joka hiipparista läpimenevä

örkény

Olen sitä mieltä, että joka ikisestä transihmisestä tulee hoidoilla läpimenevä. Jostakusta tulee vuodessa, toisesta kuudessa vuodessa. Mutta KAIKISTA tulee.
Vai onko teillä esittää jotain muuta?

17

428

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hauvassa

Kyllä, viimeistään haudassa on jokainen läpimenevä. Kukaan ei epäile sukupuolta lukiessaan hautakiven nimeä.

• Jotain muuta

Minä olen toista mieltä kun kenestäkään transusta ei tule läpimenevää.

• jupp himmel

Anteeksi vaan, ei mikään fiksu mielipide, koska esimerkkejä läpimenevistä transtaustaisista ihmisistä on vaikka kuinka paljon. Kysymyshän oli nyt tässä vain se, että tuleeko JOKAISESTA läpimenevä vai ei ja millä aikahaarukalla.

• jopa joistain

"transuistakin" tulla läpimeneviä, mutta eihän se todennäköistä ole. Mutta ei hoitoihin otetakaan "transuja", sinne pääsee vaan naiset ja miehet.

• tule!

Hyvin harva transu on läpimenevä, mutta olen sellaisiakin tavannut. Kaikista transsukupuolisista tulee lopulta enemmän tai vähemmän läpimeneviä naisia ja miehiä.

• läpimeneviä
        tule! kirjoitti:

Hyvin harva transu on läpimenevä, mutta olen sellaisiakin tavannut. Kaikista transsukupuolisista tulee lopulta enemmän tai vähemmän läpimeneviä naisia ja miehiä.

Itse sanoisin, että ehkä noin joka viidennestä transsukupuolisesta ei koskaan tule läpimenevää. Useimmista toki tulee erittäin läpimeneviä. Tunnen useita jo vuosia sitten prosessin aloittaneita hyvin läpimeneviä, sekä muutamia täysin läpimenemättömiä transsukupuolisia.

• hevosella pääsee
        läpimeneviä kirjoitti:

Itse sanoisin, että ehkä noin joka viidennestä transsukupuolisesta ei koskaan tule läpimenevää. Useimmista toki tulee erittäin läpimeneviä. Tunnen useita jo vuosia sitten prosessin aloittaneita hyvin läpimeneviä, sekä muutamia täysin läpimenemättömiä transsukupuolisia.

Kaikista varakkaista tulee läpimeneviä, mutta monista köyhistä ei. Köyhien ts:ten hoidot jäävät aina vähän kesken.

• okijhiej
        läpimeneviä kirjoitti:

Miten sitten tulkitaan läpimenevyys. Olen tavannut aika monta transsukupuolista. Miehet ovat kaikki läpimeneviä. Naisista olen tavannut vain yhden joka ei ollut läpimenevä, eikä hän edes yrittänyt olla naisellinen ja suuttui kun häntä luultiin mieheksi.

On paljon ulkonäöltään melkoisen äijämäisiä CIS-naisia, joten heihin verraten voisi sanoa että jokainen transnainen on läpimenevä. Mutta jos verrataan nuoriin missityyppisiin kauniisiin naisiin, aika harva transnainen pääsee samaan.

• ratkaisevat
        läpimeneviä kirjoitti:

Läpimenevyys on useimmiten myös kiinni omasta asenteesta: sitä miten paljon panostaa prosessiin ja miten objektiivisesti näkee itsensä. Tyylitaju, itsekritiikki ja tarvittaessa investointi plastiikkakirurgiaan ovat joskus välttämättömiä. Eduksi on myös se että on oma rento itsensä, eikä näyttele - ilmeet ja kehon kieli kertovat paljon.

Osa transsukupuolisista ei edes halua olla läpimeneviä, vaan kokevat että vika on yhteiskunnassa, ei heissä.

• Töööööööört
        ratkaisevat kirjoitti:

Läpimenevyys on useimmiten myös kiinni omasta asenteesta: sitä miten paljon panostaa prosessiin ja miten objektiivisesti näkee itsensä. Tyylitaju, itsekritiikki ja tarvittaessa investointi plastiikkakirurgiaan ovat joskus välttämättömiä. Eduksi on myös se että on oma rento itsensä, eikä näyttele - ilmeet ja kehon kieli kertovat paljon.

Osa transsukupuolisista ei edes halua olla läpimeneviä, vaan kokevat että vika on yhteiskunnassa, ei heissä.

