AA
A A A
Opastus ja palaute
liity jäseneksi!

/   /  /  /  / "Jumala on yksi!"
22 Vastausta 405 Lukukertaa

"Jumala on yksi!"

Pieni osa vanhasta kirjoituksestani sivuilta, http://www.Jeesus-on-Herra.com
Jeesus on Ainoa Pelastaja! Hän johdattaa omansa Isän eli YHDEN JUMALAN yhteyteen, Taivaan kotiin.
:

KOLMINAISUUSOPPI.
300 –luvulla valmistui uusi määritelmä Jumalasta: ”kolmiyhteinen Jumala”. Alkuseurakunta ei tuntenut sellaista oppia. Sen tähden Raamatussa ei ole siitä mainintaa. Kirkkoisä Tertullianus teki käsitteestä tunnetun jo 200 –luvulla jKr.. Myöhemmin kirkkoisä Athanasius Suuri muotoili kolminaisuusoppia näin: ”…että me yhtä Jumalaa kolminaisuudessa ja kolminaisuutta yhdessä jumaluudessa kunnioitamme… Ja tässä kolminaisuudessa ei ole yksikään persoona ollut ennen eikä jälkeen toistaan, eikä yksikään ole toistaan suurempi eikä vähempi.” Tämä on vastoin Raamatun ilmoitusta. Raamattu sanoo, että JUMALA ON YKSI.

Kun Jeesukselta kysyttiin, mikä on ensimmäinen kaikista käskyistä, sanoi Hän: ”Kuule, Israel: Herra, meidän Jumalamme, Herra on yksi ainoa…” (Markus 12:29). Hän ei siis Jeesuksen omien sanojen mukaan ole kolme.

Raamatun kokonaisilmoitus ei tue kolminaisuusopin ajatusta esim., että Jeesus on suuruudessaan yhdenvertainen Isän kanssa. Jeesuksen selkeä opetus on, että ”Isä on minua suurempi” . Edellinen Jeesuksen lausuma selvenee kun ajattelen, että Isä Jumala on enemmän kuin Jeesus. ENEMMÄN, mutta ei erillään Jeesuksesta. "Minä ja Isä olemme yhtä."
”Sillä Hän (Jeesus) sai Isältä Jumalalta kunnian ja kirkkauden, kun tältä Ylhäisimmältä Kirkkaudelta tuli Hänelle tämä ääni: Tämä on minun rakas Poikani, johon minä olen mielistynyt” (2 Piet. 1:17).
Raamattu opettaa siis, että ISÄ JUMALA ON ENEMMÄN KUIN JEESUS!

Kolminaisuusoppi vietiin läpi koko silloisessa kristikunnassa joka jo ennestään oli luopunut apostolisesta uskosta ja opista. Näin Paavalin ennustama suuri luopumus edistyi (2 Tes.2:3).

Ekumeeniset, luopiokristillisyyden kirkolliskokoukset olivat jo Nikeassa 325 jKr. ja 381 jKr. Konstantinopolissa. Näissä kokouksissa mm. kolminaisuusopista kehiteltiin autuuttava oppi, jota ei saanut arvostella. - ”Harhaopille on yleensä tunnusomaista, ettei sitä saa arvostella”, kuten monet ovat todenneet. -

Kolminaisuusoppi perustuu ihmisjärkeilyn virhetulkintoihin. Meidän kaikkien ”selittelijöiden” on oltava erittäin varovaisia, ettei selityksemme johda ihmisiä vieraiden jumalien ja henkien vaikutukseen. – On Isä, Poika ja Pyhä Henki. Kaikki ovat yhtä ja samaa olemusta. Mutta tämä on käsitettävä Raamatun opettamalla tavalla, ei kolminaisuusopin mukaan.

On ihmeteltävää, että kolminaisuusoppi on päässyt tunkeutumaan elävässä uskossa olevienkin elämään, vaikka se on katolisen kirkon keksimä.
Asia uskotaan kolminaisuusopin sanelemalla tavalla huolimatta siitä, että uskossa olevat yleensä tunnustavat uskovansa Raamattuun ainoana opin lähteenä. Kuitenkin jokainen asioita tutkinut tietää, että kolminaisuusoppi on kirkkoisien kehittämä ja Raamatun ulkopuolella syntynyt ihmisoppi, asiapaperi, joka on asetettu Raamatun rinnalle.

Kolminaisuusoppi on siis yksiselitteisesti osoittautunut Raamatulle vieraaksi ja apostolisen ajan jälkeen syntyneeksi uudeksi opiksi. Kolminaisuusoppi on olemukseltaan vastoin Ilm. 22:18-19 opetusta. Olisiko siinäkin päässyt valtaan tuo kuuluisa ”Keisarin uudet vaatteet” –ilmiö? = Korkea-arvoinen uskonnollinen henkilö (esim. paavi) on sanonut, ettei kyseistä oppia saa arvostella, muuten joutuu helvettiin. Sellaisen lausuman edessä kristityt ovat vavisseet, ja ovat apostolisen uskon sijasta valinneet kirkkoisien keksimän kolminaisuusopin.
Vaikka kolminaisuusoppi olisi sisällöltään kokonaan oikeakin, olisi se silti vakava harhaoppi, koska se on asetettu Raamatun rinnalle siihen lisäykseksi.

