Eläkevakuutuksen asiakkaille vinkki

Kolaroijan tarina

Jouduin työmatkalla pahaan kolariin, jossa sain monia eri vammoja, osa aika pysyviäkin. Varma ohjasi minut työhönvalmentajalle Jyväskylän lähelle. Epäröin aluksi kuinka joku osaisi minua auttaa, kun en itsekään osaa. Se oli kuin terapiaa, tai oikeastaan paljon parempaa. Työhönvalmentaja tuki ja tuli kun pyysin, jopa kotiini tapaamaan minua. Varma koulutti minut uuteen työhön, joka etsittiin yhdessä tuon työvalmentajan kanssa. Monet voi epäillä tätä, mutta minua tämä ainakin auttoi paljon. Ei kannata yksin näitä asioita pohtia, vaan pyydä ulkopuolista apua. Varma maksoi kaiken tämän avun ja kyllä kai hekin hyötyivät siitä että minä en jäänyt nelikymppisenä eläkkeelle.

38

4304

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kerrotko tarkemmin

      Mä olin kerran työkkärin, joku professi tai sinnepäin työvalmennuksessa vakuutusyhtiön maksamana. Se oli tosi huono kokemus, ei mitään oikeaa hyötyä. Tää sun kokemus ei kai ollu työvoimatoimiston juttu?

      • kolaroija

        Tuommoisesta professista en oo kuullu, joten ei ole kokemuksia kun en ole työvoimatoimistossa asioinut. Tämä työhönvalmentaja oli Riikka Hytönen, häntä voin suositella jos keskisessä suomessa asut. On tuolla samalla firmalla muitakin työntekijöitä vaikka missä päin mutta niistä mulla ei oo kokemusta, joten uskallan suositella vain tätä.


      • Kalev i
        kolaroija kirjoitti:

        Tuommoisesta professista en oo kuullu, joten ei ole kokemuksia kun en ole työvoimatoimistossa asioinut. Tämä työhönvalmentaja oli Riikka Hytönen, häntä voin suositella jos keskisessä suomessa asut. On tuolla samalla firmalla muitakin työntekijöitä vaikka missä päin mutta niistä mulla ei oo kokemusta, joten uskallan suositella vain tätä.

        Kiitti vinkistä, asun Keski-Suomessa, joten googletin "työhönvalmentaja Riikka Hytönen" ja sain hänen yhteystiedot. Pyydän pääsyä tuonne Valtionkonttorilta.


      • kolaroija
        Kalev i kirjoitti:

        Kiitti vinkistä, asun Keski-Suomessa, joten googletin "työhönvalmentaja Riikka Hytönen" ja sain hänen yhteystiedot. Pyydän pääsyä tuonne Valtionkonttorilta.

        Minä olen Varman vakuutuksien asiakas, mutta kannattaa ehdottomasti kysyä onko Valtiokonttorilla sama systeemi. Jos ei ole, kannattaa pyytää että järjestävät samanlaisen kuntoutumismuodon.

        Minä en ollut ennen kuullutkaan tämmöisestä palvelusta, vaikka ei kai ne näitä juuri julkisesti mainostele, ettei tule suurta ryntäystä.


      • Kalev i
        kolaroija kirjoitti:

        Minä olen Varman vakuutuksien asiakas, mutta kannattaa ehdottomasti kysyä onko Valtiokonttorilla sama systeemi. Jos ei ole, kannattaa pyytää että järjestävät samanlaisen kuntoutumismuodon.

        Minä en ollut ennen kuullutkaan tämmöisestä palvelusta, vaikka ei kai ne näitä juuri julkisesti mainostele, ettei tule suurta ryntäystä.

        Sain tänään tiedon että pääsen katjanoposen valmennukseen. Kiitos neuvoista.Valtionkonttorilla on kuulemma ympäri suomea noita katjanoponen toimipaikkoja, mutta toivoin että pääsen tuolle Riikka Hytöselle.


      • kolaroija
        Kalev i kirjoitti:

        Sain tänään tiedon että pääsen katjanoposen valmennukseen. Kiitos neuvoista.Valtionkonttorilla on kuulemma ympäri suomea noita katjanoponen toimipaikkoja, mutta toivoin että pääsen tuolle Riikka Hytöselle.

        Mukava oli olla avuksi ja laittaa hyvä kiertämään. Kerro ihmeessä terveisiä Riikalle, hän voi hyvin tunnistaa minut, vaikkei tietysti voi henkilöllisyyttäni muille sanoa.


