Samoja mietteitä?

womanInBud

Olen polttanut runsaasti kannabista parin viime vuoden aikana. Poltamme molemmat jätkäkaverini kanssa.

Ennen kaikki oli rentoa ja mukavaa pilvessä. Nykyään taas minulle tulee melkein aina poltellessani ahdistusta, syyllisyyttä ja pelkoa, ainakin jossain vaiheessa pilvessäoloaikana. Ja jälkeenpäin morkkis ja itkua, tyyliin taas on mennyt viikko niin ettei ole saanut aikaiseksi mitään. Ja haluaisin lopettaa polttelun kokonaan ja laittaa elämäni järjestykseen, olla normaali ihminen. Alan pelätä nykyään pilvessä ollessani, etten kykene enää normaaliin elämään ja olen ihan friikki. En kuitenkaan aina. Tilanteeni on kyllä muutenkin päin peetä, ei ole esim. työpaikkaa. Pärjään silti ihan hyvin, ei siinä mitään.

Sitten kuitenkin kun kannabista on taas saatavilla, en pysty enkä halua kieltäytyä. Koen että olen henkisesti koukussa, vaikka asia korjaantuisi helposti jos pilveä ei vaan olisi nenäni edessä ja tottuisin uuteen tilanteeseen. Jos jätkäfrendini ei polttaisi, en polttaisi minäkään. Hän kuitenkin haluaa polttaa niin paljon kuin vaan mahdollista, eikä oikein saa kunnon tyydytystä mistään muusta ilman. Sitten jos hänellä on pilveä ja olemme yhdessä, hän polttaa kuitenkin, ja minä poltan sitten seurana myös, kun olisi tylsää että hän on pilvessä ja minä en. Sitäpaitsi suurin syy on kai että itse haluan. Kun kerran on... On se myönnettävä että en ole kovin vastahakoinen kun nenän eteen laitetaan.

Minua ahdistaa ajatus, että hän ei rakasta minua oikeasti tarpeeksi, koska vaikka hän näkee ainaisen itkuni ja morkkikseni, hän ei kuitenkaan lopeta tuomasta pilveä nenäni eteen, koska haluaa sitä itse niin paljon. Olen monta kertaa maininnut hänelle, että tunnen olevani kakkossijalla pilven jälkeen. Okei, hän haluaa elää niinkuin elää, mutta onko se kuitenkaan rakkautta jos hän heivaisi elämästään mieluummin minut kuin pilven, jos olisi pakko valita?

Tunnen pahaa oloa myös vanhempieni takia.. He rakastavat minua niin paljon ja haluavat että kaikki olisi hyvin. Vihaan sitä että joudun valehtelemaan heille elämästäni! Vihaan etten voi olla avoin ja kertoa millaista minun ja poikakaverini elämä oikeasti on! He haluavat luottaa. He luottavat siihen että olen valinnut järkevän ja turvallisen miehen johon voi luottaa. He olisivat niin surulisia jos tietäisivät totuuden. Tunnen nimittäin että rämmin suossa. Kaipaan hassusti sellaista lapsenomaista puhtautta ja viattomuutta, ja haluaisin että vanhempani voisivat olla minusta ylpeitä.

Kyse on vain miedosta pilvestä, mutta kyllä olen parin vuoden aikana jo ruvennut huomaamaan keskittymiskyvyn selvän heikentymisen ja muistin hämärtymisen. En oikein tiedä mitä tunnen oikeasti, kun ajatusmaailma on niin erilainen pilvessä ja selvinpäin, ja olen tottunut kumpaankin olotilaan yhtä paljon. Tämä varmaan on juuri se salakavala juttu mistä seuraa pahimmissa tapauksissa jakomielisyyttä tai jotain semmoista. Lisäksi passiivisuus, se ettei saa aikaiseksi yhtään mitään. Ja kun ongelmia kasaantuu, voi helpoimmin turvautua pilven polttamiseen ja unohtaa kaiken. Ja ajatella että tämä on viimeinen putki pitkään aikaan. Vaan ei sitten olekaan. Olen ruvennut miettimään paljon myös fyysisiä vaaroja. Keuhkoille tämä on ollut helvetin rankkaa kun poltan röökiäkin. Sitten tulee mieleen kaikki sellainen kuin ennenaikaisesti vanheneminen ym. Rööki pitäisi kyllä ainakin lopettaa... Huulirypyt- iik. Pahempi olisi keuhkosyöpä.