- Tällaisten kysymysten selvittelyssä tarvitaan paljon nöyryyttä. -
Jumala sanookin profeetan kautta: ”Minä katson sen puoleen, joka on nöyrä, jolla on särjetty henki ja arka tunto minun Sanani edessä” (Jesaja 66:2). –
Jeesus sanoo: ”…Isä on minua suurempi” (Joh.14:28). Kolminaisuusoppi sanoo: ”…ei yksikään ole toistaan suurempi.” Ne ovat selkeästi toisensa pois sulkevia väittämiä.

Kristikunnassa on vallalla kolme erilaista käsitystä jumaluudesta:
1. kolminaisuusoppi,
2. jeesusyksinoppi, ja
3. Raamatun oppi.
Ne kaikki ovat toisiansa vastaan.
Yleisin on kolminaisuusoppi. Vakaana kakkosena on aina pysynyt jeesusyksinoppi. Harvinaisempaa on Raamatun opetus asiasta. Se on jopa erittäin harvinaista.
Minkä me valitsemme? Vain yksi niistä opeista on oikea.

+

JUMALA ON YKSI
Tämä on Raamatun ilmoittama tinkimätön ja ehdoton totuus.
”Sinä uskot, että Jumala on yksi, siinä teet oikein…” (Jaakob 2:19). Raamatun mukaan on siis oikein uskoa, että Jumala on yksi. ”…niin on meillä kuitenkin ainoastaan yksi Jumala, Isä, josta kaikki on ja johon me olemme luodut, ja yksi Herra, Jeesus Kristus, jonka kautta kaikki on…” (1 Kor.8:6). ”Kuule Israel! Herra, meidän Jumalamme, Herra on yksi” (5 Moos.6:4; Gal.3:20; 1 Tim.2:5).

Kaikissa Raamatun kohdissa, jossa mainitaan, että "Jumala on yksi", tarkoitetaan Jeesuksen Kristuksen Isää, joka siis on Raamatun ilmoittama Yksi Jumala.
”Hän yksin on YKSI JUMALA! Kaikki on Hänen alapuolellaan eikä mitään ole Hänen yläpuolellaan tai vertaisenaan.”
Jeesus ja Pyhä Henki kyllä kuuluvat Isän täydelliseen yhteyteen, mutta ovat Hänen alapuolellaan. Isä on ENEMMÄN.
Näin tunnustaessamme teemme Jumalan edessä oikein. Näin Jeesuskin tunnusti: ”Tämä on iankaikkinen elämä, että he tuntevat sinut, joka yksin olet totinen Jumala, ja Hänet, jonka sinä olet lähettänyt, Jeesuksen Kristuksen” (Joh.17:3).
On siis olemassa Isä, Poika ja Pyhä Henki, mutta Isä yksin on Raamatun ilmoittama Yksi Jumala.

Ehkä selvin alkuseurakunnallinen lausunto tästä aiheesta on tämä: ”niin on meillä kuitenkin ainoastaan yksi Jumala, Isä, josta kaikki on ja johon me olemme luodut, ja yksi Herra, Jeesus Kristus, jonka kautta kaikki on, niin myös me hänen kauttansa” (1 Kor.8:6).
Siinäkin siis todetaan selvin sanoin, että Isä yksin on Raamatun ilmoittama YKSI JUMALA.

Kolminaisuusoppi estää esim. juutalaisia tulemasta uskoon. Mutta sitäkin enemmän esteitä tekee jeesusyksinoppi, joka opettaa, ettei Jeesuksella ole ollenkaan Jumalaa, vaan että Jeesus on tuo yksi, Israelin Jumala. Raamattu kumoaa jeesusyksinopin samoin kuin kolminaisuusopinkin. ”Sillä yksi on Jumala, yksi myös Välimies Jumalan ja ihmisten välillä, ihminen Kristus Jeesus” (1 Tim.2:5). ”Minä olen Tie, Totuus ja Elämä; ei kukaan tule Isän tykö muutoin kuin minun kauttani” (Joh.14:6).
”Kuka ikinä kieltää Pojan, hänellä ei ole Isääkään. Joka tunnustaa Pojan, hänellä on myös Isä” (1 Joh. 2:23).Tämä apostolinen uskon asetelma pitää sisällään ajatuksen Isästä, joka aina ja kaikissa ajatuskäsitteissä tarkoittaa Pojan yläpuolella olevaa persoonaa. ”Isä on minua suurempi” (Joh. 14:28).

