LYRICAN lopetuksesta järkyttävät sivuoireet!? Pysyviäkö?

Lyyrikko

Söin vuoden lyricaa 300mg/vrk ja lopetin sen 3vk sitten. Aluksi tiputin 25mg viikon välein ja loput 125g sitten viikossa. Lääkettä söin selän kipuun ja ahdistukseen/unettomuuteen. Lopetin koska ei auttanut mihinkään noista ja on TOSI kallis. Ja minulla tuli sivuoireena kasvojen puutumista, huimausta yms.

Mutta kun lopetin niin unet katosivat kokonaan. Nukahtamislääkkeelläkin nukun vain 2h. Jouduin niihin lopulta turvautumaan mutta eivät näytä auttavan. Hikoilen ja palelen myös kokoajan. Sydän hakkaa ja hengitys nopeaa. Tipahdin myös syvälle masennukseen ja sellaiseen ahdistukseen mitä en ole ikinä kokenut. En edes ennen lääkettä. Kaikki kivutkin ovat 100% kovemmat kuin ikinä. Lopetuksesta on jo 3vk ja huolestuttaa jos nämä jäävät lopullisiksi.
Lääkeselosteessa lukee lopetusoireena masennus, ahdistus, unettomuus, levottomuus. Mutta ei sitä kauan nämä kestävät. Apua!!!!

Onko kellään kokemusta?!

128

42302

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 17 vaivaa

      kun kestät niin olet voiton puolella. Minulla lyrica käytössä ja troppi on hyvä. Mutta jotten saa noita lyrican aiheuttamia viekkareita pidän buranapäiviä välissä. Olen kokenut seroquelin viekkaritkin jotka oli samanlaiset ja kesti yhtäsoittoa tuon 8 päivää sekä oli samanlaiset kuin lyrican. Täytyy pitää lyrica annos mahdollisimman pienenä, ettei viekkarit tee ihan toimintakyvyttömäksi.

      • Anonyymi

        Totta puhut . Minulla kestää Lyrican vieroitusoireet kauan ellei ole jotain vahvaa kuten opiaatti /opioidipohjaisilla lääkkeillä haittoja vähentävän ja jatkuvan lääkehoidon parissa kuten korvaushoitoa ja siihen rauhoittavia ja unilääkkeet . Ilman neuropaattista kipua en lyricaa ottaisi se vaan n. 6 kertaa vahvempi krooniseen kipuun kun vaikka gabapentin . Yritän pitää 450-600/vrk.


    • lyricatar

      ei auta pamitkaan noihin vieroitusoireiiin (koettu on ) Ne on lusittava vaikka olisi työkyvytön. Lyrican vieroitusoireet voivat tulla hyvin pienestä käytöstä, esim. kuukaudessa. Mene käymään lekurilla ja pyydä pieni määrä jotakin lääkettä mikä helpottaa noita viekkareita. Kyllä lekurit tietävät mikä auttaa.

      • Anzuli

        Luulisi tietävän, mutta ei! Syönyt lyricaa 12-13 vuotta 600 mg/vrk. Keväällä pudotus mikä loppu huhtikuun lopussa. 3kk jo kärsiny kaikista viekkareista. Nii ja bentsopudotus oli samaan aikaan. Järkyt olot eikä mitään apuja saanu. Tsemppiä kaikille vastaavassa tilanteessa oleville!


      • 75-vuotias

        Söin Lyricaa n. 2,5 vuotta hermokipuun ensin 300 mg vrk:ssa ja viime aikoina 75 mg 1 - 2 tbl iltaisin seurauksella, että ensin kaatulin ja sittemmin aivot toimivat viivellä liikenteessä. Ajokortti pois ja sairaalaan sydänosastolle viikoksi. Kerralla lääke pois. Oli kauheaa väsymystä ja masennusta. Erikoislääkäri kehotti syömään B-vitamiini. Joku määräsi masennuslääkettä, joka ei sopinut muiden lääkkeiden kanssa. Ohjattiin vanhuspsykiatrille. Vika minussa!


      • Jasku

        Mulla aloitettiin Lyrica 24 mg x4 eli aamuisin 2 ja iltaisin 2 Pillerit määrättiin kun oli aivoverenvuoto. Kohtaus oli marraskuussa 2018 nyt tulevalla lääkäri viikolla jossa pyydän poiston aloittelun. Ajokorttiin tulee varmaan vielä vaikuttavaa mutta saa nähdä kauanko. Pään käynti välillä hitaalla vaikka sairastumista muuta oiretta.


    • tytöt

      pamit näihin. Itselläni on selkäsairaus myös sekä masennus. Ahdistusta, levottomuutta
      sekä masennusta on ollut jo Lyrican käytön aikanakin. Maksaarvot nousivat Lyrican käytön
      aikana huomattavasti. Parhaimillaan päiväannos oli 525mg/vrk. Jos siitä ei merkittävää
      apua ole, ei sitä mielestäni kannata syödä. Jostain olin lukeneeni jopa kuolemantapauksen
      joka oli johtunut sen liikakäytöstä. Myös itsekin syönyt Buranaa 800mg pahimpiin kipuihin ja
      särkyihin kuurina tarvittaessa. Olen huomannut sen toimivaksi ratkaisuksi.

    • ei enään.

      Onneksi vieroitusoireet eivät ole pysyviä,Lyrica melkoinen koukku,ensin auttaa,sitten
      pitää lisätä kun ns.kaipaa,kun on ahdistusta,kallis lääke,vieroitusoireet
      jopa pahempia kuin bentsoilla.
      Ainoa missä se voi olla käypä on yksittäinen käyttö,harvoin jos silloinkaan.
      Heikkilä oikeassa.
      Lopettakaa ja kestäkää,kyllä se siitä helpottaa.

      • damnjoe

        Kallis se on ainakin on. Lääkärit taitavatkin kirjotella nykyään enemmän ahdistukseen ja masennukseen Lyricaa.
        Saavat kovat provikat mutta se on toinen juttu.
        Mulla on pahimmillaan tullut 1-2 päivää kestävä ketutus käytön jälkeen eli taidan olla onnekas? Annokset 75mg 25 25/vrk eli josko annos sen verran pieni et mitään pahempia viekkareita ei ole tullut.
        Apteekissa sanoivat muuten että koko B-Ryhmän vitamiinisaanti täytyy turvata Lyrican kanssa.
        Kuulema b1 b2 b5 b12 auttaa viekkareihinkin.. uskoo ja kokeilkoon ken tahtoo.
        Pamit ja Tramali ne vasta koukkuja onkin.


      • Psyykekoetuksella

        Mulla on ollut 600mg lyricaa käytössä 1.5v ja voin sanoa että ei ollut helppoa päästä eroon ainut vaihtoehto on kokonaan lopetus ja miten se pudotettiin aluksi kerralla 300mg pois ja se jälkeen 3vrk välein 75mg pois jokainen lääkäri voi ihmetellä tätä toimintaa ja tapahtumia Kokkolan portti toimi minun kanssani näin ja mitä tulee vieroitusoireisiin ei auta mikään muu kuin itse lyrica jota lääkäri yritti väkisin määrätä myös lisää josta kieltäydyin ja se että oli 3viikon ajan aluks 6kpl 5mg diapam vrk joka viikko lähti yks pois ja vaikka mitä kokeilin xanor 6mg vrk ei mitään apua sillä selvisin ku rupesin vaan pakottaa itseni liikkeelle ja ne mielialan vaihtelut ovat olleet kaikista pahin osuus puhuin lääkärin kanssa puhelimessa yhtäkkiä aloin itkeä vaikka ei ollut mitään syytä tätä järkytystä kesti noin 3kk kunnes tunteet ja unet. hikoilu.kylmyys ja voin sanoa että psyykkisen puolen ku kestää niin olet saanut itsesi irti tästä paskasta ja jälkeenpäin sanoin lääkärille että älä määrää ikään kellekään tätä lääkettä ei ole pysyviä haittoja jäänyt mut vaikka mitä lääkkeitä olen saanut vaivoihin joita riittää ja tämä on ylivoimaisesti pahin ollut vierottautua ei voi ees verrata esim.ku käytössä oli 2v norspan 20mg ei oo vielä mitään verrattuna lyricaan. Kyllä siitä irti pääsee ku psyykkaa itsensä siihen että kyl tämä vielä loppuu.


      • Jaana.sl
        Psyykekoetuksella kirjoitti:

        Mulla on ollut 600mg lyricaa käytössä 1.5v ja voin sanoa että ei ollut helppoa päästä eroon ainut vaihtoehto on kokonaan lopetus ja miten se pudotettiin aluksi kerralla 300mg pois ja se jälkeen 3vrk välein 75mg pois jokainen lääkäri voi ihmetellä tätä toimintaa ja tapahtumia Kokkolan portti toimi minun kanssani näin ja mitä tulee vieroitusoireisiin ei auta mikään muu kuin itse lyrica jota lääkäri yritti väkisin määrätä myös lisää josta kieltäydyin ja se että oli 3viikon ajan aluks 6kpl 5mg diapam vrk joka viikko lähti yks pois ja vaikka mitä kokeilin xanor 6mg vrk ei mitään apua sillä selvisin ku rupesin vaan pakottaa itseni liikkeelle ja ne mielialan vaihtelut ovat olleet kaikista pahin osuus puhuin lääkärin kanssa puhelimessa yhtäkkiä aloin itkeä vaikka ei ollut mitään syytä tätä järkytystä kesti noin 3kk kunnes tunteet ja unet. hikoilu.kylmyys ja voin sanoa että psyykkisen puolen ku kestää niin olet saanut itsesi irti tästä paskasta ja jälkeenpäin sanoin lääkärille että älä määrää ikään kellekään tätä lääkettä ei ole pysyviä haittoja jäänyt mut vaikka mitä lääkkeitä olen saanut vaivoihin joita riittää ja tämä on ylivoimaisesti pahin ollut vierottautua ei voi ees verrata esim.ku käytössä oli 2v norspan 20mg ei oo vielä mitään verrattuna lyricaan. Kyllä siitä irti pääsee ku psyykkaa itsensä siihen että kyl tämä vielä loppuu.

        Xanor 6mg ei olemassa,ainakaan suomessa.Vieroitus lääkkeistä voi tapahtua hitaasti,yhtä hitain askelin kuin lääkkeen aloituskin.Vasteen saaminenhan voi kestää ja sitä haetaan joskus hyvinkin pitkään.Siksi on tärkeää muistaa että samoin toimitaan kun harkitaan lääkkeen lopettamista.Lääkkeet oli kyseessä Lyrica,gabrion tai neurotin kaikkiin pätee sama,lopetus kestää viikkoja ei päiviä.


      • trupaduuri
        Psyykekoetuksella kirjoitti:

        Mulla on ollut 600mg lyricaa käytössä 1.5v ja voin sanoa että ei ollut helppoa päästä eroon ainut vaihtoehto on kokonaan lopetus ja miten se pudotettiin aluksi kerralla 300mg pois ja se jälkeen 3vrk välein 75mg pois jokainen lääkäri voi ihmetellä tätä toimintaa ja tapahtumia Kokkolan portti toimi minun kanssani näin ja mitä tulee vieroitusoireisiin ei auta mikään muu kuin itse lyrica jota lääkäri yritti väkisin määrätä myös lisää josta kieltäydyin ja se että oli 3viikon ajan aluks 6kpl 5mg diapam vrk joka viikko lähti yks pois ja vaikka mitä kokeilin xanor 6mg vrk ei mitään apua sillä selvisin ku rupesin vaan pakottaa itseni liikkeelle ja ne mielialan vaihtelut ovat olleet kaikista pahin osuus puhuin lääkärin kanssa puhelimessa yhtäkkiä aloin itkeä vaikka ei ollut mitään syytä tätä järkytystä kesti noin 3kk kunnes tunteet ja unet. hikoilu.kylmyys ja voin sanoa että psyykkisen puolen ku kestää niin olet saanut itsesi irti tästä paskasta ja jälkeenpäin sanoin lääkärille että älä määrää ikään kellekään tätä lääkettä ei ole pysyviä haittoja jäänyt mut vaikka mitä lääkkeitä olen saanut vaivoihin joita riittää ja tämä on ylivoimaisesti pahin ollut vierottautua ei voi ees verrata esim.ku käytössä oli 2v norspan 20mg ei oo vielä mitään verrattuna lyricaan. Kyllä siitä irti pääsee ku psyykkaa itsensä siihen että kyl tämä vielä loppuu.

        Jos norspan reflat ei oo mitään verrattuna lyrikaan niin et oo raiskannu riittävän pitkään opioidireseptoreja, ei kannatakkaan.


