Huuliherpes - millä lähtee?

Hujanana

Minulla ilmestyi huuliherpes huuleen päivä pari sitten. Tietääkö joku millä sen saa pois nopeasti ja luonnollisesti? Itse koitin hetki sitten lämmintä vettä ja hunajaa. Eli ekaks huuhtelin herpestä lämpimällä vedellä puhtain käsin ja sitten levitin siihen hunajaa. Hunajan laittamisen jälkeen herpes näyttää jo paremmalta ja tervehtyneemmältä. En tiedä vielä, alkaako se nyt hävitä, mutta ainakin siltä tuntuu. Ihan helppo ja kiva konsti - ja toivottavasti myös tehokas :)

75

52601

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

      kokeilla poistaa, itse herpesvirushan ei koskaan parane.

    • kookosöljy

      kookosöljyllä lähtee

    • hjkj

      apteekista vectavir voidetta, paranee noin viides päivässä, mulla vaikuttaa nopeimmin vectavir.

      • keino

        jossa om timjamia mukana.

        Ala ottamaan säännöllisesti pari tl päivässä.

        Ei oo näkynyt tuon aloittamisen jälkeen herpestä huulessa.


    • kokeiltu on

      hei; itse laitan Oriflamen "ihmevoidetta"(pieni rasia sisältää kaiketi mehiläisvahaa);
      sivelen huuleen heti kun kutina alkaa ja on estänyt täydellisesti rakkulan
      puhkeamisen.Olen kokeillut apteekin tuotteita mutta ei ole ollut tehoa minulle.

    • ex-kofeinisti

      Purista tuoreesta valkosipulista mehua rakkuloiden päälle muutaman kerran päivässä, anna kuivua viitisen minuuttia ja pese pois. Jatka käsittelyä joka päivä kunnes ovat parantuneet. Jos oireet uusiutuvat, uusi käsittely. Tällä konstilla rakkulat voivat kadota loppuiäksi.

      Itselläni rakkuloita tuli kerran kuukaudessa yli 10 vuoden ajan. Tein tuon käsittelyn ja seuraavalla kerralla rakkuloita tuli vain noin kolmannes siitä mitä normaalisti, sen jälkeen ei tullut minkäänlaisia oireita kuuteen vuoteen, jonka jälkeen tuli pari aivan pientä, jotka katosivat muutamassa päivässä kun uusin taas käsittelyn.

      Valkosipulia murskattaessa syntyy hapettumistuotteena allisiinia, joka tappaa tehokkaasti viruksia ja bakteereja, myös HSV-1 ja 2 kannat.

      http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/1470664?dopt=Abstract

      Allisiini tunkeutuu kudokseen nopeasti molekyylirakenteen muuttumatta eli, jos se tappaa viruksen koeputkessa, se tappaa sen myös kudoksissa.

      http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/10631291?dopt=AbstractPlus

      Menetelmä on tutkittu eläinkokeella, jossa viruskuormituksen todettiin selvästi vähentyneen käsittelyllä, ja oireilun vähenevän merkittävästi. Menetelmä on myös patentoitu vapaaksi patentiksi.

      http://patft.uspto.gov/netacgi/nph-Parser?Sect1=PTO1&Sect2=HITOFF&d=PALL&p=1&u=/netahtml/PTO/srchnum.htm&r=1&f=G&l=50&s1=4...

      Tämä on ehdottomasti tehokkain tunnettu menetelmä herpestä vastaan, eivätkä virukset pysty muodostamaan immuniteettia allisiinlle, koska se tuhoaa viruksen kuorirakenteet kemiallisesti. Tehoaa muuten tutkitusti sairaalabakteeriinkin todella hyvin, mutta siihen tutkimukseen ei nyt sattunut olemaan linkkiä käsillä, joten usko tai ole uskomatta, mutta näin on.

      • Hujanana

        Valkosipulia pitää kokeilla sit enskerralla, mut tietysti toivon ettei sitä tuliskaan. Nythän herpes on jo lähes hävinnyt, mutta kuten joku sanoikin, niin ei se mihinkään lähde siitä ihon alta vai missä se nyt onkaan. En tiiä sitte, auttoiko tuo hunajahoito paljoa. Yleensähän herpes häviää itekseenkin siinä ajassa, vai..?


      • ex-kofeinisti
        Hujanana kirjoitti:

        Valkosipulia pitää kokeilla sit enskerralla, mut tietysti toivon ettei sitä tuliskaan. Nythän herpes on jo lähes hävinnyt, mutta kuten joku sanoikin, niin ei se mihinkään lähde siitä ihon alta vai missä se nyt onkaan. En tiiä sitte, auttoiko tuo hunajahoito paljoa. Yleensähän herpes häviää itekseenkin siinä ajassa, vai..?

