Musiikin kuuntelu, naapurilla oikeus

valittaa?

Kerrostalossamme hiljaisuus on klo: 22-7.00 välillä.

Jos kuuntelen musiikkia päivisn klo: 14 eteenpäin ja illemmalla hiljennan musiikin niin, ettei se naapuriin kuulu. Minkäänlaista haittaa musiikista ei naapurille pitäisi olla hiljaisuuden aikana, koska silloin en musiikkia kuuntele.
Niin onko naapurilla sillon oikeus valittaa musiikin kuuntelusta?

Naapurillamme ei kuitenkaan ole suoraan sanottuna pokkaa tulla päin naamaan sanomaan, että häntä vituttaa musiikin kuunteluni täysillä bassoilla. Alkaa vähitellen vituttamaan itseäni, kun naapuri hakkaa lattiiaan ( heidän kattoonsa ) jollain mailalla tms. Mukavaa kuunnella musiikkia kun taustalla kuuluu "kopkopkop".

Kyseinen naapuri jaksaa vielä kaiken lisäksi koputella kattoon, jos luen vaikkapa lehteä. Siitä ei pitäisi minkäänlaista ääntä lähteä alakertaan.

Muuttaisi omakotitaloon metsän keskelle, jos ei päivisin minkäänlaista melua kestä.

Käsittääkseni musiikkia saa kuunnella, jos hiljaisuus ei ole alkanut.

253

25904

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lkjgafdgh

      mutta jos se musiikki on jotain bassopitoista nigrapoppia jotko kaikki kipaleet on jokseenkin samankuuloista jumps,jumps, jumputi jum jum, pum pum niin uskomattoman ärsyttävän kuuloista. Varsinkin basso kuuluu yllättävän voimakkaasti naapurin puolelle..

      • Loppuu se vittuilu

        Hehee, naapurini, uusi hyyryläinen soitti Pe musiikkia ja kuului asunnossani joka puolella tasainen JUMP, JUMP. Eipä se, ihmettelin vain josko pitää niin kovaa musiikkia soittaa jotta meikäläisen TV-ohjelmassakin soi taustamusiikkina. Liekö humalassa. Kuitenkin klo. 22.00 musiikkia ei enään kuulunut joten yöunia eikä muutakaan elämää haitannut.

        Vuorotyöläisenä kuitenkin ajattelin antaa naapurille opetuksen. La aamuna klo 8.00 Genelec 1032a ja Ground Zeron 15" 400l:n kotelossa 17Hz:n viritettynä laitoin kohtuullisen kovalle madonnan erotic-levyltä soimaan kappaleen "Rain" Kun rappukäytävä sen kappaleen aikana kivasti resonoi sekä matksi chilen maanjäristyksiä, niin loppui se vkl-jumputuskin.


      • Nou nikö bop:

        .

        "Say nou to nikö bipöp bop"

        .


    • vittu....

      kaiuttimet irto lattiasta. saat kaupanpäälle paremmat soundit. ei ihme, että naapuris koputtelee, kun oot niin spede. hanki kuulokkeet niin et voi epäonnistua.

      • jymps

        Kun nostaa kaiuttimet lattiasta sentin pari niin sehän lyhentää bassoaaltoo radikaalisti.
        Tai sitten voi ruuvata kajuttimet katoon kun kajutimethan toistaa vain eteenpäi.
        just joo
        Alkuperäseen eli kuuntele musiikkia päivällä se on ok jos joku hakaa seinään niin valita.
        Kerrostalot on semmoisia , että aina kuuluu naapuriin jotain.


      • pekka

        maahanmuuttajat..


    • maailmaan ääntä mahtuu

      Et tietenkään saa jatkuvasti huudattaa bassoasi. Mutta toki jokainen naapuri tietää että musiikkilaitteet on tehty sellaisiksi jotta niistä tosiaan lähtee ääntä. Jos nyt päivisin satunnaiseti huudatat musiikkia niin ei se ole mikään häiriö. Sellainen häiritsee vain naapuria joka 24/7 kotona ja on tietenkin täys höperö.
      Toki yötyöläisiäkin voi naapurissasi olla mutta korvatulpat ovat sitä varten keksitty että ei häiriinny äänistä.
      Naapurisi ei saa hakata kattoaan myöskään häiriten sinua. Äänellä ei ole merkitystä minkälaista se on tai mistä peräisin kunhan se ei ole naapureita häiritsevää.
      Mene kysymään naapuriltasi miksi hakkaa kattoaan.

      • Kivipora

        Musiikkia pitää kuunnella niin että se ei kuulu naapuriin ei yöllä eikä päivällä, diskot on erikseen! Älykääpiöt ei tajua että on oltava asumisen rauha ja kukaan itsekäs paskiainen ei saa soittaa volyymilla kuuluu naapuriin, Korville tommosia.


      • häiritty kerrostaloasukki

        oli päivä tai yö, naapuriin sen musiikin ei KUULU KUULUA lainkaan. Ja jos kuuluu sen voi lukea tahalliseksi häirinnäksi ja kiusanteoksi josta voi jopa joutua oikeuteen saamansa häädön lisäksi. Mikä hemmetti ihmistä vaivaa jos se muuttaa kerrostaloon häiritsemään muita ihmisiä älyttömällä musiikin soittamisella ja varsinkin ne bassokaiuttimet ne eivät sovellu kerrostaloihin laisinkaan. Kaiuttimista kun siirtyy enemmän ääntä elementtejä pitkin toisiin huoneistoihin kuin niihin missä sitä kuunnellaan. Höperö on se joka tätä musiikilla häirintää suorittaa ja kehottaisinkin kaikkia tällaisten naapureita soittamaan joka kerran Poliisin paikalle toditamaan asia paikan päällä jotta siitä voi sitten nostaa rikos-syytteen häirikköä vastaan. Lisäksi kerämään kolme tai kaksikin riittää, nimeä valitukseen häiritsevästä musiikin soittamisesta, siis jatkuvasta ja kantamaan sen isännöitsijälle mieluummin henkilökohtaisesti jotta voi isännöitsijää valaista moisesta mekkalan pitäjästä. Häätö vaan kaikille kerrostalo häiriköille jottai eivät kuvittele siellä ihan mitä tahansa voitavan tehdä oli sitten hiljaisuusaika taikka ei.
        Muillakin on oikeus kotirauhaan sekä päivällä että yöllä ja takuuvarmasti ei tarvitse kuunnella muiden musiikin jytinää, ne omat pitäisi jokaisella riittää.


      • aloittaja...
        häiritty kerrostaloasukki kirjoitti:

        oli päivä tai yö, naapuriin sen musiikin ei KUULU KUULUA lainkaan. Ja jos kuuluu sen voi lukea tahalliseksi häirinnäksi ja kiusanteoksi josta voi jopa joutua oikeuteen saamansa häädön lisäksi. Mikä hemmetti ihmistä vaivaa jos se muuttaa kerrostaloon häiritsemään muita ihmisiä älyttömällä musiikin soittamisella ja varsinkin ne bassokaiuttimet ne eivät sovellu kerrostaloihin laisinkaan. Kaiuttimista kun siirtyy enemmän ääntä elementtejä pitkin toisiin huoneistoihin kuin niihin missä sitä kuunnellaan. Höperö on se joka tätä musiikilla häirintää suorittaa ja kehottaisinkin kaikkia tällaisten naapureita soittamaan joka kerran Poliisin paikalle toditamaan asia paikan päällä jotta siitä voi sitten nostaa rikos-syytteen häirikköä vastaan. Lisäksi kerämään kolme tai kaksikin riittää, nimeä valitukseen häiritsevästä musiikin soittamisesta, siis jatkuvasta ja kantamaan sen isännöitsijälle mieluummin henkilökohtaisesti jotta voi isännöitsijää valaista moisesta mekkalan pitäjästä. Häätö vaan kaikille kerrostalo häiriköille jottai eivät kuvittele siellä ihan mitä tahansa voitavan tehdä oli sitten hiljaisuusaika taikka ei.
        Muillakin on oikeus kotirauhaan sekä päivällä että yöllä ja takuuvarmasti ei tarvitse kuunnella muiden musiikin jytinää, ne omat pitäisi jokaisella riittää.

        Ensinnäkään kukaan muu naapuri ei ole valittanut musiikin kuuntelustani, ei edes seinänaapurit. Tosin molemmat seinänaapurit lukeutuvat enemmänkin kavereiksi kuin naapureiksi.

        Kyseinen naapuri, joka kattoani koputtelee soittelee itse rumpuja. Rumpujen pauke kuulostaa mielestäni erittäin ärsyttävältä, mutta en kuitenkaan rupea koputtelemaan lattiaani. Tälläkin hetkellä alakerrasta kuuluu rumpujen pauke.
        Heidän perheestään kukaan ei myöskään ole yötöissä vaan päivätöissä.

        Jos heillä on oikeus soittaa rumpuja niin, että pauke kuuluu meille asti niin eikös minullakin ole silloin oikeus kuunnella musiikkia?

        Kaiuttimet eivät myöskään ole lattiassa kiinni vaan lähempänä kattoa (asun ylimmässä kerroksessa).

        Kuulokkeilla en musiikkia rupea kuuntelemaan.

        Ja tiedän kyllä, että teknotrancepopitus yms. biiseissä basso kuuluu aika selvästi alakertaan, mutta kuuntelen kyllä muutakin musiikkia.

        Ja näin olen käsittänyt, että alakerrassa asuvat, yli 30-vuotiaat työssäkäyvät ovat päivisin töissä. Heidän 18-28 vuotiaat lapsensa sen sijaan ovat suurimman osan ajasta kotona ja he sitä kattoa koputtelevat ja rumpuja paukuttelevat.

        Eli olenko minä tässä se ainoa syyllinen ja pitäisikö minun lopettaa musiikin kuunteluni, muuttaa pois tai siirtyä käyttämään kuulokkeita?


      • Elämä on
        aloittaja... kirjoitti:

        Ensinnäkään kukaan muu naapuri ei ole valittanut musiikin kuuntelustani, ei edes seinänaapurit. Tosin molemmat seinänaapurit lukeutuvat enemmänkin kavereiksi kuin naapureiksi.

        Kyseinen naapuri, joka kattoani koputtelee soittelee itse rumpuja. Rumpujen pauke kuulostaa mielestäni erittäin ärsyttävältä, mutta en kuitenkaan rupea koputtelemaan lattiaani. Tälläkin hetkellä alakerrasta kuuluu rumpujen pauke.
        Heidän perheestään kukaan ei myöskään ole yötöissä vaan päivätöissä.

        Jos heillä on oikeus soittaa rumpuja niin, että pauke kuuluu meille asti niin eikös minullakin ole silloin oikeus kuunnella musiikkia?

        Kaiuttimet eivät myöskään ole lattiassa kiinni vaan lähempänä kattoa (asun ylimmässä kerroksessa).

        Kuulokkeilla en musiikkia rupea kuuntelemaan.

        Ja tiedän kyllä, että teknotrancepopitus yms. biiseissä basso kuuluu aika selvästi alakertaan, mutta kuuntelen kyllä muutakin musiikkia.

        Ja näin olen käsittänyt, että alakerrassa asuvat, yli 30-vuotiaat työssäkäyvät ovat päivisin töissä. Heidän 18-28 vuotiaat lapsensa sen sijaan ovat suurimman osan ajasta kotona ja he sitä kattoa koputtelevat ja rumpuja paukuttelevat.

        Eli olenko minä tässä se ainoa syyllinen ja pitäisikö minun lopettaa musiikin kuunteluni, muuttaa pois tai siirtyä käyttämään kuulokkeita?

        Ymmärrän kantasi ja olen puolellasi tässä asiassa. Jos naapurista ei saa kuulua ääntä niin se tarkoittaa KAIKKIA ääniä jotka voivat kantautua toisiin huoneistoihin.
        Mieluiten kuulen musiikkia verraten pariskuntiin joiden olisi pitänyt erota aikaa sitten, riitelevät äänekkäästi.
        Joudun jatkuvasti kuulemaan äänekästä puhetta, kurittoman lapsen karjuntaa, ovien pauketta, tömistelyä, poraamista, hakkaamista...jne. Mutta, mutta nämä äänet ei kuitenkaan häiritse minua kun on niin paljon muuta tekemistä etten niihin juuri kiinnitä huomiota. Mieluiten kuitenkin valitsisin musiikin jos jotain joutuu kuuntelemaan naaapurista.


      • koknija
        aloittaja... kirjoitti:

        Ensinnäkään kukaan muu naapuri ei ole valittanut musiikin kuuntelustani, ei edes seinänaapurit. Tosin molemmat seinänaapurit lukeutuvat enemmänkin kavereiksi kuin naapureiksi.

        Kyseinen naapuri, joka kattoani koputtelee soittelee itse rumpuja. Rumpujen pauke kuulostaa mielestäni erittäin ärsyttävältä, mutta en kuitenkaan rupea koputtelemaan lattiaani. Tälläkin hetkellä alakerrasta kuuluu rumpujen pauke.
        Heidän perheestään kukaan ei myöskään ole yötöissä vaan päivätöissä.

        Jos heillä on oikeus soittaa rumpuja niin, että pauke kuuluu meille asti niin eikös minullakin ole silloin oikeus kuunnella musiikkia?

        Kaiuttimet eivät myöskään ole lattiassa kiinni vaan lähempänä kattoa (asun ylimmässä kerroksessa).

        Kuulokkeilla en musiikkia rupea kuuntelemaan.

        Ja tiedän kyllä, että teknotrancepopitus yms. biiseissä basso kuuluu aika selvästi alakertaan, mutta kuuntelen kyllä muutakin musiikkia.

        Ja näin olen käsittänyt, että alakerrassa asuvat, yli 30-vuotiaat työssäkäyvät ovat päivisin töissä. Heidän 18-28 vuotiaat lapsensa sen sijaan ovat suurimman osan ajasta kotona ja he sitä kattoa koputtelevat ja rumpuja paukuttelevat.

        Eli olenko minä tässä se ainoa syyllinen ja pitäisikö minun lopettaa musiikin kuunteluni, muuttaa pois tai siirtyä käyttämään kuulokkeita?

        "Kyseinen naapuri, joka kattoani koputtelee soittelee itse rumpuja..."
        Kummallista että tämän "unohdit" mainita ensimmäisessä viestissäsi:)
        No,jos joskus sieltä maalta muutat kerrostaloon,muista pari asiaa;
        - kenelläkään asukkaalla ei ole oikeutta häiritä talon muita asukkaita (muut asukkaat = naapurit)
        - etenkin klo:22-06 välisenä aikana on vältettävä metelöintiä
        - ns.nyrkkisääntö musiikin kuunteluun;jos naapuri erottaa laulun sanat,musiikki soi liian lujalla


      • baila baila latino
        Elämä on kirjoitti:

        Ymmärrän kantasi ja olen puolellasi tässä asiassa. Jos naapurista ei saa kuulua ääntä niin se tarkoittaa KAIKKIA ääniä jotka voivat kantautua toisiin huoneistoihin.
        Mieluiten kuulen musiikkia verraten pariskuntiin joiden olisi pitänyt erota aikaa sitten, riitelevät äänekkäästi.
        Joudun jatkuvasti kuulemaan äänekästä puhetta, kurittoman lapsen karjuntaa, ovien pauketta, tömistelyä, poraamista, hakkaamista...jne. Mutta, mutta nämä äänet ei kuitenkaan häiritse minua kun on niin paljon muuta tekemistä etten niihin juuri kiinnitä huomiota. Mieluiten kuitenkin valitsisin musiikin jos jotain joutuu kuuntelemaan naaapurista.

        Näin muusikkona totean että mikään naapurista kuuluva ääni ei välttämättä oo yhtä ärsyttävää ku jos jossain joku kuuntelee selkeesti sellasta musaa jota sä et voi sietää... esim jotain suomlalaisia iskelmiä joiden sanotuksia joutuu viel päivästä toiseen kuuntelemaan, et oli mulla elämän pelikortit ja tummat silmät ruskea tukka ja peltoniemen hintriikka ja näitä polkuja tallaan viimeiseen asti etc....
        Ja ehkä vieläkin ärsytt'vämpää on jos tää naapuri kuuntelee tätä ällömusaa yöllä, just sen verran hiljaa et ei voi väittää et se kuuntelis lujalla, mut herkkäkuulonen saa kuitenki ihan unen läpi selvän sanoista ja melodioista.
        Mieluummin kuuntelen vaikka riitelyä ja ovien pauketta.

        -------

        Mit mitä tulee ap:n tekstiin; olen sitä mieltä et jos alakerrassa joku paukuttelee päivät pitkät rumpuja niin hänellä on täysoikeus soittaa päivisin omaa musiikkiaan - kyllä on itsekäs se alakertalainen.....


      • baila baila latino
        baila baila latino kirjoitti:

        Näin muusikkona totean että mikään naapurista kuuluva ääni ei välttämättä oo yhtä ärsyttävää ku jos jossain joku kuuntelee selkeesti sellasta musaa jota sä et voi sietää... esim jotain suomlalaisia iskelmiä joiden sanotuksia joutuu viel päivästä toiseen kuuntelemaan, et oli mulla elämän pelikortit ja tummat silmät ruskea tukka ja peltoniemen hintriikka ja näitä polkuja tallaan viimeiseen asti etc....
        Ja ehkä vieläkin ärsytt'vämpää on jos tää naapuri kuuntelee tätä ällömusaa yöllä, just sen verran hiljaa et ei voi väittää et se kuuntelis lujalla, mut herkkäkuulonen saa kuitenki ihan unen läpi selvän sanoista ja melodioista.
        Mieluummin kuuntelen vaikka riitelyä ja ovien pauketta.

        -------

        Mit mitä tulee ap:n tekstiin; olen sitä mieltä et jos alakerrassa joku paukuttelee päivät pitkät rumpuja niin hänellä on täysoikeus soittaa päivisin omaa musiikkiaan - kyllä on itsekäs se alakertalainen.....

        Niin siis piti sanoa et jos joku soittaa rumpuja alakerrassa niin kai yläkerrassa toinen saa soittaa bassoa.


      • gsdsdgfsdfsdfd
        häiritty kerrostaloasukki kirjoitti:

        oli päivä tai yö, naapuriin sen musiikin ei KUULU KUULUA lainkaan. Ja jos kuuluu sen voi lukea tahalliseksi häirinnäksi ja kiusanteoksi josta voi jopa joutua oikeuteen saamansa häädön lisäksi. Mikä hemmetti ihmistä vaivaa jos se muuttaa kerrostaloon häiritsemään muita ihmisiä älyttömällä musiikin soittamisella ja varsinkin ne bassokaiuttimet ne eivät sovellu kerrostaloihin laisinkaan. Kaiuttimista kun siirtyy enemmän ääntä elementtejä pitkin toisiin huoneistoihin kuin niihin missä sitä kuunnellaan. Höperö on se joka tätä musiikilla häirintää suorittaa ja kehottaisinkin kaikkia tällaisten naapureita soittamaan joka kerran Poliisin paikalle toditamaan asia paikan päällä jotta siitä voi sitten nostaa rikos-syytteen häirikköä vastaan. Lisäksi kerämään kolme tai kaksikin riittää, nimeä valitukseen häiritsevästä musiikin soittamisesta, siis jatkuvasta ja kantamaan sen isännöitsijälle mieluummin henkilökohtaisesti jotta voi isännöitsijää valaista moisesta mekkalan pitäjästä. Häätö vaan kaikille kerrostalo häiriköille jottai eivät kuvittele siellä ihan mitä tahansa voitavan tehdä oli sitten hiljaisuusaika taikka ei.
        Muillakin on oikeus kotirauhaan sekä päivällä että yöllä ja takuuvarmasti ei tarvitse kuunnella muiden musiikin jytinää, ne omat pitäisi jokaisella riittää.

        Se musiikki VOI TASAN kuulua naapuriin hiljaisuusajan ulkopuolella. Mitä vittua sinä oikein selität pälli??


      • näin mennään
        gsdsdgfsdfsdfd kirjoitti:

        Se musiikki VOI TASAN kuulua naapuriin hiljaisuusajan ulkopuolella. Mitä vittua sinä oikein selität pälli??

        Pällinlälli siellä haet sitä uutta asuntoa kun naapurisi alkavat tehdä valitusta siitä musiikin pakkosyöttämisestä heille. Juu ja voit viedä oikeuteen saakka, mutta sinä pälliäinen siellä makselet sitten ne viulut.

        Se parhaiten nauraa joka viimeksi nauraa sanos sun naapuris.


      • haista sinä..
        Kivipora kirjoitti:

        Musiikkia pitää kuunnella niin että se ei kuulu naapuriin ei yöllä eikä päivällä, diskot on erikseen! Älykääpiöt ei tajua että on oltava asumisen rauha ja kukaan itsekäs paskiainen ei saa soittaa volyymilla kuuluu naapuriin, Korville tommosia.

        Itte asun kerrostalossa ja huudatan musiikkiani jos siltä tuntuu.. Samaa tekee alakerran naapurini jotka eivät välitä siitä mitä kello on, varsinkin jos ovat tapansa mukaan ottaneet.. Ja en ole asiasta valittanut, koska teen itse samoin.. Tosin hiljasuuden aikaan en ja jos ollaan porukalla tässä musiikkia pienennetään kun hiljaisuus alkaa.. Valituksia en ole koskaan saanut millään tavalla. Asia saattaisi olla toisin jos valittaisin muille asiasta.. Myöskin huuto ja riitely kuuluu lähes joka viikkoiseen elämään naapureilla. Toisilla on ovi auki samalla käytävään riidan aikana kun jotain kehotetaan poistumaan. Eipä silloinkaan ko henkilöt ajattele muita.. Ja tätä tapahtuu myös keskellä yötä.. Mutta jokainen tavallaan.. Toisilla vaan ei ole elämää ja silloin naapureiden asiat on niin pirun tiukassa syynissä.. Vaikka ei edes meteliä pitäis niin silti saatetaan valittaa. Kerran olen sen kokenut.. Tekemättä yhtään mitään!


      • itsekin häiritty
        gsdsdgfsdfsdfd kirjoitti:

        Se musiikki VOI TASAN kuulua naapuriin hiljaisuusajan ulkopuolella. Mitä vittua sinä oikein selität pälli??

        eipä muuten voi! Se on ihan yhtälailla kotirauhan häirintää oli se meteli sitten riitelyä, ovien paukkumista tai yötä myöten poraamista tai sitten musiikin huudatusta. Mitä tänne tulet provosoitumaan kun tunnut itse olevan ihan yhtä syyllinen kotirauhan häirintään kuin niin moni muukin täällä. Yleisesti ottaen kerrostalojen yhteisissä säännöissä sanotaan että talossa on elettävä niin ettei aiheuta muille häiriötä. Muuta itse sinne korpeen niin saat huudattaa bassostereoitasi niin että tärykalvot halkeaa.


      • raaka arska
        gsdsdgfsdfsdfd kirjoitti:

        Se musiikki VOI TASAN kuulua naapuriin hiljaisuusajan ulkopuolella. Mitä vittua sinä oikein selität pälli??

        Mitäs tykkäät jos muutan sun naapuriin ja pidän bänditreenit joka päivä klo 7-22? Sehän ei haittaa sinua koska soitettaisiin vain päivällä, yöllä klo 22-7 oltaisiin kuin kusi sukassa.
        Musiikki ei ole mitään kevyttä homopoppia, rumpalilla hehkuu tuplabasarit punaisena alta viiden sekunnin. Mutta sehän tuskin sinua haittaisi, sehän on vain musiikkia. Minä en tykkää kuunnella musiikkia stereoista vaan tykkään soittaa sitä itse.


      • dasdsads
        näin mennään kirjoitti:

        Pällinlälli siellä haet sitä uutta asuntoa kun naapurisi alkavat tehdä valitusta siitä musiikin pakkosyöttämisestä heille. Juu ja voit viedä oikeuteen saakka, mutta sinä pälliäinen siellä makselet sitten ne viulut.

        Se parhaiten nauraa joka viimeksi nauraa sanos sun naapuris.

        Antaa ruikuttajien ruikuttaa. Kyllä se niin on että se ruikuttaja se täältä ensimmäisenä lähtee. Jos ei elämän ääniä kestä niin on parempi painua korpeen kuusen alle. Siellä voi sitten itkeä vaikka suhisevalle tulelle.


      • -
        koknija kirjoitti:

        "Kyseinen naapuri, joka kattoani koputtelee soittelee itse rumpuja..."
        Kummallista että tämän "unohdit" mainita ensimmäisessä viestissäsi:)
        No,jos joskus sieltä maalta muutat kerrostaloon,muista pari asiaa;
        - kenelläkään asukkaalla ei ole oikeutta häiritä talon muita asukkaita (muut asukkaat = naapurit)
        - etenkin klo:22-06 välisenä aikana on vältettävä metelöintiä
        - ns.nyrkkisääntö musiikin kuunteluun;jos naapuri erottaa laulun sanat,musiikki soi liian lujalla

        Korjausta ylläolevaan lain mukaan.

        Korjausta ylläolevan idiootin valheisiin. Naapuriin ei saa kantautua mitään muuta kuin allaolevia. Näin sanoo laki.

        Naapuriin ei saa kuulua minkäänlaista ääntä poislukien todelliset elämän äänet. Kattilan kansi tippuu lattialle, ovi kolahti kiinni liian kovaa vahingossa, vessa, suihku, yms. Nämä ovat niitä todellisia elämisen ääniä.

        Popitus johtaa vain poliisin vierailuun ja asunnon haltuunottoon. Ei laki ja taloyhtiön säännöt ole turhaan olemassa. Ellei moisia hyväksy, asukoon kadulla.


      • räpeiolemusiikkia

        Sitä rap musiikkia ei voi sietää missään muodossa ei koskaan yöllä eikä päivällä sellaisen musiikin kuuntelijat on muutenkin täysiä matoja...