”Taas ylimmäinen pappi kysyi häneltä ja sanoi hänelle: "Oletko sinä Kristus, sen Ylistetyn Poika?" Jeesus sanoi: "Olen; ja te saatte nähdä Ihmisen Pojan istuvan Voiman oikealla puolella ja tulevan taivaan pilvissä." (Markus 14:61,62).

+

KYSYMYS APOSTOLI PIETARILLE:
Tunnetko Sinä kolmiyhteisen Jumalan?
Pietari vastaa: Suonette anteeksi, etten koulunkäymättömänä ja oppimattomana miehenä ole milloinkaan kuullut sellaisesta. Oletan kuitenkin, että kyseessä on joku pakanallinen epäjumala.

KYSYMYS APOSTOLI PAAVALILLE:
Tunnetko Sinä kolmiyhteisen Jumalan? Paavali vastaa: Olen kuullut lähes kaikista aikamme jumalista, mutta kolmiyhteinen Jumala on minulle aivan vieras ja outo. Olettaisin kyseessä olevan jonkin Babylonin kolmiyhteyden. Minä uskon ja opetan, että Jumala on yksi.

- - -

Näin olemme nyt päässeet ymmärtämään, ettei alkuseurakunta tuntenut eikä tunnustanut kolmiyhteistä Jumalaa. Kolminaisuusoppihan alkoi hahmottua vasta noin 200 vuotta apostolien kuoleman jälkeen.
Jos siis sanomme olevamme alkuperäisessä kristinuskossa, on meidän tunnustettava apostolien kanssa samoilla sanakäänteillä samaa Jumalaa.
Kolminaisuusoppi on pimeiden kirkkokuntien oppi, josta jokaisen uudestisyntyneen Jumalan lapsen tulee sanoutua irti.

Ja vielä toistamiseen lause:
Jokaisessa Raamatun kohdassa, jossa mainitaan ”Yksi Jumala”, on aina kysymyksessä Jeesuksen Kristuksen Isä, ”ylhäisin kirkkaus” ( 2 Piet.1:17).

kuinka jaksat jatkaa?

Teologinen nimitys jostakin asiasta ei ole väärin. Miksi pitäisi makeilla eksyksissä oleville kuten jehoville, juutalaisille? Sillä emme voit mitään, kun kuitenkin Jumalan Raamattu sanoo yhtä selkeästi , että Jeesus ja Pyhä Henki ovat myös Jumala . "Ei nimi miestä pahenna", eikä teologinen nimitys Raamatun kolminaisuus opista.
1. Joh. 5:20
”Mutta me tiedämme, että Jumalan Poika on tullut ja antanut meille ymmärryksen, tunteaksemme sen Totisen; ja me olemme siinä Totisessa, hänen Pojassansa, JEESUKSESSA Kristuksessa. HÄN ON totinen JUMALA ja iankaikkinen elämä.”
1.Joh. 5:8 ”Henki on totuus.” Joh. 4:24 ”Jumala on Henki;”

Jumala on koulutuksen ja juuri terveen koulutuksen takana. Eräs pari oli lähdössä lähetyskentälle, mutta kaikki sulkeutui ja Jumala johdatti nämä lähtijät koulutukseen. Kun Raamattukoulu oli käyty avautui Jumalan sulkema ovi heti. Saatat olla monessa asiassa oikeassa, mutta muista Jumalan sana:

Jaak. 31-3

"1 Veljeni, älkööt aivan monet teistä pyrkikö opettajiksi, sillä te tiedätte, että me saamme sitä kovemman tuomion. 2 Sillä monessa kohden me kaikki hairahdumme. Jos joku ei hairahdu puheessa, niin hän on täydellinen mies ja kykenee hillitsemään myös koko ruumiinsa."

Ei mikään teologinen nimitys jostakin asiasta ei voi uskomasta ja jos estää ihmisen tulee tehdä parannus vääristä omista käsityksistään. Miksi sinäkin tulet tälle palstalle tuomaan häiriötä yhdessä näiden mormonien yms. kanssa.
Meidän tehtävämme on selvittää asian ja termin merkitys Raamatun sanasta, eikä alkaa haukkua viatonta teologista termiä ja jos joltakin puuttuu teologinen koulutus, silloin teillä on paljon muitakin termejä haukuttavana kuin vain sana kolminaisuus. Jumala ei ole sellaista kutsumusta antanut Raamatussa kenellekään, joten jokainen voi miettiä mistä ”lähteestä” se pulppuaa.

1. Tim. 1:3

"Niinkuin minä Makedoniaan lähtiessäni kehoitin sinua jäämään Efesoon, käskeäksesi eräitä kavahtamaan, etteivät vieraita oppeja opettaisi"
1. Tess. 5:14

"Me kehoitamme teitä, veljet: nuhdelkaa kurittomia, rohkaiskaa alakuloisia, holhotkaa heikkoja, olkaa pitkämieliset kaikkia kohtaan."