        Kun rakkulat ovat päällä, sitä vaihetta ei oikeastaan lyhennä juuri mikään, ei edes valkosipuli. Jos viruksia tappavaa ainetta sivelee oirealueelle juuri kun lähestyvän kohtauksen ensimmäiset merkit ilmaantuvat kihelmöintinä, saattavat rakkulat jäädä tulematta jos toimenpiteisiin ryhdytään heti. Valkosipulisivelyn voi tehdä rakkula-alueelle silloinkin kun oireet eivät ole päällä, koska valkosipulin allisiini tunkeutuu niihin hermoratoihin, joissa virukset asustavat ja vähentää elimistön kokonaisviruskuormitusta oleellisesti siten, että kohtaukset voivat todella estä kokonaan hyvin pitkäksi aikaa.

        Tuo ehkäisy ensioireiden aikana toimii muillakin kuin valkosipulilla, eräs mikrobiologi, jonka kanssa olin kirjeenvaihdossa asian tiimoilta, käytti puhdistettua alkoholia, hänen sanojensa mukaan viruslääkkeet ovat täyttä humpuukia. Hän kokeili valkosipulia, mutta sanoi, ettei voi sanoa siitä sitä tai tätä, koska hän ei voinut kokeilla sitä kuin kerran, koska rakkuloita ei enää sen jälkeen tullut useaan kuukauteen, vaikka niitä yleensä tuli kerran kuukaudessa.


      • Salli mun nauraa

        on kyllä in vitro tutkimus.. ei todisteita.. hyviä tutkimuksia.. Olishan se jo hoito jos siitä oikeesti olis jotain muuta kuin placebo vaikutus..
        Ps tiedän aineen jolla on kaikilta kavereilta ja itseltäni lähtenyt herpes eikä oo sen kuurin jälkeen näkynyt.


      • Garlic ASAP

        VALKOSIPULISI TOIMII!


      • Anonyymi
        Salli mun nauraa kirjoitti:

        on kyllä in vitro tutkimus.. ei todisteita.. hyviä tutkimuksia.. Olishan se jo hoito jos siitä oikeesti olis jotain muuta kuin placebo vaikutus..
        Ps tiedän aineen jolla on kaikilta kavereilta ja itseltäni lähtenyt herpes eikä oo sen kuurin jälkeen näkynyt.

        Valkosipuli on halpaa, ja sitä saa lähikaupasta. Siitä ei kerry järisyttäviä voittoja sen enempää apteekeille, lääketehtaille kuin lääkäreillekään, joten siksi se ei kuulune virallisiin hoitotapoihin. Sen ympärillä ei liiku raha. Taatusti kokeilen sitä itse ensi kerralla, kun virus taas iskee.


    • rasvaa vaan

      Huuliherpeksen saa nujerrettua nopeasti ihan tavallisella rasvalla. Heti kun rupeaa tuntumaan huulessa, että herpes puhkeaa, niin rasvaa huulia vaikka tavallisella kosteusvoiteella. Huulen täytyy pysyä "kosteana" koko ajan, eli rasvaa saa lisätä parin tunnin välein..huulen kosteus estää rakkulaa puhkeamasta ja herpes menee ohi täysin muiden huomaamatta. Kokeiltu on monta kertaa ja aina tepsinyt.

    • Kokemusta on..

      L-lysiini auttaa aivan selvästi herpekseen. Otan aina 1000 mg jos oireita tulee ja se jää siihen. Jos on ehtinyt puhjeta esim. yön aikana, otan enemmän usean pvän ajan, herpes paranee todella nopeasti ja rakkula jää pieneksi. Enää ei ole tarvinnut piileksiä herpeksen takia, tulee erittäin harvoin ja silloinkin jos on ehtinyt puhjeta, on niin pieni ettei haittaa. L-lysiinistä on tutkimustietoa ja sitä suositellaan herpeksen ehkäisyyn sekä hoitoon. Siitä on myös paljon muita terveyshyötyjä. Ei mikään uusi keksintö.

      • ex-kofeinisti

        Lysiinillä ei ole kliinisissä kaksoissokkotutkimuksissa havaittu minkäänlaista vaikutusta herpeskohtausten esiintymistiheyteen tai niiden vakavuuteen.


      • jlöjkjö
        ex-kofeinisti kirjoitti:

        Lysiinillä ei ole kliinisissä kaksoissokkotutkimuksissa havaittu minkäänlaista vaikutusta herpeskohtausten esiintymistiheyteen tai niiden vakavuuteen.

        Itse olen todennut apteekin lääkkeistä tehokkaimmaksi Zovirax voiteen. Mitä aikaisemmassa vaiheessa (yleensä kutina) voidetta laittaa, sen paremmin se auttaa. Yleensä ohi 2-3 päivässä.


      • ex-kofeinisti
        jlöjkjö kirjoitti:

        Itse olen todennut apteekin lääkkeistä tehokkaimmaksi Zovirax voiteen. Mitä aikaisemmassa vaiheessa (yleensä kutina) voidetta laittaa, sen paremmin se auttaa. Yleensä ohi 2-3 päivässä.

