2 cm. Painonpudotus/nesteenpoistuminen toki ruokavalion ansiota, mutta näyttää tukevan asiaa.

        Loistavan voinnin vuoksi olen vaikuttunut.

        Kiinnostaisi tietää, toimiiko berberiini parhaiten kuurina, vai jatkuvasti käytettynä. Ajattelin syödä nyt kuukauden satsin ja katson tilannetta sitten.


      • jeeeep
        Hyvä olo kirjoitti:

        Viikon olen vasta syönyt. Hyvältä vaikuttaa. :) Kevensin ruokavaliota samalla, sillä vatsaa pitäisi pienentää. Keventäminen on ollut ihmeen helppoa! Olen hyväntuulinen; sellainen rento, hyvä perusvire. Ei kummempaa nälkää, eikä mielitekoja lainkaan (kuten aina ennen dietillä). Krooninen ripuli parani, samoin turvotukset ja ilmavaivat täysin poissa. Paino hujahti viikossa -1.5 kg, vyötärö -2 cm. Painonpudotus/nesteenpoistuminen toki ruokavalion ansiota, mutta näyttää tukevan asiaa.

        Loistavan voinnin vuoksi olen vaikuttunut.

        Kiinnostaisi tietää, toimiiko berberiini parhaiten kuurina, vai jatkuvasti käytettynä. Ajattelin syödä nyt kuukauden satsin ja katson tilannetta sitten.

        Olen syönyt berberiiniä jo 2 vuotta, diabeteslääkitystä ei ole , sokerit pysyy alhaalla. Muutaman viikon pidän joskus taukoa, ilman en osaa enää olla, lisäksi syön karnosiinia, olo on parempi.


      • kypsätäti
        jeeeep kirjoitti:

        Olen syönyt berberiiniä jo 2 vuotta, diabeteslääkitystä ei ole , sokerit pysyy alhaalla. Muutaman viikon pidän joskus taukoa, ilman en osaa enää olla, lisäksi syön karnosiinia, olo on parempi.

        Kuudes kuukausi menossa berberiinin kanssa. Syön tri Tolosen berberiiniä 2 tbl päivässä, yhden aamulla, yhden illalla. Suosittelen kokeilemaan.

        Paino on pudonnut 6 kiloa, verensokeri, kolesteroli ja maksa-arvot parantuneet. Erityisesti rasvaa on kadonnut vyötäröltä. Ainut sivuvaikutus on ollut nälkäinen olo ensimmäiset kaksi viikkoa. Kannattaa siis kokeilla ainakin kuukausi positiivisten vaikutusten saamiseksi.

        Paras tulos oli kolestrolin putoaminen 5,2 -> 3,8!


      • Mikä muuttui
        kypsätäti kirjoitti:

        Kuudes kuukausi menossa berberiinin kanssa. Syön tri Tolosen berberiiniä 2 tbl päivässä, yhden aamulla, yhden illalla. Suosittelen kokeilemaan.

        Paino on pudonnut 6 kiloa, verensokeri, kolesteroli ja maksa-arvot parantuneet. Erityisesti rasvaa on kadonnut vyötäröltä. Ainut sivuvaikutus on ollut nälkäinen olo ensimmäiset kaksi viikkoa. Kannattaa siis kokeilla ainakin kuukausi positiivisten vaikutusten saamiseksi.

        Paras tulos oli kolestrolin putoaminen 5,2 -> 3,8!

        Vähensitkö samalla ruokamääriä tai joitakin ruoka-aineita kun paino putoaa ja on nälkä?


      • upsista

        Hah, kyllä te laiheliinit näytte mättävän näitä ihmepillereitä enempi. Sitten vingutaan tohtorilta toiselle että mikä mahtaa vaivata vaikka syön kymmentä eri luonnonmukaista pilleriä jotka tuotettu tiesmissä ja sisältäen tiesmitä.


      • kypsätäti
        Mikä muuttui kirjoitti:

        Vähensitkö samalla ruokamääriä tai joitakin ruoka-aineita kun paino putoaa ja on nälkä?

        Sinnittelin nälän kanssa ne kaksi viikkoa pitäen kiinni ruokailuajoista. Sitten nälkä loppui ja samaten loppui "tekis vähän mieli napostella vaikka keksiä" tuntemukset. Samoin loppui hinku syödä enemmän kuin maha vetää.

        Ruokahalu ja syömiset normalisoituivat metabolian parantuessa, ei siis toisin päin. Berberiini toimii minulla ja sopii elimistölleni, tuntuu, kuin olisi saanut normaalin kropan takaisin. Jatkan käyttöä ainakin niin kauan, että pääsen painotavoitteeseeni, vielä neljä kiloa tarttisi pudottaa.


      • Mikä muuttui
        kypsätäti kirjoitti:

        Sinnittelin nälän kanssa ne kaksi viikkoa pitäen kiinni ruokailuajoista. Sitten nälkä loppui ja samaten loppui "tekis vähän mieli napostella vaikka keksiä" tuntemukset. Samoin loppui hinku syödä enemmän kuin maha vetää.

