Ummetusta tuskallinen sellainen

Huhhuh.....

Tuli eilen syötyä myllynparasta sportti spagettia kastikkeella. Päivällisestä noin tunnin päästä alkoi kauhea ummetus ja vatsakipu. Koko yön yrittänyt saada ulostettua mutta suht turhaa muutamia papanoita tuli. Yöllä kävin oksentamassa ihan tarkotuksella ja se hieman autto. Mitähän poppakonsteja on ummetukseen?

Otin ton oksennuksen jälkeen yhden buranan kipuun ja se autto. Yöllä luin netistä että yksi syy ummetukseen saattaa olla yksipuolinen ruokavalio ja riittämätön nesteen juominen. Olen opiskelija niin aika paljon kyllä tulee nuudelia ja makarooneja syötyä.

Nyt tätä kirjottaessa alkaa olo hieman helpottaa kun näynyt nyt aamukahvin jälkeen pari kertaa vessassa ja saanut tavaraa ulos mutta viime yö meni enimmäkseen valvoessa, ehkä 3 tuntia sain nukuttua yhteensä. On toi laktoosi-intoleransikin niin kokeilin ihan tavallista maitoa kahvin kanssa jos se ois saanut ihmeitä aikaan mutta "tavara" muutti olomuotoaan kovasta semi-kovaksi. Nyt on sellanen voimaton olo ja vatsassa jännätunne ihan ku ois täynnä ja nälkä samaan aikaan, en kyl syö mitään tänään ja oli viimenen kerta kun syön myllynparhaan sportti spagettia.

Mutta niin kertokaa mikä teillä auttaa ummetukseen?

16

11923

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Luumuja

      Syö luumuja, vehnäleseitä esim puurossa tai viilin/jogurtin seassa (anna leseiden turvota ensin)

      • ja leseet

        Äitini sai pahan ummetuksen särkylääkkeistä. Lääkäri meinasi jo määrätä ummetuslääkkeitä jatkuvaan käyttöön. Neuvoin häntä syömään lasten Piltti-luumusosetta iltaisin. Puoli purkillista tai kokonainen, hän etsi sopivan annostuksen kokeilemalla. Välillä laittoi illalla turpoamaan leseita (vehnä- ja kaura) ja muutaman kuivatun luumun puoleen litraan vettä ja joi sen sitten aamulla. Kuulema vatsa alkoi heti toimimaan kunnolla ja on ollut ihan ok siitä asti.


    • Whixie

      Mulla on aina ummetusta, joskus enemmän ja joskus vähemmän.