Mistä Goji-taimia?

Goji-gojii

Haluaisin kokeilla Goji-marjojen kasvatusta, onko kenelläkään hajua mistä taimia voisi ostaa? Onko kenelläkään kokemusta kasvatuksesta ja siitä minkälaisissa olosuhteissa kasvi viihtyy?

21

7403

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • supper53
    • mustikkaan vain

      "Ei kannata myöskään sokaistua superfoodien nimille, Goji-marja tai superfood ei itsessään tarkoita vielä juuri mitään. 4000 metrin korkeudessa vulkaanisessa maaperässä elänyt kasvi omaa erilaisen ravinnekoostumuksen ja vaikutuksen kehossamme, kuin keskieurooppalaisen bisnesmiehen takapihalla kasvanut kasvi, vaikka superfoodin nimi olisikin sama. On hyvä ymmärtää, että superfoodien ominaisuuden juontavat käytännössä aina juurensa kasvuympäristöön ja maaperään, joiden ”kopioiminen” on hankalaa tai mahdotonta. Pelkkä nimi ei tee kasvista superfoodia. Ravinnerikas maaperä, kasvuympäristö, oikeanlainen käsittely, poimiminen, säilöminen, pakkaaminen ja kuljettaminen tekee."

      http://www.superruoka.info/

      • Dr Edg3

        Miusta tuntuu et ne kasvit tuottaa samanlaista tuotetta, siis marjoja kunhan kasvi vain pärjää kasvupaikassaan.
        Miten ne muka voisivat tehdä eriversioita hedelmistään tai marjoistaan vain siksi että kasvi ei kasva luontaisella kasvualueellaan.

        Ennemminkin uskon että jos olosuhteet eivät kelpaa niin silloin koko kasvi kärsii eikä esim. kasva ollenkaan.

        En siis tiedä mutta tuo olisi mun maalaisjärkeen käyvä logiikka.


      • AgroHortto
        Dr Edg3 kirjoitti:

        Miusta tuntuu et ne kasvit tuottaa samanlaista tuotetta, siis marjoja kunhan kasvi vain pärjää kasvupaikassaan.
        Miten ne muka voisivat tehdä eriversioita hedelmistään tai marjoistaan vain siksi että kasvi ei kasva luontaisella kasvualueellaan.

        Ennemminkin uskon että jos olosuhteet eivät kelpaa niin silloin koko kasvi kärsii eikä esim. kasva ollenkaan.

        En siis tiedä mutta tuo olisi mun maalaisjärkeen käyvä logiikka.

        Sulla jo vanha postaus, mutta kommentoin silti..otetaan vertaus. Saat kasvamaan ikkunallasi vaikka viinirypäleitä, kun vain teet olosuhteet suotuisiksi. En nyt väitä, että se helppoa olisi, mutta mahdollista kyllä. Olen nähnyt suomessa erittäinkin satoisan köynnöksistön. (Olipa vaikea sana) Tee siitä viiniä ja vertaa ranskan etelä-rinteellä kasvaneesta tai Chilen tuliperäisessä maassa kasvatettuun lajiin, niin huomaatko eroja? Rypäle kuin rypäle?
        Maaperä , ilmasto, sateeen ja auringon määrä ja lajike vaikuttavat aikas paljon marjan/hedelmän makuun ja siinä oleviin entsyymeihin ja muuhun koostumukseen kuten ravintoarvoihin, näin lyhyesti.
        Hollannin mullissa kemikaaleilla kasvatettu Goji siis ehkä, vaikka onkin samaa lajia onpi hieman erisisältöinen ravinteiltaan kuin vaikka Tiibetin rinteellä Jakinpaskalla lannoitttu Goji.

        MOT.


    • ostin juuri itse

      Kauppila.fi myy postimyyntinä tai suoraan taimistolta taimia hintaa 12.90.

    • Teetä ja marjoja

      Minä lisään aina vihreä-teehen Goji-marjoja ja kappas vaan, siemeniä jää kupin pohjaan. Loppu härppäys varovasti, ettei siemenet mene suuhun ja kurkusta alas.

      • Teetä ja marjoja

        Onpa sieviä taimia .....aika paljon...........

        Viikko sitten pistin ne siemenet multaan ja n. 4cm pitkiä ovat jo ellei pitempiä. ;D

        Tein 2 testiä.

        1)Pari päivää liotin pelkässä vedessä muutaman marjan, jotta ne turpoaa.HUOM! siemenet sai jäädä marjan sisälle.

        2)Tee-kupin pohjalta keräsin siemenet.

        Kummatkin testit laitoin multaan, marjat ja siemenet. Nyt purkki on täynnä sieviä taimia.

        Kastelin mullan ja pistin kelmun päälle, kelmuun pistin pari pinetä reikää, jottei multaan tule hometta. Kun taimet kasvoivat pistin pari tikkua kelmun alle, ettei ne litisty. Lämpimässä lähtivät kasvamaan.


      • Plimplommer

        Meinaatko että itää kans vaikka ovat lionneet kuumassa teessä?


    • Papski

      Agrimarketeilla oli ainakin Goji hyviä astiataimia vuosi sitten keväällä myynnissä ja kasvoi tosi hyvin. Pensas on vähän roisin näköinen .

    • Eko6

      Löytyi pari päivää sitten Agri myymälästä .

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 150
      4275
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      113
      3864
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      23
      2651
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1881
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      22
      1747
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1639
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      19
      1625
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1543
    9. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      91
      1521
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1501
    Aihe