        Ruokahalu ja syömiset normalisoituivat metabolian parantuessa, ei siis toisin päin. Berberiini toimii minulla ja sopii elimistölleni, tuntuu, kuin olisi saanut normaalin kropan takaisin. Jatkan käyttöä ainakin niin kauan, että pääsen painotavoitteeseeni, vielä neljä kiloa tarttisi pudottaa.

        Olen päässyt samaan vain vähentämällä ruokamäärää ilman mitään lääkkeitä tms. Ensin on nälkä, mutta kroppa tottuu pian eikä enää kaipaakaan niin paljon ruokaa ja laihtuu ihan ilmaiseksi (tulee jopa säästöä kun ostaa vähemmän ruokaa).


      • Johannes48
        Mikä muuttui kirjoitti:

        Olen päässyt samaan vain vähentämällä ruokamäärää ilman mitään lääkkeitä tms. Ensin on nälkä, mutta kroppa tottuu pian eikä enää kaipaakaan niin paljon ruokaa ja laihtuu ihan ilmaiseksi (tulee jopa säästöä kun ostaa vähemmän ruokaa).

        Berberiini on auttanut , ettei tee mieli erään herkutella. Ennen tuli hyllyjen välissä ennen kassoja otettua suklaa patukan mukaan. Nyt ohitan hyllyt
        Ilman mielitekojen. Annos 2 tai 3 pilleriä päivässä


      • Anonyymi

        Minusta tuote tuntui aluksi hyvältä ja tasasi sokereita ( vähän korkeat, ei lääkitystä), mutta pidempään käytettynä toi kovat vatsavaivat ja ei kunnolla imeydy. Olisikohan muilla kuin Tolosen tuotteilla parempi vatsa- ystävällisyys? Kokemuksia?


    • lumevaikutuksensaa

      Pari kk berberiiniä. Ei mitään vaikutusta vereensokeriin. Jos jollakin auttoi, johtui ilmeisesti keventyneestä ruokavaliosta. Epäilyttävintä aineessa on, ettei sitä ole testattu mitenkään, saattaa siis sisältää mitä tahansa. suomenkielinen pakkaus ei ole mikään tae sisällöstä, koska kyseessä ei ole lääke. Jos lääkettä on käytetty tuhansia vuosia, miksisen vaikutusmekanismia ei oleselvitetty?Mikä on pitkäaikaiskäytön vaikutus? Lievästisanoen epäilyttävää.

    • RAL-
      • hpv16

        Tutkimuksissa on sitten yleensä käytetty kohtuullisen isoja annoksia. Tri Tollon berberiini maksaa tuommoiset 35 € per 150 tablettia eli 50 päivää.

        Koska berberiini laskee LDL-kolesterolia niin se ei sovellu henkilöille, joiden mielestä korkeasta LDL-kolesterolista on pelkästään hyötyä. Tri Tollo onkin moraaliltaan aika joustava kun itse kuuluu näihin korkean LDL:n hyötyihin uskoviin.


    • namista

      Olen syönyt berberiiniä ja verensokeri on laskenut 7.4 stä 6,6 mmol. Kolesteroli normalisoitunut myös verenpaine laskenut. En käytä reseptilääkkeitä.

      • hpv20

        Oletko laihtunut?


    • d2-2v

      Söin reilun kuukauden kuurin ennen puolivuotistarkastusta. Pitkäaikaissokeriin ei ollut mitään vaikutusta, sama 44 kuin edellisissä kokeissa. Sen sijaan kolesteroliin vaikutti selvästi. Kokonaiskolesteroli laski 4.7 - 3.1. Muutkin arvot lääkärin sanoin "priimaa". Elintavoissa, ravinnossa ym. ei muutoksia edelliseen.
      Lyhyen kokeilun perusteella ihan pätevä ravintolisä. Ainoa haittapuoli, että pistää ajoittain kyllä vatsan ihan ruikulille.

      • hpv20

        Pitää kokeilla kun ei tuo ihan mahdottoman kallista ole. Seuraavat verikokeet ovat kuukauden päästä joten ehkä sen jälkeen.


    • Artturi54

      Minulle on kokeiltu 3 eri statiinia,aina 1-2 viikon käytön jälkeen tosi sairas olo.Aloitin berberiinin käytön olotila on paljon tasapainoisempi ja pirteämpi.Makean tarve häipynyt ja paino pysyy normmaalina,vankka luustoinen p.174cm paino 73kg.Unettomuubesta olen kärsinyt useamman vuoden,4 isoa leikkausta aihetti vatsan alueen hermovaurioita.Ennen berberiinin käyttöä ikäviä vatsanalueen kramppeja ja muita toiminta häiriöitä,berberiini auttoi näihin vaivoihin.Kolesteroili.7.3,elikkä aika korkea ennen berberiinin käyttöä,1 1/2kk:n käytön jälkeen.5.2,mielestäni mrkittävä muutos.Kärsin ASO taudista(alaraajojen valtimokovettuma tauti,2012 y-proteesi leikkaus( aortta/lonkkavaltimo proteesi),tästä syystä täytyisi kolesreoliarvojen pysyä alhaalla.Elokuussa vuositarkastus,saas nähdä onko arvot pysyneet alhaalla?Kokemuseni perusteella voin suositella kokeilemaan,vaikka lääkityksen rinnalla aluksi,ettei tule vahinkoja,jos berberiini ei imeydy.Ennen berberiiniä proteesiin oli tt-kuvausten mukaan tullut hieman plakkia,proteesin haarautumis kohtaan.Tutkimusten perusteella plakin pitäisi pysyä berberiinillä joustavana,ettei tulisi irtoamis vaaraa,josta seurauksena tukoksia ja vakavia vammoja.Palaan asiaan vusitarkastuksen jälkeen.