      • yh

        Etusivu
        Solaris-kylpylätEtusivuLomapaketit
        kylpylälomatpuolihoitopaketitperhelomatjuhlapyhien lomatteatteripaketitlomapaketit ryhmille
        Majoitus
        kylpylähotellihuoneistohotellihostelliKylpylä
        altaat / kylpyläinfo allasosaston hinnat vesiliikuntatilaussaunakauneusturveillatlasten kekkerit Hoidot
        hieronnatkylpylähoidoterikoishoidotkauneushoidotvartalohoidotday spa kampaajafysikaaliset hoidot Ravintola ja tanssi
        tanssitruokailuta la carte, menut ja viinitteatterijuhlatjätkänkämppäKokoukset
        ohjelmapalvelutkokoushinnastotarjouspyyntöVapaa-aika
        liikuntatilatlomaohjelmat majoittuville jumpatvuokravälineetkoululaisryhmätteatteripolttaritryhmilleKuntoutus & hyvinvointi
        tyky ja tyhy virkistypäivätkuntoremontitterveystreffitSuomeksiпо-русскиIn EnglishTee huonevarausTee hoitovarausOsta lahjakorttiTarjouksetMyyntipalveluHinnastoAjankohtaistaYhteystiedot ja karttaEtsi sivuilta:
        NAUTI HYVÄSTÄ OLOSTA
        Rauhalahdesta löydät kaiken, mitä lomallasi tai kokouksessasi kaipaat.
        Voit viettää aktiivista aikaa koko päivän tai yksinkertaisesti antautua toisten hemmoteltavaksi.
        Hyvä mieli syntyy kokemistasi unohtumattomista elämyksistä.

        Kylpylässä ja hoidossa sinua hemmotellaan kuin prinsessaa. Uusi, upea ravintolamaailma avattiin loppusyksyllä 2008. Käytössäsi on neljä erilaista ravintolaa herkutteluun, viihtymiseen ja hyvän musiikin, tanssin sekä karaoken ystäville. Hyvää oloa ja mieltä voit antaa myös lahjaksi.

        Etuja Plussa-kortilla
        Tilaa Rauhalahden e-kirje.

        Tutustu myös Rauhalahden alueen muihin palveluihin.



        AJANKOHTAISTA
        Syyskuun majoitustarjoukset. Katso myös ONLINE -tarjoukset.

        Koko perheen syyslomaviikot.

        Savusauna- ja perinneillat Jätkänkämpällä jatkuvat syksyllä tiistaisin.

        Syksyn treenit ovat alkaneet.

        Varaa nyt pikkujoulut.
        65YYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYY













        MIKS MULLA EI OO KOIRAA KUN MUILLAKI ON!!!!!!!!!!!!! ESMI MYI KOIRUN ALTTARILLE KANANPUKEISSA! VOI RO3EWRVFDSG HRJYHHHH


      • a-dios
        räpeiolemusiikkia kirjoitti:

        Sitä rap musiikkia ei voi sietää missään muodossa ei koskaan yöllä eikä päivällä sellaisen musiikin kuuntelijat on muutenkin täysiä matoja...

        ei ole olemassa mitään rap musiikkia, rap on vain puhuttua paskaa rytmikoneen tahdissa. jos sinne väliin laitetaan joku sämplätty riffi niin se ei tee siitä musiikkia.


      • sissiq

        itse käteesi. Tutustupa taloyhtiös sääntöihin. Jollet sitten asu jossain HOASin läävässä millä ei ole asumisen kanssa mitään tekemistä. Siellä saa varmasti tehdä mitä vaan, mutta periaate on että meteli ei kuulu naapuriin LUKUUNOTTAMATTA EDELLÄMAINITTUJA ELÄMISENÄÄNIÄ!


      • Samu,
        Kivipora kirjoitti:

        Musiikkia pitää kuunnella niin että se ei kuulu naapuriin ei yöllä eikä päivällä, diskot on erikseen! Älykääpiöt ei tajua että on oltava asumisen rauha ja kukaan itsekäs paskiainen ei saa soittaa volyymilla kuuluu naapuriin, Korville tommosia.

        "Musiikkia pitää kuunnella niin että se ei kuulu naapuriin ei yöllä eikä päivällä, diskot on erikseen! Älykääpiöt ei tajua että on oltava asumisen rauha ja kukaan itsekäs paskiainen ei saa soittaa volyymilla kuuluu naapuriin, Korville tommosia."

        koskee sitten kaikkea muutakin ääntelyä. Tänne ainakin kuuluu television ääni sekä yläkerran että seinänä takaisen asukkaan kämpästä aamulla heti kuudesta alkaen ja iltaisin huudatusta jatkuu joskus puolille öin(hiljaisuus 22-6). Itseä ei häiritse millään tavalla kun en koskaan mene nukkumaan ennen klo 24 ja töihin on noustava klo 6. Norsuja tuntuu asuvan aina yläkerran asunnoissa, kävelevät ilmeisesti pelkillä kantapäillä hyppien ja kun siihen lisätään n. 100kg massa niin siinä jää basson jumputukset toiseksi.
        Tasoitan tilannetta musiikin kuuntelulla silloin tällöin.


      • VATTULAN VASTIKKEET
        häiritty kerrostaloasukki kirjoitti:

        oli päivä tai yö, naapuriin sen musiikin ei KUULU KUULUA lainkaan. Ja jos kuuluu sen voi lukea tahalliseksi häirinnäksi ja kiusanteoksi josta voi jopa joutua oikeuteen saamansa häädön lisäksi. Mikä hemmetti ihmistä vaivaa jos se muuttaa kerrostaloon häiritsemään muita ihmisiä älyttömällä musiikin soittamisella ja varsinkin ne bassokaiuttimet ne eivät sovellu kerrostaloihin laisinkaan. Kaiuttimista kun siirtyy enemmän ääntä elementtejä pitkin toisiin huoneistoihin kuin niihin missä sitä kuunnellaan. Höperö on se joka tätä musiikilla häirintää suorittaa ja kehottaisinkin kaikkia tällaisten naapureita soittamaan joka kerran Poliisin paikalle toditamaan asia paikan päällä jotta siitä voi sitten nostaa rikos-syytteen häirikköä vastaan. Lisäksi kerämään kolme tai kaksikin riittää, nimeä valitukseen häiritsevästä musiikin soittamisesta, siis jatkuvasta ja kantamaan sen isännöitsijälle mieluummin henkilökohtaisesti jotta voi isännöitsijää valaista moisesta mekkalan pitäjästä. Häätö vaan kaikille kerrostalo häiriköille jottai eivät kuvittele siellä ihan mitä tahansa voitavan tehdä oli sitten hiljaisuusaika taikka ei.
        Muillakin on oikeus kotirauhaan sekä päivällä että yöllä ja takuuvarmasti ei tarvitse kuunnella muiden musiikin jytinää, ne omat pitäisi jokaisella riittää.

        Sitten on kyllä kiellettävä ovien availu ja sulku, käytävästä kuuluu kaiken päivää kun hissillä mennään ja ovia avataan ja suljetaan, lisäki pesukoneiden äänet kuuluu asuntoon ja keittiön jääkaapin avaus iltasella. Myös autojen pito parkkipaikalla on kiellettävä. Siellä niitä käynnistellään aamuisin ja iltaisin ja keskellä yötä. Myös kakarat hiljaa siellä pihalla ja käytävissä. Ja sitten vielä asunoissa on liikuttava äänettömästi ja hiljaa ettei vaan mitään ääntä kuulu. Lentokoneet ja linja-autot myös pois asuntojen lähettyviltä aina niitä menee yötä päivää...

        Taitaa olla parasta että poistat korvat niin ei enää äänet häiritse...


      • asiantuntijalta kysy
        Kivipora kirjoitti:

        Musiikkia pitää kuunnella niin että se ei kuulu naapuriin ei yöllä eikä päivällä, diskot on erikseen! Älykääpiöt ei tajua että on oltava asumisen rauha ja kukaan itsekäs paskiainen ei saa soittaa volyymilla kuuluu naapuriin, Korville tommosia.

        Totuus on, että naapurin radiokaan EI SAA olla niin isolla että kuuluisi naapuriin. Kysyin vuosia sitten asiaa ja vastaus oli että alkutoimien jälkeen voit jättää kirjallisen valituksen ympäristölautakunnan käsiteltäväksi.
        Aina alkuperäinen häirikkö lähtee! Tässä tapauksessa se yläkerran sälli, ei alakerran mailankoputtaja!!


      • fakta111
        a-dios kirjoitti:

        ei ole olemassa mitään rap musiikkia, rap on vain puhuttua paskaa rytmikoneen tahdissa. jos sinne väliin laitetaan joku sämplätty riffi niin se ei tee siitä musiikkia.

        Musiikista mitään tajuamattomilta ei voi odottaakaan ymmärrystä hyvän päälle. Rap on sata kertaa enemmän musiikkia kuin se sinun kuuntelemasi liimalettikiljuminen.


      • heh heh
        sissiq kirjoitti:

        itse käteesi. Tutustupa taloyhtiös sääntöihin. Jollet sitten asu jossain HOASin läävässä millä ei ole asumisen kanssa mitään tekemistä. Siellä saa varmasti tehdä mitä vaan, mutta periaate on että meteli ei kuulu naapuriin LUKUUNOTTAMATTA EDELLÄMAINITTUJA ELÄMISENÄÄNIÄ!

        Vedä vaan itse siihen rukkaseesi poika. Jos et elämän ääniä kestä niin pakkaa kimpsusi ja painu korpeen.


      • Ei EI**
        haista sinä.. kirjoitti:

        Itte asun kerrostalossa ja huudatan musiikkiani jos siltä tuntuu.. Samaa tekee alakerran naapurini jotka eivät välitä siitä mitä kello on, varsinkin jos ovat tapansa mukaan ottaneet.. Ja en ole asiasta valittanut, koska teen itse samoin.. Tosin hiljasuuden aikaan en ja jos ollaan porukalla tässä musiikkia pienennetään kun hiljaisuus alkaa.. Valituksia en ole koskaan saanut millään tavalla. Asia saattaisi olla toisin jos valittaisin muille asiasta.. Myöskin huuto ja riitely kuuluu lähes joka viikkoiseen elämään naapureilla. Toisilla on ovi auki samalla käytävään riidan aikana kun jotain kehotetaan poistumaan. Eipä silloinkaan ko henkilöt ajattele muita.. Ja tätä tapahtuu myös keskellä yötä.. Mutta jokainen tavallaan.. Toisilla vaan ei ole elämää ja silloin naapureiden asiat on niin pirun tiukassa syynissä.. Vaikka ei edes meteliä pitäis niin silti saatetaan valittaa. Kerran olen sen kokenut.. Tekemättä yhtään mitään!

        lähinaapurit samanhenkistä porukkaa niin voi huudattaa estottomasti.
        Kyllä normaalilla volyymillakin kuulee mikäli ei ole kuulovammainen.
        Inhoan sydämeni pohjasta yksitoikkoista jumputusta, kuulokkeet ovat hyvä ratsisu jos haluaa itselleen kuulovamman.


      • kärsäjä
        aloittaja... kirjoitti:

        Ensinnäkään kukaan muu naapuri ei ole valittanut musiikin kuuntelustani, ei edes seinänaapurit. Tosin molemmat seinänaapurit lukeutuvat enemmänkin kavereiksi kuin naapureiksi.

        Kyseinen naapuri, joka kattoani koputtelee soittelee itse rumpuja. Rumpujen pauke kuulostaa mielestäni erittäin ärsyttävältä, mutta en kuitenkaan rupea koputtelemaan lattiaani. Tälläkin hetkellä alakerrasta kuuluu rumpujen pauke.
        Heidän perheestään kukaan ei myöskään ole yötöissä vaan päivätöissä.

        Jos heillä on oikeus soittaa rumpuja niin, että pauke kuuluu meille asti niin eikös minullakin ole silloin oikeus kuunnella musiikkia?

        Kaiuttimet eivät myöskään ole lattiassa kiinni vaan lähempänä kattoa (asun ylimmässä kerroksessa).

        Kuulokkeilla en musiikkia rupea kuuntelemaan.

        Ja tiedän kyllä, että teknotrancepopitus yms. biiseissä basso kuuluu aika selvästi alakertaan, mutta kuuntelen kyllä muutakin musiikkia.

        Ja näin olen käsittänyt, että alakerrassa asuvat, yli 30-vuotiaat työssäkäyvät ovat päivisin töissä. Heidän 18-28 vuotiaat lapsensa sen sijaan ovat suurimman osan ajasta kotona ja he sitä kattoa koputtelevat ja rumpuja paukuttelevat.

        Eli olenko minä tässä se ainoa syyllinen ja pitäisikö minun lopettaa musiikin kuunteluni, muuttaa pois tai siirtyä käyttämään kuulokkeita?

        Äänet kuuluvat alakertaan paremmin kuin muihin naapureihin. En minäkään kuule ikinä mitään ääniä muista naapureista, mutta yläkerrasta kuuluu askeleet, puhe ja muut pienimmätkin äänet.


      • föo
        Elämä on kirjoitti:

        Ymmärrän kantasi ja olen puolellasi tässä asiassa. Jos naapurista ei saa kuulua ääntä niin se tarkoittaa KAIKKIA ääniä jotka voivat kantautua toisiin huoneistoihin.
        Mieluiten kuulen musiikkia verraten pariskuntiin joiden olisi pitänyt erota aikaa sitten, riitelevät äänekkäästi.
        Joudun jatkuvasti kuulemaan äänekästä puhetta, kurittoman lapsen karjuntaa, ovien pauketta, tömistelyä, poraamista, hakkaamista...jne. Mutta, mutta nämä äänet ei kuitenkaan häiritse minua kun on niin paljon muuta tekemistä etten niihin juuri kiinnitä huomiota. Mieluiten kuitenkin valitsisin musiikin jos jotain joutuu kuuntelemaan naaapurista.

        "Mutta, mutta nämä äänet ei kuitenkaan häiritse minua kun on niin paljon muuta tekemistä etten niihin juuri kiinnitä huomiota"

        Tai sitten aistisi ovat niin turrat ettet yksinkertaisesti kykene hienosyisempään ja rikkaampaan aistimiseen.


      • zu
        dasdsads kirjoitti:

        Antaa ruikuttajien ruikuttaa. Kyllä se niin on että se ruikuttaja se täältä ensimmäisenä lähtee. Jos ei elämän ääniä kestä niin on parempi painua korpeen kuusen alle. Siellä voi sitten itkeä vaikka suhisevalle tulelle.

        Ei vaan sinä joka et osaa elää ihmisten keskellä sivistyneesti muut huomioiden menet sinne korpeen. Tosin kun elinolosuhteet käy sielläkin ahtaaksi pitää kirjoittaa lakiin että muillakin eläimillä tulee olla ihmismölyvapaata ympäristöä.
        Kuulokkeet korviin näille mölyapinoille niin kaikki saa tarvitsemansa.


      • Tok Tok
        zu kirjoitti:

        Ei vaan sinä joka et osaa elää ihmisten keskellä sivistyneesti muut huomioiden menet sinne korpeen. Tosin kun elinolosuhteet käy sielläkin ahtaaksi pitää kirjoittaa lakiin että muillakin eläimillä tulee olla ihmismölyvapaata ympäristöä.
        Kuulokkeet korviin näille mölyapinoille niin kaikki saa tarvitsemansa.

        Tämä on oikeaa puhetta ( kirjotusta ).
        Minulle sopii sillointällöin naapureiden juhlita ja metelöinti vaikka yöllä, mutta ei musiikin jumputus päivästä toiseen, muuta korpeen eläimiä häiritsemään.


      • x
        Kivipora kirjoitti:

        Musiikkia pitää kuunnella niin että se ei kuulu naapuriin ei yöllä eikä päivällä, diskot on erikseen! Älykääpiöt ei tajua että on oltava asumisen rauha ja kukaan itsekäs paskiainen ei saa soittaa volyymilla kuuluu naapuriin, Korville tommosia.

        maksavat 26 euroa, kyllä voi sanoa jos musa häiritsee, päivällä tai yöllä.


      • x
        x kirjoitti:

        maksavat 26 euroa, kyllä voi sanoa jos musa häiritsee, päivällä tai yöllä.

        monta vuotta on kuunneltu, eikä ole kuulo alentunut, kohtuullisella voluumilla. Ei ole tarkoituskaan, että koko ajan käytettäisiin niitä, vain hiljaisuusaikana ja muulloin, kun ajattelee häiritsevän.


      • Mc Gangsta Daddy
        fakta111 kirjoitti:

        Musiikista mitään tajuamattomilta ei voi odottaakaan ymmärrystä hyvän päälle. Rap on sata kertaa enemmän musiikkia kuin se sinun kuuntelemasi liimalettikiljuminen.

        Rap-crap ei ole musiikkia, yo! Se vaan on nyt täyttä ääliömäistä paskaa. Yo, bitch! Yo!


      • Bassot pienemmälle
        häiritty kerrostaloasukki kirjoitti:

        oli päivä tai yö, naapuriin sen musiikin ei KUULU KUULUA lainkaan. Ja jos kuuluu sen voi lukea tahalliseksi häirinnäksi ja kiusanteoksi josta voi jopa joutua oikeuteen saamansa häädön lisäksi. Mikä hemmetti ihmistä vaivaa jos se muuttaa kerrostaloon häiritsemään muita ihmisiä älyttömällä musiikin soittamisella ja varsinkin ne bassokaiuttimet ne eivät sovellu kerrostaloihin laisinkaan. Kaiuttimista kun siirtyy enemmän ääntä elementtejä pitkin toisiin huoneistoihin kuin niihin missä sitä kuunnellaan. Höperö on se joka tätä musiikilla häirintää suorittaa ja kehottaisinkin kaikkia tällaisten naapureita soittamaan joka kerran Poliisin paikalle toditamaan asia paikan päällä jotta siitä voi sitten nostaa rikos-syytteen häirikköä vastaan. Lisäksi kerämään kolme tai kaksikin riittää, nimeä valitukseen häiritsevästä musiikin soittamisesta, siis jatkuvasta ja kantamaan sen isännöitsijälle mieluummin henkilökohtaisesti jotta voi isännöitsijää valaista moisesta mekkalan pitäjästä. Häätö vaan kaikille kerrostalo häiriköille jottai eivät kuvittele siellä ihan mitä tahansa voitavan tehdä oli sitten hiljaisuusaika taikka ei.
        Muillakin on oikeus kotirauhaan sekä päivällä että yöllä ja takuuvarmasti ei tarvitse kuunnella muiden musiikin jytinää, ne omat pitäisi jokaisella riittää.

        Olethan muuten "Sönkkö" noiden ajatuksiesi kanssa.Et hyväksy mitään mikä häiritsee tai kuuluu naapurista.Oletko koskaan ajatellut,että olisi paljon helpompaa elää Omakotitalossa eikä kerrostalossa hammasta purren ja oikeuksistasi kiinni pitäen.Joillekin kun katsos Musiikinkin kuuntelu voi olla harrastus vaikka sinä pidät sitä luonnollisesti pelkkänä kiusantekona.Musiikkia saa kuunnella Järjestyssäännöissä ilmoitettuina aikoina ei luonnollisestikaan silloi kun on hiljaisuus.Ja on myöskin hyvä muistaa jos kotiteatteria käyttää lopetella jo hyvissä ajoin ennen tuota kello Kymmentä.Kyllä se kuuluu täysin normaaliin elämään jos naapurista välillä kuuluu Musiikki tai muu elämisestä aiheutuva ääni.Mikään ei ole niin "Akkamaista"kun alkaa keräillä jotain nimilistaa häiriöstä!Kyllä kaikki normaalit ihmiset nukkuvat öisin eikä kukaan kuuntele koko ajan Musiikkia.Meilläkin Rivitalossa naapuri alkoi valittaa Bassoista ensin kirjallisesti ja sitten oven takana ruikuttaen.Kun tuli ovelle sanoin,että sulla kuule ei ole mitään asiaa tulla tänne varsinkaan kun kello oli neljä!Sanoin että nyt lähdet vetämään siitä ja meteli ei ollut mitenkään kova vaan normaali musiikin kuuntelu voimakkuus.Mistä tällaiset itsekkäät valittajat kumpuaa eikö ole mitään muuta.Isännöitsijälle sanoin että siinähän valittavat nimilistaa kun on vaikea Rivitalossa alkaa keräämään muilta jotka ei edes välitä tällaisesta normaalista elämisen äänistä.Ise Grillaa ja käryttää kaiket kesät niin että saa pitää ikkunat kiinni.Kerran vielä jos tulee ovelle itkemään niin sen jälkeen saa muuten sitä Bassoa joka päivä ja kunnolla niin oppii valittamaan ja mitään ei voi ja jos oikein hankalaksi heittäytyy täytyy antaa käytännön koulutusta.


      • Raisin'
        haista sinä.. kirjoitti:

        Itte asun kerrostalossa ja huudatan musiikkiani jos siltä tuntuu.. Samaa tekee alakerran naapurini jotka eivät välitä siitä mitä kello on, varsinkin jos ovat tapansa mukaan ottaneet.. Ja en ole asiasta valittanut, koska teen itse samoin.. Tosin hiljasuuden aikaan en ja jos ollaan porukalla tässä musiikkia pienennetään kun hiljaisuus alkaa.. Valituksia en ole koskaan saanut millään tavalla. Asia saattaisi olla toisin jos valittaisin muille asiasta.. Myöskin huuto ja riitely kuuluu lähes joka viikkoiseen elämään naapureilla. Toisilla on ovi auki samalla käytävään riidan aikana kun jotain kehotetaan poistumaan. Eipä silloinkaan ko henkilöt ajattele muita.. Ja tätä tapahtuu myös keskellä yötä.. Mutta jokainen tavallaan.. Toisilla vaan ei ole elämää ja silloin naapureiden asiat on niin pirun tiukassa syynissä.. Vaikka ei edes meteliä pitäis niin silti saatetaan valittaa. Kerran olen sen kokenut.. Tekemättä yhtään mitään!

        Tai kenties naapureillasi on elämä, ja he tarvitsevat sitä elääkseen unta. Onpas täällä muuten hyvin kasvatettuja keskustelijoita, kun ei ole opetettu millään lailla ottamaan toisia ihmisiä huomioon. Kuulutteko tähän mulle-kaikki-heti-kastiin?


      • Silence is golden
        Elämä on kirjoitti:

        Ymmärrän kantasi ja olen puolellasi tässä asiassa. Jos naapurista ei saa kuulua ääntä niin se tarkoittaa KAIKKIA ääniä jotka voivat kantautua toisiin huoneistoihin.
        Mieluiten kuulen musiikkia verraten pariskuntiin joiden olisi pitänyt erota aikaa sitten, riitelevät äänekkäästi.
        Joudun jatkuvasti kuulemaan äänekästä puhetta, kurittoman lapsen karjuntaa, ovien pauketta, tömistelyä, poraamista, hakkaamista...jne. Mutta, mutta nämä äänet ei kuitenkaan häiritse minua kun on niin paljon muuta tekemistä etten niihin juuri kiinnitä huomiota. Mieluiten kuitenkin valitsisin musiikin jos jotain joutuu kuuntelemaan naaapurista.

        Ei ole kyse siitä, ettei naapurista saisi kuulua mitään ääntä. Tottakai kerrostalossa, ja etenkin vanhoissa kerrostaloissa, elämän äänet, kuten vessan vetäminen, suihku, lasten itku jne. kuuluvat. Kyse on siitä, ettei naapuria saa tarpeettomasti häiritä esim. musiikilla tai televisiolla tai mekastamalla öiseen aikaan. Näissä on vissi ero, ja täytyy kyllä olla aika toope jos ei sitä sisäistä.


      • Kumma...
        kärsäjä kirjoitti:

        Äänet kuuluvat alakertaan paremmin kuin muihin naapureihin. En minäkään kuule ikinä mitään ääniä muista naapureista, mutta yläkerrasta kuuluu askeleet, puhe ja muut pienimmätkin äänet.

        Meillä kyllä kuuluu alakerrasta paremmin, äänethän kantaa ylöspäin. Ja kyllä, kuuluu myös askelet.


      • jumpjumptsikajump
        x kirjoitti:

        maksavat 26 euroa, kyllä voi sanoa jos musa häiritsee, päivällä tai yöllä.

        Miksi minun täytyisi pitää kuulokkeita jos naapurissa asuu musiikin huudattaja?
        Miksi hän saisi pakottaa minut kuuntelemaan musiikkia josta itse tykkää?


      • norminuori
        häiritty kerrostaloasukki kirjoitti:

        oli päivä tai yö, naapuriin sen musiikin ei KUULU KUULUA lainkaan. Ja jos kuuluu sen voi lukea tahalliseksi häirinnäksi ja kiusanteoksi josta voi jopa joutua oikeuteen saamansa häädön lisäksi. Mikä hemmetti ihmistä vaivaa jos se muuttaa kerrostaloon häiritsemään muita ihmisiä älyttömällä musiikin soittamisella ja varsinkin ne bassokaiuttimet ne eivät sovellu kerrostaloihin laisinkaan. Kaiuttimista kun siirtyy enemmän ääntä elementtejä pitkin toisiin huoneistoihin kuin niihin missä sitä kuunnellaan. Höperö on se joka tätä musiikilla häirintää suorittaa ja kehottaisinkin kaikkia tällaisten naapureita soittamaan joka kerran Poliisin paikalle toditamaan asia paikan päällä jotta siitä voi sitten nostaa rikos-syytteen häirikköä vastaan. Lisäksi kerämään kolme tai kaksikin riittää, nimeä valitukseen häiritsevästä musiikin soittamisesta, siis jatkuvasta ja kantamaan sen isännöitsijälle mieluummin henkilökohtaisesti jotta voi isännöitsijää valaista moisesta mekkalan pitäjästä. Häätö vaan kaikille kerrostalo häiriköille jottai eivät kuvittele siellä ihan mitä tahansa voitavan tehdä oli sitten hiljaisuusaika taikka ei.
        Muillakin on oikeus kotirauhaan sekä päivällä että yöllä ja takuuvarmasti ei tarvitse kuunnella muiden musiikin jytinää, ne omat pitäisi jokaisella riittää.