      • TE-toimisto hoh hoh

        Kävin pari kertaa juttelemassa niitä näitä professin jonkun psykologin kanssa ja mitään hyötyä ei siitä ollut. Olisin nimenomaan tarvinnut konkreettista apua mm. sinne työnantajaan päin, enkä työkkärin psykologin kanssa turhanpuoleista jutustelua. Onneksi jaksoin sitten itse selvitellä asioita, mutta näin jälkikäteen ajatellen olisin silloin ehdottomasti tarvinnut tuommoista henkilökohtaisempaa ja paikallisempaa apua uuden työn etsimiseen.


      • Reino ST
        TE-toimisto hoh hoh kirjoitti:

        Kävin pari kertaa juttelemassa niitä näitä professin jonkun psykologin kanssa ja mitään hyötyä ei siitä ollut. Olisin nimenomaan tarvinnut konkreettista apua mm. sinne työnantajaan päin, enkä työkkärin psykologin kanssa turhanpuoleista jutustelua. Onneksi jaksoin sitten itse selvitellä asioita, mutta näin jälkikäteen ajatellen olisin silloin ehdottomasti tarvinnut tuommoista henkilökohtaisempaa ja paikallisempaa apua uuden työn etsimiseen.

        Eksyin sivustolle monen mutkan kautta muttapakko laittaa kommenttia tähän. Professia ei voi suositella, siitä ei ole kokemusta, mutta työvoima toimistosta ei tunnetusti ole kovin hyvää sanottavaa, mutta tämä yllä mainittu uravalmennus tai työhön valmennus oli kuin pieni lottovoitto minulle. Opiskelen nyt uuteen ammattiin ja elämä pitkästä aikaa hymyilee, suosittelen !!!!


    • *kasi*

      tuo työhönvalmennus yhtään mitään? Tarvitsisin juuri tuollaista apua, jossa joku mua fiksumpi auttais mulle uuden "uran" tai siis jonkun työn jota voisin vielä tehdä. Yksin on niin raskas taistella kaikkia asioita ja työkokeilupaikkakin pitäisi jostain löytää. Rahaa vain ei ole nyt ylimääräistä. Tiedätkö onko Ilmarisella tuonne mahdollisuus laittaa?

      • 17+11

        Mä oon parhaillaan noposella ja ei maksa mitään minulle. Lähettävä vakuutusyhtiö on sama kuin sulla, eli ilmarinen, joten henk.koht kokemuksesta voin sanoa, että onnistunee myös sulle päästä sitä kautta. Vakuutusyhtiö maksaa mulle matkakulut uravalmentajalla käynneistä, joka tosin on vähemmän kuin verottajan kilometrikorvaus, mutta sulle ei siis tuu mitään kuluja näistä käynneistä. Mun tilanne on sellainen, että sain pysyvän vamman työpaikalta selkään & käteen ja nyt etsimme mulle uutta työtä, jota pystyn tekemään toisella kädellä ja kuntoutuvalla selällä. Homma vaikuttaa ihan asialliselta, tosin vasta pari käyntiä takana, mutta jotain asioita on jo eteenpäin saatu.


      • *kasi*
        17+11 kirjoitti:

        Mä oon parhaillaan noposella ja ei maksa mitään minulle. Lähettävä vakuutusyhtiö on sama kuin sulla, eli ilmarinen, joten henk.koht kokemuksesta voin sanoa, että onnistunee myös sulle päästä sitä kautta. Vakuutusyhtiö maksaa mulle matkakulut uravalmentajalla käynneistä, joka tosin on vähemmän kuin verottajan kilometrikorvaus, mutta sulle ei siis tuu mitään kuluja näistä käynneistä. Mun tilanne on sellainen, että sain pysyvän vamman työpaikalta selkään & käteen ja nyt etsimme mulle uutta työtä, jota pystyn tekemään toisella kädellä ja kuntoutuvalla selällä. Homma vaikuttaa ihan asialliselta, tosin vasta pari käyntiä takana, mutta jotain asioita on jo eteenpäin saatu.

        Kiitti tiedosta, taidan kysyä heti tuommoista palvelua Ilmariselta. Ei mulle oo koskaan mitään tuommoista sieltä tarjottu, joten pitää ottaa asia sitten itse hoitaakseen...


      • *kasi*
        *kasi* kirjoitti:

        Kiitti tiedosta, taidan kysyä heti tuommoista palvelua Ilmariselta. Ei mulle oo koskaan mitään tuommoista sieltä tarjottu, joten pitää ottaa asia sitten itse hoitaakseen...

        Sain vakuutusyhtiöltä tiedon, että pääsen Noposelle uravalmennukseen. Juttelin jo niiden työntekijän kanssa ja vaikutti mukavalta ja kertoi jo heti pari vinkkiä vakuutusyhtiön työkokeilua varten. Kiitos kun kerroit tästä, muuten olisi vieläkin yksin näitä selvittelemässä.


