Moikka!
Meille syntyi tasan kuukausi sitten poikavauva ja 2 viikon päästä olisi tarkoitus juhlia ristiäisiä. Ongelmana on vaan se, että pojalta puuttuu nimi eikä sitä tunnu äiti eikä isäkään keksivän. Minulle on tullut muutamia nimiä (Joel ja Oliver) mieleen, mutta mies ei oikein niistä ole innostunut.Itsekin olen kyllä sitä mieltä ettei nuo Joel tai Oliver sovi Lumin ja Moonan kanssa. Mies ehdotti Samua, jota en ihan heti tyrmännyt. Täytyy sitä Samua vielä miettiä ja maistella.
Mutta, olisiko kenelläkään ideoita mikä nimi sopisi Lumin ja Moonan pienelle veljelle? Suomalaisista nimistä pidämme eniten, mutta muualtakin tulleita nimiä saa toki ehdottaa, jos ne isosiskojen nimiin sopivat.
Kiitos jo etukäteen avusta!
Ei löydy Lumin ja Moonan veljelle nimä
14
310
Vastaukset
- Primrose
että kun näin viestisi otsikon - itse viestiä vielä avaamatta - minulle tuli heti mieleen nimi Samu. Olen siis samoilla linjoilla miehesi kanssa.
Tässä varoiksi muutama muukin:
Elmo
Niki
Santtu
Simo - sopii eli passaa
laittaisin Samuel.....
- sisiliskosisko
Tytöillänne on pehmeät lyhyehköt nimet. Samaan sarjaan siis sopisi loistavasti Samu. Muita sopivia ovat mm. monet E- ja A- alkuiset, esimerkiksi
Elmo
Eelis
Eeli
Elias
Eetu
Aamos
Aatu
Anton
Aatos
Lisäksi ehdottaisin Kauri, Oula, Niila, Viljami, Juuso- Veera-äiti
Tässä tulikin muutama nimi, jotka miellyttävät ainakin minua. Saa nähdä tuon isännän mielipiteen sitten, kun ollaan tämän pojan nimen kanssa oltu aika paljon eri linjoilla.Tytöille kyllä löytyi hyvinkin nopeasti ja hyvässä yhteisymmärryksessä nimet.
Eelis miellyttää ainakin minua ja sitä nimeä ei ole mieleen tullutkaan, joten sitä voisin pitää vahvana vaihtoehtona. Myös Niilasta tykkään ja sitä olenkin yrittänyt markkinoida miehelle jo pitkään, mutta ei ole ko. nimi saanut ollenkaan kannatusta.
Toisesta nimestä olemme jo päässeet yhteisymmärrykseen, mutta pohdimme vielä kahdenv vaihtoehdon välillä. Pidämme eniten suomalaisista nimistä, mutta Nikolas ja Nikanor sointuvat sekä minun että miehen korvaan, joten jompikumpi näistä taitaa tulla toiseksi nimeksi mikäli ensimmäinen nimi siihen sointuu.
Tällä hetkellä omia lemppareitani olisivat
Samu Nikanor
Eelis Nikanor
Niila Viljami (Niilan kanssa ei mielestäni Nikanor sen paremmin kuin Nikolaskaan sovi)
Lumi Amanda, Moona Emilia ja Eelis Nikanor voisi olla aika mukava trio.
Lisää ehdotuksia otetaan vielä mielellään vastaan! - Mauriina
Veera-äiti kirjoitti:
Tässä tulikin muutama nimi, jotka miellyttävät ainakin minua. Saa nähdä tuon isännän mielipiteen sitten, kun ollaan tämän pojan nimen kanssa oltu aika paljon eri linjoilla.Tytöille kyllä löytyi hyvinkin nopeasti ja hyvässä yhteisymmärryksessä nimet.
Eelis miellyttää ainakin minua ja sitä nimeä ei ole mieleen tullutkaan, joten sitä voisin pitää vahvana vaihtoehtona. Myös Niilasta tykkään ja sitä olenkin yrittänyt markkinoida miehelle jo pitkään, mutta ei ole ko. nimi saanut ollenkaan kannatusta.
Toisesta nimestä olemme jo päässeet yhteisymmärrykseen, mutta pohdimme vielä kahdenv vaihtoehdon välillä. Pidämme eniten suomalaisista nimistä, mutta Nikolas ja Nikanor sointuvat sekä minun että miehen korvaan, joten jompikumpi näistä taitaa tulla toiseksi nimeksi mikäli ensimmäinen nimi siihen sointuu.