        Mutta onhan niitäkin sellasisia naapureita jotka oikein korva kiinni kuuntelevat että kuuluisko sieltä jotain ääntä, josta voisi sitten eteenpäin valittaa. Nehän ne vasta ärsyttäviä ovatkin, kun muuttavat kerrostaloon vaan kyttäämään muita, kun ei omaakaan elämää ole.
        Ja eikö se ole sitten ihan hyvä jos joskus kuuluu jotain naapurista, tietääpähän ainakin kaverin olevan hengissä... :)
        Ja vielä, että eihän sitä voi tietää miltä ääni kuullostaa naapurin jos itse kuuntelee kotonaan. Tottakai kaikki saa kotonaan kuunnella mitä lystäävät riippumatta siitä tykkäävätkö naapurit siitä vai eivät. Sitä musaa ei tarvitse huudattaa niin kovaa että kaikki kuulevat, mutta ei sitä myöskään tarvitse pitää niin hiljasella että ei itse kuule mitään vaan sen vuoksi etteivät naapurin höyrypäät suutu. Kultainen keskitie on hyvä muistaa, sekä musan soittajan että myöskin naapurien.


      • mukavat naapurit
        Samu, kirjoitti:

        "Musiikkia pitää kuunnella niin että se ei kuulu naapuriin ei yöllä eikä päivällä, diskot on erikseen! Älykääpiöt ei tajua että on oltava asumisen rauha ja kukaan itsekäs paskiainen ei saa soittaa volyymilla kuuluu naapuriin, Korville tommosia."

        koskee sitten kaikkea muutakin ääntelyä. Tänne ainakin kuuluu television ääni sekä yläkerran että seinänä takaisen asukkaan kämpästä aamulla heti kuudesta alkaen ja iltaisin huudatusta jatkuu joskus puolille öin(hiljaisuus 22-6). Itseä ei häiritse millään tavalla kun en koskaan mene nukkumaan ennen klo 24 ja töihin on noustava klo 6. Norsuja tuntuu asuvan aina yläkerran asunnoissa, kävelevät ilmeisesti pelkillä kantapäillä hyppien ja kun siihen lisätään n. 100kg massa niin siinä jää basson jumputukset toiseksi.
        Tasoitan tilannetta musiikin kuuntelulla silloin tällöin.

        OIKEIN! Toiset asukkaat on otettava huomioon niin yöllä kuin päivälläkin,tai muuta korpeen.Joku voi olla sairaana,pitää saada nukkua päivällä jos on yöt töissä,pienten lasten saada nukkua päivunet ym.joten kohtuuton musiikin huudattaminen on kiellettyä.Säännöt tarkoittaa että normaalit äänet saa kuulua päivällä,mut ei tahalteen aiheuttaa .Ikävää myös katsoa telkkaria,jos pitää täysillä huudattaa siksi että naapurista ääet kuuluu niin kovana ettei kuule telkkarin ääntä.
        Kerrostalo asunnot on tarkoitettu niille jotka eivät aiheuta häiriötä millään toisille asukkaille.Häiriköt voi muuttaa syrjäseudulle omakotitaloon vuokralle tai ostaa talo.


      • mene itseesi
        Raisin' kirjoitti:

        Tai kenties naapureillasi on elämä, ja he tarvitsevat sitä elääkseen unta. Onpas täällä muuten hyvin kasvatettuja keskustelijoita, kun ei ole opetettu millään lailla ottamaan toisia ihmisiä huomioon. Kuulutteko tähän mulle-kaikki-heti-kastiin?

        Sekään ei ole muiden huomioon ottamista, jos ei anna kuunnella musiikkia niin lujalla ja niin kovalla kuin tuntuu.
        Mene itseesi, natsi.


      • Tee näin
        mene itseesi kirjoitti:

        Sekään ei ole muiden huomioon ottamista, jos ei anna kuunnella musiikkia niin lujalla ja niin kovalla kuin tuntuu.
        Mene itseesi, natsi.

        Meneppäs takaisin osastolle. Hoitajat on varmaan huolissaan taas.


      • olli
        Ei EI** kirjoitti:

        lähinaapurit samanhenkistä porukkaa niin voi huudattaa estottomasti.
        Kyllä normaalilla volyymillakin kuulee mikäli ei ole kuulovammainen.
        Inhoan sydämeni pohjasta yksitoikkoista jumputusta, kuulokkeet ovat hyvä ratsisu jos haluaa itselleen kuulovamman.

        Entäpä lähinaapurin naapurit????? Mulkku...


      • illu
        mene itseesi kirjoitti:

        Sekään ei ole muiden huomioon ottamista, jos ei anna kuunnella musiikkia niin lujalla ja niin kovalla kuin tuntuu.
        Mene itseesi, natsi.

        Jos sulla on vaippa vaihtamatta niin saat huutaa niin paljon kun turvasta lähtee,et muulloin!


      • valde
        baila baila latino kirjoitti:

        Näin muusikkona totean että mikään naapurista kuuluva ääni ei välttämättä oo yhtä ärsyttävää ku jos jossain joku kuuntelee selkeesti sellasta musaa jota sä et voi sietää... esim jotain suomlalaisia iskelmiä joiden sanotuksia joutuu viel päivästä toiseen kuuntelemaan, et oli mulla elämän pelikortit ja tummat silmät ruskea tukka ja peltoniemen hintriikka ja näitä polkuja tallaan viimeiseen asti etc....
        Ja ehkä vieläkin ärsytt'vämpää on jos tää naapuri kuuntelee tätä ällömusaa yöllä, just sen verran hiljaa et ei voi väittää et se kuuntelis lujalla, mut herkkäkuulonen saa kuitenki ihan unen läpi selvän sanoista ja melodioista.
        Mieluummin kuuntelen vaikka riitelyä ja ovien pauketta.

        -------

        Mit mitä tulee ap:n tekstiin; olen sitä mieltä et jos alakerrassa joku paukuttelee päivät pitkät rumpuja niin hänellä on täysoikeus soittaa päivisin omaa musiikkiaan - kyllä on itsekäs se alakertalainen.....

        Espanjan tumma poika,haista sinä espanjalainen vittu!


      • ksldjf

        Tottakai naapuri saa hakata lattiaansa jos tuntutolkulla jouttuu kuntelemaan typeriä biisejä .Kuulokkeet päähän ja kuuntele niillä :mutta kyllä minusta muutaman biisin saa soittaa ihan kaiuttimillakin päiväsaikaan. Koetappa asettua naapurisi asemaan. Miltä tuntuu jos haluat hiljaisuutta välillä niin et sitä saa.


      • dhdsdssgsgs

        Kenenkään ei tarvitse pitää korvatulppia nukkuessaan. Ne ämyrit pidetään pienellä päiväsaikaankin tai sitten laitetaan kuulokkeet korviin.


      • palo
        mukavat naapurit kirjoitti:

        OIKEIN! Toiset asukkaat on otettava huomioon niin yöllä kuin päivälläkin,tai muuta korpeen.Joku voi olla sairaana,pitää saada nukkua päivällä jos on yöt töissä,pienten lasten saada nukkua päivunet ym.joten kohtuuton musiikin huudattaminen on kiellettyä.Säännöt tarkoittaa että normaalit äänet saa kuulua päivällä,mut ei tahalteen aiheuttaa .Ikävää myös katsoa telkkaria,jos pitää täysillä huudattaa siksi että naapurista ääet kuuluu niin kovana ettei kuule telkkarin ääntä.
        Kerrostalo asunnot on tarkoitettu niille jotka eivät aiheuta häiriötä millään toisille asukkaille.Häiriköt voi muuttaa syrjäseudulle omakotitaloon vuokralle tai ostaa talo.

        Juuri näin.


      • dsfsg
        häiritty kerrostaloasukki kirjoitti:

        oli päivä tai yö, naapuriin sen musiikin ei KUULU KUULUA lainkaan. Ja jos kuuluu sen voi lukea tahalliseksi häirinnäksi ja kiusanteoksi josta voi jopa joutua oikeuteen saamansa häädön lisäksi. Mikä hemmetti ihmistä vaivaa jos se muuttaa kerrostaloon häiritsemään muita ihmisiä älyttömällä musiikin soittamisella ja varsinkin ne bassokaiuttimet ne eivät sovellu kerrostaloihin laisinkaan. Kaiuttimista kun siirtyy enemmän ääntä elementtejä pitkin toisiin huoneistoihin kuin niihin missä sitä kuunnellaan. Höperö on se joka tätä musiikilla häirintää suorittaa ja kehottaisinkin kaikkia tällaisten naapureita soittamaan joka kerran Poliisin paikalle toditamaan asia paikan päällä jotta siitä voi sitten nostaa rikos-syytteen häirikköä vastaan. Lisäksi kerämään kolme tai kaksikin riittää, nimeä valitukseen häiritsevästä musiikin soittamisesta, siis jatkuvasta ja kantamaan sen isännöitsijälle mieluummin henkilökohtaisesti jotta voi isännöitsijää valaista moisesta mekkalan pitäjästä. Häätö vaan kaikille kerrostalo häiriköille jottai eivät kuvittele siellä ihan mitä tahansa voitavan tehdä oli sitten hiljaisuusaika taikka ei.
        Muillakin on oikeus kotirauhaan sekä päivällä että yöllä ja takuuvarmasti ei tarvitse kuunnella muiden musiikin jytinää, ne omat pitäisi jokaisella riittää.

        Monissa taloissa on niin surkea äänieristys, että normaali puhe ym. kuuluu läpi. Se tarkoittaa, että myös hiljainen musiikki tai TV:n katselu normivolyymilla kuuluu. Sille ei voi mitään - en ala valittaa naapurille jos katsovat illalla uutisia. Eri asia jos päivästä toiseen kuuluisi jumputusta monta tuntia ja kohtuuttoman kovalla. Silloin ottaisin kaverin mukaan ja menisin juttelemaan naapurille asiasta ihan ystävällisesti, jos vaikuttaa suht. normaalijärkiseltä. Sen jälkeen yhteydenotto isännöitsijälle jos ei auta.


      • Anonyymi

        Nyt puhut paskaa. Kerrostalossa Ei saa luukuttaa musaa. Häätö heti vaan tilllaisille toopeille. Kerrostalossa ei asuta yksin. On nääs naapureitakin.


      • Anonyymi
        häiritty kerrostaloasukki kirjoitti:

        oli päivä tai yö, naapuriin sen musiikin ei KUULU KUULUA lainkaan. Ja jos kuuluu sen voi lukea tahalliseksi häirinnäksi ja kiusanteoksi josta voi jopa joutua oikeuteen saamansa häädön lisäksi. Mikä hemmetti ihmistä vaivaa jos se muuttaa kerrostaloon häiritsemään muita ihmisiä älyttömällä musiikin soittamisella ja varsinkin ne bassokaiuttimet ne eivät sovellu kerrostaloihin laisinkaan. Kaiuttimista kun siirtyy enemmän ääntä elementtejä pitkin toisiin huoneistoihin kuin niihin missä sitä kuunnellaan. Höperö on se joka tätä musiikilla häirintää suorittaa ja kehottaisinkin kaikkia tällaisten naapureita soittamaan joka kerran Poliisin paikalle toditamaan asia paikan päällä jotta siitä voi sitten nostaa rikos-syytteen häirikköä vastaan. Lisäksi kerämään kolme tai kaksikin riittää, nimeä valitukseen häiritsevästä musiikin soittamisesta, siis jatkuvasta ja kantamaan sen isännöitsijälle mieluummin henkilökohtaisesti jotta voi isännöitsijää valaista moisesta mekkalan pitäjästä. Häätö vaan kaikille kerrostalo häiriköille jottai eivät kuvittele siellä ihan mitä tahansa voitavan tehdä oli sitten hiljaisuusaika taikka ei.
        Muillakin on oikeus kotirauhaan sekä päivällä että yöllä ja takuuvarmasti ei tarvitse kuunnella muiden musiikin jytinää, ne omat pitäisi jokaisella riittää.

        Heti kun kello lyö kymmenen ja herään samantien poliisille soitto


    • Monelta hukassa

      Löysinpä muuten ympäristökeskuksen sivuilta sellaista tietoa, että yöllä maksimimelu on 30db ja päivällä 35. Niin että sitä musiikkia on kuunneltava tarpeeksi hiljaisella myös päivällä.

      • aloittaja..

        Asun siis kaupungissa, en maalla. Joku kun sanoi, että "jos joskus muutat sieltä maalta kaupunkiin".

        Tiedän kyllä tämän talon säännöt ja kellonajat milloin mitäkin saa tehdä, mutta musiikin kuuntelua ei käsittääkseni ole kielletty.

        Tulin siis siihen lopputulokseen, että voin popitella ihan hyvällä omatunnolla päivisin, jos toiset soittelee rumpuja. =)


      • iteki jonkun naapuri
        aloittaja.. kirjoitti:

        Asun siis kaupungissa, en maalla. Joku kun sanoi, että "jos joskus muutat sieltä maalta kaupunkiin".

        Tiedän kyllä tämän talon säännöt ja kellonajat milloin mitäkin saa tehdä, mutta musiikin kuuntelua ei käsittääkseni ole kielletty.

        Tulin siis siihen lopputulokseen, että voin popitella ihan hyvällä omatunnolla päivisin, jos toiset soittelee rumpuja. =)

        Kannattaisiko sinun käydä huomauttamassa siitä rumpujen paukuttelusta naapurillesi, tai niille kakaroille jos he kerta yhtälailla häiritsevät sinua? Puolin ja toisin olisi varmaan parantamisen varaa toisten huomioimisessa. Voi olla että siellä ihan tahallaan koputellaan ja ärsytetään, ei kuitenkaan kannata lähteä samaan mukaan vaan koittaa neuvotella molemminpuoliset säännöt toimiviksi. Mutta jos jaksat kettuilla naapureillesi samalla mitalla, niin lycka till vaan. Kiva nähdä kumpi saa varoituksen ekana...


    • dB

      Miksiköhän muuten kaikki on heti syyttämässä naapuria pienistäkin äänistä mutta kukaan ei uskalla syyttää rakennuttajia huonosta äänieristyksestä? Suomalaista "anteeksi että olen olemassa" -mentaliteettia.

      Näin äskettäin naapurille sopivan äänieristetyn kopin TV:ssä.

      • itsekin häiritty

        Olen huomannut itse ihan saman asian, Suomessa ei ole osattu rakentaa (kerros)taloja jotka olisi oikeaoppisesti äänieristettyjä! Kaikki talot joissa olen asunut vuosien varrella ovat olleet aivan avuttomia tämän suhteen. Senkin vuoksi mielestäni olisi hyvä hieman miettiä sitä omaakin toimintaansa kerrostaloissa ja rivareissa, koska ainakin omissa asunnoissani on kuulunut lähes kaikki rakenteiden läpi.

        Pienikin reikä seinässä vähentää äänieristystä jopa kymmeniä desibelejä. Kaikenlaiset tupakeittöratkaisut ja ilmastointikanavat ovat vihonviimeisiä kerrostalojen äänieristyksen pilaajia. Tosi kiva tietää sekunnintarkkuudella milloin naapuri käy vessassa, milloin paistaa pihvejä rasvassa ja milloin pelaa tietokoneella tai jumputtaa bassoja.


      • Joo-kyllä näissä 70-luvun puolivälissä rakennetuissa kerrostaloissa (joista yhdessä asun minä) kuuluu äänet välillä melko hyvin seinien/kattojen/lattioiden/putkien läpi/kautta...ei oo "turhan kanssa" äänieristetty!

        Itsellä oli kyllä palaa alkuvuodesta "käpy", kun uusi naapuri(olkkarin seinän takana) piti yllä jonkinlaista "rellestyskautta" "huudattaen" viikkojen ajan lähes joka arki-ilta n. 18-23, sekä vkonloppuisin 9-24(pahimmillaan kerran aamuyöhön 3 asti)(pieniä tunnin parin taukoja oli vkonloppuisin) samoja paria levyä, joissa kootut 90-luvun "hitit" bassojympsytyksineen päivineen.

        Oli siinä kestämistä, kun sen "jumpsutuksen" erotti selkeästi sanojen kera senkin läpi, kun itsellä oli telkkari normaaliäänenvoimakkuuksilla päällä! (Kerrottakoon, että elin 90-luvulla nuoruuttani ja sen ajan musalla on välillä ihan jees "nostalgisoida" & fiilistellä, mutta naapurin sikermissä oli niitäkin "hittejä", joita en sietänyt silloin, enkä edelleenkään...!)

        Kärvistelin aikani & hermot kiristyi...mutta kun en tykkää lietsoa riitaa, enkä ole naapuri sorttia "mäkättäjä & nipottaja", niin pysyin hiljaa ja "toivoin parasta". Joko naapuri "rauhoittui" omia aikojaan, tai jollain toisella naapurilla keitti yli voimakkaammin kuin mulla ja teki valituksen! Oli miten oli, niin sen jälkeen on ollut kiitettävän "hiljaista".

        Ei sitä pitäisi asua kerros-/rivi-/paritalossa, jollei siedä elämisen ääniä naapureiden suunnalta, mutta samalla tulee myös huomioida naapureiden elinolosuhteita ja taloyhtiön järjestyssääntöjä, ettei liian kanssa häiritse naapureitaan omalla "elämöinnillään"!


      • iuiuyi
        itsekin häiritty kirjoitti:

        Olen huomannut itse ihan saman asian, Suomessa ei ole osattu rakentaa (kerros)taloja jotka olisi oikeaoppisesti äänieristettyjä! Kaikki talot joissa olen asunut vuosien varrella ovat olleet aivan avuttomia tämän suhteen. Senkin vuoksi mielestäni olisi hyvä hieman miettiä sitä omaakin toimintaansa kerrostaloissa ja rivareissa, koska ainakin omissa asunnoissani on kuulunut lähes kaikki rakenteiden läpi.

        Pienikin reikä seinässä vähentää äänieristystä jopa kymmeniä desibelejä. Kaikenlaiset tupakeittöratkaisut ja ilmastointikanavat ovat vihonviimeisiä kerrostalojen äänieristyksen pilaajia. Tosi kiva tietää sekunnintarkkuudella milloin naapuri käy vessassa, milloin paistaa pihvejä rasvassa ja milloin pelaa tietokoneella tai jumputtaa bassoja.

        Itse asun vanhassa hotellissa ja täällä on aivan helevetin hyvä äänieristys!

        Sen sijaan veljeni asuu kerrostalossa ja sen saisi vaikka samantien purkaa koska tavallisella äänellä puheet kuulee tuuletuskanavasta kun vain itse pitää päänsä kiinni.

        Ei vaadita paljoa siihen että asunnoissa voidaan pitää ääni sisällä. Jos joku tekisi hotellin josta kuuluu niin hyvin seinän läpi kuin vuokrakerrostaloissa, niin se hotelli ei olisi kauaa pystyssä!


      • *HEHEEw

        "Näin äskettäin naapurille sopivan äänieristetyn kopin TV:ssä. "

        *REPESIN IHAN TOTAALISESTI :D:D*


      • Huonopäivä!!!
        MELISAH kirjoitti:

        Joo-kyllä näissä 70-luvun puolivälissä rakennetuissa kerrostaloissa (joista yhdessä asun minä) kuuluu äänet välillä melko hyvin seinien/kattojen/lattioiden/putkien läpi/kautta...ei oo "turhan kanssa" äänieristetty!

        Itsellä oli kyllä palaa alkuvuodesta "käpy", kun uusi naapuri(olkkarin seinän takana) piti yllä jonkinlaista "rellestyskautta" "huudattaen" viikkojen ajan lähes joka arki-ilta n. 18-23, sekä vkonloppuisin 9-24(pahimmillaan kerran aamuyöhön 3 asti)(pieniä tunnin parin taukoja oli vkonloppuisin) samoja paria levyä, joissa kootut 90-luvun "hitit" bassojympsytyksineen päivineen.

        Oli siinä kestämistä, kun sen "jumpsutuksen" erotti selkeästi sanojen kera senkin läpi, kun itsellä oli telkkari normaaliäänenvoimakkuuksilla päällä! (Kerrottakoon, että elin 90-luvulla nuoruuttani ja sen ajan musalla on välillä ihan jees "nostalgisoida" & fiilistellä, mutta naapurin sikermissä oli niitäkin "hittejä", joita en sietänyt silloin, enkä edelleenkään...!)

        Kärvistelin aikani & hermot kiristyi...mutta kun en tykkää lietsoa riitaa, enkä ole naapuri sorttia "mäkättäjä & nipottaja", niin pysyin hiljaa ja "toivoin parasta". Joko naapuri "rauhoittui" omia aikojaan, tai jollain toisella naapurilla keitti yli voimakkaammin kuin mulla ja teki valituksen! Oli miten oli, niin sen jälkeen on ollut kiitettävän "hiljaista".

        Ei sitä pitäisi asua kerros-/rivi-/paritalossa, jollei siedä elämisen ääniä naapureiden suunnalta, mutta samalla tulee myös huomioida naapureiden elinolosuhteita ja taloyhtiön järjestyssääntöjä, ettei liian kanssa häiritse naapureitaan omalla "elämöinnillään"!

        Vittu vaikka tykillä ammuttais naapurissa, niin kestän sen. Mutta en vittu tollasia saatanan idiootteja jotka laittaa kaikki "lainausmerkkeihin"! "Opettele" kielioppisäännöt! "Vittu"


      • Huonopäivä!!! kirjoitti:

        Vittu vaikka tykillä ammuttais naapurissa, niin kestän sen. Mutta en vittu tollasia saatanan idiootteja jotka laittaa kaikki "lainausmerkkeihin"! "Opettele" kielioppisäännöt! "Vittu"

        Ja minähän laitan näihin kirjoituksiini just niin monta lainausmerkkiä kuin hotsittaa - tämä on keskustelupalsta, jolla kaikki saa mielestäni kirjoitella omalla tavallaan! Mä nyt vaan edellisessä tekstissäni käytin lainausmerkkejä korostaakseni/ironiaa osoittaakseni - kirjoittamalla ei näet saa samalla tavalla kaikkia nyansseja esille kuten puhumalla, jolloin voi käyttää ilmeitä & äänensävyjä näiden lainausmerkkien tilalla!

        Tässä kun ei rustailla tekstiä mihinkään viralliseen julkaisuun, kuten lehteen, niin ei mun (ja tuskin niin kovin monen muunkaan) mielestä ole kovin tärkeää miten tarkkaan kukin henkilö näillä keskustelupalstoilla seuraa kielioppisääntöjä!

        Paljon ärsyttävämpää on lukea tekstejä, joissa viljellään niin paljon v...u-sanaa, kuin sun rustaamassa parissa lyhyessä lauseessakin oli...! (Upeeta-mahtavaa...itse viestissäsi oli 21:sta sanasta 3 v...ua & 1 s.....a, kirosanoja siis lähes 20% koko tekstistä - mutta ne kai sitten oli kielioppisääntöjen mukaisesti tekstiin lisätty...? Tämä viimeinen kommenttini oli sitten IRONIAA!)

        Toivottavasti sulla lakkaa pian pipo kiristämästä päätä, jottei veri ihan lakkaa kiertämästä!


      • Siksi että

        Koska siitä ei olis mitään hyötyä, ainakin tämä talo on rakennettu jo 50-luvulla, joten eiköhän rakentajat jo kuollut ja kuopattu.


      • "..."
        Huonopäivä!!! kirjoitti:

        Vittu vaikka tykillä ammuttais naapurissa, niin kestän sen. Mutta en vittu tollasia saatanan idiootteja jotka laittaa kaikki "lainausmerkkeihin"! "Opettele" kielioppisäännöt! "Vittu"

        "Mulkku"! Ole tyytyväinen jos ittees ei häiritse edes tykillä ampuminen. Nää metelöijät on just sellaisia, ne olettaa ettei muutkaan häiriinny.


    • Musa pusa

      Meillä on niin utelijas naapuri, että tahto kuulla kaikki musiikki. Ei vastustele, on vaain niin utelijas ja epätasapainoinen lieroa. Sen sijaan kieroilee, eikä toivo muuta kuin huano onnea... Haukkuu, mutta ei kiellä musankuuntelua. Tahto käyttä sitä välineenä meitä vastta !!!

      • viestit :)

        Mitä sinä yrittä sanoa ..Lieroa vai kieroa.
        Tahto käyttä teidän vastta..

        Kertokaa naapurillenne ystävällisesti että kyseessä on teidän vastanne..
        neuvokaa ostamaan oma saunavasta..:) ..Tampio


      • . . .
        viestit :) kirjoitti:

        Mitä sinä yrittä sanoa ..Lieroa vai kieroa.
        Tahto käyttä teidän vastta..

        Kertokaa naapurillenne ystävällisesti että kyseessä on teidän vastanne..
        neuvokaa ostamaan oma saunavasta..:) ..Tampio

        uutena vuonna kalsarikännejä kotona.


      • Ilmeisen
        . . . kirjoitti:

        uutena vuonna kalsarikännejä kotona.

        Mualainen :):)

        "mie" en viettänny kalsarikännejä kotona :):) hehheheeh
        Entäs ite ..tuliko tintattua navetan takana kotipolttoista...tuliko sen jälkeemn lähdettyä traktorilla kylille..tampio


      • . . .
        Ilmeisen kirjoitti:

        Mualainen :):)

        "mie" en viettänny kalsarikännejä kotona :):) hehheheeh
        Entäs ite ..tuliko tintattua navetan takana kotipolttoista...tuliko sen jälkeemn lähdettyä traktorilla kylille..tampio

        Valehtelet siee ..?


      • . . .
        Ilmeisen kirjoitti:

        Mualainen :):)

        "mie" en viettänny kalsarikännejä kotona :):) hehheheeh
        Entäs ite ..tuliko tintattua navetan takana kotipolttoista...tuliko sen jälkeemn lähdettyä traktorilla kylille..tampio

        Pääkaupunkiseudulta, errään muolaisen aivopesemä. No etkä oo, et voi olla, et tietekkää ..?