        Mikä tahansa voide ajaa saman asian, asikloviiri vaikeuttaa viruksen lisääntymistä vain suun kautta nautittuna, voiteena sillä ei ole mitään tehoa virusta vastaan.


      • YTYRI
        jlöjkjö kirjoitti:

        Itse olen todennut apteekin lääkkeistä tehokkaimmaksi Zovirax voiteen. Mitä aikaisemmassa vaiheessa (yleensä kutina) voidetta laittaa, sen paremmin se auttaa. Yleensä ohi 2-3 päivässä.

        Siinä missä toisilla auttaa niin mulla Zovirax oireiden alkaessa turvottaa huulen kunnon turboversioksi ja kivuiltaan vain pahentaa vaikutusta. Jopa ilman mitään temppuja selviän vähemmällä.

        Itse meinaan kokeilla tuota valkosipulia, kenties ainakin plasebovaikutuksen vuoksi porotusaurinkopäivien jälkeen ennaltaehkäisevästi, koska näyttää tuppaavan ekojen kunnon aurinkopäräytysten jälkeen keväisin viruksenkin heräilevän.


      • 50 v.
        jlöjkjö kirjoitti:

        Itse olen todennut apteekin lääkkeistä tehokkaimmaksi Zovirax voiteen. Mitä aikaisemmassa vaiheessa (yleensä kutina) voidetta laittaa, sen paremmin se auttaa. Yleensä ohi 2-3 päivässä.

        Itse käytän apteekista saatavaa Healip voidetta 10% (vaikuttava aine on dokosanoli). Sitä heti, kun ensioireet tuntuvat, niin pääsee tosi nopeasti herpeksestä eroon.


    • jotta näin

      puolukasta puristan mehua tai sitruunaa...tehokas ja vitamiinipitoinen ensi apu. poistaa herpeksen aiheuttaman kutinan ja kuivattaa tehokkaasti ilmestyvät rakkulat.

      • Zovirax auttoi

        mutta täytyy heti laittaa kun huuli alkaa tuntua "oudolta". Laitan sitä heti joka tunti niin se häviää eikä tule mitään rakkuloita.
        Minulla oli noita yhteen aikaan talvisin 3/4 kertaa, mutta nyt kun tiedän jo ajoissa milloin se tulee niin pystyn sen ehkäisemään Zoviraxella.


    • !!!!!

      vaan ajatuksen voimalla ;) Minulla se on tehonnut jo vuosia :)

    • x-herppes

      Parikymmentä vuotta jouduin käyttämään Zoviraxia 2-4 kertaa vuodessa huuliherppekseen. Nyt olen juonut nonimehua noin 10 vuotta, eikä ole yhtään kertaa tarvinnut käyttää Zoviraxia tai muita voiteita.

      • ddkkjfhgh

        Neitsyt kookosöljyä,heti alkuvaiheessa,auttaa.


    • dåjpnj

      Herpeksen saa pysyvästi pois juomalla vihreää teetä.

    • minäherpeshuuli

      nyt rupeilenkin kokeilemaan jokaista neuvoa yksitellen, suuri kiitos niille jotka laittoivat vinkkejä :)

      • herpesnolottaa

        samoin


    • moivaan2

      jos huuliherpes on päässyt jo rakkula vaiheeseen niin ensiksi murskaan valkosipulin kynnen pieneen kippoon ja joukkoon ihan vähän haaleaa vettä, ja sitten otan pumpulipuikon ja vähän väliä painelen valkosipuli seokseen kostutettua pumpulipuikkoa herpes kohtaan, välillä kastan pumpulin toisen pään viinaan ja taas painelen herpes kohtaan. sitten siinä välillä huuhtelen herpes kohdan lämpimällä vedellä ja pistän hunajaa siihen. näitä kolmea toistan koko päivän, enkä siis liiku mihinkään, ja yöksi sitten hammastahnaa semmone köntti siihe päälle, ei pääse etenemään nestevaiheeseen eikä rupivaiheeseen :)

    • herps

      osaako jok sanoa että paljonko huuliherpeekseen reseptilääke maksaa kun menee lääkärille?

      • lääkkeen hinta

        13.67 zovirax 200mg 5*5 tabua.


    • ....

      keittää vihreetä teetä (teepussi), antaa jäähtyä ja märkänä laittaa siihen rakkulan päälle, en tiiä toimiiko jos on auennu haava. omenaviinietikalla, mut se ppistelee. lähtee aika nopeesti hetkessä poies, ei saa juoda kahvia muuten sillon kun se on aktiivinen. kantsii mennä kysyy homeopaatilta myös pillereitä!

      • Riukula

        homeopaatilta, buhahahahaaa, johan vitsin murjaisit :D


    • HeelingMyself

      Kynsilakanpoistoaineella! Auttaa myös rakkuloihin (eivät ainakaan laajene enää).