      • Jo_on_sekavaa

        Jaaha, nyt berberiini onkin vaihtunut kolesterolilääkkeeksi vaikka aiemmin sitä markkinoitiin diabeteslääkkeenä.


      • Ei_niin_sekavaa
        Jo_on_sekavaa kirjoitti:

        Jaaha, nyt berberiini onkin vaihtunut kolesterolilääkkeeksi vaikka aiemmin sitä markkinoitiin diabeteslääkkeenä.

        Kyllä se toimii niin diabetekseen kun kolesteroliinkin. On toiminut ainakin meikäläisellä. Paastosokerit alkaa nykyään nelosella, pitkäaikaissokeri alle kuusi, kolesteroli 3.6 vaikka jätin statiinit pois.
        Kyllä minä suosittelisin kaikkia diabeetikkoja koittamaan miten toimii omalla kohdalla.


      • jhgjhgkhuglk
        Ei_niin_sekavaa kirjoitti:

        Kyllä se toimii niin diabetekseen kun kolesteroliinkin. On toiminut ainakin meikäläisellä. Paastosokerit alkaa nykyään nelosella, pitkäaikaissokeri alle kuusi, kolesteroli 3.6 vaikka jätin statiinit pois.
        Kyllä minä suosittelisin kaikkia diabeetikkoja koittamaan miten toimii omalla kohdalla.

        Mikä ihmeen pitkäsokeri olisi alle kuusi?! HbA1c on ilmoitettu jo vuosikausia paljon suuremmilla numeraalisilla arvoilla (normaaliarvo 20–42 mmol/mol).

        Mikä tuo kolesteroliarvo on, kokonaiskolesteroliko? Diabeetikolla tulisi LDL olla alle 2,5.


      • Ei_niin_sekavaa
        jhgjhgkhuglk kirjoitti:

        Mikä ihmeen pitkäsokeri olisi alle kuusi?! HbA1c on ilmoitettu jo vuosikausia paljon suuremmilla numeraalisilla arvoilla (normaaliarvo 20–42 mmol/mol).

        Mikä tuo kolesteroliarvo on, kokonaiskolesteroliko? Diabeetikolla tulisi LDL olla alle 2,5.

        Jos nyt menee paremmin jakeluun niin pitkäsokeri oli 40.
        Kokonaiskolesteroli kyllä, LDL osuus 1.3.
        Revi siitä, muuntotulukkoja löytyy kyllä netistä jos ei ihan oma ajatus riitä.


      • Artturi54

        Hyvä,että keskustelu berberiinistä on herännyt talviuniltaan.Aikomukseni oli odottaa elokuun kontrolli tarkistukseen,mutta olotilani on ottanu harppauksen parempaanpäin.Viime kerralla kerroin vanhasta selkävaivasta,myös sen aiheuttamita ongelmista vatsankin alueella.Kokeilin 4×500mg päiväannosta,hieman epäilytti,miten koho reagoi,mutta turhaan.Vatsa rauhoittui ja selkävaivakin helpottui,ilmeisesti pitää paikkansa berberiinin tulehdusta parantava vaikutus.Välilevytyrät ja hermopinteet aiheuttavat paikallista turvotusta ja tulehdusoireta.Kuka ei ole berberiiniä käyttänyt,ei voi tietää sen vaikutusta yleiseen kehon hyvinvointiin.Kannattaa kokeilla,ei ole kallis hyötyynsä nähden.2viikon kuurin jäkeen huomaa tilanteen paranevan .3×500mg/vrk on sopiva annos.Hinta 120 kpl alle 30 e.


      • hjygfuyfuyg
        Ei_niin_sekavaa kirjoitti:

        Jos nyt menee paremmin jakeluun niin pitkäsokeri oli 40.
        Kokonaiskolesteroli kyllä, LDL osuus 1.3.
        Revi siitä, muuntotulukkoja löytyy kyllä netistä jos ei ihan oma ajatus riitä.

        Älä nyt pelihousujasi revi sen vuoksi että mokasit itse käyttämällä jotain ikivanhaa arvoa. Labra on varmasti antanut lukeman oikeana, itse vaan väänsit sen vanhaksi prosenttiluvuksi, vaikka jätitkin laadun kertomatta (tai sitten arvon on kertonut sinulle joku vanha hoitajajäärä jolle uudet tiedot ei mene läpi).
        Niin ja tuo 40 mmol/mol on yläkantissa, joten ei ole syytä paukutella henkseleitä.