      • Anonyymi
        damnjoe kirjoitti:

        Kallis se on ainakin on. Lääkärit taitavatkin kirjotella nykyään enemmän ahdistukseen ja masennukseen Lyricaa.
        Saavat kovat provikat mutta se on toinen juttu.
        Mulla on pahimmillaan tullut 1-2 päivää kestävä ketutus käytön jälkeen eli taidan olla onnekas? Annokset 75mg 25 25/vrk eli josko annos sen verran pieni et mitään pahempia viekkareita ei ole tullut.
        Apteekissa sanoivat muuten että koko B-Ryhmän vitamiinisaanti täytyy turvata Lyrican kanssa.
        Kuulema b1 b2 b5 b12 auttaa viekkareihinkin.. uskoo ja kokeilkoon ken tahtoo.
        Pamit ja Tramali ne vasta koukkuja onkin.

        Lääkärit eivät saa lääkkeistä provikaa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lääkärit eivät saa lääkkeistä provikaa

        Niinhän sitä luulisi.


    • LIZ

      hei. itse joutunut tekemään ns. kylmäkalkkunan eli seinään meinaa tajuttomuuskin kohtauksia tulleet....kestävät PAHIMILLAAN 2-3KK! EN SUOSITTELE IKINÄ KENELLEKKÄÄN MUTTA APU AINA KELPAA ELI IHMINEN IHMISELLE...AUTTAKAAA!!! N25W KVL ESKOLANMÄKI

      • huh2

        Eka yö ilman lyricaa, jota käytin 2kk välilevyn pullistuman aiheuttamiin hermokipuihin ennen leikkausta. Ihan kuin olis karmee krapula, eikä pysty nukkumaan :( Toivottavasti vieroitusoireet menis pian ohi. Auttoi kyllä selkäkipuihin enkä olisi niitä kipuja varmasti kestänyt paria kuukautta ilman sitä :(


    • TERO66656

      125mg/päivässä lyricaa 2kk ajan olen syönyt hermosärkyyn kun kaksi jännettä katkesi kädestä. Aluksi lääke toimi hyvin kipuun (todella vahvasti pienelläkin annoksella minuun) eikä minun tarvinnut nostaa annostusta. 2kk käytön jälkeen kivut palasivat käteen. Luettuani ihmisten kokemuksista lyricasta , päätin lopettaa käytön. kahdessa päivässä laskin annostuksen 75mg. Lopulta lopetin kokonan syömisen. Siitä alkoi helvetti. 6 päivää sitten lopetin ja edelleen oireet jatkuvat. Vapinaa, kylmä hiki, oksettaa jatkuvasti, ruokahaluttomuus ja heikotus( johtuen ruokahaluttomuudesta). Tyttöystäväni mukaan olen muuttunut todella agressiiviseksi alle viikossa. Masentaa ja ahdistaa. Ainut mikä auttaa iltaisin nukahtamiseen on Panacod (eli kodeiini). Jos olisin tiennyt mitä lääkkeen syönnistä seuraa, en olisi ikinä aloittanutkaan. Kauheaa ajatella että jotku ihmiset joutuvat syömään tätä 600mg/pvä!! Tuommoisen määrän jos lopettaa seinään niin siihenhän saattaa kuolla!

      En suosittele tätä lääkettä ennenkuin olet kokeillut muita hermolääkkeitä tai masennuslääkkeitä.

      • säpäkkä

        Ja nyt korvaat sen samanlaisella koukuttajalla..Pancodin koukku on vielä pahempi. Ota yhteyttä lääkäriin ja kerro ongelmista siellä. Toivottavasti pääset eroon kummastakin.


      • miesten lääke

        Syön 4x300 mg vrk ääreishermovaurioon(ohutsäijenneuropatia) eikä olo voisi
        olla parempi kun nyt lääkkeessä ei mitään vikaa hyvä juttu.


      • Anzuli

        Asiaa! Olen syönyt tuota myrkkyä 12-13 vuotta 600 mg/vrk. 3kk sitten lopettanut ja olot vieläki sen mukaiset. En suosittele kellekään!!!


      • Anonyymi

        Lyrica pitää lopettaa usean viikon sisällä, jopa usean kuukauden


      • Anonyymi

        No nyt ymmärrät minkälaista opioidi riippuvaisen arki on. Viekkarit hyvin samanlaiset esim. subutexissa. Heroiinista vielä pahemmat.


    • ars2

      Mikä Panacod koukku?
      Hoh hoijakkaa näitä juttuja taas..
      Teinit purkaa angstia..
      Vuoden syönyt Lyricaa 2x 300mg päivässä pahoihin neuropaattisiin kipuihin (ihan tutkittuihin sellaisiin, ei mitään keksittyä läppää)
      ja on auttanut todella paljon.
      Kelan omavastuut tulee täyteen puolessa vuodessa, joten lopun vuodesta maksan 2e/lääke (paketti).

      • säpäkkä

        Hyvä jos saat avun lyricasta ja tulet sen kanssa toimeen, valitettavasti ihan kaikilla se ei toimi.
        Et ole sitten kovin paljon syönyt kodeiini pitoisia lääkkeitä, jos et tiedä niiden koukuttavasta otteesta. Lähipiirissä oleva jäi koukkuun ja nyt ollaan siinä pisteessä, että ainoa pääsy eroon on huumeriippuvaisuuteen verrattavissa oleva hoito. Lääkäritkään ei ole varmoja onnistuuko edes se vai lähteekö henki ennen irtipääsyä.
        Pärjäilehän vain sen angstisi kanssa.


      • Aikansa_kutakin

        Riippuvuudesta pääsee eroon, kun on selkärankaa. Itse päässyt eroon kaikista riippuvuuksistani, ihan itse, omin voimin... suomen päihdehuolto on ihan perseestä.. pumpataan ihmiset täyteen kaikkia eri mömmöjä, sillä verukkeella että joku lapanen menee hakemaan "apua" riippuvuuteensa.. ihminen ei pääse eroon aineista jos ei ole saanut niistä oikeasti tarpeekseen, tiedän mistä puhun. Ainoastaan silloin voi tehdä päätöksen ja sekin onnistuu vain silloin, kun on selkärankaa. Jos sen rangan tilalla kastemato niin voit jatkaa piipitystäsi lopunikääsi. Tässä faktat.


      • Anonyymi
        Aikansa_kutakin kirjoitti:

        Riippuvuudesta pääsee eroon, kun on selkärankaa. Itse päässyt eroon kaikista riippuvuuksistani, ihan itse, omin voimin... suomen päihdehuolto on ihan perseestä.. pumpataan ihmiset täyteen kaikkia eri mömmöjä, sillä verukkeella että joku lapanen menee hakemaan "apua" riippuvuuteensa.. ihminen ei pääse eroon aineista jos ei ole saanut niistä oikeasti tarpeekseen, tiedän mistä puhun. Ainoastaan silloin voi tehdä päätöksen ja sekin onnistuu vain silloin, kun on selkärankaa. Jos sen rangan tilalla kastemato niin voit jatkaa piipitystäsi lopunikääsi. Tässä faktat.

        Käytin 25vuotta bentsoja,enimmäkseen opamox 30mg ,150-300mg vrk !
        Ikuisen väsymyksen vituttamana sain pudotettua monien notkahdusten jälkeen
        noin 100mg vrk !
        Nyt lopetin seinään loput kun otin lyrican käyttöön,vain 75mg 2-3 kpl päivässä !
        En tarvitse bentsoja jos näin jatkuu,tarkoitus
        lopettaa hyvinkin pian lyricakin kokonaan
        jota käyttänyt vasta pari viikkoa !
        Saa nähdä miten äijän käy,lyrica ainakin aiheuttaa vttumaista huimausta mutta laaja-alainen ahdistushäiriö johon bentsoja käytin
        on poissa !22.11.2019


      • Anonyymi

        "mikä panacod koukku?" niin panacodihan tosiaan on oopiumunikosta valmistettua koukuttavaa kipulääkettä, ei tosiaan niin vahvaa kun tebaiini tai morfiini, mutta opiaatti siinä missä muutkin, anteeks oli pakko purkaa vähä sitä Angstia...


      • Anonyymi

        Sama täällä. 450mg/vrk tosi koviin hermosärkyihin. Väsyttää, mutta auttaa. Vuosia käyttänyt . Muitakin lääkkeitä menossa. Ikävä kyllä nämä minulle tarpeen. Kipu ei ole kiva kaveri.


      • Anonyymi
        Aikansa_kutakin kirjoitti:

        Riippuvuudesta pääsee eroon, kun on selkärankaa. Itse päässyt eroon kaikista riippuvuuksistani, ihan itse, omin voimin... suomen päihdehuolto on ihan perseestä.. pumpataan ihmiset täyteen kaikkia eri mömmöjä, sillä verukkeella että joku lapanen menee hakemaan "apua" riippuvuuteensa.. ihminen ei pääse eroon aineista jos ei ole saanut niistä oikeasti tarpeekseen, tiedän mistä puhun. Ainoastaan silloin voi tehdä päätöksen ja sekin onnistuu vain silloin, kun on selkärankaa. Jos sen rangan tilalla kastemato niin voit jatkaa piipitystäsi lopunikääsi. Tässä faktat.

        Miten on mahdollista että lääkäri määrää koviinkiin kipuihin lyricaa johon koukuttuu ja sitten pitkänkin käytön jälkeen joutuu taisteleen myrkyistä eroon !
        Kysymys kuuluu ? Katosiko tämä kipu mihin lyricaa alunperin määrättiin "hokkuspokkus" ilmaan vierotuksesta selviydyttyä ???????


      • Anonyymi
        Aikansa_kutakin kirjoitti:

        Riippuvuudesta pääsee eroon, kun on selkärankaa. Itse päässyt eroon kaikista riippuvuuksistani, ihan itse, omin voimin... suomen päihdehuolto on ihan perseestä.. pumpataan ihmiset täyteen kaikkia eri mömmöjä, sillä verukkeella että joku lapanen menee hakemaan "apua" riippuvuuteensa.. ihminen ei pääse eroon aineista jos ei ole saanut niistä oikeasti tarpeekseen, tiedän mistä puhun. Ainoastaan silloin voi tehdä päätöksen ja sekin onnistuu vain silloin, kun on selkärankaa. Jos sen rangan tilalla kastemato niin voit jatkaa piipitystäsi lopunikääsi. Tässä faktat.

        Kaikki ihmiset eivät ole sinä. Mitä jos hakkaisin sut hajalle joka päivä 15 vuoden ajan ja kiduttaisin henkisesti ja fyysisesti.. luulenpa että selkärankasi olisi hajalla sen jälkeen. Katsos kun kaikilla on ERI historia. Brassaile vaan selkärangallasi jos oot niin pullamössö tai onnekas ettei oo mitään kunnon paskaa tarvinnu kokea, totta kai sitä luulee olevansa vahva kun ei ole kokemusta siitä mitä on olla heikko ja jonkun armoilla. Toivottavasti edes ymmärrät pointtini.


      • Anonyymi
        Aikansa_kutakin kirjoitti:

        Riippuvuudesta pääsee eroon, kun on selkärankaa. Itse päässyt eroon kaikista riippuvuuksistani, ihan itse, omin voimin... suomen päihdehuolto on ihan perseestä.. pumpataan ihmiset täyteen kaikkia eri mömmöjä, sillä verukkeella että joku lapanen menee hakemaan "apua" riippuvuuteensa.. ihminen ei pääse eroon aineista jos ei ole saanut niistä oikeasti tarpeekseen, tiedän mistä puhun. Ainoastaan silloin voi tehdä päätöksen ja sekin onnistuu vain silloin, kun on selkärankaa. Jos sen rangan tilalla kastemato niin voit jatkaa piipitystäsi lopunikääsi. Tässä faktat.

        Kerropa nyt sitten, selkärankainen, että mistä riippuvuuksistasi olet päässyt eroon ihan vain sillä selkärangalla? Ellei ala tulla kunnon listaa jostain makaronilaatikkoa vahvemmista, niin olet pelkkä tyhjänjauhaja.

        Ellet ole itse käyttänyt esimerkiksi juuri Lyricaa vaikkapa 10 vuotta 2x300mg/vrk annostuksella ja siitä sitten ihan vain suomalaisella sisulla lopettanut seinään, niin sinulla nyt ei vain kertakaikkiaan ole minkäänlaista kompetenssia puhua toisten selkärangoista. Olet vain internetissä itsetuntoasi paikkaileva näppäimistösoturi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "mikä panacod koukku?" niin panacodihan tosiaan on oopiumunikosta valmistettua koukuttavaa kipulääkettä, ei tosiaan niin vahvaa kun tebaiini tai morfiini, mutta opiaatti siinä missä muutkin, anteeks oli pakko purkaa vähä sitä Angstia...