      Kostuta pumpulipuikko kynsilakanpoistoaineella. "Töpötä" sitä rakkulan tai alkavan rakkulan päälle parin tunnin välein. Aine haihtuu välittömästi, mutta se kuivattaa tehokkaasti. Ja huom! älä päästä mitään rasvaa rakkulan kohdalle.

      Itse olen lääkinnyt itseäni näin kymmenisen vuotta ja viimeisen parin vuoden aikana ei ole tullut enää oireitakaan.

      Kokeile. Hämmästyt.

    • Herppeskamu

      Itsellä ei mikään valkosipuli/teepussi/kynsilakanpoisto aine ole tehonnut. Eikä kyllä apteekinkaan tuotteet.

      Itse sivelen päiväsaikaan siihen ohuen kerroksen hunajaa ja lopunpäivää rasvailen huulia lähes kokoajan. Rakkulavaiheessa laitan yöksi paksun kerroksen hammastahnaa (mm. sen takia, etten pääse sitä sörkkimään unissani niin paljoa).

      Tärkeää on, ettei sitä likaisin käsin koske. Desinfiointi ja käsien pesu on todella tärkeää!

      Herpeslaastarit ovat sitten vihoviimeisiä... Ne ehkä toimivat rupivaiheessa, mutta ei tosiaan kannata laittaa niitä rakkulavaiheessa olevan herppeksen päälle! Ainakin itsellä rakkuloiden määrä tuplaantui aamuun mennessä ja huuli oli turvonnut siihen malliin, että ihan kuin olisin turpiini saanut.

    • roskpostirobotti

      Tea-Puu öljyä!

    • vellu vempatti

      karpalojauho,sitä saa luontaistuote kaupasta.toimii varmasti.tuloksia tulee useamma kuukauden jäkeen.vellu vempatti

    • blisteks

      kun tunsin et huuliherpes iskee nii laitoi semmossen klöntin blisteksii ettei toista oo nähty ja aamulla katoin nii oli siin huules herppes mut se oli muuttunu iha läpikuultavaks ettei sitä juurikaan erottanut huulesta

    • Helpoimmin

      En jaksanut lukea koko ketjua mutta tehokas keino ja nopein on kun tuntee kirvelyä esim huulessa on huulirasva se peittää ja estää ilmeisesti virukselta ulkopuolisen hapensaannin johon perustunee nuo kalvojutut, siis normi huulirasvaa reippaasti vaan sillä saa yleensä näyttävän punoituksen ja rakkulat talttumaan, kokemusta on.
      pitää muistaa että huulirasva on henk kohtainen tuote,, suudelmat jms taas...

    • tyhmä

      Miten valkosipulista saa puristettua mehut?

    • hunajaa kokeillut

      hunajaa kun laittaa heti kun huuli alkaa jomottaa ja laittaa säännöllisesti n kolmen päivän ajan kunnes rakkulan päälle muodostuu rupi.. Silloin hunajan laitto lopetetaan. Älä yritä nuppiä rupea pois. Kun huuli on parantunut ja rakkula poissa rupi tippuu pois. Herpes on tämän hoidon johtosta kestäny vaiks 5-6 päivää eikä ole yhtään niin kipeä kuin yleensä. Eikä kutia!!

      • Anonyymi

        Normi rakkulavaihe kestää 5-7 pv ilman mitään hunajaa...


    • huuli1

      Zovirax toimii mulla kans parhaiten, ja ei tuu rakkuloita jos oon tarpeeks ajoissa laittamassa sitä, muut rasvat ihan kakkaa ja turhia. Mulla ollu nelosluokalta asti (äiti oli liian huolimaton ja sit se tarttu) ja aina ketuttaa ja hävettää kun pääsee liian isoks esim yön aikana kun ei sille oikeen mitään voi tehä kun se on päässy kukkimaan. Pitää kokeilla tota hunajaa ja valkosipulia kun oon alkanu niin kyllästyy.. aina kun menkat tulossa niin tulee myös herpes huuleen, että jos ei kohta vähene niin pakko saada jotan lääkäriltä.

    • suhipää

      heti kun kutina iski,löin pepsodenttia kasan siihen ja aamulla/illalla lisää...vuosia hoidin niin, kunnes ei enää huuli kukkinu..eipä mittään, nyt se iski sitten...korvassa soi ja humisee, se on jossai tuolla pääkopan sisäs...laitappa sinne hammastahnaa...kyllä ketuttaa..ois kannattanu vaan antaa kukkia suupieles,paskempaa nytte!
      Nenäkin täynnä sitä rakkulaa...mites nenäänkään...

      • hunajaneiti

        Sunnuntaina alkoi pakarassa kihelmöidä ja ma-aamulla oli herpes jo hyvin tulollaan. Tämä kolmas kerta vuoden sisään samassa pakarassa, nyt eka kerta uudessa kohdassa (äidilläni muuten myös samassa pakarassa).