      • Ei_niin_sekavaa
        hjygfuyfuyg kirjoitti:

        Älä nyt pelihousujasi revi sen vuoksi että mokasit itse käyttämällä jotain ikivanhaa arvoa. Labra on varmasti antanut lukeman oikeana, itse vaan väänsit sen vanhaksi prosenttiluvuksi, vaikka jätitkin laadun kertomatta (tai sitten arvon on kertonut sinulle joku vanha hoitajajäärä jolle uudet tiedot ei mene läpi).
        Niin ja tuo 40 mmol/mol on yläkantissa, joten ei ole syytä paukutella henkseleitä.

        Eipä tässä ole mitään henkseleitä paukuteltu. Kerroimpa vaan kuinka berberiini on omalta kohdaltani vaikuttanut.
        Näitä molempia arvoja käytetään käytännössä edelleen. Ja jos tuo "moka" oli kirjoitukseni pihvi sinulle, niin sitten se oli. Ei pidä takertua lillukanvarsiin.


      • Ei_niin_sekavaa
        Ei_niin_sekavaa kirjoitti:

        Eipä tässä ole mitään henkseleitä paukuteltu. Kerroimpa vaan kuinka berberiini on omalta kohdaltani vaikuttanut.
        Näitä molempia arvoja käytetään käytännössä edelleen. Ja jos tuo "moka" oli kirjoitukseni pihvi sinulle, niin sitten se oli. Ei pidä takertua lillukanvarsiin.

        Ja vielä, eihän tuo 40 mmol/mol mikään huippu ole, mutta aikaisempaan 44 mmol/mol verrattuna ihan kohtuullinen parannus.


    • Hentka

      Kolmessa kuukaudessa huono kolesteroli laski 3,9:stä 2,8:aan ja kokonaiskolesteroli tippui 6:sta 5:een Berberiinin avulla ja pienillä ruokavalio muutoksilla eli kyllä toimii, suosittelen

    • Suosittelenkokeilemaan

      Olen syönyt puolisen vuotta vhh-ruokavaliolla hieman soveltaen, tehnyt ruokaremonttia pikkuhiljaa niin että hommasta tulee tapa ei kuuridieetti, eli nälkää en missään nimessä näe vaan pyrin parantamaan aineenvaihduntaani mm. punttisalitreeneillä kerran viikossa ja liikkumalla joka päivä rennolla fiiliksellä mm. kävely, pyöräily, uinti, lisänä ruokavalion kanssa sitten berberiini ja kalaöljyt yms. Kiloja lähtenyt yli 10. Ikäänkuin muutaman vuoden aikana nopeasti kertyneet ylimääräiset kilot olisivat lähteneet yhtä nopeasti tai nopeamminkin pois kuin aikanaan tulivatkin. Minulla ehdittiin diagonosoida (vähintään) insuliiniresistenssi ja annettiin jopa reseptilääkitys, veriarvot kuitenkin sain kuntoon eli normaaleiksi jo kuukaudessa ja tuolloin en vielä ollut laihtunut kuin viitiseen kiloa! Juuri tuon alun laitan ehdottomasti berberiinin ja sokerittoman, vehnäjauhottoman ja margariinittoman ruokavalion piikkiin.

      • Lisäysed

        Lisäys, en siis koskaan aloittanut diabeteslääkitystä vaan halusin kokeilla elämäntaojen muutosta ja berberiiniä ensin.


      • ytftrdgfchgc

        Mitä tarkoitit tuolla margariinittomuudella? Korvasitko margariinin jollain muilla kasvirasvoilla tai -öljyillä? Margariini on helpoin tapa saada suositeltu kasvirasvamäärä vuorokaudessa.

        Ennen kaikkea tuo laihtuminen (ilmeisesti kymmenkunta prosenttia) ja liikunta on se ratkaisevin vaikutusmekanismi.
        Millään nälkiinnyttämiskuureilla ei saa painoa pysyvästi pois.


    • Huiksu

      Nyt olen käyttänyt berberiiniä n. puoli vuotta; paino on pudonnut 8kg, olo on pirteämpi. Veren rasva-arvoista en tiedä, kun niitä en ole mittauttanut. Syön 2 tablettia/pvä ja lisäksi 10 yks. D-vitamiinia. Paino lähti melkein heti putoamaan kilon viikkovauhdilla ja mitä lähemmäs olen päässyt ihannepainoani, sitä hitaammin paino putoaa... liikuntaa en ole lisännyt, mutta liikunta on aina kuulunut elämäntapoihini.

    • Normipaino

      Olisi kiva kuulla tuoreita kokemuksia, ja erityisesti pitkään käyttäneiltä. Hyvin innostavia olivat nuo aiemmatkin painonpudotukset ja sokeriarvojen kohentuminen.

    • Anonyymi

      Olisi kiva kuulla tuoreita kokemuksia, ja etenkin pitempään käyttäneiltä. Lisäksi jos olette kokeilleet eri valmistajien tuotteita - mitä eroja? Onko joku ostanut ulkomailta? Tai jauheena - onko maku hirveä silloin?