        Joillekin se ei ole ongelma, koska kodeiini itsessään ei ole vielä opiaatti, vaan useimpien ihmisten elimistö muuttaa sen morfiinijohdannaiseksi. Ne, joilla tätä muuntumista ei tapahdu, voisivat yhtä hyvin syödä pelkkää Panadolia, koska vain Panacodin parasetamolilla on vaikutusta ja kodeiini kulkee elimistön läpi vaikuttamatta mitenkään. Ne ihmiset sitten päästelevät suustaan tällaisia älyttömyyksiä, kun taas ne, joilla kodeiini toimii niinkuin sen on tarkoitettu toimivan, tuntevat erittäin vahvan opiaatin vaikutukset hyvässä ja pahassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "mikä panacod koukku?" niin panacodihan tosiaan on oopiumunikosta valmistettua koukuttavaa kipulääkettä, ei tosiaan niin vahvaa kun tebaiini tai morfiini, mutta opiaatti siinä missä muutkin, anteeks oli pakko purkaa vähä sitä Angstia...

        Riippuu täysin cyp2d6 entsyymin aktiivisuudesta tuo kodeiini riippuvuus. Itse kofeiini on aihio lääke, eli se ei takerru myy reseptoriin. Cyp2d6 taas muuttaa sen kaikille tutulle aineelle, eli morfiiniksi. Erot ovat todella isoja 5-40% välillä. Eli toisella 100mg kodeiinia muuttuu 5mg morfiinia, kun toisella se voi muuttua 40mg. Toki 40% on jo todella harvinaista. 10-20% taitaa keskimääräisesti olla luku. Mutta pointtina on se, että etenkään aihio lääkkeitä ei tulisi verrata eri ihmisten, koska vaikuttava aine ei ole sama suhteessa otettuun lääke määrään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joillekin se ei ole ongelma, koska kodeiini itsessään ei ole vielä opiaatti, vaan useimpien ihmisten elimistö muuttaa sen morfiinijohdannaiseksi. Ne, joilla tätä muuntumista ei tapahdu, voisivat yhtä hyvin syödä pelkkää Panadolia, koska vain Panacodin parasetamolilla on vaikutusta ja kodeiini kulkee elimistön läpi vaikuttamatta mitenkään. Ne ihmiset sitten päästelevät suustaan tällaisia älyttömyyksiä, kun taas ne, joilla kodeiini toimii niinkuin sen on tarkoitettu toimivan, tuntevat erittäin vahvan opiaatin vaikutukset hyvässä ja pahassa.

        Hyvä kommentti ja tärkeää faktaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kerropa nyt sitten, selkärankainen, että mistä riippuvuuksistasi olet päässyt eroon ihan vain sillä selkärangalla? Ellei ala tulla kunnon listaa jostain makaronilaatikkoa vahvemmista, niin olet pelkkä tyhjänjauhaja.

        Ellet ole itse käyttänyt esimerkiksi juuri Lyricaa vaikkapa 10 vuotta 2x300mg/vrk annostuksella ja siitä sitten ihan vain suomalaisella sisulla lopettanut seinään, niin sinulla nyt ei vain kertakaikkiaan ole minkäänlaista kompetenssia puhua toisten selkärangoista. Olet vain internetissä itsetuntoasi paikkaileva näppäimistösoturi.

        20 vuotta subutexia, n. 5 vuotta rivoja. Viekkareista selvisin läpi satoja kertoja ennenkuin pää sekosi enkä jaksanut enää. Nykyään saan lääkkeeni laillisesti. Riittikö?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        20 vuotta subutexia, n. 5 vuotta rivoja. Viekkareista selvisin läpi satoja kertoja ennenkuin pää sekosi enkä jaksanut enää. Nykyään saan lääkkeeni laillisesti. Riittikö?

        P.S. tähän listaan en edes lisännyt alkoholia ja muita mömmöjä nuoruuteni sekakäyttöajoilta. Väliäkös niillä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        P.S. tähän listaan en edes lisännyt alkoholia ja muita mömmöjä nuoruuteni sekakäyttöajoilta. Väliäkös niillä.

        Mulla meni 23vuotta 2mg ×3 rivoja 40v lopetin tosin silloin oli jo subut ja muut paskat kirjossa 3kk jälkeen rupes pulssi tasautumaan psyyke paljon myöhemmin.. kysyy paljon jaksamista että ajatus muuttuu! Tsemiä 💪


    • lääkkeet

      Lääkkeet väsyttää!!!!! En todellakaan halua olla lääkekoukussa lopun elämääni. Terve olen kuin pukki. Psyykkisiä ongelmia on elämän tradegioista mutta ei niihin lääkkeet auta!!!! >:( Lääketeollisuus tekee vaan bisnestä normaaleilla asioilla. Eri asia on lääkkeet joita oikeasti tarttee, kuten antibiootit tulehduksiin.

      Kannatan, että lääkäreiden sidokset lääkeyhtiöihin tarkastettaisiin!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

      • selvisin varmasti

        Minulla myös paljon elämässä vastoinkäymisiä, jotka luokiteltiin mielisauraudeksi. Ensin tietenkin koukuttavat bentsot ja päälle masennuslääkkeet joita oli 4 samaan aikaan...

        olin aina väsynyt ja sen näköinen kuin olisin narkkari tms (Lyricaa annoksella 225mg x4, Mirtsazapin 60mgx1, Cipramil 80mg x1 ja Rivatril 6mgx1)

        Itse lopetin tuon kombon seinään (mikä oli äärettömän huono päätös, mutta oli pakko kun rahat eivät riittäneet niiden ostamiseen)

        Lisäksi tuo lääkemäärä oli ajanut minut tilaan jossa mikään ei tuntunut miltään, tein velkaa ja viihdyin kaikenlaisilla treffipalstoilla, ehkä tämä oli sitä maniaa.

        Lääkkeet siis lopetin seinään ja pari kuukautta siinä yritin kärvistellä, mutta ilmeisemmin olin lääkkeiden vuoksi ajatunut lääkepsykoosiin ja manian vuoksi raha-asiani olivat menneet pieleen.

        Seuraava siirto psykiatrian puolelta oli aloittaa minulle psykoosinesto lääkitys ja vähän tasaavaa päälle. vielä tässä vaiheessa luotin psykiatreihin ja kiltisti aloitin lääkkeiden syömisen. Tuo oli taas suuri virhe, koska seroquel sekä risperdal ajoivat minut tilaan jota voisi kutsua maanpääliseksi helvetiksi. Kaikki havaintoni vääristyivät ja ajauduin ajastusmaailmassani tilaan joka vastasi rinnakkaistodellisuutta. Psykiatrille tästä mainitsin joka silmät kirkkaina kertoi henkisen vointini romahtaneen niin, että peruslääkitystä pitää nostaa ja rinnalle olisi aloitettava tasaava.

        Kohta Seroquel annos oli 1,2g ja Risperdal annos 6mg sekä Deprakine 1200mg. Minulla joka on aina jaksanut, tehnyt työnsä huolella, kasvattanut 3 lasta, opiskellut vuosia hyvään ammattiin. Minä tulin tuosta lääkemäärästä erittäin sairaaksi ja sekavaksi. Nukuin paljon, ajatukset liikkuivat vain itsemurhassa (jos ajatuksia enää tuli) aivan kauhea tilanne siis. Minulle syötettiin uskomusta siitä, että olen ollut vuosia sairaudentunnoton ja tarvitsen kaikki nämä lääkkeet voidakseni hyvin.

        4 kuukautta söin neuroleptejä ja tasaavaa, kunnes läheiseni vaativat minua ne lopettamaan. Kuukaudessa ajoin kaikki alas. Lääkepsykoosihan siitä seurasi, mutta tiesin mistä oli kyse ja jatkoin lääkkeettömällä tiellä.

        Kolmen kuukauden kuluttua lopettamisesta voisin sanoa suurimpien psykoosien taittuneen. Onneksi olin saikulla jotta sain vain olla ja selvittää päätäni.

        Paras siirtoni oli muuttaa toiselle paikkakunnalle ja unohtaa kaikki mielenterveysjutut. Menin töihin normaalisti ja elän parhaillaan sitä normaalia elämää johon ei kuulu lääkkeeitä.


      • WellMerguson

        900mg lyricaa päivässä!? Itse syön 600mg ja vahva vaikutus vaikka olen yli 90 kg mies. Olin 5pv ilman kaikkia lääkkeitä (Mm.Venlafaxin 300mg) ja oli yksi helvetti irti, koitin korjata oloa alkoholilla, mut tunsin valuvani psykoosiin (Paranoidinen skitsofrenia diagnoosi pohjalla) ja hain samantien ensiavusta lääkkeet takasin verenkiertoon... Kait mä näitä tuun lopun ikäni syömään, ja olen vasta 25v.. Maksa-Arvotki pilvissä.


      • Anonyymi

        No miksi sitten käytät?


    • ates

      Olen 56v ikänen, polion 3v sairastanut. Siitä seurannut 4 eri diagnoosia, psykiatrilta. Nykyinen lääkemäärä on vrk:ssa, tramal 100mg 4/pv., panacod, 4/pv, limbitrol 3kpl, neurontin hermosärkyyn, 4/pv. 300mg, bentsot saanu pudotettua, 4mg xanor 1mg, 4/pv. Nyt on määrä, joka vastaa diapamissa 60mg/vrk. Bentsoja pelkästään, käyttäny eri nimisillä, diapam, xanor, rivatril,ym.Yli 20 vuotta. Jos jätän pois, en pääse selkäkramppien takia mihinkään liikkumaan. Enkä muutenkaan, kun 10 metriä kerralla. Viim. vuoden lopulta, oli ketipinor, ja perään deprakine, joista tuli niin rajut haitat,et piti kerrasta lopettaa, vier.oireet, saatanalliset, kesti 6vk. Alkoholia en ole tarvinnut 28 vuoteen,mutta hermot menneet täysin. Edes henk.kohtaisten avustajien, joka päivä käyntejä, 4 tuntia,en meinaa sietää. Mitä teen, kun en uskalla tappaa itseäni.

      • WellMerguson

        Hei! onko sinulla läheisiä, joille voisit puhua pahasta olosta? Mikäli et taida haluta avustajillesi kertoa ajatuksista, ja tuntemuksista.


      • Anonyymi

        On täysin mahdollista, että lääkkeitä voidaan säätää parempaan. Jos selkäkivut ovat iso ongelmaa, voisi hoitava lääkäri konsultoida kipupoliklinikkaa tästä kokonaisuudesta. Sinun pitää itse olla valmis muutokseen, johon sisältyy myös haasteita .


    • ilmoita Fimeaan

      Tuollaisista lääkkeiden haittavaikutuksista täytyy tehdä ilmoitus Fimeaan.

    • 11+6

      Tuleeko Lyricasta vieroitusoireta jo yhden pillerin jälkeen jos ottaa harvakseltaan vain 75mg?

      • ent.käyttäjä

        Tulee.


      • eireflojalyricasta
        ent.käyttäjä kirjoitti:

        Tulee.

        Ei minulle ainakaan tullut. Se on yksillöllistä.


      • Aquala

        Itse syönyt kaikenmaailman lääkkeitä jo vuosia niin monia etten edes muista. Lyrica on hyvä lääke jos malttaa käyttää oikein mutta viekkareita ei haluaisi menevän ees naapuriin...


      • Anonyymi

        Tuskin jos harvakseltaan . Itse söin 2 150mg kapselia aluksi neuropaattiseen kipuun ja sama määrä ahdistukseen kunnes valvira katkaisi lääkärin , yksityisen oikeudet . 3 v siis 600mg/vrk . Joskus vain 300mg ja joskuwcjopa vain 75 Mg . Harvoin eli vaikka kerran viikossa ei tule viekkareita. Jos tarpeeseen käyttöä niin kyllä sitä joka päivä syö yleensä aamuin/ illoin .


      • Anonyymi
        eireflojalyricasta kirjoitti:

        Ei minulle ainakaan tullut. Se on yksillöllistä.

        Jos tulee se menee jo luulosairauden puolelle !


    • 11+6

      Toivottavasti minulle ei tulisi, ajattelin ottaa korkeintaa parina päivänä viikossa tuon 75mg.

    • jahm

      Minulla ollut lyrica 150mg x 2 päivässä. Sain näköhäiriöitä, silmät tuli kipeäksi valosta ja liikennevalot näkyi isoina palloina. Pienä värinää näössä reunoilla. Ne meni ohi, (mitkä muuten mainitaan pakkausselosteessa), sitten nyt on alkanut näkö hämärtyä ja oireet palanneet. Pitäisi lopettaa jos haluan näön takaisin. Saan ihan hullut vieroitusoireet jos unohdan syödä lääkkeen vaikka aamulla. Lääkäri ei olisi halunnut lopettaa lääkettä koska se määrättiin minulle tyksissä. lääke määrättiin tilapäiseen masennus ja ahdistustilaan. sekä paniikkikohtauksiin.
      Fyysisiin oireisiin kuten päänpoltteluun lääke on auttanut, ei kokonaan kuitenkaan.