        Sul on pitkä tukka, ainaki ollu ..?

        Vai oott sie sittenkii se naispuolinen ..?


        Önks siul pärveke ..?

        Entäpä kissa ..?

        Oot sie kun mustalaaset, joihi ei voi luotta ..?


      • "siulla"
        . . . kirjoitti:

        Pääkaupunkiseudulta, errään muolaisen aivopesemä. No etkä oo, et voi olla, et tietekkää ..?

        Sul on pitkä tukka, ainaki ollu ..?

        Vai oott sie sittenkii se naispuolinen ..?


        Önks siul pärveke ..?

        Entäpä kissa ..?

        Oot sie kun mustalaaset, joihi ei voi luotta ..?

        Onkos kaikki muumit laaksossa ?

        Vain otettu lääke auttaa !


      • ____
        "siulla" kirjoitti:

        Onkos kaikki muumit laaksossa ?

        Vain otettu lääke auttaa !

        Onkos kaikki tämän alueen asiat tiiussa? eikö pitäisi keskittyä enemminkin vaikka oman alueen juttuihin, tunkematta nokkaa kilometrien päähän!? Oliskos lääkkeiden hankkimisen vuoro?

        Toisaalta ei olisi pahitteeksi jos keskittyisit ihan vaan siihen omaan elämääsi. On maailmassa tärkeämpiäkin asioita, kuin hautoa mielessään iät ajat sitä mitä toisella on ja mitä itsellä ei ole, oli se sitten mitä tahansa. Kaikkea ei voi kukaan saada, eikä se tee sinusta yhtään parempaa/tärkeämpää ihmistä, kun tuhlaat lähes kaiken aikasi "megalomaanisiin" mittoihin venähtäneen kateuden merkeissä?


    • Hanki korvakuulokkee

      Jos asuu kerrostalossa niin kyllä musiikin kuuntelu kovalla kuuluu naapuriinki. Er asia jos musaa soitetaan satunnaisesti. Jokaisella on oikeus valittaa musiikin kuuntelustasi, jos se kuuluu heille.

      • lojalo

        Ei ole vähä-älyisille tullut mieleen kuulokkeiden hankkiminen? Ja miksi vitussa teidän pitää kuunnella musiikkia helvetillisistä bassoista nupit kaakossa? Minä pystyn ainakin ihan mielekkäästi kuuntelemaan musiikkia tietokoneen kaiuttimista niin hiljaisella, että viereisessä huoneessa oleva ihminen ei sitä kuule. Tunkekaa ne bassonne perseeseen.


      • nuubiotuubio
        lojalo kirjoitti:

        Ei ole vähä-älyisille tullut mieleen kuulokkeiden hankkiminen? Ja miksi vitussa teidän pitää kuunnella musiikkia helvetillisistä bassoista nupit kaakossa? Minä pystyn ainakin ihan mielekkäästi kuuntelemaan musiikkia tietokoneen kaiuttimista niin hiljaisella, että viereisessä huoneessa oleva ihminen ei sitä kuule. Tunkekaa ne bassonne perseeseen.

        Kuulokkeilla voi kuunnella musaa bussissa tai pelata tietokonepelejä. Molemmat tilanteita joissa istutaan jotakuinkin paikallaan. Itse en kykene pitkiä aikoja nauttimaan musiikista kotona kuulokkeiden kera. Hifistelijät voi harrastaa sellaista "kuuntelua kuuntelemisen tähden" jota kuulokkeilla voi tehdä.
        Kyllä sen musiikin minun mielestäni täytyy kaikua kaiuttimista ja itsellä täytyy olla vapaus vähän liikkua sen mukana, soittaa ilmakitaraa jne. Mitä volyymiin tulee, niin se on ihan eri asia. Sitä ei todellakaan täydy pitää nupit kaakossa. PItäisi kyllä riittää kun itse kuulee vähän bassoa. Tuolloin naapuriin asti kuuluu korkeintaan hyvin pehmeää bassoa jota ei edes huomaa ellei nyt jostain syystä istu kämpässä ihan hiljaa. Ja sallittakoon nyt vaikka 3 superhyvää biisiä päivässä soitettavan kovalla. Jos ei naapuri viittätoista minuuttia kestä, niin on kyllä tosi niuho.


      • juu*nääs
        nuubiotuubio kirjoitti:

        Kuulokkeilla voi kuunnella musaa bussissa tai pelata tietokonepelejä. Molemmat tilanteita joissa istutaan jotakuinkin paikallaan. Itse en kykene pitkiä aikoja nauttimaan musiikista kotona kuulokkeiden kera. Hifistelijät voi harrastaa sellaista "kuuntelua kuuntelemisen tähden" jota kuulokkeilla voi tehdä.
        Kyllä sen musiikin minun mielestäni täytyy kaikua kaiuttimista ja itsellä täytyy olla vapaus vähän liikkua sen mukana, soittaa ilmakitaraa jne. Mitä volyymiin tulee, niin se on ihan eri asia. Sitä ei todellakaan täydy pitää nupit kaakossa. PItäisi kyllä riittää kun itse kuulee vähän bassoa. Tuolloin naapuriin asti kuuluu korkeintaan hyvin pehmeää bassoa jota ei edes huomaa ellei nyt jostain syystä istu kämpässä ihan hiljaa. Ja sallittakoon nyt vaikka 3 superhyvää biisiä päivässä soitettavan kovalla. Jos ei naapuri viittätoista minuuttia kestä, niin on kyllä tosi niuho.

        langattomatkin kuulokkeet on keksitty. meillä käytetään aina, koska meijän perheessä kaikilla niin erilainen musamaku. toimii!!!


    • terosteros

      Kuka ns normaali asukas uskaltaa mennä koputteleen kaikenmaailman huumehörhöjen oville?.Minä menin ja koputtelin ovelle ja nyt on syyte pahoinoitelystä ja kotirauhanrikkomukseta.No meteli ainakin kyllä loppui.

    • kokemusta löytyy

      Itselläni pianisti naapurina. Ei tarvi olla edes basso, että järki lähtee. Basso tietenkin maksimaalisen ärsyttävä, koska melu ei siirry pelkkänä äänenä vaan mahdollisesti koko asunnon tärinänä. Nykyisessä asuintalossani ääneneristys on sitä luokkaa, että kuuluva puhe kantautuu naapuriin. Voisin huutaa asiani naapurille seinän läpi ja hän voisi vastata. Täten häiriötä syntyy väkisinkin. Itse olin vielä jokin aika sitten yötöissä, jolloin koko tilanne eskaloitui siihen pisteeseen etten itse saanut nukkua missään välissä, kun naapurin tsaikovski harjoitteli pitkiä päiviä. Korvatulppiakaan ei voinut käyttää, koska oma herätyskello oli kuultava.

      Kehotan ottamaan ihan rohkeasti yhteyttä naapuriin ja kysyä, että josko ääni häiritsee, vai lähteekö koputus jostakin muusta. Jos häiritsee, niin voi luvata soittaa hiljemmalla/kuulokkeilla/vähemmän aikaa ja ainakin tosiaan nostaa ne kajarit irti lattiasta.

    • Santeri X

      Siis kuuntelet musiikkia "täysillä bassoilla" kaikkien iloksi ja ruikutat täällä koska saat ördäämisellesi vähän kuittauksia naapurilta, vittu mikä pissis-narsisti olet.

      Mitä vittua sä kuvittelet ?
      Palkintoako odotot ?
      Sitä että koko maailma elää sinun kulloisenkin elämäntapasi iloisesti hyväksyen ja sinun suuruuttasi palvoen ?

      Vitun pahvipää, herää !
      Tällä planeetalla asuu muitakin kuin sinä, tämä sinulle uutisena koska sitä et näköjään tiennyt.
      Tee palvelus itsellesi ja muuta keskelle mettää, kirjaimellisesti. Siellä voit palvoa itseäsi aamusta iltaan ja hartaudella eikä kukaan/mikään sinua häiritse olemassaolollaan.

      Olet turha olio, täys paska !

      • Kato mitä hakkaat

        Mitä teidän järjestys säännöissä lukee ? Ne on ne mistä selviää jo aika pitkälle,mitä saa tehdä.Sitten on yleinen järjestys laki,voip kutsua poliisin paikalle toteamaan häiriön.
        Sitten voi soittaa isännöitsijälle ja kysyä asiaa .
        Näillä pitäis selvitä aika pitkälle.
        On ihmisiä jotka sairastavat,käy vuorotöissä tai eivät vaan pidä metelistä,kaikkia pitää huomioida.


      • työnnä
        Kato mitä hakkaat kirjoitti:

        Mitä teidän järjestys säännöissä lukee ? Ne on ne mistä selviää jo aika pitkälle,mitä saa tehdä.Sitten on yleinen järjestys laki,voip kutsua poliisin paikalle toteamaan häiriön.
        Sitten voi soittaa isännöitsijälle ja kysyä asiaa .
        Näillä pitäis selvitä aika pitkälle.
        On ihmisiä jotka sairastavat,käy vuorotöissä tai eivät vaan pidä metelistä,kaikkia pitää huomioida.

        Ne järjestyssääntösi paikkaan mihin ei päivä paista.
        Kirjoituksesi oli huumoriksi tarkoitettu..vai mitä ?

        Aikoinaan oli lehdessä kirjoitus : Hälytyskeskus kritisoi turhiemn puheluiden , väärien hälytysten lisääntymistä , oli kuulemma suora yhteys kännykän yleistymiseen ja uusavuttomuuteen.
        Tuli soittoja esim. savun hajusta..hehhehhee..joillain on kaupunkissakin omakotitalossa takka.

        Menkää pellet "Maalaisjärki"-kurssille..vanhukset voisivat aivan hyvin järjestää näille pullamössöille jonkun tehokurssin.


    • kettuuntunut naapuri

      Meidän yläkerrassa finninaamaiset teinipojat meinaa kuunnella hip hoppia täysillä bassoilla illalla juuri lapsemme nukkumamenon aikaan. Mieheni on käynyt sanomassa jo viidesti asiasta heille päin naamaa ja musiikki silloin aina hiljeneekin. Jotenkin kummasti asia unohtuu seuraavaan viikonloppuun mennessä. Soitimme vuokra-asuntolamme toimistoon ja siellä sanottiin, että saa tehdä valituksen jos se on häiritsevää. Vaikka siis musiikin kuuntelu tapahtuu hiljaisuus ajan ulkopuolella. Toivottavasti naapurillasi olisi pokkaa tehdä valitus, että saisit kirjallisena ensimmäisen varoituksen postilaatikkoosi!

      • påopåo

        Meidan talossa eräs poika huudatti stereoitaan juhliessaan kaveriensa kanssa. Aina kymmeneltä kun hiljaisuus alkoi, ääni pieneni. Siitä huolimatta hän sai kolme varoitusta ja sai lähdöt. Eli ei sitä ihan mitä tahansa päiväajallakaan voi tehdä.

        Hiljaisuus tarkoitta sitä että silloin ei tehdä töitä tai mitään muuta sellaista normaalielämään kuuluvia tehtäviä joista lähtisi väliaikaista ääntä ja häiriötä muille ihmisille. Musiikin huudattaminen päivällä ei kuulu mihinkään välttämättömään metelöimiseen, kuten porata reikä seinälle että saa taulun ripustettua, tai jotain muuta vastaavaa.

        Vaikka talossa onkin taloyhtiön säännöt hiljaisuudesta, niin on sitä hiljaisuudesta määrätty myös lailla, joten aloittajan on turha kitistä että saisi muka huudattaa stereoitaan päivällä. Ei saa, eikä saa naapurikaan paukuttaa rumpujaan jos se on häiriöksi muille asukkaille.


    • Alakerran kyrpö

      No jep...olen itse muusikko joka tekee duunia öisin ja nukkuu myöhään päivällä. Yläkerran hip hop -runkkari jytkytti bassojaan pitkin päivää tolkuttomalla volyymilla kun oli kerran "ihan netistä tilannu kunnon subbarit". Soitin kelloaan ja kun nulkki avasi niin vedin leegot kurkkutorveen. Loppui meteli. Ja loppuu taatusti seuraavallakin naapurilla.

      • tuskin,,

        tempasit leegojakaan kurkkuun.. Äitin pikku pissis..


      • baila baila latino

        Oletpa köyhä muusikko - joudut työskentelemään meluisissa paikoissa pitkin iltaa ja yötä ja sulla ei sitten oo varaa muuttaa sellaseen asuntoon missä ei tarttis kuunnella jotain hiphoppia pitkin päivää, ja vielä jatkossakin meinaat olla niin köyhä että joudut jonkun leegot täräyttämään?
        Toivottavasti sulla kuitenkin on nyt varaa maksaa ne uudet leegot hopparille mitkä tietenki juridisesti olet joutunu sille korvaamaan.


    • annalibera

      On syytä ottaa huomioon, että se mikä on sallittua ei välttämättä naapurisovun kannalta ole suotavaa. Mielipidekysymys tuntuu olevan saako musiikki kuulua naapuriin asti päiväsaikaankaan. Tämän voi tietysti tarkistaa oman taloyhtiön kohdalla erikseen. Mielestäni sopu sijaa antaa, eli kerrostalossa asuessa pitää vähän pystyä sietämäänkin. Ei voi olettaa, että kaikki ovat hiljaisia huopatossumummoja. Toisaalta voi miettiä missä määrin koetella naapureiden sietokykyä omalla toiminnallaan. Jos kuuntelet musiikkia kovalla päivät pääksytysten ei liene yllättävää, että se saattaa naapureita jossain määrin häiritä. Koputtelu on kuitenkin mielestäni huono viestintäkeino. Naapurisi pitäisi pystyä asiallisesti keskustelemaan, mikäli musiikinsoittosi häntä häiritsee, mutta sama koskee mielestäni myös sinua. Jos hänen koputtelunsa häiritsee, voit ihan hyvin ottaa asian puheeksi naapurisi kanssa. Muuten joudutte vain sietämään toinen toisianne.

      • Hifisti...

        KUULOKKEISTA KUUNTELU ON TARKOITTE KODIN ULKOPUOLELLE TAI NIILLE JOILLA EI OLE KUNNON SOITIN VEHKEITÄ KOTONA.. ja URPOILLE.. Laatu niissä ihan paskaa.. Kyllä musiikkia saa kuunnella omassa kodissaan niin kuin tykkää kunhan noudattaa järjestyssääntöä, eli hiljentää musiikkia klo.21 jälkeen, näin ollaan kaverin kanssa tehty ja ei naapuri ole valittanut vaikka pieni lapsi heillä on.
        yhteis pelillä naapurin kanssa kannattaa toimia, poliisin kuttuja menkää itse maalle nauttii siitä luonnosta siks aikaa!


      • on.

        on täysin väärä. Et voi päivälläkään soittaa musiikkia niin voimakkaasti,että se häiritsee naapureita,hiljaisuuden jälkeen puhumattakaan. Pitäisihän tällaisten asioiden olla jo itsestään selvyyksiä,ettei tarvitsisi netistä neuvoja kysellä.


    • an

      Kyllä sitä pitäisi omassa kodissaan saada kuunnella musiikkia sellaisella volyymilla kun itsestä hyvältä tuntuu! Jos se basson jumputus on jatkuvaa niin voisi sitten vähän miettiä, että voisiko niitä volyymeja hieman hiljentää jo ihan omanki kuulon takia, tuskin satunnaisesta soittamisesta haittaa on. Kuitenki siitä asunnosta maksaa kivoja summia oli oma tai vuokralla. Just noi aamuyöt ja ihan aamut voisi rajoittaa kun sillon porukalla on tapana nukkua minulla ainakin :)
      Häätöä ennen saa muutaman varoituksen ja jos varoituksen saa niin siitä voisi sitten ottaa opiksi. Jos jotakuta häiritsee naapurin musiikin soittaminen niin järkevin tapa on mennä rinkuttamaan sitä ovikelloa ja pyytämään laittamaan musiikkia pienemmälle. Jos asian asiallisesti esittää ni pitäisi ihmisten tajuta sitä musiikkia sitten hiljentää, jos ei tajua niin sitten juttua eteenpäin. Ei sitä voi itse tietää kuinka kovana se naapuriin kuuluu.

    • Nuoriso aisoihin!

      Et saa huudattaa musiikkia varsinkaan jos se on sitä samaa typerää nuorisometeliä mitä joutuu kuuntelemaan joka paikassa! Vanhat suomalaiset klassikkoiskelmät ja -tangot kyllä menisivät, mutta ei mitään pauketta ja karjuntaa! Kuten nimimerkki Monelta hukassa jo sanoi, maksimidesibeliraja on päivisin 35 dB. Minun mielestä sen saisi kyllä laskea vaikka kahteen kymmeneen! Naapurin ei kuuluisi tarvita kuunnella yhtään ääntä naapurista, ellei se tule vaikka pienten lasten leikkimisestä.

      Minä joudun päivittäin kuuntelemaan keskimäärin puoli tuntia naapurin teinipojan "musiikkia" ja olen jo harkinnut poliisille soittamista, kun ei tunnu tajuavan että en tahdo kuulla sitä tippaakaan!

      • Musan kuuntelija

        Anteeksi, mutta päivisin musiikin kuuntelu on täysin sallittua vähän kovemmillakkin voimakkuuksilla mitä sinä olet antanut. Sillä äänellä mikä sieltä tulee niin ei käytännössä ole väliä. Kaikki nykypäivän "musiikitkin" ovat musiikkia, se pitää muistaa. Uskoisin että tämäntyylisessä tilanteessa mitä olet kuvannut, niin poliisilla ei ole hirveästi valtaa..


      • naapuritt
        Musan kuuntelija kirjoitti:

        Anteeksi, mutta päivisin musiikin kuuntelu on täysin sallittua vähän kovemmillakkin voimakkuuksilla mitä sinä olet antanut. Sillä äänellä mikä sieltä tulee niin ei käytännössä ole väliä. Kaikki nykypäivän "musiikitkin" ovat musiikkia, se pitää muistaa. Uskoisin että tämäntyylisessä tilanteessa mitä olet kuvannut, niin poliisilla ei ole hirveästi valtaa..

        aika paskaa kirjottaa äsköinen. saa muka päivällä kuulua, jotkut nukkuu päivällä esim.sikdit ja yövuorolaiset. jos musiikin huudattaminen ei lopu kun käy sanomassa nii menee rimputtaa ovikelloa tai hakka ovea niin kauan et loppuu. noudattaa silmä silmästä"lakia" nii asiat sujuu paremmin.


      • fsdfsfsd
        naapuritt kirjoitti:

        aika paskaa kirjottaa äsköinen. saa muka päivällä kuulua, jotkut nukkuu päivällä esim.sikdit ja yövuorolaiset. jos musiikin huudattaminen ei lopu kun käy sanomassa nii menee rimputtaa ovikelloa tai hakka ovea niin kauan et loppuu. noudattaa silmä silmästä"lakia" nii asiat sujuu paremmin.

        Siinäpähän pällit hakkaatte ovia. Teille siitä varoitus napsahtaa ja hyvällä tuurilla lennätte pian pellolle.


      • ohikulkija...

        Ja sehän on jokaisen oma asia mitä musiikkia kuuntelee!! Jos vaatii naapureitaankin viettämään äänetöntä huopatossuelämää, kannattaa harkita senioritaloa, jossa on varmaan keskimääräisesti enemmän samanhenkistä asukkia mm.musiikin suhteen. Ihan tosi.
        Todella toivon että joskus kun oma elämäni kaventuu, annan toisten kuitenkin elää täyttä elämää. Ja saatan hyvinkin muuttaa senioritaloon.


      • ppopoi
        Musan kuuntelija kirjoitti:

        Anteeksi, mutta päivisin musiikin kuuntelu on täysin sallittua vähän kovemmillakkin voimakkuuksilla mitä sinä olet antanut. Sillä äänellä mikä sieltä tulee niin ei käytännössä ole väliä. Kaikki nykypäivän "musiikitkin" ovat musiikkia, se pitää muistaa. Uskoisin että tämäntyylisessä tilanteessa mitä olet kuvannut, niin poliisilla ei ole hirveästi valtaa..

        Olet väärässä vaikka et siitä pitäisikään.


    • jirppu66

      senkuin soitat poppia vaan niin paljon kuin haluat kunhan hiljennät sen kun alkaa talon hiljaisuus(määritelty taloyhtiön säännöissä) yleensä klo 22.00 :-)
      aina on joku jolle sinun olemassa olo ei kelpaa ja se protestoi siitä teit mitä tahansa tai olit tekemättä mitään.
      joten elä vaan omaa elämääsi ja pistä poppi kovemmalle jos koputus häiritsee ;-)

      • 1304

        jos sinua naapuri häiritsee rummuilla ei tarvitse heittäytyä lapselliseksi,ja alkaa itse soittaan musiikkia lujaa,vaan käydä sopimassa asiasta,musiikin kuuntelu kerrostalossa saattaa olla todella raastavaa joillekkin naapureille.kokemuksesta tiedän kun minun naapurini kuuntelee päivisin musiikkia todella lujaa ja minulla on pieni vauva joka ei tämän takia saa nukutuksi.


      • jakkee1
        1304 kirjoitti:

        jos sinua naapuri häiritsee rummuilla ei tarvitse heittäytyä lapselliseksi,ja alkaa itse soittaan musiikkia lujaa,vaan käydä sopimassa asiasta,musiikin kuuntelu kerrostalossa saattaa olla todella raastavaa joillekkin naapureille.kokemuksesta tiedän kun minun naapurini kuuntelee päivisin musiikkia todella lujaa ja minulla on pieni vauva joka ei tämän takia saa nukutuksi.

        Asun kerrostalossa ja omistan kotiteatteri systeemin jolla kuuntelen musiikkia melkein joka päivä.
        Molemmat naapurini ovat mummoja, joten luulisi että porua tulee, mutta ei ole tullu..
        Hyvästä musiikista pystyy nauttimaan ihan hyvin vähemmälläkin bassolla ja omat korvatkin säästyy..:)


      • lörtgyh

        Juuri näin..


      • vbbvbvb
        jakkee1 kirjoitti:

        Asun kerrostalossa ja omistan kotiteatteri systeemin jolla kuuntelen musiikkia melkein joka päivä.
        Molemmat naapurini ovat mummoja, joten luulisi että porua tulee, mutta ei ole tullu..
        Hyvästä musiikista pystyy nauttimaan ihan hyvin vähemmälläkin bassolla ja omat korvatkin säästyy..:)

        Eikö ole kumma että musiikkia pitää soittaa muka kovalla että se kuulostaa hyvältä.

        Kun on kunnon laitteet jotka on oikein sijoitettu niin musiikki voi soida todella hiljaa ja kuulostaa silti aivan helvetin hyvältä.

        Teiniwannabehifistit eivät tiedä musiikista mitään. Mutta mitä voi olettaakaan kun heidän äänensäätönsä ovat bassot ja korkeat taajuudet täysille ja keskiäänet vähemmälle. Hyvin miksattu levy menee siinä ihan vituiksi, joten pakkohan sitä paskaa on soittaa kovaa että jotain kuuleekin!

        Teinipaskat pitäisi viedä torille kivitettäväksi.


      • yrpä
        vbbvbvb kirjoitti:

        Eikö ole kumma että musiikkia pitää soittaa muka kovalla että se kuulostaa hyvältä.

        Kun on kunnon laitteet jotka on oikein sijoitettu niin musiikki voi soida todella hiljaa ja kuulostaa silti aivan helvetin hyvältä.

        Teiniwannabehifistit eivät tiedä musiikista mitään. Mutta mitä voi olettaakaan kun heidän äänensäätönsä ovat bassot ja korkeat taajuudet täysille ja keskiäänet vähemmälle. Hyvin miksattu levy menee siinä ihan vituiksi, joten pakkohan sitä paskaa on soittaa kovaa että jotain kuuleekin!

        Teinipaskat pitäisi viedä torille kivitettäväksi.

        No miks et sä soita hiljaa!!!! Kaikki itseään SOITTAJAKSI kutsuvat osaavat EHKÄ soittaa myös hiljaa.Suurimmaksi osaksi eivät,terveisin tinnituksen saanut soittaja. Olkaa perseestä ja niin syvältä kuin voitte,saakaa tinnitus myös,toivon hartaasti!


    • sinun on korvasi

      Suosittelen korvakuulokkeita

    • jukkakukka

      musiikkia saa kuunnella tietysti muuna kuin hiljaisuuden aikana suht rauhassa mut se jos bassot kovalla voi silti olla häiritsevää.mul oli naapuri joka varsinkin yöllä tykkäs musiikkia (huonoa) soittaa.kävin asiasta 2 kertaa sanomassa ystävällisesti kolmanella olisin lyönnyt onneks muuti pois.mut omassa asunnossa on oikeus tehdä paljon asioita myös esim nukkua rauhassa jne.

    • 1234...

      Just noi ajattelee itsekeskeinen, sivistymätön JUNTTI. Muuta itse metsän keskelle, jollet osaa elää muita huomioiden. Kasva aikuiseksi!

    • juupadaapa

      omakotitaloon pitäs muuttaa ja metsän keskelle ettei toiset häiriinny sun bassopitoisesta jumputuksestasi.
      Vaikka hiljaisuus alkaakin kello 22 tai jossakin kello 23 ei sitäkään ennen saa häiritä naapureita esim musiikin kuuntelulla. Kerrostaloissa on yleisenä sääntönä,että kaikilla on asumisrauha eli volyymit silleen ettei se häiritse.
      Itellä ainaki menee pasmat ihan sekas,jos joutuu kuunteleen päivisinki naapureiden elämää. Tietty elämisen ääniä kuuluu mutta rajansa kaikella.

      • ottakeeselvää

        Minulla tismalleen samanlainen ongelma!:D Naapurini ovat täysiä idiootteja.( Asun ISOSSA omakotitalossa joka on jaettu kahteen osioon ylä ja ala-kerta. Asun ylhäällä. Olen kuullut tutuilta että minkälaisia pippaloita nämä idarit pitivät nuoruudessaan( siis aivan tajutonta mökää yms...)