1. Joh. 5:20 jaetta edeltävät

18. ja 19. jae puhuvat Isästä Jumalasta, josta kaikki on, ja kirjeen kirjoittaja on 1.Joh.5:20 jakeessa sanalla "hän", viitannut edellä kerrottuun Isään Jumalaan, siis näin;

1. Joh. 5:20
”Mutta me tiedämme, että Jumalan Poika, Jeesus Kristus on tullut ja antanut meille ymmärryksen, tunteaksemme sen Totisen, HÄNET, JONKA POJASSA me olemme. Hän on totinen Jumala ja iankaikkinen elämä.”

Hän, "josta kaikki", on antanut iankaikkisen elämän myös pojalle, eikä poika Isälle. Ainoa "totinen Jumala" on vain se Jumala, "JOSTA KAIKKI ON". Tämä on Raamatun määritelmä siitä, kuka on "totinen Jumala"!

Johannes 5
26 "Sillä niin kuin Isällä on elämä itsessänsä, niin HÄN ON ANTANUT elämän myös Pojalle, niin että myös hänellä on elämä itsessänsä."

Isällä on elämä luonnostaan, mutta pojalla on Isältä saatu elämä! [1. Kor. 4:7]

En väännä vaan

kirjoitan totuuden ja toimen sanoja, sillä Herra Jeesus ei tullut todistamaan itsestänsä, vaan Isästä, jotta Isä tulisi kaikille ihmisille tunnetuksi ja Jeesukselle annettu Isän nimi:

Johannes 17
25 "Vanhurskas Isä, maailma ei ole sinua tuntenut, mutta minä tunnen sinut, ja nämä ovat tulleet tuntemaan, että sinä olet minut lähettänyt.
26 Ja minä olen tehnyt SINUN NIMESI HEILLE TUNNETUKSI ja teen vastakin, että se rakkaus, jolla sinä olet minua rakastanut, olisi heissä ja minä olisin heissä."

Johannes 17
7 "Nyt he tietävät, että kaikki, minkä olet minulle antanut, on SINULTA.
8 Sillä ne sanat, jotka SINÄ MINULLE ANNOIT, minä olen antanut heille; ja he ovat ottaneet ne vastaan ja tietävät totisesti minun lähteneen sinun tyköäsi ja uskovat, että sinä olet minut lähettänyt."

siis lyhyesti

et tunnusta Jeesuksen tosi Jumaluutta, Niinkö?

Minä tunnusta että Herra Jeesus

on meidän Jumala!
Meille ei ole muuta Jumalaa anettu kuin se, mikä on annettu Jeesus Kristus!!

Jeesus sanoi: " Minusta Mooses on kirjoittanut" Mitä hän on Jeesuksesta kirjouittanut?
mm. näin: " Alussa Jumala loi taivaan ja maan".....Alussa oli Sana, ja Sanalla on maailma luotu..." Ja Sana tuli lhaksi ja asui meidän keskellämme ja Sano OLI Jumala"

Miksei hän, Jeesus sitten täällä ollessaan ollut Jumala? Eikö siksi että Heb. kirje kertoo että " hänet tehtiin VÄHÄKSI AIKAA, enkeleitä halvemmaksi!!

Enkeleitä halvempi ei voi olla Jumala, ...enkeleitä halvempi on ihminen. Jos Jeesus olisi tullut Jumalana tänne,
niin : " Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maanpäällä"
Eikö Jeesus muistuttanut Pilatukselle: Sinulla ei olisi mitään valtaa minuun, ellei sitä olisi annettu sinulle ylhäältä" Joh 19: 10-11

Huomaatteko nyt jo Jeesuksen sanoista, että kyse on Jumalan valtakunnan suunitelmasta pelastaa ne, jotka voidaan pelastaa!!

Jeesus OLI Jumala Joh 1: 1 ..ja silloin hän oli Jumalan tykönä jae 2
Raamattu kertoo selkeästi, että Jeesus myöhemmin korotettiin takaisin entiseen ,...ja vieläpä " kaikkia nimiä korkeammaksi!!
Miksi? Siksi koska hän oli kuuliainen Isälleen ja teki sen työn, joka piti tehdä!
Mikä setyö oli? Vastaus Joh 3: 16

Sen lisäksi hän murskasi käärmeen pään! Saatanalta otettiin valta pois, ja siksi hän käy kuin kiljuva jalopeura, etsien kenet hän saisi niellä, sillä hän tietää että hänellä on vähän aikaa"

Mihinkä on vähän aikaa? Hänellä on vähän aikaa enää siihen, kun hänet heitetään tulimereen ja poltetaan.
Se, että on ihmissilmälle näkymätön, sekin palaa kyllä tulessa...sillä tulessa ei voi olla kukaan muu kuin Herra Jumala, joka oli palavassa pensaassa Mooseksen aikan!

Tästä Jumalasta, Mooses kertoi 1-5 Mooseksen kirjaa, Hän on Jeesus, joka sanoi: " Minusta Mooses on kirjoittanut"
Minä benedi olen tämän viestin kirjoittanut!