    • osuuskaupanjohtaja

      Ei ole kokemusta mutta sulla oli aivan onneton annos itse olen syönyt tätä
      lääkettä vuodesta 2007 4x300mg vrk ääreishermokipuun (ohutsäijen-neuropatia)
      ja olo on kun osuuskaupan johtajalla.

    • ...

      Oi että mitä laitatienkulkijoita täällä on... Kaikki oireet on mihin lyricaa kirjoitetaan, tai sit sitä vedetään ihan huumeena. Hyvin näyttää menevän. Jos nyt joku muu täysijärkinen tätä lukee, niin vähän tai jonkun verran nukahtamisoireita jos ei lopeta asteittain.

      Kaikille muille, ei muuta kun ruuvia kireemmälle vaan...

    • lääkitys

      Olen vuodesta 2003 käyttänyt Lyrica 25 mg x1 iltaisin ja tarvittaessa 2 kpl.
      iltaisin ja sitten kun hermosärky on oikein pirullinen otan 1 75 g. pillerin illalla. Issiaksen jälkeiseen hermovauriokipuun.
      Missään vaiheessa lääkäri ei kertonut, että ko.lääkkeellä hoidetaan masennusta kuten olen näistä kirjoituksista ymmärtänyt.
      En ole koskaan ollut masentunut, hermosärky jalassa oli hyvin tuskallinen iltaisin ja öisin.
      kaikki muut Abalginista Tradolaniin kokeiltiin ja tämä oli ainut
      mikä on auttanut "sänkyallergiaani" kuten nimesin tämän leposärkyni.

      • Anonyymi

        Lyrica 25mg tai 75mg on minimaalinen annos. Jos se auttaa, niin hyvä niin


      • Anonyymi

        Pitkäaikainen kipu ja masennus on tavallinen yhdistelmä. Toisaalta monet masennuslääkkeet vaikuttaa edullisesti kipuun ja esim univaikeuksiin. Jos lääkäri sellaista määrää, ei tarkoita, että salaa hoitaisi masennusta. Esim Lyrica myös epilepsian hoitoon, eikä kukaan koskaan epäile että lääkäri salaa hoitaisi epilepsiaa!


    • Lyrica

      Jouduin syömään Lyricaa puolitoista vuotta 600mg/vrk. Hitaasti lopetus ja kolme kuukautta kestivat helvetilliset vieroitusoireet. En mm. pystynyt nukkumaan, valtavia hikoilu kohtauksia, vapinaa, sydämen tykytyksiä. Pahimpana muistan kovat "sirinä"-kohtaukset päässä, joihin liittyi myös näköhäiriöitä ja huimausta. Olin varma, että lääke on vaurioittanut pysyvästi aivojani. Mutta onneksi kolmen kuukauden jälkeen oireet pikkuhiljaa hävisivät. Niin kauhunsekaisin tuntein tuota aikaa muistelen. Lääke kyllä poisti kivut tehokkaasti.

      • Anonyymi

        No eikö ne kivut palanneet kun lopetit käytön ?


    • Migizor

      Voi voi voi. Jos jostain lääkkeestä kaipaa tietoa, niin mikä on sen vaikeampaa kuin lukea lääke paketin sisällä olevasta lääkeohjeesta lääkkeen käyttö tarkoitukset/mahdolliset haittavaikutukset = mahdolliset vieroitus oireet? NE kerrotaan sielä täysin selkeästi, sekä 100% varmasti tarkemmin kuin yksikään täälä oleva pystyisi lonkalta heittämätään tietoa. Puhumattakaan noista useista idiooteista jotka väittävät esim. syövänsä lyricaa 4x300mg = 7v. ajan... Hohhoijaa noita sairaita ihmisiä jotka uskottelevat kärsiville ihmisille täyttä paskaa! = hengen vaarallista tietoa. Yksikään lääkäri (täysi järkinen) ei todellakaan kirjoita lyricaa reseptille 1200mg/pv (7v. ajan) :D puhumattakaan siitä, että yksikään farmaseutti ei todellakaan luovuttaisi apteekissa tuollaista annosta lyricaa kenellekkään, Päinvastoin, nykyään he soittaisivat heti kyseiselle lääkärille ja ilmoittaisit että reseptissä on hitusen suuri virhe, sillä se ylittäisi suurimman mahdollisen lyrican määräys rajan tuloksella 450mg! Eli kyseessä olisi erittäin vakava virka virhe, Lyrican sallittu maximi määräys raja on 750mg, pv. tai muuten kyseessä on virka virhe joka tänäpäivänä todellakin huomataan ja heti. Kyseinen lääke on erittäin vaarallinen jopa 150mg. annoksella ensikertalaiselle, jos hän sattuisi tietämättömänä juoda vaikka 6 kaljaa siihen päälle. Yleisimmät kuoleman tapaukset ovat kuitenkin tapahtuneet aina siitä 750mg lähtien ylöspäin. Miksi niin useat ovat kuolleet tähän kyseiseen "harmittomaan" lääkkeeseen, eihän siinä ole edes punaista kolmiota varoittamassa ihmisiä? Miksi? Siksi että lyrica ei ole PKV lääke, eli kyseinen lääke ei vaikuta ihmisen keskushermostoon, vaan ihmisen aivoihin, samaan paikkaan mihin alkoholin vaikutukset menevät, tämän takia lyrica mahdollistaa kaikkien huumavien aineiden ns. boostin, suuren sellaisen. Tällaisia tietojahan ei tietenkään paljasteta lääkeohjeissa! Eikä tätä tietoa myöskään vielä tiedä kuin harva lääkäri, joista vielä harvempi sen paljastaa vaikka tietäisi. Ja kaikki tämä kertomani tieto on pelkkää faktaa, Näiden kyseisten seikkojen takia lyricaan on kuollut ns. vahingossa todella useita tietämättömiä ihmisiä, sekä tietenkin myös useita niistä, jotka ovat tienneet kaikki lyrican riskit, mutta huumaus tarkoituksessa väärinkäyttäneet. Ps. kyseinen lääke on vienyt 2v. sisällä jo kahden ystäväni hengen... T: ihminen jolla useiden vuosien PKV ja yms. lääkitysten tausta. mm. lyrica 150mg x2 aamu, 150mg x2 päivä, tarvittaessa 150mg 1x. Ilta. Maximi, eli yht. 750mg. pv... Toivottavasti tästä on joillekkin apua, sekä toivon ettei kukaan käytä näitä tietoja viihde käyttöön!

      • Lyrica

        Näköjään lekurit antavat erilaista tietoa. Itse kun jouduin tuota lääkettä syömään laaja-alaiseen hermovauriokipuun annosta nostettiin pikkuhiljaa tuohon 600mg:aan vuorokaudessa, jonka lekuri kertoi olevan maksimi vrk-annos... En tiedä sitten onko ihmisen koolla merkitystä, minä olen alle 50-kiloinen nainen.


      • Zus

        Oot sinä kyllä yks v!!!u. Jos et tiedä faktoja näistä maksimi määristä niin tumppaappa tekstis vaikka hanuriis. Lääkäri voi kirjoittaa 1200mg jos tämän katsoo tarpeelliseksi. Sattuu nimittäin mullakin olemaan sen verran. Olen saanut pari kertaa puukkoa selkään joten ihan hermosärkyyn ovat tämän määrän kirjoittaneet. Ota asioista selvää ennenkuin kirjoittelet näitä asioita.


      • Anonyymi

        Maksimi käytännössä on lyrica 600mg/vrk , jos munuaiset toimivat normaalisti


      • Anonyymi

        Paitsi että Lyrican (tai minkään muunkaan lääkkeen) lääkeohjeessa ei mainita mitään vieroitusoireista. Niissä ohjeissa saatetaan sanoa jotain tyyliin ”neuvottele lääkärisi kanssa lääkkeen käytön lopettamisesta”, mutta siellä ei todellakaan kerrota kuukausitolkulla kestävistä järjettömän pahoista viekkareista joita pregabaliini voi aiheuttaa.

        PKV-lääkkeeksi sitä ei olla luokiteltu Suomessa ihan vain siksi, että sellainen luokitus ei ole ylipäätään käytössä muualla EU:ssa ja myyntilupa on peräisin EU:lta, ei Suomen viranomaisilta. Siksi se ei ole päätynyt PKV-luetteloon ja jopa punaisen kolmion saaminen pakettiin oli työn ja tuskan takana.

        Itselläni on käytössä puoli Pharmaca Fennicaa, mutta ainoa josta pidän aina huolen että se ei pääse loppumaan, on Lyrica. Se ei itsessään aiheuta minulle mitään euforiaa tai muuta huumauksen tunnetta, mutta sen loppuminen on katastrofi joka vie minulta kaiken toimintakyvyn. Diapamia menee 10-30mg/vrk, mutta ei ole mikään hätä vaikka ne loppuisivat ja joutuisi olemaan vaikka viikkokausia ilman. Aiheuttaa vain sen, että ne oireet ovat läsnä joihin se Diapam on määrätty, mutta viekkareita ei tule. Sama erinäisten muiden varsin jännien mömmöjen kanssa, joita joudun syömään, en vaan ole kovin herkkä sen paremmin kemialliselle mielihyvälle kuin vieroitusoireillekaan. Vaan annas olla jos Lyrica loppuu, sitten on helvetti irti.

        TL;DR: itselläni se tekee sen mitä sen pitääkin tehdä noin lääkinnällisesti, mutta en suosittele kenellekään jos muita vaihtoehtoja on.


    • Migizor

      Lyyrikko: kyseessä tosiaan on suoraan sanottuna täysin myrkky lääke, mitä pidempään lyricaa käyttää, niin sitä vaarallisemmaksi ja vittumaisemmaksi sen nopea lopetus muuttuu. Mainitsemasi oireet ovat nimenomaan tämän lääkkeen normaaleja vierotusoireita. Mitä pidempään käyttänyt, sekä mitä suurempaa annostusta, niin sitä pahempana nuo samaiset vierotus oireet iskevät. Ja kyllä, samanaikaisesti kaikki nuo oireet! On totuus, että monia ihmisiä ympäri maailmaa on kuollut pelkästään kyseisen lääkkeen tuottamiin useisiin, saman aikaisesti tuleviin vieroitusoireisiin, eli juurikin tuollaisiin mitä mainitsit kokeneesi. Mutta, sanoisin omalta kokemukselta, että annoksesi on ollut juurikin sen verran pienempi, ettet ole edes huomannut sen auttavan. lyrican vaikutusta 150mg. kerralla syöneenä, on lähes mahdoton huomata mitään lääkkeen tehoja, Kun taas esim. 300mg kerralla syötynä on jo sitten täysin eri, omalta kokemukseltani olen kutsunut lääkettä apteekki piriksi 300mg kerta annoksena, Suu käy vaahdoten joka päivä, huolet häviää hermo särkyjen kera. Mutta annoksella 150mg. kerta, en ole huomannut minkäänlaista ylisosiaalisuutta tai mitään muutakaan äskeistä mainittua apua. En tiedä miksi näin, tiedän vain että se on erittäin yleistä muillakin käyttäjillä, Monet eivät huomaa edes 300mg. kerta annoksesta mitään hyötyä. Lääke on erittäin salaperäinen, tutkimaton, todella koukuttava ja super nopean toleranssin nousun omaava kataluus. Lääke todellakin kyllä oikealla annoksella toimii ja poistaa ne ongelmat mihin lyrica on luokiteltu käytettäväksi, mutta samalla se kyllä myös poistaa varmaan 10 muutakin huolen aihetta. Sinun annoksesi päivässä on ollut juuri sen verran pieni ettet ole tehoja siitä saanut irti, mutta se tarkoittaa myös sitä että, vaikket mitään apuja ole huomannut, niin joudut silti kärsimään katalat vierotusoireet, mutta 95% varmuudella uskallan luvata ettei ne ole pysyviä ja että jäät eloon. Eli elä mieti liikoja, psyykkaat silloin vain oireitasi pahemmaksi. Voimia, kyllä se ohi kohta on! :)

      • Zus

        Ja taas pätemässä. Oikeasti! Ihan oikeasti mee jonnekin missä valo ei paista. Näistä vieroitusoireista sen verran että nekin on yksilöllisiä. Itselläni on ollut kun nyt olen 6pv ollut ilman näitä lääkkeitä on ollut vain pahoinvointia ja hikikohtauksia. Ei mitään muuta vaikka annokseni on se 1200mg päivässä. Älä tyrkytä näitä tekstejäsi faktoina kun ne ovat kuitenkin aika paljon yksilöstä kiinni. Kiitos eipä tässä tällä erää muuta.


    • äläpelkää.

      Ei jää ikuisiksi, kestää luultavimmin alle 2kk, korkeintaan luulisin 6kk. Itsellä kesti viikon-pari.

      • juupatijuu........