        Meillä hiljaisuus alkaa klo: 23:00 ja pelkkä vessassa käynti saattaa jo aiheuttaa sen että nämä älykääpiöt soittavat poliisin... Niin on käynyt lukuisia kertoja.. Katsottu leffaa joka loppuu puoli 12 ja eikä ole edes ollut kovalla niin eikös nämä soita poliisit kun kuulevat "kovaa" ääntä.. Joskus he laittavat musiikit "täysille" jos talostamme esim. kuuluu kun koira juoksee yms. Mutta tiedämmehän me kummat voittaa musiikin kuuluvuudessa kun alhaalla kaksi ikuisestaangstista potevaa vanhusta ja ylhäällä vanhemmat Me nuoret;)

        Pienestä pitäen olemme saaneet kärsiä näistä ikävistä ihmisistä.. Pidettiin 10 vuotias synttärit siskoni kanssa niin nämä tulevat ovelle ja valittavat kun ylhäältä kuuluu kolinaa ja pausketta yms yms.. Haloo Synttärit pikku lapsille.
        eikä sellaista kestä..

        Meillä on asvaltoitu yläpiha puoliksi. Omistan pärrän ja välillä tahtoo ihan naapurien kiusaksi kierrättää pihalla kun heidän perustuksensa tärisevät:DD

        Ottakee selvää.. :)


      • haarakonttoristi

        Ostin itse muutama viikko sitten aivan uudet stereolaitteet joissa on hirviöbassotehostimet ym. Hankin samalla myös kalliit ja laadukkaat kuulokkeet koska on omakohtaista kokemusta miltä tuntuu yrittää saada unen päästä kiinni kun naapurin seinän läpi paahtaa "rappiolla on hyvä olla..." kelpo volyymillä. Kävin tuolloin valittamassa taloyhtiön isännöitsijälle häiriöstä ja sen johdosta sain tappouhkauksen häiriön aiheuttajalta. Se oli niin karmea ja pelottava opetus, että en sen jälkeen uskaltaisi enää lähteä valittamaan minkäänlaisesta metelistä. Varmaan koettelin naapureiden hermoja silloin itse kun opettelin soittamaan kosketinsoittimia (joihin ei voinut liittää kuulokkeita). Yritin pitää volyymit pieninä mutta kun seinät ovat melkein paperista, niin varmaan nauttivat seinän takana kun tahkosin 3 viikon ajan päivittäin virttä "Oi Herra, jos mä matkamies maan". Vähemmästäkin on tapettu ihmisiä.


      • fsfsdfsd

        Muuta sinä pälli sinne korpeen jos et elämän ääniä kestä.


    • kdgpop9u99au9

      jotku nykyihmiset kuuroja vai minkätakia sitä musiikkia pitää soittaa helvetinmoisella volyymilla..Mulle ainakin riittää että sen juuri ja juuri kuulee ei tartte koko taloa jyskyttää.

    • luppe

      kerrostalossa on kirjoittamattomia sääntöjä .Luukuttaa voi iät ajat ,mut missä rauha. se päivä tulee et sullakin, tuppimulkku ,se toimii sitten yllättäen ja lapsi/lapsia nukuttaessa kyrsii kun se saatanan meteli kuuluu jostain. ei siinä vitutusessa enään terveetkään legot auta

    • geeeeezus

      asun itse myös kerrostalossa, ja joku jurpo ei kunnioita yörauhaa vetoamalla pakkomielteiseen käytökseensä. tuo musiikkijuttu lienee niin että päivälläkään ei saa aiheuttaa kohtuutonta meteliä mutta jos se naapurin kolistelu kuuluu musiikin alta niin tuskin musiikki silloin liian lujalla on.

      kuinka kovaa huohotat lehteä lukiessasi, en osaa sanoa.

      tee vaikka niin että laitat lapun ilmoitustaululle, jossa kerrot yörauhan ajankohdan ja ellei se vitt*ilu lopu niin teet rikosilmoituksen.

      • tympii

        seinäkello lyö että seinät kumisee
        radio on isolla että varmasti kuuluu,
        virret soi niin että naapuri kuulee.
        ei varmaankaan asu nuoriso.


    • asdasderrrrrrr

      Lain mukaan, ennen kuin hiljaisuus loppuu, saat pitää melua, eikä siitä voi valittaa. Tosin, sinuna, menisin naapurin oven taakse huomauttamaan asiasta.

      • tosi kuin vesi

        Nimenomaan. Hiljaisuusajan ulkopuolella meteliä voi kuulua ja kuuluukin varsinkin kerrostalossa. Elämättömät ruikuttajat muuttakoot korpeen.


      • ååpoåpo

        Väärin. Päiväsaikaan saa aiheuttaa melua jos se on välttämätöntä, esimerkiksi jos joutuu poraamaan jotakin korjaamaan lattioita tai jotain muuta vastaavaa mikä ei ole jatkuvaa ja välttämätöntä. Hiljaisuuden jälkeen ei voi talossa tehdä asennustöitä tai mitään muutakaan sellaista mistä kuuluu kovaa ääntä, vaikka paikalla olisi yövuorokin tekemässä töitä.

        Sen sijaan musiikinkuuntelu, rumpujen soitto, radion huudattaminen, koiran haukuttaminen, tanssimatolla hyppiminen, pelin huudattaminen ei ole välttämätöntä päiväsaikaan kuuluvaa elämään kuuluvaa ääntä, ja se on rajattu 35 desibeliin.

        Joku laki se on normaalille päiväelämällekin, muuten täällä huudattaisi kaikki ihan helvetinmoisella volyymillä musiikkia. Onhan tässä elämässä yötyöläisiä ja muita hiippareita jotka nukkuvat päivällä, joten heillekin on taattu jonkinlainen rauha.

        Ellet usko niin voit käydä lukemassa järjestyssäännöt.


      • RÄHINÖINTIIN KYLLÄST

        Lain mukaan ei päivälläkään saa viettää NAAPUREITA häritsevää elämää. taidat olaa vielä niin nuori että luulet saavasi tehdä mitä tykkäät. Meidän talossa kun teinit tulevat kotiin, laitetaan musiikki täysille. Sitten kun vanhemmat tulevat kotiin musiikkikin laitetaan hiljemmalle. Olen käynyt oven takana reilusti sanomassa, ja siihen suhtauduttiin asiallisesti. Mutta homma jatkui. Poliisit käyneet paikalla rauhoittelemassa. Olen soitellut isännöitsijälle ja hän halusi valituksen kirjallisena jotta on todistus aineistoa mahdollista asumis oikeutta varten. Lisäksi kannattaa myös hakea mahdollisilta muilta naapureilta
        allekirjoitukset jotka pidetään salaisena ettei tarvitse pelätä kostoa.
        En ole vanhus mutta haluan elää rauhassa koska maksan kalliisti asumisestani.
        Siispä ole kiltti ja ajattele myös muitakin kuin I T S E Ä S I .


      • Lainvartija
        RÄHINÖINTIIN KYLLÄST kirjoitti:

        Lain mukaan ei päivälläkään saa viettää NAAPUREITA häritsevää elämää. taidat olaa vielä niin nuori että luulet saavasi tehdä mitä tykkäät. Meidän talossa kun teinit tulevat kotiin, laitetaan musiikki täysille. Sitten kun vanhemmat tulevat kotiin musiikkikin laitetaan hiljemmalle. Olen käynyt oven takana reilusti sanomassa, ja siihen suhtauduttiin asiallisesti. Mutta homma jatkui. Poliisit käyneet paikalla rauhoittelemassa. Olen soitellut isännöitsijälle ja hän halusi valituksen kirjallisena jotta on todistus aineistoa mahdollista asumis oikeutta varten. Lisäksi kannattaa myös hakea mahdollisilta muilta naapureilta
        allekirjoitukset jotka pidetään salaisena ettei tarvitse pelätä kostoa.
        En ole vanhus mutta haluan elää rauhassa koska maksan kalliisti asumisestani.
        Siispä ole kiltti ja ajattele myös muitakin kuin I T S E Ä S I .

        myös perättömistä syytteistä voi joutua pulaan... jotta soitteleppa ne poliisit paikalle mittaileen ääniä, ennenkuin allekirjoitat.


    • bassoja kokenut

      Ongelma on lähinnä siinä, että sulla ollee erityisen hyvät ja itselles tärkeät bassosysteemit, jotka EIVÄT SOVI kerrostaloon. Mielestäni sinä asut väärässä paikassa, jollet voi ilman voimakkaita bassojasi elää ja yleensäkin voimakkalla volyymilla pitämääsi musiikkia.

      HANKI ITSELLESI KUULOKKEET, jos olet musiikista RIIPPUVAINEN.
      Ethän voi tuolla liikenteessäkään tätä mielihaluasi avoimesti kuunnella niin toteuttaa!
      Mene diskoon ja semmoiseen muuhun tilaan, mikä on tommosta "musiikkia" varten.

      Tajuan kyllä hyvin omasta kokemuksestani sen, miten kauhean helpostinoi bassot jytisevät kerrostalossa moneenkin asuntoon sivuilla! Valitettavasti niiden kanssa ei voi elää kerrostalossa. Ota selvää mikä on se normaalin musiikin kuuntelun (ja tv:n yms.) taso, joka ei naapurustoon kuuluu. SIINÄ on Sinun RAJASI.

      • sibbe on sibbe

        Bassot eivät kuulu kerrostaloon. Ei edes korkeatasoiset - vaan kun ne vielä yleensä on jotakin halpiskamaa ja ääni sen mukainen :(


      • etyre
        sibbe on sibbe kirjoitti:

        Bassot eivät kuulu kerrostaloon. Ei edes korkeatasoiset - vaan kun ne vielä yleensä on jotakin halpiskamaa ja ääni sen mukainen :(

        Eikä se halpiskamakaan, vaan se että teinipellet eivät edes osaa säätää ääniä kohdalleen. Kun äänet on säädetty vituiksi, niin silloin pitää pistää ääntä kovalle että kuulisi biisin. Teinipellet ei vaan tajua sitä että lähtökohtaisesti CD levylle ääni on miksattu hyväksi, on paskat laitteet jos ääntä pitää säätää.

        Ja vaikka ei olisikaan paskat laitteet, niin siitä huolimatta teinipellet säätävät bassot voimakkaaksi, korkeat taajuudet voimakkaalle ja keskiäänet lasketaan, jolloin biisi katoaa ja jos siitä haluaa saada jotain selvää, niin teinipelle nostaa volyymiä ja ajattelee että hänen poppivehkeensä ovat maailman parhaat kun ne jumputtaa niin hyvin


      • ammattilainen

        Kuulokkeet rikkovat kuulon, se on todettu useissa tutkimuksissa. Kuulokkeissa kaiutin on aivan korvassa kiinni, jolloin resonanssit saapuvat korvaan vaimentumattomina, samoin syntyy kuulokkeen ja pään väliseen tilaan resonansseja. Nämä pilaavat kuulon melko hiljaakin kuunneltaessa. Suuri osa ihmisistä ei koe kuulokkeilla kuuntelua edes miellyttäväksi.

        "Sen sijaan musiikinkuuntelu, rumpujen soitto, radion huudattaminen, koiran haukuttaminen, tanssimatolla hyppiminen, pelin huudattaminen ei ole välttämätöntä päiväsaikaan kuuluvaa elämään kuuluvaa ääntä, ja se on rajattu 35 desibeliin."

        melua aiheuttavaan asumiseen liittyvää lainsäädäntöä ym:
        -perustuslaki: oikeus yksityisyyteen ja päättää elämästään, asumisestaan, vapaus
        -terveydensuojelulaki: desibelirajat yölle ja päivälle LAeq 07 – 22 35 dB
        LAeq ja 22 – 07 30 dB 2)
        -rakennuslaki: rakennuksen ääneneristävyyksiä, esim. huoneistojen välillä oltava 55 dB vaimennus
        -taloyhtiöiden järjestyssäännöt: hiljaisuuden aikarajat ym. taloyhtiön päättämiä, jotka eivät kuitenkaan voi mennä yli lakien

        Jotta terveysnormeja ei rikottaisi, päivällä siis pitäisi saada soittaa enintään 35 55 = 90 dB voimakkuudella kotona. Kuulovaurion vaara alkaa jo olla, ja musiikki käy korville, jos soitetaan yli 80 dB.
        Nämä kuitenkin ovat LAeq-arvoja, joissa ei oteta matalia taajuuksia tarpeeksi huomioon, ja viranomaislla on matalille taajuuksille omat taajuuskaistakohtaiset arvons. Näiden käyttö johtaa karkeasti noin 5-10 dB alhaisempaan sallittuun melutasoon (terveydensuojelulain mukaan). kovalle säädetty elokuvasubwoofer voi olla tässä suhteessa vielä ongelmallisempi, ehkäö jopa 20 dB:n verran. Näin ollen, jos musiikkia kuunnellaan kovaa, mutta kuuloa vaurioittamattomalla


      • GetReal
        etyre kirjoitti:

        Eikä se halpiskamakaan, vaan se että teinipellet eivät edes osaa säätää ääniä kohdalleen. Kun äänet on säädetty vituiksi, niin silloin pitää pistää ääntä kovalle että kuulisi biisin. Teinipellet ei vaan tajua sitä että lähtökohtaisesti CD levylle ääni on miksattu hyväksi, on paskat laitteet jos ääntä pitää säätää.

        Ja vaikka ei olisikaan paskat laitteet, niin siitä huolimatta teinipellet säätävät bassot voimakkaaksi, korkeat taajuudet voimakkaalle ja keskiäänet lasketaan, jolloin biisi katoaa ja jos siitä haluaa saada jotain selvää, niin teinipelle nostaa volyymiä ja ajattelee että hänen poppivehkeensä ovat maailman parhaat kun ne jumputtaa niin hyvin

        entäs ne uskolliset mummot joiden crocsit narisee mukavasti lattiaa vasten, kävelykepit hakkaa parketin paskaks, kuulolaitteet ei toimi eli jeesus radiot täytyy olla täysillä koko päivän ja ne huutaa kälättää puhelimee 3 tuntii päivässä pertille ja marietalle sellasel murteel jota on tuskasta kuunnella??

        onhan se kiva pistää kaikki syyt teinien paskan musiikin vastuulle, mut enemmistö suomalaisistaki on vanhuksii, joil on nää kaikki kyseiset ongelmat. koitappa elää 10 vuotta 75 vuotiaan mummon ja vaarin alakerrassa ku ne huutaa toisillee eikä kuule tai sit 10 vuotta teinin alla kun sen musiikkimaku viel kehittyy ja se sentää pystyy kuuntelee hiljasemmal ku nää vanhukset.


      • ihan oikeasti
        GetReal kirjoitti:

        entäs ne uskolliset mummot joiden crocsit narisee mukavasti lattiaa vasten, kävelykepit hakkaa parketin paskaks, kuulolaitteet ei toimi eli jeesus radiot täytyy olla täysillä koko päivän ja ne huutaa kälättää puhelimee 3 tuntii päivässä pertille ja marietalle sellasel murteel jota on tuskasta kuunnella??

        onhan se kiva pistää kaikki syyt teinien paskan musiikin vastuulle, mut enemmistö suomalaisistaki on vanhuksii, joil on nää kaikki kyseiset ongelmat. koitappa elää 10 vuotta 75 vuotiaan mummon ja vaarin alakerrassa ku ne huutaa toisillee eikä kuule tai sit 10 vuotta teinin alla kun sen musiikkimaku viel kehittyy ja se sentää pystyy kuuntelee hiljasemmal ku nää vanhukset.

        jos ei oikein ole mistä valita. kuuroksi jos tulee niin sille ei mahda oikein mitään, mutta sille mahtaa että ehkäisee sitä omalta kohdaltaan ettei tule ennenaikaa kuuroksi omaa tyhmyyttään. lopeta siis sen musiikkisi soittaminen kovalla ja käännä ne voluumit normaalille äänenvoimakkuudelle. Vältät siten ennenaikaisen kuuroutumisen, se ei ole mikään leikinasia jos ja kun se sattuu omalle kohdalle. Vanhuus tuo mukanaan kuitenkin joskun kaikenlaisia lieveilmiöitä, harvassa ne vanhat jotka ovat täysin terveitä kuitenkin. Vältä ennenaikainen vanhuus, se on vain valintakysymys kohdallasi.


      • illu
        GetReal kirjoitti:

        entäs ne uskolliset mummot joiden crocsit narisee mukavasti lattiaa vasten, kävelykepit hakkaa parketin paskaks, kuulolaitteet ei toimi eli jeesus radiot täytyy olla täysillä koko päivän ja ne huutaa kälättää puhelimee 3 tuntii päivässä pertille ja marietalle sellasel murteel jota on tuskasta kuunnella??

        onhan se kiva pistää kaikki syyt teinien paskan musiikin vastuulle, mut enemmistö suomalaisistaki on vanhuksii, joil on nää kaikki kyseiset ongelmat. koitappa elää 10 vuotta 75 vuotiaan mummon ja vaarin alakerrassa ku ne huutaa toisillee eikä kuule tai sit 10 vuotta teinin alla kun sen musiikkimaku viel kehittyy ja se sentää pystyy kuuntelee hiljasemmal ku nää vanhukset.

        Ai ihan että musiikkimaku kehittyy poppikoneita huudattamalla ja vanhuksia kiusaamalla!!!! Luuletko kyrpä eläväsi ilkuisesti?? Kuulos on jo luultavasti pysyvästi vaurioitunut...........


    • juu toisaalla

      Ja vähentäisit täysiä bassojasi. Laita ne vaikka harvemmin täysille. Ja kyllähän se talosta riippuu ne päivä äänetkin. Meidän talosta lähti kuin leppäkeihäs kahden valituksen jälkeen. Syy muisti ensimmäisen varoituksen kuukauden verran ja valittajiahan oli viisi naapuria. Kaikki eivät vain hyväksy sitä basson tuntikausien pauketta seinän, katon tai lattian kautta kuultuna.

      • tytyytyt

        Käyttääkää kuulokkeita niin ei tarvitse miettiä milloin tai kuinka kovalla musaa soitetaan.


      • tytyytyt
        tytyytyt kirjoitti:

        Käyttääkää kuulokkeita niin ei tarvitse miettiä milloin tai kuinka kovalla musaa soitetaan.

        Hoh, kuulokejuttu olikin jo tullut esiin aikaisemmin.


    • kaisamuori

      Ketä ärsyttää mikäkin,jos olet herkkäuninen tai varsinkin,kun oma kotisi on täysin hiljainen.Kerrostalossa
      tule joskus väärinkäsityksiä,luulet että äänet tulee vaikka alapuolelta,kuitenkin naapurirapussa on "musi-
      soinnit".Itse olen ollut lähiaikoina kiukkunen naapurirapun yöllisistä pallonpyörityksistä -parkettilattiat kun
      antavat ääntä .Sen verran olen päässyt kolinasta tietoseksi,että koirilla on kuulemma joitakin virikepalloja
      joissa on syötävää sisällä-ja näitä yöllisiä pallon pyörityksiä parilla koiralla riittää.Lääkkeeksi tähän olen pi-
      tänyt radiota hiljasella,että yksitoikkoisen kolinan ääni sotkeutuu-saa taas unen päästä kiinni!Koetetaan
      sietää toistemme ääniä tavalla tai toisella!

      • -minä-

        Mikäköhän siinä on että, suoraan sanottuna, nää tyypit jotka puolustelee naapurihäiriköintiä, melun tuottamista, musiikin kovaa soittamista, ja parveke tupakointia, ovat 99% huonosti koulutettuja, ja älyllisesti heikkoja? Tähänkin viestiin tulee takuulla vastauksia, joissa vain haistatellaan, mutta missä ei ole mitään rakentavaa kritiikkiä.
        Ja nää samat tyypit nostaisivat itse takuulla hirveän metelein, kun makaavat krapuloissaan sunnuntai aamuna ja joku naapurin mummo, ja pappa kuuntelevat kirkonmenoja radiosta niin että he heräävät virren veisuuseen. Tai toinen naapuri harjoittelisi pianon soittoa, niin että heräisivät sen ääneen kohmeloisena?
        Mutta kun he itse haluavat tahallaan ärsyttää naapureitaan ja haastaa riitaa, siihen ei kukaan saisi puuttua. Miksi nää metelin aiheuttajat eivät voi muuttaa johonkin korpeen? No, onneksi heitä on sos.toimisto sijoittanut lähiöihin samoihin kerrostaloihin, ja näin he voivat pitää siellä meteliä kaltaistensa joukossa.


    • Kotirauha naapuriin!

      Varsinainen torvi olet!

      Käytä nyt itse järkeäsi!

      Jos sinä "nautit!" kuuntelemalla jytinämusiikkiasi,
      MIKSI NAAPURIN PITÄISI SAMALLA KÄRSIÄ!?!?!

      Jos naapurisi tahtoo kuunnella musiikkia, hänellä on varmasti omat laitteet sitä varten!
      Älä pakkokuunteluta tuota typerää BASSOJYRINÄÄ HÄNELLÄ!!!

      Sellainen on silkkaa VÄKIVALTAA JA TERRORISMIA!

      OTA TOISETKIN HUOMIOON!!!

      • ht

        Minkälainen perhe/työ mahtaa naapurillasi olla? Pitää ottaa huomioon, että joillain voi olla lapsia, jotka päivällä nukkuvat, jonkun terveys voi olla huono ja tarvitsee lepoa, joillain voi olla vaikka yötyö. Henkilökohtaisesti mua vituttaa ihan törkeesti, kun mun naapuri kuuntelee musiikkia kovalla. Tosin hän kuuntelee ympäri vuorokauden kellonajasta riippumatta. Mulla on 2 lasta ja kohta tulee kolmas, kaikki halutaan nukkua päiväunet.
        Vaikka päivällä ei ole hiljaisuuspakkoa, niin kyllä se vituttaa jos omassa kodissaan ei saa olla rauhassa. Ja minkä helvetin takia sitä musiikkia pitää kuunnella niin kovalla, että se kuuluu muille?


    • jumputtaja

      on pahin,koska se menee koko talon ja kropan läpi. esim. minun ei kestä olla liian kovan bassoäänen lähellä,koska sydänrytmit menee jotenkin sekaisin. on pakko mennä loitommalle,ei voi mitään.
      joten,hiljenna bassoa,älä kiusaa naapuria,vaikka onkin päivä.

      • normikuuloinen

        Jotenkin minusta tuntuu, että nämä pahimmat bassojumputtajat ovat niin alkeellisia eliöitä, että aistivat vain matalat äänet ja nekin keskiruumiillaan (kenties jossain peräsuolitasolla). Nämä samat eliöt ovat liikenteessä niillä renkaiden varassa kulkevilla kaiutinkaapeilla.


      • NaapurinKyylä
        normikuuloinen kirjoitti:

        Jotenkin minusta tuntuu, että nämä pahimmat bassojumputtajat ovat niin alkeellisia eliöitä, että aistivat vain matalat äänet ja nekin keskiruumiillaan (kenties jossain peräsuolitasolla). Nämä samat eliöt ovat liikenteessä niillä renkaiden varassa kulkevilla kaiutinkaapeilla.

        vaan se basso! Se on niin hermoja raastavaa kuunnella sitä helvetin jumputusta. Se on suorastaan kidutusta. Ja siinä ei mitkään korvatulpat auta. Että tiedoksi vain!

        Jos se olisikin vain se musiikki...

        Voi sitä pikkusen kunnioittaa naapuria ja vääntää se basso pienemmälle, taistelin tästä asiasta erään naapurin kanssa mutta onneksi tajusin itse muuttaa pois. Ja kerrostalo oli uusi ja basso jumputti 24/7.

        En voi käsittää mikä siinä on niin vaikeaa ymmärtää, että sitä bassoa ei jaksa kuunnella eikä sitä tarvitse kuunnella. Se ei ole normaalin elämisen ääntä.


      • djfjmamfna
        normikuuloinen kirjoitti:

        Jotenkin minusta tuntuu, että nämä pahimmat bassojumputtajat ovat niin alkeellisia eliöitä, että aistivat vain matalat äänet ja nekin keskiruumiillaan (kenties jossain peräsuolitasolla). Nämä samat eliöt ovat liikenteessä niillä renkaiden varassa kulkevilla kaiutinkaapeilla.

        Älä sitten soita musiikkia niin kovalla. Jos ite asuisin kerrostalossa, niin suoraansanottuna se ärsyttäis, jos joku huudattais musiikkia niin, et se kuuluu omaan asuntoonikin.

        En usko musiikin enää häiritsevän, ku hiljennät volyymia tarpeeks.


      • ketut & hatut lentää
        normikuuloinen kirjoitti:

        Jotenkin minusta tuntuu, että nämä pahimmat bassojumputtajat ovat niin alkeellisia eliöitä, että aistivat vain matalat äänet ja nekin keskiruumiillaan (kenties jossain peräsuolitasolla). Nämä samat eliöt ovat liikenteessä niillä renkaiden varassa kulkevilla kaiutinkaapeilla.

        Siis tämä bassolinesta/bassorummusta pitäminen on täysin mielipideasia. Jotkut eivät sitten taas jaksa kuunnella esim. klassista kokoajan missä lopulta menee järki tai ainakin monet säveltäjät ovat menettäneet järkensä näitä tehdessään (ja se ovat kuuloisia). Nämä henkilöt ketkä valittavat täällä eivät vain pidä kyseisestä "basso" musiikista. Alkeellista on laittaa kaikki voimakkaasti bassopitoiset kappaleet kategoriaan bassojumputus tai amis. Itselleni on aivan sama mitä talossani tapahtuu. Pitäköön naapurit vaikka bileitä niinkuin pitävätkin aika usein, koska tämä on kerrostalo ja täällä asuu paljon ihmisiä. Kerrostalossa asuu yleensä paljon erilaisia ihmisiä, jotka elävät omanlaisia elämiänsä. Musiikki on elämän suola, laittakaa siis joku mankka soimaan hiljaiselle niin hetkenpäästä olette jo tottuneet siihen. Samaa kiikkaa käytetään esim. koirien kanssa kun lähdetään kauppaan. Ei häiritse melut läheskään niin paljoa. Jos vielä häiritsee niin selvitä naapurisi nimi ja lähetä vaikka Facebookin kautta (Siellähän melkein kaikki ovat, vauvasta vaariin) viestiä että pienemmälle kiitos, lapset nukkuu yms. Kyllä uskon että suurimmasta osasta ihmisiä ymmärtää, löytyy vähän sympatiaa eikä tahdo ehdon tahdon toisia häiritä ja vaikeuttaa elämistä.