Kokemuksesta voin sanoa, että pilvi aiheuttaa helposti aika vahvan henkisen koukun ja vääristyneen elämäntavan. Myös jonkinasteisen eristäytymisen. Ei varmaan jos polttelu on pientä ja harvoin.

Minua tämä ahdistaa... Onkohan muilla yhtään samankaltaisia ajatuksia tai kokemuksia?

1

130

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • cokie

Sä ajattelet liikaa.. jos ahdistaa, heivaa se äijä helvettii ja lopeta se pössyttely. Se on susta ihan ittestäs kiinni miten sä haluut sun elämäs elää. Elämä on täys valintoja ja sieltä on löydettävä ne ittellensä parhaimmat vaihtoehdot ja jos mokaat nii kyl kaikki jossain vaiheessa taas palautuu normaaliks.

Ite ainaki huomannu et paukuissa sitä näkee juttuja monesta erinäkökulmasta ja miettii paljo laajemmin. On niitä ahdistuksia ittellekki joskus alku aikoina tullut ja poikaystävä mäkättäny polttelusta ja kaikkee. Sen vaa sanon että jos en itse kelpaa tälläsenä mitä oon nii heihei sitten vaan. Se on kummiski osa minuutta se juttu. En väitä ettei sitä pysty lopettaa.. sitä ei vaan halua ja miks pitäs? jonkun toisen takii? Miks sitä haluais luopuu jostain mistä tulee hyvä olo? eikä oo kummiskaa yhtää sen vaarallisempaa kuin tupakka tai viina.

Oma ajattelu maailma menee kummiski niin että jokanen tässä kuolee jossain vaiheessa et voitasko sitten elää sitä elämää niiku itte halutaa. En tällä tekstillä ketään kannusta tekemään mitää. Jokanen vaa muistaa ne omat valintansa ja omat juttunsa. Ei kaikille kaikki sovi, jokane on erilainen. :) Tästä aiheesta vois kirjottaa monta miljoonaa kirjaa... asiaa riittää :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää

jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole
      Maailman menoa
      23
      2269
    2. Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä

ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi
      Maailman menoa
      78
      2206
    3. Belfastissa käynnissä kunnon persuilu

Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä
      Maailman menoa
      42
      2081
    4. Persujen kannatusromahdus tekee kesästä 2026 nautinnollisen

Satoi tai paistoi, niin Suomen kansalaisella on kuluvana kesänä syytä hymyyn. Niin upealta tuntuu persujen kannatusroma
      Maailman menoa
      56
      1464
    5. Mitä kirjainta haluaisit

Ra kastella mahdottomasti?
      Ikävä
      74
      1376
    6. Kaunein nimi

Mikä on mielestäsi kaunein miehen ja naisen nimi? Haluaisitko itse olla joku toisen niminen?
      Ikävä
      66
      915
    7. Onko kaivattusi rohkeampi kuin sinä?

Vai oletko sinä rohkeampia? Mikä on rohkea teko, minkä sinä tai kaivattusi on tehnyt? Mitä siitä seurasi?
      Ikävä
      46
      903
    8. Farmi-Amski ja Jucci Hellström - Sydämiä satelee - Onko tässä jotain enemmän?

Amskidamski Anne-Mari Tarkkio ja Jucci Hellström olivat samaan aikaan Farmi Suomi -realityssä. Nyt somessa on nähty mat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      9
      797
    9. Arvaa sattuuko se

Että teen töitä siihen että unohdan sinut. Mitä muutakaan voin
      Ikävä
      52
      763
    10. Rakastan sinua hiljaisuudessa

Rakastan sinua hiljaisuudessa. Olisit minun tai et, olen odottanut sinua vuosisatojen ajan. Ilman sinua sydämeni on yksi
      Rakkaus ja rakastaminen
      34
      760
    Aihe