        Itsekin myös söin välillä rauhottavia vierotusoireisiin sillon, ehkä ensimmäisen viikon. Luulis et ehkä tee ehkä vois minimaalisesti oikeesti auttaa, jotkut sisältää teaniinia joka vaikuttaa kans gabaan =) Teaniinia saa luontaistuotekaupasta myös ihan ilman sitä teetäkin, pillerimuodossa.


    • Ahdistuskinonvaintunne

      Olen syönyt kys.lääkettä jo vuosia tarv. 150 mg x 4 neuropaattisiin kipuihin.
      Viimeiset puoli vuotta lääkärien suosituksesta säännöllisesti em. dos, jopa 900 mg/vrk.
      Aloin huomaamaan, että voimani uupuvat ja aamuisin jalat ovat, kuin hyytelöä. Tekisi mieli luhistua lattialle ja antaa kaiken olla. Heräämiseen menee tutinoineen koko päivä. Muisti häviää ja sekoilen. Eufoorisit tuntemukset kuitenkin katosivat, kun lääke oli jo koukuttanut eli tämän puolen vuoden aikana. Kivut eivät vähentyneet koskaan, mutta ei kyllä ahdistanutkaan. Voimien häviäminen sai kuitenkin heräämään ajatuksen, että tästä paskasta on päästävä! Elämä oli muodostunut pelkäksi selviytymiskamppailuksi.
      Tiputin ad. 600 mg annoksestani suoraan 300 mg ja olen jatkanut laskua -25 mg/vko ottaessani tällä hetkellä 200 mg/vrk. Laskut/oireet ovat hirveät ja palauttavat mieliini teinivuosien paniikkikohtaukset. Tärisyittää, hikoiluttaa, vituttaa ja pinna palaa, mutta selviän myös tästä.
      Ihmetyttää vain lääkärien motiivi saada ihminen lääkekoukkuun, sillä selvästikään kaikkea tietoa lääkkeen haittavaikutuksista heillä EI OLE!
      TSEMPPIÄ kaikille!

      • Anzuli

        Ei ole tietoa ei! 12-13 vuotta syöny 600mg/vrk. Nyt 3 kk ollu ilman. Viekkareihin ei lääkäriltä mitään kantaa. Olisi lähtenyt asiaa kaikenmaailman psyykelääkkeillä korjailemaa. Kiitos ei enää lääkkeitä. Tunkekoot hanuriinsa!


    • RAL
      • Penta

        Lyricalle on halvempi vaihtoehto, Orionin pregabalin, sama aine puoli hintaa. Pyytäkää lääkärinne vaihtamaan siihen. Säästät itse ja kela säästää. Loetus vaatii hitaan annoksen pienentämisen


    • eienäänpuheliassuu

      Pregabalin ei ole sama kuin lyrica, lyrica on siitä pidemmälle kehitetty lääke. Korjaan "lääke" olen elämässäni vetänyt niin pollesta cannabikseen kaikkea. Vuosien selvänä olon jälkeen lääkäri kirjoitti ahdistukseen lyricaa koska bentsoja en suostunut ottamaan koukuttavuuden vuoksi. Lääkäri silloin vuonna 2009 sanoi että lyricasta ei tule vieroitusoireita tai koukkua. Silloin en löytänyt tietoa ja menin aloittamaan lyrican. Se oli pollen jälkeen suurin virheeni. Nyt koukussa siihen ja pahasti. Lääkäri ei lähde edes laskemaan annosta koska väittää että ahdistuisin pahasti uudestaan huoh. Vieroitusoireita kestän korkeintaan päivän pari, annostus 600mg päivässä. Välillä pärjään puolella ja välillä ei tunnu auttavan maksimikaan. Älkää uskoko lääkäreitä tämän lääkkeen suhteen koska eivät asiasta tiedä ja vielä myöntävät sen ja määräävät silti.

      • fgrty

        Lyrican vaikuttava aine on pregabaliini, eli Lyrica on kauppanimi. Nyt markkinoille on tullut myös ns.geneerisiä valmisteita, kuten juurikin tuo Orionin pregabalin, joka on siis täsmälleen samaa vaikuttavaa ainetta sisältävä kuten Lyricakin eli pregabaliinia.

        Pregabaliini on kehitetty gabapentinistä, kauppaniminä mm.Neurontin, Gabapentin.

        Tälläinen pieni korjaus tekstiisi.


      • V4listaja

        Älä jauha paskaa asioista joista et tiedä.


      • Gyuhijon

        Vai että valistaja..


      • Anonyymi

        Kyllä pregabalin ja lyrica ovat ihan samaa tavaraa. Hintaeroja on kotimaisen eduksi


    • PuolisonSilmin

      Puoliso syönyt Lyricaa 8,5 vuoden ajan. (375mg X 2)

      Raivokohtauksia, sekavuutta, tuijottamista, kaatuilua, tapaturmia, ahdistuskohtauksia, vihaa, 'teflonpintaa', eli mihinkään ei reagoi myönteisesti vaan raivolla tai pakenemalla.
      Ihan kuin ihmisessä olisi koko ajan joku 'paha' päällä, ei tunteita lainkaan. Ilmeettömyytä.
      Alkoholia käyttänyt lähes päivittäin, 6-12 olutta aamusta alkaen. Muuttuu pelottavaksi.

      Nyt puolen vuoden ajan lääkärin ohjeistuksessa vähentänyt Lyricaa, päässyt jo 150mg X 2 tasolle... !!
      Oksennusta, ripulointia, paniikkikohtauksia, itsemurha-ajatuksia, unettomuutta, rauhattomuutta. Väsymystä...!
      Siinä sivuoireita.

      Vaikuttanut parisuhteeseen koska ihminen muuttuu täysin eri ihmiseksi, ainakin näin pitkän käytön seurauksena. (8,5v).

      Puolison sukulaisilta olen saanut 'syyt niskoilleni', koska eivät ymmärrä mitä 'neljän seinän sisällä tapahtuu'.
      Puoliso 'jaksaa' ponnistella hetken muitten silmissä 'suht normaalia'.
      Lisäksi saa kaiken sympatian ja säälin läheisiltään kun on niin sairas.

      (Käyttänyt 5-6 eri lääkettä lisäksi yhtäaikaa, 'perusmätöt', en jaksa alkaa luetella niitä nyt tähän, mm. Oksikodonit, niistä päässyt myös vähitellen eroon, helpommin kylläkin!!)

      Tällä hetkellä 'näin vähällä annostuksella' alkaa olla kuitenkin ihmisenä jo lähes tavallinen, parisuhde parantunut, hän on iloisempi, lämpimämpi, viihtyy perheen kanssa, juttelee, välittää ja on 'normaalimpi'.
      Ymmärtäväisempi elämää ja muita kohtaan.
      Vähentänyt alkoholia minimiin..

      Lääkkeen voisi nimetä parisuhteen tappajaksi, helvetin lääkkeeksi, tefloniksi, pahan sisällöksi, siis ihan hirveä lääke pitkäaikaiskäytössä!!!
      Tunteiden tappaja!!!

      Vierotusoireet samat tai pahemmat, kuin huumeissa. Edelleen vieroitusoireita.
      Ahdistus ja paniikkikohtaukset ja pahoinvointi niin kauheita.
      Lapsuuden traumat (pahoinpitelyt ja nöyryytykset) palautuvat hänellä jatkuvasti mieleen).
      Saa onneksi niihin terapiaa...

      Kerronpa vain nämä puolison silmin.. Vierellä 'seuraten, tuskaillen, kärsien itsekin'...
      Hirveätä ollut....
      Toivottavasti jollekin tästä on hyötyä..tukea..jaksamista..

      '...Rakkaus...kaiken se kestää..'
      Kestää kestää...

      • Jonskuna

        Ongelma onkin alkoholi eikä lyrica viina ei lääkkeitten kanssa sovi eikä muutenkaan tee hyvää.


      • Yuhkinon

        Hei, 6-12 kaljaa päivässä. Se on alkoholisti. Nyt et voi Lyricaa syyttää. 375 Mg ei ole paljon jos lääkitys on ollut jatkuva. Päihdekäyttöjä voi ottaa esim. 900 Mg (älkää ottako) eikä muutu siitä kuin vähän tasapaino kärsii ja jutut on kuin kännissä.


      • Ihohobon

        Ja tunteet menee siitä oksikodonista.


      • Anzuli

        Kiitos tekstistäsi. Itse syönyt lyricaa 12-13 vuotta 600mg/vrk. 3kk sitten lopettanut. Kadun että koskaan koskinkaan kyseiseen myrkkyyn.


    • Lyricaexpert

      Onko kaikki ok jo?

    • MeinGott

      Kauhea lääke. Söin sitä viikon ajan pahaan hermokipuun. Muutuin ns. zombieksi, ja päätin lopettaaa syömisen. Onneksi.

    • Summer611

      Lyrica sopii toiselle, toiselle ei. On toiminut minulla oikein hyvin selän hermokipuun ennen leikkausta ja nyt lähes 10v tauon jälkeen issiashermon uuteen kiputilaan. Kun lopetin lähes v kestäneen käytön jälkeen 10v sitten, vähensin annosta pikkuhiljaa. Kun yritin lopettaa heti, tuli kovat krapulaoireet, mutta vähitellen vähentäminen toimi hyvin. Järkikin sanoo, että runsas viinanjuonti ei sovi yhteen lääkkeen kanssa. Kannattaa lukea paketissa oleva käyttöohje. Kaikki lääkkeet vaikuttaa yksilöllisesti. Hienoa, että kovaan hermokipuun on joku lääke.

    • Kipusisko

      Leikkauksen aiheuttamaan komplikaatioon ei auttanut muu lääke kuin Lyrica. Puoli vuotta odottelin uusintaleikkausta ja nyt olen pikku hiljaa pudottanut annostusta. Tuntuu kuin olisin ollut unessa viime kuukaudet mutta nyt toivon että tämä paremmaksi muuttuu. En ikinä olisi uskonut mihin kipuhelvettiin joudun mutta toivon että kaikki paremmaksi muuttuu vielä. Kipuja ja kivunsietoja on monenlaisia,siksi toivon että ketään ei tuomittaisi edes annostuksesta. Itse en muuten saanut avopuolisolta mitään tukea eikä ymmärrystä kipuuni,mutta nyt on yksin parempi kuin olla toisen arvosteltavana.

    • tsemppiäkaikille

      Olen syönyt lyricaan kymmenkunta vuotta 600 mg vrk. Alkuvuosien jälkeen kaikki sivuvaikutukset hävisivät. Mutta en tiedä hävisikö myös teho. Kerran kokeilin tuona ajanjaksona ajaa lääkkeen alas ja silloin lopetusoireina kuumat aallot ja unihäiriöt. N. Puolessatoista kuukaudessa lopetus onnistui. Jouduin kuitenkin aloittamaan lääkkeen uudestaan, sillä kivut palasivat. Ja en voi niiden kanssa elää.

      Tällä kertaa vaihdan lyricaan gabrioniin, jos se tehoasi paremmin. Vaihto on lääkärin ohjeiden mukaan tehty todella nopeasti. Eli lyrica alle viikossa alas ja samalla gabrionia ylös. Henkinen kuntoilu on romahtanut alle 2 viikossa tosi huonoksi. Ahdistus kasvaa, rauhoittavua ja nukahtamislääkettä kuluu. Jotenkin nyt tuntuu, että kykenenköhän tähän, vai pitääkö lyricaa ottaa edes pidemmäksi ajaksi rinnalle. Lyrica on ollut pois nyt viikon. Gabrioni tämänhetkinen annos vastaa n. 300mg lyrica-annosta.

      • tarkkana00

        Lopetus tehtävä hyvin hitaasti. Ota yhteys huumevieroitukseen, yksityinen ehkä parempi vaihtoehto. Voi tietysti tulla kalliiksi.


    • Katya33

      Joo,o kuulostaa varmaan epätodelliselta mutta Oon 70kg nainen ja Oon syöny liki 2v lyricaa parhaimmillaan 1200mg päivä ja nyt Oon ollut 4 päivää ilman,olo on aamuöisin niin huono että oksettaa vaikkei oksettaiskaan eikä oikein inspiroi lopettaa jos ei tiedä mitään apukeinoa mikä auttas.jos jollain nyt oikeasti Täällä on antaa joku toimiva Vinkki Näihin oloihin niin kiitos tuhannesti.

      • Lopetettu

        Tuttua sekä lääkkeen aloituksessa et lopetuksessa oksettava olo menee aikanaan ohi.