        Ja kuten Suomi24 -keskustelupalstojen mukaisesti on tapana, niin kielioppi typ0ista ja muista asiaan liittymättömistä tarpeettomista spekuloinneista en tarvitse sitten mitään kommentteja, kiitos.


      • vitulla päähän
        ketut & hatut lentää kirjoitti:

        Siis tämä bassolinesta/bassorummusta pitäminen on täysin mielipideasia. Jotkut eivät sitten taas jaksa kuunnella esim. klassista kokoajan missä lopulta menee järki tai ainakin monet säveltäjät ovat menettäneet järkensä näitä tehdessään (ja se ovat kuuloisia). Nämä henkilöt ketkä valittavat täällä eivät vain pidä kyseisestä "basso" musiikista. Alkeellista on laittaa kaikki voimakkaasti bassopitoiset kappaleet kategoriaan bassojumputus tai amis. Itselleni on aivan sama mitä talossani tapahtuu. Pitäköön naapurit vaikka bileitä niinkuin pitävätkin aika usein, koska tämä on kerrostalo ja täällä asuu paljon ihmisiä. Kerrostalossa asuu yleensä paljon erilaisia ihmisiä, jotka elävät omanlaisia elämiänsä. Musiikki on elämän suola, laittakaa siis joku mankka soimaan hiljaiselle niin hetkenpäästä olette jo tottuneet siihen. Samaa kiikkaa käytetään esim. koirien kanssa kun lähdetään kauppaan. Ei häiritse melut läheskään niin paljoa. Jos vielä häiritsee niin selvitä naapurisi nimi ja lähetä vaikka Facebookin kautta (Siellähän melkein kaikki ovat, vauvasta vaariin) viestiä että pienemmälle kiitos, lapset nukkuu yms. Kyllä uskon että suurimmasta osasta ihmisiä ymmärtää, löytyy vähän sympatiaa eikä tahdo ehdon tahdon toisia häiritä ja vaikeuttaa elämistä.


        Ja kuten Suomi24 -keskustelupalstojen mukaisesti on tapana, niin kielioppi typ0ista ja muista asiaan liittymättömistä tarpeettomista spekuloinneista en tarvitse sitten mitään kommentteja, kiitos.

        Ei siinä kuule auta vaikka laittaisi miten mankkaa tai radiota päälle omassa kämpässään jos naapurista jumputtaa basso. Se tulee vielä enemmän tärisevänä resonanssina eikä niinkään korvin aistittavana. Minäkin olen joutunut laittamaan sängynjalkojen alle paksut froteepyyhkeet koska naapurista tuntuu bassotärinä niin karmealla tavalla. Ei siinä nuku itse pirukaan siinä tärinässä.


    • MILES

      piereskellä jos se on jatkuvaa? HAH HAH HAA!!!!

    • Asuja81

      Subbarit, isot lattiakaiuttimet ja luukutus (oli laitteet mitkä tahansa) eivät vain
      sovi kerrostaloon.

      Oma ratkaisuni olisi pienet hyllykaiuttimet ja maltillinen volumetaso. Näin ilman kuulokkeita
      naapuriin kuuluva meteli on minimaalista. Olisi myös hyvä, ettei joka päivä soittele sitä
      musaa tuntitolkulla.

      • Kaupunkilainen

        Mistä näitä ääliöitä aina löytyy, jotka sanovat, että jos joku ei kestä HEIDÄN elintapojaan, niin muuttakoot korpeen. Nämä metelöitsijät eivät osaa ottaa toisia ihmisiä millään tavalla huomioon, joten heidän sinne korpeen pitää muuttaa. Siis sinne mistä ovat kaupunkilaisten harmiksi tulleetkin. Todellinen kaupunkilainen on tottunut elämään ihmisten joukossa ja osaa käyttäytyä ilman erillisiä sääntöjäkin johon kuuluu naapureiden ja muiden kanssaihmisten huomioon ottaminen ja kohteliaat käytöstavat. Käytöstapoihin ei kuulu toisten kyttääminen eikä musiikin kuunteleminen kovalla volyymilla edes päiväsaikaan. Jos haluaa kuunnella kovalla äänellä musiikkia, voi ostaa kuulokkeet ja kuunnella niillä. Älykäs ihminen ymmärtää itsekkin mitä sopii tehdä ja mitä ei. Tyhmälle asia pitää kertoa ja kertojana on yleensä naapuri tai isännöitsija.


    • mä vaan

      No on naapurillasi oikeus valittaa tuosta kuuntelustasi. Täällä sitten olikin paljon erintyylisiä vastauksia. Kyllä se on niin että myös päivällä pitää turhaa melua kerrostaloissa ja myöskin rivitaloissa välttää. Siis miksei voi kuunella musiikkia hiljempaa? Ei vaan voi tajuta aina kaikkia jotka aina laittaa sen voluumin niin korkealle että naapuritkin kuulee. Itse ainakin olen aina miettinyt naapureita ja välttänyt turhaa metelöintiä kuten toivoisi myös naapureidenkin tekevän. Pitäähän esim. remontistakin ilmoitella etukäteen, kun siitä aiheutuu ylimääräistä melua. Ja siinä naapurit voivat tietää ajankohdan. Eli muuta sä vaan sinne korpeen huudattamaan musiikkiasi niin kovaa kun haluat.

    • lalala2

      Suuresta itsekkyydestä kertoo se että ihmisen musiikinkuntelua häiritsee se että naapuri koputtaa lattiaan. Oletko ajatellut että jos sinua häiritsee muutama koputus, niin kuinka paljon häiritsee pitkäkestoinen jatkuva jumputus. Itsekin kuuntelen mielellään musiikkia. Itselläni on n. 1000 cd:tä.
      Joinakin iltoina en voi kuunnella musiikkia, koska yläkerran naapuri soittaa omaa musiikkiansa liian kovaa. Millä oikeudella hän saa tulla puuttumaan minun elämääni ja ajankäyttööni?

      • yök

        Elämää,lapsi ,elämää.Ei ole enää isi koputtamassa lattiaan jos itkettää....Aikuistu,lopeta naapureiden häiritseminen ja käytä (vähän)????? järkeäs.


    • nimimerkkini on erkk

      Kerrostalossa ei saa elää miten huvittaa, päivälläkään. Jos et sopeudu tiettyihin sääntöihin, muuta korpeen omakotitaloon. Kyllä sillä musiikinkuuntelulla päivälläkin voi tulla häätö, jopa omistusasunnosta. On olemassa tietyt melurajat joita ei saa ylittää, ja ne koskee työttömien kerrostaloasujien lisäksi myös ajoneuvoja ja yrityksiä. Eikö olekin vittumaista kun ei saa tehdä mitä huvittaa?

    • hahhah....^^

      vittumainen ku et viitti mennä sanoo naapurilles et rumpujen soittaminen häiritsee sinua..taidat soittaa musiikkia kostaaksesi alakerran naapurille...
      ""Naapurillamme ei kuitenkaan ole suoraan sanottuna pokkaa tulla päin naamaan sanomaan, että häntä vituttaa musiikin kuunteluni täysillä bassoilla. Alkaa vähitellen vituttamaan itseäni, kun naapuri hakkaa lattiiaan ( heidän kattoonsa ) jollain mailalla tms. Mukavaa kuunnella musiikkia kun taustalla kuuluu "kopkopkop"."""

      Eipä taida olla sinullakaa olla pokkaa mennä sanomaa??? :D Ei jumalauta teitä ku ootte iha samanlaisia joten elä hauku toisia sitte ku et itse voi toimia oikein tai sun mielest "oikein"!!

      • Jumputijum

        Näkyy olevan on ihanaa tuo kerrostalossa asuminen...


      • aiheesta
        Jumputijum kirjoitti:

        Näkyy olevan on ihanaa tuo kerrostalossa asuminen...

        On selvä juttu ettei kerrostalossa pidä kuunnella musiikkia lujaa päivällä tai yöllä varsinkin ne bassot
        resonoi pahimmassa tapauksessa koko rakennuksen läpi, ei muuta kun kuullokkeet päähän niin ei
        kuulu myöskään naapurien äänet tai kolinat!


    • 234234

      Jos sulla on bassot kovalla, esim subbari niin kyllä se kuuluu naapuriin. Ja mitä tulee häiritsevään musiikunkuunteluun niin mun mielestä talonyhtiön säännöissä voi olla siitä tietoa. Jos metelöiminen on kielletty, eli naapureita häiritsevä käytös, niin he voivat siitä valittaa. Kerrostalossa jos pumputat musaa päivälläkin ja joku siitä valittaa, kannatta vähän hiljentää. Voit saada varoituksen jos useampi naapuri tekee yhteisen valituksen. Se ei vaadi kuin yhden aktiivisen häiriintyneen joka kiertää rapussa sun naapureita läpi ja muutama nimi alle niin varoitus tulee automaattisesti talonyhtiöstä. Kolmannesta saat häädön - olit sitten vuokralla tai et.

      Eli kyse ei ole siitä mitä mieltä sinä olet vaan siitä tekeekö joku asialle jotain vai ei. On Suomessa tavallista jos musaa soittaa kovalla kello 22 jälkeen, häiriintynyt naapuri ei tule itse ovelle vaan soittaa poliisin.

      Ja yksi pointti vielä: ne jotka musiikkia kovaa soittavat saisivat itse painoa takaisin maaseudulle kun eivät osaa elää kerrostalossa muita häiritsemättä. Tuntuu että paljon omakotitaloissa asuneita nuoria luukuttaa musaa täysillä kerrostaloissa edes tietämättään miten se kuuluu muille.

      Sun vittuuntuminen hakkaavaan naapuriisi on tuntuu varmaan samalta naapuristasi kun soitat jatkuvasti musiikkia.

      Musiikkia saa kuunnella milloin haluaa, mutta hiljaisuuden jälkeen se ei saa kuulua naapureilla ja päivälläkin pitää olla sen verran hiljaa ettei aiheuta itselleen varoituksia. Mikään laki ei suojaa asukasta naapureiden yhteiseltä allekirjoitetulta vetoomukselta talonyhtiölle.

      • jäbä 25v

        Itsekkäät omaan napaan tuijottavat urpot voi painua vittuun muita ihmisiä turhaan häiritsemästä.
        Kunnioittakaa toisianne!!!


      • Kohtuus Kaikessa

        Eikös sitä voi vaatia äänieristyksen mittaamista..? Jos ei täytä vaatimustasoa, eikö taloyhtiön pitäisi tehdä jotain?!!


    • BASSOA!!!!!!!!

      ...sillä jo aiemmin mulla oli semmoset vehkeet että ikkunat helisi ja tuli bassoista maha kipeeksi kun pistin poppia tulemaan. Nyt on perkele semmoset jytäkoneet, että kun annan kunnolla soida niin katto tärisee ja tulee naapureiden mahat kipeeksi. Ja valittavat kerrostaloasukkaat melusta vaikka ite asun omakotitalossa ja lähin kerrostalo on kahen kilometrin päässä perkele.

    • rip...

      pari naapurii huudatti musikkia ja molemmat tappo ittensä eli musiikkiterapiaa hullulle tuntuu musiikin huudattaminen olevan .

    • kokenut kidutettu

      ..mutta eihän niitä kuulokkeita voi käyttää koska jos on bileet menossa niin ei muut kuulisi ? pitäisi hommata jostain ryhmäkuulokkeet ?
      kuulokkeiden käyttöä ei tietenkään voida edes harkita koska muutenhan se jykevä basso ei kuulu siitä niin hyvin eikä saa vatsalaukkua tärisemään.

      useimmiten kokemani jytäbileiden vieraana on joku sellainen joka haluaa tahallaan ärsyttää volyyminappulan kanssa leikkimisellä. vaikka joku juhlien osallinen sanoisi/käyttäytyisi vastaankin, on meno vain hetken hiljaisempi ja pian taas palataan korvia kirvelevään jumputukseen ja siihen että kidutaan: "Päättäkää jo!" tai "No sammuuko se toosa ikinä?".


      itsellä oli viimeyönä mukava kokemus kun toinen ylänaapuri (ei se joka oli yleensä ennen häiriköimässä) soitti aivan älyttömän rumaa musiikkia. se ei ollut edes musiikkia vaan muistutti lähinnä konepistoolin rätinää ja marssia. jytinä sai ensi kertaa huonovointiseksi (muista jyskytyksistä joita olen kokenut ei ole ollut niin pahaa tunnetta) ja olin lähellä oksentaa.

      bileet kestivät muistaakseni aamuneljään mutta olin muuten niin väsynyt rankasta päivästä etten jaksanut vaivautua soittamaan poliiseille - taas kerran.
      tuon kerran voisin antaa anteeksi koska syysloma oli alkanut, mutta come on, eihän sellaisessa biletyksessä ole mitään järkeä. musiikki ei enää muistuta musiikkia ja suurin osa aikaa keskusteluun menee tasolla "Mitä?" "mitä sä sanoit?" "mitä??" "mä en kuullut?!" "Mitää?!"

      toivottavasti tämä uusi mekastelija ei olisi reipas rikkomaan rajoja koska rapussa on jo yksi mukavasti varoituksia kerännyt asukas. tuntuu kuitenkin että muut talossa asuvat ovat pelkkiä kuuroja mummoja joille ei pienet bassahdukset tunnu missään, vaikka oma pää halkeaisi, tai kukaan muu ei ole uskaltanut ryhtyä vastarintaan tätä järkyttävää ärsytystä vastaan. tai sitten asun sellaisessa talossa joka on täyteen lastattu kuuroutuneilla opiskelijaporukoilla jotka eivät kuule mistään mitään. mutta onhan suuri osa näkemistäni asukkaista kuitenkin eri lajia.

      pitää muuten tuohon "Mene koputtamaan asukin ovelle ja kerro missä vika! Ja selvitätte sen asian kahvikupposen äärellä tai nyrkeillä" -aiheeseen liittyä. olen nähnyt parikin mukavan näköistä, silmät väärin päin päässä ja itsekseen mouruavaa huumehourua, joille rappusiakin käveleminen on yhtä hellvettiä ja yleensäkin maailman tajuaminen täyttä sumua. En todellakaan uskaltaisi lähteä edes päivänvalossa käytäviä tutkimaan saati sitten millaisia asukkaita muut ovat (poislukien mummelit vaikka hekin ovat pitkälti samanlaisia)

    • ( >< )

      Se että kello ei ole 7.00-22.00 ei tarkota että saa mieletöntä mekkalaa pitää. Tottakai asumisesta tulee ääniä, vaan pitäs varmaan ottaa naapuritkin huomioon jos omistat bassohirmun. Muuta ite sinne omakotitaloon niin saat varmasti kuunnella sitä jumputustas.

    • RM

      Miksei naapurillasi ole sitten oikeutta harrastaa 'lattiarummutusta' hänhän tekee sen hiljaisuusajan ulkopuolella !! Vai oletatko idiootti, että sinä saat popittaa täysillä, mutta naapurit eivät saa sinua häritä.
      Sinä olet niitä yh-äidin pilalle passaamia pikku paskapäitä, minä minä minä, mulle mulle mulle. Äiti ei ole koskaan kieltänyt, kaikki on hankittu mitä vain kullanuppu on keksinyt vaatia.
      Muuta sinä sinne korpeen, kuuntelemaan musiikkiasi. Toivottavasti saat itsesi kaltaisen naapurin, kun olet aikuistunut, jos nyt ollenkaan kykenet kasvamaan aikuiseksi.

    • aivovaurio_

      yläkerran naapuri täällä vantaalla (toivottavasti älyää itsekkin) soittaa musiikkia tuosta kiellosta huolimatta mihin aikaan tahansa. Otetaan esimerkki vaikka parin viikon takaa..

      Heräsin klo 5.00 ma-ti välisenä yönä siihen että yläkerrasta kuuluu kauhean kovalla musiikkia, ja tämä on sitä humppaa.. kaiken mä kyllä kestän mutta kun tää yläkerran doku on sellainen että kun sillä ei ole vaimoke kotona, niin se juo ittensä känniin ja sitten se meteli alkaa. Ei mitään häpyä tällä vanhalla pierulla kun päivisin kulkee ihan rauhallisesti pihalla eikä välitä tuimista katseista. Itse 3-vuorotöissä ja vielä perheellinen nuori kun olen niin johan tollanen rupee ärsyttään. Sille on annettu muutamia varoituksia ja toivon että joskus se edes oppisi. Naapurin eukko joka on lievästi sanottuna outo, hakkaa aina välillä jollain kepillä myöskin kattoa. Kerran tää ukko on jopa pimputellu yöllä ovikelloa ja hakannut sitä kun se nainen on suutuspäissään ilmoittanut metelistä omalla tavallaan.. Itselläni ei ole todellakaan munaa mennä koputtelee yöllä kenenkään ovea, mut seuraavalla kerralla kutsun poliisit -> tuskin siitäkään hyötyä on kun joku kerran sen on tehnytkin.

      Mikäli ukko tunnistat itses tästä, niin otahan järki käteen ja muuta muualle mikäli et osaa ihmistenaikoihin sitä humppaas soitella! Vittu kun tollaset naapurit on suoraan perseestä..

    • häiriköt kuriin

      On oikeus, jokaisella on oikeus omaan rauhaan ilman että kenenkään musiikki häiritsee. Jos haluaa kuunnella kovalla musiikkia niin kannattaa ostaa kuulokkeet!
      Itse olen hankkinut neljälle mölyapinalle häädön pelkästään musiikin kovalla kuuntelun takia, ei minun ole pakko kenenkään musiikkia kuunnella ei yöllä eikä päivällä, keskenkasvuset kakarat vaan luulee ensiasunnossaan olevansa maailmanvaltiaita.

      • heh heh

        Vai sellaisia päiväunia :D


    • aina ja varmasti

      niin se vaan on. Siksi onkin sivistynyttä käyttää kuulokkeita, jos ääntä haluaa. Naapuri voi olla vuorotöissä ja joutuu nukkumaan päivällä, kerrostalojen hiljaiset ajat ovat nykyisin mennestä maailmasta, eivät ajantasalla ollenkaan, nykyään jo puoli miljoonaa duunaria painaa erilaisia vuorotöitä, jolloin joutuvat nukkumaan erilaisiin vuorokaudenaikoihin.

      Ja on se mekkala vaikka päivällä, jos se ylittää ohjearvot ja desibelit, niin jo tulee musisoijalle lähtö, tai ensin tietysti huomautus. Meliu ei ole asumisen tarkoitus. Melu on saastetta.

      Mekkaloitsijat ovat niitä jotka joutaisi muuttaa maalle, mutta kun heidän metelinsä häiritsisi luontoa ja eläimiä, niillekin kun on tarkoitettu pesimärauha, eläimille.

      • ne mitään tajua

        sellaisen ymmärtäminen vaatisi hieman älyä ja käytöstapoja, jopa naapurin huomioimista, minkä tietysti normaalit ihmiset osaavatkin aivan automaattisesti.


    • joku tolkku

      Normaalista elämisen aiheuttamista äänistä ei saa valittaa, mutta bassojumputus ei kuulu normaaliin ääniin, enempää kuin koiran haukkuminen, jatkuva rakentaminen tms. Musiikin kuulee kyllä vähän vähemmälläkin volyymillä - normaali ihminen.

    • Olen puhunut

      "Muuttaisi omakotitaloon metsän keskelle, jos ei päivisin minkäänlaista melua kestä."

      En sanoisi klo 14 -> kuuluvaa kovaa bassojytinää ihan minkälaiseksi meluksi vaan. Se ei kuulu normaaleihin elämisen ääniin. Se voi olla erittäin hermoja raastavaa ääntä, sitä ei edes välttämättä tajua jos ei koskaan ole joutunut kuuntelemaan. Koitapa tehdä päivällä esim. työ-tai koulujuttuja, kun naapurista kuuluu jatkuvaa jytinää jo useampaa tuntia (tai päivää) peräkkäin. Eikä sillä ole väliä, minkälaista musiikkia kuunnellaan, pelkästään jo se melu on tarpeeksi. Varsinkin jos se on jokapäiväistä.
      Ja omakotitaloon muuttamisesta.. aika moni varmaan muuttaisi jos voisi. Monelle se on kuitenkin ainoa vaihtoehto, ja vaikkei olisikaan, jokaisella on oikeus rauhalliseen asumiseen. Sinä voit elää ilman täysiä soitettua musiikkia. Musiikin kuuntelu on tietenkin sallittua, mutta sopivalla äänenvoimakkuudella. Jokaisen tulisi kokeilla asumista naapurin aiheuttamassa ärsyttävässä melussa (kun oma kämppä on hiljaisena) niin ehkä tajuaisi ottaa naapuritkin huomioon. Naapurille huomauttaminen on tietysti sallittua, mutta kaikkien kannalta mukavampaa olisi jos itse tajuaa ottaa muut huomioon.

      Sinulla siis on oikeus kuunnella musiikkia, mutta niin ettei se häiritse muita. Mielestäni oikeus meluttomaan asumiseen on painavampi kuin oikeus kuunnella musiikkia täysillä bassoilla tai muuten vaan liian kovaa. Tämä koskee tietysti myös rumpuja paukuttavaa naapuria.

    • Tyytyväinen asukas

      Asun viisi vuotta vanhassa kerrostalossa eikä tässä talossa häiritä minkäänlaisilla meteleillä naapureita. Silloin tällöin on ilmoitustaululla viesti mahdollisista häiriöistä jonkun asukkaan ilmoitellessa asunnossaan pidettävistä juhlista. Tämä ei häiritse ketään ja jokainen saattaa joskus juhlia. Kellonaika on ollut aina alotuksineen ja lopetuksineen.

      Kerrostaloasuminen on yhteisöasumsta, jossa pitää aina ottaa huomioon myös muut asukkaat. Ei se mene niin, että koko talon väen pitää sopeutua yhden asukkaan metelöintiin, vaan sen yhden pitää ajatella myös muita.

      Kerrostalossa naapurien ei tarvitse kuunnella sitä musiikkia mitä joku toinen kuuntelee eli ne kotistereot niin pienelle ettei häiritse muita. Johan siitä on yhtiöjärjestyksessäkin ohjeet. Se bassonjytke ei ole sitä mitä moni luulee, se on aivan hirveätä, kun muuta ei kuulu.

    • musajäbä

      Paskat, itsekin huudatan stereoista HIM:iä ja ACDC:ta täysillä, ihan ilta 23:een saakka. Kerran tuli postiluukusta lappu joltain naapurimummolta mutta ei siitä tartte välittää paskan vertaa. Hiljaisuus tulee vasta klo 23 joten anna palaa!

      Ahdasmieliset kusipäät muuttakoot korpeen mökkiin!

      • bbfs

        Tietenkään ei saa metelöidä kerrostalossa muulloinkaan kuin hiljaisuuden aikana. Se nyt on perusasioita elämässä. Ap. taitaa olla hyvin nuori ja muuttanut kerrostaloon jostain omakotitalosta maaseudulta? Kerrostalossa on sellainen sääntö, että ei saa elää muita asukkaita häiritsevää elämää. Meillä onneksi jos joku talossa pitää juhlat ja kuuntelee musiikkia kovalla, niin asiasta tulee ilmoitus kirjallisesti etukäteen ja ko. meteli loppuu sen lisäksi kuin leikaten tasan klo 23. Mutta asunkin hyvässä osoitteessa siistissä kaupunginosassa.

        Yleensä on niin, että jos naapurit valittavat metelistä isännöitsijälle ja melusta on useamman ihmisen todistus ja vaikkapa poliisikin soitettu paikalle tai jotkut melunmittaajat, (asunnosta toiseen ei saa kuulua edes puhe niin kovaa, että sanat pystyy erottamaan), niin asia etenee taloyhtiössä. Jos asut vuokralla, niin yhtiöstä otetaan yhteyttä tässä tapauksessa vuokranantajaasi, joka ehkä antaa sinulle huomautuksen, tai en tiedä pystyykö irtisanomaan vuokrasopimuksen suoraan ilman varoitusta. Jos asut omistusasunnossa, niin jollet ala noudattaa pelisääntöjä, niin taloyhtiöllä on oikeus lunastaa asuntosi yhtiölle!

        Eli nyt asetat ensin kaiuttimet jollekin ääntä eristävälle materiaalille ja sitten käännät lisäksi volyymia huomattavasti pienemmälle.

        Se, että alakerran naapuri on idiootti ja soittaa rumpuja, ei opikeuta muita metelöimään, kaikkia koskevat samat säännöt.

        Juu, se hiljaisuus yöaikaan on muuten vähän eri juttu kuin se, ettei voi kuunnella musiikkia kovaa. Silloin pitää välttää esim. suihkussa käymistä, kun se voi aikaansaada veden kohinaa putkistoissa. Tädilleni valitettiin, että hän vetää vessaa liikaa yöaikaan. Minulle on valitettu siitä, että käytin keittiössä tehosekoitinta klo 23 jälkeen. Eli huomattavast k ovemmat vaatimukset kuin musiikin kuuntelu siis.


      • kopukopukop

        Hiljaisuus klo 22 tai 23 ei tarkoita että pitäisi olla kuolemanhiljaista. Musiikkia voi kuunnella ja telkkaria katsella kohduullisella voimakkuudella, vetää vessää ja keittää kahvia ja ehkä käydä suihkussa.