      • *kasi*
        *kasi* kirjoitti:

        Sain vakuutusyhtiöltä tiedon, että pääsen Noposelle uravalmennukseen. Juttelin jo niiden työntekijän kanssa ja vaikutti mukavalta ja kertoi jo heti pari vinkkiä vakuutusyhtiön työkokeilua varten. Kiitos kun kerroit tästä, muuten olisi vieläkin yksin näitä selvittelemässä.

        Kannatti lähteä tuonne Noposen valmentajalle. Olen aloittanut oppisopimuskoulutuksen ja olen tosi innoissani sillä saan pitkästä aikaa palkkaa ja samalla ajan kanssa vieläpä uuden ammatin sellaiselle alalla jota voin sairauteni kanssa tehdä. Tämä uravalmentaja oli tosi mukava, joten hommat sujuivat hyvin ja nopeammin kuin olisin ajatellutkaan. Useimmilla sama homma kuulemma kestää monesti monta kuukautta, mutta mulla kävi tuuri ja paikka löytyi näin nopeasti. Kannattaa siis kysyä tätä ilmaista palvelua omasta vakuutusyhtiöstä, jos elämässä ei tiedä mitä haluaa tai pystyy tekemään. Mua ainakin auttoi tosi paljon.


      • _Sinttu
        *kasi* kirjoitti:

        Kannatti lähteä tuonne Noposen valmentajalle. Olen aloittanut oppisopimuskoulutuksen ja olen tosi innoissani sillä saan pitkästä aikaa palkkaa ja samalla ajan kanssa vieläpä uuden ammatin sellaiselle alalla jota voin sairauteni kanssa tehdä. Tämä uravalmentaja oli tosi mukava, joten hommat sujuivat hyvin ja nopeammin kuin olisin ajatellutkaan. Useimmilla sama homma kuulemma kestää monesti monta kuukautta, mutta mulla kävi tuuri ja paikka löytyi näin nopeasti. Kannattaa siis kysyä tätä ilmaista palvelua omasta vakuutusyhtiöstä, jos elämässä ei tiedä mitä haluaa tai pystyy tekemään. Mua ainakin auttoi tosi paljon.

        hyvistä vinkeistä. Tämmöistä apua tarvitaan.


    • Pipipää79

      Näissä on tosiaan eroja. Mä olin ekaksi Vervellä tuommoisella vastaavalla valmentajakonsulteilla, siellä vain juteltiin eikä mitään saatu aikaan. Sit vakuutusyhtiö kai kyllästy odottamaan ja siirsi minut verveltä noposelle ja homma lähti kyllä samantien luistamaan. Työvoimatoimistosta ei oo ollu minun asiassani hyötyä, mitään apua en sieltä ole koskaan saanut. Mulla on reilu vuosi sitten selkävamman lisäksi todettu masennus, en tosin enää tiedä kumpi tuli ekaksi.. Mut jos tuonne noposelle en ois päässy, oisin varmaan vieläkin vaan kotona tai ehkä jossain avolaitoksessa hoidossa, kun mulla kotona oikeesti ois hajonnu pää. Nyt mulla on uusi kevyempi työ ja selkä ja masennus ihan hallinnassa.

      • getwt

        Mä oon ollu työkkärin proffessissa ja siitä ei ollut hyötyä. Olisi pitänyt pyytää yksityiselle valmentaja konsultille pääsyä. Niistä on kuulunut paljon hyvää, työkkärin jutuista en oo kiitosta kuullut koskaan.


      • Seppo-68
        getwt kirjoitti:

        Mä oon ollu työkkärin proffessissa ja siitä ei ollut hyötyä. Olisi pitänyt pyytää yksityiselle valmentaja konsultille pääsyä. Niistä on kuulunut paljon hyvää, työkkärin jutuista en oo kiitosta kuullut koskaan.

        Minäkin olin siellä pari vuotta sitten. Kävin kaksi kertaa juttelemassa yhden todella nuoren tytön kanssa, mitään konkreettista apua en sieltä saanut, saman totesi tämä tyttönenkin, että hän ei voi auttaa...


    • äiti kolmelle

      Kertoisitko kolarista enemmän? Kuka oli syyllinen? Oliko kipujen puolesta tuskallinen kokemus?

      • kolaroija

        On vieläkin paljon, syyllistä ei ole löydetty, päälleajaja katosi..


      • Ggrddr

        Ja v.i.t.t.u kahdelle vai?