    • Ahdistaa

      Mahtaakohan terveyskeskus lääkäri kirjoittaa Lyricaa? Ei ole tarkoitus käyttää joka päivä vaan vaikka 2 päivänä viikossa koska eilen kokeilin mieheni lääkettä Lyrica 150mg ja huomasin sen vaikuttavan vielä tänään eli ei jokapäiväiseen käyttöön. Mulla todettiin vakava ahdistuneisuus neuroosi Psykiatri saapui työvoimatoimiston Väylään ja oli tunnin tapaaminen kaikki mitä kerroin järkytti häntä kun minut on mm suljettu auton tavaratilaan ja pahoinpidelty ym.
      Sanoin etten koskaan toivu tapahtumasta, en ole uskaltanut enää lenkkeillä päivittäin vaan olen sulkeutunut sisälle turvaketjujen taakse.
      Poliisille oli annettu käsky mm. ampua minut kun tietokoneemme takavarikoitiin.
      Joka aamu sanon herätessäni että minua pelottaa, (kuoleman pelko) molemmat vanhempani kuolivat, isä vasta pari kuukautta sitten, en ole vielä tajunnut asiaa.
      Menetin myöskin seurakuntayhteyden ja kaikki ystäväni erottuani lahkosta ja liityin luterilaiseen kirkkoon.
      Ei ole enää paikkaa minne mennä. Yli 7-vuotta olen ollut työttömänä.
      Psykiatrin mielestä minua ei kannata kuntouttaa kun joka työpaikassa tai harjoittelupaikassa olen joutunut kiusatuksi.
      Kun minä paiskin töitä hyllyttäjänä ilman taukoja koska minulle ei annettu taukohuoneeseen avainta vaikka sitä pyysin. Muut olivat lastauslaiturilla tupakalla. Olin siis yksin töissä.
      Haluaisin kokeilla Lyricaa mutta en siis joka päivä.

    • haittaavaa

      Lyricasta on enemmän haittaa kuin hyötyä.
      Kannattaa lukea haittavaikutusten lista.

    • Vieroitus

      Kärsin juuri näistä kuvailemistanne vieroitusoireista. On todella epätoivoinen ja sairas olo. En tosin ehtinyt syödä tätä lääkettä kuin pari kolme kuukautta pahimmillaan 450 mg päivässä. Äkkiä lähtivät tehot ja alkoi tulla sivuvaikutuksia. Olen pikku hiljaa pudottanut annostusta 75 mg kerralla ja päässyt tasolle 225 mg. On flunssainen olo, kuumia aaltoja, masentuneisuutta, ärtyneisyyttä, maha kipeä, ruokahaluttomuutta, pahoinvointia, uniongelmia yms. Ei tätä meinaa kestää. Kauhistuttaa ajatus että vielä on pudotettavaa jäljellä.

    • cxx

      Kannattaa olla varovainen. Itse syön 150mg kapselin aamuisin ja joskus pahassa tilanteessa kaksi. Mulle riittää tuo 150mg yleensä vallan mainiosti lääkinnälliseen ahdistukseen Rivatrilin rinnalla.

    • Vieroitus

      Helvetinmoinen myrkky! Vieroitusoireet ei jätä rauhaan ollenkaan. Kohta kk lopetuksesta ja edelleen on hikoilua, uni katkonaista, voimaton olo ja psyyke ihan riekaleina. Ja lääkäri vielä sanoi ettei vieroitusoireita tule.

      • gdsdgsdsg

        Kuten varmaankin huomaat, lääkärit ovat valehtelevia tai vain tietämättömiä. Monelle voi tulla yllätyksenä että lääkärit ovat loppupeleissä aika tietämättömiä määräämiensä aineiden lopputulemista ja usein reaktio heiltä on vähätellä ihmisen kokemaa vieroitustuskaa tai laittaa sen potilaan mielenterveysongelmien piikkiin. KAIKISTA psyykkeeseen vaikuttavista psykoaktiivisista lääkeaineista voi tulla täysi helvetti vieroitusoireena, jos huono tuuri käy. Unettomuus ja unihäiriöt ovat hyvin yleisiä tällaisissa lääkkeissä vieroitusoireina ja aineet usein jo itsessäänkin vaikuttavat jo käytön aikana esimerkiksi unen rakenteeseen. Riski pahoihin vieroitusoireisiin on sitä suurempi, mitä pitempään, mitä suurempia annoksia on käyttänyt ja mitä monimutkaisempi lääkehistoria ja jos on tullut väärällä tavalla lääkkeistä eroon.

        Mutta, odotahan kuukausi pari ja katso alkaako hellittää. Toisaalta hyvin pitkäaikaisessa käytössä vieroitusoireiden hellittäminen voi viedä kuukausia, joskus vuodenkin.

        Kannattaisi todenteolla miettiä käykö sellaisella lääkärillä joka väittää ettei Lyrica aiheuta vieroitusoireita.


      • Vieroitus

        Kiitos viestistä! Harmittaa todella, että monet lääkärit helposti vähättelevät vieroitusoireita. Olen kärsinyt jo puolisen vuotta, taitaa tässä vähintään se vuosi mennä :( Toivottavasti on lopettamisen arvoista.


      • Anzuli

        Mulla viekkarit kestäneet jo puolisen vuotta.. onko kellään muulla jäänyt kovia kiputiloja koko kroppaan? Mielettömän kovia kipuiskuja ja kolotusta?? Triptyl 50 mg auttaa kipuihin, mutta kysymys kuuluu että jäikö yli 10 v. Käytöstä pysyvät haitat!?


    • Ahdistu

      Minulla on 5 vuoden lyrican käyttö takana ja nyt 7 päivää ilman joka pudotus on ollut yhtä tuskaa. Nyt 7 päivä ja ahdistus on melkoinen. Yksin makaann ja yritän selvitä tästä hengissä. Ei koskaan enää lyrican.

      • Ahdistu

        Niin ja jos tämä paska olo kestää vielä kauan niin kuinka sitten. Joku kirjoitti että jopa puoli vuotta. Kauheaa. Älkää ihmiset rakkaat aloittaja tätä lääkettä koskaan.


    • Cube--

      Hurjalta myrkyltä kyllä kuulostaa.. Lääke on itselle vieras mutta mitä viekkareista mieleen tuli niin kyllä noi taitaa kestää kuten bentzo viekkarit myös. Itsellä oireita kestänyt n:6kk on ahdistusta,pelkoa.epätodellista oloa yms.. Jokunen päivä hyvää ja sitte taas kolahtaa oikein huolella.
      Mutta aika auttaa siihen on pakko uskoa!!

    • särkyn.riivaama

      Minulle lääkäri määräsi tuota hermokipuun tarvittaessa, mainitsi ettei saa ottaa kuuria. Juurikin tuon sivu- ja vierotus oireiden takia. Tehoaa kyllä esim. issias kipuun, jota sitäkin joskus on.

    • resepti.on.lyrica

      Mitä lyrica tekee? Onko se kipulääkitys? Esimerkiksi kun minun alaselkä vihloo, niin ottaaks se kivun pois? Onko se kolmiolääk.? Mneekö pääsekasin tai tuleeko muita oireita?

    • Kazzie

      Lääkkeestä on itselleni ollut hyötyä masennuksen, ahdistuksen,-sekä täydellisen ruokahaluttomuuden suhteen. Annokseni oli alkuun 150×2, jonka lisäksi lamictal 100 mgx 2 rivatril 0,5×3. Cipralex 10 mg lisänä. Sittemmin olen joutunut luopumaan lamictalista. Pyörällä ajo oli vaaralista touhuaa, motoriikan kärsiessä lyricasta. Vähensin 75 mg annoksesta, mutta kärsin kuiitenkin osittaisesta sekavuudessta ajoittain. Vähensin vielä 75 mg, jolloin kokonaisannos ali 75×2. Tällä annoksella tuli kohtuullisesti toimeen. Harrastan liikuntaa säännöllisesti, jolloin hemosto on liian löysä ottamaan vastaan rasitusta,-vaikuttaa muuten verenpaineeseen ja sydämmeen ylipäätänsä. Olen ollut vähän peloissani lääkkeen suhteen sen eräänlaisesta kaksijakoisuudesta. Auttaa, mutta voi olla petollinen. Kaksi lopetusyritystä 3kk kestävää on kariutunut syvään masennukseen ruokahalutomuuteen jne. Alun vieroitusoireet kestää mutta sen jälkeinen olo on valitettavasti ollut karsea. Tätä nykyä annokseni on 3×25mg. Lääkäriin ei uskalla mennä, koska tyrkkäävät psykoosiläkettä.

    • eilyricaa

      Joo, en suosittele kenellekkään lyricaa, ellei ole ihan oikeasti pakottava tarve. Reflat samaa luokkaa, kun bentsoissa, paitsi ettei ahdista ihan samalla tavalla. Hikoilee ja palelee kylläkin, eikä pysty nukkuun. Muutenkin ihan paska ja vetämätön olo. Ja tämä vain parin viikon kuurin jälkeen. Tosin annos oli heti alusta pitäen 600mg/vrk ja toisella viikolla jo 900mg/vrk. sen jälkeen lopetin. Toivottavasti ei kestä kauaa tää olotila.

      • eilyricaa

        Tismalleen samat oireet tääläkin. Vai onkohan tuo peräti itteni kirjottama teksti viime kesältä. Ihan tolkuton hikoilu ja palelu jatkuvasti päällä. Oksennus lentää tämän tästä ja nukkuun ei pysty. Annos ollut n. parin viikon ajan suunnilleen 900mg/päivä. Pari viikkoa jo takana ilman. Vieläkin hikoilee ja palelee, muttei sentään oksentele enään. Kuinka sitä onkaan niin tyhmä, että meni tähän paskaan taas sortuun. Enää en kyllä koske edes pitkällä tikulla. Pelkkää harmia koko aineesta. Toleranssi nousee tyyliin tuplaan joka toinen päivä. Hirveetä shittiä.


    • Irtilyricasta

      Minulla ollut käytössä ensin Neurontin 6kk ja nyt Lyrica yhtä kauan krooniseen migreeniin. Auttavan vaikutuksen nyt hiivuttua, olen laskenut annostusta pikkuhiljaa. Maksimissaan oli 2x75mg/vrk. Muutaman kuukauden 50/75mg ja sitten taas pari kuukautta 50/50mg. Kipuja ollut eri puolilla kroppaa ja pahoja univaikeuksia. Nyt viikko sitten, kun pudotin 25/50mg, niin alkanut tulla ihottumaa raajoihin. Olisi tarkoitus taas tehdä tiputus tänään, eli 25/25mg. Onko muilla tullut iho-oireita vieroituksen aikana?

    • LyricaaHermokipuun

      Minulta leikattiin selästä kasvain reilu vuosi sitten. Kasvain saatiin pois mutta poisto vaurioitti isoa hermoa, jonka päältä kasvain poistettiin. olen nyt syönyt pregabaliinia aka Lyricaa sen reilun vuoden annoksella 300mg x 2. alkuun se aiheutti kamalaa humalatilaa ja väsytti. en koskaan jäänyt pidemmälle saikulle vaan sinnittelin töissä koko viime vuoden 4vkon sairaslomaa lukuunottamatta. olin välillä niin väsynyt, että nukahtelin istualleni, työmatkoilla huomasin nukahtelevani välillä sekunniksi rattiinkin. lääkäri olisi märännyt saikkua mutta en suostunut sitä ottamaan vastaan. Minulla oli kuitenkin koko ajan mielessä, josko pääsisin lääkkeestä pian eroon. Nyt kun ajattelee, en muista koko keväästä mitään 😣
      viime syksynä vihdoin aloin olla kivuton lääkeannoksella, joten aloimme systemaattisesti suunnitella lääkärini kanssa lääkkeem purkua. Joulukuussa 2018 se alkoi ja nyt olen jo saanut tiputettua annoksen puolella. Olen kuitenkin alkanut huomata inhottavia viekkareita: vilua, pahaa oloa, vatsakipuja, jopa selkä on välillä taas kipeä. Yritän psyykata itseäni lopettamiseen, mutta smaa määrää about saman aikaa syöneillä viekkarit on kestäny jopa KOLME KK! Haluan lääkkeestä eroon, toivottavasti hermovaurio on parantunut pysyvästi ja pärjään ilman lääkettä, mutta hirvittää lääkkeen lopetus jos jo nyt on tämmöinen olo!
      Alkoholia en ole sotkenut koskaan sekaisin tämän asian kanssa ja muita lääkkeitä ( oxycontin, tramadol) söin ainoastaan lyhyen aikaa ja niistä eroon pääseminen oli helppoa. Luulin että tästäkin pääsisin suht kivuttomasti eroon. Joku tuossa aikaisemmin kirjoitti, että Lyrica vaikutaa aivoihin, ei keskushermostoon. Liekkö siksi vaikeasti eroon päästävissä ?

      En suosittele kenellekään tätä lääkettä ellei ole tilannetta että muut ei auta. Minulta tämä vei hermokivun, mutta toi paljon muuta tilalle. Koskaa ei ole hyvä?