Samu Nikanor
Eelis Nikanor
Niila Viljami (Niilan kanssa ei mielestäni Nikanor sen paremmin kuin Nikolaskaan sovi)
Lisää ehdotuksia otetaan vielä mielellään vastaan!Aamos olisi hyvä, samoin Hannes, Hanno, Hannu, Niilo ja Nooa. Vielä tulee mieleen Heimo ja Mauno, jotka nekin ovat äänteellisesti yhteen sopivia Lumin ja Moonan kanssa.
- Samukin hyvä
Mauriina kirjoitti:
Aamos olisi hyvä, samoin Hannes, Hanno, Hannu, Niilo ja Nooa. Vielä tulee mieleen Heimo ja Mauno, jotka nekin ovat äänteellisesti yhteen sopivia Lumin ja Moonan kanssa.
Konsta
Miska
Veikka
Pietu - minttuliana
Veera-äiti kirjoitti:
Samu Nikanor
Eelis Nikanor
Lisää ehdotuksia otetaan vielä mielellään vastaan!Mulle tuli heti mieleen Aamos Oliver ja Ilmo Kasbian, en tiedä miksi, sopisi tosi hyvin jompi kumpi.
- Täti
Eemi, Eemil, Asmo, Immo
Kimmo, Hemmo, Jaime,
Lenni, Nemo, Sampo,
Timi, Vili, Ilmo - ilman s-kirjainta
Tässä vähän vanhempia ja erikoisempia kuitenkin suomalaisia.
Aapo
Aarre
Altti
Anttu
Antro
Atte
Henti
Immo
Jonni
Kaapo
Kauri
Kuuno
Nante
Neko
Nino
Pieta
Reeti
Totti
Uula
Venne - sibyllavon
ehdotukset ehdotan nimeä Ilmo Oliver
- mun listalta...
Ilmo olisi sopiva, mutta myös Uula, Oula ja Immo sopisivat hyvin ja ovat ääneasultaan myös samankaltaisia kuin Lumi ja Moona.
- äitii87
Lumi Amanda
Moona Emilia
ja
Antton Elias! Sopisi ehdottomasti minun mielestä ihanasti
tai Lenni Amadeus?
Kommentoikaa?=) - Veera-äiti
Eilen illalla lasten mentyä nukkumaan istuimme mieheni kanssa alas ja aloimme ajan kanssa pyörittelemään nimiä. Vahvimpina ehdokkaina pyörivät Eelis, Eliel, Sampo ja Lenni, joista lopulta päädyimme jälkimmäiseen vaihtoehtoon. Ja heti kun nimi oli päätetty, niin kurkkasin pinnasängyssä nukkuvaa pikkuista ja totesin, että ihan Lenniltähän se näyttääkin! Eniten tuossa Lenni-nimessä arvelutti se, että se alkaa samalla kirjaimella Lumin kanssa, mutta tuskinpa sitä enää myöhemmin edes huomaa ja ajattelee.
Ihana duomme muuttui trioksi kun remmiin hyppäsi toivottu ja rakastettu Lenni Nikanor!- nimifriikki.
Todella hienon nimen päätitte antaa pojallenne ja sopii siskojen nimiin. Eikä se ole häiritsevä että alkaa samalla kirjaimella kuin Lumi. Varmasti ihan teidän trionne Lumi Amanda, Moona Emilia ja Lenni Nikanor. Onnitteluni.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Pride-liputus närästää monissa Suomen kunnissa
Suomen lipun nostamisesta on laki. Pride‑liputuksesta ei. Kieltäytyviin kuntiin kohdistuu poliittista painostusta kuin k383575On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää
jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole342325Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä
ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi802253Belfastissa käynnissä kunnon persuilu
Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä542150Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus
jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.251575Persujen kannatusromahdus tekee kesästä 2026 nautinnollisen
Satoi tai paistoi, niin Suomen kansalaisella on kuluvana kesänä syytä hymyyn. Niin upealta tuntuu persujen kannatusroma591508- 761417
Onko kaivattusi rohkeampi kuin sinä?
Vai oletko sinä rohkeampia? Mikä on rohkea teko, minkä sinä tai kaivattusi on tehnyt? Mitä siitä seurasi?55983Kaunein nimi
Mikä on mielestäsi kaunein miehen ja naisen nimi? Haluaisitko itse olla joku toisen niminen?69967Rakastan sinua hiljaisuudessa
Rakastan sinua hiljaisuudessa. Olisit minun tai et, olen odottanut sinua vuosisatojen ajan. Ilman sinua sydämeni on yksi38837