    • Anonyymi

      Berberiinistä on moneksi, myös koronan hoitoon


      Wuhanin sairaalaassa sekä Western Medicine, Tongji Hospitalissa ja Nangingin the Second Hospitalissa hoidettiin vaikeita koronapotilaita (n=39, ikäjakauma 18–80 v.) Lopulliseen aineistoon jäi 18 potilasta jotka saivat vakiohoidon lisänä berberiiniä ja 17 toimi verrokkeina (saivat vain vakiohoitoa), kirjoittavat kiinalaiset lääkärit raportissaan brittilehdessä. Berberiini vaimensi tehokkaasti potilaiden elimistössä raivonnutta sytokiinimyrskyä. Berberiini voi vähentää tulehduksen välittäjiä seeumissa vaikuttamalla suoliston kautta, pohtivat tutkijat. Lisää berberiinitukimuksia kaivataan Covid-19:ssa. Koko julkaisun voi lukea kokonaisuudessaan maksutta alla olevasta linkistä.

      • Anonyymi

        Ei tuossa mitään linkkiä näy.


    • Anonyymi

      En huomannut mitään vaikutusta!

    • Anonyymi

      Kannattaa ottaa huomioon, että täällä käyvät myös ravintolisäkauppiaat mainostamassa tuotteitaan. Ovat tekeytyneet normaaleiksi diabeetikoiksi ja saaneet muka hyviä tuloksia. Kaikki ainekset, jotka vaikuttavat huomattavasti verensokereihin, saavat lääkkeen statuksen ja niitä myydään vain apteekeissa reseptillä. Lääke vaatii sinänsä melkoiset kenttäkokeet, jotta saadaan selville aiheuttaako se vaaraa käyttäjälle ja onko siitä todella hyötyä.

      • Tuskinpa täällä pyörii mainostajia kun palstalla pyörii enkä 20 ihmistä. Berberiini kyllä vaikuttaa sokeri arvoihin mutta se on huomattavasti kalliimpaa kuin metformiini. Esimerkiksi Tolosen berberiini tuollaiset 80 snt per päivä kun metformiini on 10 snt per päivä.


      • Anonyymi
        hvp27 kirjoitti:

        Tuskinpa täällä pyörii mainostajia kun palstalla pyörii enkä 20 ihmistä. Berberiini kyllä vaikuttaa sokeri arvoihin mutta se on huomattavasti kalliimpaa kuin metformiini. Esimerkiksi Tolosen berberiini tuollaiset 80 snt per päivä kun metformiini on 10 snt per päivä.

        Berberiinillä ei ole mitään haittavaikutuksia, koska se on ruokaa. Metformiinilla voi mm. maksa-arvot paukkua.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Berberiinillä ei ole mitään haittavaikutuksia, koska se on ruokaa. Metformiinilla voi mm. maksa-arvot paukkua.

        Se, että jokin on peräisin luonnosta ei takaa sen haitattomuutta. Metformiini taasen tutkitusti pidentää elämää. Täytyy vilkaista löytyykö berberiinin pitkäaikaiskäytöstä tutkimuksia.


    • Anonyymi

      Vieläkö Veijo on täällä anonyymina mukana?

      • Anonyymi

        Veijon tyylisiä tekstejä tälle palstalle kyllä ilmestyy aika ajoin. Ovatko sitten hänen kirjoittamiaan vai eivät? Toisaalta VHH:ta noudattavia on paljon dibeetikkojen joukossa. Ovat todenneet positiivisen vaikutuksen verensokereihin. Monet ovat voineet vähentää tai jopa lopettaa diabeteslääkkeiden käytön. Ykköset tosin eivät pysty pärjäämään ilman insuliinia VHH:llakaan, mutta pystyvät vähentämään sen määrää ja saamaan paremmat verensokeriarvot ilman RHH:n* aiheuttamaa vuoristorataa. Liikunta ja mahdollisesta ylipainosta edes osittain luopuminen parantavat vielä VHH:n vaikutusta. Tulosten havaitseminen vaatii tosin verensokeriliuskoja, joita ainakin kakkosten on vaikea saada muuten kuin itse ostamalla.

        *) RHH on Diabetesliiton suosittama runsashiilihydraattinen ruokavalio, jonka noudattaminen vaatii monipuolista ja runsasta lääkkeiden käyttöä tulosten ollessa silti heikkoja verrattuna VHH:ta noudattavien tuloksiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Veijon tyylisiä tekstejä tälle palstalle kyllä ilmestyy aika ajoin. Ovatko sitten hänen kirjoittamiaan vai eivät? Toisaalta VHH:ta noudattavia on paljon dibeetikkojen joukossa. Ovat todenneet positiivisen vaikutuksen verensokereihin. Monet ovat voineet vähentää tai jopa lopettaa diabeteslääkkeiden käytön. Ykköset tosin eivät pysty pärjäämään ilman insuliinia VHH:llakaan, mutta pystyvät vähentämään sen määrää ja saamaan paremmat verensokeriarvot ilman RHH:n* aiheuttamaa vuoristorataa. Liikunta ja mahdollisesta ylipainosta edes osittain luopuminen parantavat vielä VHH:n vaikutusta. Tulosten havaitseminen vaatii tosin verensokeriliuskoja, joita ainakin kakkosten on vaikea saada muuten kuin itse ostamalla.

        *) RHH on Diabetesliiton suosittama runsashiilihydraattinen ruokavalio, jonka noudattaminen vaatii monipuolista ja runsasta lääkkeiden käyttöä tulosten ollessa silti heikkoja verrattuna VHH:ta noudattavien tuloksiin.