    • Irtilyricasta

      Vieroitusoireesi kuulostavat niin tutuilta. Olen nyt päässyt 25mg/vrk annostukseen, jonka olen useaan kertaan yrittänyt jättää pois onnistumatta. Olot ovat niin kamalat että sitä pelastavaa Lyrica-annosta ei voi olla ottamatta. Kutiava ihottumani on nyt myös lisääntynyt käsivarsissa. Olen nyt saanut reseptin nestemäiseen Lyricaan, jolla voin tiputtaa annosta vaikka vain 5mg kerralla. Jos tämä vihdoin onnistuisi. Kapseleissahan tuo 25mg on pienin mahdollinen.

    • lovelife2

      Irtilyricasta postaavalle tiedoksi, että on olemassa facebook ryhmä lyrica survivors. Tuo 5mg tiputuskin on useimmiten liian iso . Suosittelen , että tiputat tyyliin max 2,5mg viikossa, tai jopa vähemmän. Tuo loppu on kuulemma monille juurikin se vaikein tiputusten suhteen, eli tyyliin 750mg annoksesta 150mg asti monilla on jopa ollut helpompaa kuin tuo loppu. 10% annoksesta per 1-2viikkoa on semmoinen oikeampi tahti. Vieroitusoireet tulevat tod näk tosin jopa sen jälkeen kun pääset nollaan kestämään päivä/viikkoja, jos olet lääkettä vuosia. Itsellä koko pudottaminen vielä tekemättä, mut kaippa sekin on vielä joskus tehtävä.

      Jos muuten omistaa ns aitoja lyricoja jotka on siis sitä jauhetta tms, eikä näitä geneerisiä valmisteita. Eli jos omistaa pfizerin lyricaa, niin sitä pystyy itsekin tiputtamaan liuottamalla kapselin sisällön veteen, ja juomalla sitä "lyrica vettä". Aidot ovat vesiliuontaisia, kun taas noi geneeriset eivät ole, niillä ei siis itse voi tiputtaa annoksia. Toimii niin, että jos lääkettä on 150mg kapseleissa, niin liuotat sen veteen joka on hieman lämmintä, niin että vettä on 150millilitraa, sitten siitä voi tehdä vaikka 6x25mg annoksia, ja tms.

      Toki apteekin tekemä liuos toimii monille paremmin, mutta itse en ajatellut kertoa hoitavalle lääkärilleni, että aion tiputtaa annoksia, koska valitettavassti usein lääkärit tiputtavat AIVAN LIIAN NOPEASTI annoksia, tyyliin 600mg->0 niin syöt ekan viikon 450mg, tokan 300mg, kolmannen 150mg, ja neljäntenä et mitään. Lääkärit vaan ei tiedä, että pitkään lyricaa syöneelle, elämä on liki mahdotonta, tällä lopetustahdilla.

    • Anonyymi

      Mulla ollut n.10v. Lyrican käyttöä. Saan hermosärkyyn ja ehkä vähän ahdistukseen. Nyt 450mg/pv annokseni plus yksityiseltä 100 kpl diapam 10mg ja 30 insomin 5 Mg /kk. Saan myös muualtakin reseptin 2X300mg /vrk. Joten käytän 600-1200mg päivässä; lääkäri terveyskeskuksessa määrännyt jo vuosia ensin vain 2X150mg nyt se 3x150mg . Ei pidä että saan tarv. 3 10mg pamia ja nyt enää 1 5mg insomin eli Nitrazepam . Saanut Neuropaattiseen kipuun Syöpähoitojen takia. Hermovaurioita kasvainten takia ja hermopinteitä kärsineenä tiedän että Berokka esim. Auttaa hermostoon. Haamukipua paljon , ei ole hampaitakaan. Ilman lääkettä : Lyrica ehdoton 1. Lääke ja jos oloja otan saan siitä energiaa ja jos överiksi menee sekakäytön takia huomaan sivuluisuista jo sen. Monet kuolleet tai munuaiset romuna nykyään kun paljon napsinut Lyricoita . Lisäksi ennen sain Metadonia 80mg jonka lopetin kun ei kroppa / pää kestänyt .Valitsin Pregabalinin ja bentsot mielummin kuin Metadonin/suboxonen (Josta imusolmukesyöpäni kuulemma aiheutui) . Olen opiaatti addikti sekä pregabalin ja bentsojakin jo 90-luvulta käyttänyt välillä taukoja toki. Myös Lyricassa. Haluan jatkaa terveyskeskus lääkärin jatkuvaa lääkehoitoa tähän. Ei halua suurentaa annosta joka aluksi 300 , 75 lisää ja uusi 75 eli 450 /vrk. Pärjään sillä jotenkuten , otan tarpeeseen joskus vähän joskus paljon siihen lisäksi plus diapam ja insomin ( toinen EU-maa määrää 600mg ja 2mg xanor/xanax ja ennen ihana dormicum nyt joko Lorazepam 2,5 Mg x2 tai nitrazepam 2x5mg xanaxin kanssa .
      Käynyt Subutex korvaushoitoa 7v. Se Suboxoneen 4 v.syöpä johon sitten Lyrtsyt ja bentsot .Aiemmin paljon väärinkäyttöä. Nyt tarpeeseen . Lyrican lopetus vaikeaa ja mahdoton ilman gabapentin super annoksella . Muuten : kipua.särkyä . Unettomuutta , ruokahaluttomuus , elämänilo ja ahdistus muuttavat paikkaa . Masennukseen sitten Heroiinin puutteessa metadon kun vaikea lopettaa niin subutexia vaikka jo 1,5v ilman mitään . Kannabis auttaa unettomuuteen ja kipuihinkin vähän mutta muita sirdalud mm. Mukaan . Kivut arkipäivää. Puutumista . Pistelyä, särkyä ja kipua ja jonkinlaista epilepsian tyyppistä muttei sitä. Sydän tykytyksiä , seksuaalisuus katoaa.. elämänilo poistuu. Ehkä loppuelämä Lyrmyjä ja Jotain bentsoja . Kroppa vasta 45 v mutta tuntuu 70-v sisältä. Liikun paljon joka auttaa, jooga..musiikki..terapiaa ... mitä vain . Mutta ilman on jokseenkin 9-12 pv maksimissaan putkeen ilman mitään Gaba-lääkkeitä. Jopa amfetamiinia vieroitukseen. Auttoi metadonin lopetukseen 1,5 v 5 Mg /kk tai 2kk. Lopulta 10mg ja kun lopetin ihan järjettömät vieroitukset 3 kk ripulia myös, vaipat jos ei pääse WC kuselle istuen. Kauheaa. Toki syöpä oli paljon pahempaa ja bentsojen lopetus mukana Valviran takia. Nyt saanut takaisin lääkkeet ja koitan pitää ne. Kunnes sitten loppuu joko Suomesta tai Viron puolesta . Etelä-Euroopan maissa saan kaiken mitä haluan. Heroiiniin rakastuin , Lyrica apuna siihenkin. Helpottaa ja poistaa säryt, kivut, puutumista polttoa pistoja yleistä epämukavaa ahdistavaa oloa myös . Ihmelääke ilman alkoholia . Alkoholi ei sovi yhteen . Fakta. Otan vain pari olutta en viinaa. Valinta . Metis ja bisse ja kuolema vai Lyrica , kivuton elämä, joskus retkahtaa ottamaan kunnolla mutta sosiaalista minulle . Jos syön pari pamia ja xanorin päälle niin so fucking what? Kunhan työkykykin pysyy... olen saanut b/lausunnon mut en hakua 45 v eläkeläis-kituutusta . Töitä ja sen eteen tarvittavat lääkkeet ilman huumausaineita (kannabis on lääke minulle ) . Lakiin muutoksia Suomeen kiitos ja avoin lääkärin määräysvalta ilman sanktioita heille. Kiitos! Liikunta auttanut läpi elämän musiikin plus kirjojen ja taiteellisen tyylin lisäksi. Itse haluan kirjoittaa , maalata , piirrän, soitan kitaraa, perkussio-, rytmisoittimia. Luen kokoajan. Käytön 3-4 kieltä ja osaan n.10 joitain erittäin hyvin. Olisin hyvä tulkki ja terapeutti , vertaistuki hommia tuleekin tehtyä .Metadonin voi lopettaa : Lyricaa siihenkin . Addiktiivisen elämän parantamiseen vaikka sitten pregabalin riippuvuutta aiheuttaen . Jos muu paha pysyy poissa niin otan älliä päähän everyday .. sopivasti kannabis , bentso ja alkoholia ihan lääkintään Lyrican kanssa niin työkyky pysyy , kivut kurissa ja pää kasassa . En enää halua kärsiä kuukausia ilman älliä. Kivut vaan palaavat ja pahenevat . Oli 30 kasvainta ja melkein leukemiasta parantunut sekä heroiini/metadon plus opioidiriippuvainen narkkari jolla aivot ja vapaus elämään.

    • Anonyymi

      Jos ette ole lyricakoukussa, niin älkää koskaan, vahingossakaan pistäkö lyricaa suuhunne. Ennen kestää mitä kipuja vaan kuin syö kyseistä myrkkyä.
      ps: sitä liikkuu katukaupassa.

    • Anonyymi

      Bentsoviekkarit saa pysymään pirillä ainaki ite pois mut ei tietoo paljon tätä vauhtii pitää rykii ku oon syöny 300-600mg päiväs pari viikkoo. Nyt ehk toinen päivä ilman

    • Anonyymi

      Minulla oli lyrica 900mg päivä rivatril 2mg 5*pvä ja lopetus tehtiin 4 ja puoli vuotta sitten ensimmäiset 3 vuotta olin sänkypotilas kovien vieroitus oireiden vuoksi laihduin 20 kiloa lihasmassaa pois ja tuntui että ahdistus jännitys ja pelon tunne vatsan seudulla on minulla lopun elämääni jouduin korvaushoitoon koska mikä tahansa apu kelpaisi ja lääkäri pakotti minut antamaan 8kk likaisia seuloja ennen kun pääse hoitoon ja saan apua nyt olen subutex riippuvainen ja olin myös vankilassa sen seurauksena että jouduin hommaamaan kadulta lääkkeeni 1.2 vuotta tuomio joka jo kärsitty mutta ahdistuneisuus seuraa minua edelleen mähäni on jatkuvasti jännittynyt joka lyö lukkoon minut 6kk sitten sain hoitojakson aikana rivatril takaisin 2mg pvä ja se oli minulle hengen pelastaja mutta minulla on edelleen hikoilua ahdistusta sosiaalisten tilanteiden pelkoa ja libido on myös hieman hukassa ja persoonallisuuteni vieroitus oireista ei sen enempää kun että ne oli niin hirveät että niitä ei voi sanoin edes kuvailla mutta ensi syksynä lopetuksesta tulee 5 vuotta ja nyt vasta alkaa tuntua siltä että tunnen muutakin kuin tuon kauhistuttuvan pelon tunteen ja paniikin lisäksi muutakin älkää koskaan syökö sitä paskaa vaikuttaa hermosolujen toimintaan jotka kuljettaa tietoa ärsykkeistä ympärilläsi ja sotkee koko kehon toiminnat kuin olisit tippuvassa lentokoneessa pahimmillaan lykkyä viekkuihin kyllä ne oho menee 10 vuoteen ehkä kokonaan mutta se on vaan kestettävä päivä kerrallaan vaikka olo onkin korjaantunut niin hiljaa että sitä ei edes huomaa 😬😬😬

    • Anonyymi

      Vuosia bubrea,bentsoja, ja lyricaa syöneenä voin sanoa,että viekkareihin ei paljon muu lääke auta kuin se mistä viekkarit ovat tulleetkin.Etenkään fyysisiin oireisiin,mutta eipä ahdistukseenkaan.
      Lyricasta johtuvaan ahdistus viekkariin voi bentso auttaa hieman,mutta turha odottaa oireiden häviävän muulla kuin mistä ovat tulleetkin!Omasta kokemuksesta paras apu on lääke annoksen vähennys hiljalleen niin pieneen,että menee enää pienin mahdollinen tabletti enää vuorokaudessa eli lyrican kohdalla 25mg/vrk.Vähennät aina 25mg kerralla 2-3vrk välein kunnes otat enää yhtä päivässä ja sitten lopetat.Oireet kestävät tällä tekniikalla huomattavasti vähemmän aikaa ja ovat huomattavasti heikommat mitä olisi kun lopetat suoraan 300-600mg:sta kerralla.
      Toki lopetus operaatio kestää pidempään,mutta onki sillä sitten väliä kun elämää tarkoitus jatkaa jokatapauksessa viekkareiden jälkeenkin.
      Tämä lääkkeen vähennys toimii joka lääkkeen kohdalla ainakin minulla.
      Ainoa toimiva apu unettomuuteen on ollut kannabis,jota en tosin suosittele,koska on laiton aine.Mutta antaa suurta apua polttamalla sitä pienen jointin iltaisin.
      18v aineita käyttäneenä suosittelen pidättäytymään kaikista vähänkin koukuttavasti aineista jos vaan suinkin mahdollista.Ja jos pakko on ottaa niin vain muutamana päivänä kerrallaan ja sitten taukoa saman verran.