      • Mössökorva, joka

        olet jo pilannut kuulosi ja hankit parhaillaan itsellesi tinnitusta? Se kestääkin loppu elämäsi ja on sinulle aivan oikein!
        -Olet narsisti, joka ei välitä kestään muusta, kuin itsestään.
        Olet todellakin vastenmielinen ihminen! Muuta sinä sinne korpeen meluamaan, kun et osaa sopeutua yhteisön sääntöihin, törppö! Häätö on jo matkalla. :-DDDDDDD Ei asukkaat sulata kuule ihan mitä vaan ja jokaiselle hevoselle on aina löydetty kengittäjä, ja löytyy sinullekkin, saat sen uskoa.


      • feija

        Kusikusikusipää! Oiskohan ehkä 5 litraa mahtunu solujen väliin?,epäilen.


    • seinänaapuri

      Kyllä se on kuule sillä tavalla , että jokaisella on vapaus itse valita mitä musiikkia kuuntelee. Ei siis pakotettuna kuuntelemaan naapurin musiikkimakua ! Vaikkapa kuinka olisi hiljaisuuden ulkopuolella . Kerrostalon ääniin on jokainen taloon muuttava orjentoitunut, liika on kuitenkin liikaa !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
      Mikäli haluat musiikkiasi kuunnella täysillä, on SINUN itsesi hakeuduttava omakotitaloon asustamaan
      Ei naapurin tarvitse kuunnella päivisinkään " melua ", kuten asian ilmaisit , vain normaalia asumisen ääniä. Niihin ei mielestäni kuulu meluava musiikki naapurista !

      kerrostaloasukas, entinen omakotilainen

    • INRI

      volymet ei-hilj. aikana lounaaseen tai muuta pois. Toisaalta melkein ikäni kerrostalossa asuneena tuo muuttaminen...hmmmm. Joka talos on joku kyttääjä ja nipottaja. Siihen pitää vaan tottua. Itsellä on maahanmuuttajia yläkerras ja on mukava soittaa heng. mus. isol, et hekin saa evankeliumia. Ota siis Jeesus vastaan elämäsi Herraksi ja ala kuunnella hengellistä ylistysmusiikkia niin johan häiriköt saa kyytiä. Tietenkin rakentavas henges ja järki pääs. Jumalan siunausta

    • 1a1a1a1a1

      Kyllähän se niin on että sitä musiikkia voi kuunnella täysin vapaasti hiljaisuusajan ulkopuolella. Nämä ruikuttajat ovat yleensä elämättömiä mulkkuja jotka haluavat että kaikilla muilla on yhtä paha olla kuin heillä itsellään. Se jos mikä on aika vitun säälittävää. Näkyy pyörivän edellämainittuja paljonkin täällä itkemässä mutta antaapa ruikuttaa. Laitanpa volyymia pikkaisen kovemmalle :)

    • asukas...

      Minäkin luulin, että musiikin kuuntelu ja muunkinlainen musisointi (pianonsoitto) on aivan sallittua jos noudattaa kuitenkin niitä kellonaikoja mitä hiljaisuudelle on asetettu. Kunnes naapuriin muutti vanha elämäänsä kyllästynyt pötky, joka on ottanu silmätikukseen. Ennen kuin herra ja sukunsa pääsi asuttamaan tämän rapun, kaikki eli sulassa sovussa ja kuunteli musiikkia vuorotellen. Ei mitään ongelmaa. Ei siis mitään kauheata huudatusta ollut kenenkään osalta. Sen naapurin elämä kuulostaa olevan aika pirstaleina tämmöisten häiriköiden takia.

      Minä kun käsitin niin, että kerrostaloon muutetaan sillä ajatuksella, että kestetään kuunnella niitä muidenkin elämän ääniä, ei sillä ajatuksella että elellään niinku pienet hiiret (?). Taisin olla väärässä.

      Eipä kovin innosta kakkelit housussakaan täällä kämpässä jännittää, että puhuinkohan vähän liian kovaa tms. (Myös liian vauhdikkaista keskusteluista on valitettu & poliisit soitettu). Siksipä vakavasti harkinnassa ihan oma talo. Ihan vaan siitä syystä että mielenterveys on aika koetuksella kun joutuu miettimään että mihinhän kohti pönttöön sitä virtsais ettei kuulu liikaa mekkalaa.

      • oopponen

        Metsään vaan asumaan ne, jotka huudattaa musiikkia pitkin päivää.
        Jos joku bassottaa täysillä, niin toki naapuri saa sit koputtaa täysillä vaikka tuntikausia, ihan sama asiahan se on.
        Kerrostalossa ei saa häiritä naapureita.
        metsään pöhköt vaan.


      • tosi on..
        oopponen kirjoitti:

        Metsään vaan asumaan ne, jotka huudattaa musiikkia pitkin päivää.
        Jos joku bassottaa täysillä, niin toki naapuri saa sit koputtaa täysillä vaikka tuntikausia, ihan sama asiahan se on.
        Kerrostalossa ei saa häiritä naapureita.
        metsään pöhköt vaan.

        niille on laissa säädetty jopa pesimärauha :) Se pitäisi olla ihmisilläkin olemassa.


    • muita kunnioittaen

      Oot aika juntti, jos et tota tajua! Kerää kamas ja muuta maalle.

      • Paluumuuttaja

        Hyvin suomalainen ilmiö: ei keskustella asiasta naapurin kanssa vaan valitetaan selän takana. Yleensä asiat saa selviämään keskustelemalla niistä.


      • rakkeihin kyllästyny
        Paluumuuttaja kirjoitti:

        Hyvin suomalainen ilmiö: ei keskustella asiasta naapurin kanssa vaan valitetaan selän takana. Yleensä asiat saa selviämään keskustelemalla niistä.

        Vastineena naapurin räkyttäville rakeille pistän reteoni kovemmalle, ei kuulu räkytys läpi.


      • mee jutteleen joo
        Paluumuuttaja kirjoitti:

        Hyvin suomalainen ilmiö: ei keskustella asiasta naapurin kanssa vaan valitetaan selän takana. Yleensä asiat saa selviämään keskustelemalla niistä.

        taitaa takasivuilta löytyä jokunen uutinen, kun on menty asiallisesti keskustelemaan asiasta, on tullut tappeluita ja oliko mukana yksi puukotuskin.


      • sdfsdfsd

        Pakkaa sinä pälli kamasi ja painu sinne korpeen jos et elämän ääniä kestä!


      • ei pälli
        sdfsdfsd kirjoitti:

        Pakkaa sinä pälli kamasi ja painu sinne korpeen jos et elämän ääniä kestä!

        pakkaa sinä iso pälli kamasi ja muuta metsämökkiin jos et osaa kerrostalossa asustella muita huomioon ottaen.


    • ei saa häiritä

      silti saa kuuntelullasi häiritä naapuria...eli jos todellakin HUUDATAT musiikkia niin ei ihme että koputtelee kattoon...jos sen sijaan kuuntelet ihan tavallisesti musiikkia, sen ei pitäisi häiritä ketään...oikeus se sillä alakerran naapurillakin on kuulla omat ajatuksensa tai lukea vaikka kirjaa rauhassa ilman sinun musiikkisi kuulumista ;) Ostappa kuulokkeet ja kuuntele niillä niin kovaa kuin huvittaa...

      • annavaan25

        meil oli yläkerran naapurina n.19v jäbä joka huudatti teknojumputustaan päivisin sekä öisin ja äänekästä porukkaa mölis jatkuvasti,hiljasuus oli 23-07,käytiin monesti oven takana,kerran se avas oven vasara ojossa ja totes vaan valitukseen "so what?"ei edes 3 poliisien visiittiä hiljentäny sitä maanvaivaa!Hirveintä oli ettei ees korvatulpat vaimentanu sitä melua.Oltiin (ihme kyllä)ainoat jokka valitti isännöitsijälle häiriöstä,yks naapuri tosin totes että kuuluu se hänenkin kotiinsa asti.jäbälle laitettiin haastemiehen kautta varoitus 2,ei avannu ovea eikä vastannu puhelimeen(vältteli).Isännöitsijä ja vuokranantajamme sitte hommasivat pyynnöstämme uuden asunnon meille viereisestä kerrostalosta,vuokravakuus siirty uuteen kämppään ja sisäinen muutto onnistui välittömästi ilman irtisanomisaikoja,nykynen kämppämme on paremmassa kunnossa vaikka vuokra pysyi samana.1 ja puol kk kerettii edellisessä asua ja sitä meteliä kuunnella.Nyt on ihanan rauhallista,toki normi elämisen äänet kestää muttei jotain piripäitten valvomisia ja meteliä ympäri vuorokauden,tuskin normi ihminen jaksaa valvoa ja huudattaa musaa 24/7.oon monesti kävelly ex-asuntomme ohi ja sama jytke kuuluu edelleen,eivät näemmä saanu jäbää ulos:(..suosittelen lämpimästi muuttoa jos ei muu auta,monesti järjestyy muutto näinkin helposti:)


      • Thejudge
        annavaan25 kirjoitti:

        meil oli yläkerran naapurina n.19v jäbä joka huudatti teknojumputustaan päivisin sekä öisin ja äänekästä porukkaa mölis jatkuvasti,hiljasuus oli 23-07,käytiin monesti oven takana,kerran se avas oven vasara ojossa ja totes vaan valitukseen "so what?"ei edes 3 poliisien visiittiä hiljentäny sitä maanvaivaa!Hirveintä oli ettei ees korvatulpat vaimentanu sitä melua.Oltiin (ihme kyllä)ainoat jokka valitti isännöitsijälle häiriöstä,yks naapuri tosin totes että kuuluu se hänenkin kotiinsa asti.jäbälle laitettiin haastemiehen kautta varoitus 2,ei avannu ovea eikä vastannu puhelimeen(vältteli).Isännöitsijä ja vuokranantajamme sitte hommasivat pyynnöstämme uuden asunnon meille viereisestä kerrostalosta,vuokravakuus siirty uuteen kämppään ja sisäinen muutto onnistui välittömästi ilman irtisanomisaikoja,nykynen kämppämme on paremmassa kunnossa vaikka vuokra pysyi samana.1 ja puol kk kerettii edellisessä asua ja sitä meteliä kuunnella.Nyt on ihanan rauhallista,toki normi elämisen äänet kestää muttei jotain piripäitten valvomisia ja meteliä ympäri vuorokauden,tuskin normi ihminen jaksaa valvoa ja huudattaa musaa 24/7.oon monesti kävelly ex-asuntomme ohi ja sama jytke kuuluu edelleen,eivät näemmä saanu jäbää ulos:(..suosittelen lämpimästi muuttoa jos ei muu auta,monesti järjestyy muutto näinkin helposti:)

        ...eli muutama raavas mies kävisivät hakemassa tuollaisen häirikköjäbän pois, veisivät nurkan taa, sitten kuuluisi "bang" ja lopulta pakettiauto lähtisi paikalta. Eikä jäbää enää näkyisi häiriköimässä koskaan. Kovat otteet vaan kehiin!


    • :)

      kannattaa miettiä hyvin tarkkaan minkälainen alue itselleen sopii, sekä minkälaisten naapureiden keskelle muuttaa.
      Esim. yhdestä kerrostalosta muutimme pois koska saimme aiheettoman varoituksen (kyylämummot), ja koska itse en kestänyt kun naapurin lapsi itki monta kuukautta joka yö ja päivisin hakkasi jatkuvasti leluillaan pattereita. En viitsinyt valittaa asiasta kun se lapsihan saattoi olla sairas, ja vanhemmilla oli riitelyäänten perusteella muutenkin todella raskasta.
      Toisesta kerrostalosta muutin pois kun eräs vanhempi pariskunta puuttui elämään jatkuvasti, silloinkin kun ääniä kuului ainoastaan normaalista seurustelusta kun ystäviä oli kylässä. Ja viimeinen pisara oli kun niille mummoille ja papoille alettiin rakentaa hissejä. Itselläni venyi työn takia yöunet puoleen päivään, ja klo 7 aamulla alkava kiviporaaminen lyhensi yöuniani viidellä tunnilla.
      Nykyään asun kerrostalossa keskustassa, alakerrassa on hevibaari ja yläkerrassa pari muusikkonuorta, vuokra on "metelin" takia halpa, naapurit ei turhaan valita jos itse pidän meteliä. Pari kertaa on seinänaapuri parvekkeelta kurkotellen tullut ystävällisesti kysymään että kauanko pidämme vielä meteliä ja hyvällä mielellä on asia saatu ratkaistua. Itseäni ei juurikaan haittaa musiikin pauhaaminen, siihen auttaa kun laittaa itsekin musiikkia soimaan. Hiljaisuudesta ei tarvitse juurikaan välittää kun kaikki naapurit ovat asiasta sopimattakin yhteisymmärryksessä. Mitä nyt joskus se seinänaapuri töidensä takia pyytää hiljaisuutta ja silloin kyllä mielelläni pidän hiljaisuutta kun se asia niin ystävällisesti, ja vieläpä kasvotusten otetaan esille!
      Huonoja kokemuksia siis löytyy lähinnä siitä että en ole voinut elää elämääni häiritsemättä muita, mutta nyt on löytynyt itselle sopiva asuinpaikka ja ongelmia ei ole enää nimeksikään.

      • blokkiasukki

        Eiköhän useimmilla suomalaisilla olisi unelmana asua omakotitalossa jos se vain olisi jotenkin rahan ja työasioiden puolesta mahdollista?


      • HHHHHHHHHHHH
        blokkiasukki kirjoitti:

        Eiköhän useimmilla suomalaisilla olisi unelmana asua omakotitalossa jos se vain olisi jotenkin rahan ja työasioiden puolesta mahdollista?

        AIKA SÄÄLITTÄVÄÄ MUUTTAA POIS OMASTA KÄMPÄSTÄ JOS NAAPURI MÖYKKÄÄ. NAAPURILLE HÄÄTÖ! IHAN KUIN TALKKARI TAI ISÄNNÖITSIJÄLLÄ EI OLIS YLEISAVAIMII. AIKA PELLE OOT JOS MUUTAT POIS TON TAKIA.


      • marrasäippä
        HHHHHHHHHHHH kirjoitti:

        AIKA SÄÄLITTÄVÄÄ MUUTTAA POIS OMASTA KÄMPÄSTÄ JOS NAAPURI MÖYKKÄÄ. NAAPURILLE HÄÄTÖ! IHAN KUIN TALKKARI TAI ISÄNNÖITSIJÄLLÄ EI OLIS YLEISAVAIMII. AIKA PELLE OOT JOS MUUTAT POIS TON TAKIA.

        ainaki oulussa,mites muualla?


      • :)
        HHHHHHHHHHHH kirjoitti:

        AIKA SÄÄLITTÄVÄÄ MUUTTAA POIS OMASTA KÄMPÄSTÄ JOS NAAPURI MÖYKKÄÄ. NAAPURILLE HÄÄTÖ! IHAN KUIN TALKKARI TAI ISÄNNÖITSIJÄLLÄ EI OLIS YLEISAVAIMII. AIKA PELLE OOT JOS MUUTAT POIS TON TAKIA.

        asiaa muiden näkökulmasta? Kuten sanoin, en halunnut naapurin lapsiperheelle enempää ongelmia valittamalla metelistä, joka pahimmassa tapauksessa johtaisi häätöön. Tällainen jalo ajattelu ja muiden huomioon ottaminenko on säälittävää? Mulla ei ollut mitään ongelmaa muuttaa pois kun en kerran halunnut enää asua kyseisessä asunnossa myöskään naapuruston ilmapiirin ja asenteiden takia. Tällä tarkoitan sitä että joka kerta kun joku riehuu käytävällä kännissä niin mummot syyttävät minua koska olen nuorin asukas rapussa.. joka kerta kun löytyy jotain epäkohtia, esim joku huonekalu roska-aitauksessa, joka ei sinne kuulu, mummot syyttävät minua, koska olen nuorin asukas rapussa. Niitä asenteita ei ihan noin vain muuteta.
        Sama asia toisessa kerrostalossa, pelkkä läsnäoloni ahdisti vanhempaa asukaskuntaa. Siellä sitä kyttäiltiin että milloin minulla on vieraita ja sitten tultiin naama punaisena valittamaan. Ei sellaisessa paikassa tunnu hyvältä asua!
        Ja sitten se hissiremontti, remonttifirmalle kun ei häätöä saa tehtyä, ei sitten mitenkään, asiahan on ajettu taloyhtymän kokouksissa läpi. Olisko mun pitäny jatkaa asumista siellä, nukkumalla kolmen tunnin yöunia ja valittaa remonttimetelistä? Mitä helvetin hyötyä siitä mulle on?
        Ja mä olen sun mielestä pelle koska oon nähnyt vaivaa sen eteen että pääsen asumaan mulle mieleiseen paikkaan?
        Taidat sinä olla se perus vittumainen naapurin pelle joka näkee vaivaa ainoastaan sen eteen että saa naapureilleen häädön!


    • Hessu Hopo

      Kannattaa pyytää naapuri teille teelle, EI KAHVILLE!!!

    • ferlok

      TOTTAKAI saa kuunnella kohtuullisilla äänen paineilla. Sitä ei voi kukaan tulla kieltämään. Elementtitaloissa kannattaa kaiuttimet eristää suoralta kosketukselta lattiaan/seinään, joska elemetti resonoi helposti matalien äänien kanssa ja bassot kuuluu ympäri taloa häiritsevästi.. Laita väliin äänen eristysmattoa palaset, niin häiriköinnin mahdollisuus vähenee.
      -Isompi ääniset juhlatkin saa järjestää kolme kertaa vuodessa,(Klo 7-22:00 välillä) kunhan ilmoittaa etukäteen mahdollisesta häiriöstä asukkaille, vaikkapa aulan ilmoitustaululla. Näin kerrostalossa toimitaan. Elä, ja anna muidenkin elää, äläkä nipota pikku asioista, sopii urbaanin elämän muodon motoksi. ;-))

      • olet keijukainen

        Juhlien järjestäminen kolme kertaa vuodessa 30 huoneiston talossa = noin 2 x viikko.
        En usko.


    • jepjeo

      Ei musiikin kuuntelua ole kielletty, mutta varmasti ymmärrät ettei mitään konserttia tarvitse pitää, vaikkei kello kymmenen olekaan. Yhtä lailla kaikilla pitäisi olla oma rauha mihin aikaan vuorokaudesta tahansa. Normaalit elämisen äänet kuuluvat kerrostaloasumiseen, täysillä Chemical Brothersien Bass Testin kuunteleminen ei.
      Mielestäni voisit pitää musiikin hieman hiljemmällä päivisin kuin nyt (jos ymmärsin oikein kuuntelet sitä täysillä).. Siitähän ei ole sinulle mitään haittaa, päin vastoin, säilyy kuulo jne.
      Ja tähän loppuun haluaisin kysyä, miksi sitä pitää kuunnella niin kovaa?
      Itsekin luukutan välillä, kun tulee esim hyvä biisi, mutta en jatkuvasti. Et ole ainoa asukas siinä talossa.. muista muutkin.

    • helvta

      Hiljaisuus tarkoittaa sitä mitä sanookin, että on hiljaista. Täysillä bassoilla soittaminen ei ole varmasti kenenkään mielestä normaalia elämisestä aiheutuvaa ääntä. Koska et vain sinä, vaan myös naapurisi joutuu kuutelemaan musiikkia. Vai mitä sanot, olisiko kiva jo yläkerran naapurisi luukuttaisi päivät pitkät 70-luvun humppaa tai vanhoja iskelmiä 40-luvulta.

      Normaali äänenvoimakkuus on sitä, että kuulet musiikin, eikä se että voit todistella sillä jotain. Ethän kuitenkaan ole kai kuulovikainen??

      • olli43

        kun lähden viikonlopuksi mökille laitan ajastimella soimaan oopperaa koko viikonlopun aina 9-17 välisenä aikana.Mahtaa porukkaa vituttaa vaan eivät voi mitää.Sama kappale 1000 kertaa:=)johan loppui jumputus naapurissa,kun tajusi ettei jaksa kuunnella sitä minun musiikkia.sovittiin miten kuunnellaan ja nyt ei ongelmia.


      • opettava
        olli43 kirjoitti:

        kun lähden viikonlopuksi mökille laitan ajastimella soimaan oopperaa koko viikonlopun aina 9-17 välisenä aikana.Mahtaa porukkaa vituttaa vaan eivät voi mitää.Sama kappale 1000 kertaa:=)johan loppui jumputus naapurissa,kun tajusi ettei jaksa kuunnella sitä minun musiikkia.sovittiin miten kuunnellaan ja nyt ei ongelmia.

        Juuri näin :)


    • naapuri vaan

      naapurillasi on oikeus lepoon ja rauhaan asunnossaan joten jos musiikkisi häiritsee häntä,voi hän tehdä siitä valituksen

      • Lopen kyllästynyt

        Olen ollut mielestäni hyvinkin kärsivällinen ihminen naapureiden (varsinkin läheisten) metelöinneille ja tunnustan, että olen syyllistynyt varmasti itsekin joskus viikonloppuisin soittamaan musiikkia ns. normaalia isommalla, jopa myöhään yöllä. Nämä "soitannot" ovat kuitenkin kestäneet maksimissaan 10 minuuttia, jonka jälkeen on järki jostain tullut päähän (tai vaimo sanomaan) ja vehkeet menneet kiinni.

        Viime aikoina on alkanut oikeasti palaa hermo, joka johtuu läheisestä talosta (ei oma osakeyhtiö) tulevasta subbarin jumputuksesta. Tätä pauketta kestää pahimmillaan monta tuntia illalla ja viikko sitten heräsin puoli neljän aikaan aamulla samaan jytkeeseen, joka kesti lähestulkoon aamuviiteen saakka. Kyseessä ei ole baari, vaan yksinkertaisesti joku räkänokkasakki, joka on viikkorahoistaan saanut kerättyä summan ostaakseen paskaakin paskemmat PA-vehkeet, joista vaan lähtee ääntä "tarpeeksi".

        Odottelen tässä mielenkiinnolla, loppuuko tuo elämöinti tänään klo 22 jälkeen, viimeistään klo 23, vai jatkuuko tuo neekeriräpin humputtaminen pidempään. Jos tänä yönä joudun heräämään tuohon meteliin, soitan takuuvarmasti poliisit, niin saavat käydä katsomassa paikanpäällä, mistä on oikein kyse. Muuten kestän liikenteen melun, satunnaiset bassorytkeet sun muut, mutta tämä ajaa pikku hiljaa hulluuden partaalle. Ja kuka helvetti pystyy tommosessa metelissä olemaan itse ilman kuulosuojaimia monta tuntia!?!?

        Aamulla kuudeksi töihin, joten eipä tässä auta kuin yrittää vetää peittoa tiukemmin korville, vaikkei sekään mitään auta, matalat taajuudet kun tulevat eareistakin läpi heittämällä.

        En oikein tiedä miten tällaisessa tilanteessa pitäisi tehdä, naapurini, joka asuu lähimpänä tuota metelihelvettiä on totaalisen kypsynyt myös tähän "rituaalikäyttäytymiseen" jolla kutsutaan pissiksiä nurkille notkumaan ja kuuntelemaan kolme silmää märkänä, kuinka "ihanasti" jalkovälissä väreilee jonkun neekeriräpin bassojen tahtiin.


      • minäkin...
        Lopen kyllästynyt kirjoitti:

        Olen ollut mielestäni hyvinkin kärsivällinen ihminen naapureiden (varsinkin läheisten) metelöinneille ja tunnustan, että olen syyllistynyt varmasti itsekin joskus viikonloppuisin soittamaan musiikkia ns. normaalia isommalla, jopa myöhään yöllä. Nämä "soitannot" ovat kuitenkin kestäneet maksimissaan 10 minuuttia, jonka jälkeen on järki jostain tullut päähän (tai vaimo sanomaan) ja vehkeet menneet kiinni.

        Viime aikoina on alkanut oikeasti palaa hermo, joka johtuu läheisestä talosta (ei oma osakeyhtiö) tulevasta subbarin jumputuksesta. Tätä pauketta kestää pahimmillaan monta tuntia illalla ja viikko sitten heräsin puoli neljän aikaan aamulla samaan jytkeeseen, joka kesti lähestulkoon aamuviiteen saakka. Kyseessä ei ole baari, vaan yksinkertaisesti joku räkänokkasakki, joka on viikkorahoistaan saanut kerättyä summan ostaakseen paskaakin paskemmat PA-vehkeet, joista vaan lähtee ääntä "tarpeeksi".

        Odottelen tässä mielenkiinnolla, loppuuko tuo elämöinti tänään klo 22 jälkeen, viimeistään klo 23, vai jatkuuko tuo neekeriräpin humputtaminen pidempään. Jos tänä yönä joudun heräämään tuohon meteliin, soitan takuuvarmasti poliisit, niin saavat käydä katsomassa paikanpäällä, mistä on oikein kyse. Muuten kestän liikenteen melun, satunnaiset bassorytkeet sun muut, mutta tämä ajaa pikku hiljaa hulluuden partaalle. Ja kuka helvetti pystyy tommosessa metelissä olemaan itse ilman kuulosuojaimia monta tuntia!?!?

        Aamulla kuudeksi töihin, joten eipä tässä auta kuin yrittää vetää peittoa tiukemmin korville, vaikkei sekään mitään auta, matalat taajuudet kun tulevat eareistakin läpi heittämällä.

        En oikein tiedä miten tällaisessa tilanteessa pitäisi tehdä, naapurini, joka asuu lähimpänä tuota metelihelvettiä on totaalisen kypsynyt myös tähän "rituaalikäyttäytymiseen" jolla kutsutaan pissiksiä nurkille notkumaan ja kuuntelemaan kolme silmää märkänä, kuinka "ihanasti" jalkovälissä väreilee jonkun neekeriräpin bassojen tahtiin.

        Juuri tällähetkellä..kakkoskerroksen räkänokat soittaneet koo illan jumputus musiikkiansa..
        kerran soitin poliisit paikalle , rauhottui joksikin aikaa...näyttää olevan taas pirautus hätänumeroon edessä.

        vittu..näitä saatanan nyrkillä tapettavia..pitäisi soittaa vanhemmille että tulisivat antamaan vitsaa kakaroilleen...alkaa tosiaan myös puuduttamaan tämä älämölö.