En pysty keksimään mitään perustelua sille, että joku ei haluaisi olla läpimenevä. Korkeintaan se että nauttii jollain tapaa huomiosta, myös negatiivisesta. Ehkä transtauti on sellaisen ihmisen elämässä se kohokohta.

• Töööööööört kirjoitti:

En pysty keksimään mitään perustelua sille, että joku ei haluaisi olla läpimenevä. Korkeintaan se että nauttii jollain tapaa huomiosta, myös negatiivisesta. Ehkä transtauti on sellaisen ihmisen elämässä se kohokohta.

läpimenevyyden jatkuva pohtiminen on juuri tuota transtautia. Tavallinen nainen ei paljoakaan mieti onko hän nyt läpimenevä. Ehkä miettii onko nätti ja edustava.

Jokaisessa meissä on esillä ihmisapinan piirteet. Eikö se sukupuolen ilmaisu tule siitä miten kannamme kokonaisuuden. On niitä jämäkkiäkin akkoja, ei ihmisten tarvitse alistua ja asettua mihinkään sukupuolistereotypiaan.

• hjhjhsuks

tulee raskaaksi normaalisti niin sitten on läpimenevä,muussa tapuksessa ei.

• Töölön sairaalassa osaston käytävää leikkauksen jälkeen toisella viikolla. Lääkäri kehoitti olemaan pystyssä niin paljon kuin vain kunto kestää. Eräs partasuu vanha ukko oli pyörätuolissa koipi paketissa ja se huuteli mulle että paljonko olen pitkä. En vastannut ja se huusi että "hei poika, paljon sulla on pituutta". Minulla oli siniset sairaalavaatteet (xl). Huusin takaisin etten minä mikään mies ole. Kyselin ukkelilta paljonkos hänellä tuota pituutta on. Ilmeisesti sairaanhoitajat olivat sanoneet että rouva se on kun ukkeli oli niin vaikeena.

Mitä tästä opimme: Nainen voi näytellä poikaa vaan ei miestä :) Ei minua kukaan mieheksi ole luullut, pojaksi jokunen. Jos olisin meikannut ja olisin muissa vaatteissa ei koko huutelua olisi tullut. Ehkä juuri ristiinpukeutumiseni pojaksi ärsytti setää. Pituutta minulla on huikeat 192 cm.

• sanoisi,

että Thomas Beatie oli raskaana ollessaan läpimenevimmillään...

• se sinua
        Heli.Ilwes kirjoitti:

Töölön sairaalassa osaston käytävää leikkauksen jälkeen toisella viikolla. Lääkäri kehoitti olemaan pystyssä niin paljon kuin vain kunto kestää. Eräs partasuu vanha ukko oli pyörätuolissa koipi paketissa ja se huuteli mulle että paljonko olen pitkä. En vastannut ja se huusi että "hei poika, paljon sulla on pituutta". Minulla oli siniset sairaalavaatteet (xl). Huusin takaisin etten minä mikään mies ole. Kyselin ukkelilta paljonkos hänellä tuota pituutta on. Ilmeisesti sairaanhoitajat olivat sanoneet että rouva se on kun ukkeli oli niin vaikeena.

Mitä tästä opimme: Nainen voi näytellä poikaa vaan ei miestä :) Ei minua kukaan mieheksi ole luullut, pojaksi jokunen. Jos olisin meikannut ja olisin muissa vaatteissa ei koko huutelua olisi tullut. Ehkä juuri ristiinpukeutumiseni pojaksi ärsytti setää. Pituutta minulla on huikeat 192 cm.

pojaksi?? Siis aattelisin, että se otti sut naiseksi, koska ei kai pituutesi olisi muuten ihmetyttänyt.

• se sinua kirjoitti:

pojaksi?? Siis aattelisin, että se otti sut naiseksi, koska ei kai pituutesi olisi muuten ihmetyttänyt.

mutta kivaa on olla 45-vuotias "poika" lol

• niin...

Tuon perusteella Suomessakin on valtava määrä läpimenemättömiä CIS-naisia jotka eivät tule raskaaksi normaalisti ja jopa sellaisia jotka eivät koskaan saa lapsia.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      74
      2992
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      68
      2857
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1832
    4. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      17
      1699
    5. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1657
    6. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      26
      1632
    7. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1610
    8. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      48
      1307
    9. Millainen meno

Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1283
    10. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      9
      1279
    Aihe