        Ma-ti hoidin teepuu-öljyllä, vei kivun muttei auttanut rakkoihin jotka tulivat tosi isoiksi. Ti laitoin yötä vasten murskatun valkosipulin nestettä. Ke aamulla puhkoin rakot ja peitin koko alueen hunajalla. Pala wcpaperia päälle ettei vaatteet tuhriudu. Kotiin tultua varovasti paperi irti ja huuhtelin vedellä. Yöksi lisää hunajaa. Aamulla tänään to taas huuhtelu, voitelu teepuuöljyllä ja hunajakääre päälle työpäivän ajaksi. Kun tänään tulin töistä ja tutkin tilanteen oli suurin osa alueesta jo paranemaan päin. Vain pari pientä rakkoa. Pesun jälkeen lisää hunajaa ja paperinpala. Hunaja ihan oikeasti auttaa ainakin minulla tehokkaammin kuin rasvat.

        Jos/kun seur kerta tulee teen alusta lähtien käääreitä joissa teepuuöljyä, hunajaa ja valkosipulia. Luulisi sen olevan aikamoinen voittajayhdistelmä.


      • hyi
        hunajaneiti kirjoitti:

        Sunnuntaina alkoi pakarassa kihelmöidä ja ma-aamulla oli herpes jo hyvin tulollaan. Tämä kolmas kerta vuoden sisään samassa pakarassa, nyt eka kerta uudessa kohdassa (äidilläni muuten myös samassa pakarassa).

        Ma-ti hoidin teepuu-öljyllä, vei kivun muttei auttanut rakkoihin jotka tulivat tosi isoiksi. Ti laitoin yötä vasten murskatun valkosipulin nestettä. Ke aamulla puhkoin rakot ja peitin koko alueen hunajalla. Pala wcpaperia päälle ettei vaatteet tuhriudu. Kotiin tultua varovasti paperi irti ja huuhtelin vedellä. Yöksi lisää hunajaa. Aamulla tänään to taas huuhtelu, voitelu teepuuöljyllä ja hunajakääre päälle työpäivän ajaksi. Kun tänään tulin töistä ja tutkin tilanteen oli suurin osa alueesta jo paranemaan päin. Vain pari pientä rakkoa. Pesun jälkeen lisää hunajaa ja paperinpala. Hunaja ihan oikeasti auttaa ainakin minulla tehokkaammin kuin rasvat.

        Jos/kun seur kerta tulee teen alusta lähtien käääreitä joissa teepuuöljyä, hunajaa ja valkosipulia. Luulisi sen olevan aikamoinen voittajayhdistelmä.

        Miten sul voi olla pakarassa huuliherpes vai onko joku tullu sun pakaralle kun nainut sua peppuu?


    • niimpäniin

      voi paska se iski just nyt ku kolmen päivän päästä alkaa koulu ja meen ylä-asteelle ni kaikki kattoo et "HYI MITÄ TOL ON HUULESSA!!!1" kokeilen tyylii näit kaikkii tääl :D

      • Paska!!!

        Voi kettu! Sama tääl, että ei voi muuta ku yrittää.. ainut et ei ehi enään. Enää huomenna vapaata.. :(


    • Dixiedixie

      Ite käytän Vectaviriä, jos ehtii laittaa ajoissa ennen ku rakkujat ehtii muodostua niin se estää herpeksen kokonaan. Jos ehtii muodostua niin käytän sitä monta kertaa päivässä hinkkaan kevyesti rakkuloita aina suihkun jälkeen kostealla pumpulipuikolla niin että pinta menee rikki ja rakkula kuivuu nopeammin.

      Ekat pari päivää on ihan sietämättömiä, tuntuu että koko päivä menee pilalle kun huulessa on ällöttävä rakkula joka kuumottaa ja kihelmöi :s

    • Avuton!

      Eli siis pitääkö herpestä pitää kosteana vai kuivattaa?
      LEviääkö herpes helpommin kuivalla(esim. kynsilakanpoistoaineella kuivatetulla iholla) vai rasvatulla iholla? Itse kuivatan rakkulat kynsilakan poistoaineella jolloin ei pääse leviämään, ja painelen niin kauan kunnes kihelmöinti loppuu, ja ilmestyy rupi. Silloin kuin rupikohtaan ei enää satu eikä kihelmöi niin nyppäsen ruven pois ja alan rasvaamaan jolloin haavakohta (punainen) häviää.

      Tämän jälkeen nenänpieliäni tosin kutiaa enkä tiedä pitääkö ne kosteana vai kuivattaa entisestään !! :o
      Kynsilakanpoistoaine toimii niin että' se kuivattaaa rakkuloita ja kutistaa niitä, samalla ns. tappaa virusta siinä kohtaa mihin sitä painaa. Itselleni ei tule kuin enään pienenpieniä rakkuloita, joita sitten samallla käsittelyllä hoidan niin niistä tulee pienenpieniä ruskeita rupia, jotka häviävät yössä pois.

