Masuasukille nimeä...

Isla Filippa (vaan ei Fisher)

Eli ihan alkuvaiheessa ollaan vasta... mutta sopivan nimen löytäminen olisi jo mielessä...

"työnimenä" on nyt tällä hetkellä vähän päivästä riippuen Paju Pieni ja Peto Pikkuinen, joskus myös Siili ja Myyrä :D Pajua lukuunottamatta mikään näistä ei tietenkään ole mahdollinen...

ensimmäisiä nimiä:

Isla, Anna (lempinimeksi Nanna), Oona, Irina (lempinimeksi Riina), Emilia (lempinimeksi Emmi), Elsa, Amelia (lempinimeksi Alma), Rosa...

toisia nimiä:

Lilja, Hilja, Elsa, Paju, Fiona, Filippa, Emilia, Fanny, Amelia, Irina, Alma, Rosa, Helmi

kolmansia nimiä:
Dagmar, Sigrid, Matilda, Matleena, Magdalena, Filippa, Augusta, Johanna tai Katariina

Poikien nimistä olen entistäkin epävarmempi, johtuen osittain siitä että on vahva tunne että esikoinen on tyttö. varmaa tietoa ei ole...
Jos kuitenkin poika, niin 2. ja 3. nimi on jo tiedossa, eli Otto Robert (suvussa), mutta 1. nimeä haetaan, itse pidän Villestä...

seuraavien nimien kanssa meillä on jo tullut oikeastaan seinä vastaan:

Paju (liian erikoinen)
Fiona (ei varmaan edes mene läpi jos tätä yrittää, olemme suomalaissyntyisiä)
Isla Filippa (minusta ihana yhdistelmä, mies ei hyväksy yhdistelmää, mutta kelpuuttaa nimet yksittäin)
(lisäksi olen seurustellut irlantilaisen Fisherin kanssa josta taas kaikille tutuille tulee mieleen näyttelijä Isla Fisher, joten Isla taitaa olla tuhoon tuomittu yritys sekin. )

eli uusia ehdotuksia, yhdistelmiä ja tyrmäyksiä otetaan vastaan :D

(omat lempparini on tällä hetkellä:

- Oona Lilja Matilda
- Isla Lilja Filippa

3

558

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vii.

Moi!

Minusta on vähän hassua, että te jo nyt mietitte lempinimiä lapselle. Jos annatte hänelle nimeksi Irina, niin vaikka itse kutsuisitte häntä Riinaksi, voi lempinimeksi kehittyä esim. Irkku tai Ira. Minusta pitäisi valita sellainen nimi, jota haluaa käyttää sinällään. Eli jos pidätte nimistä Riina ja Nanna, niin antakaa sitten jompikumpi niistä eikä Irinaa ja Annaa. Mutta tämä on toki vain minun mielipiteeni.

Miksei Fiona menisi suomenkielisellä läpi siinä missä Filippa tai Dagmar? Ei kai se sen erikoisempi ole.

Muutamia ehdotuksia ja yhdistelmiä nimistänne:

Elsa Fanny/Fanni Matilda
      Isla Emilia
      Oona Alma/Anna Augusta
      Amelia/Alma Lilja Filippa
      Irina/Riina Anna Katariina
      Emilia Helmi Matleena

Ja vielä pojalle etunimiehdotuksia:

Vilho
      Eemil
      Tomas/Tuomas
      Viljami
      Alvar

Pitää vielä sanoa, että kauniita nimiä olette miettineet lapsellenne :)

• ------

alan voimaan joka kerta pahoin kun kuulen sanan "masuasukki". Onko sitä sanaa ihan oikeesti pakko käyttää?

• Kohdun solumöykky

Samoin minusta se on kamala sana, varsinkin kun sikiö ei edes ole vatsassa vaan kohdussa. Kohtuasukki olisi realistinen mutta vielä ällöttävämpi sana. Miksei puhuta asioista niiden oikeilla nimillä? Raskauden alkuvaiheessa sikiö on sikiö ja kun synnytys lähenee, voidaan alkaa puhua vauvasta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää

jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole
      Maailman menoa
      20
      2222
    2. Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä

ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi
      Maailman menoa
      74
      2163
    3. Belfastissa käynnissä kunnon persuilu

Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä
      Maailman menoa
      33
      2016
    4. Persujen kannatusromahdus tekee kesästä 2026 nautinnollisen

Satoi tai paistoi, niin Suomen kansalaisella on kuluvana kesänä syytä hymyyn. Niin upealta tuntuu persujen kannatusroma
      Maailman menoa
      47
      1406
    5. Mitä kirjainta haluaisit

Ra kastella mahdottomasti?
      Ikävä
      74
      1356
    6. Onko kaivattusi rohkeampi kuin sinä?

Vai oletko sinä rohkeampia? Mikä on rohkea teko, minkä sinä tai kaivattusi on tehnyt? Mitä siitä seurasi?
      Ikävä
      46
      893
    7. Kaunein nimi

Mikä on mielestäsi kaunein miehen ja naisen nimi? Haluaisitko itse olla joku toisen niminen?
      Ikävä
      56
      822
    8. Farmi-Amski ja Jucci Hellström - Sydämiä satelee - Onko tässä jotain enemmän?

Amskidamski Anne-Mari Tarkkio ja Jucci Hellström olivat samaan aikaan Farmi Suomi -realityssä. Nyt somessa on nähty mat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      8
      761
    9. Arvaa sattuuko se

Että teen töitä siihen että unohdan sinut. Mitä muutakaan voin
      Ikävä
      52
      743
    10. Rakastan sinua hiljaisuudessa

Rakastan sinua hiljaisuudessa. Olisit minun tai et, olen odottanut sinua vuosisatojen ajan. Ilman sinua sydämeni on yksi
      Rakkaus ja rakastaminen
      33
      734
    Aihe