AIVAN ASIAA

OLEN HAVAINNUT SAMAN ASIAN ITSE LUKEMALLA RAAMATTUA,VAIKKA OLEN HELLUNTAI SEURAKUNNASSA KÄYNYT JA OTTANUT ASIAN PUHEEKSI.SITÄ EI SIELLÄ OSANNUT KOLMINAISUUTTA SEN ENEMPÄÄ OPETTAJA KUIN KUKAAN MUUKAAN SELITTÄÄ,SE MENEE HELPOSTI SIIHEN ETTÄ NÄIN VAIN TÄYTYY USKOA,KOSKA NIIN ON PITKÄÄN JO OPETETTU,ELI IHMIS-OPIKSI.

heidän ovat isät,

hän, joka on yli kaiken, Jumala, ylistetty iankaikkisesti, amen!

Sillä Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa eikä lukenut heille heidän rikkomuksiaan, ja hän uskoi meille sovituksen sanan.

mutta Pojasta: "Jumala, sinun valtaistuimesi pysyy aina ja iankaikkisesti, ja sinun valtakuntasi valtikka on oikeuden valtikka.

Mutta me tiedämme, että Jumalan Poika on tullut ja antanut meille ymmärryksen, tunteaksemme sen Totisen; ja me olemme siinä Totisessa, hänen Pojassansa, Jeesuksessa Kristuksessa. Hän on totinen Jumala ja iankaikkinen elämä.

Joka uskoo Jumalan Poikaan, hänellä on todistus itsessänsä; joka ei usko Jumalaa, tekee hänet valhettelijaksi, koska hän ei usko sitä todistusta, jonka Jumala on todistanut Pojastansa.

"Minä olen A ja O", sanoo Herra Jumala, joka on ja joka oli ja joka tuleva on, Kaikkivaltias.

12 Katso, minä tulen pian, ja minun palkkani on minun kanssani, antaakseni kullekin hänen tekojensa mukaan.
13 Minä olen A ja O, ensimmäinen ja viimeinen, alku ja loppu.

Hän, joka näitä todistaa, sanoo: "Totisesti, minä tulen pian". Amen, tule, Herra Jeesus!

Aivan niin!!

Jeesus on ensimmäinen: " Alussa Jumala loi taivaan ja maan"Mooseksen kirjan 1. jae Ja Jeesus on viimeinen:" " Herran Jeesuksen armo olkoon kaikkien kanssa. Aamen" Ilm viimeinen jae 21

" Minusta Mooses on kirjoittanut" Jeesus Pitääkö paikkansa? Kyllä pitää

NOVUMista Room. 9:5

jakeen suora lainaus kuuluu näin "5. joiden isät ja joista Kristus mukaan lihan, oleva yli kaikkien Jumala siunattu iäisyyksiksi Aamen".

Sen asiayhteyden tähden, että koska "Yli kaikkien oleva Isä" on siunannut Kristuksen eikä Kristus Isää Jumalaa, niin Paavali on tarkoittanut tässä sanoa, että Jeesus Kristus on yli kaikkien olevan Jumalan siunaama ja voitelema.
Vertaa Ap.t. 10:38,!

Heprealaiskirje 7
7 "Mutta kieltämätöntä on, että halvempi saa siunauksen paremmaltaan."

25 Ja kun he olivat

erosivat he toisistaan, Paavalin sanoessa ainoastaan nämä sanat: "Oikein on Pyhä Henki puhunut profeetta Esaiaan kautta teidän isillenne,
26 sanoen: 'Mene tämän kansan luo ja sano: Kuulemalla kuulkaa älkääkä ymmärtäkö, näkemällä nähkää älkääkä käsittäkö.
27 Sillä paatunut on tämän kansan sydän, ja korvillaan he työläästi kuulevat, ja silmänsä he ovat ummistaneet, että he eivät näkisi silmillään, eivät kuulisi korvillaan, eivät ymmärtäisi sydämellään eivätkä kääntyisi ja etten minä heitä parantaisi.'
28 Olkoon siis teille tiettävä, että tämä Jumalan pelastussanoma on lähetetty pakanoille; ja he kuulevat sen."

Kirjoittaja on poistanut tämän viestin

Jeesus on Immanuel

Niin rakkaat Jumalan lapset. Tätä asiaa ei kovinkaan yleisesti opeteta raamatullisesti, vaan opetetaan joko perinteisen kolminaisuusopin mukaan tai sitten Ekivaarin tavoin jehovantodistajamaisesti kieltäen Jeesuksen jumaluus. Raamatullisesti opettaminen on todella harvinaista. Mutta meille tulee riittää Raamatun sanoilla määritelty jumaluus. Vai onko näin? Vai tarvinnemmeko jonkun mielstä Raamatun lisäksi esim. kolminaisuusopin?