      Sinkkivoidetta kannattaa yöksi laittaa ettei yöllä vahingossakaan näpräile ja pääse leviämään.

    • Kiitos1

      Mä kokeilen tässä nyt kaikkea, kiitos vinkeistänne, yritetään saada tää herpes ennen koulua taas. :)

    • Herpes Simplex

      Compeed huuliherpes laastarit on mulla toiminut todella hyvin, varsinkin jos laastarin saa heti kun ensi oireet tulee. tällöin saattaa pysäyttää koko homman jo heti alkuunsa.

      Ja laastari myös peittää herpestä päivisin, helpottaa kipua ja rupivaiheessa ei pääse vuotamaan verta kun rupi pysyy kosteena koko ajan.

      Nythän on hammaslääkärissä mahdollista laser- hoitaa huuliherpes. Paranee nopeammin ilman kipua.

      • joku vaan

        Hyvä, jos sulle auttoi..

        Itse, kun kokeilin noita laastareita, niin tuli turbohuulet ja herpes levisi räjähtämällä parista pienestä rakkulasta ala- sekä ylähuuleen ja oli aivan mielettömät kivut.

        Lääkäriin sitten toki menin ja jopa lääkäri ns.kauhisteli huuliani ja määräsi sairauslomaa mulle, vaikka en sitä pyytänytkään. Tähän varmaankin kyllä vaikutti se, että lääkäri näki tiedoistani, etä oon koulussa töissä jne.


    • herpesnolottaa

      hunaja toimii. ainakin mulla..

    • Töpö

      Minulla on ollut vuosikausia sama pirullinen vaiva. Aina kun on jotain tärkeää, se menee takuuvarmasti pilalle huulen kukkasten takia :(
      Ja kuinkahan monta "flunssaa" ja "mahatautia" mulla on ollut kun en oo kehdannut naamaani näyttää ihmisten ilmoilla. Ja tietenkin työni on niin stressavaa, että saan usein nauttia tästä "ilosta".
      Kaikenlaista on koitettu. Zovirax, Vectavir et al: rahan tuhlausta. Valkosipulipuriste on ollut melko toimiva juttu, joskus se on jopa estänyt herpeksen puhkeamisen kokonaan kun olen ajoissa huomannut oireet. Mutta viimeisin kokeilu on tosi lupaava. Sorefix-voide auttoi oikeasti:) Pieni rakkula ehti jo tulla kun en ollut kotona kun se alkoi ilmaantua, mutta levitin heti kotona Sorefixiä terveille huulille ja itse rakkulan päälle. Rakkula ei isontunut, ei turvotusta ja muualle huuliin ei tullut pesäkkeitä. Parissa päivässä alkuperäinen rakkula oli jo lähes hävinnyt. Sorefix sisältää sinkkisuoloja, jotka auttavat immuunivastetta patogeeneja vastaan. Samalla otin sisäisenä tukihoitona sinkkitabletteja 5 x 15 mg muutaman päivän ajan. Kantsii kokeilla, apteekista saa ja eikä ole kovin kallista!

      • Tuubitahnaa

        Kaikki herpeslaastarit yms. ovat mielestäni rahan tuhlausta. Putsaan 3% vetyperoksidilla päivittäin rakkulaa .Yöksi laitan hammastahnaa Pepsodentia tai Golgatea (ei geelimäistä) pumpulipuikolla rakkuloiden päälle ja aamulla kostealla vanulapulla irrotan tahnan. Päiväksi en laita mitään. Tuo on tehonnut minulla oikein hyvin
        ja minulla on usein herpes kasvojen alueella ja kaikki keinot on kokeiltu.


    • kotikonstein

      Ensimmäisen kutinan tultua olen pyyhkinyt aluetta Vademecum-suuveteen kostutetulla pumpulipuikolla....heti on rauhoittunut ja kun yöksi vielä on laittanut kunnon kerroksen vanhanaikaista Vitalis-voidetta,niin,avot,niin se taas kerran nujerrettiin.