        " RHH on Diabetesliiton suosittama runsashiilihydraattinen ruokavalio, jonka noudattaminen vaatii monipuolista ja runsasta lääkkeiden käyttöä tulosten ollessa silti heikkoja verrattuna VHH:ta noudattavien tuloksiin."

        Tuo ei pidä paikkaansa. Tulokset ovat linjassa vhh-dieetin kanssa. Laihtuminen on pääasia, menetelmän voi valita mieltymystensä mukaan.


    • Anonyymi

      Tolosen berberiinikapselit sisältävät intialaista berberiiniä, jonka puhtauskaan ei ole samaa luokkaa kuin kiinalaisten tutkimuksissaan käyttämä kiinalainen berberiini. Näin ollen ei voi olettaa, että Tolosen kapseleilla saisi samoja tuloksia kuin kiinalaisten kapseleilla.

    • Anonyymi

      olen käyttänyt ja verensokeri laski aijon käyttää edelleenkin.
      kaikki rohdot on Tolosen tuotteita jaSolgar ei pidä ostaa muuta ,kun ne on synteettisiä
      keinotekoinen tuote on huono.

      kun moni aloittaisi jo ennen tautia puhdistamaan kehoa kuntoon.

      siivous olis aloitettava jo alle kolmekymppisenä.
      aivot
      sydän
      veri

    • Anonyymi

      Berberiini ja ns luontaistuotteet ovat niin suurta huijausta, kuin voi ikinä olla. Ei kannata diabeteksen kanssa leikkiä, paras ottaa lääkärin määräämät lääkkeet. Eräskin luotti luontaistuotteisiin, söi joka lähtöön, kun niitä mainostettiin hyvinä terveyden tuojina. Kuoli munuaistautiin. Toinen puolisosta sai sydän infarktin ja sydänpysähdyksen vaikka oli syönyt 15 vuotta arginiinia ja piti olla kuin nuoren miehen sydän ja verisuonet.
      Ihmettelen, kun suomessa on huoppu terveydenhoito, että joku luottaa luontaistuotteisiin enemmän kun lääketieteeseen.

      • Anonyymi

        Berberiinillä on todettu lupaavia vaikutuksia diabeteksen hoidossa, mutta valmisteissa on ollut luvattua vähemmän vaikuttavaa ainetta. Lisäksi tutkimuksia tarvittaisiin lisää.

        »Berberiinin tehoa sokeritaudinhoidossa on tutkittu satunnaistetussa, metformiini-kontrolloidussa kliinisessä pilottitutkimuksessa, joka käsitti 36 aikuista, joilla oli hiljattain todettu tyypin 2 diabetes [(10)]. Tutkimuksessa havaittiin, että berberiini (annoksella 500 mg x3 yhteensä 13 viikon ajan) laski HbA1c-arvoa (9,5 %:sta 7,5 %:iin), paastoverensokeria (10,6 mmol/l -> 6,9 mmol/l), ja aterianjälkeistä sokeriarvoa (19,8 mmol/l -> 11.1 mmol/l) yhtä tehokkaasti kuin metformiini [(10)].»

        »Myös meta-analyysi, joka sisälsi mm. edellä mainitut tutkimukset osoitti, että berberiinillä voi olla edullisia vaikutuksia tyypin II diabeteksen hoidossa käytettynä yksin tai yhdistettynä elämäntapamuutoksiin tai oraaliseen diabeteslääkitykseen [(35)]. Edellä mainitut tulokset ovat lupaavia, mutta berberiinin tehosta ja turvallisuudesta tarvitaan lisää näyttöä laadukkaammista, suuremmista ja pitkäkestoisemmista tyypin 2 diabeetikoilla tehtyistä tutkimuksista, jotta berberiinin asemaa diabeteksen hoidossa voidaan arvioida [(35)]. Myös käytettyjen berberiinivalmisteiden tulisi olla standartoituja tulosten vertailtavuuden vuoksi [(35)].»

        Sitaattien lähteet: Terveysportti Herbalbase

        Lisäksi samassa lähteessä sanotaan: »Puutteellisen turvallisuustiedon vuoksi käyttöä raskauden aikana tulee välttää.» ja »Berberiinin käytön turvallisuudesta imetyksen aikana ei ole kertynyt kokemusta. Puutteellisen turvallisuustiedon vuoksi käyttöä imetyksen aikana tulee välttää.»


      • Anonyymi kirjoitti:

        Berberiinillä on todettu lupaavia vaikutuksia diabeteksen hoidossa, mutta valmisteissa on ollut luvattua vähemmän vaikuttavaa ainetta. Lisäksi tutkimuksia tarvittaisiin lisää.

        »Berberiinin tehoa sokeritaudinhoidossa on tutkittu satunnaistetussa, metformiini-kontrolloidussa kliinisessä pilottitutkimuksessa, joka käsitti 36 aikuista, joilla oli hiljattain todettu tyypin 2 diabetes [(10)]. Tutkimuksessa havaittiin, että berberiini (annoksella 500 mg x3 yhteensä 13 viikon ajan) laski HbA1c-arvoa (9,5 %:sta 7,5 %:iin), paastoverensokeria (10,6 mmol/l -> 6,9 mmol/l), ja aterianjälkeistä sokeriarvoa (19,8 mmol/l -> 11.1 mmol/l) yhtä tehokkaasti kuin metformiini [(10)].»