Miksi ei tahdota ymmärtää, että Jeesus ja Isä ovat yhtä olemusta. "Joka on nähnyt minut, on nähnyt Isän." Joh. 14:9. Eikö Raamattu todista, että isä ja Poika ovat yhtä olemusta? Kristus Jeesus on Isässä Jumalassa ja Jumala on Jeesuksessa. "Etkö usko, että minä olen Isässä ja Isä on minussa?" Joh. 14:10.
Kol. 3:3.
Jumalasta ei ole muuta näkyvää osaa kuin rakas Kirkkauden Herra, Jeesus Kristus Jumalan Poika, joka tuli lihaksi sovittaakseen syntimme ristillä!!!

Jeesus siis on "Immanuel, Jumala meidän kanssamme". Matt. 1:23. Mutta se ei tarkoita, että Hän olisi Isä!
Jeesus on Jumalan kirkkauden "säteily ja Hänen olemuksensa kuva". Hebr.1:3. "Hän on NÄKYMÄTTÖMÄN Jumalan (näkyvä) kuva ... ja Hän on ennen kaikkia.." Kol.1:14-17.
Jeesus on alussa ollut "Jumalan Sana .. ja Sana oli Jumala. ... Kaikki on saanut syntynsä Hänen kauttansa, ja ilman Häntä ei ole syntynyt mitään.. ... Ja Sana tuli lihaksi ja asui meidän keskellämme.." Joh. 1:1-14. Jeesuksen jumaluus on selkeä Raamatun opetus.
"Ei kukaan ole Jumalaa (Isää) milloinkaan nähnyt: ainokainen Poika, joka on Isän helmasssa, on Hänet ilmoittanut." Joh.1:18.
Isä on aina toiminut vain Poikansa kautta. Niin Hän on aina tekevä. Jumalaan ei mene mitään muutoin kuin Jeesuksen kautta. Jumalasta ei myöskään tule mitään ulos muutoin kuin Jeesuksen kautta. (Vertaa ilmapalloa ja ilmapallon suuta = Ilmapallo kuvaa näkymätöntä Isää. Ilmapallon suu kuvaa Jeesusta).
Tämän tähden teemme kaiken Jeesuksen Nimessä eli Hänen kauttaan. "Ylistetty olkoon meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen Isä ja Jumala!" Efes. 1:3. 1 Piet. 1:3.

Tähän oetukseen saat mahtumaan kaikki Raamatun kohdat, jotka kertovat Isästä, Pojasta ja Pyhästä Hengestä. Kaikki kolme kuuluu jumaluuteen, joten kaikista, mm. Pyhästä Hengestä, voidaan sanoa, että Hän on Jumala.
Jeesus Kristus on "minun Herrani ja minun Jumalani!" Joh. 20:28.

Tämä opetus ei tee tyhjäksi sitä tosiasiaa, että Jeesuksella on Jumala.
"Jeesus sanoi hänelle: "Älä minuun koske, sillä en minä ole vielä mennyt ylös Isäni tykö; mutta mene minun veljieni tykö ja sano heille, että minä menen ylös, minun Isäni tykö ja teidän Isänne tykö, ja minun Jumalani tykö ja teidän Jumalanne tykö." Joh. 20:17.
" ... minun Isäni tykö ja teidän Isänne tykö, ja minun Jumalani tykö ja teidän Jumalanne tykö."

Opiskele myös 1 Kor. 15:24-28.

http://www.Jeesus-on-Herra.com

Weijo L., valehtelet

häpeämättömästi veljeäsi vastaan, W.L., kun sanot että ekivaari ei usko Jeesuksen Kristuksen jumaluuteen!

Minä uskon Jeesuksen Kristuksen jumaluuteen juuri sillä tavalla kuin Jeesus sen itse ja apostolit selittivät, että "pyhyyden hengen mukaan" (Room. 1:4) syntynyt Jeesus Kristus on on meidän Herramme ja "jokainen, joka tekee Jumalan tahdon, on minun äitini ja veljeni ja sisareni". Uskon myös täydellisesti Jeesuksen tämän opetuksen että "Mikä lihasta syntyy on lihaa, ja mikä Hengestä syntyy, on henkeä", mutta Sinä, W.L., et näytä uskovan sitä!?

Se myös on raamatun opetus eikä edes ekivaarin kirjoittama, että

Luukas 3
23 "Ja hän, Jeesus, oli aloittaessaan vaikutuksensa noin kolmenkymmenen vuoden vanha, ja oli, niin kuin luultiin, Joosefin poika. Joosef oli Eelin poika," [Matt. 1:16].

Psalmit 50
20 "Sinä istut ja puhut veljeäsi vastaan, sinä panettelet äitisi poikaa.
21 Näitä sinä teet, ja minäkö olisin vaiti? Luuletko, että minä olen sinun kaltaisesi? Minä nuhtelen sinua ja asetan nämä sinun silmäisi eteen."