    • toinen kolarissaollu

      Minulla oli sama tilanne, rattijuoppo tunnusti myöhemmin tultuaan uskoon. No, ei se minua auttanut, mutta kiva silti tietää.

    • kolaroija

      Poliisi ilmoitti että tutkinta on lopetettu. Syyllistä ei tulla koskaan löytämään.

    • Pirjo, Jämsä

      Voimia sinulle. Kiitos kun laitoit meille muille vinkkiä. Avullasi otin yhteyttä eläkeyhtiööni ja pääsin työhönvalmentajalle, tai ne puhuivat uravalmentajasta, sama asia kai. Odotan innolla ekaa tapaamista.

    • Pirjo, Jämsä

      Keskustepalstojen lukemisesta voi todellakin olla hyötyä. Hain tuonne noposelle uravalmennukseen, pääsin tammikuun lopussa ja nyt minulla on oppisopimuspaikka uudessa työpaikassa. Olin tammikuussa vielä selkävainen ja masentunut, nyt elämä hymyilee, saan opiskelella ammattiin johon haaveilin jo nuorena. Elämä kuitenkin vei nuorena toisaalle ja tein minulle epämieluisaa työtä lähes 20 vuotta, sieltä sitten jouduin pois, kun terveys ei enää kestanyt. Nyt pääsen tekemään työtä, josta oikeasti pidän. Voin suositella lämpimästi muillekin. Kiitos sinulle, joka vinkkasit tämmöisestä uravalmennuksesta, ilman sitä olisin varmaan vieläkin ilman työtä.

      • Senja 48v.

        Minä taasen luin sinun Pirjo tarinan ja innostuin siitä. Kiitos kun jaoit onnistumistarinaasi muillekin. Minäkin hain nyt ammatilliseen kuntoutukseen.


      • Senja50

    • Pirjo, Jämsä

      Mukava kuulla, toivotaan että sinun ammatillinen kuntoutus onnistuu!

    • PäiviR

      Ammatillinen kuntoutus oli mulle kuin lottovoitto. Pääsin pois entisestä työstä jossa olin tosi sairas. Kannattaa pytää sellaiseeen pääsyä.

      • samankokenut62

        Mä ajattelen ihan samoin!!


    • Gaabbriell

      Kelan kuntoutuksesta ei ollut minulle mitään hyötyä, tulin vain kipeämmäksi, mutta juurikin tuosta noposen kuntoutuksesta oli, auttoivat ihan oikeasti löytämään uuden työn. Olin pahassa tuloloukussa, rahaa ei tullut mistään. Apu tuli enemmän kuin tarpeeseen ja eläkeyhtiö vielä maksoi kaiken jopa matkat kun kävin noposella tapaamassa omaa valmentajaa.

      • matkakorvaus

        Paljonko matkoista saa korvausta, onko kenelläkään tietoa? Itse asun pohjoisessa ja matkat pitkiä, vaikka Noposella näyttäis olevan Rovaniemellä ja Oulussa mm. toimipaikat. Silti matkaa molempiin mulla tosi paljon.


      • ylermix

        0,22 euroa per kilometri saa matkakorvausta työeläkeyhtiöltä tänä vuonna


      • matkakorvaus

        Kiitos tiedosta.


      • tiedoksitämä

        Matkat saa jälkikäteen hakea ja käsittelyaikaa meni reilu viikko.


    • apuapitäähakeaitse

      Tämä on kyllä hyvä tietopaketti. Kiitos auttajille

    • eiapuasaa

      Ehdottomasti oli hyvä, kiitos kaikille, minäkin löysin tiedon helposti googlettamalla

    • ourtlu

      Mä sain kans apua tästä vinkistä, tänään tuli tieto että oppisopimus alkaa. Noposella olin eläkeyhtiön maksamana

    • Väsynyt66

      Minä olen toista kertaa eläkelaitoksen työ kuntoutuksessa. Sain nyt 6kk työkokeilua. Palkka hyvä siksi lähdin. Mutta mitä olette tehneet sen jälkeen jos ei löydy uutta alaa kun liikaa vaivoja. Selkä.. Niskat kädet lonkat huonot. En jaksa särkyjen takia edes tehdä täyttä työpäivää. Eikä pääse osa eläkkeelle. Ikää 52v. Mitä muita mahkuja meille enää on mistä saisi rahaa.. Muutakin kuin työkkäristä

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      188
      7376
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      42
      4292
    3. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      26
      2125
    4. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      18
      2049
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      27
      1879
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      77
      1696
    7. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      35
      1671
    8. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      22
      1629
    9. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      17
      1613
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      39
      1428
    Aihe