        »Myös meta-analyysi, joka sisälsi mm. edellä mainitut tutkimukset osoitti, että berberiinillä voi olla edullisia vaikutuksia tyypin II diabeteksen hoidossa käytettynä yksin tai yhdistettynä elämäntapamuutoksiin tai oraaliseen diabeteslääkitykseen [(35)]. Edellä mainitut tulokset ovat lupaavia, mutta berberiinin tehosta ja turvallisuudesta tarvitaan lisää näyttöä laadukkaammista, suuremmista ja pitkäkestoisemmista tyypin 2 diabeetikoilla tehtyistä tutkimuksista, jotta berberiinin asemaa diabeteksen hoidossa voidaan arvioida [(35)]. Myös käytettyjen berberiinivalmisteiden tulisi olla standartoituja tulosten vertailtavuuden vuoksi [(35)].»

        Sitaattien lähteet: Terveysportti Herbalbase

        Lisäksi samassa lähteessä sanotaan: »Puutteellisen turvallisuustiedon vuoksi käyttöä raskauden aikana tulee välttää.» ja »Berberiinin käytön turvallisuudesta imetyksen aikana ei ole kertynyt kokemusta. Puutteellisen turvallisuustiedon vuoksi käyttöä imetyksen aikana tulee välttää.»

        Pienenä huomiona se että berberiini on kalliimpaa kuin metformiini ja metformiinilla on todistetusti muitakin terveysvaikutuksia kuin verensokerin lasku.


      • Anonyymi

        Yleisesti: Tuntuu kyllä että olisi hyväksi yhteiselle kanssakäymiselle ja keskusteluilmapiirille että aiheeseen kuin aiheeseen kommentoitaisiin VASTA kun on joko OMAA kokemusta sekä/tai OPISKELTUNA reilusti asiantuntija-/tutkimustietoa erilaisista, mieluiten myös kansainvälisistä lähteistä (ovat valovuosia Suomen tutkimuskenttää edellä).

        Ketään ei kiinnosta, eikä hyödytä, kenenkään mututuntumat ja ei-mihinkään-perustuvat mielipiteet. Järjellinen ja rakentava argumentointi vaatii perusteluita ja lähteitä. Tunnepohjalta on turha huudella mitään, se vaikuttaa ainoastaan järjettömältä - sillä se järkihän siitä juuri puuttuu.

        En myöskään ymmärrä mihin ihmeeseen perustuu Matti Tolosesta määkiminen. Hänellähän on varsin kattava ansioluettelo ja ura, (”Matti Tolonen on laillistettu lääkäri, lääketieteen ja kirurgian tohtori, Helsingin yliopiston dosentti. Hänet tunnetaan yhtenä Suomen luontaislääketieteen uranuurtajista.”) ja nopeallakin kuvahaulla näkee että mies on terveemmän ja raikkaamman oloinen kuin moni neljäkymppinenkään (joka vetää pizzakebabvehnämössösokeribisse-dieetillä).

        Ihminen muuttuu elävämmäisemmäksi ja älykkäämmäksi mitä eläväisempää ja älykkäämpää ruokaa hän syö. Sitä kannattaa tutkia ihan omakohtaisesti, mitään ei ainakaan menetä.

        Kiinnostaisi todella tietää millä pätevyyksillä ja koulutustaustoilla pääsääntöisesti näillä tämän tyyppisillä palstoilla huudellaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yleisesti: Tuntuu kyllä että olisi hyväksi yhteiselle kanssakäymiselle ja keskusteluilmapiirille että aiheeseen kuin aiheeseen kommentoitaisiin VASTA kun on joko OMAA kokemusta sekä/tai OPISKELTUNA reilusti asiantuntija-/tutkimustietoa erilaisista, mieluiten myös kansainvälisistä lähteistä (ovat valovuosia Suomen tutkimuskenttää edellä).

        Ketään ei kiinnosta, eikä hyödytä, kenenkään mututuntumat ja ei-mihinkään-perustuvat mielipiteet. Järjellinen ja rakentava argumentointi vaatii perusteluita ja lähteitä. Tunnepohjalta on turha huudella mitään, se vaikuttaa ainoastaan järjettömältä - sillä se järkihän siitä juuri puuttuu.

        En myöskään ymmärrä mihin ihmeeseen perustuu Matti Tolosesta määkiminen. Hänellähän on varsin kattava ansioluettelo ja ura, (”Matti Tolonen on laillistettu lääkäri, lääketieteen ja kirurgian tohtori, Helsingin yliopiston dosentti. Hänet tunnetaan yhtenä Suomen luontaislääketieteen uranuurtajista.”) ja nopeallakin kuvahaulla näkee että mies on terveemmän ja raikkaamman oloinen kuin moni neljäkymppinenkään (joka vetää pizzakebabvehnämössösokeribisse-dieetillä).