Ei kannata harmistua

No, ei todella kannata harmistua siitä, jos toinen ihminen ei ymmärrä toistaan. Tuo Jumalan ja Pojan suhde on kyllä monen vaikea ymmärtää ja siksi moni ihminen ymmärtää miten Jumala ja Poika on sama olento tai sama hahmo tms., vaikka Raamattu ja erikoisesti Jeesus ei opeta näin.

Vaikka Raamatussa on, miten Isä ja Poika ovat yhtä, niin tämä yhtä olemionen on tahtotilassa tapahtuva asia.Siis Poika on täysin kuuliainen Isälleen eli jos tuntee Pojan tahdon ja mielen, niin tämä ihminen tuntee myös Isän.

Juuri tuo tekijä, Pojan oleminen kuuliainen kaikessa Isälleen ja Isän antama valta ja voima Pojalleen sotkee monen ihmisen ymmärryksen siten, että hän kuvittelee Isän ja Pojan olevan sama hahmo.

Toisaalta on huomioitava, miten todella Pojalla on samat "oikeudet" hallita ja vaikuttaa kuin on Isällään Jumalalla.Ihmettelen miksi tämä asia on niinkin vaikea ymmärtää, vaikka tämä valllan/jumaluuden palauttaminen siirtyy takaisin Isälle .Asia, joka on selkein sanoin ilmoitettu, että Jua,la olisi kaikki kaikessa.

"1 Kor. 15:21............28

Ihmettelen suuresti, miksi weijot ja muut eivät usko tuohon Raamatun ilmoitukseen, niin asia tulisi paremmin ymmärretyksi,---- ilman nälvimisiä ja toisten ihmisten väärin ymmärtämistä.Esim. jos tuon Raamatun ilmoituksen uskoo kirjaimellisesti, niin todella siinä opn kaksi eri hahmoa/tekijää. Isä ja Poika ja Poika paluttaa vallan ja valtakunnan Isälleen, että Isä olisi kaikki kaikessa.

Ymmärtäminen ja usko

Miksi ei tahdota ymmärtää, että Jeesus ja Isä ovat yhtä olemusta. "Joka on nähnyt minut, on nähnyt Isän." Joh. 14:9. Eikö Raamattu todista, että isä ja Poika ovat yhtä olemusta? Kristus Jeesus on Isässä Jumalassa ja Jumala on Jeesuksessa. "Etkö usko, että minä olen Isässä ja Isä on minussa?" Joh. 14:10.

No, ei tulekkaan ymmärtää, että Isä ja Poika olisivat sama olemus tai sama käsite. Jo tämä/kin Raamatun ilmoitus todistaa, miten Isä ja Poika ei ole sama olemus tms.

Lueppa Weijo oikein ajatuksen kanssa mitä tässä tilanteessa tapahtuu ja onko he Jumala ja Poika fyysisesti yhtä:

"Jeesus sanoi hänelle: Älä minuun koske, sillä en minä ole vielä mennyt YLÖS ISÄNI TYKÖ; mutta mene minun veljieni tykö ja sano heille, että minä menen ylös, minun Isäni tykö ja teidän Isänne tykö ja minun Jumalani tykö ja teidän Jumalanne tykö".

Siis sanon tuon jakeen kehoituksesta sinulle Weijo, että Jeesus Kristus Jumalan Poika on lähdössä/lähti ylös Isänsä tykö ja meidän Isämme tykö.

Ymmärrätkö, miten on täysin kaksi olemusta taivaassa ja maanpäällä ja he kohtaavat toisensa taivaassa.

PS:

Jos et usko, niin kysäise asiaa lapselta, joka ymmärtää jo sanojen merkityksen.Lapset uskovat paremmin kuin epäilevät aikuiset ihmiset.

Paremmat

ymmärtämättömille: sulautuvat takaisin Jumalaan.Eli kasvaneet viattomuudesta (uudesti syntymästä) pyhyyteen,oikeiden moraalisten valintojensa kautta Herrassa Jeesuksessa Kristuksessa, Pyhän Hengen johdossa.

22 Mutta temppeliä minä en siinä nähnyt; sillä Herra Jumala, Kaikkivaltias, on sen temppeli, ja Karitsa.

Olen hämmästynyt sinun " tietämättömyydestäsi "?

* Tunnet Raamattua, mutta et sitten tunnekkaan, koska kiellät Jeesusken jumaluuden, ja Pyhän Hengen jumaluuden. Olet ylioppinut jumaluus opillinen, mutta et ole päässyt tuntemaan Jeesusta sisäisesti, ja oletkohan peräti uudestisyntymön, käännynnäinen, koska elät itsevalitussa uskonnollisuudessasi.
* Jokainen jeesuksen opetuslapsi tuntee Jeesuksen "Hengen kasteen" kautta, ja tämä Henki opettaa meidät kaikkeen totuuteen, ja siihen totuuteen kuuluu kolmiyhteinen Jumala, Jeesuksen jumaluus, sekä Pyhän Hengen jumaluus, ja siitä tulee kolmiyhteinen tosi jumala, erotiitamaton kolmiykseys. Alahan alsuta, ja usko Jumalaan sanaa. Jeesus on Jumala.!