        En viitsi antaa ns. hyvän kiertää..olisi tuossa myös semmoinen kotiteatteri laitteisto...

        Tarkkoja kakaroita..lopettivat just soittamisen..kello 22.05


      • kyttääjät vittuun
        minäkin... kirjoitti:

        Juuri tällähetkellä..kakkoskerroksen räkänokat soittaneet koo illan jumputus musiikkiansa..
        kerran soitin poliisit paikalle , rauhottui joksikin aikaa...näyttää olevan taas pirautus hätänumeroon edessä.

        vittu..näitä saatanan nyrkillä tapettavia..pitäisi soittaa vanhemmille että tulisivat antamaan vitsaa kakaroilleen...alkaa tosiaan myös puuduttamaan tämä älämölö.

        En viitsi antaa ns. hyvän kiertää..olisi tuossa myös semmoinen kotiteatteri laitteisto...

        Tarkkoja kakaroita..lopettivat just soittamisen..kello 22.05

        Vituttaako kituuttaa yksinään siellä kämpässäsi naama norsunvitulla samalla kun naapurissa pidetään hauskaa ja nautitaan elämästä? Haluaisit reppana muillekin pahan olon koska itse olet yksinäinen mulkku. Toiset viettävät seurailtaa kun sinä ärvötät kopissasi korva seinässä ja itku kurkussa että mitä naapurissa tapahtuu. Säälittävä tapaus olet.


      • ainoa mikä
        kyttääjät vittuun kirjoitti:

        Vituttaako kituuttaa yksinään siellä kämpässäsi naama norsunvitulla samalla kun naapurissa pidetään hauskaa ja nautitaan elämästä? Haluaisit reppana muillekin pahan olon koska itse olet yksinäinen mulkku. Toiset viettävät seurailtaa kun sinä ärvötät kopissasi korva seinässä ja itku kurkussa että mitä naapurissa tapahtuu. Säälittävä tapaus olet.

        Vituttaa on tommoset finninaamaiset pissikset jotka kuvittelee voivansa pilettää 24/7...
        Mä piletän ihan jossain muualla kuin kerrostalo kaksiossa..:)
        no..poliisit kävi hoitamassa homman kotiin..loppu räkänokkien mölinät..


      • kyttääjät vittuun
        ainoa mikä kirjoitti:

        Vituttaa on tommoset finninaamaiset pissikset jotka kuvittelee voivansa pilettää 24/7...
        Mä piletän ihan jossain muualla kuin kerrostalo kaksiossa..:)
        no..poliisit kävi hoitamassa homman kotiin..loppu räkänokkien mölinät..

        Se koira älähtää johon kalikka kalahtaa, yksinäinen reppana ;D


      • Ja
        kyttääjät vittuun kirjoitti:

        Se koira älähtää johon kalikka kalahtaa, yksinäinen reppana ;D

        Olet sitten ilmeisesti tämä aknevaivoista kärsivä pissis..:)..


      • kyttääjät vittuun
        Ja kirjoitti:

        Olet sitten ilmeisesti tämä aknevaivoista kärsivä pissis..:)..

        Puristelitko taas viime yönä finnejäsi ja vollotit yksinäsi läävässäsi kun naapurissa pidettiin hauskaa? :D


      • VVO:n asukas Kaarina
        kyttääjät vittuun kirjoitti:

        Puristelitko taas viime yönä finnejäsi ja vollotit yksinäsi läävässäsi kun naapurissa pidettiin hauskaa? :D

        uskomattomia vastauksia joillain, näenmä. Joten ei sitten mikään ihme että löytyy noita jotka tyrkyttävät sitä musiikkiaan jopa öisinkin naapureidensa kuunneltavaksi. Pitäisi laittaa sellaiset jollekin kurssille jolla opetetaan ihan käytännössä miten muitakin ihmisiä otetaan huomioon jos halutaan edes jonkinlainen sopu talossa säilyttää. Kerrostaloasuminen on kollektiivista asumista ja siellä olisi syytä ottaa huomioon se naapurikin. Kerrostaloasuminen ei sovellu itsekkäille narsisteille ollenkaan.
        No sitä saa mitä tilaa, kohta kaikkoaa se hyvinkäyttäytyvä porukka taloista kokonaan ja jäljelle jää ainoastaan toisiaan kiusaavat luuseriraukat. Kuuntelevat siellä kilpaa toinen toistensa tarjoamaa musiikki viihdettä tai vastaavaa häiriötä.

        Pahinta kuunneltavaa on sellainen musiikki joka ei oikeastaan musiikkia olekaan vaan pelkkää bassonjytkettä. Sairas maailma, sairaine ihmisineen.


      • yöt mölytään
        VVO:n asukas Kaarina kirjoitti:

        uskomattomia vastauksia joillain, näenmä. Joten ei sitten mikään ihme että löytyy noita jotka tyrkyttävät sitä musiikkiaan jopa öisinkin naapureidensa kuunneltavaksi. Pitäisi laittaa sellaiset jollekin kurssille jolla opetetaan ihan käytännössä miten muitakin ihmisiä otetaan huomioon jos halutaan edes jonkinlainen sopu talossa säilyttää. Kerrostaloasuminen on kollektiivista asumista ja siellä olisi syytä ottaa huomioon se naapurikin. Kerrostaloasuminen ei sovellu itsekkäille narsisteille ollenkaan.
        No sitä saa mitä tilaa, kohta kaikkoaa se hyvinkäyttäytyvä porukka taloista kokonaan ja jäljelle jää ainoastaan toisiaan kiusaavat luuseriraukat. Kuuntelevat siellä kilpaa toinen toistensa tarjoamaa musiikki viihdettä tai vastaavaa häiriötä.

        Pahinta kuunneltavaa on sellainen musiikki joka ei oikeastaan musiikkia olekaan vaan pelkkää bassonjytkettä. Sairas maailma, sairaine ihmisineen.

        Eivät sovi kerrostaloon asukkaaksi joilla on
        kokoaikainen häirintä päällä kun ovat hereillä.
        Jokaisella ihmisellä on lainvoimainen oikeus
        kotirauhaan.
        Musiikkia voi kuunnella kuulokkeilla häiritsemättä
        ketään.
        Kerrostalossa on otettava naapurit huomioon ja
        silloin on sopuisaa.


      • iso,ruma...
        VVO:n asukas Kaarina kirjoitti:

        uskomattomia vastauksia joillain, näenmä. Joten ei sitten mikään ihme että löytyy noita jotka tyrkyttävät sitä musiikkiaan jopa öisinkin naapureidensa kuunneltavaksi. Pitäisi laittaa sellaiset jollekin kurssille jolla opetetaan ihan käytännössä miten muitakin ihmisiä otetaan huomioon jos halutaan edes jonkinlainen sopu talossa säilyttää. Kerrostaloasuminen on kollektiivista asumista ja siellä olisi syytä ottaa huomioon se naapurikin. Kerrostaloasuminen ei sovellu itsekkäille narsisteille ollenkaan.
        No sitä saa mitä tilaa, kohta kaikkoaa se hyvinkäyttäytyvä porukka taloista kokonaan ja jäljelle jää ainoastaan toisiaan kiusaavat luuseriraukat. Kuuntelevat siellä kilpaa toinen toistensa tarjoamaa musiikki viihdettä tai vastaavaa häiriötä.

        Pahinta kuunneltavaa on sellainen musiikki joka ei oikeastaan musiikkia olekaan vaan pelkkää bassonjytkettä. Sairas maailma, sairaine ihmisineen.

        .. suurin osa vastauksista on ihan roskaa,eli spämmejä.
        "..kiusaavat luuseriraukat. Kuuntelevat siellä kilpaa toinen toistensa tarjoamaa musiikki viihdettä tai vastaavaa häiriötä."
        Ei,ei ja vielä kerran ei. Siihen ei pidä missään tapauksessa alistua.
        Jos ne häiriköt ei huomatuksista välitä ja/tai isännöitsisijästä ei ole apua,kutsukaa poliisi paikalle.
        Poliisilaitokselta saatte kopion kaynnistä/käynnin syystä,toimittakaa se isännöitsijän pomolle.
        Nopeampikin tapa on,jos avio/avo-puolisolla fyysiset rahkeet riittää. Kusipäille pitää puhua kusipäiden ymmärtävää kieltä. Eli,kättä päähän ja ilmoitus että samaa herkkua on tarjolla jatkossa mikäli ei tyyli muutu.
        (Hyväksi ja toimivaksi havaittu tapa)


    • Vompatti.

      Avohoitopotilasko se siellä havittelee lisää jalansijaa itselleen. Onko käytöstapoja opetettu, vai eikö ite tajua mikä on hyvästä ?:(

    • TURKIN HIHAAN

      JA NUSSIA UUDELLEEN, ja uusinnassa ei sais mennä yhtään kusta sekaan!!!

      • Ääniholisti

        Kaiuttimilla tapahtuvan äänentoiston harjoittaminen kerrostalossa on vähän niinkuin vesijetillä änkeäminen uimahalliin kruisailemaan; teoriassa se onnistuu mutta käytännössä tod. näköisesti melko pian sattuu propulsio-petteriä leukaan.

        Kerrostalon ainoa oikea äänisysteemi on hyvät kuulokkeet. Täällä on jo ehditty kertoa silkkaa potaskaa kuulokekuuntelun vaarallisuudesta kuulolle: mitään erityistä vaaraa ei ole, kaikki on kiinni volumen annostelusta. Siis kätösestä joka volumea kääntää. Kuulokkeilla epäterveellisen kovat äänenpainetasot ovat jopa melko surkeillakin ritsaluureilla vain helposti jokaisen saatavissa, kun kaiutinkuuntelun sosiaalista (naapurit/asuinkumppanit häiriintyyvät) ja äänifysikaalista (kerrostalokaikukammion surkea akustiikka) kontrollia ei ole.


        Siispä nyt suurinumeroista Sennheiseriä korville kerrostalopopittajat, niin jopa on kaikilla taas mukavaa.


    • 18v kerrostaloasukki

      Itse asun kanssa kerrostalossa, enkä ole varmaan ikinä tavannut yhtä rauhallista taloa kuin tämä! Häiriköintiä täällä on ollut vain muutamia satunnaistapauksia esim: yläkerran naapureitten kolmepäiväinen aviokriisi, joka sitten sovittiin neljäntenä yönä:D
      Ennenkuin muutin yksikseni asumaan kerrostaloon, asuin maaseudulla omakotitalossa, eikä naapureita kiinnostanut millaista meteliä piti, kunhan mahdollisten juhlien vieraat eivät eksy heidän pihalleen tms. Kun muutin kerrostaloon, pelkäsin koko ajan, että metelöin liikaa, koska olin tottunut asumaan omakotitalossa.. Sain kumminkin rauhan sielulleni kun saman kerroksen naapuri ei huomannut ensimmäiseen puoleen vuoteen mun edes muuttaneen tänne. Itse olen rohkeasti sanonut naapurille, että jos häiritsen, niin en tee sitä tahallani ja seinää saa siinä kohtaa hakata. :)
      Kerrostalossa voi asua hyvin mielin, kun ajattelee vain et mitä itse ei haluaisi kokea naapureitten puolelta.
      Ja hyvänä nyrkkisääntönä on laittaa musiikki/telkkari päälle ja mennä rappukäytävään kuuntelemaan, kuuluko se oven läpi. =)

      • joopsista.

        Entäpä omakotitalo-tapauksissa ? Minun käsittääkseni musiikkia saa huudattaa niin kovalla kuin haluaa kymmeneen asti,mutta onko näin ?


    • overu

      sääntöjen mukaan-lue säännööt!!Kaikki/ilmeisen häiritsee toiminta...!!
      Opi elämään säännöillä..

    • niin vaikeeta?

      Mikset voi hankkia kuulokkeita, jos haluat niitä bassoja kuunnella? Pieni teko, isot seuraukset. Oletko vain niin laiska vai etkö tuijota kuin omaa napaasi? Sekä naapurisi että sinä saisitte rauhan, eikä sinun enää koskaan tarvitsisi vääntää hiljemmalle kello 22.

    • rauhaa rakastava

      et saa päivisinkään kuunnella musiikkia niin että se kuuluu naapuriin. on paljon vuorotyössä olevia ihmisiä jotka nukkuvat päivisin. eikä ole oikeutettua kuunnella musiikisi jumputusta kotiini.häiritsien kotirauhaani. täytyneepi sellaisten varmaan muuttaa metsämökkiin jos ei kunnioita kerrostalon naapureita.

      • Ear+peltor nukkuja

        Vuorotyöläiset voivat nukkua korvatulpat päässä. Niiden kanssa saa paremmin unta eikä herää kesken unen. Kerrostaloon vaan nyt kuuluu naapureiden tv:n ja stereoiden äänet. Musiikkia ikävämpiä ikävempiä asioita ovat esimerkiksi lasten juoksu, poraaminen ja seinän koputtelu.


    • köhää koko ajan

      saako yskiä yöllä, itsellä on allergiaa joka ei pysy kurissa lääkkeelläkään. Mikä olis hyvä äänenvaimennin yskimiseen?

      • tintus

        tulppa suuhun


    • Mamma2009

      Vosihan sitä vaikka kysästä muutamilta lähinaapureilta, että haittaako heitä musiikin kuuntelu. Jos sattuu olemaan vanha kurppa joka mäkättää joka asiasta, niin niiltä ei kannata edes kysyä. Mutta suosittelen hommaamaan vaikka langattomat kuulokkeet. Asioista kannattaa mielummin jutella, kuin se että bassottaa musiikkiaan, niin että kuuluu muihinkin asuntoihin. Kannattaa mielummin säilyttää naapurisopu, kuin ärsyttää muita. Koska taloyhtiössä saattaa olla niitäkin jotka ottaa sut silmätikuks ja valittaa joka asiasta mitä teet.

      • Jorma69poppipää

        Minun kokemusten mukaan on turha yrittää miellyttää naapureita. Jos musiikki jotain häiritsee se varmasti tekee asialle jotain. Ihmisten äänensietokyvyt ovat erilaiset. Toiset kestävät meteliä ja toiset vaativat täydellistä hiljaisuutta. Asuisin itse mieluiten äänekkäimmän tien varressa kerrostalossa, kuin täydessä hiljaisuudessa jossa nuppineulankin putoaminen kuuluu naapuriin.

        Näihin betonikoppeihin ei ole onneksi pakko jäädä pitkäksi aikaa. Kuuntelee siihen asti totutuilla äänenvoimakkuuksilla ja muuttaa sitten uuteen asuntoon kun ongelmia ilmenee.


    • Remontoida saa...

      rauhassa. Saa porata, naulata ja naputtaa vasaralla.
      Musiikin kuuntelu on ehdottomasti kielletty.
      Kusipäänaapuri hermostuu jopa kuulloikkella musiikinkuuntelusta.
      Kyllä on ihmisillä hermot kireällä, kun hermostuu siitä, että kuuntelee
      musiikkia kuullokkeilla!
      Kenen vika se on, että 70-luvun talot ja niiden äänieristys ovat täysin
      olemattomia. Jos kuullokkeilla kuunneltu musiikki kantautuu
      alakertaan asti, niin talossa se vika on, eikä kuuntelijassa.
      TÄYSIN EHDOTONTA HILJAISUUTTA TÄYTYISI NOUDATTAA
      KOKO AJAN, ETTEI ALAKERRAN HERMOHEIKKO MIES
      HERMOSTU SIITÄ, ETTÄ JOSTAIN KUULUU JOTAIN ÄÄNIÄ,
      KUN HÄN TULEE KOTIIN. ON TÄMÄ SAIRASTA TOUHUA!!!!

    • Ajattele muitakin

      "Käsittääkseni musiikkia saa kuunnella, jos hiljaisuus ei ole alkanut."

      Periaatteessa joo, mutta oletko huomioinut, että järjestyssäännöissä yleensä kehotetaan noudattamaan kotirauhan edellyttämiä käytöstapoja myös muulloin kuin hiljaisuusaikana? Tarkoittaa sitä, että jos päivällä jatkuvasti huudatat stereoita täysillä siten, että se kuuluu naapuriin, syyllistyt kotirauhan häirintään.

    • kotirauhaa

      Kukapa nyt ei musiikista pitäisi, mutta pitää sen verran järkeä olla että ymmärtää asuvansa seinän päässä toisista ihmisistä. Bassot etenkin kun tapaavat kulkea rakenteita pitkin niin että tuntuu jalkapohjissa kävellessäkin, siitä jumputtavasta äänestä puhumattakaan.

      On myös melko itsekästä ajatella että muiden pitäisi muuttaa elämäntyyliään tai muuten "suojautua" käyttämällä korvatulppia vain siksi että voisit paukuttaa musiikkiasi tai muuten metelöidä. Jokainen meistä rivi/kerrostaloasukkaista vuokraa maksaa, ja on oikeutettu kotirauhaan on se sitten yöllä tai keskellä päivää. Musiikkia saa kuunnella, mutta vähän maalaisjärkeä kun käyttää ja miettii muitakin kuin itseään sen äänenvoimakkuuden suhteen.

      Omat naapurit ei ole viestiä älynnyt vaikka on muutaman kerran tullut sanottua, eli isännöitsijälle lähtee valitus ja jos se ei auta niin seuraavan kerran kun joutuu heräilemään keskellä yötä musikointiin tulee soitto poliisille.

      • 623453432

        Miltei yhtä itsekästä on olla ajattelematta miksi naapuri on alkanut kuunnella musiikkia suht kovalla volyymillä aina kun sinä olet kotonasi paiskomassa, riehumassa ja huutamassa kuin vähä-älyinen lortto


    • Blind Maggie

      Huomatkaa, että aloitus on vuodelta 2009. Onkohan aloittaja musiikkilaitteineen heitetty jo ulos vai vieläköhän naapurit kuuntelevat bassojytkettä?

    • juuuuuuuuuuuuuuuu

      saahan sitä autolla yöllä ajella rinkiä ja popittaa niin paljon ku huvittaa ja jos joku alkaa poliisille soittelee niin milläpä todistaa. ja suomessa vielä niin että se on poliisista kiinni onko se volyymi autossa liian korkea vaiko ei. itse olen autossa kuunnellut musaa koko yö niin että kerrostaloilla lasit helisee ja yhtään sakkoo en ole saanut musiikin kuuntelusta.

      • haistavittusaatanank

        Mulkku! Kyllä kohta sakot tulee.


      • ...

        Taidat ollakin niitä amistumputtajia jotka juurikin istuvat autossa ja mainostavat kaikille kuulijoille että: tump - tump - tumppuun, tump - tump - tumppuun...


    • Ärsyttävä louskutus

      koskeeeko hiljaisuus myös koirien haukuntaa klo 22:00 jälkeen?

      • erfgrtfgrfgth

        Koskee 24/7. Louskuttavat rakit eivät kuulu kerrostaloon.


    • Musiikin ystvä

      Itse ainakin menen lain pykälien mukaan. Hiljaisuus 22:00 - 7:00. Päivällä soitan niin paljon kun huvittaa. Itselläni 60 wattia tehoa sisältävät kaiuttimet.

      • haistapaska

        Joo että mitä sä soitat??


      • ittnep

        MIHIN sinä tarviit ne 60 W? Onko sulla kuulovamma,ellei niin varmaan kohta on.Ei kovaa soittaminen ole vaikeaa,pudotapas 40 w ja yritä uudestaan. Yllätyt kyllä kun huomaat,ettet osaisi soittaakaan......


      • ikjuhygftdresw

        Et muuten soita päivällään "niin paljon kuin huvittaa", ainakin mitä tulee äänenvoimakkuuteen. Hiljaisuusaika on aika jolloin tulee noudattaa IHAN ERITYISTÄ hiljaisuutta. Ei sitä päivälläkään möykätä miten hyvänsä.


    • tehonkesto???

      " Itselläni 60 wattia tehoa sisältävät kaiuttimet. " Varo ettet soita liian paljoa ja liian kovaa ettei se teho lopu sieltä kaiuttimien sisältä kovin nopeasti...

      On meinaan hieman hankalaa ladata sitä tehoa sinne takaisin kun sitä pistorasiastakaan ei voi suoraan voi tehdä. ;-D

    • Tarkkaa touhua

      Pitäisi melkein desibelimittarin kanssa heilua jatkuvasti ettei vaan kuulu naapuriin. Aina joku musiikille yliherkkä ei ymmärrä sitä että jotkut nauttivat musiikista, ei sitä huudattaa tarvitse mutta kyllä se on ihan normaalia että kuuntelee musiikkia päiväsaikaan kohtuullisella äänenvoimakkuudella ja yölläkin, mutta todella hiljaa.

      • turpiin

        Joo, ja tottakai joku antoi sulle miinusta. Vittu mitä ihmisiä.
        Ikävä kyllä on niitä joiden mielestä musiikin pitäisi olla laitonta.
        Turpiin vaan tommosille, turpiin vaan kaikille!


    • kurinpitoa

      Meillä on taloyhtiön hallitus kieltänyt musiikin kuuntelun kaiuttimien kautta, ja kehottanut kaikkia kuuntelemaan kuulokkeilla.

      Tämä on nyt laitettu oikein järjestyssääntöihin.

      • nauti sä vaan

        Istut sit siinä kuulokkeet päässä kun vieraat istuu iltaa sun luona. Mitä he kuuntelevat?
        Tosiaan, vierailukin varmaan tuommosissa taloissa kielletty, puhe saattaa häiritä naapureita!


    • kerrosralo asukki

      Josmä muutaisin maalle junttijumputukseni kanssa pitäisin jokapäivä laittomat metsä bileet jossa riittäisi huumenia kaikille yllin kyllin:D

    • kerrostalonkirous

      Outo on ihmisten käsitys esmes kiusaamisesta. Naapurin musiikin soitto hieman hiljaista kovempaa tarkoituksenaan vaan itse nauttia siitä on näemmä linnareissun arvoinen juttu. Ei vittu teidän kanssa :D

      Kaikki ongelmat ratkeisivat sillä, kun kerrostaloista tehtäisiin jykevämpiä, paremmin äänieristettyjä. Asun itse tuoreessa talossa ja täällä kuuluu hieman normaalia kovempi puhekin korkeussuunnassa. Tuntuu, että ihan kaikki menee läpi. Yläkerrasta kuuluu keittiön kaappien ovien sulkeminen, vaikka kuuntelisin musiikkia samalla. Yläkerran asukkaan kävely kuulostaa kuin norsu tömistelisi. Yläkerrasta ulko-oven normaali sulkeminen kuuluu todella selvästi. Yhtenä päivänä jollakin ilmeisesti kaatui joku huonekalu betoniseinää vasten ja tuntui kuin koko talon ulkoseinä romahtaisi. Et sellasta on tämä arvostettu Suomi-laatu.

      Ja muutenkin tuo äänieristäminen. Kämpässä on akustointia 0 %. Parantaisi kummasti yöuniakin, kun katossa olisi paneelia ja ilmastoinnin suhina ei olisi niin voimakas. Ja se panelointi estäisi puhettakin etenemästä ylöspäin... mutta ei. Karseeta, jos on vieraita, kun puhe kaikaa niin että korvat soivat. Eikä siihen korkeassa huoneessa mitkään huonekalut auta. Ja itse en asukkaana saa esmes kattoon mitään kiinnittää, kun vuokranantaja kieltää.. prkl omakotitalon ostaisin, jos rahaa olisi!!!

    • kerrostalonkirous

      Kuuntelen suurimman osan ajasta musaa hiljaakin vielä. Silloin tällöin kuuntelen kovempaa ja katselen leffoja kovempaa. Mutta on vaan sellainen olo, etten saisi tehdä mitään, ikää kuin koko ajan pitäisi olla kusi sukassa. En myöskään hiljaisuuden aikaan metelöi, jos ei nyt paria poikkeusta vuositasolla lasketa ja nekin lyhyen aikaa.

      Joku sanoisi, että hanki elämä. Mutta tämä on minun elämäni. Minä kuuntelen musiikkia ja katselen elokuvia ja haluan nauttia niistä. Minulla ei juuri muuta ole. Ei ole samanhenkisiä kavereita, joiden kanssa voisi jossain muussa paikassa katsella vaikka leffoja. En ole yhtäkään naista vielä tavannut, joka olisi minun kanssa halunnut seurustella.

      Koen vääräksi, etten saisi mukamas tehdä sitä, mistä tykkään, kun se on tässä tapauksessa laillistakin. Tarkoituksena ei todellakaan ole ketään häiritä vaan itse vaan nauttia. Victim of circumstances, minulla ei ole varaa omakotitaloon ja mielestäni kerrostalossa asuvalla on yhtä lailla oikeus elää.

    • Kokenutnaapuri91

      Ensimmäinen viesti pitää paikkansa soitin poliisille kotirauhan rikkomista
      kello 21.30 mutta siellä vain sanottiin että nyt ei ole vielä tarpeeksi myöhä vaan se pitää juuri sillä hetkellä kellon olla 22-7 muuten saa pitää musiikkia täysillä vaikka 4 kk putkeen joka päivä. Ja miteä sitten vaikka se kusipää jäisikin kiinni sille annettaiisiin korkeintaa naurettava sakko ja sama paska jatkuisi.

      Eli muistakaa nuoret kello 7-22 saat kuunella itsesi vaikka kuuroksi jos haluat

      Kiitos poliisit

    • Anonyymi

      Joku naapuri voi palkata sellaiset henkilöt jotka lopettavat musiikin soittaminsen väkvaltaisella tavalla lopullisesti

    • Anonyymi

      Ja taas tätä kun ne kusipäät...

    • Anonyymi

      Minua ärsyttää aina aamulla klo 5-8 aikaan joku alkaa bassottamaan pihalla aivan täysiä ja se kuuluu taloni sisään ja ei ole kiva nukkua bassojen kanssa...............

    Ketjusta on poistettu 10 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      295
      3239
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      82
      1601
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1480
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      41
      1321
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      26
      1222
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      47
      1210
    7. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1180
    8. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      44
      1136
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1117
    10. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      156
      1025
    Aihe