      Jäin itse koukkuun lääkärin määräämistä panacodeista liki 20v sitten ja sillä tiellä olen edelleen.Nyt tosin opioidi korvaushoidossa.
      Tätä tietä en voi suositella...Tsemppiä lopetukseen!

    • Anonyymi

      Mulla tulee jo kahden päivän jölkeen kahden päivän mittaset reflat

    • Anonyymi

      Annos 2x75mg vuorokaudessa. Pari vuotta tuli popsittua noita. Sivuoireina ihmehaaveilua ja unohtelua. Hankaloitti merkittävästi ajatustyötä. Helpotti tehokkaasti kipuja.

      Tuli myös kokeiltua huvikseen 600mg kerta-annosta, mutta ei oo kyl sen väärti. Myös viinan kanssa tullut nautittua kun olen hieman juoppo. Alussa pienempi annos toimi, mutta tapakäytön myötä annoskoko kasvoi.

      Kuin vaivihkaa sitä huomasi että tätä evästä on tullut vedettyä pari vuotta. Suurin osa siitä ilman muuta tarvetta kuin täyttää sielun sisäinen tyhjyys.

      Lopulta popsin koko annoksen illalla ja kyllä muuten sai unta palloon. Olis muuten hyvä aine esim vankilatuomion lusimiseen. Menis aika kuin siivillä.

      Kun käytön lopettaa Ekat oireet huomaa seuraavana päivänä. Ensiksi alkaa normaalit tunteet voimistua. Niin ilon kuin surun. Ite huomasin myös jonkinlaisia positiivisia tuntemuksia aina kun myrkky poistui aivoista... Mut sitten ne huonot alkaa tulla. Ahdistaa, uni ei tule. Ahdistavia unia kuin krapulassa. Ja jatkuu monta päivää. Väsymystä palelua, hikoilua. Vähä kaikenlaista kurjuutta vierotusoireina.

      Oon lopettanut jo monta kertaa mutta sitten huomannut että olen hommannut sitä katuapteekista. Ihan siis vahingossa teen tämän.

      Olen kokeillut aika montaa huumetta, mutta mistään niistä ei ole yhtä vaikea päästä eroon kuin lääkärin määräämästä lyricasta.

      Varsinaiset vieroitusoireet menee ohi alle viikossa mutta koska aivot toimii niin kuin pitää, eli liian tehokkaasti, sitä pyrkii hidastamaan tahtia eli syömään lisää tota.

      Nyt semmonen tilanne että syön vain 75mg illalla max. Joka toinen päivä. Pari kertaa viikossa välipäivä jolloin korvikkeena panacod joka muuten toimii viekkareihin ihmeen hyvin. Pari kuukautta ilman iltakaljoja mikä hyvä saavutus ihmiselle joka nauttinut vähintään pari kaljaa viimeisen 20v melkein joka päivä. Myös kannabis auttaa ainakin nukkumaan lyrican käytön jälkeisinä päivinä. Pakko muuten sanoa että ganjan aiheuttamat muistiongelmat ovat melko kepeät lyricaan verrattuna.


      En sano ettei kannattaisi syödä lyricaa ollenkaan, mutta suosittelen vakavasti pitämään taukoja käytössä joka viikko, sanoi lääkäri mitä hyvänsä. Lääkärit eivät yleensä tiedä paskaakaan oikeasta päihteiden käytöstä tai niiden todellisesta luonteesta. Ei riitä että on potilaita jotka kertovat oireista. Se vaan on koettava itse.


      No mut joo. Kannattaa uskoo et oireet menee ohi. Tulipa kirjoitettua sekavasti. Kiitos tunti sitten nautitun lyrican .

    • Anonyymi

      Unohtu sanoa vielä yks jännä juttu. Ku tota nauttii viihdekäyttöön niin huomaa ku vaikutus loppuu seuraavana tai sitä seuraavana päivänä riippuen annostuksesta. Eka tulee semmononen jännä sisäinen valo ku tunteet ja hermot alkaa pelata normaalisti. Saattaa myös havaita. ihan selkeänä värien voimistumisena. Myös kauneuden ja rumuuden näkee paremmin ku lyrikan vaikutus lakkaa

      Täällä ku luki noita juttuja niin todella moneen samaistuin. Pärjäilkää viekkareiden kanssa, ne eivät todellakaan ole kevyet jos on pitkä ja säännöllinen käyttö takana.

    • Anonyymi

      Lyricasta on todella vaikea päästä eroon. Suht pienellä annostuksella saa muutamassa kuukaudessa aika vahvan henkisen riippuvuuden. Sitte jos menee meikäläisen malliin pari vuotta niin vielä pahempaa. Fyysiset oireet aika vähäisiä mutta henkiset sitä pahempia. Kaikki tuntuu mahdottomalta ja uni ei tule ja kun tulee niin ajatukset ovat todella sekavia.

      Seinään lopettaminen ei onnistunut niin sitten pienennettiin annostusta kunnes lopulta 25mg yöksi.

      Pienelläkin annoksella kokonaan lopettaminen todella vaikeaa.

      Nyt kuukausi lopettamisesta ja yleensä ei muista koko lääkettä mutta heti kun tulee kipuja tai sattuu jotain ikävää lyricapaketin sijainti tulee mieleen.

      Lääkäri väitti ettei lyrica aiheuta riippuvuutta ja lähes haitaton lääke. Ei tykännyt kun sain huutonaurunkohtauksen xD

    • Anonyymi

      Lyrica on taas yksi esimerkki lääkkeestä mikä tuodaan kovalla hypellä markkinoille ja kas kummaa. Taas sama tarina. Ei sen pitänyt aiheuttaa niin pahoja viekkareita ja ongelmia mutta kuinkas kävikään.

      Kyseenalaista. Aina. Tee oma tutkimuksesi. Jos joku on liian hyvää ollakseen totta se on.
      Seuraa rahaa.

      • Anonyymi

        Niin ja tietenkään lääkärien mielestä SSRI moska, Lyrica eikä mikään uusi lääketehtaiden hypetetty tekele aiheuta riippuvuutta ja on niin helppo lopettaa. :D Ei tietenkään!

        Bentsotkin oli aikanaan sellaisia että niitä tungettiin helpolla eikä niitä pidetty haitallisina. Riippuvuus jo terapeuttisiin annoksiin ja tosiasialliset ongelmat selvisi kunnolla vasta paljon paljon myöhemmin.

        Sama tarina toistuu, ja toistuu yhä uudelleen ja uudelleen eri muodossa.


    • Anonyymi

      Typeryyttä katukaupasta hankin tutun annettua ensin ilmaiseksi puhumatta mistään haitoista. Ei huumetaustaa, tuli vaan kiva ja sosiaalinen olo, nopeesti riippuvuus annos 675 eli 3 x225mg päivässä. 2 vuotta meni. Lopetin 2kk sitten seinään kun rupes hyöty olee riippuvuus tasoa ja hintaa nostettiin törkynä. Nyt vasta lueskeskellu näitä tarinoita ja ymmärrän miksi olen sairaampi kuin koskaan ennen. Tällä viikolla mm ambulanssi kun luulin kuolevani(paniikkikohtaus) syvä masennus, syvempi kuin ikinä, ahdistus, särkee milloin mistäkin, täydellinen elämänilon katoaminen, kyvyttömyys tehdä mitään, sirinät päässä, rintaa puristaa pienestäkin rasituksesta. Mietin olenko saanut jonkun sydänsairauden tällä aineella, lääkärille en vielä ole kertonut väärinkäytöstä, kärsin, mutta kuinka kauan vielä. Ikinä en siihen aineeseen koske enää.

    • Anonyymi

      Söin lähes puoli vuotta lyricaa. Ensimmäisen kuukauden annostus oli muistaakseni 2 x 75mg päivittäin. Sen jälkeen 2 x 150mg päivittäin. Ahdistusoireet alkoivat vuoden vaihteen myötä helpottaa ja ehdotin lopetusta. Ensiksi päivittäinen määrä puolitettiin kahden viikon ajaksi. Sen jälkeen kokonaan pois. Viimeisen annoksen söin 24. huhtikuuta.

      Nyt nämä ensimmäiset päivät kokonaan ilman annosta ovat menneet ihan kohtalaisesti. Yöunet ovat jääneet vähäisiksi, nukun noin 2h ja herään yöllä hikoiluun. Yritän saada unen päästä kiinni mutta jotenkin on rauhaton olo, ettei uni tuli. Lisäksi kostea tyyny ja lakanat tuntuvat inhottavilta jolloin asentoa saa hakea muutamaan otteeseen. Lopulta nukahdan ja nukun jonkun 2-3 tuntia.

      Aamu menee ihan kohtalaisen hyvin väsymyksestä huolimatta. Päivällä iskee kuitenkin jotenkin erikoinen tunne. On jotenkin kuormittunut olo ja huokailen paljon. Lisäksi ahdistaa ja hikoiluttaa paikalleen istuessa. Tämä kestää tuonne alkuiltaan saakka ja sitten vähän olo rauhoittuu. Sitten tulee yö ja sama uudestaan. Näin nämä ekat päivät ovat menneet.

      Pudotustahti on kieltämättä kova kun vertaa muiden asteittaiseen vähentämiseen. Annoksen puolitus ei kuitenkaan mitenkään huomattavan isosti tuntunut. Pärjään ainakin tällä hetkellä vielä tämän kanssa ja olen vain kylmäpäisesti sitoutunut lyrican lopetukseen. Vaikka mikä tulisi, en aio ottaa lääkettä uudestaan. Näin uskon pääseväni vielä tästä.

      Käytin tämän lääkityksen aloituksen aikaan vielä opamoxia lähes päivittäin noin 3kk ajan. Sen lopettaminen ei aiheuttanut vieroitusoireita, ehkä pientä hikoilua taisi olla muutaman päivän.

      • Anonyymi

        Jatkoa edelliseen viestiini.

        Uskaltaisin melkein väittää, että kaikki vieroitusoireet ovat loppuneet. Olen hämmentynyt, ettei lopetus niin vaikeaa ollut.

        Jos voisin antaa vinkkejä lopetukseen, mielestäni tärkein on tiedostaa ja päättäväisesti suhtautua pregabaliinin lopettamiseen. Tuli mitä tuli. Hankalimpien vieroitusoireiden aikaan kun tämän pitää mielessä niin lopetus ei stressaa niin paljoa.


    • Anonyymi

      Minä söin Lyricaa kuutisen vuotta annoksella 700mg/vrk. Lisäksi oli Tramal 400mg, Panacod 4tbl/pv, Opamox 30mg x 1-3, essitalopram 20mg. Kärsin selkä - ja hermokivuista, joiden aiheuttaja sitten poistui, jolloin pudotin kaikki lääkkeet 3vkon aikana. Oli joo perseestä enkä enää edes muista mitä kaikkia siinä tuli, päässä ainakin siritti ja tuli ns sähköiskuja. Mutta päätin, että lääkkeet alas! Yritin olla liikaa miettimättä oireita ja pidin kiinni kovasti päätöksestäni. Niin ne viekkarit vaan jossain vaiheessa hellitti. Nuo sähköiskut kesti pisimpään, mutta tuli luultavasti essitalopramista.

    • Anonyymi

      Tää oo siitä jännä lääke, että joillain tulee vieroitusoireet ja joillekkin ei.
      Itsellänikään ei tullut mitään kovia vieroitusoireita, vaikka söin monta vuotta ja välillä erittäin isoilla annoksilla, mutta määrätty oli 2x300mg kunnes huomasin, että tulee erittäin kalliiksi tämän lääkkeen syönti, joten lopetin seinään, eikä tullut oikeastaan mitään muuta kuin, että nukkuminen oli vaikeaa ja maha ripulilla välillä ja tätäkin kesti max. 2 viikkoa. Söin siis ahdistuneisuuteen ja nyt mietin lääkkeen aloittamista uudestaan, koska Rivatril loppu Suomesta ja mikään muu bentso ei ole auttanut kuin Rivatril. Clonazepamia sain korvaavaksi, Diapamin jälkeen, mutta nyt nuo Clonazepamit ovat loppnut tukusta, joten joudun menemään puolet pienemmällä määrällä ja omasta kokemuksesta tiedän, että rauhoittavia ei tarvitse syödä niin paljon, jos on lyrica lääkitys siinä rinnalla, koska auttaa ahdistukseen. Ei olis koskaan uskonut, että muiden tuomista ongelmista lääkkeet loppuu koko maasta ja miksi juurikin Rivatril millä ei ole rinnakkaisvalmistetta.

    • Anonyymi

      Lyricaa ei saa lopettaa liian nopeasti koska voi tulla kouristuskohtauksia, niin kuin bezoista.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      49
      5005
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3287
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1412
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      181
      1265
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      75
      957
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      878
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      857
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      215
      741
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      738
    10. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      482
      707
    Aihe