        Ihminen muuttuu elävämmäisemmäksi ja älykkäämmäksi mitä eläväisempää ja älykkäämpää ruokaa hän syö. Sitä kannattaa tutkia ihan omakohtaisesti, mitään ei ainakaan menetä.

        Kiinnostaisi todella tietää millä pätevyyksillä ja koulutustaustoilla pääsääntöisesti näillä tämän tyyppisillä palstoilla huudellaan.

        Syyllistyt kyllä itse tunnepohjalta puhumiseen mutu-pohjalta. Jos joku aine on auttanut sinua, sen pitäisi tutkimuksen avulla todistettuna aika usein auttaa myös muita ennen kuin sitä voisi kaikille suositella. Luontaistuotteen teho pitäisi pystyä osoittamaan tarpeeksi laajalla kaksoisokkokokeella placeboefektin välttämiseksi.

        »Berberiinin vaikutukset sokeriaineenvaihduntaan ovat toki tutkimuksissa havaittu mutta ne ovat kadonneet 3 kk käytön jälkeen eikä meta-analyysissä vaikutusta havaittu lainkaan yli 60-vuotiailla (Liang ym 2019). Juuri tässä ihmisryhmässä ja nimenomaan vain pitkäaikaisilla vaikutuksilla on merkitystä diabeteksen ehkäisyssä.» – Juhani Knuuti

        Effects of berberine on blood glucose in patients with type 2 diabetes mellitus: a systematic literature review and a meta-analysis https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/30393248/


    • Anonyymi

      Käytän köyhän miehen berberiiniä eli kurkumaa ja mustapippuria. Kurkuma tehoaa vähän samalla tavalla kuin berberiini. Kurkumasta on tieteellistä näyttöä rasvamaksan hoidossa.

      • Anonyymi

        En löytänyt kurkumalle mitään tieteelliseen näytöön perustuvaa käyttöaihetta, kun tutkin Terveysportin Herbalbasea.

        »Kurkuman tavallisin käyttöaihe on dyspepsia, missä indikaatiossa näyttö on kuitenkin rajallinen [(1)],[(2)],[(29)]. Plasebo-kontrolloidussa randomisoidussa tutkimuksessa (n=106) dyspepsiasta kärsivillä potilailla saatiin kurkumavalmisteella helpotusta dyspepsiaoireisiin 83%:lla potilaista verrattuna 53%:lla plaseboa saaneista (P<0.05) [(2)].» Lähde: Terveysportti Herbalbase


      • Anonyymi

        Kurkuma on maksa.yrkky joka voi tehdä pahoja ongelmia!!
        Itse mausteköyttö ei ole ongelma, vaan ne jotka tiivistettyyn muotoon ja kapseliin tehdään.
        Miljoonia todisteita netissä haitoista!


    • Anonyymi

      Esitteiden mukaan kromi toimii samalla tavalla kun berberiini, osin jopa paremmin

    • Anonyymi

      Itsellä Berberiini toi löysän ulosteen kuukauden käytön jälkeen (ei ripulia). Aiemmin uloste oli kovaa ja ilmeisesti forxiga lääke sen teki. Nyt kakka lähtee kertarykäisyllä kerran päivässä.

      • Anonyymi

        Näkyy todella pudottavan, ainakin minulta verensokeria. Kaksi kapselia yhden numeron verran.
        Uteliaisuuttani jätin muutamaksi päiväksi tauolle ja paastosokeri kohosi entiseen vajaaseen seitsemään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näkyy todella pudottavan, ainakin minulta verensokeria. Kaksi kapselia yhden numeron verran.
        Uteliaisuuttani jätin muutamaksi päiväksi tauolle ja paastosokeri kohosi entiseen vajaaseen seitsemään.

        Tämä kyllä kiinnostaa, että onko berberiinin verensokeria alentava vaikutus vain tilapäinen ja häipyy tuotteen lopettamisen myötä. No, täytyy testata itse.


    • Anonyymi

      Olen nyt kuukauden Tolosen berberiiniä syönyt ja heti seuraavana aamuna oli sokerit pudonneet 5.5-6.2 normaalista 4.2-4.9. Mielestäni erinomainen tulos ja on pysynyt siitä asti. Eka viikko oli ok, toka viikko törkeä ripuli, seuraava viikko taas ok ja nyt taas suorastaan räjähtävä ripuli. Koitan nyt vähän pienemmällä annoksella kuin se 3 tablettia päivässä. Tein myös nopeasti vertailutaulukon eri kotimaisten berberiinien välille ja luontaistukun berberiinissä on vain 3 ainesosaa kun taas tolosen, hyvän olon ja fennovitan tuotteissa 9-13 ainesosaa. Testaan voisiko ripuli johtua niistä ja tilasin luontaistukun version. Painoa ei ole tippunut ollenkaan, toki kaikki tutkimus on 3kk:n ajalta että varmaan täytyy olla kärsivällinen. Normaalipainoon minulla on vain 4kg ylimääräistä tosin.

    Ketjusta on poistettu 9 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      57
      5790
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      26
      3667
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      227
      1921
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1772
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      94
      1222
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      30
      1177
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      290
      955
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      50
      948
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      76
      889
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      848
    Aihe