    • poipoip

      Tuo L-lysiini todellakin toimii! Oon käyttäny sitä nyt noin pari vuotta. Aina kun alkaa kihelmöinti otan heti 2tablettia L-lysiiniä ja rakkula jää yleensä tulematta. Nyt rakkula pääsi puhkeamaan kun huomasin sen vasta koulussa, pääsin ottamaan L-lysiiniä vasta illalla. Aattelin että voi per****, nyt tuosta saa kärsiä viikko tolkulla. Mut eipä huolta! Kaks päivää menny ja rakkula on melkein kokonaan jo hävinny! Otan nuita tabuja ainaki kolme kertaa päivässä 2kpl.
      Normaalisti mulla on paha herpes, yhtään liioittelematta. Rakkuloita saattaa olla jopa toistakymmentä ja ne saattaa levitä nenäänki!! Sairaslomallakin ollu tuon takia kun ei paiseisena kehdannut olla asiakaspalvelutyössä.
      Enää en vaihda tuota L-lysiiniä mihinkään, on se sen verran paljon helpottanu mun elämää.
      Vielä ku keksis saman nuihin finneihin!!! >)

    • jgWowfanboy

      En tiiä mikä on mutta mulla itel kuivuu ihan päiväs tai kahes pois koko herpes ilman mitää konsteja

    • Matamimimmi1

      Zovirax, apteekkituote on varma ja tehokas. Kallis tosin, sillä pienen pieni tuubi maksaa muistaakseni yli kymmenen euroa.
      Todella hyvä aine, joten voin suositella.
      Muuten, jos huuliherpes virus on elimistöön pesiytynyt, se ei lähde koskaan pois. Ilmaantuu silloin tällöin, varsinkin stressin aikana, sekä on yhteydessä kuukautiskiertoonkin.

      • Zovirax tehoton

        Zovirax oli minulle pettymys. Ei auta. Olen kärsinyt Zovirax-voitelun jälkeen pitkään tästä huuliherpeksestä. Vain Thaibalsami eli tiikerivoide on auttanut kirvelyyn.

        Ja tosiaan, se Zovirax on älyttömän kallista! Tuubissa on kaksi grammaa, joka kuluu hetkessä. Ei se riitä mihinkään. Tosi mini se putkilo on.


      • Hermunen
        Zovirax tehoton kirjoitti:

        Zovirax oli minulle pettymys. Ei auta. Olen kärsinyt Zovirax-voitelun jälkeen pitkään tästä huuliherpeksestä. Vain Thaibalsami eli tiikerivoide on auttanut kirvelyyn.

        Ja tosiaan, se Zovirax on älyttömän kallista! Tuubissa on kaksi grammaa, joka kuluu hetkessä. Ei se riitä mihinkään. Tosi mini se putkilo on.

        Itsellänikin on joskus herpes joka tulee aina huuliin.
        Olen pannut merkille oudon ilmiön ennen kuin herpes iskee on todella sairas ja uupunut olo. Yleisolotila tuntuu sairaalta ja olo vetämätöntä.
        Ei auta nuo apteekkisalvat korkeintaan vähän lievittää kalliita ja tehottomia ovat.
        Haluaisinkin tietää tuntevatko muut ennakkoon olonsa sairaaksi ja sitten huomaakin kun alkaa kuumottaa,että herpespiru taasen tulee.


    • mulla kans

      Nii, se herpes akivoituu juurikin sen takia että oot sairas ja immuunipuolustus on alimmillaan. Tavallaan "jälkitauti".

      Eli ei outoa vaan oppikirjan mukaan.

      • Laser

        Laserhoito. Käytetään samaa laseria kuin hampaidenvalkaisuun.


    • anitrar

      Jopa joo!!! Ensimmäisen kerran kärsin tästä vaivasta!! Alahuulessa 3 rakkulaa , ei mitään muuta!!! mitä teen????

    • Juukost

      Itse oon käyttänyt aika rakaa suomalais miehen konstia eli pienellä neulalla herpekseen muutama reikää ja vahvaa parta vettä pumpulitikulla töpöttämään

    • Teressa

      Mulla on aika erikoinen tapa, millä pääsin herpeksestä eroon, ilmeisesti lopullisesti. Kävin henkiparantajalla. Se oli aika uskomaton kokemus, mutta auttoi. Herpes on vaivannut mua ihan pienestä asti ja tuntui, että se oli aina kun oli jotain tärkeätä, joku esiintyminen tai koulukuvaus jne. Mulla on alahuulessa siinä kohtaa, missä se eniten oli, jo huulen rajaan tullut pysyvä jälki siitä. Se alkoi aina siitä suupielen reunasta ja turvotti koko huulen toisen puolen ihan kamalaksi ja kipeäksi. Ja kesti sitten viikkoja. Saattoi tulla heti uudestaan, kun entiset rakot oli kuivuneet.

      Virus aktivoitui uudestaan oikein voimallisesti kolmekymppisenä, aloin saada sitä taas melkein joka toinen kuukausi ja pitkäkestoisena. Sitten kuulin tästä henkiparantajasta ja menin käymään hänen luonaan. Sanoin, etten kestä enää yhtään, kun en voi mitään tehdä ilman, ettei tämä herpes ilmaannu. Se tuli kuumasta ja kylmästä, viimasta ja saunomisesta ja joka nuhan ja kuumeen yhteydessä ja huulipunista ja -voiteista. Pahin oli se, etten voinut käydä uimahallissa, mihin olin innostunut, koska veden kloori alkoi välittömästi ärsyttää suupieltä.