Hämmästyin paljon

Uusi piirre mohikaanista, joka teki valheellisia johtopäätöksiä edellisestä kirjoittajasta.
Mitä oikein höpiset?
Kirjoittajahan ei usko Raamatun ulkopuolisiin oppeihin.

Aivan noin,

tosi ihminen ja tosi Jumala, Isän kanssa yhtä.
Eikä uskoon voi tulla,ei opiskella, mietiskellä, siihen synnytään... ylhäältä.
Minä olen tie, totuus ja elämä, sanoo Herramme. Ei niin, että minä osoitan tien, vaan minä olen tie.

Ekivaarin usko jumaluuteen

Nythän on maailmankirjat sekaisin. Ekivaari uskoo Jeesuksen jumaluuteen. Et siis enää uskokaan, että Joosef on Jeesuksen biologinen isä? Uskot, että Jeesus on aina ollut, eikä hän ole luotu.
Kehitys sinulla on hyvä.

Minä uskon Jeesuksen

jumaluuteen "pyhyyden hengen mukaan" (Joh. 3:6; Room. 1:4] juuri samalla tavalla niin kuin Herra Jeesus itse ja apostolit Jeesuksen jumaluuden selittivät.

Minä en usko niin kuin teidän kolminaisuusoppinne opettaa Jumalan suurena ihmeenä mitään epäluonnollisia luonnonoikkuja, jotka ovat kyllä harvinaisia, mutta eivät mahdottomia, että joku henkilö saattaa olla itsesiittoinen, jolla on sekä miehen että naisen joko täydelliset tai toiset vain osittaiset sukuelimet ja tulla raskaaksi omasta siemenestään, niin kuin nyt on kohu siitä Etelä-afrikkalaisesta juoksijasta, jonka elimistössä on sekä miesten että naisten sukuelimiä, sukusoluja sekä hormoneja.

Ette löydä Raamatustanne sellaista kohtaa, jossa pelastuksemme edellytykseksi olisi asetettu uskominen lihansa puolesta Jeesuksen syntyneen Pyhästä Hengestä. Päinvastoin Jeesus näyttää aina loukkaantuneen, kun ihmiset puhuivat Mariasta hänen ainoana äitinään, ja hän aina oikaisi ja kysyi: "Kuka on minun äitini ja ketkä ovat veljeni"? Ja oikean vastauksen varmistamiseksi hän itse vastasi: "Jokainen, joka tekee Jumalan tahdon, on minun äitini ja veljeni ja sisareni". Te ette usko tätäkään Jeesuksen opetusta, vaan pilkkaatte minua siitä kun otan tämän asian esille!

Johannes 3
6 "Mikä on syntynyt lihasta, on lihaa, mikä on syntynyt Hengestä, on henkeä." [1. Kor. 15:50; Ef. 2:3]

Eilen annoin kirjoituksiani

sekavaksi ja harhaoppiseksi moittineelle Weijo Lindroosille tämän haasteen;

Ette löydä Raamatustanne sellaista kohtaa, jossa pelastuksemme edellytykseksi olisi asetettu uskominen lihansa puolesta Jeesuksen syntyneen Pyhästä Hengestä. Päinvastoin Jeesus näyttää aina loukkaantuneen, kun ihmiset puhuivat Mariasta hänen ainoana äitinään, ja hän aina oikaisi ja kysyi: "Kuka on minun äitini ja ketkä ovat veljeni"? Ja oikean vastauksen varmistamiseksi hän itse vastasi: "Jokainen, joka tekee Jumalan tahdon, on minun äitini ja veljeni ja sisareni". Te ette usko tätäkään Jeesuksen opetusta, vaan pilkkaatte minua siitä kun otan tämän asian esille!

Johannes 3
6 "Mikä on syntynyt lihasta, on lihaa, mikä on syntynyt Hengestä, on henkeä." [1. Kor. 15:50; Ef. 2:3]
Jeesus on syntynyt Pyhästä Hengestä. Mitä sillä on merkitystä loppujen lopuksi oliko Marian ja Joosefin alku millainen hyvänsä? Sinä projisoit sen omaan elämääsi ja Jeesuksen omiin poikiisi. Lopputulos on se, että julistat hellaripalstalla oppiaJeesus on lihallinen eli syntinen tavallinen ihminen joka nyt elää taivaassa.

Ikäsi on se joka saa kuvittelemasi suosion aikaan.

Ketään ei kiinnosta oikeasti oppisi. Sinä rikot ja raiskaat ja revit hellareita kappaleiksi ja oppisi on Jehovan Todistajien perusoppi.
 /   /  /  /  / "Jumala on yksi!"

Keskusteluhaku

Laaja haku

Facebookissa suositeltua