      No siinä sitten makasin sohvalla ja yks kaks tuntui kuin olisin leijunut pilven päällä. Sitten tuli jotain jännää: ihan kuin joku olisi nyppinyt varpaankynsiäni. Se tuntui hauskalta. Sitten tämä parantaja sanoi, että nyt se ei sinulle tule enää. Virus on edelleen elimistössäsi, mutta milloinkaan se ei enää aktivoidu.

      Menin samana päivänä vielä uimahalliin ja niin kävi, että mitään herpestä ei ilmaantunut, ei tunnettakaan siitä. Voihan se olla, että kyse oli ihan suggestioista, mutta sama se minulle. Tästä on nyt yli kaksikymmentä vuotta, eikä ole herpestä ollut.

      Luin myöhemmin jostain henkiparannusta koskevasta kirjasta, että sairaudet voivat poistua ihmisestä tietyistä kohdista, esim. sormien ja varpaan kynsien alta. Mielenkiintoista.

      Tämä parantaja on kuollut, mutta jos joku haluaisi tällaista kokeilla, niin henkiparannustahan on saatavilla kyllä. Tämä sama parantaja poisti äidiltäni käsivarren murtumisesta aiheutuneet kivut kokonaan. Käsi oli kipsissä ja kivut niin kovat, ettei lääkkeet auttaneet. Parantaja sanoi tarkan kellonajankin, milloin kipu katoaa ja niin se teki. Minä soitin hänelle kerran kun minulla oli niin kova kuume, etten pystynyt enää muuta kuin heittelehtimään sängyssä tuskaisena, niin hän käski minun vain käydä pitkäkseni, tunnin päästä kuume on poissa. Kävin puhelun jälkeen makuulle ja nukahdin samantien, heräsin täysin kuumeettomana tasan tunnin kuluttua.

      Uskokoon ken tahtoo, mutta herpes ei ole ilmaantunut.

    • leekfhd

      Mulla on nyt sama ongelma mul on ala huulessa herpes ja oon yrittäny kaikkee mut se ei häviä huomen kouluu mut en kehtaa mennä

    • dorly

      itse käytin zoviraxia jonkun kuukauden ja "näppylät" on pysyny poissa jotain 2 vuotta ei ole vieläkään ilmestyny uusia

    • juujuujussikulta

      Huuliherpestä hoidin zovirax voiteella aina sen ilmestyessä, mutta jossain vaiheessa asikloviiri ei enää tehonnut siihen vaan herpes alkoi levitä koko huuleen. Nyt kokeilen flushnil nimisiä tabletteja, kun huuleen taas ilmestyi yön aikana rakkuloita.

    • Ellabell

      Montako päivää siinä kesti että se lähti

    • himsf

      sitruunamehua ja sinkkitabletteja käytin - niillä parani iho.

    • onneksi_ei_enää

      Pari vuotta sitten oli vielä muutaman kerran vuodessa. Sen jälkeen ei enää. Käytin tabletti valmistetta aina heti kun oireita ilmeni, lieveni jonkin verran ja parani nopeammin. Valmisteen nimeä ne muista. Laitoin myös valkosipulimurskaa rakkuloihin. Ehkä tuo valkosipuli tosiaan auttaa ehkäisemään.

    • apuensikertalaiselle

      Läheiselläni tuli ensimmäistä kertaa. Alkoi pienillä rakkuloilla alahuulen alareunassa, luultiin finneiksi, Viiden päivän päästä kohouma ylähuulessa. Lääkäristä sai acyraxia, näppylät katosi hetkessä, ei tullut edes niitä isoja rakkuloita. Hän kokeilin vähän kaikkea: zoviraxia, teepuuöljyä, valkosipulia ja sinkkitabletteja. Kyllä toimi! Yöllä heräsin muitten rakkuloiden parannuttua tykyttävään tunteeseen huulessa ja siinähän oli jo pikkuiset rakkulat, söi yhden acyraxin ja aamulla poissa. Iho tosiaan ärtyi sitten tästä aika pahaksi huulteen ympäriltä, johtuuko viruksesta vai kaikista tököteistä jota hän tunki mutta lääkäriin piti vielä mennä jotta sai voiteen siihen (en tiedä liittyikö herpekseen) koko hommassa meni n. 2 vko, nyt näyttää olevan terve.

    • Lepo

      Laitan jo heti kun alkaa kihelmöidä hammastahnaa reilu kerros huuleen,mulla toimii tämä.

    • Anonyymi

      Joku ihmetteli ketjussa myös, miten finneistä eroon:
      Jätä kaikki maitotuotteet pois pariksi kuukaudeksi. Hämmästyt.

    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      168
      2861
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      22
      2031
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2016
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      89
      1835
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      69
      1567
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      19
      1313
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1222
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      10
      1211
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1193
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      9
      1181
    Aihe